Linkkivinkkejä

Kulkuri

21

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saara,;)

Tämä on hyvä aloitus. Itse laitan tämän sivuston, missä on paljon eri saarnoja. En ole kuunnellut vielä kuin Markku Veiloa, joten niitä voin suositella.

http://www.ristintie.com/saarnat.htm

• Saara,;)
    • Saara,;)
      • juhailpo

Itse suhtaudun hyvin suurella varauksella Mellerin juttuihin, miehen henkilökohtaisessa historiassa niin paljon epämääräistä toimintaa.

• Saara,;)
        juhailpo kirjoitti:

Itse suhtaudun hyvin suurella varauksella Mellerin juttuihin, miehen henkilökohtaisessa historiassa niin paljon epämääräistä toimintaa.

Minäkin kuuntelen vain sanomaa ja arvioin sitä sanan mukaan. Tiedän Melleristä kerrottuja huhuja mutta onko niissä mitään perää? Oli tai ei, itse kuuntelen aina vain sanomaa, joka oli tuossa puheessa ihan ok. Ja mistä me tiedämme onko Meller tehnyt parannusta väitetyistä asioista ja onko kyseessä vain paholaisen nuolet, joita kyllä ahkerasti lentää sananjulistajia kohti.

Monia julistajia voin suositella kuunneltavaksi myös silloin kun en joka asiassa ole itse samaa mieltä, mutta perusasiat ovat kohdallaan. Siksi meille on Pyhä Henki annettu Opettajaksi, että erotamme ottaa sen hyvän ja jättää sen mikä ei ole oikein ja rakentavaa. Täysin oppinutta julistajaa kun ei ole ihmisten seassa.

• muuttis^^
        Saara,;) kirjoitti:

Minäkin kuuntelen vain sanomaa ja arvioin sitä sanan mukaan. Tiedän Melleristä kerrottuja huhuja mutta onko niissä mitään perää? Oli tai ei, itse kuuntelen aina vain sanomaa, joka oli tuossa puheessa ihan ok. Ja mistä me tiedämme onko Meller tehnyt parannusta väitetyistä asioista ja onko kyseessä vain paholaisen nuolet, joita kyllä ahkerasti lentää sananjulistajia kohti.

Monia julistajia voin suositella kuunneltavaksi myös silloin kun en joka asiassa ole itse samaa mieltä, mutta perusasiat ovat kohdallaan. Siksi meille on Pyhä Henki annettu Opettajaksi, että erotamme ottaa sen hyvän ja jättää sen mikä ei ole oikein ja rakentavaa. Täysin oppinutta julistajaa kun ei ole ihmisten seassa.

Kiitosta teille linkien laittajille. Olen suurkuluttaja, mitä raamatun opetuksiin tulee. Essuissa selitetään vain valikoituja ja samoja lukuja vuosikymmenestä toiseen, niin on ihanaa että nykyään netistä saa monien eri selittäjien kautta kuulla sanaa - läpi raamatun.

Olen samaa mieltä kuin Saara viestissään 13.2.2013 22:04.

• Mies Hämeestä
        muuttis^^ kirjoitti:

Kiitosta teille linkien laittajille. Olen suurkuluttaja, mitä raamatun opetuksiin tulee. Essuissa selitetään vain valikoituja ja samoja lukuja vuosikymmenestä toiseen, niin on ihanaa että nykyään netistä saa monien eri selittäjien kautta kuulla sanaa - läpi raamatun.

Olen samaa mieltä kuin Saara viestissään 13.2.2013 22:04.

Raamattu kannesta kanteen. Radiodei. Joku näppärämpi osanneee liittää linkin.

• tässä linkkejä

• ainokaarina1

Kiitos Kulkuri tästä palstan aloituksesta...
      On tullut hyviä vinkkejä...

• säätiöläinen
    • Saara,;)

Näemme kuinka vihollinen on onnistunut hajoittamaan seurakunnan pieniksi palasiksi ja erottautuneen toinen toistensa yhteydestä. Voimme elää todeksi Paavalin sanat Korinton seurakunnalle ”Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen"(1. Kor 1:12). Meille jää siis kysymys, kuten Paavalillekin seuraavassa jakeessa: ”Onko Kristus jaettu?”

Nykyiselle tilanteelle, jossa on eri seurakuntia johtajineen, nimineen, tapoineen sekä oppeineen kymmenittäin yhdellä paikkakunnalla, emme ilmeisesti voi juuri mitään. Mutta voimme tehdä sen, mikä meille kuuluu. Puhdistaa sydämemme ja alkaa rakastamaan kaikkia pyhiä siinä kaupungissa, missä elämme ja toimimme. Kuulummehan kaikki yhdessä Kristuksen ruumiiseen. Ehkäpä sen kautta voimme saada Jumalan käden liikeelle.

Se mikä on mahdotonta ihmisille – on Jumalalle mahdollista.

Tehkäämme siis rakkaat oma osuutemme ja puhdistautukaamme kaikesta epäpyhästä panettelusta, valheen puhumisesta, arvostelusta ja kateudesta toisiamme kohtaan ”Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle. Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne” Room 16:20

Siunaten
      Juha Norolampi

Aiheesta hyvät puheet tässä linkissä: "Asemasi seurakunnassa"

http://www.gospeloffaith.com/index.php?option=com_content&view=article&id=325:loeydae-asemasi-kristuksessa&catid=26:saarnat-juha-norolampi&Itemid=47&lang=fi

• Kulkuri
      • ainokaarina1

C.O Rosenius : Elämän Leipää

Antonio Paleario.:
        Ristiinnaulittu Kristus
        ja Hänen armotyönsä

• su***

Saara, onko teissä "uskovissa"joku vihollinen joka selittää raamattua jotenkin väärin kirjoitettu. Vai onko sellainen vihollinen joka tulkitsee raaamattua toisin.

Myöskin se, mikä on Jumalalle mahdollista, ei ole myöskään ns, uskovaisille ja raamattua lukijoille on mahdotonta. Miksi sitten uskovat asettuvat Jumalan asemaan kertomalla toisille heidän synneistään huomaamatta että ei heille ole Jumala sitä oikeutta antanut.

Meidän puhdistumisemme on monasti harhauttavaa. Ensin pitäisi pestä omat kätensä jos haluaa pestä lähimmäisen selän liasta. Ne kädet millä uskovat yrittävät pestä lähimmäistä, on selkäpuolelta puhtaalta näyttävät, mutta käämmenpuoli, jolla pestään, on samaa saastaa täynnä, jota lähimmäisestä yritetään pestä.

Haetaan raamatusta sanoja, joita tarjoillaan toisille, mutta samalla nielaistaan ne sanat itseltä näkymättömiin. Tämä koskee kaikkia ihmisiä. Atesteista, korkeimpiin papin ja lahkolaisvirkoihin. Tämä on faktaa....

Minä itse, kaikkein syntisin, rukoukseni kautta olen teidän ihmeeksi saanut Jumala hengen kokemuksia. Vastauksia rukouksiini ja hyvän olon tunnetta, sanokaamme sitä sitten vaikka Pyhäksi Hengeksi jos niin haluatte. Silti elän omaa loppuelämääni uskossa, että saisin rauhallisen lähdön täältä helve.tistä, olemalla vain oma itseni sen minkä minä kyvyiltäni voin syntejäni väistellä. Se ei ole sitä, että katselen kirjasta oliko tuo nyt syntiä vai ei, vaan se on normaalia elämää.

En haluaisi kertoa itsestäni tänne vai sitä ja tätä kuinka hyvä tai huono olen. Mutta katson sen nyt tarpeelliseksi ilmoittaa, koska täällä jokainen vähänkin itseään paremmaksi sanoja on valmis heti painamaan pääni veden alle jos sitä nostelen ilmaa saadakseni. Minun täytyy sanoa. että oikeat uskovaiset, eivät retostele täällä. He tekevät hyvän työnsä muualla.

Ja kysynkin vaikkapa Saaralta, tunnetko olevasi tosi hyvä ihminen parempi kuin joku ei raamattua lukeva. Tunnetko, että Jumala on aina sinun kanssasi samaa mieltä?
      Voiko sinua tai uskonsisariasi tai veljiäsi joku neuvoa, kuinka eletään oikein Jumalan mukaan. Minä en ainakaan voi. Mutta olenhan ainakin tunnustuksessani siitä rehellinen. Onko kaikki uskovaiset lahkosta tai seurakunnastaan riippumatta rehellisiä. Vai kätkettekö te, ne mahdolliset "valheet" sisällänne. Mutta Herra näkee ne sieltäkin. Aamen.

• Anteeksi su! En ole huomannut, että täällä oli minulle kysymyksiä. Yritän nyt vastata.

su, meidän pitää aina muistaa, ettei kukaan ole toista parempi ihmisenä. Jos olisi joku mitta synnille, niin meillä ei sitä mittaa ole, Jumalalla toisaalta on, koska jos ihmiselle ei armo kelpaa, joutuu ihminen kuoleman jälkeen kärsimään omista synneistään. Ne synnit tietää yksin Jumala, joten rangaistuksen kärsiminen on jokaiselle hekilökohtaisten syntien mukainen.

Mutta kun puhutaan uskovaisista, emme mekään eroa toisistamme paremmiksi ja huonommiksi. Kuitenkin uskovissa on eri kypsyysasteita, toinen on vielä vauva uskossaan, toinen taas jo "täyteen miehuuteen" kasvanut.

Tuosta kasvusta raamattu puhuu pyhityksenä. Pyhitys tarkoittaa erottamista Jumalalle. Jokainen uskossa oleva on siis pyhä, eli Jumalalle erotettu.

Se kuinka se näkyy riippuu juuri tuosta kasvuvaiheesta. Vauva uskossaan tuntee Jumalan toimintamalleja ja ilmoitettua sanaa vielä heikosti, kun taas täyteen miehuuteen kasvanut kykenee opettamaan jo toisia, eikä ole enää itse toisten opetuksen varassa, vaan on oppinut kuuntelemaan Jumalan suoraa opetusta sekä sanasta, että suorana ilmoituksena henkeen.

Olet saanut kokea asioita joita sanotaan armon tuntemuksiksi. Eli kuten sanoit itsestäsi: "minä, suurin syntinen" on siihen oikea lähtökohta, sillä se osoittaa oikeanlaista nöyryyttä. Kuitenkin sinä et ole sen suurempi syntinen kuin minäkään, sillä minäkin sanon: "minä, syntisistä suurin".

Kysyt voiko uskova olla väärässä? -Voi, ja jokainen onkin jossakin asiassa. Me olemme ymmärrykseltämmekin vielä kasvamassa eli matkalla, emmekä saavuta tässä ajassa erehtymättömyyttä.

• teu.

Hyvä kysymys , minä kävin Siinä ketjussa jossa puhuttiin Noakista ,sinne oli
      laitettu jotain tähmärää että ei kahteenkertaan ottanut vastaan , asia ei oikeesti
      liittynyt mitenkään Nooakkiin siks kirjoitan nyt tästä . jotta menisi jotain tietoa
      perille ,eikä lainkaan pelkkää irvistelyä jotain sellaista näyttää nyt olevan ,
      matkalla ,,Toiset puhuu vieläkin pastasta / ketju on menossa .

SU. kirjoitan myöhemmin sulle , nyt on isoista asioista kysymys.

• tällä palstalla

Keskustele lestadiolaisuudesta.

• teu.

Olen yös samaa mieltä ei yksikään henkilö voi lainata toisetn kirjoituksia
      6, vuotta aivan kuin ei omaa tietämystä olisikaan , kaikkea kanssa selviö
      se on sanoi sirviö ei pitäsi ,,niin ei pitäisi.

• touko

Mielestäni on ikävää, että evankelista kirjoittelee ensin nimimerkillä (Saara) ja laittaa toisen puheen luettavaksi, sekä mainitsee nimeltä muutaman evankelistan. Onkohan taka-ajatus saada aikaan arvostelua ko. henkilöistä?
        Kovasti hän itseään markkinoi joka puolella.Tämmöinen markkinointi saa vain aikaan vastustusta, luulisin.

• touko kirjoitti:

Mielestäni on ikävää, että evankelista kirjoittelee ensin nimimerkillä (Saara) ja laittaa toisen puheen luettavaksi, sekä mainitsee nimeltä muutaman evankelistan. Onkohan taka-ajatus saada aikaan arvostelua ko. henkilöistä?
        Kovasti hän itseään markkinoi joka puolella.Tämmöinen markkinointi saa vain aikaan vastustusta, luulisin.

ööö... nyt ei kyllä ihan avautunut minulle mitä tarkoitat? Voisitko selventää?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1632
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      874
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      839
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      37
      770
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      756
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      699
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      663
    Aihe