Viime vuosi tuottaa kunnalle melkein 2 miljoonaa euroa tappiota koska verotulot ovat romahtaneet.
Tänä vuonna prikaati lähter ja kasarmit kylmenevät.
Nostetaanko kerralla rajusti kiinteistö ja tuloveroa jotta ei tarvitsisi ottaa lisää velkaa velan päälle.
Vai luotetaanko että kaadutaan Joensuun syliin ilman mitään kuntaliitosetuja ?
Miten Kontiolahti hoitaa alijäämät
37
287
Vastaukset
- business konsultti
Meillähän on jo toimiva elinkeinopolitiikka?
Maksetaan KontU:lle n. 100.000€ vuodessa että pystyy maksamaan Haapalan ja parin muun palkat jotka maksaa verot Joensuuhun.
Maksetaan Josekille vuosittain elinkeinotoiminnan kehittämisestä ja se maksaa osan takaisin AH-stadionin ja kisojen tukina. Sitten lähtee vielä Josekin johtaja ja ehkäpä joku muukin sieltä kisoihin niillä Josekille meidän maksamilla rahoilla.
Eiköhän kunta maksa osan tuota maakuntaliiton olemassaoloakin, joten saa sieltäkin omaa rahaa takaisin kisojen tukiin.
Kaikella tällä saadaan kerran vuodessa stadionille n. 10.000 maksanutta katsojaa joku tuhat päälle joille on itse maksettu ilmaisliput.
NO WORRIES homma on jo hoidossa rahasampo toimii verorahoilla 100%.- joka vuosiko 10.000?
Monen vuosikymmenen aikana on ollut vain kaksi mc-kisaa joissa on ollut edes jonkin verran katsojia.
Viime talvena sanottiin olleen 20.000 joista puolet ilmaiseksi!!!
Mutta eipä tuohon arvaa uskoa, koska mitään virallisia katsojamääriä ei uskalleta julkaista. Kaikki perustuu vain Esa Haapalan lennokkaiseen ja riemukkaiseen höyryämiseen- oli tuhansia ja taas tuhansia...Näitä "katsojamääriä" sitten nuorempi Haapala levittää Karjalaisessa totena.
Koska kunta satsaa miljoonia, niin siellä lienee myös luotettavat laskelmat tulopuolesta. Niihin perustunevat kunnan johtomiesten esittämät väitteet jopa 5miljoonan tuotoista. Noiden tuottojen pitäisi alkaa toteutua pian.
Jospa noita miljoonia alkaa palautua jo tänä vuonna kunnan kassaan.
Muuten menee uskottavuus. - veroja käydään hakem
Onneksi sentään yli puolet käy töissä Joensuun puolella ja maksaa verot Kontiolahteen.
Eiköhän sillä kuittaa Haapalaisen ja muidenkin palkkoja jotka maksavat veronsa Joensuuhun.
Ei köyhän kunnan kannata nirsoilla.
- En tiedä mitään
Niinpä mutta nuo työssäkäyvät ovat töissä ihan oikeissa firmoissa ja virastoissa. Ne toimivat ihan normaalien sääntöjen ja lakien puitteissa ja toiminta on siltä osin läpinäkyvää ja selkeästi perusteltavissa.
Tämä AH-Haapalainenhan ei ole töissä kunnalla vaan on eläkeläinen. Eläkkeen lisäksi toimii AH-ympyröissä projektipäällikkönä urheiluseurassa (tai jollakin oskakasyhtiöllä kuka tietää),
Rahat palkkoja varten toki kierrätellään kunnasta eri virtoja pitkin mm. kisatukina jne. eli loppukädessähän kunta aina maksaa palkan.
Mutta ongelmahan ei ole palkkakulut vaan miljoonat ja miljoonat mitä tarviitaan tämän henkilön keksimiin AH-kehityshankkeisiin.
Joku kun saisi tuon turhan palkan maksun loppumaan, niin taitaisi into ja ideointikin latistua kun sitä joutuisi tekemään vapaaehtoistyönä kuten muut muurhaiset AH-kisojen ympärillä tekevät. - ent kunt alainen
eiköhän se kohta lopu kunhan Pölönen ja Sallinen = Haapalan juoksupojat, jää eläkkeelle. Taitaa olla molemmat 60 v tienoilla.
Toinen pelastus voisi olla liitos Joensuuhun, siellä sentään järkeä on päättäjilläkin, eikä yks tyyppi vetele pöhkö pässejä narussaan - Rahaa on
Miten niin alijäämäinen, kunnanhallitus tänään päättää että tulevat vuodet ovat ylijäämäisiä, kuten piti olla 2012. Katso vaikka ah-aloitteen vastaus.
Nyt kun Mäkäräinen sai huippusuorituksilla mainetta ja mammonaa Kontiolahdelle niin mikäs meidän on veronmaksajina oleilla.
Ampumahiihdon harrastajia on jopa 700 Suomessa. Kuuilnkohan oikein urheiluruudussa eilen. Eikös tuon verran ole jo junioreita melkein kaikissa urheiluseuroissa jotka toimivat omillaan? Kontiolahdellakin on jopa 20 junioria tai ainakin melkein.- järkeä pyssyyn
Vertailuksi vaikka Jipon harrastajamäärät (=maksetut pelipassit) junioripuolella viime vuonna 597 kpl.
Yhtäpaljon kuin Ampumahiihdossa Suomessa yhteensä mukaanlukien aikuiset ja juniorit.
Olisikohan ihan kohtuullista ja taloudellisesti järkevintä että AH-liitto pienen marginaalilajin liittona ja minimaalisella harrastajamäärällä päättäisi keskittää kaikki kansainvälinen kilpailut ja harjoitusleiritykset yhteen pääpaikkan (lue Vuokatti) ja infota siitä myös jäsenseuroja.
Näin ei tarvi joka paikkaan rakennella edustussaunoja ja pilvilinnoja veroeuroilla. Tämä palvelisi huippujen kommenttien mukaan myös maajoukkuetta kun kaikki treenaisivat yhdessä.
Järkikäteen ja veroeurot kunnissa säästyy sinne mihin ne kuuluu, ei siis huippu-urheiluun! - järkeä pyssyyn
järkeä pyssyyn kirjoitti:
Vertailuksi vaikka Jipon harrastajamäärät (=maksetut pelipassit) junioripuolella viime vuonna 597 kpl.
Yhtäpaljon kuin Ampumahiihdossa Suomessa yhteensä mukaanlukien aikuiset ja juniorit.
Olisikohan ihan kohtuullista ja taloudellisesti järkevintä että AH-liitto pienen marginaalilajin liittona ja minimaalisella harrastajamäärällä päättäisi keskittää kaikki kansainvälinen kilpailut ja harjoitusleiritykset yhteen pääpaikkan (lue Vuokatti) ja infota siitä myös jäsenseuroja.
Näin ei tarvi joka paikkaan rakennella edustussaunoja ja pilvilinnoja veroeuroilla. Tämä palvelisi huippujen kommenttien mukaan myös maajoukkuetta kun kaikki treenaisivat yhdessä.
Järkikäteen ja veroeurot kunnissa säästyy sinne mihin ne kuuluu, ei siis huippu-urheiluun!Harjoittelu tapahtuu jo nykyisin Vuokatissa.
- On rahaa
Ilmankos täällä ei ole mitään. Tyhjää täynnä oleva kylä ja mielivaltaista toimintaa kunnanvirkailijoiden taholta.
- Kitikitinaunaun
On rahaa kirjoitti:
Ilmankos täällä ei ole mitään. Tyhjää täynnä oleva kylä ja mielivaltaista toimintaa kunnanvirkailijoiden taholta.
Mitäs kermapers...lle pitäisi olla? Sirkusta vai kaljajuottola? Miksi pitää aina itkeä ettei mitään ole, vaikka kaikkea on jo liiaksikin?
Ja mitä mielivaltaan tulee, niin mene ja tutkituta pääsi, saat lähetteen lataamoon. Sinisillä pillereillä saat maailmastasi valoisamman paikan! - On rahaa
Kitikitinaunaun kirjoitti:
Mitäs kermapers...lle pitäisi olla? Sirkusta vai kaljajuottola? Miksi pitää aina itkeä ettei mitään ole, vaikka kaikkea on jo liiaksikin?
Ja mitä mielivaltaan tulee, niin mene ja tutkituta pääsi, saat lähetteen lataamoon. Sinisillä pillereillä saat maailmastasi valoisamman paikan!Sinäpä sen sanoit! Sirkus ja kaljajuottola olisi näin alkuun ihan kivoja :) Jos sinusta täällä on kaikkea jo liiaksikin, niin kannattaisi harrastaa hieman matkailua myös Kontiolahden ulkopuolellekin. Ja mitä noihin sinisiin pillereihin tulee.. sinä käyttänet niitä jo kun niin valoisana ja hyvänä paikkana näet tämän kunnan asua ja elää :))
- Kitikitinaunaun
On rahaa kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit! Sirkus ja kaljajuottola olisi näin alkuun ihan kivoja :) Jos sinusta täällä on kaikkea jo liiaksikin, niin kannattaisi harrastaa hieman matkailua myös Kontiolahden ulkopuolellekin. Ja mitä noihin sinisiin pillereihin tulee.. sinä käyttänet niitä jo kun niin valoisana ja hyvänä paikkana näet tämän kunnan asua ja elää :))
Kyllä se pitää niin olla, että jos jotain ihminen harrastaa hän joko itse sen järjestää tai sitten menee sinne missä on siihen mahdollisuus. Älä huoli, matkustan tässä maassa kuukaudessa enemmän kuin sinä kymmenessä vuodessa ja olen nähnyt tätä maata ja sen menoa kiitettävästi. Jo nyt Joensuun alueella on harrastusmahdollisuuksia ihan ähkyksi saakka.
Kontiolahti on asumisviihtyvyyden ja turvallisuuden osalta maamme kärki joukkoa, sen kertoo jo muuttovoittoisuus. Mutta kun tuntuu ettei mikään joillekin riitä!
Kerro yksikin asia mikä on poskellaan tällä alueella ja jonka tuottaminen olisi Kontiolahden kunnan asia ja velvollisuus! Kontiolahti on kyllä todella mainio paikka asua ja kasvattaa lapset, se on tärkeintä elämässä! - niinpäjos
Kyllä se pitää niin olla, että jos jotain ihminen harrastaa hän joko itse sen järjestää tai sitten menee sinne missä on siihen mahdollisuus. Älä huoli, matkustan tässä maassa kuukaudessa enemmän kuin sinä kymmenessä vuodessa ja olen nähnyt tätä maata ja sen menoa kiitettävästi. Jo nyt Joensuun alueella on harrastusmahdollisuuksia ihan ähkyksi saakka.
Kontiolahti on asumisviihtyvyyden ja turvallisuuden osalta maamme kärki joukkoa, sen kertoo jo muuttovoittoisuus. Mutta kun tuntuu ettei mikään joillekin riitä!
Kerro yksikin asia mikä on poskellaan tällä alueella ja jonka tuottaminen olisi Kontiolahden kunnan asia ja velvollisuus! Kontiolahti on kyllä todella mainio paikka asua ja kasvattaa lapset, se on tärkeintä elämässä!Kun sanot että Kontiolahti on" mainio paikka asua ja kasvattaa lapset", niin kaipa tarkoitat ettäse olisi kaikille sitä, myös Mäntytien päiväkodin lapsille. On kyllä jännä nähdä, milloin johtavilla viranhaltioilla ja etenkin johtavilla luottamushenkilöillä on kanttia toteuttaa Kontiolahden kunnanvaltuuston joulukuussa 2011 tekemä päätös uuden päiväkodin suunnittelun aloittamiseksi homeisen Mäntytien tilalle. Rahasta se ainakaan ei ole kiinni, jos katsellaan niitä summia joita on kylvetty ah-stadionin "kehittämiseen". Tällä "kehittämisellä" ei ole mitään tekemistä kunnan peruspalvelujen tuottamisen kanssa.se ei yksinklertaisesti kuulu kunnan toimialaan.
- Kitikitinaunaun
niinpäjos kirjoitti:
Kun sanot että Kontiolahti on" mainio paikka asua ja kasvattaa lapset", niin kaipa tarkoitat ettäse olisi kaikille sitä, myös Mäntytien päiväkodin lapsille. On kyllä jännä nähdä, milloin johtavilla viranhaltioilla ja etenkin johtavilla luottamushenkilöillä on kanttia toteuttaa Kontiolahden kunnanvaltuuston joulukuussa 2011 tekemä päätös uuden päiväkodin suunnittelun aloittamiseksi homeisen Mäntytien tilalle. Rahasta se ainakaan ei ole kiinni, jos katsellaan niitä summia joita on kylvetty ah-stadionin "kehittämiseen". Tällä "kehittämisellä" ei ole mitään tekemistä kunnan peruspalvelujen tuottamisen kanssa.se ei yksinklertaisesti kuulu kunnan toimialaan.
Kuntahan on ilmoittanut että Mäntytielle ei tarvitse lapsiaan viedä. Kai se kovapäisempikin polonen ymmärtää kun kaikki vanhemmat tekevät niin? Mutta on sitä hometta kaikissa muissakin sinun ihannoimissa eldorado-kunnissa (mitä ne sitten ovatkin, kun et osaa edes sellaista nimetä!), sen saamme lehdistä harva päivä lukea. Kontiolahdella on runsaalla kädellä tehty ja peruskunnostettu kouluja ja rakennettu uusia päiväkoteja, et voi ainakaan sitä kieltää?!?
- On rahaa
Kerro yksikin asia mikä on poskellaan tällä alueella ja jonka tuottaminen olisi Kontiolahden kunnan asia ja velvollisuus! Kontiolahti on kyllä todella mainio paikka asua ja kasvattaa lapset, se on tärkeintä elämässä!Hienoa, että olet nähnyt maailmaa myös hieman laajemmin ja sanojesi mukaan ilmeisesti näet sitä jatkossakin, jotta voit vertailla niitä siihen mitä täällä on ja ei ole. Ei liene tarvitse vastata kysymykseesi "kerro yksikin asia mikä on poskellaan tällä alueella ja jonka tuottaminen olisi Kontiolahden kunnan asia ja velvollisuus" Fiksu kun tunnut olevan, tietänet vastauksen itsekin! Ja jos et ihan heti itse keksi vastausta kysymykseesi, niin lue tuosta muutama viesti nyt vaikka näin alkuun. Ehkä se tämän kunnan tilanne alkaa sinullekin hahmottua...
- Kitikitinaunaun
On rahaa kirjoitti:
Hienoa, että olet nähnyt maailmaa myös hieman laajemmin ja sanojesi mukaan ilmeisesti näet sitä jatkossakin, jotta voit vertailla niitä siihen mitä täällä on ja ei ole. Ei liene tarvitse vastata kysymykseesi "kerro yksikin asia mikä on poskellaan tällä alueella ja jonka tuottaminen olisi Kontiolahden kunnan asia ja velvollisuus" Fiksu kun tunnut olevan, tietänet vastauksen itsekin! Ja jos et ihan heti itse keksi vastausta kysymykseesi, niin lue tuosta muutama viesti nyt vaikka näin alkuun. Ehkä se tämän kunnan tilanne alkaa sinullekin hahmottua...
Mitä vattua mussutat? Loppuiko ideat, vai eikö omasta päästä löydy oikeasti mitään jota kunta voisi ja olisi velvollinen sinulle järjestämään? " Ei liene tarvitse vastata kysymykseesi" Kyllä tarvitsee, ei sitä urputuksia tuollaisilla lauseilla kuitata jos kerran vaaditaan nimeämään ne sinuin valituksen aiheet, siis todelliset!
Olet juuri sitä osastoa joka narisee-kitsee ja naukuu, mutta sitten kun kysytään ollaan kusi sukassa eikä minkään tekijäksi ole. Taidat olla vähän tyhmä ja avuton? - onko selvä
Mitä vattua mussutat? Loppuiko ideat, vai eikö omasta päästä löydy oikeasti mitään jota kunta voisi ja olisi velvollinen sinulle järjestämään? " Ei liene tarvitse vastata kysymykseesi" Kyllä tarvitsee, ei sitä urputuksia tuollaisilla lauseilla kuitata jos kerran vaaditaan nimeämään ne sinuin valituksen aiheet, siis todelliset!
Olet juuri sitä osastoa joka narisee-kitsee ja naukuu, mutta sitten kun kysytään ollaan kusi sukassa eikä minkään tekijäksi ole. Taidat olla vähän tyhmä ja avuton?Ennen kaikkea löytyy se mitä kunnan ei tule järjestää: AH:n rahoitus, kilpaurheilu ei kuulu kunnan perustoimintoihin!
- Kitikitinaunaun
onko selvä kirjoitti:
Ennen kaikkea löytyy se mitä kunnan ei tule järjestää: AH:n rahoitus, kilpaurheilu ei kuulu kunnan perustoimintoihin!
Onko siinä lukemisen ymmärtämisessä jokin ongelma? Mitä kunta EI OLE järjestänyt mitä sen pitäisi? Sitähän sinä olet itkenyt koko ajan. Argumenit kehiin!
Ah nyt on muutenkin h--jen hommaa, joten en vaivaudu sitä edes miettimään, sen vain sanon että ahneella on siinä pask ainen loppu... - On rahaa
Olet juuri sitä osastoa joka narisee-kitsee ja naukuu, mutta sitten kun kysytään ollaan kusi sukassa eikä minkään tekijäksi ole. Taidat olla vähän tyhmä ja avuton?Kovinpa provosoiduit asiasta,. ja käytöstavatkin tuntuu olevan ihan hakusessa! Nyt on tainnut käydä niin, että osui ja upposi oikein kunnolla :))
Itse saatan olla tyhmä ja avutonkin mutta, olen sitä mieltä että, tämä kunta saisi pitää parempaa huolta omista Suomalaisista kuntalaisistaan eikä "elää" Joensuun siivellä keräten vain veroeurot omaan taskuunsa. Kuntalaisena haluaisin kyllä näille veroeuroille kunnon vastinetta, varsinkin kun itsekin niitä euroja tänne kannan. - Kitikitinaunaun
On rahaa kirjoitti:
Kovinpa provosoiduit asiasta,. ja käytöstavatkin tuntuu olevan ihan hakusessa! Nyt on tainnut käydä niin, että osui ja upposi oikein kunnolla :))
Itse saatan olla tyhmä ja avutonkin mutta, olen sitä mieltä että, tämä kunta saisi pitää parempaa huolta omista Suomalaisista kuntalaisistaan eikä "elää" Joensuun siivellä keräten vain veroeurot omaan taskuunsa. Kuntalaisena haluaisin kyllä näille veroeuroille kunnon vastinetta, varsinkin kun itsekin niitä euroja tänne kannan.Olet ihan uskomaton! Itket että vastinetta pitäisi saada, mutta et osaa sanoa mitä!?!
TAHTOO! TAHTOO! mutta pirupolo ei vain tiedä mitä! Luuletko reppana, että jos Kontiolahti olisi Joensuuta sinulla olisi jokin asia paremmin kuin nyt on? Kerro meille mikä jos niin mielestäsi olisi.
Ei pidä huutaa ja mesota asiasta, jos ei ole oikeasti tarvetta. Kyllä tyhjän huutajia tai tässä tapauksessa itkijöitä tähän maakuntaan mahtuu.
Mitä veroeurojen keruuseen tulee niin kyllä Kontiolahti niillä järjestää kadunhoitoa, päivähoitoa, koulua, urheiluhallia, jääkenttää, jätehuoltoa, ei se niitä pelkästään omaksi iloksi kerää. En näe mitään eroa kerääkö verot Joensuu vai Kontiolahti. Jos vaikka kertoisit, mitä eroa niiden käytöllä oikeasti on jos kerääjänä on kunta tai kaupunki!?! - On rahaa
Olet ihan uskomaton! Itket että vastinetta pitäisi saada, mutta et osaa sanoa mitä!?!
TAHTOO! TAHTOO! mutta pirupolo ei vain tiedä mitä! Luuletko reppana, että jos Kontiolahti olisi Joensuuta sinulla olisi jokin asia paremmin kuin nyt on? Kerro meille mikä jos niin mielestäsi olisi.
Ei pidä huutaa ja mesota asiasta, jos ei ole oikeasti tarvetta. Kyllä tyhjän huutajia tai tässä tapauksessa itkijöitä tähän maakuntaan mahtuu.
Mitä veroeurojen keruuseen tulee niin kyllä Kontiolahti niillä järjestää kadunhoitoa, päivähoitoa, koulua, urheiluhallia, jääkenttää, jätehuoltoa, ei se niitä pelkästään omaksi iloksi kerää. En näe mitään eroa kerääkö verot Joensuu vai Kontiolahti. Jos vaikka kertoisit, mitä eroa niiden käytöllä oikeasti on jos kerääjänä on kunta tai kaupunki!?!Itse asiassa sinähän se tässä olet alkanut mesoamaan ja meuhkaamaan enkä minä. Olen vain vastaillut noihin sinun kommentteihisi :) Herääkin kysymys oletko kunnan virkaa tekevä tai ihan kenties päättämässä asioista, kun noin kovasti henkilökohtaisesti tunnut asiat ottavan? Vai muuten vain niin h.....n kotikunta rakas? Kunhan huvikseni olen sinua provosoinut, olet niin herkkä asian suhteen... heh... :)))))
Et näe mitään eroa kerääkö verot Joensuu vai Kontiolahti ja mitä eroa on, jos kerääjänä on kunta tai kaupunki... Et sinä kyllä ainakaan kunnan päättävissä elimissä ole mukana! Kyllä sinä muuten tämän eron tajuaisit. Kerron nyt sinulle kuitenkin, jotta sinäkin sen tajuaisit - sillä onko verojen kerääjänä kunta vai kaupunki ei ole mitään eroa, mutta sillä on, onko verotulojen saaja Kontiolahti vai Joensuu. Se kumpi paikkakunta verotulot saa, voi käyttää ne omien kuntalaistensa/kaupunkilaistensa hyödyksi. - juukalainen
On rahaa kirjoitti:
Itse asiassa sinähän se tässä olet alkanut mesoamaan ja meuhkaamaan enkä minä. Olen vain vastaillut noihin sinun kommentteihisi :) Herääkin kysymys oletko kunnan virkaa tekevä tai ihan kenties päättämässä asioista, kun noin kovasti henkilökohtaisesti tunnut asiat ottavan? Vai muuten vain niin h.....n kotikunta rakas? Kunhan huvikseni olen sinua provosoinut, olet niin herkkä asian suhteen... heh... :)))))
Et näe mitään eroa kerääkö verot Joensuu vai Kontiolahti ja mitä eroa on, jos kerääjänä on kunta tai kaupunki... Et sinä kyllä ainakaan kunnan päättävissä elimissä ole mukana! Kyllä sinä muuten tämän eron tajuaisit. Kerron nyt sinulle kuitenkin, jotta sinäkin sen tajuaisit - sillä onko verojen kerääjänä kunta vai kaupunki ei ole mitään eroa, mutta sillä on, onko verotulojen saaja Kontiolahti vai Joensuu. Se kumpi paikkakunta verotulot saa, voi käyttää ne omien kuntalaistensa/kaupunkilaistensa hyödyksi.Se se vasta jotain olisi jos tällä palstalla voisi vaihtaa mielipiteitä niistä epäkohdista jotka kuntalaisia vaivaa, ilman että joku keppanaa litkivä piruparka ryhtyy mollaamaan. Paljon puhutaan siitä järjen käytöstä. Sille on vain yksi ehdoton edellytys, pitää olla sitä järkeä jota käyttää. Se näyttää olevan hakusessa.
- Kitikitinaunaun
On rahaa kirjoitti:
Itse asiassa sinähän se tässä olet alkanut mesoamaan ja meuhkaamaan enkä minä. Olen vain vastaillut noihin sinun kommentteihisi :) Herääkin kysymys oletko kunnan virkaa tekevä tai ihan kenties päättämässä asioista, kun noin kovasti henkilökohtaisesti tunnut asiat ottavan? Vai muuten vain niin h.....n kotikunta rakas? Kunhan huvikseni olen sinua provosoinut, olet niin herkkä asian suhteen... heh... :)))))
Et näe mitään eroa kerääkö verot Joensuu vai Kontiolahti ja mitä eroa on, jos kerääjänä on kunta tai kaupunki... Et sinä kyllä ainakaan kunnan päättävissä elimissä ole mukana! Kyllä sinä muuten tämän eron tajuaisit. Kerron nyt sinulle kuitenkin, jotta sinäkin sen tajuaisit - sillä onko verojen kerääjänä kunta vai kaupunki ei ole mitään eroa, mutta sillä on, onko verotulojen saaja Kontiolahti vai Joensuu. Se kumpi paikkakunta verotulot saa, voi käyttää ne omien kuntalaistensa/kaupunkilaistensa hyödyksi.Sinun nimimerkki on ensin (Rahaa on18.2.2013 13:02), eli sinä olet mesomisen aloittanut. Tuollaisia lahopäitä on kiva provota.
Viimeisessä lauseessasi on se järki jota vastaan itse mesot eli: "Se kumpi paikkakunta verotulot saa, voi käyttää ne omien kuntalaistensa/kaupunkilaistensa hyödyksi."
Kontiolahti kerää verot ja järjestää kuntalaisille palvelut, niin se nykyisin menee, mutta teikäläinen itkee ettei mene, mutta mitään konkreettista vain ei tule kehiin kun ymmärrystä ei ole! - niinpäjos
Kuntahan on ilmoittanut että Mäntytielle ei tarvitse lapsiaan viedä. Kai se kovapäisempikin polonen ymmärtää kun kaikki vanhemmat tekevät niin? Mutta on sitä hometta kaikissa muissakin sinun ihannoimissa eldorado-kunnissa (mitä ne sitten ovatkin, kun et osaa edes sellaista nimetä!), sen saamme lehdistä harva päivä lukea. Kontiolahdella on runsaalla kädellä tehty ja peruskunnostettu kouluja ja rakennettu uusia päiväkoteja, et voi ainakaan sitä kieltää?!?
Ei tässä mitään eldorado kuntia tarvitse haikailla. Ohessa kitikiti naunaulle yhden pikkulapsen vasta-ainetuloksia:Streptomyces albus eli sädesieni: viitearvo41 mg/l tulos 200 mg/l Tritirachium oryzae viitearvo 18 mg/l tulos 200 mg/l jne. Minnekkä työssäkäyvät ihmiset lapsensa vievät jos ei kunnan järjestämään päivähoitoon? Kontiolahdella on taidettu tehdä runsaalla kädellä ja veronmaksajien rahoilla pelkkää paskaa.
- Ilmiömäistä
Juuri Karjalaisen ostama Heili kirjoitti Ampumahiihtoilmiöstä Kontiolahdella ja oli kuvia harrastajista AH-Stadionilla (toim. Aimo Salonen)
Kun kaikki mahdolliset juniorit laskettiin yhteen niin saatiin lukuarvio 30-35 harrastajaa, ikäluokissa 9-16v. Eli noin 4-5 harrastajaa per ikäluokka.
Hyvä toimittaja Salonen tuossahan todellinen ilmiö! Vertaa mihin muuhun lajiin tahansa niin harrastajamäärät ovat todella surkeat ei siis todellakaan mikään ilmiö? Ehkäpätämä on sitä Ceaucescumaista ajattelua mistä toimittajan kollega Arppi kirjoitteli Karjalaisessa viikonloppuna.
Seuraavaksi varmaan tarvitaan muutama tuhat tai ehkäpä kyppitonni seuralle lisätukea kun ovat noin valtavan ilmiön saaneet aikaiseksi. - huh huh
Ehdottomasti 5 tonnia per juniori etteivät vaan jättäisi lajia :) Haapalaa (se toimttaja) tuntui kyrsineen Norjalaisten voittolaulu. Tuleeko uusi "rakas naapuri" Ruotsin sijaan. Eipä viime päivinä Kontiolahden kunnan maksamat kannustusjoukotkaan kelvanneet jututettaviksi. Katsojaryntäys on varma kun jäähdyttelijä Mäkäräinen kisailee 2015 "kotistadionillaan".
Kultaa ja kunniaa on tulossa, kapustan heiluttajalla sekä majoitustilojen vuokraajille, eipä juuri muile. Varmaan jo tänään tulee hankesuunnitelmaan muutosehdotuksia, ai niin, eihän siihen saanut koskea, eihän? Ainakaan rahoitusta vähentää, miten lie lisää.... - on hehkutettu
Viime viikkoina on ollut käynnissä ampumahiihdon (KontU:n) massiivinen hehkutuskampanja mediassa.
Tv:ssä oli juttu kuinka Mäkäräinen on aiheuttanut suoranaisen buumin lajin harrastajamäärien kasvussa!!! Mutta eipä toimittaja osannut kysyä: missä, milloin, minkä verran?
Karjalainen on koko talven koettanut kasvattaa tapojensa mukaan hypeä, tosin huonolla menestyksellä.
On pitänyt jopa turvautua salaiseen aseeseen: Haapalan sukuyhtymän ylistykseen.
No minuun se ei ainakaan vedonnut.
Viimeksi Heili yritti luoda ampumahiihdosta menestyslajia, esittelemällä KontU:n juniorityötä.
Hieman säälittää tuon toimittajan puolesta, tyhjästä kun on paha nyhjäistä.
Mutta yksi asia on myönnettävä. KontU osaa vaatimattomista aineksista luoda suuren todentuntuisen tarinan. Ja toimittajat ovat yleensä sen verran laiskoja että julkaisevat heille syötetyn pajunköyden sellaisenaan.
Pahinta on kuitenkin, että ihmiset ovat älyllisesti niin juntteja että mikä tahansa vale uppoaa heihin totuutena. - Murmur sentään
Me sentään maltetaan jurputtaa Suomi24 palstalla ja emme tuota jätettä, mutta valitamme muidenkin puolesta.
Ei meistä muuhunkaan ole.- pikku varpunen
Vaan tämä meidän urputus ei maksa miljoonia veronmaksajille kuten ampumahiihtäjäpomojen ja muiden alan eläkeläisten harrastelu ja matkustelu.
Me ainoastaan kustannamme tuon saat-n paskan.
- näin käynee
Eiköhän alijäämät oteta työntekijöitten selkänahasta kuten joensuu ja liperikin tekee. Lomautukset ovat edessä. Haluaisin nähdä livenä henkilön joka ilmoittaa lomautuksista ja samalla sanoo ah:lle menevän miljoona euroa kisajärjestelyihin 2015.
75000 olikin jo tipahtanut kuin manulle illallinen, muut seurat tehkää talkoita että saatte hommat pyöritettyä...- Alijäämä hoituu..
"Kankkulan kaivon" porukka pisti kunnanhallituksen ja vapaa-aikaltk:n kokouksissa arvot järjestykseen,,
1. Kontiolahden Urhelijat n. 95.0000,- / harrastajia kourallinen
2. Kontiolahti Seura 7.000,- / harrastajia kaksi kourallista
3. LeBa ry 7.000,- / harrastajia yli 300 h.suurin osa lapsia
4. Lehmon Pallo-77 . 5600,- / harrastajia n. 300 h. suurin osa lapsia.
Kyllä nämä meitä "edustavat" ihmiset osaavat omiin harrastuksiinsa rahaa masinoida, mutta tahtovatko he tappaa kaiken toiminnan mitä nämä kaksi suurinta seuraa tekevät ja oikeasti talkoita tehden,, puhumattakaan pienemmistä seuroista, joista osa on jo henkihieverissä.
Alijäämät hoituu, otetaan nuo loputkin avustukset pieniltä pois ja satsataan Ampumahiihtoon ja vanhaan taloon joka on jo nyt pirun kallis vuokrata.. - Kallistako
Alijäämä hoituu.. kirjoitti:
"Kankkulan kaivon" porukka pisti kunnanhallituksen ja vapaa-aikaltk:n kokouksissa arvot järjestykseen,,
1. Kontiolahden Urhelijat n. 95.0000,- / harrastajia kourallinen
2. Kontiolahti Seura 7.000,- / harrastajia kaksi kourallista
3. LeBa ry 7.000,- / harrastajia yli 300 h.suurin osa lapsia
4. Lehmon Pallo-77 . 5600,- / harrastajia n. 300 h. suurin osa lapsia.
Kyllä nämä meitä "edustavat" ihmiset osaavat omiin harrastuksiinsa rahaa masinoida, mutta tahtovatko he tappaa kaiken toiminnan mitä nämä kaksi suurinta seuraa tekevät ja oikeasti talkoita tehden,, puhumattakaan pienemmistä seuroista, joista osa on jo henkihieverissä.
Alijäämät hoituu, otetaan nuo loputkin avustukset pieniltä pois ja satsataan Ampumahiihtoon ja vanhaan taloon joka on jo nyt pirun kallis vuokrata..Alueellisestikin voisi asiaa katsoa...Kirkonkylälle yli 100.000€ ja Lehmoon 12.600€.
Tai jos katsotaan €/kuntalainen harrastaja päästään KontU:n osalta 1000€/ harrastaa.
Leba ja Lehpa noin 20€/ harrastaja.
- Pyöräilijä Kulho
No jos jotain puutteita Kontiolahdelta pitää hakea, niin alueen surkeimmin hoidtut kevyenliikenteen järjestelyt.
Kunnan teknisen viraston ja kuntapäättäjien taholla vallitsee se käsitys, että Elykeskukseen tulee moiset aloitteet jättää kuntalaisten ei viranhaltijoiden eikä politikkojen.
Kuitenkin ympäristökunnissa nämä asiat on hoidettu niitten toimesta, joille asia kuuluu. Niimpä kevyenliikenteen väylät on kunnossa kaikkialle muualle paitsi kontiolahteen. Pahimmat puutteet ovat Kulhon ja Vanhannurmeksentien varressa.
Mutta toisaalta asian ymmärtää, jos kunnaninsinöörillä on aikaa tutustua enemmän ampumahiihtoon kuin kuntalaisten tarpeisiin on lopputulos ymmärrettävissä.
Tosin tiestökin hoidetaan kuntoon lisäbudjetista vaikka päivässä, jos se johtaa ampumahiihtopyhättöön.
Montakohan kuollutta tarvitaan, että tämäkin asia saataisiin kuntoon.- Kitikitinaunaun
Molemmat edellä mainitut kohteet ovat oikeasti ELY:n rahakirstun alla, ei kunnan. ja mitä tulee siihen että kuka aloitteet tekee, niin vuosien saatossa aloitteita ovat tehneet päättäjät, kunnan virkamiehet sekä paikalliset asukkaat. Mutta kun valtiolta ei halua ole niitä rakentaa niin ei ole. Kulhoon on tulossa uudet tielinjaukset ja niiden myötä se pyörätie. Kontiolahdella syrjäkylällä pitäisi olla joku " reijonen" asumassa niin jopa tulisi pyörätiet kuten Liperissa aikoinaan.
Mitä varten muuten siinä vanhan nurmeksentien varressa pitäisi olla pyörätie? Lehmoon voi ajaa pyörätietä pitkin Joensuusta koko matkan aina Kylmälleojalle saakka. Siitä eteenpäin ei ole kuin muutama piruparka polkemassa. Enemmän pyöräteitä tarvitaan Puntarikoskella ja Jokirannassa. - juukalainen
Molemmat edellä mainitut kohteet ovat oikeasti ELY:n rahakirstun alla, ei kunnan. ja mitä tulee siihen että kuka aloitteet tekee, niin vuosien saatossa aloitteita ovat tehneet päättäjät, kunnan virkamiehet sekä paikalliset asukkaat. Mutta kun valtiolta ei halua ole niitä rakentaa niin ei ole. Kulhoon on tulossa uudet tielinjaukset ja niiden myötä se pyörätie. Kontiolahdella syrjäkylällä pitäisi olla joku " reijonen" asumassa niin jopa tulisi pyörätiet kuten Liperissa aikoinaan.
Mitä varten muuten siinä vanhan nurmeksentien varressa pitäisi olla pyörätie? Lehmoon voi ajaa pyörätietä pitkin Joensuusta koko matkan aina Kylmälleojalle saakka. Siitä eteenpäin ei ole kuin muutama piruparka polkemassa. Enemmän pyöräteitä tarvitaan Puntarikoskella ja Jokirannassa.Se 80.000 euroa minkä kunta sijoitti Napakympintien päällystämiseen ei tainnut olla ely keskuksen peukalon alla. Millähän tavoin sen tien päällysteen uusi minen palvelee kontiolahtelaisia?
- Nuukalainen
Mikähän Reijonen se asuu Hammaslahdessa, taitaa tämä öykkäri olla Kontiolahden pösilöitä politikkoja, kun pyöräilijöiden pitäsi ajella lenkkiä löytääkseen hienot kuravelli pyörätiet jostain Kylmäojan notkoista.
Kyllä se on ihan pösilöpolitikkojen saamattomuutta, ettei Joensuusta Kontiolahdelle ole pyörätietä, siinä on ihan turha selitellä valtion määrärahojen niukuutta, sillä pienempään kuntakeskukseen Hammaslahteenkin se saatiin ihan vaan virkamiesten ja politikkojen ansiosta.
Sinne Vanhannurmeksentien varteen on kunta ostanut uuden asutusalueen maita, joten sillä pyörätiellä olisi ihan oikesti jo kiire.
Mutta mistäs sitä kauhalla ammennat jos on pipetillä annettu. Eikun kuorossa kumartamaan Kuselaa, Härveliä ja Kettusta, heidän suuria saavutuksiaan ylistäen. Ja muutama miljoona siinä sivussa AH:lle, sehän pelastaa koko kunnan . - ei kitinää
Kitikiti.. on hyvin agressiivinen kirjoituksissaan. Eiköhän tosi ole kuitenkin että säästöt aloitetaan lomautuksilla, kukaan ei sitä ole vaan uskaltanut esittää. Leikkauksia tehdään kaikesta muusta vaan ei ampumahiihtostadionin rahoista. Tämähän on tasapuolista, kuten avustuksetkin, KonTulle 100 000, muille 1000. Onhan tietysti paljon liikkujiakin, vaan ei KontUlla. Olivat palkinneet vuoden sitä sun tätä, varmaan kaikki saivat palkinnon joka vaan suksilla kävi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192166Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392065Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä251945Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461367- 741316
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46863Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56792Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698