Jokunen kysymys jos sallitte?
- Rukoiletteko koskaan syntejä anteeksi?
- Jos ette ole syntisiä, niin hyväksyttekö Jeesuksen opettaman "Isä meidän rukouksen" ja rukoiletteko sitä rukousta? Kuinka usein rukoilette sitä, siinähän mainitaan "anna meille meidän syntimme anteeksi" ja päästä meidät pahasta"
- Mitä ARMO teille merkitsee ja mihin sitä tarvitsette? Tarvitsetteko ARMOA syntien anteeksi saamiseen nykyisin? Entä tulevinä päivinä?
Jaikalille & Ilmarille
29
83
Vastaukset
- -sivusta seuraava-
Tuon kysymyksen voisi kysyä myös nimimerkeiltä savonarola ja asiastakyse. Muitakin ehkä joukkoon mahtuu, joilla on vakaumus, että uudestisyntynyt ihminen ei tee syntiä. Ihmettelen heidän kohdallaan vaan sitä, että onko heidän omatuntonsa niin turtunut, etteivät huomaa enää virheitään.
- asiastakyse
Rukoilen joka aamut itseni ja perhekuntani puolesta Isä meidän rukouksen. Iltaisin kaikkien esirukouslasteni puolesta rukoilen tuon saman rukouksen. Toisinaan Jumala herättää minut kello kolme yöllä rukoilemaan ja silloinkin rukoilsen Isä meidän rukouksen. Isä meidän rukous on rakkain rukous minulle. En tiedä mitä tulee milloinkin rukoilla, mutta Isä tietää. Isä meidän rukous on yhteisörukous ja siksi siinä rukoillaan monikossa. Äläkä saata meitä kiusaukseen, on tärkeä kohta rukouksessa. Usein, kun joutuu syyttä tuomituksi ja kaikenlaisten valheiden uhriksi, tekisi mieli toisinaan vastata samalla mitalla, mutta Jumala antaa voiman välttää tuon kiusauksen.
Jos en vältä tuota kiusausta uskon kautta Jeesukseen, niin silloin teen syntiä ja joudun rukoilemaan sitä anteeksi. Onneksi Jumala antaa voiman välttää synninpaulaa ja näin ei tarvitse tehdä syntiä. -sivusta seuraava-lle 16.2.2013 22:04 kirjoituksesi johdosta:
Kirjoitusten mukaan Jumalasta uudestisyntynyt ihminen ei tee syntiä:
1. Johanneksen kirje 3
9 "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt ja tahtoo tehdä Jumalan tahdon."
Jumalasta syntyneen liha ja veri saattavat kyllä syntiä tehdä, mutta Jumalasta syntynyt ei tunnista eikä tunnusta omaksi synnikseen, vaan synnin ja lihansa teoksi. Hän vihaa syntiä ja sen tekemistä:
Roomalaiskirje 7
15 "Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu." (Lue Raamatustasi myös jakeet 18-25)!
- Joknokn
Syntinen on titteli, samoin kuin pyhä. Se ei liity tekoihin, vaan asemaan. Kaikki me ollaan Herran varassa.
- ~~tähkäpää~~
Nimenomaan näin, mutta toki minäkin ihmettelen tuota Asiastakyseen mainintaa:
>>
Usein, kun joutuu syyttä tuomituksi ja kaikenlaisten valheiden uhriksi, tekisi mieli toisinaan vastata samalla mitalla, mutta Jumala antaa voiman välttää tuon kiusauksen.
- jaikal.se
Mene sieki sauhnaan hermoja leppyyttelehmään
http://www.youtube.com/watch?v=Ua62OnTNOiw- -sivusta seuraava-
Olikohan jaikalin tarjoama kappale? Siinähän kirottiin, Lyylintä liivejä riisuttiin ja humalassa rannalla sekoiltiin. Mutta tuon kirjoittajalle tässä laulu "Aika mennyt palaja ei koskaan". Tämä laulu herätti ystäväni etsimään Jeesusta. Hän löysi.
http://www.youtube.com/watch?v=cqfTXujq_QE - Tää aika ahistaa
-sivusta seuraava- kirjoitti:
Olikohan jaikalin tarjoama kappale? Siinähän kirottiin, Lyylintä liivejä riisuttiin ja humalassa rannalla sekoiltiin. Mutta tuon kirjoittajalle tässä laulu "Aika mennyt palaja ei koskaan". Tämä laulu herätti ystäväni etsimään Jeesusta. Hän löysi.
http://www.youtube.com/watch?v=cqfTXujq_QEHyvä laulu. Ennenvanhaa osattiin tehdä vielä lauluja. Nyt tulee tuutin täydeltä 'ylistyshumppaa/ylistyshymniä' x 10 sama kappale samassa kokouksessa.
- jaikal.se
Tää aika ahistaa kirjoitti:
Hyvä laulu. Ennenvanhaa osattiin tehdä vielä lauluja. Nyt tulee tuutin täydeltä 'ylistyshumppaa/ylistyshymniä' x 10 sama kappale samassa kokouksessa.
Olin kerran konffassa kokouksessa jossa laulettiin ylistyslauluja.
Kuoro seisoi lavalla ja lauloi säestäjien säestämänä. Minä seisoin
yleisön joukossa väsyneenä ja kyllästyneenä meininkiin. En olisi
jaksanut edes seistä mutta en voinut istuakaan koska kaikki seisoivat.
No, siinä seistessa ja odottaessa että kunhan tämä ylistäminen loppuu,
saan istua ja kokous jatkuu ja loppuu sitten ja minä pääsen pois.
Minua tuo jatkuva pitkä ylistäminen rasitti ja kyllästytti.
No, sitten Jumalan Henki virvoitti sisintäni ja minä olin ylistyksen Hengessä.
Olisin nyt tahtonut jatkaa ylistämistä pitkäänkin. Väsymys oli tipotiessään
niin kuin kyllästyminenkin. Tahdoin jatkaa ylistämistä. Nyt minä aloin pelkäämään että ylistys loppuu. Ja niinhän siinä kävi. Laulu jonka aikana minä "heräsin" oli viimeinen. Sen jälkeen tuli saarna ja minä huokasin että "Niinpä tietenki! Nyt kun
minä pääsin Henkeen, ylistys loppui. No, eipä siinä mitään! Hyvä saarna ja hyvä kokous. Mutta alussa kokous ja ylistyslaulut olivat ikäviä ja turhia ja hengettömän kuivia. Kokous muuttui hyväksi vasta sitten kun minä olin muuttunut. - Asiassa pysyvä
jaikal.se kirjoitti:
Olin kerran konffassa kokouksessa jossa laulettiin ylistyslauluja.
Kuoro seisoi lavalla ja lauloi säestäjien säestämänä. Minä seisoin
yleisön joukossa väsyneenä ja kyllästyneenä meininkiin. En olisi
jaksanut edes seistä mutta en voinut istuakaan koska kaikki seisoivat.
No, siinä seistessa ja odottaessa että kunhan tämä ylistäminen loppuu,
saan istua ja kokous jatkuu ja loppuu sitten ja minä pääsen pois.
Minua tuo jatkuva pitkä ylistäminen rasitti ja kyllästytti.
No, sitten Jumalan Henki virvoitti sisintäni ja minä olin ylistyksen Hengessä.
Olisin nyt tahtonut jatkaa ylistämistä pitkäänkin. Väsymys oli tipotiessään
niin kuin kyllästyminenkin. Tahdoin jatkaa ylistämistä. Nyt minä aloin pelkäämään että ylistys loppuu. Ja niinhän siinä kävi. Laulu jonka aikana minä "heräsin" oli viimeinen. Sen jälkeen tuli saarna ja minä huokasin että "Niinpä tietenki! Nyt kun
minä pääsin Henkeen, ylistys loppui. No, eipä siinä mitään! Hyvä saarna ja hyvä kokous. Mutta alussa kokous ja ylistyslaulut olivat ikäviä ja turhia ja hengettömän kuivia. Kokous muuttui hyväksi vasta sitten kun minä olin muuttunut.Laitoitko tuon Heikki Kinnusen sauna-kappaleen tänne? Sitä sulta kysyttiin, mutta et vielä vastannut.
- halusin vain kysyä
Huh huh! Oli tyrmäävä vastaus aloitukseeni!!!
Uskovilla näkyy olevan alttius sivuuttaa Jeesuksen opetus!!! JEESUKSEN OPETUS KUINKA RUKOILLA.. PIDETÄÄN HALPANA???
ETTÄKÖ SIIHEN VASTATAAN TUOLLAISELLA RILLUTUS LAULULLA!!!
Ihminen, joka ei tee syntiä, ei ole tarvetta ja mieltä rukoilla syntejä anteeksi. Nämä jermut ovat vapaat Isä meidän rukouksesta,- omasta lihallisesta mielestään.
Jokainen ihminen,- jonka sydämessä on Pyhä Henki, on saanut mielen ja ymmärryksen nähdä vajavaisuuttaan ja siten syntiin lankeamisiaan ja juuri tälle ihmiselle on tärkeä uskoa ja rukoilla mm Isä meidän rukous.
Juuri tuohon liittyy apstoli Paavalin järkyttävä löytö itsestään ja hätääntynyt huudahdus; Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista. Paavali ei siis hätääntynyt ja huudahtanut; Kuka muuttaa tämän kuoleman ruumiini.- Tapio522eikirj
Hyviä kysymyksiä ketjun aloittajalta.
>>>>>>>
Virsi 173. Lauloimme tänään kirkossa.
(Erikoisesti säkeiden 2:n kohta; " syntistä ethän nyt luotasi heitä"
ja 3;n kohta "armosi vaatteella riisutut peitä" sopinee aiheeseen.)
1.
Ilmoita, Herramme, voimasi meille
ja valtakuntasi tulla jo suo.
Johdata kansamme armosi tuntoon
ja pyhä pelkosi mieliimme luo.
Herra, me pyydämme siunaustasi,
Henkesi tulta ja laupeuttasi,
Henkesi tulta ja laupeuttasi.
2.
Tee, Herra, työsi ja täytä se itse
vaivatut sielumme virvoittaen.
Henkesi kautta tuo kaikille julki
taas valtakuntasi voimallinen.
Muista, oi Jeesus, ja armahda meitä,
syntistä ethän nyt luotasi heitä,
syntistä ethän nyt luotasi heitä.
3.
Uskossa heikkoja vahvista, Jeesus,
turvassa turvaton luonasi on.
Taas olet antanut autuuden päivän,
vielä on sanasi muuttumaton.
Hengelläs vyötä ja rohkaise meitä,
armosi vaatteella riisutut peitä,
armosi vaatteella riisutut peitä,
4.
Kun meitä polttavi vaivojen helle,
murhe ja kiusat kun ahdistavat,
Herramme, kaikessa tuskamme tunnet,
ristisi, haavasi lohduttavat.
Kun vihamiehemme raivo on suurin,
maahan sen polkea voit perinjuurin,
maahan sen polkea voit perinjuurin.
5.
Siionin muuri ei sortua saata,
kun peruskallio Jeesus on sen.
Rynnätä saavat nyt helvetin joukot,
on Herra kanssamme voimallinen.
Vahvista, Herra, nyt taistelijoita,
luopuneet etsi ja laumaasi voita,
luopuneet etsi ja laumaasi voita.Olen saanut syntyä uudeksi luomukseksi Kristuksessa ja saanut kaikki syntini anteeksi Jeesuksen sovitus työn kautta. On ilo yhtyä tuohon lauluun jälleen kerran. Jokainen joka uskoo Herraan Jeesukseen Kristukseen on uusi luomus Kristuksessa, eikä sellaisen henkilön tarvitse eikä pidä anteeksi saatujaan syntejään muistella. Hänen pitää hyljätä ne! Hylkää sinäkin Tapio syntisi kuten Raamattu kehoittaa äläkä nosta niitä enään esiin sillä Jeesus on ne sovittanut kertakaikkiaan. Nyt sinä olet Uusi luomus Kristuksessa kun täysillä uskot vain ja ainoastaan Häneen.
http://www.youtube.com/watch?v=LTu5KlNVcao- jaikale
Il-Mari kirjoitti:
Olen saanut syntyä uudeksi luomukseksi Kristuksessa ja saanut kaikki syntini anteeksi Jeesuksen sovitus työn kautta. On ilo yhtyä tuohon lauluun jälleen kerran. Jokainen joka uskoo Herraan Jeesukseen Kristukseen on uusi luomus Kristuksessa, eikä sellaisen henkilön tarvitse eikä pidä anteeksi saatujaan syntejään muistella. Hänen pitää hyljätä ne! Hylkää sinäkin Tapio syntisi kuten Raamattu kehoittaa äläkä nosta niitä enään esiin sillä Jeesus on ne sovittanut kertakaikkiaan. Nyt sinä olet Uusi luomus Kristuksessa kun täysillä uskot vain ja ainoastaan Häneen.
http://www.youtube.com/watch?v=LTu5KlNVcao - jaikale
jaikale kirjoitti:
Tässä vielä yksi versio samasta laulusta
http://www.youtube.com/watch?v=FL8Dj14LXuw - Kysyn vaan
Il-Mari kirjoitti:
Olen saanut syntyä uudeksi luomukseksi Kristuksessa ja saanut kaikki syntini anteeksi Jeesuksen sovitus työn kautta. On ilo yhtyä tuohon lauluun jälleen kerran. Jokainen joka uskoo Herraan Jeesukseen Kristukseen on uusi luomus Kristuksessa, eikä sellaisen henkilön tarvitse eikä pidä anteeksi saatujaan syntejään muistella. Hänen pitää hyljätä ne! Hylkää sinäkin Tapio syntisi kuten Raamattu kehoittaa äläkä nosta niitä enään esiin sillä Jeesus on ne sovittanut kertakaikkiaan. Nyt sinä olet Uusi luomus Kristuksessa kun täysillä uskot vain ja ainoastaan Häneen.
http://www.youtube.com/watch?v=LTu5KlNVcaoIlmarihan se siinä luuttuineen. Vai miten on?
- Pitkään surannut
Il-Mari kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=LTu5KlNVcaoUsein tuntuu siltä että Il-Marin viesteissä on enemmän sanomaa kuin jaikalin. Jaikal kirjoittaa piiiiitkiä viestejä joista sanoma puuttuu, tai sen unohtaa jo ennekuin on saanut luettua sen loppuun. Il-Maril on lyhyitä viestejä joissa on sanoma heti käsil.
- 17_
Miten tässä ketjussa monien (ei kaikkien) väittämä synnittömyys sopii yhteen alla olevien hyvin alhaisten tekojen kanssa, jotka on suoritettu tuosta väitetystä "synnittömän ja pyhän" statuksesta käsin ja jopa reuarkunana opettavan vastuuhenkilön statuksessa?
Vai olisiko sittenkin kyse pikemminkin itse lausutusta omavanhurskaudesta, josta varoittavana esimerkinä Jeesuksen kertoma kuvaus fariseuksen ja publikaanin rukouksesta, jossa oikeastaan tulee esille koko asian ydin. (Luk. 18: 10-14)
" Radio Dei uutisoi 1. syyskuuta 2011, että Koivisto oli ahdistellut sielunhoitotilanteissa useita mieshenkilöitä vuosien ajan.[5] Koivisto antoi asiasta julkisen lausunnon 11. syyskuuta 2011. Lausunnon mukaan hän on tehnyt aviorikoksen miespuolisen henkilön kanssa. [6]"
"Juha Pihkala syytti Koivistoa shamanismista, okkultismista ja valkoisesta magiasta. Hänen mukaansa vaarallisilla vesillä ollaan silloin, kun luvataan ihmeparantumisia ja muita suuria elämänmuutoksia. "Näissä asioissa on paljon petytty. Tällaisten ääriliikkeiden jäljiltä löytyy poikkeuksellisen paljon uskonnon uhreja." "
- - http://fi.wikipedia.org/wiki/Markku_Koivisto
"Seksirikollinen seurakunnan puhujana"
- http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011123115020606_uu.shtml
"Helluntalaispastori raiskasi rukouspiiriläisen"
- http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012082115977402_ul.shtml- Kysyn vaan
Kumpaan sinä luotat enemmä Iltalehteen vai Raamattuun?
- 17_
Kysyn vaan kirjoitti:
>> Kumpaan sinä luotat enemmä Iltalehteen vai Raamattuun?
Silloin kun on kyse helluntailiikkeen ja sen jäsenien edesottamuksista, niin niistä luonnollisestikin saamme lukea toisaalta kuin Raamatusta.
- http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012110116275317_uu.shtml
Mitä sinulla on sanottavaa itse todellisuuteen / realiteettiin, joka käy ilmi liittämistäni linkeistä ja jotka edustavat vain jäävuoren huippua ja miten tämä sopii yksiin väittämästä mitä tulee synnittömyyteen ja pyhyyteen? - ml213.
Kysyn vaan kirjoitti:
No, tulisiko ihmisen olla tämän päivän helluntalaisuuden ohjattavana. Edustaako helluntalaisuus hengellistä kotia?
Olisitte edes sen verran rehellisiä itsellenne, että näkisitte mitä tässä ajassa tapahtuu.Toiveajattelu hengellisestä kodistanne ei paljoa auta. Sama mielikuva kuin ihminen uskoisi humalatilan tervehdyttävään voimaan.
Niin, tulisiko ihmiset liittyä jäseneksi ja ohjattavaksi näihin puolueisiin. - Kysyn vaan
ml213. kirjoitti:
No, tulisiko ihmisen olla tämän päivän helluntalaisuuden ohjattavana. Edustaako helluntalaisuus hengellistä kotia?
Olisitte edes sen verran rehellisiä itsellenne, että näkisitte mitä tässä ajassa tapahtuu.Toiveajattelu hengellisestä kodistanne ei paljoa auta. Sama mielikuva kuin ihminen uskoisi humalatilan tervehdyttävään voimaan.
Niin, tulisiko ihmiset liittyä jäseneksi ja ohjattavaksi näihin puolueisiin.Jokaisella uskovalla trulee olla hengellinen koti jossa kokoontua yhdessä sisarien ja veljien kanssa. Niin Raamattu opettaa. Miksi sinulle ml213 ei kelpaa hengellinen koti, eli "puolue" kuten sinä halventavasti Jeesuksen seurakuntaa kutsut.
- ml213.
Kysyn vaan kirjoitti:
Jokaisella uskovalla trulee olla hengellinen koti jossa kokoontua yhdessä sisarien ja veljien kanssa. Niin Raamattu opettaa. Miksi sinulle ml213 ei kelpaa hengellinen koti, eli "puolue" kuten sinä halventavasti Jeesuksen seurakuntaa kutsut.
Hengellinenkotini, jota sanaa ei edes ole Raamatussa, niin on uudestisyntyneitten sisarien ja veljien seura.
KOSKAAN helluntaipuolue ei ole ollut ja tule olemaan seurakunta - Kristuksen ruumis. Seurakuntaan Hengessä kastetaan ihminen, jota kastamista ei suorita ihminen. Taas helluntaipuolueen ja muidenkin puolueiden jäseneksi pääsee kuka tahansa ihminen ja tämän liittämisen tekee ihminen jäsenrekistereineen.
Niin, todella. Minulle ei kelpaa ihmisvetoiset ja ihmisen kyhäämät puolueet,- vaan iloitsen ja olen sisällä JUMALAN seurakunnassa,- joka on todellinen kotini. Iloitse suuresti vielä siitä/kin, ettei KUKAAN IHMINEN MAAILMASSA voi viedä jäsenyyttäni tästä seurakunnasta.
PS.
Tietänet kuka IHMINEN on helluntaipuolueen perustaja ja kuka IHMINENon sen rantauttaja Suomeen. - ~~tähkäpää~~
17_ kirjoitti:
>> Kumpaan sinä luotat enemmä Iltalehteen vai Raamattuun?
Silloin kun on kyse helluntailiikkeen ja sen jäsenien edesottamuksista, niin niistä luonnollisestikin saamme lukea toisaalta kuin Raamatusta.
- http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012110116275317_uu.shtml
Mitä sinulla on sanottavaa itse todellisuuteen / realiteettiin, joka käy ilmi liittämistäni linkeistä ja jotka edustavat vain jäävuoren huippua ja miten tämä sopii yksiin väittämästä mitä tulee synnittömyyteen ja pyhyyteen?Et kysynyt minulta, mutta vastaanpa tuohon jotain.
Eipä tuohon ole muuta sanottavaa, kuin se, minkä Raamattukin toteaa, että AINOASTAAN JEESUS kykeni elämään täällä maan päällä ilman syntiä!
Kukaan muu ei ole siihen kyennyt ja juuri siksihän Hän tuliki, että meilläkin olisi mahdollisuus eräänä päivänä seisoa Isän edessä synnittöminä ja puhtaina, jonka synnittömyyden ja puhtauden me olemme saaneet vain ja ainoastaan Jeesuksen ristin työn kautta.
Mielestäni tämä laulu vastaa hyvin tähän asiaan:
http://www.youtube.com/watch?v=Xc3QwGUoPeo
Vain ja ainoastaan tässä on meidän jokaisen turvamme: RISTISSÄ!
- kyrpäjooseppi
olen lähes joka yö helluntalaisen kanssa sängyssä ''sillee'' , ei helluntailaista esiaviollinen seksi tunnu haittaavaan. sitten vaan ovat herralta pyytäneet anteeksi, ja sitten taas munankipeinä anovat lisää munaa
- Tapio522eikirj
jaikal, Kyselijä jäänee ilman vastauksiasi.
Ei liene kovin vaikeata vastata kysymyksiin vaikka muutamalla sanalla.
Esim. tähän tapaan:
KYSYMYS:Rukoiletteko koskaan syntejä anteeksi?
VASTAUS: Kyllä, joka päivä "jalat likaantuu".
KYSYMYS
- Jos ette ole syntisiä, niin hyväksyttekö Jeesuksen opettaman "Isä meidän rukouksen" ja rukoiletteko sitä rukousta?
VASTAUS: Kukaan ei ole synnitön. Jeesuksen itsensä opettama rukous on tärkeä.
KYSYMYS
-Kuinka usein rukoilette sitä, siinähän mainitaan "anna meille meidän syntimme anteeksi" ja päästä meidät pahasta".
VASTAUS:
Rukoilen Isä Meidän-rukousta usein, koska tarvitsen Paavalin tavoin syntisenä ja viheliäisenä ihmisenä anteeksiantamusta joka päivä.
Myös publikaanin rukous "Herrani, ole minulle syntiselle ARMOLLINEN" on esimerkki oikeasta mielenlaadusta;
Meidän tulee varoa etsimästä sellaista pyhyyttä, ettemme pidä enää itseämme syntisinä. Kristus ei asu muissa, kuin syntisissä. Synnittömiksi emme tule tämän elämämme aikana
KYSYMYS
Mitä ARMO teille merkitsee ja mihin sitä tarvitsette? Tarvitsetteko ARMOA syntien anteeksi saamiseen nykyisin? Entä tulevinä päivinä?
VASTAUS
Ef. 2:8
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-....":
2. Piet. 3:18
"... kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään".Tapio522: >"Kristus ei asu muissa, kuin syntisissä. Synnittömiksi emme tule tämän elämämme aikana"<
Asuuhan Kristus Isässäkin ja Isä Kristuksessa;
Johannes 14
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."
[Joh.17:26]
- eikövain
"VASTAUS: Kukaan ei ole synnitön. Jeesuksen itsensä opettama rukous on tärkeä."
Lause on kiertoilmaus sille, että on turha kurittaa itseään jatkuvalla katumuksella ja että syntikäsite on joutava.
Toisen loukaaminen tai muu paha teko ovat käytännön asioita. Sopiminen asianomaisten kanssa on käytännön juttu. Loukkauksen kätkeminen pilvien taakse ei paranna ketään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774492Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112443- 1721625
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431496- 1241380
- 1211285
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721209Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91201- 661125
- 35966