Keskustelupaikka Ikaalisten ikuisille valittajille, joita varmasti jurppii myös hoidetut pellot.
Hoitamattomat pellot
21
868
Vastaukset
- osta olvia
Koska aloittaja ei asiasta mitään ymmärrä niin käyppä
Siwassa hakemassa pari mäyräkoiraa ajatusten
kirkastamiseen.
Aloittajalle sopiva henkilö saa tehdä mitä lystää mutta
kuinka muut ? - Muuta pois
Puhdaskukka, eikö raavasmies kestä huuleheittoa ja ivaa, ikaalilaisten normaalia tapaa antaa arvostusta toisilleen. Puhdaskukka vedä päätäyteen ja opettele kestämään normaalia "sosiaalista" elämää ikaalisissa tai muuta pois, ellet kestä!
- Puhdaskukka
Olvia en juurikaan käytä, joten ajatukset ovat kirkkaat. Minkä takia "osta olvia":lle on niin vaikeaa hyväksyä, että minulle sopiva henkilö saa tehdä, mitä lystää? Eikö Suomi ole vapaa maa, jossa yritteliäillä ihmisillä on mahdollisuus tienata oma elantonsa?
Pois en ole muuttamassa eikä minua haittaa, jos raavasmies ei kestä huulenheittoa ja ivaa. Minulle on kutakuinkin aivan sama, mikä Ikaalisissa on normaalia ja mikä ei.
Mainittakoon vielä, että maataloudesta ja rikkakasveista minulla ei ole mitään käsitystä. Sen tiedän, että heinät yleensä tehdään juhannuksen jälkeen heinäkuun alkupuolella.
Rallisprinteistäkään minulla ei ole kunnon käsitystä. Oli kuitenkin ihan mukavaa, että joku sellaiset järjesti.
Käräjillä varmaankin tapaamme kaikki!- laita kuolaimet
Jääravit ovat tulollaan joten Puhdaskukkakin on tervetullut
katsomaan ja kun tarkkana olet niin käräjöinnin aiheenkin
voit saada.
Onko tuollainen tädin mielestä positiivinen tapahtuma koska
hevosväessä on paljon persuja ?
- epätaloudellista rum
Ikaalisissa on yllättävän paljon vanhoja peltoja
ja niittyjä, jotka on jätetty oman onnensa nojaan.
Nyt nämä alueet lykkäävät arvotonta pajua ja leppää
sekä sinne tänne hieskoivua.
Onko tämä edes laillista?
Mitä pitäisi tehdä, jotta nämä alueet saataisiin
tuottavaan kuntoon - joko metsäksi tai pelloksi?- luonto rauhaan
Pajukin on energiapuuta, joten anna toisten omaisuuden olla ja keskity omiin asioihisi. Ei minuakaan kiinnosta, onko naapurilla 1000 eken puku vain 100 eken puku, et silleen, jokainen tavallaan. Olen pongannut muuten hoitamattomilta pelloilta paljon hyvä luonnonyrttejä. Kerrostalon ikkunasta on mukava katsoa luonnonniittyjä.
- Ei kannata niittää!
eiköö niihin saa sitä luonnonhaitta tukea,
- Myllykartun v
Misähän kunnos jamben omat pellot ois.Aattelin vaan ku kattelin kerran sen omaa pihaa tua hakalan alueen suunnas.Romua ja rompetta näky piha olevan väärällään.
- taivallahden ranalta
Aletaanko Kartunkylässä kylvöjä tänä keväänä vai jätetäänkö
ensi vuoteen ? - taivallahden ranalta
taivallahden ranalta kirjoitti:
Aletaanko Kartunkylässä kylvöjä tänä keväänä vai jätetäänkö
ensi vuoteen ?Joko Kartunkylään on kevät tullut ?
- autotallli
kurkkaas sinne autotallin taa
- kurkkaa ite
Ei uskalla, siinähän joutuisi pyllistäessään riskeeraamaan poikuutensa...
- kivutonta
kurkkaa ite kirjoitti:
Ei uskalla, siinähän joutuisi pyllistäessään riskeeraamaan poikuutensa...
ota viinaa ja sammu
- hampppi
Mitä kummallisia kasveja siä on ?
- Avaranäkö
Naisen kättä sekin piha tarvitsisi, mutta mitä tehdä, kun asianomaista ei vain kiinnosta.
- harkioisten tumppu
Kokeile rohkeasti ja mene pyllistelemään sinne niin
kiinnostuksen taso selviää. - Avaranäkö
harkioisten tumppu kirjoitti:
Kokeile rohkeasti ja mene pyllistelemään sinne niin
kiinnostuksen taso selviää.Laita sinä vain se happinaamari päähäsi!
- Tuuleenhuutaja
No kieltämättä näinhän se perinteisesti menee.
Naiset siivoaa, miehet hoitaa pellot ynnä muut. Ja jos ei naisia ole niin sitten tehdään työt mutta ei siivota. Tyypillistä sinkuille.
Miehetkin voisi kotitöitä opetella.
- kävin kurkkaamassa
Ei sitä oo viäkään isomin siivottu.samaa rojua väärällään.
- Hyvä jambe
On se nyt paremmassa kunnossa kuin silloin vuosi sitten.
- jarmon kyrpä laukes
Hyvä jambe kirjoitti:
On se nyt paremmassa kunnossa kuin silloin vuosi sitten.
jambe vai piha?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192206Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi402100Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä301989Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471396- 741336
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46883Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56812Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8751- 52733
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32718