Laki vai rakkaus - kumpi pelastaa ?

## Eli ennen Jeesusta kaikki pelastuivat omilla teoillaan? ##

Ei niin, vaan rehelliset yksilöt saivat sisimpäänsä tiedon tulevasta Kristuksesta, semmoisen jonka Jeesus mainitsee Pietarinkin saaneen. Patriarkka Job toditaa ja tunnustaa ennen Jeesuksen aikoja, jopa ennen juutalaisuutta ja lakia - tarvitsevansa Lunastajaa:

JOB 19:
23 Oi, jospa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, jospa ne piirrettäisiin kirjaan,
24 rautataltalla ja lyijyllä hakattaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi!
25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
27 Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet-eikä vieraana. Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni.

## Kymmenen käskyäkään eivät enää sido ketään? Vai? ##

Sitoo se niitä, jotka eivät ymmärrä Jeesuksen antamaa uutta vapauden lakia - sitä että rakkauden lain alla osataan auttaa kanssaihmisiä sata kertaa paremmin kuin pakkokäskyjen lain vankina.

Uudesta Testamentista saatat löytää Jeesuksen mainitsema 5 tai 6 niistä 10 käskystä, mutta Jeesus antoi 2 uutta käskyä, jotka hänen tulkintansa mukaan korvaavat kaikki käskyt ja läksyt. Rakasta - ja tee sitten mitä rakkaus näyttää sulle.

Matt. 22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

Uudesta Testamentista löytyy siis muutama Vanhan Testamentin käsky jopa Jeesuksen lausumana, mutta kuka löytää Vanhan Testamentin 10 käskystä Jeesuksen antamat 2 käskyä? Eipä löydy edes kätkettynä, sillä siellä käsketään totella - ei rakastaa! Vain Uusi Testamentti kehottaa rakastamaan vihamiestä.

SITÄ minä ihmettelen ,että vielä tuhatvuotisessa rauhanajassakaan ei osata rakastaa kokosydämisesti, vaan sielläkin vielä tarvitaan LAKI . . .

SAK. 14:
16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.

Tehkäämme siis työtä rakkaudella, mutta muistakaamme samalla tämä fakta:
Ps. 127:2 : Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.
Ps. 127:1 :
Matkalaulu; Salomon virsi. Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.

Antti

45

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LAKI VAI RAKKAUS - KUMPI PELASTAA ?

Niin siis selvennykseksi sanottakoon vielä, että lainkuuliainen voi olla jos jollakin motiivilla ja ihan ilman rakkautta. Rakkaus sensijaan synnyttää Jumalalle kelpaavia tekoja.

Laupias samarialainen -kertomuksen pappi tiesi Jumalan olevan ankara lainvalvoja. Siksi hän kiiruhti sapattikokoukseen ylpeänä siitä, ettei langennut kiusaukseen jäädä ryövätyn luokse. Toinen pappi oli samankaltainen ohikiitäjä. kenties hänellä oli aito huoli sanannälkäisistä seurakuntalaisistaan ja hyvän esimerkin antamisesta: olla paikalla ajoissa.

Rakkauden laki vain jäi täyttämättä: Jumala ja lähimmäinen jäivät vaille huomiota. Laupias samarialainen katsoi rakkauden lain tärkeimmäksi laiksi ja jäi auttamaan ryövättyä, jossa itse Herra oli läsnä avun tarvitsijana ikäänkuin.

Antti

• Laki=rakkauden laki

Laillinen rakkaus pelastaa, se on Jumalan rakkaus. Se on puhdas ja lähtee Jumalan olrmuksesta aivan niinkuin lakikin. Vain ymmärtämätön tekee eron lain ja rakkauden välillä. Laki on oikeudenmukaisuus ja siksi se on rakkauden laki. Sillä todellinen täydellinen rakkaus, se mikä on Jumalan on aina oikeudenmukainen. Armokin on täysin oikeudenmukaista kuinka se joka sen kieltää voisi pelastua...

• armo uus

Armohan otetaan ( jotkut ottavat) vastaan lainrikkomustemme poistamiseksi.

Jos olemme vuosikymmenet rypeneet synnissä, eli laittomuudessa,...niin kyllä ajallisen armon pitäisi kelvata, sillä" Riittäähän että menneen ajan olette vaeltaneet kaikessa , inhottavassa laittomuudessa"

Armo on ansiotonta, lahjaa! Synti Jumalaa vastaan on niin kallista touhua, ettei sitä maksa kukaan, koska Jumala ei myy itseään ja armoaan rahasta!!

Vaan armosta ja rakkaudesta... sillä " rakkaus Jumalaa kohtaan on, että pidämme hänen käskynsä"!!

Iankaikkinen armo mitataan Taivaan Pyhäkössä,.. sillä Jumala tahtoo katsahtaa, pysyykö ajallinen armo voimassa... jokuhan voi ajatella että armo on niin suuri, että passaa sitä syntiä nakerrella lisääkin. terv minä , benedi

• kuha kysyy
        armo uus kirjoitti:

Armohan otetaan ( jotkut ottavat) vastaan lainrikkomustemme poistamiseksi.

Jos olemme vuosikymmenet rypeneet synnissä, eli laittomuudessa,...niin kyllä ajallisen armon pitäisi kelvata, sillä" Riittäähän että menneen ajan olette vaeltaneet kaikessa , inhottavassa laittomuudessa"

Armo on ansiotonta, lahjaa! Synti Jumalaa vastaan on niin kallista touhua, ettei sitä maksa kukaan, koska Jumala ei myy itseään ja armoaan rahasta!!

Vaan armosta ja rakkaudesta... sillä " rakkaus Jumalaa kohtaan on, että pidämme hänen käskynsä"!!

Iankaikkinen armo mitataan Taivaan Pyhäkössä,.. sillä Jumala tahtoo katsahtaa, pysyykö ajallinen armo voimassa... jokuhan voi ajatella että armo on niin suuri, että passaa sitä syntiä nakerrella lisääkin. terv minä , benedi

? etkö sinä sitten usko että sinun syntisi on maksettu - kaikki sinunkin syntisi. ?

• Hei Antti !

Luepa tarkemmin Jaak 1:25, 2:8-13 mitä sanotaan vapauden laista ?
      Mitä Jaakob Marian ja Joosefin poika, Jeesuksen maallinen veli sanoo yhdenkin käskyn rikkomisesta ?

Suuri käsky on yhteenveto laista, ei sen korvike. Sama yhteeneto on esitetty 2 Moos 21 luvussa.

Katso sitten mitä Luuk 16:17 sanoo lain jokaisen käskyn jokaisesta pilkusta ja pikku merkeistäkin mitä ko kielet sisälsivät runsasti pilkkuja sanoja päälläkin;

´´´````´ tuolaisia merkkejä, Luuk 16:17 kertoo jokaisesta tuollaisesta pienestä pilkusta.

Ilm 14:12 kertoo sitten mitkä ovat lopun ajan pyhän ihmisen vaatimukset.

1 Joh 5:3, 2:1-5.

Minä olen kyllä herätysliikkeessä kuullut myös monenlaista teoriaa millä polkea lakia.

Kyse on yksinkertaisesti että tuo sama vapauden laki on uskossa mieluisena asiana sydämessä, ei kiveen hakattuna.

Seremoniapalvelukseen liittyvät lain päätyivät kaikki ristille.

Jeesus Kristus oli lain "loppu" "kreikan "telos" joka tarkoittaa päämäärää ja täyttymystä, ei lain loppumista. Jeesus antoi täydellisen esimerkin.

Lain alla merkitsee että laki syyttää synnistä. Vapaus laista merkitsee "armon alla" ettei" laki syytä ihmistä vaan on armon alla.
      Siksi Jaakob nimitti samaa 10 käskyn lakia vapauden laiksi.

Suuri käsky kertoo mistä laissa on kyse. Toinen puoli lain käskyistä opettaa miten rakastetaan Jumalaa ja toinen puoli miten rakastetaan lähimmäisiä. Siitähän laissa on aina kyse suuressa käskyssäkin, siis yhteenvedossa ja tiivistelmässä.

On muotia herätysliikkeiden opetus että laista ei tarvitse välittää kunhan jeesustelee paljon. Olen sitä kuullut vaikka kuinka paljon hienoja erilaisia versioita polkea lakia.

Martti Lutherkin sanoi että evankeliumi ja laki eivät sulje pois toistaan.

yst. t. jari

• Kiitän Herraa

Aivan todella hienoa opetusta Antilla!

Siunausta.

• Rakkauden Laki

Juu, Jumalan laki on ikuinen laki - se oli jo ennen ihmistä ja sen ihminen sitten rikkoi ja hänestä tuli kuoleman oma. Nyt uskovat monet että Jumalan ikuinen laki olisi poistettu?
        Miksi he jankuttavat tätä "laki on poistettu, laki on poistettu" ? Juu, koska heillä ei harmaata aavistusta mitä lailla tarkoitetaan. He näkevät kirjaimen, mutta eivät tunne kirjaimen tarkoitusta. Jumalan laki on ikuinen .. ei sitä kukaan koskaan voi poistaa..

Lain poistajat, ovat laittomuuden puolustajia. Tietämättään tai tieten tahtoen - sillä ei ole suurtakaan väliä - he ovat kaikissa tapauksissa Jumalan vastustajia.

• ann-elina1

A.Kantola kysyy tuossa aloituksessa, kumpi pelastaa Laki vaiko rakkaus?
      Laki ajaa syntisen Jumalan luo etsimään pelastusta ja rakkaus taas on Jumalan olemus, mutta kumpikaan eivät voi pelastaa se on Jeesus joka pelastaa, hän on Golgatalla kärsinyt kuoleman meidän puolestamme ja Hän vain voi pelastaa meidät synnin vallasta.

• MONASTI PALSTALLA on tyrmätty rakkauden lain korostaminen mystisellä kliseellä: Laki = Rakkauden Laki sekä: Vain ymmärtämätön tekee eron lain ja rakkauden välillä.

TOIVOTTOMAN SUURI taakka kuitenkin putoaa harteilta, jos sisimmässään käsittää tämän, että rakkauden laki vaatii vain siinä määrin kuin on yksilölle rakkautta annettu jaettavaksi. Sensijaan laki, eritoten ns. 10 käskyn laki vaatii, ettei pieninkään piirto saa tulla rikotuksi.

"JARINHOTELLI", JARI, vastineessaan huomauttaa, että yhden käskyn rikkonut on koko lain rikkoja, viitaten Jaakob 1. ja 2. luvut. Kenties Jari sillä puolustaa laupias samarialainen -kertomuksessa esiintyviä pappeja, päätellen siitä, että hän myös vetoaa ns. vapauden lakiin. Papeilla oli vapaus olla rakastamatta ryövättyä, kun oli kiire täyttämään lainpiirtoa, sapattikokousta.

Väittäisin sitävastoin, että juuri vapaudenlaki olisi suonut papeille oikeuden jäädä auttamaan uhria, niinkuin teki laupias samarialainen.

Jeesus otti vapauden kulkea oppilaineen viljapellon poikki, syöden jopa tähkäpäistä, vaikka omistaja ei ollut vielä kajonnut peltoonsa. Taisipa vielä olla sapattikin. Jeesuksella oli vahva omatunto silloinkin, kun sapattina arkipäiväistä parantamistoimintaansa haroitettuaan antoi tervehtyneelle käskyn kantaa vuoteensa pois.

JEESUS TAHTOI NÄYTTÄÄ, ETTÄ IHMINEN ON TÄRKEÄMPI KUIN LAKI JA SIKSI KÄSKI PARANTUA SAPATTINA JA OLLA NIIN YLISTYSMIELINEN, ETTEI MALTA ODOTTAA ARKEA VUOTEEN POIS KORJAAMISEN KANSSA.

Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

## Martti Lutherkin sanoi että evankeliumi ja laki eivät sulje pois toistaan. yst. t. jari ##

Niin, Jari, tietysti, sillä rakkaus täyttää lain. Rakkaus on uskonkuuliaisuutta eikä lainkuuliaisuutta. Rakastava ei voi olla lakia vastaan, mutta hän on vapaa rakastamaan silloinkin, kun lakihenkisyys tuppaa laittamaan esteitä. Laki ei velvoita rakastamaan vihamiestä, mutta rakkaus ja Jeesus velvoittavat.
        Kyllä tämä ymmärretään useimmissa adventtiseurakunnissa uskoakseni, mutta tällä foorumilla asia tuntuu olevan outo vielä. Käukääpä jarinhotellissa katsomassa tarkemmin jarin kanta ja hänen tarkemmat perustelunsa, mutta minä tahdon pysyä tällä päälinjalla, että rakkauden ylivertaisuutta korostamalla tullaan tehneeksi oikeutta myöskin laille.

## Lain poistajat, ovat laittomuuden puolustajia. Tietämättään tai tieten tahtoen - sillä ei ole suurtakaan väliä - he ovat kaikissa tapauksissa Jumalan vastustajia. ## Vastaan:
        Lain poistajia ei ole olemassakaan, sillä lakia ei voi poistaa; sen sanoo jo omatuntokin. Vasta täydellisyydessä Taivaassa laki on tarpeeton ja häviää.

antti

• Who changed it?
        AnttiVKantola kirjoitti:

MONASTI PALSTALLA on tyrmätty rakkauden lain korostaminen mystisellä kliseellä: Laki = Rakkauden Laki sekä: Vain ymmärtämätön tekee eron lain ja rakkauden välillä.

TOIVOTTOMAN SUURI taakka kuitenkin putoaa harteilta, jos sisimmässään käsittää tämän, että rakkauden laki vaatii vain siinä määrin kuin on yksilölle rakkautta annettu jaettavaksi. Sensijaan laki, eritoten ns. 10 käskyn laki vaatii, ettei pieninkään piirto saa tulla rikotuksi.

"JARINHOTELLI", JARI, vastineessaan huomauttaa, että yhden käskyn rikkonut on koko lain rikkoja, viitaten Jaakob 1. ja 2. luvut. Kenties Jari sillä puolustaa laupias samarialainen -kertomuksessa esiintyviä pappeja, päätellen siitä, että hän myös vetoaa ns. vapauden lakiin. Papeilla oli vapaus olla rakastamatta ryövättyä, kun oli kiire täyttämään lainpiirtoa, sapattikokousta.

Väittäisin sitävastoin, että juuri vapaudenlaki olisi suonut papeille oikeuden jäädä auttamaan uhria, niinkuin teki laupias samarialainen.

Jeesus otti vapauden kulkea oppilaineen viljapellon poikki, syöden jopa tähkäpäistä, vaikka omistaja ei ollut vielä kajonnut peltoonsa. Taisipa vielä olla sapattikin. Jeesuksella oli vahva omatunto silloinkin, kun sapattina arkipäiväistä parantamistoimintaansa haroitettuaan antoi tervehtyneelle käskyn kantaa vuoteensa pois.

JEESUS TAHTOI NÄYTTÄÄ, ETTÄ IHMINEN ON TÄRKEÄMPI KUIN LAKI JA SIKSI KÄSKI PARANTUA SAPATTINA JA OLLA NIIN YLISTYSMIELINEN, ETTEI MALTA ODOTTAA ARKEA VUOTEEN POIS KORJAAMISEN KANSSA.

Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

## Martti Lutherkin sanoi että evankeliumi ja laki eivät sulje pois toistaan. yst. t. jari ##

Niin, Jari, tietysti, sillä rakkaus täyttää lain. Rakkaus on uskonkuuliaisuutta eikä lainkuuliaisuutta. Rakastava ei voi olla lakia vastaan, mutta hän on vapaa rakastamaan silloinkin, kun lakihenkisyys tuppaa laittamaan esteitä. Laki ei velvoita rakastamaan vihamiestä, mutta rakkaus ja Jeesus velvoittavat.
        Kyllä tämä ymmärretään useimmissa adventtiseurakunnissa uskoakseni, mutta tällä foorumilla asia tuntuu olevan outo vielä. Käukääpä jarinhotellissa katsomassa tarkemmin jarin kanta ja hänen tarkemmat perustelunsa, mutta minä tahdon pysyä tällä päälinjalla, että rakkauden ylivertaisuutta korostamalla tullaan tehneeksi oikeutta myöskin laille.

## Lain poistajat, ovat laittomuuden puolustajia. Tietämättään tai tieten tahtoen - sillä ei ole suurtakaan väliä - he ovat kaikissa tapauksissa Jumalan vastustajia. ## Vastaan:
        Lain poistajia ei ole olemassakaan, sillä lakia ei voi poistaa; sen sanoo jo omatuntokin. Vasta täydellisyydessä Taivaassa laki on tarpeeton ja häviää.

antti

Antti. Miksi sanot: " Lain poistajia ei ole olemassakaan, sillä lakia ei voida poistaa, sen sanoo jo omatuntokin"!
        "Vasta täydellisyydessä, Taivaassa laki on tarpeeton, ja häviää"

Tarkoitatko että lain poistaminen ja sen häviäminen eivät ole antagonisteja keskenään?

Rakkaus on lain täyttymys"! Eikö taivaassa kukaan toistansa rakasta, eli ei täytä lakia , koska se on sieltä poistettu!

Itsestäsikö niin sanoit vai onko Jumala sanonut, ettei Taivaassa ole lakia!?

Jos lain poistajia, ..koska laki on ikuinen, ei ole olemassa, niin onko lain ja aikojen muuttajia, sitten olemassa?

Oletan, että olet ainakin ollut seurakunnassa, joka on ollut näkemässä kun Jumalan laki ja ajat annettiin hnen ( pedon) käteen, joka muutti ne. Dan 7: 25

2 tess 2: 3, 4 ...

Jos taivaassa laki on tarpeeton, niin kuinka Jumala hävittää lakinsa, hävittämättä samalla itseään!

Jumalahan on tuomari, kuinka hän tuomitsisi, jos lakia ei olisi?

kysyn minä.

• Vapauden Laki 10+
        Who changed it? kirjoitti:

Antti. Miksi sanot: " Lain poistajia ei ole olemassakaan, sillä lakia ei voida poistaa, sen sanoo jo omatuntokin"!
        "Vasta täydellisyydessä, Taivaassa laki on tarpeeton, ja häviää"

Tarkoitatko että lain poistaminen ja sen häviäminen eivät ole antagonisteja keskenään?

Rakkaus on lain täyttymys"! Eikö taivaassa kukaan toistansa rakasta, eli ei täytä lakia , koska se on sieltä poistettu!

Itsestäsikö niin sanoit vai onko Jumala sanonut, ettei Taivaassa ole lakia!?

Jos lain poistajia, ..koska laki on ikuinen, ei ole olemassa, niin onko lain ja aikojen muuttajia, sitten olemassa?

Oletan, että olet ainakin ollut seurakunnassa, joka on ollut näkemässä kun Jumalan laki ja ajat annettiin hnen ( pedon) käteen, joka muutti ne. Dan 7: 25

2 tess 2: 3, 4 ...

Jos taivaassa laki on tarpeeton, niin kuinka Jumala hävittää lakinsa, hävittämättä samalla itseään!

Jumalahan on tuomari, kuinka hän tuomitsisi, jos lakia ei olisi?

kysyn minä.

Voisitkos ystävällisesti esittäytyy sä joka tommostaa mongolian mongerrusta . .

' Rakkaus on lain täyttymys"! Eikö taivaassa kukaan toistansa rakasta,
        eli ei täytä lakia , koska se on sieltä poistettu! '

Nyt kyllä joku sala-ampuja ymmärtänyt ihan väärin elämän ja rakkauden, sillä eihän rakastamaan voi sillä lailla käskeä. Sheriffit ovat laittomia varten. ja kiellot.
        Ei Taivahassakaan kukkaan lakia poista vaan se ittesä näivettää tyystin tarpeettomana piiskana.

Kaikista selvin asia kokoraamatussa on se, että lainnoudattaja on tyhjä koliseva tynnyri ilman rakkautta, joka ohjaa oikeisiin tekoihin. Aidosti hurskaat kässäs jo vanhoissa liitoissa sen silloin vielä salaisuuden, että rakkaus olkoon veturi ja lainvaunut tekoineen tahi puolityhjinä sitten perässä uskollisesti tulee kun vedetään.

Vain rakkaus täyttää lain niinkuin se täyttää pittää. Emme elä täällä sitä varten, että jalostuisimme taivaskelpoisiksi, vaan toisiamme varten epäitsekkäästi, tajuut sä. Jeesus käski Paavalia ja Paavali käskee meitä pitämään toista parempana.
        Kun Jeesus lähetti Pietarin ihmisiä kalastamaan, ei hän kuulustellut 10 käskystä ja niiden noudattamissta vaan tää kysymys ja oikea nöyrä vastaus oli edellytys = "Rakastatko sinä Minua?"

Kiitos Jumalalle niistä jotka eivät pidä itseään liian halpoina tai liian kalliina palvelemaan rakkaudessa. Jeesus antoi Petrukselle uuden rakkauden käskynsä: "Ruoki minun lampaitani, kaitse minun karitsoitani!"

vapauden laki 10

• Vapauden Laki 10+ kirjoitti:

Nyt kyllä joku sala-ampuja ymmärtänyt ihan väärin elämän ja rakkauden, sillä eihän rakastamaan voi sillä lailla käskeä. Sheriffit ovat laittomia varten. ja kiellot.
        Ei Taivahassakaan kukkaan lakia poista vaan se ittesä näivettää tyystin tarpeettomana piiskana.

Kaikista selvin asia kokoraamatussa on se, että lainnoudattaja on tyhjä koliseva tynnyri ilman rakkautta, joka ohjaa oikeisiin tekoihin. Aidosti hurskaat kässäs jo vanhoissa liitoissa sen silloin vielä salaisuuden, että rakkaus olkoon veturi ja lainvaunut tekoineen tahi puolityhjinä sitten perässä uskollisesti tulee kun vedetään.

Vain rakkaus täyttää lain niinkuin se täyttää pittää. Emme elä täällä sitä varten, että jalostuisimme taivaskelpoisiksi, vaan toisiamme varten epäitsekkäästi, tajuut sä. Jeesus käski Paavalia ja Paavali käskee meitä pitämään toista parempana.
        Kun Jeesus lähetti Pietarin ihmisiä kalastamaan, ei hän kuulustellut 10 käskystä ja niiden noudattamissta vaan tää kysymys ja oikea nöyrä vastaus oli edellytys = "Rakastatko sinä Minua?"

Kiitos Jumalalle niistä jotka eivät pidä itseään liian halpoina tai liian kalliina palvelemaan rakkaudessa. Jeesus antoi Petrukselle uuden rakkauden käskynsä: "Ruoki minun lampaitani, kaitse minun karitsoitani!"

vapauden laki 10

Minä ymmärrän Jumalan lain "Jumalan oman ikuisen olemuksen" osoituksena jonka Hän Kaikkivaltias Jumala antoi ihmisille osoitukseksi siitä mitä iankaikkinen elämä tarkoittaa - siksi Jumalan laki on minulle yhtä ikuinen ja muuttumaton kuin Jumala itse. Jumalan laki on siis Jumalan tahto - se sama tahto jonka Jumalan Poika Jeesus Kristus täytti ainoana ihmisistä - kulkiesaan maan päällä pari tuhatta vuotta sitten. .

Jumalan laki kertoo minulle sen totuuden, että vain Jumalan lain täyttäjä voi elää ankaikkisesti - ei kukaan muu. Se on myöskin se syy miksi Jeesus (joka täytti Jumalan lain viimeistä piirtoa myöten) antoi elämänsä lunnaaksi ihmisten rikkomuksista (siis Jumalan tahdon eli Jumalan lain rikkojien lunastukseksi).

Minun ymmärrykseni on että ei kukaan koskaan voi saada iankaikkista elämää jos ei Jumala (Jumaluus) ole hänessä. Jeesus on tie siihen Jumaluuteen - eli Jumalan tahdossa elämiseen - eli Jumalan laissa elämiseen.

Minulle on sillä, että Jumala piirtää lakinsa ihmisten sydämmeen juuri tämä tarkoitus - Lunastajamme opettaa meille oikean elämän (iankaikkisen elämän elintavan) sen mikä ainoastaan voi säilyä.

Siis jos joku on ajatellut että "Jumalan lakia" ei ole ?? hänen kannattaisi ajatella asiaakerran vielä.

alex

• AnttiVKantola kirjoitti:

MONASTI PALSTALLA on tyrmätty rakkauden lain korostaminen mystisellä kliseellä: Laki = Rakkauden Laki sekä: Vain ymmärtämätön tekee eron lain ja rakkauden välillä.

antti

Antti kirjoitti:
        #Lain poistajia ei ole olemassakaan, sillä lakia ei voi poistaa; sen sanoo jo omatuntokin. Vasta täydellisyydessä Taivaassa laki on tarpeeton ja häviää. #

Antti, Hyvä! jos ei lainpoistajia ole olemassakaan, tosin ovat muutamat kirjoitelleet siten että Jumalan laki olisi poistettu Jeesuksen kuolemassa, mutta he ehkä tarkoittavat sillä jotain muuta ??

Minä en puolestani en näe asiaa siten että jumalan laki voisi koskaa "häviätä", sillä "Jumalan laki" = "Jumalan tahto" ja ei koskaan häviä.

Jumalan laki on esimerkiksi oikeudenmukaisuuden - ja ei oikeudenmukaisuus koskaan häviä ja sampoin on Jumalan laki rakkaudellinen "rakkauden laki".
        Ei oikeudenmukaisuus tai rakkaus voi koskaan hävitä, sillä jos ne häviäisivät ja ihmiset alkaisivat jälleen päättää itse siitä mikä on hyvää ja pahaa .. silloin olisimme jälleen kuoleman omia.. niinkuin Aadam.

Mutta on totta, että ei laki olerasitteena niille jotka ovat laillisia omasta olemuksestaan - joiden sydämmessä asuu Jumalan tahto ihan omasta halusta (eikä se siellä muuten voisi asuakaan) ..

Esimerkiksi kun Paavali sanoo että laki on annettu siihen asti kunnes Vapahtaja (lue lain täyttäjä) tulee - niin ei setarkoita että lakia ei sen jälkeen olisi - sillä Jumalan laki on ikuinen - se on ollut jo ennen ihmistä ... ja "ennen taivas ja maa katoavat kuiin Jumalan laista häipyy pieninkään piirto".

Jumalan laki on hyvä - ja sekin kun sanotaan että joka lain pitää on siitä elävä on ikuinen totuus. Nyt olemme me (lain rikkojat) "lain täyttäjiä" Jumalan Pojan kautta ja elämämme on Jeesuksen lunastuksen varassa, koska hänet tuomittiin ja murhattiin lainrikkojana, sen tuomion Jumala laskee Jeesuksen omien kuolemaksi - mutta kerran on Jumala kaikki >KAIKISSA -- mutta ei laki silloinkaan "häviä" vaikka se käykin lain pitäjille terpeettomaksi - koska he eivät riko lakia.

alex

alex

• Rakkaus on laki
        Vapauden Laki 10+ kirjoitti:

vapauden laki 10

Niin, Miksi Jeesus kysyi Pietarilta " Rakastatko minua enemmän kuin nämä muut"?

Pietari sanoi: " Herra, sinä tiedät kaikki" Minkä asian Herra tiesi?

No sen kun Pietari rikkoi Jumalan lain.. rakkauden lain. Miten?

Hän antoi väärän todistuksen Jeesuksesta , sanomalla: " En tunne, sitä miestä"

" Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi" Jeesus, oli Pietarin ystävä, ja Jumala!

Mutta Pietari ei ole ensimmäinen eikä viimeinen, joka tiukassa paikassa sanoo Jeesuksesta : " En tunne sitä miestä"... sadattelu tehostaa tätä valhetta!

" Rakkaus Jeesusta kohtaan on se, että me pidämme hänen käskynsä"!

ne 10 käskysanaa! benedi

• Klseetön
        AnttiVKantola kirjoitti:

antti

:::::MONASTI PALSTALLA on tyrmätty rakkauden lain korostaminen mystisellä kliseellä: Laki = Rakkauden Laki sekä: Vain ymmärtämätön tekee eron lain ja rakkauden välillä.:::::

No niin, nyt se selvis, Antille on se että Jumalan laki on rakkauden laki "klisee"..

No minulle se ei ole mikään klisee vaan totisinta totta.

Vain tiedoksi Antille.

• a-elinal täsmätietoo

Ann-elinan nollakommentti, oivoi . .

' A.Kantola kysyy tuossa aloituksessa, kumpi pelastaa Laki vaiko rakkaus?
        Laki ajaa syntisen Jumalan luo etsimään pelastusta ja rakkaus taas on Jumalan olemus, mutta kumpikaan eivät voi pelastaa se on Jeesus joka pelastaa, hän on Golgatalla kärsinyt kuoleman meidän puolestamme ja Hän vain voi pelastaa meidät synnin vallasta. '

Hoh hoijaa, Ylläri on se, että ann.elina1 hyväksyy lain roolin . . ajokoira. Mutta sasivartelulle haiskahtaa tuo, ettei Rakkaus muka pelasta vaan Jeesus. Sitten ann-elina1 tekee vielä järisyttävän virheen, epähuomiossa varmaankin ---
        nähkääs kun on niin, että Jeesuksessa pelastaa nimenomaan se, mitä ann-elina1 ei maininnut - maahan vuotanut uhriveri.

Rakkaus on näin yksinkertaisesti ajateltuna pelastaja, sillä Jumala on Rakkaus ja Jumalahan pelastaja on, veriuhri on siitä takeena. Ei kait Jumala semmosta uhrii olis tarvinnut, eikä paholaiselle mittään tarvitte maksaa, mutta me ihmispoloiset emme uskalla takertua pelastusopin kautta Pelastajaan, ellei jotain noin äärimmäisen konkreettista aj uhrautuvaa olisi siihen kytkettynä.
        Pysytäänpä isoissa asioissa, eikä ruveta saivartelemaan sanamuodoista.

Kirvesmies

• Ann on oikeassa
        a-elinal täsmätietoo kirjoitti:

Ann-elinan nollakommentti, oivoi . .

' A.Kantola kysyy tuossa aloituksessa, kumpi pelastaa Laki vaiko rakkaus?
        Laki ajaa syntisen Jumalan luo etsimään pelastusta ja rakkaus taas on Jumalan olemus, mutta kumpikaan eivät voi pelastaa se on Jeesus joka pelastaa, hän on Golgatalla kärsinyt kuoleman meidän puolestamme ja Hän vain voi pelastaa meidät synnin vallasta. '

Hoh hoijaa, Ylläri on se, että ann.elina1 hyväksyy lain roolin . . ajokoira. Mutta sasivartelulle haiskahtaa tuo, ettei Rakkaus muka pelasta vaan Jeesus. Sitten ann-elina1 tekee vielä järisyttävän virheen, epähuomiossa varmaankin ---
        nähkääs kun on niin, että Jeesuksessa pelastaa nimenomaan se, mitä ann-elina1 ei maininnut - maahan vuotanut uhriveri.

Rakkaus on näin yksinkertaisesti ajateltuna pelastaja, sillä Jumala on Rakkaus ja Jumalahan pelastaja on, veriuhri on siitä takeena. Ei kait Jumala semmosta uhrii olis tarvinnut, eikä paholaiselle mittään tarvitte maksaa, mutta me ihmispoloiset emme uskalla takertua pelastusopin kautta Pelastajaan, ellei jotain noin äärimmäisen konkreettista aj uhrautuvaa olisi siihen kytkettynä.
        Pysytäänpä isoissa asioissa, eikä ruveta saivartelemaan sanamuodoista.

Kirvesmies

Kyllä sinä Kirvesmies, nyt taisit vain sekoittaa kaikenlaisia omia oppejasi ja ann-elinan kirjoitukset pahan kerran mielessäsi. On täysin raamatullinen ja selvä asia että se on Jeesusksen antama lunastus mikä pelastaa, eikä mikään muu. Ei ole niin että kukaan voisi pelastua ilmen sitä. Jeesuksen veri joka vuodatettiin = Jeesusken elämä joka annettiin syntisten elämän lunnaaksi. Se että Jeesuksen kuolema voi pelastaa kuoleman omia syntisiä johtuu yksinomaan siitä, että Jeesus täytti Jumalan tahdon kaikessa (eki täytti Jumalan lain) SIKSI Jeesuksen kuolema voi pelastaa lainrikkojia, se on syy ..

Että tämä tuntuu olevan pimennossa niin monilta uskovaisilta todistaa vain kuinka ymmärtämättömiä he ovat "uskossaan".

• onko monta Jumalaa?
        Vapauden Laki 10+ kirjoitti:

vapauden laki 10

Te puhutte lähimmäisen rakastamisesta, jolla laki tulee täytetyksi!!

Tarkoitatteko, että te menette lähimmäisenne luo, ja puhutte kauniita sanoja, ja nostatte hattua, ja viette kukkakimpun?

Ei tämä , tuollainen ole lähimmäisen rakastamista, se on kyllä hyvää käytöstä.
        Mitä se tarkoittaa että " Rakkaus täyttää lain"??

Jeesus on siitä esimerkki, ..Hän tuli, ei lakia kumoamaan vaan täyttämään sitä, eli elämään sen mukaan!

Auttoiko hän täyttäessään lakia, samaan aikaan muita?

Kyllä, Hän luonnostaan teki hyvää, paransi sairaita, herätti kuolleita, ajoi ulos riivaajia, kaatoi rahanvaihtajien pöydät jne....Hän myös itki kun oli itkun aika, Lasaruksen haudalla!
        Vieläpä ristillä hän sanoi: " Vaimo katso poikasi!"..ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa" Joh 19: 27
        Todellisuudessa Jeesus sanoi: " Vaimo, eli seurakunta, katso Poikasi, Jumalan Karitsa joka ottaa pois, teidän syntinne, eli Jumalan lakia vastaan tehdyt rikkomukset!

Jeesuksen lain täyttämiseen kuului paljon asioita,.. hän täytti eli toteutti puolestasi Jumalan lain, koska sinä ja minä emme pystyneet lakia pitämään!

Koska lain rikkomisesta tulee palkkA, eli kuolema, niin Jeesus maksoi sinunkin henkesi omalla hengellään....Kyllä siinä on rakkautta riittämiin!

Pitäisikö meidän nyt "kostaa" Jeesuksen rakkaus meitä kohtaan hänelle, vihaamalla häntä, rikkomalla käskyt?

Rakkaus on sitä, että kun teemme hyviä tekoja sapatinpäivänä, niin ettei seurakunta nosta syytettä sitä veljeä vastaan, joka tekee sapattina hyvää!

Onko luvallista sapattina parantaa? Kyllä on,...

" Ja fariseukset lähtivät ulos ja pitivät kohta ( sapatinpäivänä) neuvoa häntä (Jeesusta) vastaan, surmataksensa hänet" Mark 3: 6

Siis, " Kumpi on luvallista sabattina: hyvääkö tehdä vai pahaa, pelastaako henki vai tappaa se?...Mutta he olivat vaiti" jae 4

Onko teillä rohkeutta avata suunne?

Ajatelkaapa: " Jeesus tuli omiensa tykö..." Niin Pilatus sanoi heille: " Ottakaa te hänet ja tuomitkaa hänet lakinne mukaan"
        Juutalaiset sanoivat hänelle: " Meidän ei ole lupa ketään tappaa" Joh 18: 31

Miksi te niin kovin haluatte eroon ja irti Jumalan laista,??.. johon on kirjoitettu " Älä tapa" ...Herraa sinun Jumalaasi!

Antaako rakkauden laki, paremman luvan tappamiseen?
        " Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi" 1 Kor. 6: 12

Mitä hyötyä juutalaiset, ja heidän johtomiehensä, seurakunta, sai oman Jumalansa tappamisesta?

Osaatteko ratkaista Israelin ja Jumalan välillä tämän riidan? Onko teidän keskuudessan yhtäkään viisasta, joka osaa ratkaista Jeesuksen ja juutalaisten välit?

Kenenkä parasta juutalaiset halusivat tässä katsoa, kun halusivat Jeesuksen sapattina tappaa?
        Jeesus siis tapettiin, ja Jeesus sanoi sapatin alkajaisiksi " Vaimo= seurakunta, katso Poikasi!.. Jumalan Karitsa joka ottaa pois maailman synnin!

Kertaan teille tämän: " Ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: " Jeesus olkoon kirottu"
        ja ettei kukaan voi sanoa: " Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä! 1 Kor 12: 3

" Kirottu olkoon, jokainen ,joka on puuhun ripustettu"! Oletteko koskaan sanoneet Jeesuksesta näin?

Onko teidän lupa puhua näin?
        Kertokaa , mikä syytös ja kanne teillä on tätä miestä vastaan!?

Hän pyhitti sapatin, ei syönyt sianlihaa eikä hiiriä, teki hyvää, kertoi: " Minä olen pitänyt Isäni käskyt, ja pysyn Hänen rakkaudessaan"
        jne
        Sanotteko: " Jos Jeesus ei olisi pahantekijä, emme olisi antaneet häntä pahantekijänä sinun (Pilatuksen) käsiisi?

Menepäs peilin eteen, ja katsele sieltä luonnollisia kasvojasi ..." Jokainen joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus" 1 Joh 3: 4

Oliko Jeesus ristillä omien syntiensä vuoksi??

Eikö niin, hän oli siellä sinun ja minun tekemien syntien vuoksi, koska me olemme rikkoneet Jumalan lain , tuon iankaikkisen liiton!

"Joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä.
        Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut" 1 Joh 3: 24

Kuka on tämä Jumala, jossa meidän on pysyttävä?

Hoksaa tästä: " Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä"! yst.t. benedi

• Herra sotii
        Ann on oikeassa kirjoitti:

Kyllä sinä Kirvesmies, nyt taisit vain sekoittaa kaikenlaisia omia oppejasi ja ann-elinan kirjoitukset pahan kerran mielessäsi. On täysin raamatullinen ja selvä asia että se on Jeesusksen antama lunastus mikä pelastaa, eikä mikään muu. Ei ole niin että kukaan voisi pelastua ilmen sitä. Jeesuksen veri joka vuodatettiin = Jeesusken elämä joka annettiin syntisten elämän lunnaaksi. Se että Jeesuksen kuolema voi pelastaa kuoleman omia syntisiä johtuu yksinomaan siitä, että Jeesus täytti Jumalan tahdon kaikessa (eki täytti Jumalan lain) SIKSI Jeesuksen kuolema voi pelastaa lainrikkojia, se on syy ..

Että tämä tuntuu olevan pimennossa niin monilta uskovaisilta todistaa vain kuinka ymmärtämättömiä he ovat "uskossaan".

Kuka on hän, joka antaa meille voiton, kun taistelemme vihollistamme, eli syntiä vastaan?

Luemme yhdessä: " Sillä Herra, teidän Jumalanne, (Jeesus) käy teidän
        kanssanne, sotii teidän puolestanne vihollisianne vastaan ja antaa teille voiton"
        5 Moos 20: 4

Tässä on sotalaki, syntiä, ja lusiferia ja hänen sotajoukkoaan vastaan!

terv. benedi

• ne 2 käskyä!

Kuka löytää VT sydämestä lähtevän rakkauden käskyt"? Antti kysyy.

Ja Antti vastaa: No, benedihän se rakkauden käskyn löytää Vanhasta Testamentista"

Kiitos, Antille luottamuksesta!

Katellaanpa hmmm " Mutta Samuel sanoi koko Israelin heimolle näin:

" Jos te kaikesta sydämestänne käännytte Herran puoleen, niin poistakaa keskuudestanne vieraat jumalat ( jeesus kuvat) ja astartet ja kiinnittäkää sydämenne Herraan ja palvelkaa ainoastaan häntä." 1 Samuel 7: 3

Muistaako Antti, että " Rakasta Jumalaa kaikesta sydämestä , voimastasi ja mielestäsi, on otettu Vanhasta Testamentista Uuden Testamentin puolelle!?

Etsinkö sulle sen paikaan? Luulitko että rakkauden käskyt keksittiin vasta uuden Testamentin puolella ja aikaan?

Jos luulit, älä luule enää vaan tiedä! benedi

• Vapauden Laki 10+

Niin kyllä Antti tarkotti sitä Jeesuksen antamaa uutta käskyä, rakkauden kaksoiskäskyä. Pääpointti siinä varmasti on että vihamiestä täytyy rakastaa, jotta hän näkis Jeesuksen. Jeesus sannoopi, ettei se ole yhtikäs mittään, että kamut toisiaan rakasteleepi. "Tekeväthän syntisetkin samoin".
        Ei löyvy V.T:stä semmosta aajtuksenakaan. Samanmielisiä piti hyysätä, ei muita.

Viis käskyä on muka Jumalaa kohti ja loput viisi lähimmäistä. Mutta eihän ne rakkauskäskyä ole, vaan pikemminkin ja itse asiassa nimenomaan rakkauden puuttumisen vuoksi tarvitaan käskeä jottei yhteiskunta ihan pipariksi. Miettikääs ny vähäsen. Jeesus käski rakastaa niin epäoikeudenmukaisesti, että vaikkapa antaa semmoiselle yksilölle, joka ei mitenkään koskaan pysty takas korvaamaan.
        Ja anna tuplasti sille joka väksiten vaatii palttoosi!

• Kiitos Antille!
    • Tutki ja ymmärrä

On totta.

ISEBELIN OPPI olisi hyvä käsitellä kaikissa adventistienkin saarnoissa.

Toivon sydämestäni, että jokainen uskova tutkii tämän puhtaan opetuksen, jonka David Wilkerson on opettanut:

David Wilkersonin opetus IISEBELISTÄ:
      http://www.tscpulpitseries.org/finnish/ts880118.htm

• ## Minä ymmärrän Jumalan lain "Jumalan oman ikuisen olemuksen" ## alex.kasi

## " Rakkaus Jeesusta kohtaan on se, että me pidämme hänen käskynsä"!
      ne 10 käskysanaa! ##
      benedi

TUOSSA yksi näkee Jumalan ankaran kostavan lain Jumalan ikuisena olemuksena. Toinen tulkitsee rakkauden olevan sitä että tottelee, ei yhtä taikka kahta, vaan peräti kymmentä käskysanaa. (Niistähän lähes kaikki ovat kieltoja, eivät oikeastaan käskyjä).

Niinpä niin. Ei ole helppo käsittää Jumalan taholta tulevaa rakkautta ja vieläpä ainoaksi oikeaksi rakkaudeksi sekä Jumalaa todellakin rakastavan mielenlaadun lähteeksi - kun suomalaisille jo lapsesta pitäen opetetaan, että Jumala heittää kuumia kiviä päälle, jos virheen pieni ihminen tekee.

VASTA KUN on itse kokenut Jumalan rakkautta, voi sanoa aamen Raamatun tärkeimpään toteamukseen: "Jumala on rakkaus". Jumalan ikuinen olemus ei todellakaan ole Laki vaan päinvastoin = Rakkaus.

ALOITUKSENI OLI NÄIN : "KUMPI PELASTAA, LAKI VAI RAKKAUS?"
      Vastaus totisesti on tämänlainen: Jumalan laki ei pelasta yhtikäs kettään, mutta Jumalan rakkaus on voimallinen pelastamaan kenet tahansa.

Antti

• No jopas .. :(

Etä sinä Antti osaatkin kääntää ihmisten kirjoitukset aivan erilaiseksi kuin ne kirjoitettu. Onko vika siinä että et kertakaikkiaan ymmärrä vai missä vika ?

• eremith1

Antti on, 'todella oikewassa, ja syvästi ymmärtää, mitä Jumala on, sillä Hän on Rakkaus, eli ylitse-vuotava rakkaus, elämämme sisäinen herännyt omatunto, joka välittömästi muistuttaa meitä, siitä ettemme muistaneetkaan kärsivää ja vajavaista: köyhää jopa nälkäistä, tai loukkaantunutta auttaa. Emme palvelleet sisäisen Jumalamme kehoituksesta huolimatta, loukkasimme sisäistä Jumalaa, - omaatuntoamme, äärettömän sisäistä sielumme tunnetta, joka aina haluaisi valvoa käytöstämme Kristus Rakkauden ikuisesti palvelevassa valossa, laki on vastaan kaikki voivan Rakkauden valon voimaa.

Kiitos Antille erittäin rohkaisevasta avauksesta, näin sen epäitsekkään minän tuleekin toimia, kuten Antti kirjoitti!

• Lain täyttymyksessä

Onko asia siin kuitenkiin näin:

"Joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
      Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
      Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys." Room. 13:8-10.

• ## Lain täyttymyksessä24.2.2013 Onko asia siin kuitenkiin näin:

Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne
      sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys." Room. 13:8-10. ##

Amen! Toki rakkaus on lain täyttymystäkin, (kielto)lain pitämistä - siksi, ettei rakkaus tee sitä pahaa, mitä pahaa laki kieltää tekemästä, lähimmäiselle siis. Mutta ei sillä pelastu, että on tekemättä pahaa toiselle. Silloinhan vasta on välinpitämätön ja sellaisista Jeesus sanoo, että oksentaa suustansa ulos. Rakkaus on ENEMMÄN kuin kieltomerkkien noudattamista. Rakkaus on tekoja lähimmäisen parhaaksi.

Raamattu sanoo, ettei laki itsessään ole huono, mutta se on ihmisen heikkouden vuoksi tullut heikoksi, eikä voi Jumalan tahtoa täyttää niinkuin rakkaus täyttää. Laki ei ole rakkauden täyttymys vaan rakkaus on lai ntäyttymys. Rakkaus tekee sen mihin laki ei pystynyt ja Sana sanoo, ettei laki olisi voinutkaan. Itse asiassa Vanhan Liiton tarkoitus on osoittaa juuri se ja että tarvitaan Rakkaus.

Gal. 6:2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
      Matt. 7:12 :
      Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän,
      tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

Lakiin ei sisälly rakkaus - ja eihän kukaan käskemällä rakasta - mutta rakkauteen sisältyy laintäyttyminenkin. Rakastakaamme lähimmäinen Kristukselle!

Antti

• mikä on kadonnut?

Jumala lähetti Joosefin Egybtiin, isänsä Jaakobin (Israel) ja veljiensä edellä, säilyttääkseen heille jälkeläisiä maanpäälä ja pitääkseen heidät hengissä,
      pelastukseksi monille!

Sillä 7 vuoden nälänhätä ei ole leikin asia!

Samoin Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen, säilyttääkseen heidät ja meidät hengissä, ja pelastaakseen monet.
      .
      Hän (Jeesus) pelastaa senkin joka ei ole viaton"!! Job 22: 30

Me, emme ole viattomia, olemme rikkoneet käskyt, ja olleet uppiniskaiset ja jumalattomat, tiemme on painunut alaspäin, mutta Herra sanoo: " Ylös"!!

Mutta rukoilkaamme " Loppukoon jumalattomien pahuus,
      ja vahvista vanhurskaita,
      sillä sinä, joka tutkit sydämet ja munaskuut,
      olet vanhurskas Jumala" Ps 7: 10

Vanhurskas = oikeamielinen, oikein ajatteleva!

" Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee
      ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa" Ps 34: 18

Mutta jos sinulla on epäjumalia, niin III käsky sanoo: " Älä turhaan huuda Herran sinun Jumalasi nimeä".... en minä sinua kuule!

Mutta, Antti etsipäs Raamatustasi Matt 18: jae 11... mitähän siihen on kirjoitettu??

terv. benedi

• Myöhäis'Herännyt

¨ Mutta, Antti etsipäs Raamatustasi Matt 18: jae 11... mitähän siihen on kirjoitettu??
      terv. benedi ¨

Matt. 18:11 Juuri sitä, mikä on kadonnut, Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan.]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista. Vrt. Luuk. 19:10.]

Kuulehan benedi . . kaikkea muuta kuin kenedi - - jae on kadonnut tai niinkus puuttuu vanhemmasta käännöksestä sen vuoksi, että sitä ei ole vanhimmissa löytyneessä kässäreissä ja siksi ei aivan varmaa ole alkuperäisyydestä vaikka asia tietysti onkin Raamatun totuutta.
      Tämä kirkon uusi käännös tuo esiin puuttuvat jakeet, mutta huomauttaa tollalailla, ettei jaetta ehkä ihan alunperin ole ollutkaan.

Ihmisen Poika tuskin tuota jaetta tuli etsimään vaan ihmistä, sitä ihmistä joka Adamin lailla pakenee pois Jumalan yhteydestä, vaikka juuri se yhteys olisi ollut ainoa pelastus. Jeesus sanoo palaavasta tuhlaajapojasta, että tämä ol ikuollut ja heräsi eloon. Jeesuksen etsivätoiminta on oikeestaan kuolleiden herättämistä, eiks jeh?

• nuhteettomuus, missä

Benedi ihmettelee. Raamatun kirjoittajia (kopioijia) vannotettii: " Älä lisää siihen mitään, äläkä ota siitä mitään pois, sillä työsi on Taivasta varten"

Benedi kuulee , ja kysyy onko tällainen toiminta taivaasta vai ihmisistä että

" jaetta ei alunperin ollutkaan"...mutta sitten se uudemmista kirjoituksista löytyikin!??

Mitä muita jakeita olette lisänneet Raamattuun, joita ei siellä alunperin ollutkaan??

• Auki on

On tässä hyvä aihe. Kiitos Antille, että aukaisi asian.

Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
      Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys." Room. 13:8-10.

• sen jonkun kohde.

ts. laki ei ole hävinnyt, mutta on peili, joka osoittaa jotain, että meistä tulisi jotain, jonkun kautta, ja jonkun armosta, sekä jonkun voiman avulla.
        , jotta voisimme rakastaa, koska peili osoitti sen, että ilman jotain, meistä ei tulisi rakastavia jonkun jäseniä, sekä jonkun morsianta.

Siksi joku pisti lain olemaan maan loppuun asti, että meistä tulisi jotain, ja että sen myös tunnustaisimme koko elämän ajan, että se olisi sydämessä.

• Samar
        sen jonkun kohde. kirjoitti:

ts. laki ei ole hävinnyt, mutta on peili, joka osoittaa jotain, että meistä tulisi jotain, jonkun kautta, ja jonkun armosta, sekä jonkun voiman avulla.
        , jotta voisimme rakastaa, koska peili osoitti sen, että ilman jotain, meistä ei tulisi rakastavia jonkun jäseniä, sekä jonkun morsianta.

Siksi joku pisti lain olemaan maan loppuun asti, että meistä tulisi jotain, ja että sen myös tunnustaisimme koko elämän ajan, että se olisi sydämessä.

"Sen jonkun kohde"? Sen takia-ko, sinä haluaisit 'lain 10 käskyn täyttäjäksi tulla, että sinä haluaisit joksikin - .Mutta koskaan et opi tuolla, 10-nen käskyn lain kirjaimellisella lain täyttämisellä toteuttaa Kristuksen Rakkauden puhtautta, sen vaativaa täydellistä itsensä uhraavaa rakkautta, joka meidät ainoastaan voi pelastaa omasta itsekkyydestämme. Sillä, niin paljon ja täydellisesti, meidän on opittava rakastamaan, että me luovutamme persoonallisuudemme Kristus Rakkaudelle, eli aina olemme valmiit luopumaan omasta persoonallisuudestamme: lähimmäisemme "avun" hyväksi, ja lähimmäisiämme, ovat kaikki ihmiset, rotuun ja kansallisuuteen, tai uskon suuntaan katsomatta.

Jumalallinen Rakkaus on jakamaton, se on kaikkeudellinen Rakkaus, jota Jeesus Kristus opetti esimerkillään: omana aikanaan noudattamaan. Vuorisaarna kertoo meille sen, niin puhtaan täydellisesti, ettei siitä lukiessa voi eksyä harhaan, jos vain ymmärtää lukemansa sisällön, samoin Paavalin kirjeitä lukiessa tajuaa, että hän on lähtenyt vaeltamaan Kristuksen jalan jäkiä, toteuttaen Jeesus Kristuksen elämän ohjeita - samoin hänen ohjeensa koskee myös meitä tämän ajan ihmisiä, jos aijomme olla taivastien kulkijoita, siksi meidän on seurattava Kristus meissä, eli kuolematon Jumala Rakkaus meissä - ainoana päämääränä saavuttaa ikuiseksi sielun-olotilaksi, juuri tätä edellä mainittua tilaa Jeesus Kristus painottaa pelastuksemme ainoaksi lähtökohdaksi Vuori-saarnassa.Eli Matt,5:1-48 kirjeissään.

• Ei laki eikä armo pelasta vaan Jumala, jos ihminen aidosti haluaa pelastua.

• Ei tieto oppi lahjat

Jeesus on ainoa Pelastaja! Aamen. Ei oppi tai opittomuus pelasta.

• elämän laki

Jumalan rakkausko olisi laiton? ja laittomuyuteenko ihminen pelastetaan?
      Tämä tapaiset kysymykset lähtevät vääristä olettamuksista, nimittäin että laittomuudessakin olisi iankaikkista elämää - mikä ei luonnollisesti
      ole totta..

• Tosi on näin

Hengellinen uskovien toiminta on tuottanut hyvää hedelmää kautta vuosisatojen. Kärsivät ovat saaneet avun. Syntikierteeseen joutuneet narkomaanit ja alkoholistitkin ovat löytäneet uuden elämän Jeesuksessa ja tulleet normaali kansalaisiksi alkaen elättää itsensä ja perheensä rehellisellä työllä.
      Vankilat ja mielisairaalat ovat menttäneet monia vakiasukkaitaan, kun nuo kierteessä olevat ovat tulleet uskoon. Niitä uskoon tulleita on pääasiassa ns. vapaissa suunnissa, esim. helluntaiseurakunnissa. Kirkon piirissä taas on voimatonta uskonnollista muotomenoa.

"Vapaaehtoinen vankilalähetystyö on ainoa vangeinhoidon muoto, joka on tuottanut pysyviä tuloksia." (Vankelinhoitolaitoksen johtaja K.J. Lång 1970 luvulla).

• Ei mikä vaan henki

Hengellisten uskovien ?
        Mikä "henki" se on joka näille uskoville uskottelee, että olis olemassa ikuinen helvetin piina? ja että olis olemassa syntisiä ikuisesti piinava jumala? ja että olis olemessa iankaikkista elämää synnissä?

• helppo vastaus.
        Ei mikä vaan henki kirjoitti:

Hengellisten uskovien ?
        Mikä "henki" se on joka näille uskoville uskottelee, että olis olemassa ikuinen helvetin piina? ja että olis olemassa syntisiä ikuisesti piinava jumala? ja että olis olemessa iankaikkista elämää synnissä?

Jos tuntee Sanaa, niin Sanassa Hengellisten uskovaisten aika on vajavaisuuden aika tiedossa, joka muuttuu ylösnousemuksessa.
        Siksi esittämäsi tietoa on kristillisyyden keskuudessa.

Ihminenkin on henki ja tässä hengessä tiedämme myös, kertomallasi tavalla.

• Pelastunut tulelta

Jeesus pelastaa ihmisen? Mistä?
      ".. joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen!" Mark. 16:16.
      Mikä on kadotus? Lue tästä: 2 Piet. 3:7. ja Ilm. 20:15.

• synnin orjuudesta.

Jeesus pelastaa ihmisen? Mistä?

Synnin orjuudesta elämään mielekästä elämää tässä ajassa.

ts. Jumalan valtakunnan sisäistä elämää tässä ja nyt hetkessä.

• NÄKÖKENTTÄÄNI OSUI 3 JUTTUA

1. ## Jumalan rakkausko olisi laiton? ##

Kysymys on absurdi, sillä ei voida sanoa, että Jumalan, joka on rakkaus, rakkaus olisi laitonta. Asia on niin, että armo ja rakkaus on korkeampaa vallankäyttöä kuin on tuomarien ja lainvalvojien ja rankaisijoiden. Mooses oli valtuutettu lakimieheksi, mutta Jeesus on Armonruhtinas.

Ihminen ei ole enkeli tai paha henki, vaan on kolmiyksinen Jumalan kuva. Ihminen on henki, sielu ja ruumis yhdessä.
        1. Tess. 5:23 :
        Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa
        3. ## Mikä on kadotus? Lue tästä: 2 Piet. 3:7. ja Ilm. 20:15. ##

Hyviä kohtia nuo, mutta on välttämätöntä laajentaa näkökenttää.
        Jotta ei erehtyisi jäämään pahuuden teille, kannattaa muistaa, että "jokaisen ihmisen on kerran kuoleminen" . . . "ja senjälkeen tulee tuomio". Selvennykseksi vielä tämäkin, että vaikka kaikki kuolleet ylösnousevat, niin eivät kaikki Taivaaseen, sillä pahuudestaan joutuu todellakin karvaantuntuisesti maksamaan, ellei syvästi katuvana ole ripustautunut Armoon, Kristukseen.
        Dan. 12:2 : Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. Jeesus useastikin puhui kadotuksesta, JOSSA on oleva itku ja hammasten kiristys. Siellä kadutaan tuomion ankaruuden järkyttämänä, mutta liian myöhään.

Niin, ja kestävän kehityksen muutoksen aikaansaaja siinä on nimenomaan se, että armahdus Jumalan taholta on heitä kohdannut. On helpohkoa kärsiä tekojensa seuraamuksia, kun syyllisyyden taakka on poistettu ja riittämättömyyden tunne.

Näinhän se on, että pelastus tulee henkilökohtaisen suhteen kautta, se on kristuksen sisäistä tuntemista, ei laisinkaan oppia. Koemme taivaallisen Isän läsnäolon uskoessamme Kristukseen. Raamattu kuitenkin puhuu "Kristuksen opista", sillä tarvitaan srk ja srk-oppi ja maailman evankelioimistyö perusperiaatteineen. Kasvaminen Kristukseen, siihen tarvitaan LAKIA ja kasvamiseen Kristuksessa tarvitaan monenlaista opetusta kokemuksen ohella.
        Ap. t. 8:31 :
        Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?"
        Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.

Antti

• Samaa mieltä

Kuka voisikaan olla eri mieltä tästä:

"5. ## Jeesus on ainoa Pelastaja! Aamen. Ei oppi tai opittomuus pelasta. ##

Näinhän se on, että pelastus tulee henkilökohtaisen suhteen kautta, se on kristuksen sisäistä tuntemista, ei laisinkaan oppia. Koemme taivaallisen Isän läsnäolon uskoessamme Kristukseen. Raamattu kuitenkin puhuu "Kristuksen opista", sillä tarvitaan srk ja srk-oppi ja maailman evankelioimistyö perusperiaatteineen. Kasvaminen Kristukseen, siihen tarvitaan LAKIA ja kasvamiseen Kristuksessa tarvitaan monenlaista opetusta kokemuksen ohella.
      Ap. t. 8:31 :
      Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?"
      Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.

Antti "

• Armahtakaa!

Totuus ihmisyydestä ja jumaluudesta on tosiaankin se, että ellei laki ensin meitä saa tuomita aivan umpikujaan, niin emme edes tajua tarvitsevamme vain armoa.

"Armoa armon päälle"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      69
      1265
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      356
      744
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      116
      690
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      673
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    7. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56