Jo pitkään Semper on vääristellyt täällä Jaikalin sanomaa, kuten niin monen muunkin. Jatkuvasti Semper väittää, että Jaikalin oppiin ei kuulu kaikesta tietoisesta synnistä lakkaaminen. Semper sanoo Jaikalin oppia mm. markkinahumpuukiksi, uskonnolliseksi bluffiksi, yltiöhelluntailaisuudeksi, hihhulsson-opiksi, hömpäksi, korvasyyhyksi jne., ja kirjoittaa jatkuvasti muutenkin ivaavasti ja pilkkaavasti Jaikalista ja tämän opista. Kaiken tuon Semper perustaa omille väärinymmärryksilleen ->
Semper:
>>Jaikal &co rummuttaa valevanhurskautta (suora ilmaus), johon EI kuulu nuhteeton vaellus, kaikesta tietoisesta synnistä lakkaaminen.>Ensin on synnistä vapautuminen ja vanhurskautuminen uskomalla Jeesukseen Kristukseen (Apt 11:14, 15:8-11, Gal 2:16, Room 3:21-24). Sitten alkaa kilvoittelu ja Jumalan palveleminen.
Ihminen ei kilvoittele tullakseen vapaaksi synnistä ja vanhurskaaksi umalan palvelijaksi. Uskova kilvoittelee koska hän on synnistä vapautettu ja vanhurskas Jumalan ja vanhurskauden palvelija.
Jeesukseen uskova ihminen on synnistä vapautettu. Hän ei ole enää synnin palvelija eikä sen orja. Siksi uskovan ei tarvitse harjoittaa syntiä. Hän voi elää vanhurskasta elämää. Uskova on vanhurskauden ja Jumalan palvelija. Mutta uskosta osaton on synnin palvelija ja synnin orja koska hän on synnistä vapauttamaton. Paavali kirjoitti synnistä vapautetuille Jeesukseen uskoville ihmisille.>Kun joku kuulee evankeliumin Sanaa ja uskoo Jeesukseen, hän kääntyy pois tästä epäuskon kadottavasta synnistä. Hän kääntyy Herran Jumalan puoleen joka armahtaa häntä (2 Kor 3:16, Apt 26:18). Hän tulee Jumalan luokse Jeesuksen kautta (Joh 14:6). Nyt hän uskoo Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana. Hän on tehnyt parannuksen epäuskosta Jeesukseen. Silloin hän tekee myös parannuksen yksittäisistä tekosynneistään koska hänen uskonsa on sydämen uskoa Jeesukseen Kristukseen. Sydämen usko vie uskovaa tottelemaan Jumalaa. Silloin uskova ei elä tahallisissa synneissä.
Semper vääristelee Jaikalin(kin) oppia
30
96
Vastaukset
- onko provo
Onko täällä useampikin greeeeeeen kirjoittelemassa?
- greeeeen
Onpa nykyään kirjoitellut joku muukin nimimerkilläni.
- greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Onpa nykyään kirjoitellut joku muukin nimimerkilläni.
Mutta kaikki aloitukset, joissa otetaan Semper esille, ovat varmasti minun tekemiäni.
Koska muut ”greeeeenit” eivät ymmärrä, kuinka paha ihminen Semper on.
Toivon että Semper jättäisi palstan, niin asiastakyseen opetukset tulisivat paremmin esille ja
oikea totuus pääsisi palstalla vallalle. - greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Mutta kaikki aloitukset, joissa otetaan Semper esille, ovat varmasti minun tekemiäni.
Koska muut ”greeeeenit” eivät ymmärrä, kuinka paha ihminen Semper on.
Toivon että Semper jättäisi palstan, niin asiastakyseen opetukset tulisivat paremmin esille ja
oikea totuus pääsisi palstalla vallalle.Ehei Semperin tarvitse palstaa jättää, mutta tuon pahuutensa saisi jo viimein hyljätä.
- greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Ehei Semperin tarvitse palstaa jättää, mutta tuon pahuutensa saisi jo viimein hyljätä.
Joku muu taas käyttää nimimerkkiäni.
Kyllä Semper saisi jättää palstan, niin minäkin voisin keksiä jonkun muun aiheen kirjoituksiini. - ahdistelua pitseihin
greeeeen kirjoitti:
Joku muu taas käyttää nimimerkkiäni.
Kyllä Semper saisi jättää palstan, niin minäkin voisin keksiä jonkun muun aiheen kirjoituksiini.voisithan aloittaa ahdistella jotain pitsinnypläysteemaa ja keksiä siitä syytettävän, kyllä sitä aina jotain löytyy kun oikein ponnistaa !
- greeeeen
Jaikal:
>>Mutta kun me teemme parannuksen epäuskon synnistä ja uskomme Jeesukseen Kristukseen ja otamme Hänet vastaan sekä tunnustamme Hänet ihmisten edessä, siitä elämä ja kilvoitus alkaa.
Kilvoitus on sitten sitä voimakkaampaa ja tehokkaampaa mitä enemmän antaudumme Jumalalle ja mitä enemmän Pyhä Henki saa täyttää ja vallata meitä. Jos pääsemme siihen pisteeseen että voimme todeta Paavalin tavoin: "Minä olen kuollut ja minä elän. En kuitenkaan minä vaan Kristus minussa." Silloin olemme voimallisia kilvoittelijoita mutta emme me, vaan Kristus meissä.
Kristus uskovassa voittaa synnin. Kristus elämä meissä onkin uskovan korkea tavoite.- greeeeen
Semper (vrt. Jaikalin todelliseen sanomaan):
>>Niin, vanhurskaus tulee siitä, että lakkaamme elämästä itsellemme. Meidän tulee olla Kristuksessa ja tehdä Jumalan tahto saadaksemme säilyttää sen uskon vanhurskauden, jonka Jumala meille lahjoittaa uskon kautta Hänen Poikaansa Jeesukseen.
Jaikalin muotoilema oma "vanhurskaus" on jotain muuta. Se on hämäystä, jonka takaa rotkottaa pukin sorkat, laittomuuden teot.
Tämä nyt tuli kohtuullisen suoraan sanottua, mutta ainakin tein selväksi sen, mitä Hengen köyhyydessä yritin sinulle osoittaa.
- greeniäpukkaa
greenillä on psykoottinen pakkomielle josta ei pääse irti ja sikis uudestisyntymä odotaa vielä parikymnetä vuotta kunnes kasvu on ehtinyt nupulle ja PAM eräänä aamuna hän onkin uusi luomus.
näin asiastakysettä vapaasti lainaten. - satuttaako?
Taitaa tuo semperin sanoma satuttaa greeeniä, kun pitää noin vaahdota häntä vastaan! No eipä uudestisyntymättömältä ihmiseltä muuta voi odottaakaan!
- 'haukotus
Eipä ole räkyttäjillä mitään Semperin puolustukseksi. Koittavat saada huomion pois aloituksessa esitetystä asiasta.
Rumaa on Semperin vääristely. - EN KEHTAISI
'haukotus kirjoitti:
Eipä ole räkyttäjillä mitään Semperin puolustukseksi. Koittavat saada huomion pois aloituksessa esitetystä asiasta.
Rumaa on Semperin vääristely.Kaikki vääristely on rumaa ja raukkamaista. Miten itseään uskovaisiksi sanovat kehtaavat sitä tehdä? Näyttäisi, että pahimpia pilkkaajia löytyy uskovaisten keskuudesta. Mistä se johtuu?
- greeeeen
Kun lukee noita tässäkin keskustelussa minuun henkilönä kohdistettuja viestejä, ei voi kuin sääliä niiden kirjoittajia. Minuun nuo eivät kolahda millään tasolla, eivätkä ne saa minua lopettamaan Semperin vääristä teoista kirjoittamista, joten turha on työnne.
- huh sentään
Onpas rumasti Semper kehdannut vääristellä. Ei voi olla väärinymmärrystä, sen verran selkeää on Jaikalin teksti.
- _greeeeen
Tämä aihe on jälleen ajankohtainen, Semperin palattua pienen tauon jälkeen vääristelemään taas kerran palstalta jo poistuneen Jaikalin sanomaa.
>>Semper.Fidelis
21.3.2013 21:15
Täysin synnittömäksi ei kukaan ole tainnut palstalla ilmoittautua. Tosin synnittömyyteen viittaavia peitemuotoiluja on harrastanut ahkerasti muun muassa nimim. jaikal, jolle on varsinaista myrkkyä synnin olemuksesta huomauttaminen. Jaikal kuittaa kaikki synnit Jeesuksen kontolle, niin menneet kuin tulevatkin. Tuon kuittauksen jälkeen olo voi olla huoleton - mikäli mieli todella on paadutettu eksyttävän ja lihalle mieluisan syntien kestokuittauksen varaan!
En halua mollata jaikalia, mutta olen aivan varma, että synnin vastustaminen omassa elämässä on erottamaton osa uskovan kilvoittelua. Selvää on, että tuo vastustaminen EI ole yhtä kuin "jeesus-pesukoneen" huoleton lataaminen jatkuvalla syntipyykillä.Minäkin tunnustan julistautuneeni synnitttömäksi siltä osin kuin sisällinen ihmiseni on syntynyt Jumalasta, mutta en pisaraakaan lihani puolesta;
1. Johanneksen kirje 3
6 "Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."
Aluksi jopa puolustin Jaikalia ja sanoin että jos hän tarkoittaa synnittömyydellään Jumalasta syntynyttä sisällistä minäänsä, niin hän on siinä täysin oikeassa. Hän ei ehkä lukenut edes kirjoituksiani, sillä kehui pidättyvänsä lukemasta kirjoituksiani.
Aloittaisit greeen päivän joskus
muullalailla kuin muita moittien!
En ikinä ole lukenut kirjoituksiasi,
joissa olisi ollut jotain muuta kuin moitetta!
Toivon ettei työsi kärsi palstalla roikkumisesta!
Kyllästyttää tuo ainainen NARINA!
Enpäs enää viitsi sinua lukeakaan,
kiitti vaan ja jaksamisia lukioillesi.
Minulle riitti.- näin näin
"Minulle riitti."
Etkä ole ainoa.
En ole KOSKAAN vielä nähnyt aloittajan kirjoittavan jotain omaa, tai pelkästään Jumalasta ja kaikesta siitä hyvästä kumpuavaa, joka vain löytyy Jumalasta, ja Jumalan sanasta. - yksi puolustettu
Ainakin minä olen erittäin kiitollinen greeeeenille siitä, että hän oikaisee vääristelijöitä! Sitä sinunkin leahimn olisi pitänyt tehdä, mutta et tehnyt.
Jos greeeeen ei olisi oikaissut vääristelyjä, niin moni olisi luullut semperin kirjoittavan oikein. Semper saa täällä pahaa jälkeä aikaan. Hänellä on lehamn ja kaltaisensa puolustamassa. Sama henki vaikuttaa samoja tekoja.
- hämmästyttää jo
Jotensakin vaan tuntuu,että Greeni huutelee oman kunniansa perään, viisaampana jo heittäs pois. Semperillä puhuu Raamatun oma sana, mutta Greenillä omaa hurskasta selittelyä, EI Raamatusta nousevaa.
- happoakin
onkohan greenillä hapoton maha !?
Jos nyt pitäisi Semperistä ja Jaikalista jotakin sanoa, niin molempien muutamissa kirjoituksissa on ihan asiallista asiaa ja molemmilla on mielestäni myös kirjoituksista poikkeavaa selitystä, joista puhkeaa asiattomia oppi- ja sanakiistoja. Minulle kaikki vilpittömästi Jumalan totuutta etsivät ja Herran nimeä avuksi huutavat ihmiset ovat veljiä, vaikka he eivät minua veljenä pitäisikään. [Joel 2:32;] Kaikissa meissä on monenlaisia puutteita ja vajavaisuuksia.
Sefanja 3:9
"Silloin minä muutan puhtaiksi kansain huulet, niin että ne kaikki rukoilevat Herran nimeä, palvelevat häntä yksimielisesti."
Ap. t. 2:21
"Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"- Puolueeton Herra
On sitä kuule sullakin Eki pussissas pimeitä paikkoja, et ole täysin rehellinen kirjoittamissasi, yrität täällä korostaa itseäsi. Mietipäs nyt tätä, Eki.
Peraa vaan sinäkin oma hapatuksesi pois, pois vaan.
- seurannut surulla
Näyttääkin siltä, että Semper.F taistelee uudestisyntyneitä kiristittyjä vastaan. Muiden hän antaa rauhassa kirjoitella. Uudestisyntyneiden kirjoituksi hän vääntää jos millaiseen solmuun ja pilkkaa heitä. Surullista.
- katsotaanpas
No niin, määrittelepä nyt minulle, millainen on uudestisyntynyt kristitty?
Perusteluja, kitoooooos.
Ja ne on paras olla hyviä. - Tälläinen!
katsotaanpas kirjoitti:
No niin, määrittelepä nyt minulle, millainen on uudestisyntynyt kristitty?
Perusteluja, kitoooooos.
Ja ne on paras olla hyviä.Uudestisyntynyt kristitty on armollinen, laupias, ei puhu pahaa, ei tuomitse, ei juoruile, ei ole koskaan, eikä missään tilanteessa ilkeä.
Uudestisyntynyt on oikeudenmukainen, puolustaa kärsiviä ja heikkoja, ei etsi ihmiskunniaa, eikä itselleen kiitosta ........................ - katsotaanpas
Tälläinen! kirjoitti:
Uudestisyntynyt kristitty on armollinen, laupias, ei puhu pahaa, ei tuomitse, ei juoruile, ei ole koskaan, eikä missään tilanteessa ilkeä.
Uudestisyntynyt on oikeudenmukainen, puolustaa kärsiviä ja heikkoja, ei etsi ihmiskunniaa, eikä itselleen kiitosta ........................Aivan oikein.
Mutta unohdit listasta yhden tärkeimmistä :
Pitkävihaisuuden.
Uudestisyntynyt kristitty ei nimittäin muistele kärsimäänsä pahaa.
Ja TÄTÄ juuri green tekee. - oikeamielisyydestä
katsotaanpas kirjoitti:
Aivan oikein.
Pitkävihaisuuden.
Ja TÄTÄ juuri green tekee.Mielestäni greeen ei puhu koskaan omista kärsimyksistä. Jos seuraa tarkemmin hänen kirjoituksiaan, niin hän puolustaa ihmisiä, jotka eivät joko jaksa, tai jostakin muusta syystä eivät itse itseään puolusta.
- _greeeeen
katsotaanpas kirjoitti:
Aivan oikein.
Pitkävihaisuuden.
Ja TÄTÄ juuri green tekee.En ole Jaikal, enkä nytkään siis muistele itse kärsimääni pahaa.
17 Opetelkaa tekemään hyvää, tavoitelkaa oikeudenmukaisuutta, puolustakaa sorrettua, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa. (Jes. 1:17)
- . . . .
Herkeä vihasta ja heitä kiukku, älä kivastu, se on vain pahaksi.
Malta mielesi, hillitse vihasi, älä kiivastu, se johtaa vain pahaan.
Pahantuulisuus on merkki henkisestä ja hengellisestä köyhyydestä.
Ärtyisyys ja kiukku päätyy aina syntiin.
Pahantuulisuus perustuu päätökseemme kulkea omaa tietämme.
Herra ei lähde mukaamme tällaiselle tielle.
Ärtyisyytemme, kiukkumme, kiivastumisemme ja vihamme johtuu aina siitä, ettemme ole ottaneet sillä hetkellä Jumalaa huomioon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3162837Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011443- 1081281
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831261Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991255Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581205- 481105
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781017Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24921- 33817