Kirjailija-kolumnistin mielestä on hullua:
Nykyään pölynimurit ovat selvää jälkeä tekeviä huipputeknologisia siivousrobotteja.
Hei tamppaajat. Kertokaa, miksi te käytätte elämänne kallisarvoisia hetkiä mattoparkojen mätkimiseen?
http://www.hs.fi/ihmiset/Tamppaa mutta älä kättele/a1361932060532#kommentit
Tamppaus hullujen hommaa!?
15
382
Vastaukset
- Gerda90
Vanhukset vastustaa kaikkea uutta periaatteesta.
- Zerre123
Minua aina naurattaa kun näen tamppaajan. Kolumnikirjoitus oli hyvä
- Tellervo1962
Minä tamppaan, se tuo raittiin ilman kotiini. Kirjailijalla oli muuten viisaita sanoja
- Sadetta odottava
Rakastin tätä virkeää kolumia. Kirjailijat osaavat sanoa. Tamppaus on kaunis perinne mutta mennytt imurien takia. Kättelemisestä puhutaan myös.
- Öinen miettijä Lohja
Muutokset etenevät sukopolvi kerraallaan. Kerraan tamppaamiseen ja vuodevaatteiden tuulettamiseen tottunut ei muuta tapoja. Seurava sukupolvi on viisaampi
- Riittävästi kuullut
Vastaus kysymykseen. Tamppauksen voisi kieltää.
- Anffa
Hauska tyyli ei vielä tee totuutta. Raitis ilma kuuluu kotiin!!
- Korvatulpat!
Tamppauksen voisi tosiaan kieltää. Ärsyttävää ja turhuu jumputusta tänäänkin!!
http://www.hs.fi/ihmiset/Tamppaa mutta älä kättele/a1361932060532 - Uinuinen
Minusta tämä oli niin tärkeä kirjoitus, että sitä kannatta levitttää. Outo vanha perinne, josta on paljon harmia kiusaa kerrostaloissa.
- Tampataan vaan!
Mitä harmia?Jos haluvaa pölyt pois matoista?Tamppaamalla ne lähtee.Pölyimuri ahistava vempele!Etkö pidä siivouksesta?Perustetaan Tamppaajat ry.Puolustamaan kunnon siivovusta
- Tekstiilihuoltaja
Ammattilainen kertoo: tamppaus on tosiaan hullujen hommaa. Kudotut maton kuten esim puuvillamatot. Niiden loimet lähtee löystymään ja maton rakenne kärsii.
Itse olen ystäväperheen luona nähnyt matontamppauksen lopputuloksia. Rumaa jälkeä kun matto ei enää ole suora vaan reunat ovat kuin käärmeet konsanaan.
Pesulalla on kyllä tamppauskone mutta sen liikemekaniikka on sellaista että se kattaa koko maton ja on hyvin hellävarainen, pikemminkin voisi puhua "ravistelukoneesta" kuin tamppauskoneesta. Ja se kone ei lyö voimalla mattopiiskaa keskelle mattoa.- Hei me siivotaan!
Rumempaa minusta siivoamaton koti kuin raikkaat,vastatampatut matot.?Miksi tamppausviha ja jos hyvinkudottu matto,kyllä se kevyen tamppauksen kestää.Sikäli säästyy sähkö myös,kun lakaisee harjalla lattian.Ja kiva jos joku tulisi tampatessa arvioimaan.Ottaisin vaikka matonkantajaksi.Tämä vasta ajatustenvaihtoa, tämäkin.
- ,,,,,,
Minä imuroin matot ja vien tuulettumaan. Kipeät olkapäät estävät tamppauksen. Onhan se hyvä keino purkaa agressioita. Kotini on puhdas ja raikas tamppaamattakin. Minua huvittaa ankara pauke joka naapurista kuuluu kahdesti viikossa.
- Tekstiilihuoltaja
Maton tuuletus ja tamppaus ovat kaksi ihan eri asiaa. Tuulettaminen on ihan jees ja talvisin parasta mitä voi villamatolle tehdä on heittää se lumihankeen ja sen jälkeen nostaa mattotelineelle tuulettumaan.
Ja kuten edellinen kirjoittaja totesi, imuroi matot ja vie tuulettumaan. Se on maton oikea hoito.- Tamppala
Matontamppaajat kai hyvin pientä,mitä on autojen möly ja muut katujyrät.Koirien haukkuminen?Miksi kaupunkiin tuppautuu asumaan ihmisiä jotka ei siedä elämän ääniä?Minusta matontamppaus kodikasta,vapaus kai muuttaa maaseudun rauhaan jokaisen ,missä ei mölyä tai opetella hyväksymään erilaisia siivoustottumuksia omaavat ihmiset.Harvoin kaikki samointavoin toimivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k463623On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole352347Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802276Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä572181Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.251605Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma641532- 761437
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?55993Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69977Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi39859