vaihtunut vauva

takaisin menneeseen

Kyllä minä tässä asiassa ensimmäisenä näkisin, että vauvan äiti on toiminut väärin. Ainakin siihen aikaan minä olen lapsia saanut (4 kpl) kotiin päästessä lastenhoitaja on näyttänyt rannekkeen ja muistaakseni vielä verrannut sitä äidin rannekkeeseen. Jos hoitajilla on ollut hirveän kiire, miksi ei äiti itse tarkastanut sitä ranneketta. Minjä ainakin aikoinaan katsoin. Leikkasivat vauvalta sitten rannekkeen ja antoivat äidille. Lehden jutusta sain sellaisen käsityksen, että lapsella oli ranneke vielä kädessä. Ehkä vain en ihan tarkkaan lukenut. Siihen aikaan ensisynnyttäjät olivat sairaalassa 10 vrk ja muut synnyttäjät 7 vrk. Kyllä siinä jo muutenkin oppii oman lapsensa tuntemaan. Ennen kuin katsoo rannekkeesta. Ajat on muuttuneet ja vain huonompaan suuntaan. Ensisynnyttäjät kerkesivät tottua lapseen ja muutkin, joilla oli jo lapsia, saivat vähän hengähtää!

12

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten niin äiti toiminut väärin? Johan se siellä sairaalassa huomautti ettei lapsi taida olla hänen. Nykyjään synnyttäjät siel sairaalassa ole ku muutaman päivän.

• tarkkuutta!!!!

missä niin on lukenut että on jo sairaalassa huomauttanut? olen nähnyt vain jutun missä hän itse epäili, mutta kun ei ollut laseja päässä niin ei nähnyt lukea kunnolla nimilappua. mielestäni olisi pitänyt heti sanoa jos epäili, tai edes kaivaa silmälasit esiin.
        usein lähdetään kotiin jo synnytystä seuraavana päivänä

• tarkkuutta!!!! kirjoitti:

missä niin on lukenut että on jo sairaalassa huomauttanut? olen nähnyt vain jutun missä hän itse epäili, mutta kun ei ollut laseja päässä niin ei nähnyt lukea kunnolla nimilappua. mielestäni olisi pitänyt heti sanoa jos epäili, tai edes kaivaa silmälasit esiin.
        usein lähdetään kotiin jo synnytystä seuraavana päivänä

Hesarista luin. Hoitajat oli vain sanoneet että lapsen ulkonäkö voi muuttua synnytyksen jälkeen (no millos muulloin) paljonkin. Ehei se niin mene että äidin on kaivettava rillit jostain todetakseen onko lapsi hänen. Sairaalan on katsottava että oikea vauva luovutetaan oikealle äidille. Onneksi tässä tapauksessa se ranneke oli vielä vauvan ranteessa, vai missä lie tallessa.
        Ajatteles jos siellä olis niinkin heikkonäköinen äiti joka ei näe edes laseillakaan mitään.

• meilläpäin

Taitaa noissa sairaaloissa olla eri käytäntöä.

Mun tytär synnytti eilen illalla ja lapsi kainalossa siirrettiin osastolle, eikä sitä lasta siitä viedä muualle eli ei voi mitenkään vaihtua.
        Pääsee huomenna aamupäivällä kotiin eli vajaa pari vuorokautta siellä.

Itse oon synnyttänyt 70 luvun lopussa ja olin sairaalassa pari vuorokautta.

• meilläpäin kirjoitti:

Taitaa noissa sairaaloissa olla eri käytäntöä.

Mun tytär synnytti eilen illalla ja lapsi kainalossa siirrettiin osastolle, eikä sitä lasta siitä viedä muualle eli ei voi mitenkään vaihtua.
        Pääsee huomenna aamupäivällä kotiin eli vajaa pari vuorokautta siellä.

Itse oon synnyttänyt 70 luvun lopussa ja olin sairaalassa pari vuorokautta.

Helposti voi vaihtua jos ei halua vierihoitoa heti alusta lähtien.

• Tulipa mieleeni tuo onnen aika (?)

Vauvoja oli rivissä kymmeniä, omani erottuivat heti, olivat kauniita lapsia, Geeni-perimänsä ohjaamina tietysti.
      Muiden vauvat olivat kuin Röllin-poikasia.

Vieläkin minua vähän vaivaa, miten noista kumi-naamoista voi kasvaa kauniita naisia?
      Miehet ymmärrän kyllä. :)
      H.

• 2:n aikuisen äiti

Minusta tässä jutussa on sairaalan huolimattomuutta paljon, jos ei myös äidinkin. Äiti oli sanonut hoitohenkilökunnalle, että epäili, onko oma vauva. Siinä tapauksessa olisi jo hoitohenkilöstön pitänyt lukea, mitä rannekkeessa lukee, jos äiti ei sitä hoksaa, mikä on aika kummallista.

Lapsi tulee kotiin asti ja siellä äiti vasta lukee, että on ihan toinen nimi rannekkeessa. Ei kukaan henkilökunnasta ole katsonut, mitä rannekkeessa oikein lukee..vielä siinäkään vaiheessa, kun vauva on lähtenyt kotiin äitinsä kanssa.

En luule, että näitä sattuu kovin usein, onneksi, mutta yksikin on jo liikaa.

• tositeeveetä?

se että asiaa puidaan kaikissa lehdissä koko perheen pärstäkuvilla panee epäilemään onko äiti itse ollut osallinen vauvan vaihtamisessa, julkisuudenkipeet ovat usein muutenkin kipeitä

• "tositeeveetä?"

Joo, vähän tuntuu aloituksen aihe nuorison pasha-duunilta.
        Liekö on aloituskin alkuna jonkinmoiselle rahastukselle :)
        H.

• tosivauva

Mitenkähän tämä äiti kotona näkee mitä lapsi tekee, jos aina pitää ottaa lasit esille. On minullakin lasit ja ne on aina päässä, paitsi yöllä. Oli jo nuorena, lasit sain 15-vuotiaana. Toisen vauvan äiti ei ilmeisesti ollut huomionkipeä. Olisihan hänkin voinut tulla julkisuuteen "meinasin saada väärän vauvan!" Hän ja vauva eivät siis (näin ymmärsin) olleet vielä päässeet kotiin. Olisin ymmärtänyt vauvan vaihtumisjutun paremmin, jos eivät olisi esiintyneet nimellä ja kuvalla. No, ilmeisesti saaneet hyvät rahat!

• ---------
        tosivauva kirjoitti:

Mitenkähän tämä äiti kotona näkee mitä lapsi tekee, jos aina pitää ottaa lasit esille. On minullakin lasit ja ne on aina päässä, paitsi yöllä. Oli jo nuorena, lasit sain 15-vuotiaana. Toisen vauvan äiti ei ilmeisesti ollut huomionkipeä. Olisihan hänkin voinut tulla julkisuuteen "meinasin saada väärän vauvan!" Hän ja vauva eivät siis (näin ymmärsin) olleet vielä päässeet kotiin. Olisin ymmärtänyt vauvan vaihtumisjutun paremmin, jos eivät olisi esiintyneet nimellä ja kuvalla. No, ilmeisesti saaneet hyvät rahat!

Huomionkipeä??????????
        Kuinkahan moni vauva on väärässä kodissa, kun hoitajilla ei ole lukutaitoa eikä halua?

Lasista olen juonut koko ikäni.

• vaih-dokki

Jaa, vain niin. Missä on sairaalan vastuu ja ammattitaito`? Eikö hoitajilta vaadita edes lukutaitoa?
      Kiire ja kiire, sekin on sangen subjektiivinen määre.
      Nykyisin äiti ja lapsi ovat pari päivää sairaalassa, ei enää toimita kuin ennen vedenpaisumusta.

Äitihän tämänkin asian vihdoin sai korjattua.
      Monikohan lapsi onkaan mahtanut vaihtua?
      Vaikka muutenkin, onhan tutkittu, että n. joka kymmenes lapsi on muun miehen jälkeläinen, kuin nimellisen isänsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5060
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1239
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1179
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1123
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      875
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe