Jeesuksen perustama seurakunta

Asiasta kiinnostunut

"Itse kuulun yhteen seurakuntaan ja me kokoonnumme välillä yhteen kiittämään Jumalaa ja kuulemaan Hänen Sanaansa. Meidän seurakunnassamme ei ole luterilaisia, helluntailaisia, eikä muitakaa millään nimellä kutsuttavia seurakuntia, tai on yksi nimi, jolla seurakuntalaisiamme kutsutaan. Kuulumme nasaretilaiseen lahkoon ja seurakunnan nimi on Jeesuksen perustama seurakunta."

Näin kirjoittaa nimerkki "asiasta kyse" alempana, ja antaa ymmärtää, että kyseessä on ainoa oikea raamatullinen seurakuntamalli.

Olisi siis kiintoisaa tietää enemmän tästä yhteisöstä. Voisiko ko. seurakuntalainen valaista enemmän yhteisön toimintamallia?

34

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on!

Jeesus ei ole perustanut yhtään seurakuntaa. Kyllä se työ on jäänyt ihmisen kontolle.

• Eikö näin?

Ei taida olla toimintamallia, kunhan huisketaan suuntaan ja toiseen. Jonkin aikaa sitä sellaista "seurakuntaelämää" jaksetaan, kunnes porukka riitaantuu ja Jeesus päättää lopettaa seurakunnan toiminnan.

• Jeesus valitsee itse ketä Hänen seurakuntaansa kuuluu, joten annetaan kaverin hoidella asia. Silloin sinne ei pääse sellaisia, jotka täälläkin levittävät lahkolaisten ja kirkon oppeja.

• ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Mites se oli mitä joku jo kysyi jossain. Jos ei salattavaa miksi salata.

• Yhdessä

Mitä?
      Eikös Jeesus olekaan perustanut kaikkia seurakuntiaan?

• asiastakyse

Jeesus on perustanut yhden seurakunnan. Paikallisyhteisöillä, jotka kuuluvat tuohon yhteen seurakuntaan ei ole nimiä. Niitä kutsutaan sen takia paikkakunnan nimillä erotuksesi siitä, kenestä uskovista on puhe, mutta aino nimi on Jumalan Pojan perustama seurakunta.
        Esim. Helsingin seurakunnalle kirjoita näin. Ei näin, Helsingin luterilaisille kirjoita näin.

• asiastakyse

Noin kahdeksan vuotta olen vastanut tuohon samaan seurakuntaani koskevaan kysymykseen. Sinä aikana tänne on tietenkin tullut uusia kysyjiä ja siksi pyrin uudelleen ja uudelleen vastaamaan.
      Olen lapsena kastettu ja ehkäpä siitä lähtien ollut uskossa, koska en muista yhtäkään päivää, jolloin en olisi uskonut Taivaan Isään. Tai olisinko ollut äitini kohdusta jo uskossa. En kerinnyt TEKEMÄÄN mitään pahaa ja siksi minut sai kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ilman kääntymistäni synneistä.
      Kohdallani toteutu Jeesuksen käsky kastaa kaikki Hänen opetuslapsikseen ja myöhemmin toteutui se, että sain Taivaasta Jumalan antaman Pyhän Hengen kasteen. Se tuli uskottuani evankeliumit ja haluttuani tulla elämään niiden johdossa, sillä evakeliumissa puhuu Jumala.

Jumala antoi kaksi kertaa kutsun tulla uskomaan Poikaansa, eli Jumalan Sanaan. Toisen kutsun otin vastaan ja siitä alkoi Tie, joka johti Jumalan valtakuntaan ja Pyhän Hengen kasteeseen.

Ensin johdatuin luterilaisten keskuuteen ja kävin raamattupiirissä. Viimeinen kertani raamattupiirissä oli sellainen, että kaksi miestä puhui siitä mitä meidän tulee tehdä, että olemme Jumalalle otollisia. Siinä puhuttiin jos mistä ihmisten teoista, mutta Jumalan Pojan teko unohtui ja se, että Jeesus käski uskoa Häneen, jonka Jumala on lähttänyt, eli Jumalan Sanaan.
      Silti, minulla on erittäin rakastava suhde luterilaiseen seurakuntaan, vaikka joukossa oli noita, jotka eivät muistaneetkaan Jeesuksen tekoa.
      Tuon kerran jälkeen Jumala puhui henkeeni ja sanoi, että enää sinun ei tule mennä tuohon raamattupiiriin. Samalla viikolla alkoi ihmeellisten tapahtumien sarja, jossa sain tutustua tähän seurakuntaani, jossa nyt olen. Olen ollut tässä seurakunnassa lähemmäs kolmekymmentä vuotta ja se on pysynyt lujana perustana sille perustukselle, jonka Jumalan Poika omaan seurakuntaansa teki.

• ~~tähkäpää~~

Mikä ja missä tuo seurakunta on, jotta sinne voisi tulla, siis missä kokoonnutte?

Olet aina jättänyt kertomatta tuon.

Miksi välttelet sen kertomista?

Ei sinun tarvitse kertoa omaa paikkakuntaasi, mutta anna jokin linkki mistä ihmiset esimerkiksi näkevät teidän seurakunnassanne olevia tilaisuuksia.

Miksi tällaista asiaa pitää salailla?

• Aloitt.

Kysymys kuului, "millainen seurakuntajärjestys yhteisössäsi on?"

Jos Raamatun mukaan mennään, se asia on tärkeä pohja seuakunnan toiminnassa.

• asiastakyse
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Mikä ja missä tuo seurakunta on, jotta sinne voisi tulla, siis missä kokoonnutte?

Ei sinun tarvitse kertoa omaa paikkakuntaasi, mutta anna jokin linkki mistä ihmiset esimerkiksi näkevät teidän seurakunnassanne olevia tilaisuuksia.

Ethän sinä ole täällä kauaa ollut, joten miten voit sanoa, että olen aina jättänyt tekemättä jotakin:)?
        Ei meidän seurakuntamme lähetä kutsuja, vaan me olemme kutsutut Jeesuksen tykö, jossa on joka hetkinen tilaisuus menneillään. Mekin kutsumme ihmisiä Jeesuksen luokse.

• asiastakyse
        Aloitt. kirjoitti:

Kysymys kuului, "millainen seurakuntajärjestys yhteisössäsi on?"

Jos Raamatun mukaan mennään, se asia on tärkeä pohja seuakunnan toiminnassa.

Seurakunnassamme on vanhemmat, jotka huolehtivat seurakuntajärjsestyksestä ja opettavat kaikkia tuntemaan Raamatun Jumala.

• ~~tähkäpää~~
        asiastakyse kirjoitti:

Ethän sinä ole täällä kauaa ollut, joten miten voit sanoa, että olen aina jättänyt tekemättä jotakin:)?
        Ei meidän seurakuntamme lähetä kutsuja, vaan me olemme kutsutut Jeesuksen tykö, jossa on joka hetkinen tilaisuus menneillään. Mekin kutsumme ihmisiä Jeesuksen luokse.

Sinä aikana kun olen täällä ollut, olet aina jättänyt kertomatta tuon, kuten teet nytkin? :)

En minä lähde Sinua tästä painostamaan, sillä täällä tulee olla jokaisella vapaus vastata ja kertoa, mitä itse haluaa, mutta toki rehellisyyden nimissä vähän ihmettelen, miksi et kerro?

Pelkäätkö esim. pilkkaa ja arvostelua?

• asiastakyse
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Sinä aikana kun olen täällä ollut, olet aina jättänyt kertomatta tuon, kuten teet nytkin? :)

En minä lähde Sinua tästä painostamaan, sillä täällä tulee olla jokaisella vapaus vastata ja kertoa, mitä itse haluaa, mutta toki rehellisyyden nimissä vähän ihmettelen, miksi et kerro?

Pelkäätkö esim. pilkkaa ja arvostelua?

Pelkäänkö pilkaa ja arvostelua? Niitähän saan osakseni pelkäisin, tai en pelkäisi. En pelkää. Rehellisyydestä puheen ollen, oletko ollut itse rehellinen ja vastannut sanoistasi?
        Minä olen rehellinen, mutta en voi kertoa esim. hengellisen kotini osotteita, koska en itse kuulu vanhemmistoon. Enkä voi kutsua sinne ketään, koska sen hoitavat hengellisen kotini vanhemmat. He joskus kutsuvat puhujia paikalle. Eivät näy kiinnittävän siihen huomiota onko kutsuttu helluntailainen, luterilainen, tai minkä muun nimellä kutsuttavan uskonpuolueen edustaja. Kutsuvat heitä, jotka tuntevat Jumalan lapsiksi. Vielä tähän mennessä puhujilla ei ole ollut mitään sellaista annettavaa, mitä Jeesus ei ole jo meille antanut. Silti, Jumalan lasten yhteenkokoontuminen tuottaa iloa taivaassa.

Jeesuksen seurakuntaan kutsun antaa Jumala ja me, jotka olemme laittaneet synnin pois, kuulumme siihen seurakuntaan. Ei meidän tarvitse täällä syytellä, eikä tapella, vaan saamme esittää kutsuja kaikille, jotta nämä ymmärtäisivät tulla Jeesuksen luokse ottamaan vastaan puhdistavaa ja parantavaa Sanaa.

• _greeeeen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Kävikö Tähkäpäällä ollenkaan mielessä se, että kaikki seurakunnat eivät ehkä ole siten esillä, että vaatimasi linkin antaminen olisi näin netissä edes mahdollista ilman jonkin paikan (koti, kokoontumistila tms.) osoitteen kertomista? Kaikilla seurakunnilla ei varmastikaan ole tarvetta sen kaltaiseen julkisuuteen.

• tode*
        asiastakyse kirjoitti:

Pelkäänkö pilkaa ja arvostelua? Niitähän saan osakseni pelkäisin, tai en pelkäisi. En pelkää. Rehellisyydestä puheen ollen, oletko ollut itse rehellinen ja vastannut sanoistasi?
        Minä olen rehellinen, mutta en voi kertoa esim. hengellisen kotini osotteita, koska en itse kuulu vanhemmistoon. Enkä voi kutsua sinne ketään, koska sen hoitavat hengellisen kotini vanhemmat. He joskus kutsuvat puhujia paikalle. Eivät näy kiinnittävän siihen huomiota onko kutsuttu helluntailainen, luterilainen, tai minkä muun nimellä kutsuttavan uskonpuolueen edustaja. Kutsuvat heitä, jotka tuntevat Jumalan lapsiksi. Vielä tähän mennessä puhujilla ei ole ollut mitään sellaista annettavaa, mitä Jeesus ei ole jo meille antanut. Silti, Jumalan lasten yhteenkokoontuminen tuottaa iloa taivaassa.

Jeesuksen seurakuntaan kutsun antaa Jumala ja me, jotka olemme laittaneet synnin pois, kuulumme siihen seurakuntaan. Ei meidän tarvitse täällä syytellä, eikä tapella, vaan saamme esittää kutsuja kaikille, jotta nämä ymmärtäisivät tulla Jeesuksen luokse ottamaan vastaan puhdistavaa ja parantavaa Sanaa.

"Minä olen rehellinen, mutta en voi kertoa esim. hengellisen kotini osotteita, koska en itse kuulu vanhemmistoon."

Mitähän tuo on olevinaan?

• oikeaakin oppia saa

Ei Jeesus käskenyt tehdä itselleen harrastelijoita vaan seuraajia.

Eli kukaan ei voi metriäkään seurata Herraa ilman uudestisyntymää ylhäältä ENSIN !
      Tässä oppisi on käsittämätön ja epäraamatullinen. Koko suomi on täynnä näitä kastamalla tehtyjä opetuslapsia joilta puuttuu se tärkein, ja sen kyllä huomaa kunhan sama minkä oven avaa.

• asiastakyse

Jospa kertoisit miten ihminen voi syntyä uudeksi ENSIN, vaikka ei mitään tiedä Jumalan Tahdosta, eikä näin ollen tunne Jumalan Sanaa.

• asiastakyse

Paavali kertoi synnyttäneensä evankeliumilla Jumalan lapsia ja Jeesus sanoo, että ME tulee asumaan vain sinne, missä pidetään HÄNEN SANANSA.

Joudun nyt tekemään tätä leipätyötäni, mutta palaan myöhemmin keskustelemaan kanssasi.

• ensin synnytään sitt
        asiastakyse kirjoitti:

Jospa kertoisit miten ihminen voi syntyä uudeksi ENSIN, vaikka ei mitään tiedä Jumalan Tahdosta, eikä näin ollen tunne Jumalan Sanaa.

Siihen tautiin on evankeliumi ja sen saarna, etkö ole kuullut sellaisesta ennenmmin ?

Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Sanan kautta eli kaikki tulee Jumalan Sanasta jossa on uudestisynnyttävä voima, eihän se muuten olisi mikään elävä Sana ja sanoma.

miten voi tällaisessa yksinkertaisessa asiassa harhautua noin raskaasti mitä tuot esille joka kerta kun asiasta puhut, sitä ei voi ymmärtää.

• USKOSTA
        ensin synnytään sitt kirjoitti:

Siihen tautiin on evankeliumi ja sen saarna, etkö ole kuullut sellaisesta ennenmmin ?

Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Sanan kautta eli kaikki tulee Jumalan Sanasta jossa on uudestisynnyttävä voima, eihän se muuten olisi mikään elävä Sana ja sanoma.

miten voi tällaisessa yksinkertaisessa asiassa harhautua noin raskaasti mitä tuot esille joka kerta kun asiasta puhut, sitä ei voi ymmärtää.

ENSIN KUULLAAN JA USKOTAAN JA SITTEN VASTA SYNNYTÄÄN UUDSESTI.

• ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
        USKOSTA kirjoitti:

ENSIN KUULLAAN JA USKOTAAN JA SITTEN VASTA SYNNYTÄÄN UUDSESTI.

Tarkoitatko, että lihallinen ihminen voi uskoa ilman uudestisyntymää?

• _greeeeen

Mitähän muuta asiastakyse olisikaan korostanut niin paljon, kuin sitä, että Jumalan Pyhä Sana on se, joka uudestisynnyttää ihmisen ->

>>Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.>Pyhä Henki kirkastaa Jumalan Sanan ja on Lähde syntiä vastaan. Jumalan siemenestä syntynyt ei tee syntiä. Hän valvoo ja havaitsee ajatustasolla jo houkuttavan synnin ja koska ei halua tehdä sitä, saa voiman Jumalalta vastustaa sitä. Näin Jeesuksen ystävä pysyy todellisessa vapaudessa. Vapaus on siis ihan todellista.>Ymmärrätkö nyt? Jumala siis kasvattaaa kutsumansa Sanallaan ja kutsutussa vaihtuu valta. Vanhan vallan alla ihminen teki lihan tekoja. Uuden vallan alla ihminen vaeltaa Hengessä ja on vapaa. Kaikki tulee ylhäältä, Jumalalta. Kutsu tulee sieltä, kasvatus ja uudistus, vapaus ja rauha. Kaikki on Jeesuksen ansioita.

• asiastakyse

Miten ihmeessä voi syntyä ensiksi uudeksi ja vasta sen jälkeen alkaa kuulemaan evankeliumia, jossa Jeesus opettaa Tien Jumalan luokse?

• asiastakyse
        ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? kirjoitti:

Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut. Jumala antaa voiman tulla Jumalan lapseksi, eli lihallinen saa muuttua hengelliseksi, jos uskoo mitä Jeesus puhuu ja opettaa.

• _greeeeen

Kertoisitko sinä, 'ensin synnytään sitt', onko Pyhä Henki tullut jokaiseen uudestisyntyneeseen!?

• ~~tähkäpää~~
        asiastakyse kirjoitti:

Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut. Jumala antaa voiman tulla Jumalan lapseksi, eli lihallinen saa muuttua hengelliseksi, jos uskoo mitä Jeesus puhuu ja opettaa.

Lihallinen muuttuu hengelliseksi, kun ihminen syntyy uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi, jolloin Jumalan Henki tulee ihmiseen asumaan ja näin hänestä on tulluty hengellinen, eikö vain?

Ei riitä, että vain uskoo, sillä saa,tanakin uskoo ja jopa vapisee, sillä tietää kaiken todeksi, mitä Jeesus puhuu ja opettaa, koska on jopa nähnyt kaiken olevan totta!

• asiastakyse
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Lihallinen muuttuu hengelliseksi, kun ihminen syntyy uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi, jolloin Jumalan Henki tulee ihmiseen asumaan ja näin hänestä on tulluty hengellinen, eikö vain?

Ei riitä, että vain uskoo, sillä saa,tanakin uskoo ja jopa vapisee, sillä tietää kaiken todeksi, mitä Jeesus puhuu ja opettaa, koska on jopa nähnyt kaiken olevan totta!

Ihminen syntyy uudeksi USKOTTUAAN Jumalan Sanan, Pyhästä Hengestä ja Sanasta. Jumalan Sana on lähde syntiä vastaan.
        Fariseukset pitävät mukanaan leveää raamatunlausekoteloa lyödäkseen sen sisällöllä toisiaan. Jumalan lapset puhuvat Jumalan Sanaa, koska he ovat saaneet tulla tuntemaan Hänet, josta ovat uudeksisyntyneet. Jumala ei synnytä ketään tuntemattomaan jumalaan, vaan opettaa ensin Itsensä tuntemisen ja ilmestyy vain heille, jotka ottavat Jumalan Sanan vastaan ja muuttuvat lihallisesta ihmisestä hengelisiksi ihmisiksi.
        Evankeliumi synnyttää Jumalan lapset. Pyhä Henki kirkastaa evankeliumin, eli Herran, joka on nimi Jeesus hyväksemme.

• Uskosta
        ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? kirjoitti:

Ilman uskoa ei voi syntyä uudesti, ihminen jolla ei ole prurustaa uskoon.
        Moni luulee syntyvänsä uudesti heti uskoon tultua se on harhaa.
        Ensin tulee olla Jeesus ja tahto tulla Jeesukseen uskovaksi. Mille usko sitten perustuu sinun mielestäsi?

• Uskosta
        Uskosta kirjoitti:

Ilman uskoa ei voi syntyä uudesti, ihminen jolla ei ole prurustaa uskoon.
        Moni luulee syntyvänsä uudesti heti uskoon tultua se on harhaa.
        Ensin tulee olla Jeesus ja tahto tulla Jeesukseen uskovaksi. Mille usko sitten perustuu sinun mielestäsi?

Vastus ???

• autuas perhe

Välillä kokoonnun ystävieni kanssa yhteen syömään ja puhumaan Jumalasta sekä uskonnoista. Olemme avarakatseisia, meitä on useasta eri uskontokunnasta. On rauhaa rakastavia muslimeja, kristittyjä ja kaksi buddhalaistakin. Miten ihanaa onkaan yhdessä jakaa ja oivaltaa, että me kaikki olemme yhtä suurta perhettä! Rakkaus vaikuttaa välillämme. Namaste, shalom!

• niin eli tärkein

Oletteko uudestisyntyneet kukaan teistä eli mihin autuutenne mahtaa perustua ?

• autuas perhe
        niin eli tärkein kirjoitti:

Oletteko uudestisyntyneet kukaan teistä eli mihin autuutenne mahtaa perustua ?

Keskinäiseen avoimuuteen ja rakkauteen yli uskontorajojen!

• niin että mitä
        autuas perhe kirjoitti:

Keskinäiseen avoimuuteen ja rakkauteen yli uskontorajojen!

Niin siis mitä sillä on merkitystä tässä fokuksessa ?!

luuletteko ettei p..le osaa rakastaa ja olla avoin mitä !

ei ilman uudestisyntymää ole mitään Hengen sidettä eikä perusteltua autuutta.

• kyselijä.
        niin että mitä kirjoitti:

Niin siis mitä sillä on merkitystä tässä fokuksessa ?!

luuletteko ettei p..le osaa rakastaa ja olla avoin mitä !

ei ilman uudestisyntymää ole mitään Hengen sidettä eikä perusteltua autuutta.

Onko sinulla, vihainen ystäväni?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      83
      1658
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      40
      1279
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      87
      986
    4. Siltojen varjoissa

Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      202
      946
    5. Vanhemmalle naiselle

Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      68
      878
    6. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      863
    7. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      53
      862
    8. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      840
    9. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      794
    10. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37