Niin, otsikko ei salli niin montaa sanaa, että olisin siinä voinut asiani ilmaista ja tässä Suomi24:a ei suoraan ole omaa palstaa tällaiselle kysymyselle, eli siksi valitsin tämän "Laki"- nimisen palstan, mutta kysymykseni on siis se, että kuinka pääsee eroon henkilökohtaista yksityiskansalaisen julkista henkilökohtaista kännykkää häiriköivistä tuntemattomista? Onko puhelinnumeron salaiseksi laittaminen ainoa keino, vaikkei ole edes mikään julkkis? Tarkoitan aggressiivisia puhelinmyyjiä, huijareita ja muita hörhöjä.
Pari esimerkkiä, kokemastani ahdistelusta:
- pari vuotta sitten mulle soitteli useaan otteeseen joku huoritteleva nuoren naisen kuuloinen tyyppi- toisaalta se jorina kuulosti nauhoitetulta, mutta soittajalle kerroin täysin asiallisesti, että hänellä ei ole mitään asiaa soitella minun puhelimeeni, mutta ne soitot toistuivat: se tyyppi ukisi puhelimessa, että minä muka vainoan tätä ihmistä ja kun kysyin hänen nimeään, sanoi vaan jotain haista paskaa mulle ja lätkäisi luurin kiinni, eli ei koskaan esitellyt edes itseään,vaikka soitteli salaisesta numerosta mun julkiseen kännykkään.
- useamman kerran mulle on soitelleet epämääräiset kaupustelijat
- viimeisin puhelinahdistelu tapahtui tänään, kun joku nimeään edes kertomaton tyyppi kyseli multa, että olenko joku Nisula ja kun numerotiedustelusta selvitin soittajan numeron ( ei kertonut nimeään), selvisi, että kyseessä on jokin pääkaupunkiseutulainen insuliininmyyjä- tms. lääkefirma: v*ttuako sellaiset mun kännykkään soittelee?
On pikkusen törkeää, että mä olen julkinen kansalainen puhelinumeroineni, ja sitten joka mulkvisti katsoo oikeudekseen soitella mulle salaisista numneroista. Asialliset kun tunnistaa siitä, että ne sanoo ensinnäkin oman koko nimensä ja asiansa soittaessaan ja vielä tarvittaessa antaa kaikki muutkin mahdolliset mahdolliset tiedot soittaessaan asiastaan, eikä lätki luuria naamaan ensin itse vainotessaan täysin viattomia näiden julkisiin nimillä oleviin kännyköihin salaisista numeroista.
Millä pääsee eroon nimellä olevaan kännykkään häiriköivistä?
2
141
Vastaukset
- lisäys omaan aloituk
Ja lisään vielä omaan viestiini,että luuserit uskaltaa kyllä kirjoitella mun viattomiin viesteihini pelotteluja, mutta ei näemmä vastata foorumiin sivullisen mun asialliseen aloitukseen, missä en muuten kirjoittanut että "aggressiivinen", vaan normaaalisti agressiivinen sen sanan, mutta sosiopaatti joka heiluu mun kimpussa tällä Suomi24- toorumilla, myös mielellään muokkailee minun nimettömän kirjoittajan viestintääni noloksi.
- -aloituksen laatija-
Ja lisään vielä omaan aloitukseeni koska joku toinen on jo levittänyt tätä ketjua toiseen aloittamaani ketjuun linkillä ei-toivotusti, että jokainen normaali ihminen olisi mielestäni ymmärtänyt tämän aloitukseni siltä kantilta, että en minä halua saada tietooni minkään Nisulan insuliinilääkitystä ( tiedän, että mitään nimiä ei muutoin saisi keskustelupalstalla mainita, mutta asiaan kuulumattomia puhelinsoittoja MINUN puhelimeeni - joka löytyy nimelläni- saadessani, minulla on oikeus nimettömästi tuoda julki kokemani puhelinhäirintä) ja että _on todella vakava asia_, että jos vaikkapa sillä tavalla terveysviranomaisten toiminnan johdosta leviää ihmisten yksityistiedot ei- toivotusti vieraillle, että jos he vaikkapa mokailevat soittelemalla sivullisten puhelimeen Nisula- nimisen insuliinilääkityksistä, kuten mitä minä sivullinen koin taannoin, kun nimelläni olevaan puhelimeen sellaisessa asiasssa soitettiin ja minä en tunne yhtäkään Nisula - nimistä ihmistä ja minulla on ollut sama puhelinnumerö vuodesta 1997 omalla nimelläni, ainoa kännykkäni.
Selvitin tosiaan sitten numerotiedustelusta, että mikä sen soittajan numero oli, ja epäilivät siellä, että kyse mahdollisesti voisi olla jopa huijaussoitosta, mutta numero johti johonkin todella olemassaolevaan lääkefirmaan ( en muista enää sen nimeä).
Ja ihan oikeasti minulle soitteli joku huorittelijakin tässä pari vuotta sitten: tyyppi ei esitellyt itseään, haukkui ja huoritteli ja avatessani puhelimen kysyi vaan ( soitti tietysti nimettömästä numerosta, kuten häiriköt ja huijarit kai aina), että "kuka siellä kuka siellä?" ja kun vaadin häntä esittelemään itsensä ja kertomaan nimensä, häirikkö vaan v*ttuilujen kera lämäsi luurin kiinni. Ja mulla ei ole mitään salaista numeroa, joten se ahdistelu oli pelottavaa. Että inhottavaa, jos akateemisen rehdin naisen puhelimeen tulee tollasia soittoja, ja että jos sellaista häiriköintiä ei saada laissa loppumaan.
En aio maksaa mistään markkinointikielloista puhelimeen, mutta v*tuttaa, että kun on julkinen kännykkä, että kaiken maailman tyypit saa häiriköidä, edes nimeään kertomatta.
Nyt onneksi ei ole vähän aikaan tullut epämääräisiä soitteluita, enkä niitä kaipaa, koska on kotirauhan rikkomista jos rehdin tavallisen kansalaisen julkisesti omalla nimellä olevaan kännykkään koko ajan tuntemattomat edes nimiään kertomatta soittelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473