Hämmästelen, kun palautan mieleeni vanhaa kommunistiperinnettä, osa puolueen väestä pakeni vihreäksi? Nyt vihreät toimivat hallituksessa vasemmistopuolueen kanssa. Juju on kuitenkin siinä, että molemmat sosialisioivat, vain eri nimillä. Mutta varsinaisesti kansan hyvinvointia eivät edistä.
kommunistien sivuhaara?
155
790
Vastaukset
- Hyvikin muisto. mutt
Vanhan, uonna 1918 syyskesällä perustetun SKP:n puolueen lopettajat (klikvitoijat) lopettivat.
Vanha SKP oli sodan jälkeen perustetun SKDL:n yksi puolue, lisäksi oli vasemistososialistit, sosialisdemokraateista erotettu, nk. kuutosryhmä. ja puhtaasti vain kansandemokraatteja, he yhdessä muodostivat SKDL:n.
SKDL oli vaaleissa liittoa edustava nimitys, ja se liitto toimi hyvin aina 1950 - 1960 lukujen vaihteeseen, mutta sitten se alkoi sisäisesti riitelmään, ja alkovat syrjimään ja erottelemaan luokkakntaisia kommunisteja. Riitely jatkui ja jatkui.
Porvaristoon kyllästyi joukko nuoria, ja he tulivat SKDL:n tukemaan itsesiuassa liikkeen osapuoli hajottajia.
-Lopulta SKP:n likvidoivat ja SKDL:n ajoivat alas, loikasivat SKDL:n tulleet porvarilapset oman puoluerakennsutyön virittäjksi, mikä puolueena ei ole sosialistinen vaan porvarillinen puolue, Vihreät! Sen osoittaa hallituksessa keikkuminen, johon toinen ilmiö, Vasemistoliitto sopetui opportunistisena pikkuporvaripuolueeena, ja tukvat SDP:n kanssa oikeistoporvaristoa - kapitalismia, eikä tämä hallitus sosialisisoi mitään, tai jos, niin rikkaudet yksitysitävät, ja kurjuuden sosialisoivat, että sellasia "punaisia" ovat koko Eduskunta joukko, jossa on muka usseeita työväenpuolueita...- kommunisti rintama
Kommunistit kaikki yhteiseen liittoon, KTP, SKP ja STP (maolaiset). Ette voi muuten mitään porvaristolle. Nyt vaan riitelette keskenään.
- Toiminn. yhtenäisyys
kommunisti rintama kirjoitti:
Kommunistit kaikki yhteiseen liittoon, KTP, SKP ja STP (maolaiset). Ette voi muuten mitään porvaristolle. Nyt vaan riitelette keskenään.
Helppoa se on noin paperille naputtaa, mutta miten syvät aatteelliset erot omaavat puolueet voivat rakentaa yhteisen liiton, pitäisikö aatteelliset ym. erimielisyydet lakaista maton alle?
Toiminnan yhtenäisyyteen tulee enemmän huomio kiinnittää, sitä voidaan harjoittaa ideologisista eroista huolimatta työläisten ja vähävarasien hyväksi, ei suurpääoman hyväksi,T kuten hallituksessa olevat Eduskunnan vasemistolaiset menettelevt. - m - l -puolueet
Toiminn. yhtenäisyys kirjoitti:
Helppoa se on noin paperille naputtaa, mutta miten syvät aatteelliset erot omaavat puolueet voivat rakentaa yhteisen liiton, pitäisikö aatteelliset ym. erimielisyydet lakaista maton alle?
Toiminnan yhtenäisyyteen tulee enemmän huomio kiinnittää, sitä voidaan harjoittaa ideologisista eroista huolimatta työläisten ja vähävarasien hyväksi, ei suurpääoman hyväksi,T kuten hallituksessa olevat Eduskunnan vasemistolaiset menettelevt.Mitä ideologisia eroja näillä puolueilla on? Eikö kyse ole vain henkilöriidasta / valtataistelusta. Eikö puolueet perustu marxilais - leninismiin ?
- IMP. PORV. HAJOTTAA
m - l -puolueet kirjoitti:
Mitä ideologisia eroja näillä puolueilla on? Eikö kyse ole vain henkilöriidasta / valtataistelusta. Eikö puolueet perustu marxilais - leninismiin ?
erustettuja kuten myös Vasemsitoliitto.-Ainoastaan Kommunistinen Työväenpuolue - Rauhan ja sosialismin puolesta (KTP),
perustettu toukokuussa 1988, ja puolue perustuu marxismi - leninismiin ideologisesti, aatteellisesti.
-KTP on työväenluokan vallankumouksellinen lukkkapuolue, eli joukko - osasto, joka jatkaa 1918 syyskesällä perustetun vanhan, ja lopetetun SKP:n kunniakkaita luokkataistelu perinteitä.
Mainitsemasi kaski jälkimmäistä puoluetta, uusi SKP ja STP ovat KTP:n jälkeen perustaneet. Kysymys minullakin kuuluu: -miksi?
Kysymyksessä on ideologiset erot, ja KTP: ssa ei tehdä ideologisia komprromisseja.
-Vasemsitoliiton perjustivst myös jälkeen KTP: n perustamsien, ja ko.puolue on pikkuporvarillinen puolue, jota nyky lastentautia sairastavat myös uusi SKP: n johto sekä ns. STP.
KTP on valmis toiminnan yhtenäisyyteen kaikkien puoljueiden kanssa, jotka puolustavat työväenluokan ja pienituloisten- sekä vähävarasien oikeuksia ja etuja,
ja luokkataistelvat: Suomi irti EU: sta, ja Emusta, (eurosta). -oma kansallinen markka takaisin, jne.
Mistä "valtatasitelusta" spekuloit, savartelet? Yhtenäinen kommunsitinen puolue perustuu aatteellsiesti ehyeen ideologiaan, ja puoluessa olisi meilel kaikkille tehtäviä, tämän päivän RASKAAT ONGELMAT HUUTAA YHTENÄISTÄ, EHYTTÄ TYÖVÄENLUOKKAA JA SEN ETUMAISTA JOUKKO-OSASTOA, MARXILAIS - LENINILÄISTÄ VK - PUOLUETTA. - puolue-eroista
IMP. PORV. HAJOTTAA kirjoitti:
erustettuja kuten myös Vasemsitoliitto.-Ainoastaan Kommunistinen Työväenpuolue - Rauhan ja sosialismin puolesta (KTP),
perustettu toukokuussa 1988, ja puolue perustuu marxismi - leninismiin ideologisesti, aatteellisesti.
-KTP on työväenluokan vallankumouksellinen lukkkapuolue, eli joukko - osasto, joka jatkaa 1918 syyskesällä perustetun vanhan, ja lopetetun SKP:n kunniakkaita luokkataistelu perinteitä.
Mainitsemasi kaski jälkimmäistä puoluetta, uusi SKP ja STP ovat KTP:n jälkeen perustaneet. Kysymys minullakin kuuluu: -miksi?
Kysymyksessä on ideologiset erot, ja KTP: ssa ei tehdä ideologisia komprromisseja.
-Vasemsitoliiton perjustivst myös jälkeen KTP: n perustamsien, ja ko.puolue on pikkuporvarillinen puolue, jota nyky lastentautia sairastavat myös uusi SKP: n johto sekä ns. STP.
KTP on valmis toiminnan yhtenäisyyteen kaikkien puoljueiden kanssa, jotka puolustavat työväenluokan ja pienituloisten- sekä vähävarasien oikeuksia ja etuja,
ja luokkataistelvat: Suomi irti EU: sta, ja Emusta, (eurosta). -oma kansallinen markka takaisin, jne.
Mistä "valtatasitelusta" spekuloit, savartelet? Yhtenäinen kommunsitinen puolue perustuu aatteellsiesti ehyeen ideologiaan, ja puoluessa olisi meilel kaikkille tehtäviä, tämän päivän RASKAAT ONGELMAT HUUTAA YHTENÄISTÄ, EHYTTÄ TYÖVÄENLUOKKAA JA SEN ETUMAISTA JOUKKO-OSASTOA, MARXILAIS - LENINILÄISTÄ VK - PUOLUETTA.Niin mutta mitkä ovat ne ideologiset erot, joita KTP:lla on SKP j STP puolueisiin nähden? Miksi puolueet eivät voi yhdistyä? Johtuvatko erot esimerkiksi siitä että KTP tukee maailmansotaa lietsovaa Pohjoiskoreaa?
- aate - eroja on
puolue-eroista kirjoitti:
Niin mutta mitkä ovat ne ideologiset erot, joita KTP:lla on SKP j STP puolueisiin nähden? Miksi puolueet eivät voi yhdistyä? Johtuvatko erot esimerkiksi siitä että KTP tukee maailmansotaa lietsovaa Pohjoiskoreaa?
Ne parhaiden selville saat, kun kysyt KTP:n puheenjohtajalta, minäkin voin sanoa, että eroja on.
Puheenjohtajalla on asiasta parempi tietämys.
Oletpa ropagandan uhri, ei P - K: a lietso maailmansotaa, vaan sitä on häiritty sen koko olemassaolon ajan imperialistiset kapitalistivaltiot, USA ym.
Luonnollisesti KTP on solidaarinen sosialismia rakentaville sosialistisille valtoille, vaan nämä uhittelijat lännessä ja Etelä - Koreassa eivät anna P - K_ le oikeutta rakentaa valitsemaansa järjestelmää, siis sosialismia. - ei feodalismille!
aate - eroja on kirjoitti:
Ne parhaiden selville saat, kun kysyt KTP:n puheenjohtajalta, minäkin voin sanoa, että eroja on.
Puheenjohtajalla on asiasta parempi tietämys.
Oletpa ropagandan uhri, ei P - K: a lietso maailmansotaa, vaan sitä on häiritty sen koko olemassaolon ajan imperialistiset kapitalistivaltiot, USA ym.
Luonnollisesti KTP on solidaarinen sosialismia rakentaville sosialistisille valtoille, vaan nämä uhittelijat lännessä ja Etelä - Koreassa eivät anna P - K_ le oikeutta rakentaa valitsemaansa järjestelmää, siis sosialismia.Pohjois-Koreassa on valta siirtynyt isältä pojalle ja pojanpojalle. Periytyvä valta (vrt. keisarivalta Venäjällä) on feodaaliajan jäänne ja vastoin marxismi-leninismiä, jonka pohjoiskorealaiset luokkapetturit ovat hylänneet.
- feodalismista sosial
ei feodalismille! kirjoitti:
Pohjois-Koreassa on valta siirtynyt isältä pojalle ja pojanpojalle. Periytyvä valta (vrt. keisarivalta Venäjällä) on feodaaliajan jäänne ja vastoin marxismi-leninismiä, jonka pohjoiskorealaiset luokkapetturit ovat hylänneet.
Oikeasti Pohjois - Korea aloitti sosialsimiin siirtymisen vallankumouksen feodalismin tuotantotavasta, ja ohittaa niin kapitalismi kehitysvaiheen.
Pohjois - Korean sosialismin rakentaminen on tietenkin pohjoiskorealaisten oman A... ideologian mukainen, poikkeaa osin marxismi - leninismistä, mutta Lenin aikanaan sanoi: -jokainen kansakunta tulee sosialismiin, vaikka ei kaikki samalla lailla, vaan kukin tuo mukana omaperäistä, ja ne P - K: a on taitavasti ottanut kansallisina erikoisuuksina, täydentämään sosialismin eräitä perusperiaatteita.
P - Korea rakentaa sosialismia omien historiallisten kansallisten perinteiden mukaan, ja sillä tiellä jos sais rakentaa kenenkään ulkoisten puuttumista, siellä olisi sosialismin rakennustyö paljon pitemmällä, jos porvarivaltiot kävisivät oiekeudenmukaista kauppaa, ja tunnustaisivt koskemaattomuute pohjoiskorealaisten sosialsimin tieillä, jota he rauhantahtoisesti rakentavat, ja tulevat rakentamaan sosialisminsa astettain aikanaan kommunismiksi, jossa kaikki kansakunnat ovat aikanaan luokattomassa yhteiskunanssa... samankalstaisia tuotantovälineiden omistajia, yhdenvertaisai, ja muunlaista ei m - l: mi aja yhdenvertaisuusasiassa kuin koko kansan omistusta.
P-K: la on oikeus puolustaa maataan ja järjestelmäänsä päällekarkaajia ja provja vastaan, ja vain sitä korostaa, on valmis puolustussotaan, jota mm. midän uutisissa saivartelevst tutoa ja tätä uhoa muka olisi P - K. ilmakehässä.
P - K: ssa on useita puolueita, myös on uskonnollinen puolue,ja vallan johtajahenkilö on jatkanut vallan vastuuhenkilönä isältä- pojalle periaatetta, ja se toimii.
P-K:ssa on sosialismi tavotteena, ei palautuminen kapitalismiin, niin kuin porvarilliset neuvonantajat ja vaatijat vaativat alati, puuttumalla P - K:n sisäisiin asioihin ja riehuvat rajan tuntumassa harjoittelemassa sosialistisen maan murskaamista...
- oikealta ohi
"Helsingin Sanomien keskiviikkona julkaisemassa kansanedustajia luokittelevassa taulukossa oli melkoinen yllätys. Nelikentän mukaan Osmo Soininvaara (vihr) on uuden eduskunnan oikeistolaisin kansanedustaja.
Soininvaara on taulukossa selvästi enemmän oikealla kuin seuraavaksi oikeistolaisimmat kuten Mats Nylund (rkp), Astrid Thors (rkp), Pekka Ravi (kok) ja Leena Harkimo (kok)."
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/oikeistolaiseksi_leimattu_soininvaara_lyttaa_hesarin/ - ulti-ukko
Vasemmiston alamäki jatkuu niin kauan kuin, sen johtajat lahjotaan maaherran paikoilla ja korkeilla virkanimimitykasillä
Vsaemmistoliitto, ei ole saanut tässä hallituksessa kuin vellisuolat köyhille, mutta tullevat vero ym. muut ratkaisut vievät nuo suolatkin
Mustajärvi on oikeassa, ettei lähtenyt tällaisen hallituksen kannattajaksi, jatii vasemmistoa palaamaan siile kuuluvaan rooliinsa
Vasemmisto kärsi vaalitappion juuri sen takia, että se oli hallituksessa äänettömänä takuumiehenä
Sama temppu ei onnistu vasemmistolta, jota kepu nyt tekee, siilä puheissaan se on kääntänyt kelkkansa ja sen kannattajat uskovat siihen kuin pukki suuriin sarviinsa
Tämä sama ei onnistu vasemmistolta, sillä jos se pettää äänestjänsä ,niin sen äänestäjien muisti on pitkä
Kaikki suuret saavutukset vasemmisto on saanut ulkoparlamenttarisin keinoin, poliitikot ovat vain eduskunnassa olleet kirjaamassa niistä lakia
Joten tuota Mustajärven ajatusta että on palattava juurilleen, on kannatettava - näin tänääkin
mites demukat? onko niillä etes juuria? hyppivät aina sinne mistä saa helepoimmin kurjistaa veli-veikkoa.
- ei demukka
Kyllä demukoilla on juuret, ne ovat Tannerissa, ovat tannerilaisia, oikeistososialisdemokraatteja.
Heille sopii Tannerin malli, olla porvaritaantumuksen kanssa liitossa aina 1900 luvun alkupuolelta asti, niin se Tanneri menshevikki vaalii opportunistejaan, ja saivat Vasemistoliiton sortumaan samaan "suohon".
- ketkä sortaa?
HEEEHEH PS ja Kepu menneet demareitten ohi ja niin käy kokoomuksellekin! Kyllä kansaa tietää miten talous hoidetaan ja miten sutkimaat pelaa. Politikoimisessakin jotain rajaa.
- puistauttaa!!!!!!!!!
joooo tippuu se käteisen porukka on jo tippumassa. miljoona miehille lisää miljoonia ja sen siunasivat meän vasemmisto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! per-ke--le!
- aito demukka
Persujen mitääntekemättömyys vetoaa tyhmiin.
Miten olis se persujen ansioluettelon julkistaminen?- työv. yhtenäisyys
Kyllä kommunistien pitää nyt tukea Esko-Juhani Tennilää EU-vaaleissa ja Markus Mustajärveä eduskuntaan eikä pikkupuolueita pitää hajottamassa työväenluokan rintamaa. Millä tavoin Mustajärvi ja Tennilä vastustavat kommunistisen aatteen tavoitteita? Porvaristo nauraa, kun vasemmistolaiset tappelevat keskenään.
- Imp. porv. hajottaa
ortunistreja, sisi Tennilää ja Mustajärveä, jotka eivät ole kommunsiteja vaan pikkuporvareita, ortunsitit toimivt EU pARLAMENTTIVAALEISSA, JA NIIN EHKÄ TENNILÄKIN MENE YRITTÄMÄÄ KO. PARLAMENTTIIN. EN TIEDÄ, ALKAAKO?-
-Marxilais - Leniniläiset luokakkantaIset kommunsiit eivät tue opportunIsteja, pitäisi sen jokainen kommunisti tietää.
-Vain opportunistit äänestävät opportunisteja.
Todellinen kommunIsti boikotoi EU - parlamenttivaaleja, niin kuin KTP: ssa tekevät.
ÄÄNESTETÄÄN KTP: n EHDOKKAITA EDUSKUNTAAN JA KUNNANVALTUUSTOIHIN.
REHELLINEN TYÖVÄENLUOKAN IHNINEN JA TYÖLÄINEN, EI - TYÖVÄENLUOKASSA: -ASETTUKAA ITSE KTP: n EHDOKKAKSI VIEMÄÄN
TYÖLÄiSTEN ÄÄNEN VALLAN Laitoksiin.
EU b- parlamenttivaaaleja boikodoitaan. - EU vaaleista
Suomen Kommunistinen Puolue oli viimeksikin mukana EU-vaaleissa. Hakanen sitä paitsi kannusti äänestämään kommunisteja Euroopan parlamenttiin.
- Imp. porv. hajottaa
UUSI SKP, (HAKASEN JOHTAMA) PERUSTIVAT kOMMUNISTISEN TYÖVÄNPUOLOUEEN, (KTP), PERUSTAMISEN JÄLKEEN. KTP PERUSTETTU TOUKOKUUSSA 1988.
KTP on työväenluokan joukko - osasto, puolue, mitä ei ole uusi SKP...
Se on pikkuporvarien ruokkima opportunistinen puolue, joka otti vanhan 1918 persutetun SKP: n nimen, vaan ei marxismi - leninististä ideologiaa, aatetta.
Uudelle SKP: le EU:n tukeminen sopii, ja ovat mukana sen parlamenttivaaslissa, kuten olivat viimeksi. Mitä hyötyä EU: sta on työväenluokalle ja kansan enemsitölle? Ei mitään. KTP boikotoi EU - parlamenttivaalejaa, ja vaatii: Irti Suomi EU: sta, ainaona puolueena.
EU sopii uudelle SKP: n johdolle, jolla ei ole työtätekevien oikeudet ja asat ajettavana, vaan etsivät pikkuporvarilliselle puolueelleen kannatusta. Nimestä ilmenmee, että kutsuvat myös kaikkia kommunisteja, he kun halauvat, että jokainen KTP:n kommunisti tulee yksittäisinä henkilöinä uuteen SKP: n, ja jättävät KTP: n! - komm. puolueista
Ainakin SKP puolueen sivuilla sanotaan, että puolue nojaa toiminnassaan Marxin, Engelsin ja Leninin luomaan tieteellisen sosialismin teoriaan.
http://www.skp.fi/puolue/tietoa-skp-sta/- monta puoluetta?
Onko KTP se puolue jonka lehteä kemijärveläinen Nurmikumpu on jakanut?
- k.n.
monta puoluetta? kirjoitti:
Onko KTP se puolue jonka lehteä kemijärveläinen Nurmikumpu on jakanut?
monta puoluetta)....
Nurmikumpu vastaa kysyjälle.
Kommunistinen Työväenpuolue - Rauhan ja sosialismin puolesta, (KTP), perustettu
toukokuussa 1988, sitä ennen lopetetun, v. 1918 persutetun vanhan SKP:n kunniakkaideen perinteiden jatkajaksi.
-KTP:n perästä perustivat Vasemistoliiton, - uuden SKP:n ja STP: n hajoittamaan kommunisteja pieniin eri sirpalepuolueiksi, jotta oikeistonvallan vastustaminen ei voi näissä oloissa onnistua, kun työväenluokka on hajoitettu sirpaleiryhmiski, ja niille useita kommunistipuolueita, luokan joukko - osastoksi, puolueeksi.
-Työväenluokan puolue on AINOASTAAN KTP, EU - SUOMESSA.
-OLEN JAKANNUT PUOLUEEN TYÖKANSAN SANOMIA, JA
-JAJAN EDELLEEN...
-OLIN TOUKOKUUSSA 1988 YHTENÄ LAPIN KOMMUNISTIEN KANSSA TIKKURILASSA PERUSTAMASSA, - LOPETETUN VANHAN SKP: n TYÖN JATKAJAKSI KTP: a... (KOMMUNISTINEN TYÖVÄENPUOLUE, R. P).
-Olen KTP:n perustajajäsen, ja kuulun Rovaniemen osastoon, kun ei Kemijärvellä ole... (enää).
- Hrutshov pilasi
Jos ja kun uusi SKP nojaa toiminnassaan Marxiin, Engelsiin ja Leniniin titeelliseen sosialismiin. käytännössä sitä ei voi havaita, kun esimerkiski tukee EU - touhuilua vastoin kansan enemistön oikeuksia ja etuja, pyrkii EU - PARLAMENTTIIN, YMS.
MITÄHÄN SIIHEN SANOISIVAT MARX, ENGELS, LENIN JA STALIN, JONKA
JOHTAJAKAUTENA AIKANA NEUVOSTOKANSA RAKENSI TIETEELLISESTI PÅPIIRTEIN SOSIALISIMIN V. 1936 AALKUUN, VAIKEISSA KAPITALISMISTA - SOSIALISMIIN SIIRTYMÄKAUDEN LUOKATAISTELUN OLOISSA.
-MITÄ HE TOSIAAN SANOISIVAT SELLAISESTA skp: sta, JOKA LIITTOUTUU PÄÄOMAN KANSSA TYÖLÄISIÄ JA KANSAN ENEMISTÖÄ VASTAAN, TUKiESSA EU: A SEN VALTAIERAKIAAN PYRKIESSÄ???
-SAMOIN STP: n JOHDOSTA?
JOS KO. UUSI skp OLIISI OLLUT TIETEELLISEN SOSIALISIMI KANNALLA, OLISI LUONNOLLISESTI TULLTU TOUKOKUUSSA 1988 PERUSTAMAAN kOMMUNISTISTA TYÖVÄENPUOLUETTA, - KTP: a.
-Ei olisi mitään ongelmia yhdessä kehittää marxilais - leiniläistä kommunistista puoluetta Suomeen, ja luokkataistella EU - vouhottajia vastaan työn pulesta, kansan puolesta. Kansan itsenäisyydeen ja valtion suverenisuuden puolesta, oikeudenmukaisen maailmanrauhan puoloesta, imperialistisia valloitussotia vastaan.- luokkataistelu asia
eikö olisi kuitenki parempi että kommunisteja koittaisi saada eu-parlamenttiin ajamaan työväenluokan etua, vaikka vastustaakin itse eu ta
onhan ktp asettanut listoja Kemijärven kunnanvaltuustoonkin vaikka se on kapitalistisen valtiojärjestyksen mukaan ja puitteissa toimiva vaikka halutaan muutos järjestelmään
kommunistien yhteistyötä tehtävä ei-kommunististen voimien kanssa, jo toveri Lenin opetti - irti eu: sta
luokkataistelu asia kirjoitti:
eikö olisi kuitenki parempi että kommunisteja koittaisi saada eu-parlamenttiin ajamaan työväenluokan etua, vaikka vastustaakin itse eu ta
onhan ktp asettanut listoja Kemijärven kunnanvaltuustoonkin vaikka se on kapitalistisen valtiojärjestyksen mukaan ja puitteissa toimiva vaikka halutaan muutos järjestelmään
kommunistien yhteistyötä tehtävä ei-kommunististen voimien kanssa, jo toveri Lenin opettiMielestäni Kommunistinen Työväenpuolue, (KTP) menettelee oikein, kun ei osallistu IMPERIALISTISEEN, YLIKANSALLISEEN EU: n PARLAAMNENTTIVAALIIN.
KTP alusta pitäen on vastustanut Suomen kytkemistä ko. EU:n. Koko ajan on boikotoinnut po. -vaaleja, eikä ole asettanut ehdokkaita, eikä asettanen seuraaviinkaan EU - vaaleihin.
Olisi väärin tukea työväenluokan kommunisipuolueena imperialIstien EU - liittoa, mikä osoittautunut on koko olemassaolon ajan työväenluokan ja kaikkien työläisten oikeuksien ja etujen vastaiseksi liittoutumaksi, mikä lopettaa kansan itsenäisyyden ja suverenisen valtion kaikki suvereensiet oikeudet, riippumattomuuden ja itsemääräämisoikeuden... KTP ainoana puolueena EU - Suomessa vaatii Irrottamaan Suomen EU:sta ja eurosta (emu)...
-KTP ei poukkoile asaissa kuten pikkuporvarillIset opportunsitipuolueet, VL, uusi SKP, STP mainitakseni.
KTP: n TAKTIIKKANA ON OSALLISTUA MAAMME VALTIOLLISIIN VAALEIHIN: -EDUSKUNTA- JA KUNNALLISIIN VAALEIHIN, JA ON OSALLISTUNUT.
EU: n KYTKETTY SUOMI ON KAPITALISTI - PORVARILLINEN VALTIO, SEN TIEDÄMEM, JA KÄYMME LUOKKATAISTELUA MYÖS VAALITAKTISIN KEINOIN, TAVOTTEENA ON PUOLUSTAA TYÖVÄENLUOKAN JA KAIKKIEN PIENITULOISTEN JA VÄHÄVARAISTEN OIKEUSKIA JA ETUJA.
SAMALLA KÄYDÄÄN LUOKKATAISTELUA EU: sta IRROTTAUMISEKSI TAVOTTEENA PALAUTTAA KANSALLINEN SUOMEN VALTIO JA OMA MARKA. LUOKATAISTELU IMPERIALISMIA JA KAPITALISMIA VASTAAN JA NIMEN OMAA SOSIALISMIN PUOLESTA.
EU ON FINANSSIAHRVAAINVALLAN LIITTO, JOHON LIEKAAN PYRKIVÄT SAAMAAN ERI VALTIOIDEN TUEN, JA NIIN SE PAISUUNUT ON KOLOSSIKSI, JOLLA EI ENÄÄ OLE TUELVAISUUTTA.
-MIKSI SIIHEN PARLAMENTTIIN PITÄISI KTP: n ja marxilais - leniniläisten kommunistien osallistua? Sinne EU:n (parlamenttiin)
pyrkivät vain pikkuporvarilliset, ns. "kommunistit".., joilla on Leninin opetus jäännyt huonosti opetelluksi,.
-Monet ovsat sortuneet opportunisieina "suohon" - suuren rahan lakeijoiksi ja muka sen tarjoamaa "demokratiaa" nauttimaan, kun unohtavat että porvarillinen demokratia on demokratiaa vain rikkaille, ja luokkavalta, (porvarillista diktatuuria) kansan enemistöä kohtaan... Tätä ei tule unohtaa.
-Irti Suomi EU:sta! - ktpn vaali kysymys
irti eu: sta kirjoitti:
Mielestäni Kommunistinen Työväenpuolue, (KTP) menettelee oikein, kun ei osallistu IMPERIALISTISEEN, YLIKANSALLISEEN EU: n PARLAAMNENTTIVAALIIN.
KTP alusta pitäen on vastustanut Suomen kytkemistä ko. EU:n. Koko ajan on boikotoinnut po. -vaaleja, eikä ole asettanut ehdokkaita, eikä asettanen seuraaviinkaan EU - vaaleihin.
Olisi väärin tukea työväenluokan kommunisipuolueena imperialIstien EU - liittoa, mikä osoittautunut on koko olemassaolon ajan työväenluokan ja kaikkien työläisten oikeuksien ja etujen vastaiseksi liittoutumaksi, mikä lopettaa kansan itsenäisyyden ja suverenisen valtion kaikki suvereensiet oikeudet, riippumattomuuden ja itsemääräämisoikeuden... KTP ainoana puolueena EU - Suomessa vaatii Irrottamaan Suomen EU:sta ja eurosta (emu)...
-KTP ei poukkoile asaissa kuten pikkuporvarillIset opportunsitipuolueet, VL, uusi SKP, STP mainitakseni.
KTP: n TAKTIIKKANA ON OSALLISTUA MAAMME VALTIOLLISIIN VAALEIHIN: -EDUSKUNTA- JA KUNNALLISIIN VAALEIHIN, JA ON OSALLISTUNUT.
EU: n KYTKETTY SUOMI ON KAPITALISTI - PORVARILLINEN VALTIO, SEN TIEDÄMEM, JA KÄYMME LUOKKATAISTELUA MYÖS VAALITAKTISIN KEINOIN, TAVOTTEENA ON PUOLUSTAA TYÖVÄENLUOKAN JA KAIKKIEN PIENITULOISTEN JA VÄHÄVARAISTEN OIKEUSKIA JA ETUJA.
SAMALLA KÄYDÄÄN LUOKKATAISTELUA EU: sta IRROTTAUMISEKSI TAVOTTEENA PALAUTTAA KANSALLINEN SUOMEN VALTIO JA OMA MARKA. LUOKATAISTELU IMPERIALISMIA JA KAPITALISMIA VASTAAN JA NIMEN OMAA SOSIALISMIN PUOLESTA.
EU ON FINANSSIAHRVAAINVALLAN LIITTO, JOHON LIEKAAN PYRKIVÄT SAAMAAN ERI VALTIOIDEN TUEN, JA NIIN SE PAISUUNUT ON KOLOSSIKSI, JOLLA EI ENÄÄ OLE TUELVAISUUTTA.
-MIKSI SIIHEN PARLAMENTTIIN PITÄISI KTP: n ja marxilais - leniniläisten kommunistien osallistua? Sinne EU:n (parlamenttiin)
pyrkivät vain pikkuporvarilliset, ns. "kommunistit".., joilla on Leninin opetus jäännyt huonosti opetelluksi,.
-Monet ovsat sortuneet opportunisieina "suohon" - suuren rahan lakeijoiksi ja muka sen tarjoamaa "demokratiaa" nauttimaan, kun unohtavat että porvarillinen demokratia on demokratiaa vain rikkaille, ja luokkavalta, (porvarillista diktatuuria) kansan enemistöä kohtaan... Tätä ei tule unohtaa.
-Irti Suomi EU:sta!EU:ssa päätetään enemmän Suomen asioista kuin eduskunnassa. Kyllä kommunistien pitäisi pyrkiä sinne vaikuttamaan. Tai sitten boikotoida eduskuntavaalejakin, sillä myös Suomen poliittinen järjestelmä edustaa porvarillista kapitaalijärjestelmää. Silti kommunistit yrittävät vaikuttaa sen kautta.
- KTP: puolesta
ENNEN KUIN AUKAISET TUON LINKIN, NIIN TIEDÄT SINUA JOHDETTAVAN HARHAAN.
Tätä ne "demokratian" päättäjät toivoo materialistisella ohjailullaan, että köyhät tappelisi keskenään, JOTEN LIITTYKÄÄ YHTEISRINTAMAAN... Kommunistisen Työväenpuolueen väki ei hotkyile tyäväenluokan eduista. Rauhaa - kapitalismilta, luokattomuutta - porvarilta, yhteisrintamaan - tulevaisuuden puolesta. - k.n.
KTP: puolesta kirjoitti:
ENNEN KUIN AUKAISET TUON LINKIN, NIIN TIEDÄT SINUA JOHDETTAVAN HARHAAN.
Tätä ne "demokratian" päättäjät toivoo materialistisella ohjailullaan, että köyhät tappelisi keskenään, JOTEN LIITTYKÄÄ YHTEISRINTAMAAN... Kommunistisen Työväenpuolueen väki ei hotkyile tyäväenluokan eduista. Rauhaa - kapitalismilta, luokattomuutta - porvarilta, yhteisrintamaan - tulevaisuuden puolesta.-Olen sanonnut: - KTP puolueena käsittelee tällaisia yhteisrintama-asioita, - EN MINÄ YKSIN, VAIKKA OLEN YKSI KTP: n, - v. 1988 PERUSTAJAJÄSEN.
Ensin puolue keskustelee asiasta, ja sitten päätös, - ja päätöksen mukaan toimimme.
Henkilökohtaisena mielipiteenä sanon: KTP puolueena ei johta meitä harhaan, - sen tekevät ihan muut ate- ja puoluvoimat ja -järjestelmän rengit...
- Nänni
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/uutiset/ulkomaat/ajankohtaista/2013/04/1631555-max931x556.jpg
Mitähän siellä näkyy?- onko se palvontaa?
Naisen, ns. eevanasun selssä tekstissä, -tule meidän Putin...
- Tyntekiä
Kyllä työväen puolue on pulueista paras , kyllä tötä tekeviä meillä Suomessa kasassa on eniiten?Ei muuta kun äänestämään työväenpuoluetta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- TARKOITITKO KTP:A?
Ihan oikein, siIs Kommunistinen Työväenpuolue, (KTP) puolueista on PARAS, MUISTA NS. "TYÖVÄENPUOLUEISTA" ON VAIN HAJOTTAJIKSI TYÖLÄISTEN OIKEUKSIEN JA ETUJEN PUOLSUTAMISESSA, KAPITALSITI - PORVAREITA JA OPPORTUNISTEJA VASTAAN.
- Kiinan poika Mao
STP Suomen työväenpuolue edustaa mm. maolaisuutta. Mao oli kommunisti ja Kiinan lippu on vieläkin punainen. Venäjällä taas marxilaisuus romahti, sosialismin rakentaminen päättyi, ei tullut edes täyttä kommunismia. Eli onko maolaisuus sittenkin oikea muoto marxilaisuudesta eikä marxismi-leninismi?
- k.n.
Ei Neuvostoliitossa marxismi - leninismi-, (mikä on Leninin luovuudella jatkettua marxilaisuutta nyky teorianimikkeenä, - tieteelliseksi sosialismin- ja kommunsimin teoriaksi).
-Siis ei NL: ssa marxismi - leninismi romahtanut, vaan hrutshovilainen revisionismi syrjäytti sen, ja pystyttivät vastavallankumouksella porvaridiktatuuin, vallan kapitalisti porvareile syksyn 1991 jälkeen palautatmalla kapitalsimin, - ja järjestätymällä porvarillisen Venäjän valtioksi, porvarivaltion omin tunnuksin ja lipun keran.
-"Romahdusta ei", vaan se oli vastavallankumous, eikä mikään ns. "romahdus". Se on vääristelty väite yhteiskunnallisesta porvarivaltio Venäjän, ja kapitalismin palautatmisesta, - porvarillisella vastavallankumouksella.
Venäjällä on edelleen marismi - leninismilsi - poliittisesti ajavia puolueita, ei vallassa, mutta marxismi - leninsmi on edelleen kasvavassa määrin työväenluokan, siis työläisten luokkataistelsusa - sosialsimin palauttamsieksi...
Maolaisuuden on palattava marxismi - leninismiin ja toimittva täysin solidaarisesti keskenään.
Maolaisuus EI voi syrjäyttää marXismi - leninismiä, jota kanantan, on näkökantani.
Kiinan Mao - Kiinan sosialIstisen vallankumouksen alussa pitkälti samaistui Stalinin kaudella marximis - leninismiin, mutta Stalinin kuoleman 1953 jälkeen valtaan noussut Hrtshevi katkoi Kiinan tukemsen, kävivätpä lyhyen sodankin, ja Mao talonpoikana hiukan lipesi pois marximis - leninsimin linjoilta, käymään omaa luokkataistelua sosialsimista... saa nähdä joko nykyjohto osaa sen tavotteen proleltarisesti toteuttaa, - tai ensin ehkä pitää synnyttä työväenluokka, mikä on kehityksessä, ulkolaisten pääomien viennistä Kiinaan.., - oletan.
Ei maolaisuus voi syrjäyttää marxismi - leninsimiä, vaan toiminta on tasapainetettava solidaarisesti yhteistoimintaan...
-Lopultahan aatteet kuolee, demokratia kuole, kun ihmIskunta saavutta Alopullisesti ja täydellseisti KOMMUNISMIN, LUOKATTOMAN YHTEISKUNNAN. Kommunismissa "valtio kuoleentu" ja luokkadiktatuuri, so. luokavallat loppuu...
Sinne vieä tosin on pitkä historillinen luokaktaistelun aikakausi... - nurmiKumpu mainittu
k.n. kirjoitti:
Ei Neuvostoliitossa marxismi - leninismi-, (mikä on Leninin luovuudella jatkettua marxilaisuutta nyky teorianimikkeenä, - tieteelliseksi sosialismin- ja kommunsimin teoriaksi).
-Siis ei NL: ssa marxismi - leninismi romahtanut, vaan hrutshovilainen revisionismi syrjäytti sen, ja pystyttivät vastavallankumouksella porvaridiktatuuin, vallan kapitalisti porvareile syksyn 1991 jälkeen palautatmalla kapitalsimin, - ja järjestätymällä porvarillisen Venäjän valtioksi, porvarivaltion omin tunnuksin ja lipun keran.
-"Romahdusta ei", vaan se oli vastavallankumous, eikä mikään ns. "romahdus". Se on vääristelty väite yhteiskunnallisesta porvarivaltio Venäjän, ja kapitalismin palautatmisesta, - porvarillisella vastavallankumouksella.
Venäjällä on edelleen marismi - leninismilsi - poliittisesti ajavia puolueita, ei vallassa, mutta marxismi - leninsmi on edelleen kasvavassa määrin työväenluokan, siis työläisten luokkataistelsusa - sosialsimin palauttamsieksi...
Maolaisuuden on palattava marxismi - leninismiin ja toimittva täysin solidaarisesti keskenään.
Maolaisuus EI voi syrjäyttää marXismi - leninismiä, jota kanantan, on näkökantani.
Kiinan Mao - Kiinan sosialIstisen vallankumouksen alussa pitkälti samaistui Stalinin kaudella marximis - leninismiin, mutta Stalinin kuoleman 1953 jälkeen valtaan noussut Hrtshevi katkoi Kiinan tukemsen, kävivätpä lyhyen sodankin, ja Mao talonpoikana hiukan lipesi pois marximis - leninsimin linjoilta, käymään omaa luokkataistelua sosialsimista... saa nähdä joko nykyjohto osaa sen tavotteen proleltarisesti toteuttaa, - tai ensin ehkä pitää synnyttä työväenluokka, mikä on kehityksessä, ulkolaisten pääomien viennistä Kiinaan.., - oletan.
Ei maolaisuus voi syrjäyttää marxismi - leninsimiä, vaan toiminta on tasapainetettava solidaarisesti yhteistoimintaan...
-Lopultahan aatteet kuolee, demokratia kuole, kun ihmIskunta saavutta Alopullisesti ja täydellseisti KOMMUNISMIN, LUOKATTOMAN YHTEISKUNNAN. Kommunismissa "valtio kuoleentu" ja luokkadiktatuuri, so. luokavallat loppuu...
Sinne vieä tosin on pitkä historillinen luokaktaistelun aikakausi...Ihmiset kyselivät kovin, että “miten teillä kommunisteilla nyt vaalit menevät, kun Tennilä ei ole enää teillä ehdokkaana”. Toinen yleinen epäselvyyden aihe oli kemijärveläinen KTP:n ehdokkaana oleva Kaarlo Nurmikumpu, jonka poissa olemista SKP:n teltalta paikalliset ihmettelivät.
http://skplappi.wordpress.com/tapahtumat/
Kemijärven Nurmikumpu on mainittu SKP-puolueen sivuillakin.
- k.n.
TENNILÄN SIIRRYTTYÄ VASEMSITOLIITOSTA KÄSIN PYRKIMÄÄN EDUSKUNTAAN, SAI KÄSITYKSENI HÄNESTÄ PAHAN KOLAHDUKSEN, JA LUOVUIN TENNILÄN TUEKMISESTA JA EN ENÄÄ VL: N TENNILÄÄ ÄÄNESTÄNYT... TULI ÄÄNESTÄNI HUOLIMATTA USEASTI VALITUKSI...
RYHTYIN SEN JÄLKEEN EHDOKKAAKSI KTP: N VAALILIITSSA, KUN ENSIN OLIN PERUSTAMASSA TOUKOKUUSSA 1988 kOMMUNISTISTA TYÖVÅENPUOLUETTA: (KTP: A).
EU - PARLAMENTTIVAALEIHIN EI KTP OLE OSALLISTUNUT, EIKÄ OSALLISTU.
VAATII AINOANA PUOLUEENA: IRTI SUOMI EU. STA, JA EUROSTA, NATO TORJUTTAVA JNE.
IHMETTELEVÄT VARMAAN JOTKU, MUTTA EN OLE UUDEN SKP:N JÄSEN, ENKÄ KANNATTAJA, ENKÄ MENE YKSITTÄISENÄ KTP: N JÄSENENÄ HEIDÄN JOUKKOON, MUTTA EI SITÄ NS. "IHMETTELIJÄT" TAJUA, MIKSI?
UUSI SKP TUKEE EU: A, MUTTA EI KTP, ENKÄ MINÄ, JOTEN EIPÄ MINULLA OLLUT AIKAA HEIDÄN TELTALLE, PAREMMAN PUUHASSA, JAOIN KTP: N TYÖKANSAN SANOMA LEHTEÄ.
EN OSAA ENNUSTA, MITEN KTP: LA VAALEISSA MENEE, -VASTAISUUDESSA?
HYVIN, JOS TYÖVÄENLUOKKA JA TYÖLÄISET LÖYTÄVÄT KTP: N -HYVÄT VAALIOHJELMAT JA TULEVAT MUKAAN JO TÄSSÄ AJASSA, -AIKA TOSIN ON ERITTÄIN TAANTUMUKSELLISTA, JA KANNATUS EI JUURI LÄHIVUOSINA OLE VIELÄ MAHTAVAA NOUSUA...
-EN ENÄÄ OLE EHDOKKANA, EIKÄ TÄMÄ SILTI MERKITSE SITÄ, ETTENKÖ OLE KTP:N JÄSEN... OLEN.
K.N. - kEMIJÄRVI - oikeus2
Neuvostoliitossa kommunismia kokeiltiin,ensin tapettiin kulakit,kenraalit,ja muut sivistyneet jotka eivät kommunismistä välittäneet. Kaiken huipuksi suomalaisetkin jotka siirtyivät olettamaansa ihanne yhteiskuntaan. Vankileirien viidakot jonne vapautta haaveilevat passitettiin pakkotyöhön. Kommunismi on pakkovaltaa ja yksilöön kohdistuvaa kidutusta joka tuntuu jatkuvan naapurimaassa edelleen vaikka valtapuolueena on Vapaa venäjä. Suomen kommunistit ja vasemmistolaiset olette saaneet Lottovoiton syntyessänne suomeen. Kaikki jotka tekevät rehellisesti verot maksaen ovat tasavertaisia työläisiä työ tehtävät vain ovat toisenlaisia.
KAIKKI SUOMEN PUOLESTA.- muuan mies
kaikki rehelliset kommunistitkin siellä tapettiin sukupuuttoon asti.
Se tehtiin julistamalla henkilö kansan viholliseksi, ja pakotettin tunnustamaan että on,
Puhdistus oli niin tataaline, ettei sinne jäänyt kommunisteja Leninin kannattajia
ON irvikuva luulla että stalin oli kommunisti, hän toimi vain kommunismin nimissä, ja hallitsi niinkuin tsaari
Nykyinen johto jatkaa samaa linjaa, mutta se toimii nyt kirkon tueela kuten tsaarikin aikoinaan - ne nyt, mitä huomenn
muuan mies kirjoitti:
kaikki rehelliset kommunistitkin siellä tapettiin sukupuuttoon asti.
Se tehtiin julistamalla henkilö kansan viholliseksi, ja pakotettin tunnustamaan että on,
Puhdistus oli niin tataaline, ettei sinne jäänyt kommunisteja Leninin kannattajia
ON irvikuva luulla että stalin oli kommunisti, hän toimi vain kommunismin nimissä, ja hallitsi niinkuin tsaari
Nykyinen johto jatkaa samaa linjaa, mutta se toimii nyt kirkon tueela kuten tsaarikin aikoinaanLuulottelee "muuan mies", luettuaan Aku Ankkaa.
- kapitaalin yö
ne nyt, mitä huomenn kirjoitti:
Luulottelee "muuan mies", luettuaan Aku Ankkaa.
MUTTA puolen hehtaarin Metsässä on kommunistinen yhteiskunta - KANI kasvattaa porkkanat ja MUUT syövät, koska kaikki on yhteistä! Aku Ankka on kapitalisti järjestelmän tuote.
- mie lapponen
kapitaalin yö kirjoitti:
MUTTA puolen hehtaarin Metsässä on kommunistinen yhteiskunta - KANI kasvattaa porkkanat ja MUUT syövät, koska kaikki on yhteistä! Aku Ankka on kapitalisti järjestelmän tuote.
Kaikessa näkyy olevn vastakohta, tiedon puute synnyttää luulottelun, kun sitä sopivasti toinen käsityksillä ruokkii.
- k.n.
Oikeus2, nimimerkillä kirjoittaneelle oikaisuja)...
Neuvostoliitto(kaan) ei ehtinyt ASTETTAIN siirtymällä rakentaa korkean vaiheen yhrteiskunnallisuutta, yhteiskuntaluokatonta KOMMUNISIMIA, VAAN KUMOAMISHETKELLÄ OLI SOSIALISMIN VAIHEESSA.
-KUMOAMINEN TAPAHTUI SEN JÄLKEEN KUN SOSIALISTISEN NEUVOSTOLIITTON, NL: on VALTIONA MURSKASIVAT SYKSYLLÄ 1991, JA SEN JÄLKEEN JÄRJESTÄTYIVÄT PORVARILISEKSI VENÄJÄN VALTIOKSI, JA PALAUTTIVAT KAPITALISMIN, YKSITYSITÄMÄLLÄ KOKO KANSAN OMAISUUDEN .
LOKAKUUSSA 1917 ALAKNUT SOSIALISTINEN VALALNKUMOUS VENÄJÄLLÄ ALKOI KAPITALSIMISTA - SOSIALISMIIN SIIRTYMISEN VAIHEENA, JONKA AIKANA RAKENSIVAT ERITTÄIN VAIKEASSA LUOKATAISTLEUN OLOISSA PÄÄPIIRTEIN SOSIALISMIN, -(KOMMUNISMIN ALEMMAN VAIHEEN, MARX),
ELI VUODEN 1936 ALKUUN OLI SOSIALISTINEN NEUVOSTOLIITTO SAAVUTTANUT PÄÄPIIRTEIN SOSIALSIMIN VAIHEEN, SIIHEN ASTI OLI SIIRTYMÄVAIHE KAPITALISMISTA - SOSIALISMIIN, JOSSA OLI TYÖVÄENLUOKAN VALTA, PROELTARIAATIN DIKTATUURI latinaksi, ON SUOMENNETTUNA TYÖVÄENLUOKAN VALTA, JA TYÖVÄENLUOKAN PUOLUEENA OLI SIIRTYMVAIHEEN AIAKAN JA PÄÄTTYESSÄ NKP(b), valittuna johtajana Stalin.
Stalin johti neuvostomaata ja puoluetta Leninin sairastumisesta 1923 asti, aina kuolemaansa asti. Stalin kuoli 5.3.1953. (LENIN KUOLI TAMMIKUUSSA 1924).
-Herra Hrutshovin nostivat valtaan v.v. 1953 - 1956 linjataistelun aikana, ja kompromissivoimat syrjäyttivät bolshevikkien ehdokkaan, siis NKP(b) enemsitön, (venäjäksi bolshe, suomeksi enemisitö) asettaman ehdokkaan.
Sosialsitinen vallankumous alkaa vallan ottamisella, se alko 7. 11. 1917 uutta ajanlaskua... eikä vallankumos päättyä ehtinytkään syksyyn 1991, vaan sen vastavallankumoukselliset onnsituivat murskaamaan, ja loepttamaaan toistaiseksi,
ja palauttamaan kapitalismin tuon syksyn 1991 jälkeen.
Siiertymvaiheen aikana oli välttämätöntä lopettaa kapitalsitinen tuotanto, saavuttaaksen sosialismin.
-Kulakki luokak oli viieminen kapitalsitiluokka vielä v. 1930 luvun alkupuollelel, sen luokan pakko-otettu omaisusu kan sallsirtettiin eli ts. pakkoluovutettiin neuvostgotalonpoijiulel kolhooseihin, eli Leninin susutoimintaohjelman mukaan toimivat valaln kumouskessa, rakentaessa sosia-
liusmia.
Kulakkiluoka siis pakkoluovutettiin omaisuudesta, yksityis kapitalistisena riistoluokkana, siis kapitalisitisena luokkana.- Mitää kulakkien tapapmisia ei ollut virallisen neuvostojohdon määräyksissä.
Kulakit luokkana ryhtyivät vahvaan kamppailuun, vastaluokkataisteluun SOSIALISMIA RAKENTAVAN JA BOLSHEVIKKIEN JOHTAMAA NEUVOSTOKANSAA VASTAAN, TEHDEN KOSOLTI VALTIO-, YMS. RIKOKSIA, JA SAIVAT TIETENKIN NIISTÄ SAIVAT TUOMION RIKSOLAIN MÄÄRÄÄMÄSSÄ KOVUUDESSA, KUTEN TSAARIN AIKAISET ERÄÄT KENRAALIT JA KORKEASTI KOULUUTETUT TSAARINAJAN BYROKRAATTI VITRKAMIEHET, SE ON VALLANKUMOUKSSA KAHDEN PÄÄVOIMAN VASTAKAINOLON RAJAU AIKAA, JOSSA SOSIALISIMI VOITTI, JA JONKA HRUTSHOVI JA GORPA MÖIVÄT HALVALLA KAPITALISTEILLE HETKEKSI, SILLÄ SOSIALISMI ON KAIKKIALLA TULEVAISUUTTA, JA KOMMUNISMI RAKENNETAAN VASTA SOSIALISMIN OLOISSA, LUOKATTOMAKSI YHTEISKUNAKSI...
-LUEHAN OIKEAA HISTORIAA, JA AJATTELE, ITEN ESIM. MITEN SUOMALAISESSA VALLANKUMOUKSESSA VOITTANUT PORVARISTO MENETTELI 1918 JA JÄLKEEN AINA SYKSYYN 1944 ASTI.- k.n.
OHO, olipa tullut sikinsokin virheitäkin muutama koristeluksi yllä juttuuni.
Kaikkia en ota syykseni, sillä tämä kone toisinaan pahastikin omalla "älyllään" temputtaa...
Sori, pian 73. vuotiaan näkökyvyllä silti aika OK. koko aika pitkä kannanotto kirjoitus... - uusi SKDL
k.n. kirjoitti:
OHO, olipa tullut sikinsokin virheitäkin muutama koristeluksi yllä juttuuni.
Kaikkia en ota syykseni, sillä tämä kone toisinaan pahastikin omalla "älyllään" temputtaa...
Sori, pian 73. vuotiaan näkökyvyllä silti aika OK. koko aika pitkä kannanotto kirjoitus...Eikö kommunistinen liike voisi perustaa yhteistyöjärjestöä, kuten vanha SKDL ja KTP säilyisi siinä itsenäisenä puolueena, mutta vaalitaktillisista syistä olisi yksi järjestö, esim. SKP ja STP puolueiden kanssa. Nyt kannatus vaan putoaa kun on yksi eikä uskota mahdollisuuksiin mennä läpi.
- k.n.
Nimimerkille: uusi SKDL)...
Asettaessasi ksyymyksen, - johon en katso nyt aiheelliseksi vastata ennen kuin KTP:n siäinen keskustelu on käyty, - jos puolue sellaisen keskustelun päättää alotta?
-Olin toukokuussa 1988 perustamassa Tikkurilassa ko. KTP:a - (nimi lyhenne).
(Kommunistinen Työväenpuolue - Rauhan ja sosialismin puolesta, (KTP), r.p.).
Siis en tällä foorumilla käy kommentoimaan asiaa, - kun ei siitä edes olla puolueessa keskusteltu kolektiivisesti.
Näin tässä kysymyksessä...
Kannustan toiminnan yhtenäisyyteen kaikkia edistyksellisiä voimia, puolueita. - uhkataan jo vähem.
?
- velho3
Maailmassa ei ole yhtään kommunistista puoluetta, on vain ryhmiä jotka kommunismin nimissä pyrkivät valtaan, ja riisto jatkuu
Kommunismi on kuitenkin yksilöllinen elämän tapa, jossa ihminen elää
Kommunismi on henkinen tila jossa kaikki ihmisen henkoset ongelmat ovat ovat ja ihminen voi elää autuallista elämää kaiken tämän kaaoksen keskelläkin
Miksi emme elä tusssa tilassa, johtuu, siitä että meillä ei ole tietoa, muusta kuin tästä kaaosmaisesta tilasta jossa meitä vallanpitäjien toimesta pidetään - kom/ sos ?
Onko Nurmikumpu sosialisti. Hänen puolueen tavoite on "rauha ja sosialismi". Kommunistinen Työväenpuolue -r auhan ja sosialismin puolesta. KTP
Sosialismi on eri asia kuin kommunismi, vaikka niissä on samaaki. - revelutsio
Luotettavalta taholta tietoa, Murmikumpu on marxrilais - leniniläine työväenluokan eläkeläiskommunsiti.
KTP on työäenluokan puolueena kommunistinen puolue, jonka perustajajäsen V. 1988 on myös Nurmikumpu.
-Marx nimesi kommunismin alemman vaiheen sosialismiksi, kommunismi on korkeampi vaihe, kommunismi on luokaton yhteiskunta, jota ei ole vielä sosialismi, jonka aikana kommunismi astettain rakennetuksi tulee, mutta kommunismia ei vielä ole ollut, tosin sosialimia on edelleen, vaikka monet maat joutuivat porvariston, tai oikeasti aluksi pikkupovari mentaliteetin (tapatottumukset) ommanneiden vastavallankumouksen järjettömyyden kierteeseen - tilpäisesti tosin...
Sosalismissa ja kommunismissa ovat tuotantovälineet jo koko kansan omistuksessa,
kyseesä on sama järjestelmä, eri kehitysvaiheissa...
Todellisuudessa sitten, kun kommunismi luokattomana yhteiskuntana täydellisesti ja lopulliesti voittaa, on kommunismissa olennaisesti hyvin paljon eroja sosialsimiin verrattuna, muttat kommunisimia, korkeaa vaihetta ei misää ole velä ollut, vain sosialismia... - velho3
Kommunismi ei ole mikään järjestelmä, niinkuin sosialismi
Sosialimi on järjestelmä, jossa tuotantovälineet on kanallistettu
tavoitteena kommunismiin siirtyminen
Kuten historia osoittaa, se ei ole onnistunut,ja miksi, syy on ihmisen perimä, joka on toisen hyväksikäyttäminen sekä taloudellisesti
, henkisesti
OLI PORVARI TAI SOSIALISTI niin heillä on sama perimä, ja käytännössä he tekevät tiedottomasti siten mikäon tuo perimä
Kommunismi taas on se henkinen tila jossa ihminen elää, mutta se ei elä siinä tilassa,(vain jotkut harvat).
Tuo henkinen tila on saavutettava ensin ennenkuin sosialistine järjestelmäonnistuu
Tuo tila saavutetaan kun todellisesti ymmärretään tuo perimä joka pitää meitä vallassaan
Tuo perimämme on kaiken pahan alku ja juuri, ja kun se ymmärretään niin se vapauttaa meidät perimästämme, ja voimme elää ristiriidadonta ja kärsimyksistävapaata elämä
Silloin kun on sellaisia ihmisiä tarpeeksi paljon, niin luovat oman järjestelmänsä, eivätkä vallassaolijat edes huomaa sitä kun se tapahtuu - auroran paukku
Kirjoitukset Velho3: la osoittaa sen konkreettisesti, ettei hän ole tutkien lukennut marxismi - leninismin teoria oppia!? Hän jos on lukennut, tarkoituksellisellisesti revisio ko. oppia, siis tarkistaa ja vääristelee, niin kuin pesunkestävät revisionistit tekevät.
Sosialismi on järjeselmä, mutta on tulevaisuuden kommunsimin alempi järjesfelmä, jota Marx on nimittänyt sosialismiksi. Sosialismin vaihe on verrattuna kokrean vaiheen täydellsieen yhteiskunnallisuuteen - kommunismiin, hyvin paljon erilainen ja ainoa yhdistävää on perustutoantovälineiden yhteiskunnallinen, eli koko kansan omistus, muuten on paljon eroja, Velho3.
Kommunismi ei ole vielä järjestelmä, kun sitä ei konkreettisesti vielä ole, mutta kun se voittaa sosiaslimin perustalla lopullsieesti ja täydellsiesti, se on luokaton yhteiskunta, jossa tuotantoa harjoitetaan niin että: -jokainen antaa kykyjen mukaan ja jaossa saavat tarpeiden mukaan, jne yms.
-Kommunsimi ei ole mikään henkinen tila, se on konkreettisesti aineellinen tuotantotapa, ja jossa kukin ihminen saa itseään kehittä niin pitkälle kuin kykenee...
jossa ei ole yhteiskutnaluokkia, ei valtiota, eikä kenelläkään valta alistaa ja risitää toisia, yms. Mutta kuka nyt jo kommunismin yhteiskunta tuotantotavan osaisi lopullisesti määritellä, ei kukaan.
-Konkreettisesti kommunismi on kaukaista tulvaisuutta, johon edetään sosilisimin perustalla, ja tarvitaan proleltariaatin ditkatuuri, valta työväenluokalla ja sosialistinen valto, ym, ym. - velho3
Esität viime vuosituhannen käsityksiä sosialismista ja kommunismista, pitäisi päivittää tiedot nykypäivään ja näihin olosuhteisiin.
Ei oikeaoppiset niinkuin revisionistitkaan ole kyenneet tekemään
oikeita johtopäätöksiä syistä miksi sosialismi epäonnistui
Syytät revisionismia kaikesta, mutta jäljellä olevat puolueet, ovat kaiikki syyllisiä sen romahtamiseen
Todellinen syy on ihmisen perimä eli on ensin kasvattava henkisesti jotta sen rakentamiseen osallistuvat sellaiset ihmiset
jotka ovat henkisesti kypsiä sitä rakentamaan
Eihän siitä tule mitään että riistäjä perimän omaavat ihiset ovat sitä rakentamassa, silloin ei tuo riisto pääty sosialimissakaan, se vain on valtiojohtoista.
Ei tarvita mitään työväenluokan diktatuuria, se vain johtaa piene porukan yksinvaltaan ja riistämiseen valtion ,kuten Kiinassa
Tämä on kova paikka piintyneille puolueille, ja niipä niistä on tullut saattohoitajia vanholle kommunisteille
Kun kasvaa nyt alkavalla uudella maailmankaudella uusi ihminen niin kapitalismi menettää kaikupohjansa, ja romahtaa kuten sosialisminkin kävi, tämän vanhan riistävän ihmisen rakentamana
Ei revisionistit ole esittäneet mitään sellaista jota hän on esittänyt
En kuitenkaa tuomitse ketään näkemyksistään, vaan esitän että sosialismi pitäisi rakentaa aivan uudelta pohjalta jotka perustuvat perustuvat tosiasioihin ihmisen henkisestä puolesta- kommunisti ideologia
Kuten toveri Trotski sanoi testamentissaan, usko ihmiskunnan kommunistiseen tulevaisuuteen on entistä lujempi.
- alimasi
Tavanomaista liturkiaa Velho3: lta, ei kaipaa enemmälti kommentointia.
- vaari 3
Ei Trotski äkkijyfrkkä "vasemistolainen" toiminut ainakaan sosialisimin puolesta, vaan taisteli leniniläisiå puolueessa vastaan, kuten "oikeistolanen" Buharin ym. vähemistöläisiä.
-Käytännössä ei Trotski "uskonut" kommunismin tulevaisuuteen, vaan kaikkensa antoi niiden, sosialismin ja astettain kommunsimin toteutamisen estämisen hyväksi.
-Samoin Buharini ja heidän jälki kannattajat, jotaka tekivät kompromissin hrutshovilaisten kansa, ja tänään ei ole edes NL:o eikä sosialiimia.
Että sellanen toveri oli mm. Trotski, kannattajineen. - kysymys vain
Miksi Trotski sitte oli mukana kommunistien toiminnassa koko ajan jos vastusti kommunismia?
- LENINILÄISV. TROTSKI
Oli siihen asti kun hänet erottivat puolueesta ja lopuksi karkooittivat maasta.
Trotski lähes koko puolueessa olon ajan vastusti leniniläisiä bolshevikeja, toimi siis puolueen enemistön päätöksiä vastaan, mm. esim. pakkokolektivisoi pieniä talonpoikaiperheitä eräillä kuvermenttialueilla.
Niin rikkoi Leninin osuustoimintaohjelmaa ja puolueen päätöksiä, jotka Stalinin johtama NKP(b): n enemistö joutui oikaisemaan, ja palautumaan Leninin osusutoimintaohjelmaan ja puolueen päätökset kunniaan.
Sillä omapäisyydellä Trotski sai pahoin horjutettua työväenluokan ja talonpoikaisluokan välillä ollutta liittoa, sillä Leninin ja puolueen päätös lähti siitä, että talonpoikaiston työtatekevät ovat luonnollisia liittolaisia.
Trotski suhtaantui vieroksuen työtätekeviin talonpoikiin, joita oli Neuvostoliitossa, talonpoikaistossa tuntuvana enemistönä, ennen sosialismin toteutumista, v. 1936
alkuun. Viimeiseen kapitalistiluokkaan NL:sa kuulkui vain 4 prosenttia talonpoikaistosta, ns. kulakkiluokkaan.
Buharin veijari taas oikesitolaisena NKP(b) puolueessa, ja oli toiminnassaan kuakkeja sosialismiin sulautumisen näkökannassa, ettei kulakki riiatäjäluokka olisi Buharinin mielestä tullut pakkoluovuttaa riiston välineistä, pääomasta. ja lakkauttaa
kapitalistluokkana.
Molemmat, niin Trotski kuin Buharin toimivat puelueen leniniläistä enemistöä vastaan, ja heidän jälkeen ko. kanangtaajt, trotskilais - buharinilaiset...
ja niillä keinoin, mitä opportunisteinna edustivat, ei milloinkaan sosialsmi olisi toteutunut, puhumatta kommunsimi, joka, mikä on luokaton yhteiskunta.
Sosialismissa on vielä yhteiskuntaluokkana työväenluokka ja työtäteekvä talonpoikaisto-, pikkuporvarillinen väliluokka.
Sosialismin vaiheen aikanA kaikki yhtesikuntaluokat lopetetaan, Ja vasta sitten toteutuu luokaton-, kommunistinen, korkeanvaiheen yhteiskunta, johon ei NL: o ehtinut ennen sen vastavallankumouksellisten murskaamista syksyllä 1991. ja niin alkoi kapitalismin palauttamine, perustivat Venäjän porvarivaltion suojelemaan.
Trotski 1. maailmansodan rauhaneuvotteluissa möhli, ja aiheutti sodan jatkumisen, vaikka Neuvosto - Venäjän työläiset ja työtätekevä talonpoikisto halusi oikudenmukaisen rauhan... Kyllä Trotski ja trotskilaiset oli puolueessa
äkkijyrkkä vasemistolainen opportunistinen vähemistö siipi, ja Buharin ja buharinilaiset taas olivat oikeistolaisia opportunisteja.
Trotskilaiset ja buharinilaiset liittotuivat NKP: ssa hrutshovilaisten kanssa, ja se voima syrjäytti maan johdosta leniniläisten enemistöläisen ehdokkaan Stalinin kuolemaan 5.3.1953 jälkeen, kun voimasuhde muuttui puolueen vastustajille, v.v. 1953 ja 1956 välisenä aikana.
Samat voimat nyt mustamaalaavat Stalinia ja haukkuvat "staliinisteiksi"...
Mutta onko enää ees NL: a ja sosialIsmia, mikä kääöne kulminoituu näihin herroihin - pikkuporvareihin...
TROTSKILLA JA BUHARINILLA, KUTEN HRUTSHOVILLA OLIVAT OMAT KANANTTAJANSA, JOTKA LIITTOUTUIVAT nkp: SSA JA TEKIVÄT KOMPROMISSIVALINNAN, HRUTSHOVIN... - SKP:n johto vaihtuu
http://yle.fi/uutiset/kommunistisen_puolueen_johto_uusiutuu/6636140
SKP valitsee uuden puheenjohtajan. Olisiko nyt mahdollista käynnistää keskustelut, yhteistyöpuolue, jossa SKP, KTP ja STP voisivat olla mukana?
Ei ole mitään järkeä, että kommunistit haukkuvat toisiaan. Olihan SKDL yhteistyöjärjestö, jossa olivat mukana eri sosialistit ja kommunistit. STP puolueen johtaja on maolaistaustainen. Olihan Maokin kommunisti.- k.n. - 888...
Ei tietenkään ole mitään järkeä haukkua toisia.
-Asiaperusteinen arvostelu on sallittava, eli arvostelu- ja itsearvostelu on marxilais - leniniläisten kommunistien toiminnan ohje.
Järjetöntä esim. on Kemijärvellä kepulaisten toistensa panettelu, jossa ei ole aina asiallista arvostelua...
-Sanon, -ettei sellaista tapaa saa enää vetäää kommunistien keskuuteen, -se aika oli silloin, kun oli osapuolet, ja kun kirveslinja lopuksi lopetti luokkakantaisilta kommunisteilta vanhan SKP:n, ja lopuksi puolueeksi valjastetun SKDL:n.
SKDL, -toisen - hävityn maailmansodan jälkeen tuli yhteistyöjärjestöksi perustetuna kokoamaan kaikki eri näkökannan omaavat samaan yhteistyöjärjestöön, mikä ei aluksi puolue ollut, vaan jossa oli mm. puolueena SKP mukana, ym.
Näin jälkeen päin sanoaksaeni, ei vanhan, (1918 perustetun) SKP:n olisi puolueena saannut mennä työväenluokan puolueena mukaan, ko. yhteistyöjärjestöön, vaan oliis pitännyt säilyä itsenäisenä, omineen tunnuksineen puolueena, joka tehnyt olisi vaaliliitot SKDL:n kanssa, ja harjoitaneet toiminnan yhtenäisyyttä poltiiakssa.
SKDL toimi alkuaan hyvin, mutta ongelmat työntyivät jo 1950 luvun lopulla ja 1960 luvulla hyvin hajottavasti esiin, -mikä tuhosi niin yhteisty järjestön, ja vanhan SKP:n. - jonka kunniakasta työtä jatkaa 1988 perustettu Kommunistinen Työävenpuolue, (KTP). Sitten jälkeen ovat perustaneet uuden SKP: n ja STP: n.
Mitä varten?
-Miksi eivät tulleet KTP: a rakentamaan vahvaksi puolueeksi, siis perustivat hajotusta varten. Ilveilyssä on KTP menettänyt toistaiseksi kannatusta, mutta vain toistaisseksi, jos pidetään selkeä kommunistinen aate- ja toiminnan linja kansan parhaaksi, työn puolesta, jne.
- KTP: n perustajajäse
Toiminnan poliittiaseen yhtenäisyyteen on KTP: ssa oltu valmiit, se riippuu vain ko. kahdesta muusta, SKP: sta ja STP: sta puolueesta, edetäänkö sillä tiellä kohti aatteellista yhtenäisyyttä, jne. lopuksi järjestölliseen yhtenäisyyteen?
-En ala nyt spekuloimaan, mitä se SKP:n johdon muutos tuo valmiuksia edetä prosessissa, eli tästä hajanaisuudesta yhtenäisyyteen?
-Ideologisia, aatteellisia kompromisseja ei KTP: ssa tehtä.
-Eikä aatteellisia erimielisyyksiä "lakaista madon alle".
KTP on työväenluokan marxilais - leniniläinen kommunistipuolue... ja yhtenäisyyden perustaksi on saatava yhtenäiseksi työväenluokka, eli on vapauduttava kaiken karvaisten opportunistien kellokkaina, "johtajana" esiintymisestä.
-Minä olen aatteellisesti marxilais - leniniläinen työläis- (jo eläkkeellä) kommunsiti KTP: ssa, -en maolainen... En euroikommunsiti, jne.
Toiminnan poliittinen yhtenäisysy on tässä vaiheesa parhain vaihtoehto rakentaa lopuksi jämerä aatteellis - poliittinen ja järjestöllinen kommunisipuolue, siihen asti KTP: ssa toimitaan itsenäisenä työväenluokan joukko - osastona eli puolueena, mutta toiminnan yhtenäisyyden linjalla kaikkien edistyksen puolueiden, siis sosialismin puolesta, -kansan ja työn puolesta, sekä oikeudenmukaisen maailmanrauhan puolesta, imperialistisia sotia vastaan, -toimivien kanssa. Irti EU: sta, Eurosta, EI - Natoon, jne ym. -Terve tuloa joukkoon! - velho3
Jos kommunismi on ideologia tavoite päämäärä, niin se on vain kommunismin nimissä tapahtuvaa riistoa ja vallan ikuistamista, ja kansan alistamista
Sama on myös kapitalismin tavoite, sillä onhan niillä olemassa yhteiset juuret, jotka ovat toisen hyväksikäyttäminen sekä taloudellisesti, että henkisesti
Olkoon kuika hyvät ja oikeudenmukaiset tavoitteet, kun ihminen pääsee valtaan niin se ehdottomasti toimii tuon perimän mukaa
Historia on täässä asiassa todistajani
Ei pidä usko historioitsijoihin jotka vääristävät historian, oman mieltymysiensä mukaiseksi.
Jos meillä on rauhan aate, niin me olemme edelleenkin väkivaltasia ja valmiita sotimaan, ja jos mellä on sodan vastustamisen aate, niin silloin olemme myös valmiita sotimaan
Rauhan puolesta vimme taistella vai jos emme ota asetta käteen missään tilanteessa
Jos kaikki tekisivät niin, niin kenraalit saisivat keskenään taistella viimeiseen mieheen ja sodat päättyisivät siihen
Pitäisi päivittää nykyaikaan nuo fraasit ja selvittää mitä ne käytännössä tarkoittavat.
Nyt eletään jo aikaa jossa käydään kaiien sotaa kaikkia vastaan, ja se on henkistä sotaa luonteeltaan, ja ne jotka siitä selviytyvät voittajina luovat paremman aseettoman maailman - toveri A
Tuo oli "taas sitä Velho3. filosofiaa", -ja sen mukaisesti ehkä nuin? En minä nuin epätieteelliseen aatteeseen, eli ideologiaan luota, -on oltava työväenluokan maailman katsomus aatteen perustana, jonka innostamana työväenluokka, ja ko. luokan puolue johtaa työtätekevän kansan sosialismiin, -ja astettain sosialismista luokattomaan yhteiskuntaa, kommunsimiin, -mitä ei vielä ole missään toteutettu, -jos on sosialismia muutamassa sosialistisessa maassa rakenteilla.
Sosialismin vaihe Marxin mukaan on kommunsimin ensimmäinen, eli alempi kehitysvaihe, ja sosialismiin aikana lakkautetaan loput yhteiskuntaluokat, sillä kommunismi on luokaton yhteiskunta.
Sosialismin vaiheessa on yhtesikuntaluokkina: työväenluokka ja työtätekevä talonpoikasiluokka, osuustoiminnalliset pikkuomistajat...
-Sosialismin vaiheessa on työväenluokalla luokkavalta, ja sosialistinen valtio on työväenluokan luokkavaltio, hallinnon elin.
Kommunismin kautta Maapallon lopullisesti voitettua pysyvästi, ettei kukaan missään voi enää sitä uhata eikä kumota, alkaa sosialistinen valtio pois "kuoleentuma", (Marx).
Kommunismisssa ei enää ole yhdelläkään luokalla luokkavaltaa, kun ei ole yhteiskuntaluokkia, eikä enää tarvita valtiokoneisto.
Riisto on historiaa, mutta Velho3. sitä edelleen revisoiden marxismi - lennsimiä, näkee käsitteellisenä, eli abstraktisena hypoteesinaan, -voi Velho3... -miten on pimeää, -kun kaiken alati päivität ja kiistät Marxismi - leninismin, luokkataistelun, sekä ns. työväenluokan vallan, eli proeltariaatin diktatuurin vaiheen kapitalismista korkean vaiheen kommunsimiin asti.
Herra Hrutshovi esikuntansa kanssa kiisti, -ja kuinka kävi, -tänään, jo vuodesta 1991 syksystä, on kapitalisti - porvari Venäjä...
-Työväenluokan vallan tilalle vastavallankumous nosti porvarivallan, siis -porvarillisen diktatuurin,,, ja palauttivat yksityiskapitalismin, ja riiston Venäjän porvarivaltion suojelemana...
Kyllä Marx, Engels, Lenin ja Stalin olivat oikeassa...
Sosialissmin puoesta taistelleet eivät halunneet ikuistaa riistoa, ei sotia eikä valtaa, mutta joukossa oli vielä heitäkin, siis ei - marxilais - leniniläisiä, joilla oli muunlainen tavote kuin sosialismi ja kommunsimi. Ne voimat vahvistuivat v.v. 1953 - 1956 rajun suuntataistelun aikana, -sen jälkeen kun Stalin kuoli 5.3.1953, ja kompromissilla nostivat herra Hrutshovin puooue- ja valtiojohtajaksi.
-Velho3. päivitä historia totuuden mukaiseen muotoon, ja heitä se sielun, eli -egon parantaminen... Tai omapa on "pyykkisi"! - velho3
Marxin analyysit kapitalismista ovat tieteellisä ja oikeita,
sen sijaa oppi proletaiaatin diktatuurista on osoittautunut virheelliseksi, koska ei ole tiedetty kaikkia osatekijöitä sen toteuttamiseksi
Historia on osoittanut sen epätieteelliseksi kun se romahti
Saoin kaiiki kapitalistiset talousteoriat ovat samasta syystä
epätiteellisiä, ja tulevat romahtamaan, ja tähän asti se on pelastanut nahkansa kun se on saanut virheensä kansalaisten maksettavaksi, nälkävyötä kiristämällä
Kaikki epäonnistumiset johtuvat vain siitä ettei ole tiedetty ratkaisevaa päätekijää, joka on ihmisen perimä, mikä määrää hänen takonsa, oli teoriat kuika hyviä tahansa
Joten on turha rakentaa entiselle pohjalle sosialismia,
koska se on vastakkainen ihmisen perimälle.
Joten emme ole vapaita rakentamaan sosialismia, kun olemme tuon perimämme vanki.
Oensin alettava ymmärtämään ja oivaltamaan oma perimämme, jotta vapautuisimme siitä.
Aellaisessa työssä saatan ol mukana, mutta siihen ei tarvita puoluetta, vaan opintopiiriä joka antaisi tarvittavat tidot, jokaisen omakohtaiselle oivaltamiselle
Äly ei voi muuttaa ihmistä siihen tarvitaan kokonaisvaltaista tmmärtämistä, joka ainoastaan voi muuttaa ihmisen . - Tunn. prol. diktat.
Proletariaatin dikttuuri merkitsee latinan kielestä suomenenttuna työväenluokan valta(a). - Kapitalismissa on kapitalistiluokan valta, eli ts porvarillinen diktatuuri.
Vain ne ovat marxilais - leinilisiä kommunisteja, jotka luokkataistelun tunnustavat, ja sen tunnustuksen ulottavat proelktariaatin diktaauuriin asti, siis työväenluokan vallan välttämättömyyden kapitalismista - kommunismiin siirtymisen ajan.
Työväenluokan valta ei vielä sosialismin vaiheessa pääty, vaikka sen lopetti herra Hrutshovi esikuntineen. Työväenluokan vallan, eli proletartiaatin diktatuurin kieltää kaikki kapitalistit ja porvarit, ja porvarien apurit, ts. opportunistit, kuten Hrutshovin esikunta; -(NKP), SEN JÄLKEEN KUN PUOLUEESSA ENEMISTÖKSI MUODOSTUIVAT V.V 1953 - 1956 HRUTSHOVILAISET YM. OPPORTUNISTIT.
Marxilais - leniniläinen sosialismi on proletaarista sosialismia, työläisten rakentamaa sosialismia, ja se olisi kyllä kestänyt, jos ei olisi puolueen voimasuhteissa tapahtunut muutos opportunistien hyväksi, joille tien raivasi revisionistit, ja ruokkii pikkupirvaristo...
Hrutshovin aikan raudan luja, tietoinen puoluekuri löyhtyi, ja siinä syy ja sen seurauksena vastavallankumous voitti tilapäisesti, mutta spirali on kääntymässä jo nosusuuntaan, että sosialismiin yhä tiiviimmin kansat tulevat siirtyymään, jne astettain kommunismiin, eli luokattomaan yhteiskuntaan,
Veho3. ei sitä taida alkaa rakentamaan, enkä miekään taida ehtiä, mutta sosialismi, jne. on tulevaisuutta,.
Kaikki tulevat sosialismiin, sanoi Lenin, ja lisäsi, kaikki ei tule samlla laila, vaan kukin tuo.., jne... - velho3
Venäjällä ei ole koskaan ollut työväen valtaa, vaan vallankumouksen jälkeen siitä tuli puoluediktatuuria, jossa puolueen johto otti tsaaristisen komennon, koska se oli heidän perimänsä.
Kun ihminen oivaltaa perimänsä niin tuo syyn ja seurauksen luoma perimä häviää, eikä ihminen ole enään toisen hyväksikäyttäjä,
joten ei ole luokkaerojakaan enään, eikä tarvita työväen eikä kapitalistin diktatuuria ne voi heittää historian romukoppaan.
Kaikki sodat ja väkivalta päättyy sil
mänräpäyksessä, koska ei ole enään mitään syytä väkivallalle
Tämä kaikki tulee tapahtumaan, jossakin vaiheessa ihmiskunnan tulevaisuudessa.
JOS TUOTA EI SAADA AIKAAN , NIIN IHMISKUNNALLA EI OLE MITÄÄN TULEVAISUUTTA, vaan se ajautuu itsetuhoon
kun ääriuskonnolliset piitit jotka ovat ennustaneet maailmanloppua toteuttavat sen päästyään käsiksi atomi aseeseen - toveri A
VELHO3. OMAA EPÄTIETEELLISEN, -KÄSITTEELLISEN HISTORIAN SELITTELIJÄN EGON...
Venäjällä kun Leninin johtamat bolshevikit, työläiset, talonpojat ja sotilaat kukistivat Kerenskin hallituksen lokakuussa 1917, lopetti se Kerenskin johtaman porvari diktatuurin, -eli kapitalisti luokan luokavallan.
Vanhan ajanlaskun mukaan 25. päivä lokkuuta 1917 pystyttivät Venäjälle työväenluokan luokkavallan, ns. proeltariaatin diktatuurin, ja työväenluokan puolue oli ohjaamassa, järjestämässä ja kasvattamassa neuvostovaltaa sekä johti kaikki käsittävää muutosta Venäjällä. Aluksi murskasivat porvarillisen Venäjän valton, ja järjestätyivt sosialsitiseksi Neuvosto - Venäjäksi, vallaneliminä olivat neuvostot.
Siis työläisten, sotilaiden ja talonpoikien neuvostot, mutta luokkavalta piti käsissään työväenluokka, -eli latinaksi proeltariaatti luokka
Valta oli työväenluokalla, jota harjoittivat neuvostovaaltiossa, ns. proeltariaatin diktatuurina, joka marxilais - leniniläisen käsityksen mukaan on oltava koko kapitalismista - sosialssimiin siirtynisen ajan, -ja aina sosialismin astettaisen kommunismiin siirtymisen ajan, eli vallassa piti olla työväenluokka, jota-, ja liittolaisia onhajsi aluksi VKP(b), ja sitten NKP(b) ja lopuksi NKP, kyseessä sama Leeninin persutama uudentyyppinen puolue, jonka nimi muuttui vaiheiden muutoksen nukaan.
Puolue on työväenluokan etujoukkoa, ja luonnollisesti luokaan puolue on merkittävässä osassa, sosialistisen vallankumouksen eri vaiheissa, mutta valta kuului työväenluokalle, ei puolueelle, vaikka puolue ilmensi työväenluokan valtaa...
Paras vaihe proletaarisella sosialismilla oli v. 1917 lokakuusta v. 1953, -Stalinin 5.3.1953 kuolemaan asti.
Rajun suuntataistelun aikana, v.v. 1953 - 1956 nousi valtaan puolueen johtaja ja valtion johtajaksi Hrutshovi, opportunistien kompromillaa, sopimuksella.
Se klikki lopetti työväenluokan vallan, -eli proeltariaatin diktatuurin, ja puolueen byrokraatit saivat avoimen mellastuksen myös sosialistisessa valtiokoneistossa...
että Hrutshovin aikana oli enempi valta puoljueella, ja taka- alalle oli syrjäytetty työväenluokan luokkavalta, -siis proeltartiaatin diktauurista luopuivat kokonaan, ja se oli syy vastavallankumouksen voitolle, ja seuraus kapittalismin palauttamineen , jne... -syksyn 1991 jälkeen.
Tästä kehityksestä ei voida syyllistää Leeniniä eikä Stalinia, ja heidän bolshevikki vallanpitäjiä. Syylliset ovat pikkuporvari tapatottumuksen omaavat haikailijat, jotka alkoivat ohjaamaa Neuvostoliittoa työväenluokan tavotteen, sosialismin vastaisesti.
NL: o ei ehtinyt rakentamaana korkeean vaiheen luokatonta yhteiskuntaa, kommunismia.
-Näin se meni, Velho3. - velho3
Oppi proletariaatin diktatuurista on täysin epätieteelline, ja sen historia on todistanut
Se on rakennettu uskolle että kun valta otetaan työväenluokan haltuun, niin ihminen muuttuu automaattisesti, mutta niin ei käynytkään, johtuen tekijästä jota ei tunnettu.
Se tuntematon tekijä oli ihmisen perimä joka on syyn ja seurauksen lain tulosta, ja sen mukaan ihmisen pitää elää halusi tai
Mikään tiede ei voi kumota tuota lakia, sillä se on kaiken tietee yläpuolella
Kaikki yhteishunnat ja valtoitkin ovat tuon lain alaisia, ja sen seurauksena sosialismi romahti, kun yritettiin rakentaa sosialismi tuntematta seurauksia, nythän ne ovat näkyvissä
Samat kommunistit jotka olivat vallassa ovat oligarkkeina riistämässä kansaa
Tämä kaikki osoittaa, että tiedekkin katsoo maailmaa oksanreiästä, joten se ei voi nähdä kokonaisuuksia ainoastaa osa totuuksia - toveri A
Velho3, -on mieltänyt kehityksen egon muuttumisen ilmiöön, eikä piittaa tuon maallista olosuhteiden muuttamisen välttämättämyydestä, eli riisto- luokkayhteiskunnat on loeptettava ja rakennettava yhteiskunnallisesti luokaton maailma. Se on työvenluokan sosialistisen vallankumouksen tehtävä.
Työväenluokalla luokkataistelun tavote on valta, ja nimen omaa tuo proeltatriaatin diktauuri on työväenluokan luoka- ja sosialistinen vatiovalta aina siihen asti, kun täydellisesti ja lopullisesti on voittanut luokkataistelussa ja proeltariaatin diktatuurin eli työväenluokan vallan ohjauskessa yhteiskunnallisuus, siis kommunismi.
Mitä ei kestänyt, ja mitä historia luku- ja ajattelutaitoisile ilmentää?
-Sosialistisessa vallankumousessa ei pidä johtoon hyväksyä revisionisteja, reformisteja, eikä "vsemisto" ja "oikeisto-opportunisteja".
MIlloinhan Velho3. oppii tämän tajuamaan ja hyväksymään?
Voimasuhteien muutos esim. Neuvostoliittossa kumosi proeltaarisen, sosialistisen vallankumouksen, ei se historia osoita, että ko.proeltariaatin ditkatuuri olisi epätieteellinen, sen nimissä poukkoilija, epätodellisuuden palvojat, Hrutshov ym. halusivat palata kapitalismiin, ja se hetkeksi on onnstunut, ei lopullisesti...
Kapitalisti luokkavalta on porvarillista diktaruutria, työväenluokan luokkavalta on proletaarista diktauuri, kansan työtätekevien enemistö valtaa. - velho3
Kyllä historia osoittaa, että egon hajoamisesrta seuraa sosialismi,
ja kapitalismin kuolema
Kun riistäjä egoa ei ole niin kapitalismilta menee pohja pois ja se kuoleuttu automaattisesti, ja siitä seuraa, että syntyy oikeudenmukainen riistosta vapaa sosialismi ja kommunismi, kun ihmisen riistäjä perimä on lakannut olemasta.
Filosofien lentävä lause ajattelen olen olemassa on juuri tuo kehityksen kautta materiasta syntynyt riistäjä ego, joka on kaiken pahan alku ja juuru.
Kun tuota egoa ei ole, on vain oleminen, ja silloin ollaan yhtä äärettömän kanssa ja silloin ei riistoa enään ole, koska mielemme on ajattomuuten tilassa - toveri A
Filosofiaa ilmenee kahtena pääsuuntana, materialistisena fiklosofiana ja idealistisena filosofiana. Kannatan materialistista filosofiaa elämän viisauden oppaanaa.
N'ämä kaksi filsofian suuntausta on vuosituhansia käynnyt keskenään taistelua, kuin kaksi etujen vastakkaista puoluetta. Tosin nyt ei vallan kahvassa ilmene työn puoluetta, vaan vain kokoomuksen johtamana ja sosialsidemokraattien auttamana taantumuksen puolueet... joiden ego ei muutu, on totuus. Niistä taantumuksen voimsta on vapauduttava syrjäyttämällä taantumus vallasta, mitään muuta keinoa ei ole luoda sellaiset tuotantosuhteet, joissa on ihmiskunnan helpompaa vapautua vuosituhansien, (yli 3000 vuoden) luokkasuhteiden luomasta yksitysiomaisuuden hallitsemasta egosta. Velho3. tätä kai tarkoitat?
On muutettava tuotantosuhteet vastaamaan tuotantovoimia, ja niin vähitelleen sitä mukaan kun muuttuu onnettomat olosuhteet konkreettisesti, muuttuu ihmiskunta,
on tieteellisen, dialektis - materialistisen filsofian näkökanta, "Veli tai sisko" hyvä Velho3, - sosiaalisemmaksi
Työväenluokka on jo ajat sitten siirtynyt perussuomalaisiin ja demareita sinne siirtyy kasakaupalla. Urpilaisen ajama veropolitiikka, sähköveroineen ja muine kuluineen on onneksi vaalikauden loppuun mennessä supistanut puolueen kannatuksen minimiin. Onnea Kaarlolle sosialismin puurtamisesta, mutta sekin on jo vanhaa asiaa, Onneksi perussuomalaiset tekevät vaaleissa jytkyn. Jokainen päivä vasemmiston hallituksessa oloa syö kannatusta.
- toveri A
Niin ne demarit ja muut pikkuporvarilliset kerrokset siirtyvät, sillä ne ovat kuin vuksi ja luode...
Työväenluokka kokonaisuudessaan ei ole siirtynyt mihinkään, vai heiluvat jojojojo äänestäjät. Työväenluokkaa Suomessa on yli 90 prosentttia, joilla ei ole tuotantvälinettä omistuksessa, vaan myyvät omaa työvoimaa ostakapitalisteille, jos saavat kaupaksi, eivätkä ole työttöminä.
Työväenlukkaa ovat työttömätkin.
Kuinka paljon työväenluokasta jättää äänestämättä, arvioikaappa se ilmiö, ja kysykää miksi? - velho3
Mitä hyötyä on työläiselle kuulua työväenpuolueeseen kun se aina pettää työläiset
Työväkeä puolustetaan vai valtaanpääsyn vuoksi, ja kun päästään valtaan, samaistutaan heti tuohon entiseen valtaan ja toimitaan sen mukaan, ja puolustetaan vain saavutettua valtaa, ja siinä työväen etu unohtuu.
Koko maailmanhistorian ajan on toistunut se tosiasia, että kun ns. hyvä on voittanut pahan, niin se valtaan päästyään muuttuu tuoksi pahaksi, olipa sosialisti tai kapitalisti.
Mistä tämä kaikki johtuu, siitä että me omaamme primän ihmisinä joka vaatii toteuttamaan riistoa, ja se on normaalia syyn ja seuraksen mukaista toimintaa, että olipa meillä kuinka hyvät aatteet, niin käytännössä toimimme niin kuin primä vaatii ,
emmekä ole siitä tietoisia, vaan elämme harhauskossa, että keikki menee aatteiden mukaan.
Nähkää mitä maailmassa tapahtuu, älkääkkä uskoko mitä joku toinen sanoo, ja tämä koskee myös häntä
Ainoa keino jolla nämä nykyisetkin etuudet on saavutettu, on että joukkovoimalla vaadimme ja toimimme sen mukaan, niin se on ainoa mitä rahanvalta pelkää, ei työväenpuolueita pelkää
sillä se tietää, että ne on ostettavissa
Kokoomus on siitä syystä ja perusuomlaiset nyt , esiintyvät työväenpuolueina, saadakseen vasemmistoon kyllästyneiden tuen politiikalleen
Kokoomusta äänestäneet ovat huomanneet että sillä on hetä petetty ja siirtyneet persujen kannattajiksi
Samoin tulee käymään persuillekkin siitähän on smp kohtalo muistissa.
Työttömyyskin saataisiin kuriin yhdessä yössä kun vaatisimme,
sitä yleslakko uhkauksilla
Ammattiyhdistysliikkeen kenttäväki olisi valmis tähän, mutta se sosialidemokraattinen johto ei, jotta ei jouduttaisi halitusvastuusta ulos
Nykypåivän nuoriso luulee, että saavutetut edut ova pysyviä,
ja elää sen mukaan huomatakseen, että työpaikat ovat muuttuneet pätkätöiksi, ja eläke etuudet huonontuneet sen seurauksena
Se on luokkataistelua jossa kapitakisti on ottamassa yliotteen
työläisistä - KORVENÄIJÄ
Tässä viimeisessä kirjoituksessa tähän asti on paljon sanoja, ja niistä joitakin allekirjoitan, vaan on niitäkin, joille tavallaan hymähdän, että taas Velho3 elää unemissaan, haaveissaan, siis utopiassa tulevaisuuden tuomaan onneen, ilman työväenluokan lukkataistelu, ilman työväenluokan valtaa, ns. proletariaatin diktatuuria.
Työävenluokka on olemassa, ja sillä on M. - L: nen puolue, Kommunistinen Työväenpuolue... (KTP). Joka ei ole vallassa, ei ole Eduskunnnassa, vaan sen ulkopuolella, ja on vielä pieni puoloue, mutta on puolue, joka ei pettä joukkoja, kun joukot tukevat, ja valitsisivat puolueen edustajat vasttuunalaissiin paikkoihin ja tehtäviin. Vaan mitä harhautetut työläisjoukot ja kansan enemsitö tekee harhautettuina, tuekvat niitä, jotka puhuvat hellyyttävästäi, mutta taistelevat työläisten ja kansan enemistön oikeuksia ja etuja vastaan, mm. sosialsdemokraatit, vasemistoliitto ym. nk. "työväenpuolueet" porvarillisen valton valtiovallan ytimessä.
Todella amamttiliitot, mm. SAK: n johto on pahasti "suossa", opportunismin sysäämänä, ja samoin ko. ns. "vasemiston työläispuolueet", -SDP / VL:o.
Tänään näin, enkä osaa ennustaa kuinka kauan, mutta ei loputtomasti, eli ns. "ikuisesti".
-Yleislakko olisi tehokas TYÖVÄENLUOKAN JOHDOLLA, JA PUOLUEEN ohjauksessa tehokas ase, IHAN OIKEIN, MUTTA TYÖTTÖMYYS LOPPUU VASTA SOSIALISMISSA, TAI OIKEASTI JO SIIHEN SIIRRYTTÄESSÄ.
-NL:SSA LOPPUI 1932, JA EI SILLOIN OLLUT VIELÄ SOSIALISMI, MUTTA SIIHEN SIIRTYMÄVAIHEEN LUOKKATAISTELU MENEILLÄÄN.
SOTIEN LOPPUMINENKIN ON TULEVAISUUTTA, VAAN EI IMPERIALISTISEN MONOPOLIKAPIALISMIN OLOISSA... SODAT, RIISTO YMS. EI OLE OLLUT "IKUISESTI" EIKÄ KOKO NYKYIHMIISKUNNAN, RUNSAAN 30 000 VUODEN AJAN, VAIN NE OVAT ILMENNEET SEN JÄLKEEN, KUN NYKYIHMISKUNTA JAKAANTUI YHTEISKUTNJALUOKKIIN, LUOKKA-ANTAGONISMIIN KESKENÄÄN, JA SIITÄ EI OLE KUIN RUNSAS 3000 VUOTTA, SUHTEELLISESTI KATSOEN IHAN ÄSKEN.
BERSTEINISTÄ, JA KAUTSKYSTA KAIKKI REVISIOINTI ALKOI...
SUOMESSA TANNERISTA, JA SOVITTELIJA EdVARD HÄNNISESTÄ...
-NL:SSA TROTSKISTA JA BUHARINISTA,.. HRUTSHOVISSA SE VALTAHIKI ILMENI TUHOISANA...
-AIKA NYKYINEN kORVENRAIVAAJA 1ALATI SYNNYTTÄÄ HEIKÄLÄISIÄ JOKA NIEMEN NOTKOON JA SAARELMAAN... opportunismi on paha rutto.., joille revisionistit raivaavat tietä, ja pikkuporvaristo ruokkii. -"hallelujaan täydentämänä"! - NKP oli puolue
Hrutsevi oli kommunisti kuitenkin ja työskenteli neuvostovaltion hyväksi. Hänhän lopetti sen politiikan, jota J. V. Stalin harjoitti. Hrutsevi oli suuri rauhan mies ja Suomenkin ystävä. Miksi tällä palstalla monesti moititaan Hrutsevin työtä.
- tikulla silmään
kyllä nyt saa sanoa, että sallalainen muistelee menneitä. sitä tikulla silmään joka vanhoja kaivelee. on vissiin jäänyt jotain hampaankoloon. lopeta jo. koko kansa nauraa k.n kirjoituksiin.
- toveri A
Arvostelua se on, ei oikeasti moittimista, jos ansaitse ko. herra sitäkin roimasti. Pilasi hyvän asian ja petti työväenluokan syrjäyttämällä neuvostovallasta, ja lopettamalla ko. luokan luokkavallan, eli nk. proeltariaatin diktauurin, ja lopuksi seurasi sitä poukkoilua koko sosialistisen järjestelmän kumomainen, kun murskasivat neuvostovaltion, Neuvostoliiton, syksyllä 1991 - Jeltsin...
Sellainen herra oli herra hrutsovilaisuus, ko. revisionistit maan johdossa.
Tietenkin Hrutshovi oli NL: sa, ei missään kuussa, ja vallan vahvistukseksi alkoi mustamaalaamaan trotskilais - buharinilaisten tukijoidensa käskystä toveri Stalinia. Sillälailla oli heikkoluonteinen herra Hrutshovi, ollessan neuvostomaan johdossa, NKP: n yksi revisionisti - opportunsiti. Tämä on arvoistelua, mutta voi sanoa "moittimiseksi".., he, te, jotka asian niin näette siitä "rauhan miehestä".
-Luokkarauhaa ko. johtaja saarnasi... ja kopisteli kengällä puhujapönttöön, sekä ilmoitti että nasiten silkkihousuilla kohta valloitaa maailman, jopa ohitta muka USA:n henkeä kohti lasketulla kansantulolla. Epärealistinen utopisti koko mies...
Toki Hrutshovin kuppikuntaan kuului muitakin työväenluokan ja sosialismin pettureita.., kuten myöhemmin Gorba, Jeltsin, ym, ym... - toveri A
tikulla silmään kirjoitti:
kyllä nyt saa sanoa, että sallalainen muistelee menneitä. sitä tikulla silmään joka vanhoja kaivelee. on vissiin jäänyt jotain hampaankoloon. lopeta jo. koko kansa nauraa k.n kirjoituksiin.
Nauru on usein myös onnettomien olosuhteiden hysteriaa, että kai se helpotta, joten naurakaa k. n. ufojutuille tai mihin liitit muistelijaa, ei vaan raportien kirjoitatjaa?
-Ne hampaat on Kaarlolta jo melkein kaikki on pois revitty, eikä kuulemma lopuissakaan ole mitään hampaankolossa sellaista, jota ei myös n.k. perustetelisi arvostellessasan "meneitä" sosialismin kaatajia. n.k. on työväenluokan ihminen, eläkkeellä, mutta kommunistina on oikeutettu arvostelemaan luokkapetttureita, myös mm. suomalaista tannerilaisuutta... oliko tuo jo mones Kaarlolle, lopetus käsky, "turpa tukkoon tyylillä"?
- vastaus kysymykseen
http://takkirauta.blogspot.fi/2011/03/vasemmiston-petos.html
- Ei pettureita kaikk
Tuo tulisi kuulua "vasemiston" -petos!
Marxin kuoleman jälkeen syntyi revisionismi aalto, jossa alkoiat mm. Berstein, Kautsky ym. systemaattisen Marxin teoreettisen opin tarkaistamisen, revisioimisen ja vääristelyn. Syntyi revisionistien tien raivaamisella, opportunsitisia virtauksia, joita pikkuporvarit ruokkivat, ja niin alkuperäistä marxilaisuuta veivät tanssien väärille urille, porvaristoa tuekvllle linjalle, jtota edelleen edustaa mm. EU - Suomessa tämä tannerilaisten jälkikaikuinen opportunistinen SDP ja VL: o, jonka vanavedess ns. uusi SKP (Hakanen) sortui nenäänsä myöten "suohon".
-No ei se maolainen STP ole pekkaa parempi järejstö, vaan on kuin "ontuva Eerikson"...
Engels vanhana miehenä ei enää yksin jaksanut taistella näitä revisionisti-, ja opportunistivirtauksia vastaanan... mutta historia synnytti 1870 henkilön. Leninin, joka luovasti jatkoi imeprialistisen monopolikapitalsimin oloissa Marxin ja Engelsin linjoilla työväenluokan marxilaista teoriaa, ja syntyi marxismi - leninismi.
Jota vastaan hyökkäsivät mm. Trotski ja kananttajat, trotskilaiset, sekä Buharin ja kannattajat.
-Hrutshovi oli ko. voimien nostama NL:ssa kompromissijohtaja, jne, jne, yms.
Meillä Saarinen, Aalto ym. opportunsitit... välineenä, mm. "kirveslinja" lie lukijoille kuultu tuttu nimike, yhden sortin pettureille? On nitä, ja tulee olemaan vielä suhteellisen pitkän ajan... - näin on dialektis - materialsitisessa luokkataistelun yhteiskunanssa, mm. EU:n 1995 kytketyssä Suomessa, ja muualla...
Kyseiset SDP, VL: o ja uusi SKP sekä STP eivät ole työväenluokan puolueita, vaan he aina pettävät työväenluokkaa ja kaikkia työläisiä, niitä, jotka eivät lukeudu työväenluokkaan... pettävät siis kansan enemistöä: -kauniisti puhuvat puolustavansa työläisiä, kansaa, mutta taistelevat työläisten ja enemistö kansan oikeuksia ja etuja vastaan, ovat pettureita "Kainin vaatteissa".
MM: SDP ja VL:o istuvat toimeettomuuden oikeistolaisessa porvarihallituksessa,
josta tukevat suurpääomaa tukevaa kokoomus oikeistohallitusta, mutta tälle on Suomessa tannerilainen aateperusta, revisionismi kun raiva luokkapetturuutta jokapäiväiseen opportunistiseen käytäntöön, vielä historiallisesti suhteellisen pitkän ajan, mutta ei loputtomasti. kaikki loppuu aikanaan työn ja kansan pettämisiessä.
Suomesa on työväenluokan ainoa puolue, siis luokan osa, ja se joukko-osasto, tosin vielä nyt pieni, on Kommunistinen Työväenpuolue... (KTP), perustaneet 1988.
Puolue on Eduskunna ulkopuolella, mutta toimii työväenluokan luokkaoikeuskien ja etujen hyväksi. Liittyisitte työläiset jo KTP:n tukivoimaksi tekemään omaa luokkapolitiikkaa työn- ja kansan hyväksi.
-Irti Suomi EU:sat ja eurostaa, aatteellisella m-l:sellä linjalla.
. - ei ikinä ääntä
Kaikki vasemmistoon kuuluvat ovat pahan alkuja onhan tuo nävössä, heijän mielestä kansojen pitää yhistyä ja laiskoja elättää kehosta hautaan
- Ei pettureita kaikki
Hei, vaikka et äänestä, kysyn, mitä oli tämä, ja on edelleen tämä EU:n suinpäin meneminen v. 1995 alusta, suurpääoman etuoikeuksen ajajaksi? Se jos mikä on porvarillista kansojen ja pääoman yhdistämistä, johon en anna tueka, enkä äänestä EU - parlamentti vaalissa. Ei KTP: an kommunsitisena m-l: senä puolueenja kannsuta, vaan yhdessä boikotoimme EU - vaaleja, vaan eipä boikotoi persut, eikä VL: o, uusi S SKP, eikä STP, enempää kuin tannerilainen SDP.
Vanha 1918 perustettu SKP ajoi tinkimättyortunsitien järjestöihin.ä työväenluokan, työläisten ja kansan oikeuksia ja etuja, kunnes siihen pesiintyi taantumuksen asiamiehet, jotka ensin halvaannuttivt vanhan SKP:n ja sitten klividoivat, eli loepttivat ko. puolueen.
En puolusta sdp, vl.a, enkä uutta SKP:a enempää kuin STP: a. Ne ns. "vasemistolaiset"C ova eri joukkoa kuin KTP:n m-l: set kommunistit, jotka ovat osa työväenluokan joukkoa. Opettele erottelemaan jyvät akanoista.
-Äänestä silti ketä haluat, vaikka, piip, oma on asiasi. Mutta älä heitä lokaa luokkakantaisen kommunsitipuolueen päälle, siis KTP:n päälle, mikä on aatteellinen työväenluokan järejstö vasemmalla, ei kuitenka kuulu opportunsiti järjestöihin, edellä lueteltuihin. - kommunisti liike
Miksi kaikki kommunistit eivät voi tukea SKP-puoluetta, joka on selvästi suurin organisaatioltaan Suomen kolmesta äärivasemmiston puolueesta. Onhan sekin marxilais-leniniläinen kommunistinen puolue. Puolueen puheenjohtaja Hakanen on painottanut, että Marxin oppi ja tieteellinen kommunismi ovat puolueen ehdoton perusta.
- toveri A
Todelliset marxilais - leniniläiset kommnistit tukevat vain Kommunisitista Työväenpuoluetta... (KTP:a).
KTP:n kommunistit painottavat: -KTP on työväenluokan tieteellinen marxilais - leniniläinen kommunsitipuolue, ja siksi emme tue uutta Haksen johtamaa SKP:a, kun se tuli puoluekenttään jälkeen KTP:n toukokuussa 1988 perustamista, tiedätkö kysyjä: miksi?
Miksi eivät tullet yhdessä rakentamaan vahvaksi KTP: a, ainoaa työväenluokan puoluetta Suomessa. - monta puoluetta
toveri A kirjoitti:
Todelliset marxilais - leniniläiset kommnistit tukevat vain Kommunisitista Työväenpuoluetta... (KTP:a).
KTP:n kommunistit painottavat: -KTP on työväenluokan tieteellinen marxilais - leniniläinen kommunsitipuolue, ja siksi emme tue uutta Haksen johtamaa SKP:a, kun se tuli puoluekenttään jälkeen KTP:n toukokuussa 1988 perustamista, tiedätkö kysyjä: miksi?
Miksi eivät tullet yhdessä rakentamaan vahvaksi KTP: a, ainoaa työväenluokan puoluetta Suomessa.Liittyykö SKP:n kielteisyys KTP:ta kohtaan siihen, että KTP:ssa on paljon ns. stalinisteja ja kannatetaan eräitä poliittisia linjauksia, joita Neuvostoliiton kommunistipuolueen pääsihteeri Josif Stalin teki. Onhan SKP:n kotisivuillakin todettu, Stalin petti leniniläisen liikkeen ja ryhtyi revisionistiksi. Edustaako SKP oikeaa Marxin ja Leninin linjaa vai KTP, en tiedä. STP puolustaa mm. Maon ajatuksia, ainakin heidän johtaja, ja Mao oli myös kommunisti.
- kommunistin ääni
EU - Suomessa on liian monta puoluetta.
Puolueiden suhteen tultaisiin toimeen kahdella, -tai korkeintaan kolmella puolueella. Pääpuolueita olisi työn puolue.
Toisena pääman puolue.
-Jos kolmas? -pikkuporvariston puolue, pienyrittäjät, ym.
pientä pääomaa omaavat, työväenluokkaan kuulumattomat kerrokset.
Pienpääoman omaavat pikkuporvaristo heiluu joko suurpääomaa tukemaan tai työväenluokkaa... joten oikein riittäisi kaksi puoluetta: työ ja pääoma, jotka tai mitkä ovAt etuvastakohteisessa luokkataistelu asemisssa jo etujensa vastakkaisuuden vuoksi, -vastakkain ovat siis työ ja pääoma.
Ketä oikeasti edustaa Hakasen johdolla uusi SKP?
KTP:n (1988 perustettu) ei tee kompromissia, ekikä järjestöyhtenäistymistä, ennen kuin on ratkaistu ideologise erot.
Uusi SKP, jolla ei ole vanhan, 1918 perustetun SKP:n asiat ajettavana, vaan edustaa enemmän pikkuporvarillista mentaliteettia eli tapa- tavotteita poltiikassaaan, nojaamalla mm. EU:n, johon pyrkkyrinomaisesti pyrkivät viime EU-vaaleissa, ja se ei ole tänään työväenluokan tavote, eikä edusta työväanluokan tavottteita, vaan sitoo kansamme muiden EU kurujen kanssa ko. EU:n, josta KTP ajaa irrottamispolitiikkaa ainoana puolueena EU - Suomessa, siis Irti Suomi EU:sta, ja
eurosta, -eli rahaliitto Emusta.
-Stalin toimi sosialisitisen Neuvostoliitoin johtajana suhteellisen pitkän historiallisen
ajan, erittäin kärjistyneiden luokakrsitiriitojen akana, jolloin joutu puolueen valitsemana vastuuhenkilönä yhdessä bolshevikkien kanssa ratkomaan ongelmia,
ja hänne johtajakaudella saavutti sosialismia rakentava neuvostokansa, sosialismin v. 1936 alkuun menenssä.
-Hrutshevi oli Stalinin kuleman jälken henkilkö, jolle puolueen niin äkkijyrkkä trotskilasi "vasemsito" ryhmä, ja oikeisto-opportunsitit, buharinilasiryhmä antamassa tuen, ja yhdessä hrutshovilasiten kanssa kompromissilla nostivat Hrutshevin puolue- ja lpuksi sosialistisen neuvostovalttion johtajaksi, v.v. 1953 - 1956 välisenä aikana.
-Tietenkin piti Hurtshovin päästäkseen valtan mustamaalata Stalinin johtama aika ja tänään tuota nimittävät "stalinistseksi" ajaksi, (jonka leiman olen itsekin jossain saannut, yhdeltä kirveslinjan edustajalta).
-KTP on marxilais - leniniläinen työväenluokan puolue, (vielä pieni puolue)
-Uusi SKP eikä STP ole työväeenluokan marxilais-leniniläisiä puolueita, ne ovat vain jarrupuolueita suuren pääoman hyväksi, ettei vain KTP:sta tulisi työläisten ja kansa tukemaa sosialismin puolesta luokkataistelvaa, vahvaa puoluetta, mutta myös Suomi aikanaan tulee sosialismin rakentamaan, ja silloin on vain yksi kommunsitinen m- l: nen puolue, ja se on dialektis - materialisitinen ja tieteellinen totuus, yhtesikunnallisesta, sosialistisesta ja vallankumouksellisesta kehityksestä.
STP: on toisenlaisen ideologian edustaja, kuten uusi SKP.
KUMPIKAAN EI EDUSTA NS. -PROLETAARISTA- ELI TYÖLÄISSOSIALISMIA, VAAN PIKKUPORVARILLISTA, TALONPOIKAISSOSIALISMIA" KUTEN HRUTSHOVI TAI MAO AIKANAAN.
-VÄLILLÄMME ON ENEMMÄN KUIN SE "PIENI ERO"!?
Työväenluoka on aikakaudemme se perusluokka, mikä lopulta oman joukko - osastonsa, puolueen johdolla toteuttaa kaikki käsitävän muutoksen, ja lopepttaa yhteiskiutnaluokat, ja johta kansan luokattomaan yhteiskuntaan, kommunsimiin
Ensin kuitenkin kapitalismista sosialismin vaiheeseen...
Siihen ei kykene uusi SKP eikä STP, joten kehittämään vahvaksi KTP:a, josa on vielä tilaa kaikille aatteellisesti yhtenäisille kommunisteille, jtoka tahtoo johtaa maan posi luokkayhteiskunnan riistovallasta, kapitalismista - sosialsimiin, jne.
Se on historiallinen työväenluokan tehtävä, -ei juur nyt ole siihen mahiksia, sillä tämä hallitus kun ei sosialisioi mitään, vaan tulkee "lännen" suurpääoman pankkeja, kansamme verorahoilla, -pyrkii lujittamaan siteitä EU:n, josta haalivat liittovaltiota,
ja sinne suuntaa uusi SKP ja STP.
-Ei KTP, se on työkansan puolella kaikissa oloissa.
-Se siitä teidän "stalinismista", jota vain porvaristo ja opportunistit käyttävät reteostellen haukkuma- ja mustamaalaamis- vääristelyn sana-aseenaan psyykkisessä sodassaan kommunisteja ja sosialimia vastaan, nostamalla Stalini
linkiksi heidän "stalinismi" huutamiseen.
-Mitä nihilistejä ovat nämä, jota roikkuvat
EU:ssa, ja sitä vahvistavat?
-Todellinen työläine ja kansan parhaat voimat ei niin menettele. Irti EU:sta! - pohdin tätä
Nurmikumpu on sanonut, ettei lähde ehdokkaaksi enää.
Eikö Kemijärveltä löydy muita KTP puolueen ehdokkaaksi? - k.n.
HENKILÖKOHTAISESTI EN ENÄÄ ASETU KTP:n JÄSENENÄ EHDOKKAAKSI
YHTEENKÄÄN KUNNALLIS- TAI EDUSKUTAVAAALIIN., SILLÄ OLEN NYT JO TOUKOKUUN 5. PÄIVÄSTÄ LÄHTIE 73. VUOTTA SYNTYMÄSTÄNI - TUOSSA SOPPELAN KYLÄN KANSAKOULUSSA, (KEMIJÄRVI).
EU - PARLAMENTTIVALISSA EN ENSIVUONNA KÄY EDES ÄÄNESTÄMÄSSÄ, OLENHAN ALUSTA PITÄEN VASTUSTANUT KO. EU - LIITTOA.
ÄÄNESTIN 1994 LIITTYMISTÄ VASTAAN.
NÄIN MENETTELEE JA ON MENETELLYT KOMMUNISTINEN TYÖVÄENPUOLUE...
(KTP), JA PUOLUE BOIKOTOI EU - VAALEJA ENSIVUONNA, KUTEN TÄHÄN ASTI
EU: n LIITTYMISEN-, 1995 -JÄLKEEN. Samoin minä persutajajäsenenä.
-KTP on perustettu toukokuusssa 1988, olin Lapista yhtenä persutavassa kokouksessa, - Tikkurilassa, - vanhan SKP:n jatkajaksi, Uusi SKP, Hakanen, ei sitä tee, omasi vain vanhan SKP: n nimen, -jota ei KTP. - siis kommunistipuolue saannut ottaa käyttöön.
Kemijärvelle alkujaan puolueen persutamisen jälkeen perustettiin KTP: lle osasto, ja se ei voi jatkaa, kun osatosta on enää yksi jäsen jäljellä, - siis n.k.
-Tarvitsisi vähintään kolme (3) jäsentä, osaston toimintaan palauttamiseksi.
-Parempi tietenkin, jos liittyisi useampi?
-Kuulun itse henkilöjäsenenä siksi KTP: n Rovaniemen osastoon, johon maksan jäsenmaksun puolueelle, ja jaan TKS: a Kemijärvellä sekä kirjoittelen TKS:n.
Nytkin käsittelen pääoman vientiä ja mitä on pääoma viiemisessä kahdessa lhdessä.
-Käy Kemijärven Kirjastossa tutustumassa ko. lehteen, ja voit lukea samalla kirjoitusket, joissa käsittelen myös Salcompi tehtaan lopettamista, - ja Stora Enso massatehtaan lopettamista... jatkoa seuraa...
KTP: n ehdokkaana ja jäsenenä olen kutsunut toisa työläisiä, tai eläkeläsiiä tai työttömiä ehdokkaaksi, vaan ei vielä ainakaan ole kukaan ollut halukas, näin se on tässä ajassa asiat, mutta tiedän, - ei "ikuisesti", vaan varmasti vielä on KTP: lla jäseniä ja kananttajia, kunhan tämä oikeistolaissuuntaus loppuu, ja opportunistipuolueet jäävät syrjään äänestäjien puuttuessa.
-Milloin näin ilonen tapahtuma? Sitä en tiedä, -ei varmaan minun elinaikaan, oli se niin raskas menetys viimeisten revisionistien toiminnasta Suomessa ja muualla, ja tämä Stalinin jatkuva panettelu on oman viiveen antava, - kun teoreetikot julistaa meidät "stalinisteiksi", eli panetellessa osottavat todellisiksi marxilais - leniniläisiksi luokkakantaiski, (työväenluokka) kommunnisteiksi, mutta tämän vienti joukkojen tietoisuuteen vaatii muutakin kylässä, - kuin yhden kommunsitin, - Nurmikummun...
Saa nähdä, toivon, että seuraavissa kunnallsivaaleissa 2016 ol KTP: n ehdokkaita tai ehdoaks ja niin voin minäkin köydä ääneni antamassa, muuten se jää reserviin.
Oletan, että Eduskuntaan 2015 on ehdokakita Lapin maakunnasa(kin)... tosin en enää minä henkilökohtaisesti ole, - on se aika tullut jo hiljentää vauhtia.
Kaikin voimin tuen mahdolliia KTP:n ehdokkaita.
-En luovu KTP: sta, - siis ko. puolueesta, jos en enää asetu ehdokkaaksi, - tässä ilmaisin selkeä kannan. - ei hakkua päähän
Mutta ei se ollu kivasti tehty Stalinilta ja kumppaneilta, että Trotskia lyötiin hakulla päähän. Neuvostoliittohan palkitsi vieläpä Trotskin murhaajan.
Rumasti tehty, ihan kuin paneelissa huudettu "turpa kiinni". Ei sallinut Stalin enää toverin mielipiteitä. Ulos vaan ja hakulla päähän. Ensin Leninin ja Trotskin kanssa tehtiin vallankumous, sitten ei kelvannut enää toveri Trotski.
Arvostan Nurmikummun aatteellisuutta ja rohkeutta puhua julki mielipiteensä, mutta en kannata Stalinin politiikkaa, sillä Leninkin varoitti, että Stalin on liian karkea mies puolueen pääsihteeriksi. - k.n.
Trotski oli "äkkijyrkkä vasemistolainen", eli ei puolueen jäsenenäkään noudattanut puolueen enemistön, siis bolshevikkien hyväksymiä enemistöpäätöksiä.
Kävi taistelua Leniniä, ja Leninin johtamia bolshevikekja vastaan puolueessa, perustamansa vähemistöryhmän kanssa, ja aikaan sai toiminnallaan oikeisto-opportunistisen Buharinin, ja hengenheimiolaisten ryhmän puolueeseen.
Oikeisto - opportunismi on silti päävaara...tänäänkin työväenliikkeessä ja kommunistipuolueissa...
Kumpikin opportunistinen suuntaus taisteli proeltaarista sosialismia, Leniniä, bolshevikkeja vastaan. Kysesiet puoluevastaiset opportunsitisuuntausket nostivt Hrutshovin tehdyllä kompromissilal valtaan v.v. 1953 - 1956 rajun linjataistelun aikana.
Trotski oli se "äkkijyrkkä" puolueen johtojäsen, joka mm. pani pakkokolektivisonnin eräillä kuvermenttialueilla, vastoin puolueen enemistön ja Leninin osuustoimintaohjelman vastaisesti toimeksi.
-Tänään tuon puoluevastaisen henkilön huseeraukset väitetään Stalinin syyksi, joka johti puolueen leniniläistä bolshevikki linjaa toteuttavia.
-Bollshevikki, on venäjän kilen bolshe sanan ilmaisu, ja tarkoittaa enemistöä leniniläisessä-, siis Leninin perustamassa uudentyyppisessä
puolueessa. (Ven. bolshe, = enemisitö, - mensehe on väehmistö).
Neuvostovalta ko. vehkeilijän karkoitti maasta...
-Trotski meni neuvostovastaisessa taistelussaan niin pitkälle, että puuhastelllussaan vastavallankumousta, niin neuvosto-oikeuslaitos tuomitsi Trotskin kuolemaan ulkomaalla.
-Meksikossa hänet telotti hakulla iskurhymä, eikä sitä telotusta määrännyt Stalin, vielä vähemmän oli sitä toteuttamassa, mutta oli oikeuslaitoksen kuolemaantuomio päätös, ulkomaalla vastavallankumous toiminnasta.
Liittyi sosialsitiseen vallankumoukseen. Kysymsy: Kummalla puolen olet?
-Totski valitsi porvariston valtaan palauttamisen tien, - niin kuin Buharin, ym.
-Hrutshevi aloiti palautuksen ja Gorba salli Jeltsinin nousta pansssariauton katolle murskaamaan neuvostovaltitoa syksyllä 1991, jonka jälkeen vastavallankumouselliset ottivat vallan, - ja palajuttivat Venäjän prvarivaltioksi ja kapitalismin palauttamisen vaihe alkoi Venäjällä...
-Neuvostoliitto ei "romahtanut", sen vastavallankumoukselliet murskasivat.., syksyllä 1991.
Trotski ei edes hyväksynyt työtätekeviä tatlonpoikia liittoon, ja se oli Leninin sosialistisen vallankumosuteorian mukaisen käytännön luokkaliiton perusta...
Trotski taisteli eri "sosialismista" kuin leniniläiset bolshevikkijohtoiset Venäjän kansat, alussa enemistönä, mutta Hrfutshovin soolilu pilasi kaiken, vaan sitä et kysynnyt.
-En tue Trfotskia enkä Buharinia enkä heidän hengenheimolaisia, jotka komprosmissillaan nostivat Hrfutshovin vallan ytimeen, ja se oli lopun alkua sosialsimille. v.v 1953 - 1956, -jälkeen sosialismin vastaisen linjataistelun tuloksena.
-(Stalin kuoli 5.3.1953,, sairasvuoteella...)!? (Lenin tammikuussa 1924)!? - velho3
Vallanpitäjät vaihtuvat venäjällä mutta yhteistä näille vallapitäjille
on tsaarismi joka on hallinnut venäjää vuosisatoja
Kun vallankumous voitti venäjällä, ja tsaari kukistui mutta tsaarismie, sillä se jatkoi nyt sosialismin nimissä, ja kun sosialismi
kukistui, niin se jatkoi uskonnon nimissä tsaari putinin johdolla.
Mikään ei ole muuttunut venäjällä tuhanteen vuoteen, niin, että Iivana julman haamu lepää edellee venäjän yllä
On turha vetää esiin vanhoja kommunisti haamuja joytka olisivat
syypäitä sosialismin ramahtamiseen
Se ei ollut vallanpitäjien vaihtumisesta kiinni vaan sosialismin
sisäisestä raketeesta, joka ei poistanut riistoa, vaan kapitalisti riistäjän tilaae tuli sosialisti riistäjä, eikä siinä työväenluokalla ollut mitään valtaa muuta kuin teoriassa- k.n.
Velho3 jälleen esitti jo tuntemaani retoriikkaa, muistutan , on vain yksi konkreettinen ja objektiivnen totuus neuvostoajan historiasta, - ja valtavasti selittelijöiden käsitteellisiä, abstraktisia selittelyjä, - joille annan piut pauta.
Olen sanonnut mielestäni riittävästi jo nuista sosialismin kaatajista, - jotka tuhosivat Lenin ja Stalinin johtaman, ja sosialismin puollella olleiden neuvostokansojen
sosialismin saavutukset.
En ryhdy sosialisimin rakentajia ja puolustajia haukkumaan, olen sosialismin puolella, kapitalismia ja sen asiamiehiä vastaan tässä ja nyt, - mutta täsäs ja nyt lopetan näistä keskustelun, sillä mustamaalaajat ja panettelijat eivät luovu väite kuvitteluistaan edes "tarantilla"...
- lyriikkaaa
Sillä valta, kellä viinapannu, näin on aina ollut ja tulee olemaan, Veinnäillä (ja Kempasa) !
- raittius asia
Muistutan, että Nurmikumpu on ehdottoman raitis, eli ei vihjata viinapannuista ainakaan häneen liittyen. Hänen kirjoituksensa eivät ole alkoholin tuotosta, on tunnetusti Kemijärvellä raittiushenkilö.
- ratkaisu kaikkeen
Olisko syytä aloittaa juominen ja KEIITTÄMINEN uudelleen !
- Ei keittosyntiä /k.n
ratkaisu kaikkeen kirjoitti:
Olisko syytä aloittaa juominen ja KEIITTÄMINEN uudelleen !
Jos minulle esitit, en ole keittänyt milloinkaan. Ostanut viinakaupasta, ja olutta kaupasta, mutta keittänyt en ole ponua, - on jäännyt toisten keittämiseksi..
Olen juonnut viinaa ja olutta, sahtia, yms. mutta lopetin toukokuussa 1997, ja sen jälkeen olen ollut ehdottoman raitis.
Kannattaisi raittiutta kokeilla, hän, joka esiintyy nimim. -ratkaisu kaikkeen 9.6.-13 16:19.
- k.n.
RAITTIUS ASIA ON HIENO ASIA, JO 17, VUOSI ALULLA EHDOTONTA RAITTIUTTA.
KIITOS PUOLUSTUKSESTA NIMIMERKKI: RAITTIUS ASIA.
TUPAKOINNIN LOPETIN PIAN 37 VUOTTA SITTEN, HEINÄKUUSSA SALLAN HIRVAVAARALLA ASUESSA... - kysymys asiasta
http://yle.fi/uutiset/kasitetaiteilija_skpn_johtoon/6680121
Mikä on Nurmikummun kanta SKP-puolueen uuden puoluejohdon valintaan?- n.k.
SKP on itsenäinen puolue, ja valitsee jäsenkuntansa voimin johdonsa, johon sinäänsä ei minulla (Nurmikumpu) ole mitää kantaa sanottavana.... Olen toisen itsenäisen puolueen, Kommunistisen Työväenpuolueen... (KTP:n) perustajajäsen, vuodesta 1988, jolloin KTP persutettiin. KTP on Suomen ainoa työväenluokan marxilais - leniniläöinen kommunsitine n puolue.
Kun ko. puolie, uuden johdon alaisuudessa alkaa harjoittamaan politiikkaa, - katson vasta sitten tarvittaessa kannaoton antamisen, - en johdon valinnasta, van puolueen toiminnasta...
Kommunistinen Työväenpuolue, (KTP) ei osallsitu EU - parlamenttivaaleihin vuonna 2014. Työväenluokan puolueena KTP on alusta alkaen vastustanut Suomen kuulumista EU: n, - ja puolueena ja jäsenistönä boikotoimme ko. valleja . ensivuonna(kin).
Kyseinen vaali, - jos uusi SKP siihen osallsituu, antaa aiheen jo arvioon, kenen asialla ko. puooue on, viime eu - vaaliin SKP osallsitui...
-Ideologinen, aatteellinen ero KTP:n menettelyn, ja SKP:n menettelyn toiminnassa,
Katson jatkossa SKP:n toimintaa, ja tarvitatessa arvioin, jos edelleen sitä haluaa joku kuulla ja tietää. Erot ovt ideologiset, ja ideologista, aatteellista kompromissia ei KTP työväenluokan joukko-osastona, puolueena tee...
-En äänestä v. 2014 EU - parlamenttivalissa,,, Irti Suomi EU:sta, ja Nato torjuttava, yms...
-Nurmikumpu Kaarlo
- velho3
Ei toiminta parane skp ssä johtajia vaihtamalla, ellei kyetä tekemään oikeata arviota historiasta, että todelliset syyt alamäkeen löydetään
Nuo syythän ovat sellaisia syitä joista viime vuosisadan teoreetikolla ei ollut tietoa.
Teoretisoitiin, että kun kun valta otetaan työväenluokalle, niin
taloudellinen tasa arvo lopettaa riiston, ja se oli virhearvio.
Todellinen syy alsmäkeen oli, että ei tietty ihmisen psykologisesta perimästä, joka on kaikille sama oli kapitalisti tai sosialisti, ja siksi riisto ei päättynyt sosialismissakaan
Se tietenkin ilmeni erilaisessa muodossa, jossa todellinen valta ei ollutkaan työväenluokalla, vaan pinellä eliitillä joka hallitsi diktatoorisesti
Kommunismi tulee tulevaisuudessa menestymään vain jos
tiedostetaan nämä asiat ja ymmärretään ihmisen todellinen luonne, että miksi ja minkä vuoksi tuo perimä on syntynyt, ja miksi se seuraa perimänä sukupolvesta toiseen
Vaikka meillä olisi kuika hyvät jalot aatteet joiden mukaan yritämme elää, todellisuudessa toimimme tuo piilotajunnassa olevan perimämme mukaan, ja siitä seuraa epäonnistuminen
Kpitalismi kaatuu muuten samaan ongelmaan kuin sosilismikin, sillä sitä mukaa kun tiedostamme perimämme ja ihmiset muuttuvat, niin kapitalismi menettää uskottavuutensa, samoin käy uskonnoille. - KLASSIKKO
OHO, - sanoi aikanaan Eemeli, ja kysyn Velho3: a, -miksi niin nyt sanoo KLASSIKKO?
Venäjällä Kerenskin johtamalta porvaristotla ottivat vallan Leninin johtamat bolshevikit, ja marraskuun 7. päivä 1917 (uusi ajanlasku), pystyttivät työväenluokan vallan, proeltariaatin ditkatuurin, niin kuin se latinakilessä ilmaistaan tuo työväenluokan valta.
Ankarassa luokkataIstelun oloissa neuvostokansa, - sosialististisessa neuvostovaltiossa rakensi v. 1935 loppuun pääpiirtin sosialismin, kommunisimin alemman vaiheen, ei korkean vaiheen kommunismia. - Korkean vaiheen kommunismiin ei ehtineet, kun Stalin kuoli 5.3.1953, ja NKP:n puolueenvastaiset "vasemisto" ja "oikeisto" poikkeavat ryhmittymät tekivät kompromissin puolueen hrutshevilaisten kanssa, Ja nostivt kompromissillaan herra Hrutshevin valtaan v.v. 1953 - 1956 armottomien suunta luokkataistelussa, ja bolshevikti menettivät maassa johdon, voimasuhteet muutuivt rajusti puolueen ja sosialsimin vastaisille voimille, joiden vastavallankumouksellinen toiminta, ulkoisten avustamana tuotti viimein tuloksen syksyllä 1991. VASTAVALLANKUMOUS VOITTI, JA NEUVOSTOLIITTO VALTIONA MURSKASIVAT, SEKÄ JÄRJESTÄTYIVÄT PORVARILLISEN VENÄJÄN VALTION SUOJELEUKSEEN.
SEN JÄLKEEN PALAUTTIVAT KOKO KASNAN OMISTAMAN YHTESIKUNNALLISEN OMISTUKSEN, YLKSITYISTÄMÄLLÄ TUOTANTOVÄLINEET, ETTÄ SIINÄ SE ON SE VELHO3. JATKUAVA EGO SUITSUTUS.
TOKI KLASSIKOT, JA MM. LENIN TIESI, ETTÄ VASTAVALLANKUMOUS ON MAHDOLLINE, VAAN EI HEIDÄN: LENININ JA STALININ AIKANA, KUN VALLITSE TYÖVÄENLUOKAN LUOKAKVALTA JA VALTIOVALTA, NS. PROLETARIAATIN DIKTATUURI SOSIALISTISESSA NEUVOSTOVALTIOSSA AINA V. 1953... STALININ KUOLKEMANA.
-SEN JÄLKEEN HERRA HRUTSHOVI ESIKUNTANSA KANSSA LOPETTI TYÖVÄENLUOKAN VALLAN JA TILALLE SYNTYI PIKKUPORVARILLINEN VALTAKONEISTO, JOKA VÄHITELLEEN KASVOI MONOPLIKAPITALISTISEKSI KONEISTOKSI, VALTIO ON VALALSSAOLEVAN LUOKAN VÄKIVALTA- JA HALLINTOKONEISTO.
-EI SUINKAAN ENÄÄ OLE SIITÄ ERIMIELISYYTTÄ VELHI3. ETTÄ TYÖVÄENLUOKAN VALLAN KUMOSIVAT V. 1953 - 1956 SUUNTATAISTELUJEN LUOKKATAISTELUSSA,,, - velho3
Ei työväenluokan valtaa ole ollut Leninin kuoleman jälkeen venäjällä, sillä valta siirtyi puolueen sisällä vahan tsaaristisen valtakoneiston hallintaan, joka sitten hallitsi kommunismin nimissä
Sosialismin romahtamisen jälkeen, se haltesee kirkon tuella, ja se jatkuu putinin johdolla
Pitää katsoa tosiasioita mitä siellä tosiasiassa on tapahtunut eikä esittää mitäänteorioita joilla sitä yritetään puolustaa.
Mikä valmius oli kommunismiin v 1935 kun kansa näki nälkää ja virui vankileireillä
Vain Mrxin kapitlismia koskevat talous teoriat pitävät paikkansa, mutta sen toteuttamista koskevat teoriat,
eivät pidä paikkaansa koska ei tietty kaikkia tosiasioita niiden luomisessa ja se johti viime kädessä sosialismin romahtamiseen
Ei havaittu sitä tosiasiaa, että ihmisen perusluonne on riistäminen, joten se ei pääty sosialimissakaan.
Nykyvenäjällä entiset kommunistit ovat pahimpia riistäjiä varastamalla kansallis omaisuuden, rikastuen sillä
Nykyiset teoriat olisi päivitettävä nykyhetkeen jossa ihmisluonto olisi otettava huomioon, eikä olettaa, että sosialismissa ihminen muuttuu automaattisesti
Historia osoittaa, että ihminen ei muutu vaikka tasajako on suoritettu, riisto jatkuu vain eri muodossa- KLASSIKKO
LENININ JOHTAMAT MARXILAISET EIVÄT EDES PYRKINEET TASAJAKOON, SIIHEN EI PYRI SOSIALISMI EIKÄ KOMMUNISMI.
NEUVOSTOLIITOSSA SOSIALISIMIN VAIHE ALKOI VUODEN 1936 ALUSTA. PARHAIMMILLAAN TYÖVÄENLUOKAN- JA SEN JOUKKO-OSASTON, PUOLUEEN JOHTAMANA OLI SOSIALISMIN AIKA V. 1953, SIIS STALININ KUOLEMAAN ASTI.
-STALINI KUOLI 5.3.1953.
25. LOKAKUUTA 1917, (7. MARRASKUUTA 1917 UUTTA AJANALASKUA)...
- ALKOI SOSIALISTISESSA VALLANKUMOUKSESSA KAPITALISMISTA - SOSIALSIMIIN SIIRTYMISVAIHE, MIKÄ KESTI VUODEN 1935 LOPPUUN...
sOSIALISMIN VAIHE ALKOI V. 1936 ALUSSA.
-EI SIIS SIIRTYNEET NEUVOSTOLIITOSSA VUODEN 1936 ALUSSA KOMMUNISMIIN. EIKÄ NEUVOSTOLIITTO ENNEN SOSIALISTISEN NEUVOSTOVALTION MURSKAAMISTA SYKSYLLÄ 1991 EDES EHTINYT RAKENTAA ASTEiTTAIN KOMMUNISMIA,..
-Kommunismia ei missään ole tähän menenssäkään aikaan vielä saatu. Asteittain siirtyminen sosialismista kommunismiin on suhteellisen pitkä historiaallinen vaihe, Velho3.
Marx oli hän, joka nimesi kommunismin alemman vaiheen sosialismiksi, jossa vaiheessa on hyvin paljon oleellisia eroja korkean vaiheeen täydellIseen yhteiskunnallisuuteen: KOMMUNISMIIN VERRATTUNA.
Esimerkiksi sosialismin vaiheesa on sosialistisella valtiolla merkityksellinen osa, on työväenluokka ja talonpoikaisluokka, (erikoijnne luokkaliitto). On raha, jne.
Tosissasiko Velho3 puhelet, että Neuvostoliitossa oli tasajako? E t taida olla asioista oikeasti vähäkään tIetoinen, kun puhelet tuolaista potaskaa?
Ylipäätänsä missään työväenluokan johtamassa ns. proeltaarisessa sosialsimissa ei ole tasanjako jakotapana, vaan marxismi - lenismni opettaa: -jokainen antaa sosialismin vaiheessa kykyjensä mukaan ja saa jaossa työn mukaan.
Taas tulevaisuuden kommunismissa, -jokainen antaa yhtesikunnalle kykyjensä mukaan ja saa jaossa todellisten tarpeiden mukaan. Onpa erot selvät, eikä ole kysymys msitään tasajaosat, eikä enää KOMMUNISMISSA ole edes rahasuhteet.
-No on ollut ja on edelleen niitä, jotka jakaisivat tasaan, mutta se on väärä jakotapa, voidaan kesksutella miksi, -jos kaipaat totuutta lukea?
Kommunismin voittaessa täydellisesti ja lopullsiesti kautta Maapallon, alkaa "sosialistinen valtio kuoleentumaan", (Marx).
Vastavallankumouksellsiet, joita pesi myös mm. NKP(b) ja NKP: a, voittivat syksyllä 1991 lopulta sosialismin vaiheen loputkin puolustajat, -ja murskasivat sosialistisen neuvostovaltion, IA TULEE KUN RAAATOJA ON"...ja palauttivat porvaristolle vallan, ulkolaisten kapitalisti - porvarien tukiessa porvarillista vastavallankumousta eri keinoin, niin monenlaisia "näyttelijöitä",ROMISSIVOIMAT: TROTSKILASI - BUHARINILAISET YM NOSTIVAT VAALTAAN,JO V .V 1953 - 1956 RAJUJEN SUUNTATASITELUJEN VUOSINA, ETTÄ SE SIITÄ EGISTA, mukaan lukien Gorba, Jeltsini, ym.
-Voimasuhteet muuttuivat odolliseksi palauttaa kapitalismi ja porvarillnen Venäjän valtio, sekä yksityistivät koko kansan omaissuuden...
Loppuosa kirjoituksessasi on sanosin, pirun oikeaa ilmaisua nyky venäläisistä ÄKKIPOHATOISTA, -OLIVATPA HE VAIKKA OSA ENTISIÄ "KOMMUNISTEJA"..,
... "AINA KORPPIA TULEE, KUN RAATOJA ON...".
HRUTSHEVISTA, HÄNET KUN KOMPROMISSIVOIMAT VALTAAN NOSTIVAT MUODOSTI ILMEISESTI SE UUSI TSAARIN KLIKKI...
SE EI ENÄÄ KUITENKAAN OLLUT SOSIALISMIA, KUN HERRA HRUTSHOVI HUSEERASI POMONA, JA MM. LOPETTI TYÖVÄENLUOKAN VALALN, LOPOETTAMALLA MM. PROLETARIAATIN DITKATUURIN, LATINAKIELINEN SANA TYÖVÄENLUOKAN VALLASTA.
- velho3
Täytyy tulla ensin kommunistiksi, enne kuin sosialismi on mahdollista, sillä vain kommunistit voivat rakentaa oikeudenmukaisen sosialistisen järjestelmän, emmekä voi etukäteen sanoa millaine siitä tulee.
Kommunisti on yksilö joka on tiedostanut oman psykologisen perimänsä, ja riistäjän perimä päättyy.
Tuossa sinun mallissasi tuo perimä eui pääty vaan jatkuu taisteluna vallasta, joka kuuluu pienelle eliitille, joka sitten hallitsee työväenluokan diktatuurin nimissä, jossa työväenluokka on alistettu ja sorrettu.
Hänen mallissa se ei ole mahdollista, että joku alistaa toista, oman valtansa alle.
Sanot kenties että se on mahdotonta, niinkuin se nykysessä yhteiskunnassa onkin mutta tulevaisuudessa kun tarpeeksi monia ihmisiä tietoiseksi perimästään se on mahdollista.
Toivottavasti se tapahtuu, ennen kun tämä nykyinen saattaa ihmiskunnan takaisin kivikauteen, ja saattaa olla, että se ei ole ihmiskunnan historiassa ensimmäinen kerta kun näin on käynyt.
Nykyiset argeologiset kaivaukset viittaavat siihen, että ihminen on ollut pitkälle kehittynyt mutta on kokenut tuon katasrofin.
Elän jo tuossa tilassa nyt ja se on uskomatonta elämää - KLASIKKO
"Happamia, sanoi ketu pihlajanmarjoista", samoin on Velho3. käsitteellinen egoteoria.
-Sosialismi on kommunismin alempi vaihe, (Marx).
-Vain luokkataistelussa- proletariaatin diktauurin vallitsessa, ja no. sosialismin oloissa rakennetaan, ja toteutetaan asteittain kommunismi siirtyminen, jossa vallitsee täydellinen yhteiskunnallisuus, ja toimitaan sekä harjoitetaan yhteiskunnallista tuotantoa, ilman valtiota, hallinto- ja väkivalaelintä.
-Kommunismia korkeassa vaiheesa ei ole missään toteutettu, mutta sosialismia on, eikä sitä voi kieltää, huolimatta, että osassa vastavallankumoukselliset kumosivat sosialismin, ottamalla vallan porvariston käsiin, ja pystytivät porvarillisen diktatuurin, -siis porvarivallaan, ja palauttivat koko kansan omaisuuden, yksityistämällä ne riistokapitalisteille. Sellaista valta luokkataistelua kävivät myös NL: ssa, ja sen aloitti herra Hrutshovi esikuntineen, v.v. 1953 - 1956 rajun linjataistelun jälkeen.
Kommunisti ovat työväenluokan joukko - osasto, puolue, eikä kaikki olleet kommunisteja, mutta he rakensivt innolla sosialismia, ja jo alkoivat rakentamaan asteittain kommunismin vaiheeseen, vaan herra Hrutsshovin vallanhalu pilasi kaiken toistaiseksi, vaan aika tuo muutoksen työväenluokan herättyä jälleen johtamaan joukkoja, siis ko. työväenluokaan jokko - osaston, puolueen johdolla.
Näistä ei Velho3 näy tiedostaneen mitään, vaan odottaa egon muutosta, ja ihmisen muuttumista kommunistiksi, ilman että muutetaan onnettomat olosuhteet paremmiksi elää vallankumouksessa, mikä on alkanut, vaan on toistaiseksi pysähdyksissä, ja työnnetty muutaman askelelen taksepäin, jossa työväenluokka kerää voimia ja rakentaa uudestaan luokkaliiton ei-työväenluokkaan kuuluvien työläisten kanssa, -
-Aika tikittää sosialisimille ja kommunismille, jonka työväenluokan johdolla kansa toteutaa. Imperialistinen, monopolikapitalismi on jo tiensä päässä, "pois kuoleentumassa", -tosin edellyttä kaatamista, siis kumoamista, ei kumotu itse automaattissesti, sen tekee työväenluokan johtamat voimat tulevina luokkataistelun vuosina.- nikita h:sta
Hrustsev kyllä sanoi olevansa kommunisti ja rakentavansa Neuvostoliitosta kommunistisen yhteiskunnan. Eikö hän ollut myös suuri Suomen ystävä? Kaveerasi Kekkosenkin kanssa, jota kommunistit (SKDL) kannatti presidentiksi 1968 ja 1978.
- Klassikko
Tuota en epäile, mutta voi sanoa olevasna kommunsiti, ja on uudessa SKP: ssa?
Tosiaan äänestin aikanani useasti Kekksoen valitsijamiestä - SKDL:n vaalilistasta, Se oli tekona silloin oikea, mutta vaikka herra Hrutshovi sanoi olevansa "kommunisti", oli kuitenkin sortuntu revisionistien uhrina revisioimaan monia tieteellisen sosialismin faktoja. Esimerkiksi se kuuluutus, että 20 vuodessa ohitamme kansantulossa USA: n henekäkohti laskettuna, ja ko. vuodet 1961 - 1981. No se oli innostuneen huuto, ja perässä pettyneen panettelu, panetteli mm. toveri Stalinin alimpaan.., ja syyllisti Stalinin kaikessa, missä herra Hrutshovi epäonnoistui poukkoilijana...
Vaikuttaa, että kommunisteja on muka Suomessakin, kaikki kokoomuksesta ja persuista vasemmalla olevat, on meitä, onpa paljon..?
Juuri siinä on ero Hrutshovin ja luokkateitoisen kommunistin, ettei revisoi marxismi -leninismiä, niin kuin herra hrutsovilaiset, ja kompromissitukijat tekivät... - viheriät
Missä vihreät sosialistit keskustelussa, eli ne jotka kutsuvat itseään vihreiksi? Siitähän alunperin oli kysymys, ei KTK:sta.Miksi vihreät kannattavat kommunismia, hävinnyttä aatetta?
- myy myy siellä...
En ole vihreä, enkä vedellä lantattu vasuri. Kommunismin aatteen puolestaa vakuutan, (marxismi - leninismi), ettei ko. aate ole hävinnyt, se o n vain toistaiseksi jäännyt vähäisten voimien kananttamaksi, jota ei taatusti vihreät eikä vasurit, demarit tai muutkaan ns. "kommunistit" kannata, vaikka osa heistä varmasti voisi tulla kannattajiksi, ainoaan marxilais-leniniläistä kommunsitipuoluetta, työväenluokan joukko osastoa.
- Nikita S. toiminta
Sanoihan Sauli Niinistökin olevansa työväen presidentti. Silti kommunisti Nurmikumpu ei äänestänyt Niinistöä, työväenluokan ehdokasta. Kun voi sanoa olevansa työväenluokan edustaja, vaikka ei olisikaan. Ei voi siis tuomita Hrustsevia vain sillä perusteella, mitä hän itsestään on sanonut.
- minä, k.n.
Hupsis, taas meni yksi valmis kirjoitus eetteriin, -noin vain se sinne napattiin, - mikä ihme? No ei ihmeitä ole, - on vain sattuma tällainen katoaminen, - taisin napsauttaa väärin, - tai jos puuttuu tärkeä tunusnumerosarja laitteesta, jo jäännyt panematta asennsuvaiheesta... - sori, korjaan, - asentamatta.
Vastauksen laadin Nikita S toiminta nimimerkille, mutta se oli ilmeisesti objektiivinen totuus, - ja siksi se tempaistiin pois tältä puhujalavalta, foorumista... (Tai jos Ufot)?
Totuus, äänestin keskustaporvari P.- Väyrystä pressaksi, - vaan "omat koirat purivat" pettivät, en minä, kommunisti Nurmikumpu... Kekkostakin aikanaan äänestelin SKDL:n valitsijamiehen avulla.
-Väyrynen ei sanonnut olevansa "työväen presidenttiehdokas",
silti luotin häneen parhaana olevisat vaihtoehdoista, - eikä KTP:lla, omalla puolueella ollut oma ehdokasta.
-Mielestäni koko presidentin virkakoneisto tulisi lakkauttaa tarpeettomana virkakunta eliittinä.
En tuomitse herra Hrutshovia, - en ole tuomari.
Marxilais - leniniläisenä kommunsitina on oikeus arvostella myös naapurimaan
"kommunsitin" toilailuja, enkä voi olla ja tuntea solidaarisuutta eli yhteisvastuuta Hrutshovin esikunnan puuhastelulle, - mikä oli käytännössä sosialismin vastainen vehkeily, ja he kantavat historiallisen syyn sosialismin kumoamiseen NL: ssa ja Eurooapssa.
-Kuitenkaan ei ole se valinta pysyvä, he, venäläiset ym. maiden työläset luokaliitossa toisten työtätekevien kanssa palauttavat sosialismin, jne. - Se osa on tuelvaisuudessa Suomessakin, vaikka sitä ennen on monet luokkataistelun vaiheet edessämme, - tiedän sen, sillä dialketinen historiantuntemus on raudan vahvaa näkemystä, - missä ollaan ja mhin mennään? - Eli niin kuin se entinen konnari sanoi: "Misissä ollaan ja vikaan mennään".., - jos näin saa jatkua, mutta se on eri teema ja teesi.- ufot ja kommunismi
eivät kai ufot puutu Maa-planeetan luokkataistelu / kommunisti-ideologia kysymyksiin ? Toisaalta onko niin, heilläkin jos on olemassa muita planeettoja joissa elämää ja yhdyskuntia, että joissakin planeetoilla on humanoidiyhdyskuntia, joissa noudatetaan kommunistista ideologiaa, toisissaan taas porvarillinen tai kapitalistinen yhteiskuntarakenne ? Jos on älyllistä elämää, niin miksi joku ei voisi kokeilla soveltaa siellä, siis joku humanoidi, Marxin ym. oppeja? ?
- minä, k.n.
ufot ja kommunismi kirjoitti:
eivät kai ufot puutu Maa-planeetan luokkataistelu / kommunisti-ideologia kysymyksiin ? Toisaalta onko niin, heilläkin jos on olemassa muita planeettoja joissa elämää ja yhdyskuntia, että joissakin planeetoilla on humanoidiyhdyskuntia, joissa noudatetaan kommunistista ideologiaa, toisissaan taas porvarillinen tai kapitalistinen yhteiskuntarakenne ? Jos on älyllistä elämää, niin miksi joku ei voisi kokeilla soveltaa siellä, siis joku humanoidi, Marxin ym. oppeja? ?
-Eivät puutu, eikä toisiinsa tule niitä tietenkään periaatteellisesti sotkea, - mutta ei ne ole eläviäkään - ne ns. ufot, - vain älyllisten rakentamia kulkuvälineitä, yms. toimintoja tekeviä välineitä, joilla on kyky lentää nopeasti ja hitaasti, ja naamioitua, - joista omaan runsaan 21. vuoden kokemuksen.
Ei kuitenkaan ole pahastuneet, kun heitin ajtuksen, että veikö kadonneen juttuni "ufo eetteriin"?
Se oli eräänlainen komppi, heitto vain, kun en muita viitsinyt väittää syylliseksi....
Niin pitkällä emme ole yhteyksissä, -että tietäisin tuohon ajatuskysymykseen oikein vastata, mutta mahdollisuudet ovat, sillä maailmankaikekudessa on äärettömän runsaasti asuttuja palneetoja, jopa korkan älyn omaavia, eri kehitysvaiheissa.
En tiedä, miten paljon he ovst kiinnostuneet Maapallon työväenluokalle: Marxin, Engelsin, Leninin ja Stalinin luovasta ideolgiasta?
Olettaisin, että on planeettoja, joissa on ohitettu lukkayhteiskuntien aika, ja elävät ns. luokattomassa, -kommunistisessa yhteiskunnassa, siis täydellisessä yhteiskunnallisuudessa, mikä on tulevaisuuden kommunismin vaihe, -ja sen alempi, vielä kypsymätän vaihe on nk. sosialismin vaihe.
K.N. - 888 -
- velho3
On harhaanjohtavaa sanoa kommunistisen puolueen jäsentä kommunistiksi, sillä mikään puolue ei voi olla kommunistinen, niin kauan kun sen jäsenet omaavat riisto perimän valtaan tulltuaan alkavat riistämään.
Yksi ajankohtaionen esimerkki Paavo Arhinmäki.
Ministeriksi tultuaan, hän on kaikki lupauksensa ja tukee kokoomuksen politiikkaa, ja on erottamassa kaikki puolueensa jäsenet jotka arvostalevat sitä, tapaus Yrttiaho
Markus Mustajärveä hän ei pysy erottamaan kun joutuisi erottamaan koko lapin piirin.
Vasemmistopuolueen kirveslinja siipi on nähnyt tilaisuutensa tulleen, kaikka parhaat kansanedustat eivät asettuneet ehdokkaaksi viime vaaleissa.
Huutolan johdolla he ovat alkaneet puhdistamaan puoluetta
vasemmistolaisuudesta.
Puhdistuksia tarvitaan, mutta vain yksilötasolla, jossa yksilö puhditaa itsensä riistoperimästä.
Jokaisen vasemmistolaisesti ajattelevan on tehtävä se, että
ymmätää ja oivaltaa oman riistoperimänsä, jolloin tuo muutos tapahtuu, mutta se ei tapahdu pelkästään älyllisen ymmärtämisen kautta, sillä tuo perimä sitä salli koska se olisi sen kuolema, ja uuden elämän alku
Kun entinen elämä poltetaan tuhkaksi, niin tuosta tuhkasta nousee uusi elämä
Mitä tuo uusi elämä on , se on jokapäiväistä kuolemista kaikelle eiliselle, ja elämistä nykyhetkessä - Klassikko
Erehdyt Arhimäestä, hän ei ole kommunsiti koskaan ollutkaan... toiseksi VL:o puolueena ei ole kommunisttinen puolue, vaan pikkuporvarillinen kulttuuripuolue
Kuka siihen on järjestätnyt tai kannattaa, eivät ole kommunisiteja.
-Niin se menee tässä luokkayhteiskunnan käsittämättömmyydessä, että kaikki kokoomuksesta "vasemmalla" olevia julistavat kommuniteiksi, järjetöntä väittämistä.
-Onko Suomessa kommunIstista puoluetta?
-On, TYÖVÄENLUOKAN MARXILAIS - LENINILÄINEN PUOLUE.
Kyseisen puolueen jäsenet ovat kommunisteja, eivätkä syyllsity riistoon, on se Velho3: n myös opittava tiedostamaan yhteiskunnallisiena, lukenneena kaverina, oh, meinasin sanoa toverina, mutta tuo yksilön egoihanuus julistaminen estää...
Tarkoitan pientä työväenluokan joukko - osastoa: Kommunsitinen Työväenpuolue - Rauhan ja sosialsimin asialla", r.p. (virallinen lyhenne. Persutettu vanhan SKP:n lopettamisen jälkeen, -toukokuussa 1988.
-Uusi SKP, se ovat myöhemmin persutaneet käymään riistopääoman voimien hyväksi luokkataistelua KTP: a vastaan, kun ei siihen yksin ollut VL:sta, joka myös on persutettu KTP: n persutamisen jälkeen, sekä niin ikää STP. Kyseiset puolueet eivät ole kommunsitisia puolueita, vaikka uudella, ns. "SKP:: lla" 0n vanhan, lopetetun SKP:n nimi, siinä kaikki sen puolueen -"kommunistisuudesta".
Sosialsidemokraatit ovat tanenrilaisai oikeistososialsitien prillisiä, ja he eivät missään oloissa ole olleet eivätkä näytä milloinkaan edes muuttuvan kommunisteiksi.
Vasemsitoliitto, ja SDP puolueina tosiaan ovat kokoomuksen johtamassa kansaa riistävässä hallituskessa, EU:n vankkumattomia puolustajia, siis imperialistista Europan unionia, ns. monopolikapitalismia, jonka ydin on finanssiharvainvalta eliitti, siis raha - teolliset monopolikapitalistit.
Ainoastaan työväenluokan marxilais - leniniläinen kommunsitipuolue-. ja jäsenet ovat työväenluokan luokkakantaisia kommunisteja, toistaiseksi vielä on vähän, mutta...
KTP:n aika tulee saada työväenluokan ja joukkojen kannatuksen, on dialektis materialistinen fakta, ennustamaan en ala sitä, milloin, mutta ehdottomast se on välttämättömyys, ja mikä on välttämättömyys, -se väistämättä toteutuu.
-Jatketaan toisessa dialogissa, vuoropuhelussa, väittelyssä.- Tannerin ajatus
Väinö Tanner sanoi, että luokkataistelu ja aseellisen vallankumouksen yrittäminen ovat olleet suuria virheitä työväenluokalta.
Hänen mukaan yhteistyö porvariston kanssa on parempi tapa saada tuloksia aikaan kuin luokkataistelu-ajattelu.
- Klassiko
En pyri revisioimaan Tannerin sanontoja, hän tosiaan kumarsi porvarsitolle ja pyllisti työväenluokallee, - oli nääs työväenluokan luokkapetturi vanhassa työväenpuolueessa, Suomessa.
Näkösällä on tämä Tannerin tie, mitä sosialisdemokraatti ja vasemistoliittoo harjoittaa.
Aikaan ovat saanneet suurpääomalle merkittäviä oikeuskiaa ja etuja, mutta saman aikaisesti kansan ja työn oikeudet ja edut on kaventuneet, ja tähän pääsevät, kun ei käydä työväenluokan johdola luokkataistelua.
Vallankumous on joko aseellinen tai aseeton.
Ei edes v:nkuous edes pilkistä, -nimittäin juuri nyt, joten porvarit apureineen saavat vielä nukkua rauhassa, -mutta onko näin ikuisesti?
Suurin virhe työväenluokallee oli siinä, että sellainen revisionsiti kuin Tanneri ylipäätä syntyi... Tanneri oli Bersteinin kantaisia revisionisti - opportunisti, johon
aatevastustajaan en tunen vähäistäkään aatteellista solidaarisuutta, sanopa hyvänsä mitä sanoi... - velho3
Kaikki jotka nousevat luokkataistelun tuloksena nousevat valtaa tulee revisionistejä.
Miksi, koska silloinkun eivät ole vallassa niin he harjoittaa populismia. mutta kun he tulevat valtaan niin he toimivat
Pykologisen perimänsä mukaa joka on sama kuin porvareillakin ja sen takia se ei tule onnistumaan.
Nähkää todellisuus mitä maailmassa, ja myös suomessa .
Suomessa vasemmisto meni hallitukseen porvarien politiikkaa tukemaan niin kannatus on pudonnut pohjalukemiin.
Persuille jos ne menee hallitukseen käy samoin, eli käypi samoin kun smp lle
Kun vasemmista menettää kannatuksensa niin se ei sitä hevillä saa takaisin
Kepu putosi hallituksesta, ja se aloitti välittömästi toisen laisen populistisen politiikan, ja sen seurauksena sen äänestäjät ovat palaamassa kokoomuksen kannattajista takaisin.
Porvarilla on lyhyt muisti ja sen takia se onnistuu, mutta vasemmiston äänestäjillä on pitkä muisti, joten he eivät hevillä unohda jos heidät petetään
Sen seurauksena he jättävät äänestämättä tai rotestina äänestävät porvaria - Klassikko
Velho3, esimerkiksi Lenin johti persutamansa puolueen kanssa työväenluokkaa, ja työtäteskeviä talonpoikia sekä sotiaita sosialistiseen vallankumoukseen, ja työväenluokka nousi valtaan luokkataistelun keinoin, jossa lopulta vastustajien vuoksi, vastustajia oli omassa bolshevikkipuolueessa, siksi piti ko. työväenluokan valta ottaa asein, vaikka ei se aiheuttanut suuria uhrimääriä, tosin vallan puolustamine ( säilyttäminen) nosti suuriin uhrimääriin.
Ei missään oloissa Lenin, noustua bolshevikkein johtajana valtaan, syyllistynty revisionistiksi, eikkä ennen valtaa sitä porvarien asiamiehen osaa harjoittanut, niin kuin esim. herra Berstein ja Kautsky, vaikka eivät olleet vallassa.
Trotski ja Buharini... Hrtushovi harjoittivat revisiomista neuvostovalla kaatamiseksi. - Suomesa Tanneri, E, Hänninen, yms. Olivatko he kommunisteja?
Löydä Velho oikea nuottiavain, ja katso, että ilman luokkataistelua, ja lman preoltariaatin ditkatuuria, ei toteutu sosialismi ja sen edelleen asteittain kommunismiksi rakentaminen, Oli Marxin, Engelsin, Leninin ja Stalinin oppi.
Lenin jatkoi luovasti imperialismin vaiheen aikana Marxin ja Engelsin aloittamaan sosialsimin (kommunsimin) teorian muokkaamista, eikä revisioinnut, tarkistanut, eli ei toiminut revisionistien tapaan. Bolshevikki puolueessa N - V: jällä ja NL: sa joulukuun 30 päivänä 1922, jälkeen oli niitä joita innoitti muu kuin marxismi - leninismi, he toimivat luokkataistelussa nimen omaa työväenluokan joukko - osastoa, puoljuetta vastaan, siis leniniläistä puoluetta ja työväenluokan johtamaa sosialistista vallankumousta vastaan. He kävivät toisen tavotteen puolesta luokkataistelua, siis kapitalismin palauttamiseksi, ja lopulta, kun Hrutshovi vallanhimossa antatui komromiisinvoiman kellokkaaksi, toteutui vastavallankumous Gorbatshovin petturuuden seurauskena ja Jeltsinin hahmossa, ja se vallankaapaus, siirti vallan uusporvaristolle, joka palautti porvarfillisen dikatuurin, (-vallan) ja kapitalismin.
Ilman luokkatietoista, raudan lujaa kurinalaista luokkataistelua ja proletariaatin ditkatuuia-, (=työväenluokan valta) -ei toteutu sosialismi, ja sen astettainen kommunismiksi rakentamine...
Revisionisteja on tämän marxisimi- - leninistisen sosialsimin / kommunsitisen teroian väärsitelijöitä ollut kaiken aikaa, ja jatkuu, kunnes täydellisesti ja lopullisesti voittaa
yhteiskunnallinen luokaton KOMMUNSIMI, -JOSSA EI ENÄÄ OLE KO. LUOKKIA, EKIKÄ KENELLÄKÄÄN OLE ENÄÄ LUOKAVALTAA, VAAN SOSIALISTINEN DEMOKRATIA ON TÄYDELLISTÄ YHTEISKUNNALLISUUTTA, JA SEN JÄLKEEN MYÖS TUO VALLAN TOINEN PUOII, -NS. MITALLIN TOIEN NPUOLI MYÖS ALKAA LAKKAUTUMAAN, KUN EI OLE KENELLÄÄN LUOKKAVALTAA, NIIN "PIRUAKO" SILLÄ DEMOKRATIALLA ENÄÄ TARVITSEE, SEN AJAN IHMISKUNTA.., NYT SITÄ PÄINVASTOIN TULEE KAPITALISMISSA LAAJENTAA TYÖLÄISILLE, TYÖVÄENLUOKALLE YM. TYÖLÄISILLE, KANSAN ENEMISTÖLLE.., MUTTA SITÄ ALATI KAVENTAVAT, NÄIN IMPERIALISTISEN KAPITALISMIN AIKANA.
LUE VELHO3. PERSUTEELLISEMMIN MARXISMI - LENINISMIÄ, NIIN "EIKÖHÄN SE SIITÄ".., AVATU KÄSITTÄMÄÄN, -KETKÄ ON REVISIONISEJA, OPPORTUNSITEJA, REFORMSITEJA, YMS. JOUTILAISUUDEN POLITIIKAA HARJOITTAVIA, -KUTEN NYKYINEN, NS. "VASEMISTO PUOLUEET" MAAN KUUDEN H-KOPLASSA, MEITÄ RIISTÄVÄT PANKKI - TEOLLISUSUKAPITALSITEIN HYVÄKSI, SIIS FINANSSI HARVAINVALLAN HYVÄKSI. TYÖLÄISILLÄ JA KANSLLA MAKSATTAVAT EU - IHANUUDENSA.
-IRTI SUOMI EU: STA JA EUROSTA, ELI EMUSTA. - velho3
Kyllä hän nuo asiat tietää mitä kirjoitat, mutta ne on vain mielen luomaa subjekrtiivista totuutta, jolla ei ole mitään tekemistä objektiivisen totuuden kanssa.
Sanallinen totuus ei vastannut käytännön totuutta ja siihen kaatui
sosialismi ja kommunismin rakentaminen, koska siihen ei ollut todellisia rakentajia, ja nekin jotka sitä yrittivät tapettiin kansan vihollisina.
Stalin valittiin kompromissina puolueen johtoon ,ja senjälkeen
toteutettiin puoluejohdon diktatuuri työväeluokan nimissä johon työläiset alistettiin, ja se jos mikä on henkistä riistämistä
Puoluejohto oli aina oikeassa ja kaikki jotka sanoivat sitä vastaan, vaikkapa erehdyksessä niin niin vankileireille tai telloitusryhmän eteen
Kysymys ei ollut enään sosialismin puolustamisesta vaan vallan säilyttämisetä hinnalla millä hyvänsä.
Tarkoitus pyhittää keinot, niin tsaaristinen komento jatkui venäjällä kommunismin nimissä ja jatkuu edelleen nyt vain uskonnon ja kirkon nimissä ja kirkossa rukoilemassa kävän Putinin
johdolla.
KN, sinulla ei ole yhtään omaa ajatusta mistään asiasta vaan toista tuota samaa kaavaa, niinkuin papukaija.
Etkä voi esittää omaa mielipidettäsi ilman puolueesi lupaa.
En sano tätä missään pahassa tarkoituksessa vaan ihan toverillisesti
Ei ole oikein että puoluejohto sanoo mikä on oikein ja mikä väärin, sillä erehdyksien kauttahan me opimme
Jos puoluejohto ei rikkiviisaudessaan ota huomioon kansan mielipidettä niin se ajautuu irralleen todellisuudesta, ja alkaa puolustaa vain omaa valtaansa arvostelijoita vastaan.
Nin kävi myös skp ssä se johti irtaantumiseen todellisuudesta , ja puoluejohtajien omien etujen ajamiseen - minä, k.n.
Juuri nuin Hrutshovi teki, - oikkeassa olet. Myös sosialisdemokraatti Gorbatshov, ja uusliberaali porvari Jeltsin?
-Käänne Neuvostolitiossa pois proletaarisesta sosialismista tapahtui jo .v. 1953 - 1956 rajujen suuntataistelujen aikana, - jossa Hrutsheville vakiinnuttivat niin puolueen-, kuin valtojohtajan aseman. Siitä alkoi hiudas marssi takaisin kapitalismiin, sillä, sanat ja teot eivät enää vastannet tosiiaaan Hrutshevin johtamalla kapinetilla, mikä oli NKP:n hiljaisella VOIMASUHDE kumoukselalla valloittanut ja halvaannuttanut.
Mitä uutta Velho3 tuot kesksuteluun, aina vain samasta jankutat kuin piintynyt narsisti... - nuin ystävällisesti huomautettuna. Käymme ideologis - poliittista keskustelua, - joten arvioin vain kommentisi ideologis - poliittisesti, sanomalla suoraan, että olet pahasti väärässä, joko tahallasi tai tahattomasti.
-Sanoin aiemmin, että kaiken aikaa syntyy uusia revisoijia, jrevisionisteja tajunakäsitteiden elvyttäjiä, - millä haluavat kumota marxismi - leninismin objektiivisen olemuksena, ja sen dialektis - historiallis-materialistisen luonteen.
Historiallisesti tunne myös neuvostovallan oloissa vallinnutta aikaakautta ja sen ajan historiaa. Lukemalla. -En itse ole ollut tietenkään mukana sosialismia rakentavassa Neuvostoliitossa, tai sitä edeltäneessä sosialistisessa Neuvosto - Venäjällä.
Tosin opiskelltu v.v. 1967 - 68, - ja 1971 - 1973....
Tosiaan, olen vain tuon ajan objektiivinen ääni, en edes yritä sepitellä muunlaiseksi sitä aikaa, kuin se historiallsiesti siinä ajassa oli sosialistisen vallankumouksen eri vaiheissa.
-Vastaanpanijoita oli, ja he syyllisttyivät erilaisin rikoksiin, josta saivat tuomion NL:n . 1925 hyäksytyn riksolain mukaan, jota lisäsivät 1926 ajan kokemusten esiin tuomista välttämättämyyksistä, - kärkevien luokkataistelujen opettamana, että sosialismiin ei päästä ilman raudanlujaa puoluekurinalaisuutta, eikä ilman luokkataistelua ja proeltariaatin ditkatuuria, - mikä ei tietenkään tyydyttänty heitä, jotka jopa puolueessa taistelivat leninismiä vastaan, Stalin oli Leninin oppilas, kun Lenin oli Marxin...
-Mie olen heidän oppilaansa, opiskelen, opiskelen, (Leninin ohje seuraajilleen), vaikka ei nyt sillä juuri ole vastakaikua työväenluokassa, jonka puoluetta, KTP: a olin keväällä 1988 yhtenä perustamasa, lappilaisten toverine kanssa, yhdessä etelän toverien...
Meillä jokaisella on oikeus tuota julki mielipiteemme, ja puolustaa työväenluokan luokkataistelua, - jossa valta kysymys on peruskysymys, valta työväenluokalle eli pystytettävä proletariaatin diktatuuri, - ja se on oltava aina pitkälti jo kommunsimin saavuttaneesa yhteiskunanssa, - jossa vähitellen valta, siis proeltariaatin diktatuurui, ja valtio lakkaavat, eli Marx sanoi: "valtio kuoleentuu pois".
Herra Hrtushovi käskyllään lopetti sosialsimin oloissa työväenluokan vallan, siis lopetti proeltriaatin digtkaturuin, ja sijalle tuli pikkuporvarillinen diktatuuri...
Mikä v. 1991 syksyn jälkeen muuttui porvarilliseksi diktaruuriksi...
Nyt ovat porvarilliset vastavallankumoukselliset vahvoilla, porvariston johtamassa luokkataistelussa, kapitalismin lujittamiseksi... ajattele toki itekkin, - että dialektis - historialisen materialismin oloissa on valallla kaksi vastakaksita luokkaa, ja käyvät keskenään luokkataistelua, - nyt on provaristo vahvoilla, - mutta onko.., ja kuinka kauan? ... `Sas se`! - luokka kysymys
Kummassako paikassa on työläisillä asiat paremmin - porvarillisessa Suomessa vai Stalinin johtamassa sosialistisessa Neuvostoliitossa?
- velho3
Stalinin eläessä ne ei ollut hyvin kummassakaan maassa, mutta suomessa tilanne parani kun kommunistit sallittiin.
Tammisaaren yliopistossa opiskelleet punavangit perustivat sinne
yliopiston, joka toimi maanalaisena, josta sitten organisoitiin maanalaisuudessa työläisten toimintaa ja julkiseksi tulonsa jälkeen se sai voimakkaan kannatuksen sodan jälkeen
Silloin puolue oli johtamassa työläisten taistelua etujensa puolesta
Se teki sitä oppositiossa suoran toiminnan joukkoliikkeen kanssa yhteistoiminnassa
Sen taistelun tuloksena saavutettiin 60 luvun puoliväliin mennessä suurin osa niistä eduista jotka nyt ovat parantaneet työläisen asemaa suomessa.
Nykyinen nuoriso ei osaa arvostaa sitä vaan luulee että nuo edet tulevat kuin jatkuvasti kuin manulle illallinen.
Nyt kun on laskukausi , niin ovat pääomapiirit nähneet tilaisuuden, kilpailukyvyn nimissä ruveta kavebntamaan näitä etuja
Pätkätyöt ovat tulleet ja eläkeikää ollaan nostamassa ja etuuksia heikentämässä.
Nykypäivän nuorisolla ei ole kovin ruusuiset näkymät tulvaisuutestaan.
Kohitaan että pitää kouluttautua mutta se on ansa, sillä vaikka kävis 10 eri ammattia niin siti ei saa työtä, ihmekkös tuo kun on harjoittelijana niin tilalla tulee uusi harjoittelija, ja niin piiri pieni pyörii jossa työnanja saa ilmaisen työvoiman, eikä tarvitse palkata työntekijöitä.
Suomi on kärkimaa työn tuottavuudessa, mutta vaaditaan työn tuottavuuden parantamista jotta kilpailukyky säilyisi.
Nykyhallitus on tässä mielessä ajanut pääomapiirien asiaa ja antanut verohelpotuksia jotka todennäköisesti menevät voitonjakoon osakkaille eivätkä tuotannon ja työpaikkojen lisäämiseen
Suomalaisen työmiehen työllä hankitut pääomat on sijoitettu ulkomaiile tehtaisiin jossa niillä riistetään paikallista väestöä
TÄLLÄ he kiristävät valtiolta lisäetuuksia kotimaassa
Joskus kuitenkin tässäkin asiassa tulee pää vetäjän käteen, sillä sielläkin nousevat työläiset taistelemaan omien etujensa puolesta
Kiinassa on jo tilanne sellainen että sieltä on lähtemässä pois teollisuutta halvempiin maihin, mutta niissä tulee käymään samoin
Surku suuri surkea kun tämän päivän ihmiset on manipuloitu, niin
että se ei näe totuutta vaan elää prinssesa ruususen unta - MINÄ, k.n.
ENSIKERRAN OLEN SAMAN MIELINEN KIRJOITUKSESI JOHDOSTA VELHO3.
JOTEN EN ALA ASIAAN LISÄÄMÄÄN ENKÄ POISTAMAAN MITÄÄN, NE ON JUURI NUIN KUIIN SANOT HISTORIALLISESTI OLLEEN...
-SANON LISÄTEN, ETTÄ KUN SUOMEN TYÖLÄISILLE TULEE NYKYISTÄ PALJON PAREMPI AIKA, NIIN OLLAAN SILLOIN JO SOSIALSIMISSA, - MITÄ TOSIN NÄMÄ PORO- JA PIKKUPORVARIT SEKÄ KAIKEN VÄRISET OPPORTUNISTIT OVAT KEHITYSKESSÄ JARRUTTAJINA.
VELHO3, - MIELESTÄNI SANOIT SISIMMÄN TOTUUDEN TÄSSÄ EDELLÄ OLEVASSA KOMMENTISSA.- minä, k.n.
Tietenkin täytyy myös huomioita se, että Neuvostoliitto ja sen 1918 helmikussa persutettu Punainen - Armeija, (1943 Puna - Armeija) sankarillisesti II. maailmansodassa murskasi fasitien pyrkimykset, ja mahdollisti voitollaan sen, että Suomen kansa saavutti laajemmat, - tosin porvarillisen demokratian oikeudet, ja myös 1918 elokussa perustettu SKP sai toiminnan oikeudet, ja sodan jälkeen perustivat kansandemokraattisen liikkeen, (SKDL: n), jossa yhtenä jäsenpuolueena oli SKP.
SKDL, - SKP: n johdolla kävi terve aatteista luokkataistelua vuosia, ja saavuttivat yhdessä Maalaisliiton kansa merkittäviä parannuksia mamme työväenluokan ja työläsiten elinoloihin, mm. myös työtätekeville talonpojille.
Kantona kaskesa oli tosin oikeistososialsidemokraatinen puolue, tannerilaiset... - duuma vaalit 17
minä, k.n. kirjoitti:
Tietenkin täytyy myös huomioita se, että Neuvostoliitto ja sen 1918 helmikussa persutettu Punainen - Armeija, (1943 Puna - Armeija) sankarillisesti II. maailmansodassa murskasi fasitien pyrkimykset, ja mahdollisti voitollaan sen, että Suomen kansa saavutti laajemmat, - tosin porvarillisen demokratian oikeudet, ja myös 1918 elokussa perustettu SKP sai toiminnan oikeudet, ja sodan jälkeen perustivat kansandemokraattisen liikkeen, (SKDL: n), jossa yhtenä jäsenpuolueena oli SKP.
SKDL, - SKP: n johdolla kävi terve aatteista luokkataistelua vuosia, ja saavuttivat yhdessä Maalaisliiton kansa merkittäviä parannuksia mamme työväenluokan ja työläsiten elinoloihin, mm. myös työtätekeville talonpojille.
Kantona kaskesa oli tosin oikeistososialsidemokraatinen puolue, tannerilaiset...mutta eikö Leninin puolue jäänyt häviölle selvästi, kun vallankumouksen jälkeen pidettiin vaalit. ja niin sanonut eserit (sosialistivallankumoukselliset) saivat eniten paikkoja duumaan. sittenpä toveri Lenin hajotti duuman ja valta siirrettiin huutosakeille (neuvostoille) kansan demokraattisen tahdon vastaisesti
- minä, k.n.
duuma vaalit 17 kirjoitti:
mutta eikö Leninin puolue jäänyt häviölle selvästi, kun vallankumouksen jälkeen pidettiin vaalit. ja niin sanonut eserit (sosialistivallankumoukselliset) saivat eniten paikkoja duumaan. sittenpä toveri Lenin hajotti duuman ja valta siirrettiin huutosakeille (neuvostoille) kansan demokraattisen tahdon vastaisesti
Mielenkiintoinen on esitetty kysymys?
-Suoralta kädeltä en osaa antaa nyt täydellistä vastausta, - joten täytyy alkaa ns. tutkijaksi, sitä ko.historian vaihetta. -
-Jotain osaisin nytkin sano, vaan tukinpa asialähteitä, jotta pysyn totuudessa...
-Nääs se on aina jokaisella tärkeä eri lähteistä tutkia, myös joutilaisuuden porukan tulkitseman neuvostohistorian lisäksi, - siis ajan objektiivista, tajunnasta riippumatonta neuvostoajan historiaa, - mitä nykysin on pahasti "huutosakit" vääristellyt.
Neuvostot eivät olleet huutosakksia, vaan ne oli työväenluokan, sotilaiden ja talonpoikien vallanelimiä, jo ennen sosialistista vallankumousta, - mikä alkoi 1917 lokakuun 25. päivä kautta Venäjän. Bolshevikit ottivat sosialsitisessa vallankumousen alussa, - Kerenskin johtamalta porvareilta hallitusvallan, ja pystyttivät työväenluokan vallan, - siisi latinaksi: - proelktariaatin ditkatuurin.
Sosialistinen vallankumous alkaa aina vallan otolla työväenluokalle, jonka järjestävänä, ohjaavana ja kasvattavana joukko - osastona on puolue, - N-V: llä Leninin johtama bolshevikkinen puolue, - siinä vaiheessa VKP(b).
Sosialsitista vallankumnousta ei aloittaneet duumassa.
-Sen luokkataistelun aseellinen muoto alko nk. Pietarin kapinasa, lokakuussa 1917, jossa syrjäyttivät bolshevikkien johtamat voimat Kerenskin porvarillisen hallituksen... Mutta kuten sanoin, asia on suurin piirtein minulle suheellisen selvä, - vaan haluan hiukan lisätutkia asiakokonaisuutta.
Esittämäsi näkökanta on työväenluokaan luokkavastustaajien muokkaama ko. historiallisen ajan vääristelty väitemuoto, - johon en itseäni objektiivisena asaituntijana "sorruta", se kun sortuminen viee aina opportunismiin ja "suohon"!
Täsäs osiossa keskustellaan proelktaarisesta (työläis) vallankumouksesta, - ei sitä aloittanut ja johtanut porvariajan valtaelin, duuma. -Palataan. - Ventta liiti...
- velho3
Hän ei esitä porvarston muovaamia näkökantoja, sillä hänellä ei ole tuota porvarillista riistoperimää, kun oli sosialismin rakentajilla, ja niipä siitä riistävä järjestelmä vai eri muodossa kuin kapitalismi
Kapitalistit eivät edes tiedä minkä takia sosialismi, eikä tiedä kommunistitkaan
Ovat esittäneet tieteellisiä teorioita että miksi niin kävi. mtta nuo teoriat on vääriä koska ne perustuvat yksipuolisiin näkemyksiin tapahtuneesta
Tiede ei tunne ihmisen psykologista perimää.
USKONTO PUHUU PERISYNNISTÄ ,MUTTA SILLÄ EI OLE HARMAINTA AAVISTUSTAAN SIITÄ MIKÄ ON PERISYNTI TODELLISUUDESSA.
kUN SE EI SITÄ TUNNE, NIIN , se käytännössä on muodostunut vallitsevan pahan ikuistajaksi, ja samoin kävi sosialismin rakentajille, siitä tuli vain pahan jatkumo maailmassa, johtuen samasta perimästä.
Luokkataistelu on välttämätöntä tässä maailman tilanteessa jotta työläiset voivat puolustaa etujaan, mutta kun he tulevat tietoisksi perimästään ja riistoperimä päättyy, niin silloin siirrytään sosialismiin automaattisesti.
Mitenkö olen tullut tällaiseen päätelmään, päivittämällä kaikki vanha tieto nykytietämyksen valossa nykypäivään, mukaanlukien myös ihmisen perimän.
Syyn ja seurauksen lain mukaan tekomme jotka teemme tässä elämässä ja perimänä saamamme eivät pääty kuolemassa
vaan tulevat ilmenemään seuraavissa sukupolvissa.
Stalininkin teot eivät päättyneet sen kuollessa vaan jatkuvat ja ilmenevät tulevaisuudessa.uudessa sukupolvessa
Saksalaiset kiihkonatsit joka olivat kuolleet sodassa, ilmenivät balkanilla, ja seuraukset olemme nähneet
Ellemme yksilöinä ymmärrä perimäämme ja pääse irti tuosta perimästä, niin olemme taas noiden kiihkoilijoiden armoilla tulevaisuudessa
Yhteiskunta pyrkii kasvattamaan hyviä kansalaisia, mutta hyvä kansalainen ei ole välttämättä hyvä ihminen ja historia todistaa sen, muta hyvä ihminen on aina hyvä kansalainen, ja sen takia ne yllensä joutuvat knflikteissa senäänä vastaen ammuttavaksi - KLASSIKKO
Yritin vastatta pitkään kirjoitukseesi Velho3, no tämä masina on vajavainen, eli kun viivyn kirjotuksessa, se yhteys katkeaa usein, ja käydä pitää alusta, sammuttaa ja niina avata. Joku numersarja poitkä taitaa puuttua, eli ei ole ostaessa sitä laitettu... non palaan Velho3 ASIAAN,
-SEN SANON, TS. SUORAAN KIISTÄN, -ETTEI AUTOMAATISESTI MILLOINKAAN KAPITALISMI KAADU, VAAN ON SOSIALISTISESSA VALLANKUMOUKSESSA KAADETTAVA, JA SOSIALISMI SEN JÄLKEEN RAKENNETTAVA.
-SOSIALISMIA EI OLE KAPITALISMIN OLOISSA...
-MUUHUN PANEUDUN TUONNEMPANA, -EN TÄLLÄ ERÄÄ, PITEMMÄSSÄ VASTAUKSESSA TAAS EETTERI SANOMANI KUTSUU!?
-VOIHAN P... -NIIN KUIN PERÄLAUTA.
mUISTA PÄÄKOMMENTINI: EI AUTOMAATTISESTI SIIRRYTÄ KAPITALSIMSIAT - SOSIALISMIIN!
-ON DIALEKTIS - HISTORIALLISEN MATERIALISMIN TIETEELLINEN TOTUUS. - velho3
Kun ihminen muuttuu, eli hylkää psykologisen perimänsä niin se on automaattinen siirtyminen sosialismia vastaavaan tilaan.
Nykyiset sosialistiset maat eivät ole sosialistisia oikeasta vain idea sitä mutta käytäntö perimän mukaista eli riistososialismia.
Vallankumouksen kautta siirtyminen sosialismiin, on vain miekuvitusta, ei mikään tieteellinen tosiasia
Johtuu siitä että ihmisen riistoperimä ei siinä poistu, ja jota ei ole otettu huomioon teoriassa, ja silloin tuo teoria on virheellinen.
Tämän päivän kapitlisteillä on vain yksi teoria koska muut eivät ole pitäneet paikkaansa, ja tuo teoria on, että maailmassa on liian vähän rikkaita ja liian vähän köyhiä
JJa tuon teorian mukaan eu kin toimii talouspolitiikassaan - klassikko
En yhdy väitteisiisi Velho3.
Automaattista siirtymistä kapitalismista - sosialismiin ei toteutu ainakaan tällä Telluksella (Maa), koko ihmiskunnan olemassa olon aikana.
-Sitä odotellessa, siis automaattista siirtymistä kapitalismista sosialismiin / asteittain kommunismiin, -väittäjät pyrkivät ikuistamaan luokkayhteiskunnat, ja siihen ikuistamiseen puhuvat tuon huuhan levittäjät, kapitalismin ikuistamisen puolesta.
Impertialistinen monoplikapitalismin oloaika ei ole ikuinen yhteiskunta- ja tuotantotapa, vaan kapitalismista - sosialismiin siittyminen tapahtuu siitymäaikana, ja sosialismin aikana hävitetään yhteiskuntaluokat, ja -ASTEITTAIN SIIRTYMINEN TAPHTUU LUOKATTOMAAN YHTEISKUNTAAN, KOMMUNISMIIN , MINNE ON VIELÄ SUHTEELLISEN PITKÄ HISTORIALLINEN SIIRTYMAVAIHE - AIKAKAUTENA.
SOSIALISMIN AIKAAN ON YHTESIKUTALUOKKINA MM. TYÖTÄTEKEVÄT TALONPOJAT, JA PERUSLUOKANA TYÖVÄENLUOKKA, MUTTA KAPITALSITILUOKKA ON VOITETTU, JA PERSUTUTOANTOVÄLINEET ON OTETTU SOSIALISTISEN VALTION KAUTTA YHTEISKUNNAN KÄYTTÖÖN, KOKO KANSAN OMAISUUDEKSI. OBJEKTIIVISESTI, TAJUNASTA RIIPPUMATTAA RIISTO KÄYTÄNNÖSSÄ LOPPUU...
-JOS SELLAISTA ILMENI HRUTSHOVIN LUOMUKSEN AKANA, V. 1956 JÄLKEEN NS. TALONPOIKAISOSIALISIMIN AIKANA, EI SE ENÄÄ OLLUT MAAN RAKENTAVA KEHITYS MARXILAIS - LENINILÄSIEN LUOKKATAISTELUN- JA TYÖVÄENLUOKAN VALLAAN, SIIS PROELLTARIAATIN DIKTATUURIN VALVOMNNASSA... HRUTSHOVI KUN LAKKAUTTI KO. TYÖVÄENLUOKAN VALLAN, LAKKAUTTAMALLA JO SOSIALISMIN AIKANA PROLETARIAATIN DIKTATUURIN, MIKÄ TULEE OLLA AINA KOMMNISMIN TÄYDELLISEEN JA LOPULLISEEN VOITON SAAVUTTAMISEEN ASTI...
STALININ 5.3.1953 KUOLEMAN JÄLKEEN SOSIALISMIN SISÄISET VOIMASUHTEET MUUTTUVAT VÄHITELLEN PORVARILISEEN SUUNTAAN, JA NE JOHTI VASTAVALALNKUMOUSKEEN, MIKÄ ALKOI SYKSYLLÄ 1991, JA VALTA SIIRTYI PORVARISTOLLE, -SEKÄ YKSITYISTIVÄT KANSAN SOSIALISTISEN OMAISUUDEN, JNE.
On utopinen tai ihan revisionsitinen ajatus ajatella ja väittää automaattisesta siirtymisestä sosialismiin, -tai niin kuin NL:n vimeinen ulkomiinisteri Zsevarnadse levitti revisonistien päätelmää, -muka siirtyä suoraan kapitalismista - kommunsimiin, ilman luokkataistelua, ilman sosialistista vallankumousta ja työväenluokan valtaa.
Työväenluokan valtaa ja sosialismin saavutuskia on myös puolustettava, kai sen luulisi Velho3: n tietävän?
-Tiesitkö: -miksi piti neuvostokansan tarttua aseisiin useasti päällekarkaajien lyömiseen? Tietenkin ne sodat hidasti rakentamista, on päivän selvä asia...
Entä mikä oli Venäjän taloudellinen taso, sanotaan lokakuussa 1917, kun alkoi sosialsitinen vallankumous??? Kyyllä sosialismi on välttämätän kommunismin asteittain rakentamiseksi. Vastustajia oli omasa maassakin, ja heillee luki oikeuslaittoss tuomionsa, ei Stalin.
Vasustajat sepittivät Stalinista hirmujohtajan, ja nyt huutavat myös stalinisteista,
laittaen parhaalle sosialismin ajalle ko, korvamerkinnään, osaavat porvrien palvelijat, osaavat.
Ne edellsen järrjestelmän jäänteet kun ovat pitkäaikaista porukaka, ja ei heitä sentään kaikkia viety Siperiaan, yms, josta Stalinia johtajana nykysin syyttävät... - minä, k.n.
-duuma vaalit 17 ... 26.6.2013 ... 00.10)...
Lupasin palata tähän mielenkiintoiseen nimimerkin esittämään ksyymyskeen, vastaajan osassa.. Nyt siihen paneudun.
-Oliisn voinnut vastata jo aikaisemmin, mutta parempi myöhään, kuin ei milloinkaan.
Kysymyksessäsi jätit sanomatta, kumpaa vuoden 1917 Venäjän vallankumousta tarkoitit?
Venäjällä vuonna 1917 puhkesi luonteeltaan kaksi erilaista vallankumousta...
Helmikuussa 1917 - uutta ajanlaskua maaliskuussa puhkesi tsaarin vastainen porvarillis - demokraattinen vallankumous... Lokakuun 25. päivä 1917, -marraskuun
7. päivä 1917 puhkesi sosialistinen vallankumous...
Sosialistinen vallankumous alkoi lokakuussa 1917, Pietarin kapinalla, -jossa Lenin johtaessa / siis bolshevikkiijohtoinen, -aseellinen kapinajoukko työläisiä, sotilaita ja köyhiä talonpoikia syrjäytti porvari - Kerenskin johtaman porvarihallituksen.
25. päivä lokakuuta alkoi kautta Venäjän, kaikki käsittävä sosialistinen vallankumous
ja tuona päivänä pysrtyttivät työväenluokan luokakvalla, ns. proektariatin ditkatuurin, termistö on latinaa, suomeksi työväenluokan valta(a).
Porvari - kapitalistit oli tuona lokakuun-, (marraskuun 7. päivä) 1917 Venäjällä syrjäytetty luokka- ja valtiovallasta. Porvarillisen duuman kausi siihen silloin loppui,
ja alkoi sosialistisen vallankumousken luokkataistelun kausi, ja alkoi siirtymävaihe kapitalismista - sosialismiin, mikä kesti vuoden 1935 loppuun. Se ajanjakso ei ollut vielä sosialismia.
-Sosialismi pääpiiertein tuli rakennetuksi siirtymvaiheen aikana v. 1935 loppuun mennessä...
Porvarillisessa duumasa luonnollisesti oli enemistö ennen sosialsitista vallankumousta porvaristolla, -ja Leninin kehoituksesta bolshevikit boikotoivat ennen
sosialistista vallankumousta käytyä vaalia...
-Tarpeetonta oli osallistua ko. vaaliin, kun oli tehty päätös ottaa valta työväenluokan käsiin, -ja aloittaa sosialismin rakentaminen maahan, josta sosialistisen vallankumouksen alkamisen jälkeen tulu Venäjän sosialistinen neuvostotasavalta, -johon ei vallan elimksi enää tullut porvarillinen duuma, -vaan työläisten, sotilaiden ja köyhien talonpoikien neuvostot.
Sosialistisen vallankumouksen, lokakuun 1917 jälkeen ei enää ollut duuman vaalit.
-PERUSTAVA KOKOUS, - joka oli valittu marraskuussa vanhojen, jo ennen Lokakuun sosialistista vallankumousta laadittujen puolueiden vaalilistojen mukaan, kutsuttiin koolle tammikuun 5, (18) p:nä 1918. Ko. persutavan kokouksen voimasuhteet eivät enää vastanneet luokkien uusia voimasuhteita...
Perustavan kokouken porvarillset vastavallankumoukselliset eivät suostuneet enemistönä tunnustamaan neuvostovaltaa, siis kieltätyivät tunnustamasta, ja hyväksymästä: -Työtätekevän ja riistetyn kansan oikeuksien julistusta. dekreettejä rauhasta ja maasta.
Tammikuun 6. (19) p: nä Perustava kokous hajotettiin:
-Ylesivenäläisen Toimeenpanevan Kesksukomitean asetuksella.
Porvarillisen duuman oli Leninin ja bolshevikkien johtama sosialistinen vallankumous 25. Lokakuuta 1917 lakkauttanut.
Vallankumlouksellisessa tilanteessa, ja yleiskansallisessa kriisissä laajat, suuret Venäjän työväestön ja kansanjoukot siirtyivät Leninin johtamaa bolshevikkipuoluetta kannattamaan, ja preoltariattin ditkatuuri, työväenluokan valta oli pystytetty. -
Huutosakilla ei, -vaan ko. Leninin johtamien bolshevikki voimien päättävällä: vallasta luokkataistelulla...
-Porvaristo ja nykysen edustjat, palvelijat sepittävät toinen toistaan kauhuisempia tarinoita siitä ajasta, -jossa Venäjä oli 1917 lokuun tapahtumahetkellä, jolloin duuman vaalin voittanut porvarsitoenemistö oli vain "kourallinen huutajia".., joita
oli myös jopa johtavassa VKP(b): ssa ja on edelleen Venäjällä... - velho3
Tarkoitin sosialistista vallankuimousta,mutta mitä mrkitystä sillä tälle ajalle on, koska se päättyi epäonnistumiseen.
Kaikki vallankumoukset olipa ne sosilistisia tai porvarillisias
ovat syöneet omat lapsensa.
Jokaisessa vallankumouksessa valtaantulon jälkeen riisto palannut muodossa tai toisesa , on vain hyvillä ideoilla täytetty kuori, mutta sisustaa tonkiessa löytyy sama vanha paska.
Ettekö näe mitä maailmassa tapahtuu
Arabimaailmassa on tapahtunut vallankumouksia mutta sen jälkeen on valttantullut samallaiset riistäjät kuin ennenkin.
Yksikään vallankumous jota kaavailet ei voi muuttaa mitään, johtuen juuri tuosta perimästä joka syyn ja seurauksen lain määrää sen mitä käytännössä teemme,kommunismin ideat
ovat vain kuori jolla kansaa hallitaan, ja saadaan uskomaan,että kaikki on hyvin
Stalinin teoillakin on syyt ja seuraukset jotka tulevat ilmenemään tulevaisuudessa, venäjällä ja nykyjohdon johdolla ja kirkon tuella
Tieteellistä sosialismia ei voi olla, sillä ei ole kaikkea tietoa ihmisen todellisesta luonteesta
Filosofia ja psykologia on vain keskittynyt teorioihin joilla ihmisä voidaan manipuloita tekemään mitä vallanpitäjät haluaa
Niillä ei ole inkään laista tietoa ihmisen perimästä, sillä eihän sitä voi saada tutkimalla toista ihmistä, sillä täytyy tutkia omaa itseään,menneisyyttään tuhansien vuosien päähän asti jotta tuo perimä selviäs ja ihminen vapautuisi sen vankseudesta.
Vaikka keksisimme millaisia teorioita niin kaikki menee tuon perimän mukaan sillä noilla teoriolla ei voi muuttaa perimää
Yksilö on ainut joka se omalta osaltaan voi muuttaa
ymmärtämällä tuo perimä ja vapautumalla tuon perimän vankeudesta
Mitä me olemme yksilöinä sitä on koko yhteiskunta, joten muutoskin lähtee yksilöstä, ja kun noita yksilöitä kertyy tarpeellinen määrä niin se muuttaa koko yhteiskunnan.
Tuo muuttuneen ihmisen elämä on jokapäiväistä kuolemista kaikelle eiliselle, ja elämistä ajattomassa nykyhetkessä, jolloin hän kykenee joka hetki näkemään sen todellisuuden mokä on
eikä mielen luomaa todellisuutta.
Sellainen ihminen joka on tuoon muutoksen kokenut ei ole kenenkään auktoriteetin johdettavissa, ja sen takia se johtaa muutokseen automaattisesti - komm. puolueet
Onko niin, että vain KTP kommunistinen työväenpuolue edustaa marxismi-leninismiä Suomessa? Siis SKP ja STP ovat ei-marxilaisia? Osa heistä väittää kuitenkin olevansa marxilaisuuden, tieteellisen sosialismin ym. edustajia??? Mistä löytyy totuus ? Kuka tietää...
- k.n.
Väittävät, - juuri sitä he tekevät, -väittävät olevansa marxilaisia, mutta ne teot, niitä tekoja pitää tarkastella, ei puheita.
Esimerkiksi uusi SKP pyrkii EU - parlamenttiin tuekmaan sitä kulissI PORVARI demokratiaa,
-Eli antavat näennäIstä demokratian lelimaa tuolle suurpää'oman suurelle kolossile, josta tulee luokkataistella Suomi irti, ja luopua eurosta, (Emusta).
Toiseksi, - miksi uuden SKP persutivat jälkeen Kommunistisen Työväenpuolueen.., KTP:n toukokuussa 1988 perustamsien jälkeen? SKP käy taistelua KTP: a vastaan, huom. luokkakantaista-, työväenluokan marxilais - leniniläsitä, -kommunsitista puoleutta vastaan... STP: n persutivst jälkeen SKP:n, ja iimentää maolaista ideologiaa.
Vanhan 1918 syyspuoleen persutetun SKP:n lopettivat puoloueviholliset, - ja työväenluokka jäi ilman omaa puoluetta, - siksi keräännyttiin Tikkurilaan toukokuussa 1988 ja perustettiin KTP. - jatkamaan vanhan SKP:n mainikkaita perinteitä.
KTP on EU - Suomessa ainoa työväenluokan marxilais - leniniläinen kommunistinen
puolue, julistipa nämä KTP:n vastustajat ja lopettamaan pyrkivt uusi SKP: n ja STP:n taho siten mitä hyvänsä, katsokaa tekoja ei puheita....
KTP ei aseta v. 2014 EU - parlamenttivaaliin ehdokkaita, - eli ei osallistu ko. vaaliin, boikotoi, ja kehoittaa kansaa boikotoimaan ko. vaalia!
-Irti Suomi EU: sta.
-Torjuttava Nato, luovuttava eurosta, markka takaisin...
Puolustettava imperialisitisia sotia vastaan, - oikeudenmukaista, kansanvaltaista, eli demokraattisat maailmanrauhaa!
- k.n.
Velho3: le vastaa k.n. - 888 -)...
Ei sosialistinen vallankumosu epäonnistunut, - sillä se menestyskellisesti saavutti sosialismin vaiheen v. 1935 loppuun menessä, - kun johdossa oli raudan lujaa kurinalaisuutta noudattava VKP(b) ja 30.12.1922 jälkeen NKP(b). - Sosialismin asialla tinkimättömästi toimineet johtajat: - toverit Lenin ja Stalin. Tosin ei ko. vallankumouksen ja sosialIsmin voittoa ratkaIseet ko. johtajat yksin tai kumpikaan, mutta heidän johtamana neuvostokasat teki suuria ponnistuksia ja uhrauskaikin menettäneenä sen, mihin sosialistisella vallankumouksellla pyrkivät, - sosialismiin. Sosialismia oli VASTA V. 1936 ALUSTA, - JA SEN PARAS AIKA OLI LENININ JA STALININ JOHTAMISKAUSINA, - JOLLOIN VALLITSI RAUDANLUJA KURINALAISUUS, JOSTA VALLANKUMOUSKEN ALUSSA LENININ KOROSTAEN MAINITSI: - ETTTEI OLTAISI PYSYTTY VALLASSA 2 JA 1/2 KUKAUTTA, PUHUMJATTA 2 JA 1/2 VUOTTA, ILMAN TUOTA RAUTAISTA KURINALAISUUTTA...
-SIINÄ OLI SALASIUUS, JOS JOTAIN ETSITÄÄN PERSUTEEKSI SIIHEN, ETTÄ HYVIN RASKAISSA LUOKKATAISTELUN OLOISSA SOSIALISMI YLIPÄÄTÄ NEUVOSYOLIITOSSA TULI PÄÄPIIRTEIN RAKENENTUSKI VUODEN 1935 LOPPUUN TAI TS. 1936 ALKUUN MENNESSÄ, - VAIKKA OLI VASTUSTAJIA, - JOPA TYÖVÄENLUOKAN LENININ PERUSTAMASSA PUOLUEESSA.
PUHUMATTA MAAN SISÄISIÄ VASTAVALLANKUMOUKSELLISA PORVARISTOJÄÄNTEITÄ, JA MM. KULAKKI LUOKKA AINA 1930 LUVUN ALKUPUOLELLE VIIMESENÄ NL: N -KAPITALISTI - PORVARIULUOKKANA.
ENTÄ MAAN SISÄISET VASTAVALLANKUMOUKSELLISTEN MASINOIMAT LUOKKASODAT, - JA 14 ULKOVALTION PORVARISTON LÄHETTÄMÄÄ PÄÄLLEKARKAAJAA, -NS. INTERVENTIOSODASSA V.V. 1918 - 1922, SUOMESTAKIN MANNERHEIMIN LÄHETTÄMÄT PUOLISOTILAALLISET JOUKKIOT, KÄVIVÄT USEITA SOTIA ITÄRAJAN TAKANA... V.V. 1918 - 1922.
-HUOMIOITAAN ON MYÖS V.V.1939 - 1945 SODAT.
-JOTEN KYLLÄ SOSIALISTINEN VALLANKUMOUS OLI NEUVOSTOKANSAN UHREAA TOIMINTAA, KUNNES EREHTYIVTÄ VALITSEMAAN, PUOLUEENA NKP: n - KOMPROMISSIKAAARTI HRUTSHOVIN, - JA ALAMÄKI ALKOI KEHITTYMÄÄN SEKÄ NO NIIN, HISTORIA TUNENTAAN,
SOSIALISMIA EI NYT OLE - ON VAIN PORVARIVALTIO VENÄJÄ JA SIELLÄ KAPITALSIMI... - V. 1991 SYKSYN VASTAVALLANKUMOUKSEN JÄLKEEN.
-ON JÄRJETÖNTÄ ETSIÄ SYYTÄ MARXISMI - LENINISMIN TEORIASTA JA IDEOLOGIASTA, - ENEMPÄÄ KUIN LENINISTÄ JA STALINISTA...
-SYY ON MYÖHÄISEMPI, JOSSA VOIAMSUHTEET MUUTTUIVAT VASTAVALLANKUMOUKSELLISTEN TILAPÄISEKSI EDUKSI, MUTTA ONKO NÄIN, - JA KUINKA PITKÄÄN?
-NO SEN ASIAN RATKAISEVAT OMALTA OSALTAAN VENÄLÄISET YM. NL: n AIKASIEMMIN KUULUNEIDEN, ja nyt PORVARIVALTIOIDEN TYÖVÄENLUOKkA ERIKOSEN LUOKKALIITTON KANSSA.
-JÄTETTÄISIINKÄ JO TÄMÄ NEUVOSTOAJAN KESKSUTELU VÄHEMMÄLLE JA ALETAAN PUHUMAAN, MITEN ULOS SUOMESSA KAPITALISMIN KRIISISTÄ JA EU: STA??? - velho3
Ellemme voi myöntää sosialismin teorian virheellisyyttä , niin emme voi arvostella kapitalismin kriisiäkään oikein arkumentein.
KAPITALISMIA ON ARVOSTELTAVA SAMOIN ARKUMENTEIN KUN sosialismiakin eli lähdettävä ihmisen perimästä asti, sillä onhan kapitalismi sosialismin äiti ja sosialismi palaamassa äitinsä helmoihin takaisin johtuen niiden yhteisestä perimästä.
kapitalismi tulee olemaan sen historiansa pahimmassa kriisissä, ja suurimpana syynä on ,ettei ettei se pysty enään riistämään kehitysmaita niinkuin ennen, sen takia se yrittää kaikkensa että länsimaissa työvöäenkuokan toimeentuloa on heikennettävä jotta kapitalismi selviäisi kriisistä.
Suomessa nuo vaatimukset jotka ovat tulleet kansauinvälisen pääoman taholta hallituksen toteutettavaksi, olipa hallituksesa kuka tahan puolue se ei voi tehdä muuta kuin mitä ulkopuolelta määrätään
Eduskunnataholta ei ole toivoa tuon kehityksen estämiseksi, joten ainoaksi mahdollisuudeksi jää ulkoparlamenttaarinebn toiminta josta vas. puolueetkin ovat luopuneet, ja näin pettäneet
työväen aseman niillä murusilla joita ne sai hallitusneuvotteluissa
Vain voimakkaalla joukkoliikkeellä on torjuttavissa nuo huononnusvaatimukset, joita tehdään kilpailukyvyn nimissä .vaikka suomen kilpailukyky on huippuluokkaa,ja syy viennin vähenemiseen on kansainvälisessä lamassa
No niin repäiskääppä siitä- k.n.
Velho3 lle)...
-En ainakaan minä voi myöntää sosialismin teoriaa virheelliseksi, vaikka sitä innolla mm. Velho3 esittää perimänsä mukaan!?
-Ei sosialismin teoria ole virheellinen, - vaan siitä luopuneet, - herra Hrutshovi kannattajiensa kanssa, - joihin kompromissin tehneet NKP:n "äkkijyrkät vasemistolaiset trotskilaiset" - ja "oikeistolaiset buharinilaiset opportunistitit sovittelevassa kompromississa yhtyivät, - ja he yhdessä vääristelivät ko. sosialismin teorian luopumalla ko. teorian tieteellis-, dialektis hisstoriallisesta materialismin olemuksesta ja luonteesta.
-Marxin- Engelsin. Leninin ja Stalinin luovuus sosialismin teoriassa säilyy, - ja se vähitelleen saa uusia voimia, jotka tunnustavat ko. teroian ainoaksi oikeaksi tieteelliseksi opiksi sosialismista, - ja suuntaviitoitukseksi asteittain kommunssimiin,
mikä on luokaton yhteiskunta.
-Porvarillnen-, poroporvarillinen-, ja pikkuporvarillnen perimä tosin on vielä tiivis
perimä, jotka ruokkivat eri sortin opportunisteja, - siis sovittelijoita ja sopetujia kapitalismiin, jonka vastajärjestelmä on oleva sosialismi, - mistä asteittain edeneminen luokkataistelussa-, ja työväenluokan ja sen puolueen johdossa toteutuu, mutta vastavallankumous voimat voivat saada tilapäsivoittoja, - kuten Hrutshovin revisiomisesta on tapahtunut. - Tosin se on tilapäinen kapitalismiin takaisin palatuminen, - seurausta siitä, - että NKP luopui tietoisesta, raudan lujasta kurinalaisuudesta, - poukkoiliijoden temmellys kentäksi.., - näin revin Velho3 vastauksen, - mikä lmentää objektiivisen totuuden, ja totuus on
aina ojektiivinen, aina konkreettinen, ja aina prosessi.... revippä siitä.
- Toivo Oskar
Täällä puhutaan kommunismiin siirtymisestä sosialismin kautta. Miksi niin? Miksi ei suoraan rakennet a kommunismia, on yritetty monesti sosialismin kautta, ei onnistunu missään ei edes Venäjällä
- k.n.
Toivo Oskari)...
Ensin, - lue kommentini Velho3: lle...
-Neuvostoliiton ajan viimeinen ulkoministeri Zevarnatshe... esitti kyseisen kaltaisen revisoitun näkökannan siihen, että kapitalismista voidaan siirtyä muka suoraan korkean vaiheen täydelliseen yhteiskuntaan, luokattomaan kommunismiin.
-Tuo esitys oli suoranaista revisionistista julistusta, eli jo muun asian kannalla olevalta -ministeriltä.
Marxilais - keniniläiset klassikot: Marx, Engels, Lenin ja Stalin tuon näkökannan
osoittivsat käytännössä virheelliseksi, väärsitelyä se onkin.
-Ei Kapitalismista voida suoraan hypätä luokattomaan - täydelliseen yhteiskunnalliisuuteen, - kommunismiin, - sillä se on historiallisesti suhteellisen pitkä ja luokkataistelun monivaiheinen, sosialistisen vallankumouksen prosessi.
Esimerkiksi kapitalsimi, mikä alkoi kehittymään feodalismin uumenissa, omaa pitkän myös historialisen vaiheen eri asteet. - Jo Englannissa kapitalsimia alkoi ilmenemään 1400 luvulla. Ranskan suuri porvarillinen valalnkumous voitti giljotiineineen feodaalit 1700 luvun lopulla, - ja Venäjällä vasta 1917 helmikuussa.
-Kapitalismi kehittyi nimen omaa vapasta kapitalismista, imperialistiseksi monopolikapitalismiksi vasta 1800 - 1900 lukujen vaihteessa, että pitkä on tie "ryysyrantaa"...
-Sosialismia ei ole kapitlismissa, - se on ensin rakenenttava, ja se rakennetuksi tulee ns: -kapitalismista - sosialismiin siirtymvaiheen aikana...
-Marx nimesi kommunismin alemmaksi vaiheeksi: -sosialismin vaiheen, jonka aikana lopetetaan kaikki yhteiskuntaluokat, - ja asteittain rakenentaan luokaton yhteiskunta - talousjärjestelmä, -siis -korkean vaiheen kommunsimin, - jota ei ole vielä ollut missään, ei edes ehtinyt Neuvostoliitto, no, mainitsemien revvisionististen ja opportunististen voimien vuoksi, - ja ehdoton oppi on kokemuksesta: -on aina puoleen noudatettava raudan lujaa kurinalaisuutta, -joten esim. Neuvostoliitossa eivät hrutsheviulaiset hallinneet, - tai oikeammin eivät halunneet, koska alkoivat kapitalismin palauttamisen pitkän marssin 1953 - 1956 rajuna suuntataisteluna, ja revisioivat tarkistivat ja vääristelivät marxismi - leninismin opin ja puolueen... ja sosialistisen valtion.., lopettivat mm. työväenluokan luokka- ja valtiovallan, proeltariaatin diktatuurin. Hrutshovin määräyksellä...
-Totuus on se, - ei kommunsimiin voida suoraan siirtyä kapitalismista, - ja sosialismin kautta s e siirtyminen tapahtuu, - tosin ei enää hrutshovilasia, yms. opportunisteja.
- velho3
Kyllä kommunismiin vaidaan siirtyä suoraankin, sillä sosialimin kautta se ei onnistu, koska psykologinen riistäjäperimämme ei poistu pakkokurilla sosialismissa.
Vain kasvamalla irti tuosta riistäjäperimästä kommunismi toteutuu autumaattisestiKn esität samaa vanhaa virtä oikeoppisesta marxilaisuudesta, mutta kun tuo oikeappinen porukka pääsee valtaan, niin ääni kellossa muuttuu, ja riisto jatkuu koska he tekevät sitä mikä on heidän perimänsä
Historia on siinä asiassa hänen todistajansa, ettekö näe mitä maailmassa tapahtuu
Vaikka marxilaisuuden teoriat ovat oikeita, niin sen toteuttamisen teoriat ovat vääriä johtuen siitä, että ei ole tietoa ihmisen perimästä, joka estää sen toteutumisen
Juuri näitä toteuttmisen teoriota olen arvostellut
Maailma muuttuu, mutta ihmine ei muutu, sillä sen henkinen kehitys on pysähtyneisyyden tilassa
Teknisesti ihminen on kehittynyt muimaa vauhtia, mutta henkisesti se polkee pakallaan
Siinä on ristiriita, joka olisi ratkaistava, sillä kommunismi ei ole ennen sitä mahdollista
Uskonnot aatteet ja filosofiat ovat olemassa vain sitä varten, että tämä nykyinen tilanne jatkuisi, sillä he menettäisivät valtansa ihmismieleen nähden, ja jos ihminen kasvaisi ulos perimästään ne kävisivät tarpeettomiksi- k.n.
Marxin ja Engelsin tieteellisen tutkimustyön luovana jatkajana LENIN toi MARXILAISUUTEEN LENINISMIN IMPERIALISTISEN-, - SIIS MONOPOLIKAPITALISMIN OLOIHIN. SIKSI MARXILAISUUS NYKYÄÄN ON MARXIMI - LENINISMIÄ, - EIKÄ BERSTEININ JA KAUTSKYN REVISOIMAA VÄÄRISTELYÄ, JOHON VAIHEESEEN JÄIVÄ'T OIKEISTOSOSIALISTIT, - JA JATKAA OIKEISTO SOSIALISDEMOKRAATTEINA... -SUOMESSA TANNERI YM...
SILLÄ TAHOLLA TIETYSTI KIISTÄVÄT LUOKKATAISTELUN TYÖVÄENLUOKALLE VALLASTA- JA TYÖVÄENLUOKAN VALLAN, SIIS PROLETARIAATIN DIKTATUURIN VÄLTTÄMÄTTÖMYYDEN.... KIISTÄVÄT ETTÄ SOSIALSITINEN VALLANKUMOUS, , MIKÄ ALKAA VALLAN VALLOITTAMISESTA, - OMAA USEITA ERI SYKLEJÄ, ELI VAIHEITA, - JAKSOJA...
-ENSINÄKIN, EI KAPITALISMIN OLOISSA OLE SOSIALISMIA, VAAN ENSIN ON KAPITALSIMI KUMOTTAVA JA RAKENENTTAVA SOSIALSIMI, MINKÄ JAKSON MARX NIMESI KORKEAN KOMMUNISTISEN VAIHEEN ALEMMAKSI VAIHEEKSI, MIKÄ OTETAAN SUORAAN KAPITALISMISTA, - MUTTA KOMMUNISMIIN EI PÄÄSTÄ ILMAN TUOTA SOSIALISMIN VAIHETTA, - VAIN OPPORTUNISTISESTI SELITTELIIJÄT VOIVAT TUON HARPPAUKSKEN TEHDÄ SUORAAN KAPITALISMISTA, NO SIINÄ RUUVATKAA, MUTTA MINÄ HL: KOHTAISESTI LUOTAN MARXILAIS - LENINILÄISIIN KLASSIKOIHIN: -MARXIN, ENGELSIN, LENINIIN JA STALININ OPPIIN, JA KOKEMUKSIIN, ETTÄ SOSIALISMI ON VÄLTTÄMÄTÖN VAIHE ENNEN KORKEAN VAIHEEN KOMMUNSIMIN RAKENTAMISTA, SILLÄ SOSIALISMISSA ESIM. ON SOSIALISTINEN VALTIO JATKAMASSA SITÄ PERITTYÄ PORVARILLISTA OIKEUTTA -TYÖLÄISTEN HYVÄKSI, MUTTA HERRA HRTUSHOVI OLI PERINTEESSÄ TALONPOIKA JA POMPPOILI INNOSTUKSEN- JA PETTYMYKSEN POMPOILUSSA "OPPORTUNISMIN SUOHON", JA ALKOI SYYTTÄMÄÄN VIRKAVALTAISISTA HALLNTO TYHMYYKSISÄÄN STALINIA. - KUTEN KAIKKI KO. MENTALITEETIN OMAAVAT VOIVAT HELPOSTI SORTUA, - JOS KAIKKI EIVÄT SORRU, - SILLÄ RAUDAN LUJA KURINALAISUUS ON SE TAJUNTATEKIJÄ, - JOKA PITÄÄ PUOLUE- JA VALTIO JOHTAJAIN SOSIALISIMIN ASIAN JÄRKKYMÄTTÄMÄNÄ TOIMINNAN OHJEENA.
HRUTSHOVI OLI KOMPROMISSIVOIMAIN VALINTA LENINILÄISEN BOLSHEVIKKIEHDOKKAAN KAATAJAKSI STALININ KULEMAN JÄLKEEN MAALISKUUN 5 PÄIVÄ 1953, - JA TAVOTE: -KAPITALISMIN PALAUTTAMINEN, - MIKÄ KONKREETTISENA VAIHEENA ALKOI SYKSYLLÄ 1991...
NÄIN KÄVI, - MUTTA SE EI MUUTA TOSIASIAA: -SOSIALISMI ON KOMMUNISMIN ALEMPI KEHITYSVAIHE JOHON SIIRTYY MM. KAPITALISMIN- JA EDELLISEN HAPATUKSEN KUONA, - JOTA VASTAAN ON LUOKKATAISTELTAVA, JONKA AIKANA MM. YHTEISKUNTALUOKAT LOPETETAAN, - SILLÄ KOMMUNSIMI ON LUOKATON YHTEISKUTA - TALOUSJÄRJESTELMÄ,
JOHON SIIRRYTÄÄN ASTEITATIN SOSIALSIMIN PERSUTALTA, - EI KAPITALISMISTA, ARVOISA VELHO3.
- velho3
Tosi on että kommunismi on luokaton yhteiskunta, mutta vasta sitten kun ihmisyksilöt ovat vapautuneet riistoperimästään.
Luokkataistelun avulla sitä tilannetta ei saavuteta, ainoastaan se voi vaatia parempia elinolosuhteata.
Aosialismissa ei valta ole työväenluokalla, siilä permästä johtuen se luisuu pinelle eliitille
Luokaton yhteiskunta vaattii ihmisen riistoperimän päättymistä, eikä se pääty vähitellen sosialismissa
SIIHEN TARVITAAN PALJON SYVEMPÄÄ HENKISTÄ YMMÄRRYSTÄ JOTA TUO RIISTO PERIMÄ PALJASTUISI,
JA hän vapautuisi riistoperimastään, sen ymmärtämiseksi äly ja tiede ovat hepposta tavaraa, koska ne ei pysty näkemään kokonaisuutta rajoittuneisuutensa takia- k.n.
Luin Velho3. n utopiaa, kun palsin 4. viikoin sairaalakierrokselta tänää... Katson tämän aiheen osalani jo riittåvän, joten rauhotun toipuis jaksoon..
Idealismi- ja dialkektine materialismi eivät soiv yhten, joten jätän palstan itseäni viisaampien rakentavaan keskusteluun.k,.n.
- velho3
En ole ole materialist, enkä idealisti, ei kommunismi ole hälle utopiaa vaan täydellistä todellisuutta.
Uskonto palvoo materiasta kehityksen kautta syntynyttä sielua, pitäen sitä jumalallisena.
Sosilisteilläkin on utopia kommunismista joten, he ovat siinä suhteessa idealisteja
Mikään puolue ei voi raketaa kommunismia, sillää se on yksilökohtainen asia, ja kun tarpeeksi moni elää kommunismia käytännössä niin muutos tapahtuu yhteiskunnassakin automaattisesti.
Kommunismi on elämistä nykyhetkessä , eikä menneisyydessä josta projisoidaan tulevaisuus utopiat- k.n.
...Sanoiko "siirakki", - ei vaan nimimerkki Velho3.
-Olen uskonnoton materialistinen marxilaIs - leniniläinen, - enkä utopisti, joka haaveilee: ETTÄ TÄSSÄ ajassa ollaan kommunIsmIssa", JOKA on kaukaisemman tuelvaisuuden yhteiskunta, - johon ei vielä tämän hetkisillä voimillsa tule ihmiskunta pääsemään, - jopa sosialismikin on kaukaisempi lähitavote, mutta...
...no niin: Velho3 laittaa TAAS PAREMMAKSI, - JOTEN JÄÄN ODOTTAMAAN.
- Lenin-asia
mutta jos ei ole uskonnoilla väliä, niin miksi Lenin balsamoitiin?
häntä ihmiset palvoivat kuin Jumalaa ja koteihin pistettiin Leninin kuva ikonien tilalle. oli paljon uskonnollisia osatekijöitä bolshevikkien toiminnassa 20-luvun Venäjällä - noup kiinnosta
eiköhän tämä palsta pitäisi lopettaa. Kommunistit kirjoitelkoon keskenään vallankumouksesta. Kuka siitä olisi tosissaan kiinnnostunut?
- k.n.
KOLMANNEN LAISET USKOVAISET EDELLÄ KOMMENTOIVAT, - NIIN ON JA TOISTAISEKSI VAHVISTU HUUTO: "TURPA TULKKOON..."
TOISTAISEKSI LUOVUN VÄITTELYSTÄ HEIDÄN, NS. UTOPISTIEN HYVÄKSI JA TARINAFOORUMSIKI, JOTKA ODOTTAVAT "MESSIASTA", JOKOHAN SE ON TULOSSA?
LENININ PALSAMOINTIIN EN OTA KANTAA, SE OLI NEUVOSTOIHMISTEN ASIA,
MUTTA TODELLISEN AUKTORITEETIN KUNNIUOITUS ON TOISAALTAAN HYVÄ ASIA, - JOS EN KUNNIOITA HERRA HRUTSHOVIA. ENKÄ MUITA REVISIONISTEJA ENKÄ OPPORTUNISTEJA...
sEURAILEN KIRJOITUSKIA, VAAN EN NIIHIN TOISTASIEKSI AINAKAAN PUUTU ENEMPÄÄ SMANKALTAISIIN AJATELMIIN KJUIN VASTUSTAJIEN LOPETTAMIS IILMIANTOIHIN. - JATKAKAA VELJET JA SISARET,,, - velho3
SEHÄN ON UTOPIAA KOMMUNISTILLEKIN, ETTÄ HAAVEILEE KOMMUNIMISTA
Kommunismi ei ole utopia se joko on tai ei , sillä utopia ei ole mitään.
Olen lukenut jostakin lehdestä , stalin halusi Leninin palsamoitavksi sen vuoksi, että hän ei voi tulla maanpäälle takaisin, ennenkuin häne ruumiinsa mätänee.
Stalin ei antanut palsamoida itseään sen takia, että tulee takaisin ennen Leniniä jatkamaan hirmuvaltaansa.
Se kyllä näkyy venäjän nykymenossa, että palluu tsaarismiin
on menossa, koska nykyisellä johdolla on samanlaisia pyrkimyksiä on nykyjohdolla- velho3
Kapitalismi tulee kaatumaan samaan kuin sosialismikin, eli ihmise psykologiseen perimään, joka on toisen hyväksikäyttämistä
sekä taloudellisesti, että henkisesti, eli riistolle
Kapitlismi vain pysyy vallassa, vain sen vuoksi, että se perustuu tulle perimälle riistolle
Sitä mukaa kun ihmiset oppivat tuntemaan todellisen perimänsä,
niin sitä mukaa kapitalismi menettää otettaan yhteiskunnasta, ja sen hallinnasta
Muutos on yksilökysymys, siilä mitä me olemme yksilöinä sitä on koko yhteiskunta.
Jos me yksilöinä muutumme niin yhteiskuta muuttuu sen mukaisesti, ja kapitalismin riisto päättyy sen mukana, ja heräämme tulevaisuudessa riistolta vapaassa yhteiskunnassa.
Eikä siihen tarvita poliitikkoja, koska he ovat riistoyhteiskunnan takuumiehiä
- sosdemo
eipä viitti lukea näitä höpötyksiä tänään. Suomi on demokratiaa.
- velho3
Kukaan ei line selvittänyt mitä demokratia todellisuudessa on, sillä sehän on ihmisen perimän mukaisesti, riiston vapautta kaikille ja diktatuuri on ,ettå riistonvapaus om vai harvoilla ja diktaattorilla.
Emme voi kiistää sitä tosiasiaa, että elämme riistoyhteiskunnassa oli se kapitalistinen tai sosialistin, koska meidän psykologinen perimämme, uskonnon perisynti , jotka perustuvat toisen hyväksikäyttämiseen
Työläisinä me riistmme takaisin kapitalisteilta, meidän työ tuloksena kertynyttä pääomaa, ja ammattiyhdistysliike on tässä
mukana, jotta saisimme meiltä riistetyistä työn tuloksista edes osan takaisin, että saisimme jonkinlaisen toimeentulon.
Nykyisellä talousjärjestelmällä on vain yksi tavoite, jonka ne ovat ilmaisseet, ja harjoittaneet sen kaltaista talouspolitiikkaa, ja tuo tavoite on, että maailmassa on liian vähän köyhiä ja liian vähän rikkaita
NYKYISEN LAMAN SEURAUKSENA TUO tavoite on toteutumassa, köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437