AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / Kokemuksia lowcostholidays

Kokemuksia lowcostholidays

107 Vastausta 18 567 Lukukertaa
Onko kenelläkään kokemuksia lowcostholidays matkanjärjestäjästä?
Onko kaikki luvattu pitänyt paikkansa?
Mulla ei ole kokemusta.
Olipa todella terävä vastaus!
Meillä on pitkäaikainen kokemus alalta. Varaamme halpalentoja hyvissä ajoin ja käytämme halopja hotelleja/huoneistoja, koska menemme viettämään lomaa ja majoittuminen on siinä se välttämätön paha tai pitäisikö sanoa hyvä. Mitään lowcostvälistävetäjiä emme ole tähän tarvinneet.
Oikea kirjoitusmuoto on halpoja. Ei halopja. Miksi teet virheitä?
vanha sääntä: kaikki mikä näyttää edulliselta on tietenkin vieläkin edullisempaa. ei tuo nettisivusto ole mikään matkanjärjestäjä.
Ei sääntä vaan sääntö. Lauseet alkavat isolla kirjaimella. Miksi teet virheitä?
oispa ollut kiva itsekin saada tietoo eikä näitä typeriä edellä olevia "viisauksia"
Lause alkaa isolla kirjaimella. Ja päättyy pisteeseen. Miksi kirjoitat väärin?
Lause ei välttämättä pääty pisteeseen. Virke päättyy. Miksi opetat väärin?
Jokaisella sivustolla löytyy näitä pöljiä, jotka ei puhu asiasta / tiedä mitään.
Suurin "ongelma" välilaskut ja matkustusajan venyminen pitkäksi. Esim. antalya suoralla lennolla 3,5h näillä 9h jopa 15h. Kuka haluaa säästää missäkin. Itse en viitsisi noin kauan käyttää matkustamiseen aikaa. Muuten ok. kunhan muistaa maksaa luottokortilla !
Maksoin eilen matkan neljälle Turkkiin ja kun olin syöttänyt kaikki tiedot, myös luottokortin numeron niin tuli technical problem ruutuun. Menin tilille katsomaan ja hups, tililtä oli lähtenyt reilut 1500e. Soitin heille ja mitään varausta ei löytynyt. Pyysin tekemään uuden varauksen mutta ei kuulemma onnistunut, koska lentojen hinta ei olekaan se mitä olin maksanut. Myöskään ilmeisesti kyseiseen hotellin ei ollut edes huoneita jäljellä. Sovimme, että he palauttavat summan tililleni heti eilen, mutta ei ole näkynyt. Myöskään pankki ei näe, että mitään summaa olisi tulossa. Tässä nyt odotellaan 1500e köyhempänä, että rahat tulisivat takaisin, että voisin varata jostain muualta uuden matkan. Minä en suosittele tuota firmaa!!!!
Pyysin, heitä myös tekemään minulle varauksen siksi aikaa, että saisin rahat tilille, koska lentojen hinnat nousevat kokoajan, mutta se olisi kuulemma onnistunut vaan, jos olisin maksanut uudestaan tuon 1500e.
Onko palauttaneet jo rahat..miten homma meni lopulta??
Onneksi maksoit luottokortilla, voit kysyä sieltä ja peruuttaa maksusuorituksen luottokorttifirman kautta. TEE SE HETI!!!!
Kiitos kertomuksestasi...ei siis mennä lowcostholidayssillä, ei ees yritetä :P Kaikenlaisia huijareita sitä onkaan olemassa :(.
Lentojen kanssa ei käytetty, mutta pelkissä hotelleissa useastikin. Ja homma on toiminut ihan OK. Usein selkeästi edullisempi kuin esim. booking-hotelli-sivusto.
Saat esim. all inclusiven yöpymisen ja aamiaisen hinnalla.
On kokemuksia, kaikki meni OK ja halvalla....!!!
Ollut ruotsissa toiminassa pidemmän aikaa ja palautteet ovat tosi hyviä. Vanhempani olivat viime vuonna Tukholmasta Turkissa heidän järjestämän matkan kautta hinta noin 200 € all inclusive (lennot, kaikki ruoka, hotelli..) - odottivat pahinta mutta kaikki oli tosi mahtavaa.
Lähdemme seuraavalle matkalle perheen kanssa heidän kautta jos vain löytyy sopiva tarjous. Kiva että ovat nyt suomessakin niin ei tarvitse matkustaa ensin ruotsiin ja jatkaa matkaa sieltä.
http://www.trustpilot.fi/review/www.lowcostholidays.com

Täältä löytyy kokemuksia. Ei ole mennyt ihan niin kuin Strömsössä.
Pysykää kaukana tästä puljusta. Yritin maksaa nettisivuilla luottokortilla Espanjan matkaani, jonka lähtö olisi ollut 5 päivän päästä ja eihän se onnistunut, kun kaikkien tietojen syöttämisen jälkeen ja viimeisen "varaa nyt" napin painalluksen jälkeen tuli ilmoitus että valitettavasti olemme törmänneet ongelmaan käsiteltäessä varausta ja pyyntö soittaa kyseisen puljun myyntipalveluun vahvistaaksesi että varaus on mennyt läpi. Soitin samantien myyntipalveluun ja sieltä luvattiin selvittää asiaa. Oletin tietenkin, että selvittäisivät pikaisesti, kun näin lähellä lähtöpäivää ollaan. Vuorokauden päästä, kun mitään ei ollut kuulunut soitin uudestaan, jolloin todettiin, että heillä ei näy mitään matkaa varattuna nimelläni ja että voivat varata uuden matkan, tosin 150 euroa kalliimmalla hinnalla kuin mitä alun perin varaamani olisi ollut. Tätä en hyväksynyt, koska tunsin tulleeni huijatuksi, joten jäi sitten Espanjan matka tältä kesältä väliin. Nyt vielä saa jännittää seuraavaa luottokorttilaskua, onko sieltä sittenkin veloitettu jotain. Joten jos haluatte välttyä turhalta ketutukselta ja säätämiseltä kehoitan varaamaan matkanne jotain muuta kautta.
Itse tilasin matkan Mallorcalle ja maksoin luottokortilla, mutta ei jostain syystä toiminut. Soitin sinne ja varasivat uudelleen, kun annoin kaikki tiedot, mutta yllätys, hinta nousi heti 70 e, no otin sen kuitenkin. Ihmettelin vain hotellin hintaa, ei pidä paikkaansa minkään bookingin yms. kanssa, on paljon kalliimpi.
Saas nähdä päästäänkö syksyllä matkalle.

.
Ilmeisesti tuo luottokortilla maksaminen on heillä pannassa koska jos et saa tuotetta niin rahat joutuu palauttamaan mikä ei käteisellä toimittaessa ole niin yksiselitteistä.

Kannattaa vain ja ainoastaan varata tämmöisiltä yhtiöiltä luottokortilla niin voi olla varma että saa omansa pois jos asia riitautuu.
Seurailin ja vertailin hintoja n.10min ja meinasin tehdä varauksen,mutta juuri ennen vahvistusvaihetta tuli uusi hinta yli 200e kalliimpana. En sitten varannut enkä maksa tuonlaisella periaatteella mitään.
Juu se viesti "Hups, hinta on nyt noussut kovan kysynnän vuoksi" -kyllä ärsyttää.

Mutta silti, kun kikkailee muilla päivillä/ lennoilla ja palaa takaisin, saattaa hinta olla jopa halvempikin kuin alkuperäinen.

Silloin pitää napata.
Itse sain Finskin suorat lennot ja hotellin kuljetuksineen n. 500€ halvemmalla kuin alkup. hinta Norwegianilla. ( 2 aik + 2 lasta).

Tuo Lowcostin hintakikkailu luultavasti tekee sen tilin heille.
Kannattaa kikkailla samanlailla takaisin.

Matka varattu syyslomalle. Hinta jopa yli puolet halvempi kuin matkatoimistojen kautta. Saa nähdä kuin käy.
Tehkää (jos teitä nyt on useampi kuin yksi joka kommentoi eri nimimerkeillä?) ilmotus poliisille jos rahanne on viety tällä tavoin. Myös siinä tapauksessa että olette 1. menttäneet rahat 2. ette saaneet sitä matkaa minkä varasitte mutta saitte tilalle toisen kalliimman, jonka erotuksen jouduitte maksamaan ja maksoitte, ja kävitte matkalla.

On petos tuolla tavoin nyhtää rahaa ihmisiltä.
Varasin matkan sieltä ja tuli että hinta on 30€ halvempi per matkustaja. Noita taidetaan hinnoitella jatkuvan vapaiden paikkojen ja tarjonnan mukaan,
Luultavasti ovat kehittäneet "ohjelman" , jossa raja-arvoina alin myyntihinta sekä ns. hyvätrahat-hinta. Samaa kohdetta, samoilla lennoilla kun kierrättää sivustolla, niin huomaa että se on parin tunnin sisällä joko halvempi tai kalliimpi.

Saadaan asiakkaat "hätävaraamaan", koska hinta on alkanut nousemaan.
Sekä nappaamaan "alempi" hinta, kun muutos hetkeksi alaspäin.

Bisnes on Bisnes.
Olimme varaamassa matkaa, mutta netin kautta varattaessa hinta muuttui koko ajan vaikka emme lisänneet mitään, minkä olisi pitänyt hintaa korottaa.
Soitin Lowcostille ja yllätyksekseni halvasta matkasta olisi tullut ei niin halpa matka.

Perushinnan päälle olisi tullut maksu matkatavaroista /per hlö, lentokenttäkuljetus, hotellilla olisi pitänyt antaa käteisenä 150€:n "vakuutus" jos jotain huoneessa sattuu hajoamaan. Lisäksi tuli maksaa jotain veroa (4€) joka on säädetty turisteille euroopan suurissa kaupungeissa ja paras oli se, että petivaatteet ja pyyhkeet maksaisivat erikseen. Niiden vuokrahintaa en muista sillä siinä vaiheessa kerroin puhelinpalvelun neidolle, että valitsemme toisen matkanjärjestäjän.
Tuo firma hakee lennot reittilennoista, ei lomalennoista.
Ryanairilla sekä Norwegianilla on ruumaan menevästä matkatavarasta laukkumaksut kpl.määrän mukaan,mutta ei käsimatkatavaroista.
( Tarviiko jokainen ison laukun ?).

Finnairin ja esim Turkish Airlinesin lennoilla kys. tavarat kuuluvat hintaan.
Kannattaa silloin ottaa monista lentovaihtoehdoista itselle edullisin.

Lentokenttäkuljetus..........Aivan niinkuin esim. Finnmatkoilla erikseen.

Hotellivakuudet, pyyhemaksut.....Aivan niinkuin joudut muutenkin omatoimimatkoilla joillekin hotelleille antamaan.

Vero 4€ Espanjassa....Aivan niinkuin joudut muutenkin omatoimimatkoilla maksamaan.

Löytyikö silti edullisempi matka muualta ?
Löytyi edullisempi matka :)
Hei.
Olisiko jotain vihjettä / linkkiä antaa mistä saitte matkan ?
Mulla kävi just toisinpäin ku monilla, eli loppuvaiheesssa ennen hyväksymistä jo edullisesta hinnasta lähti n. 45 euroa pois.
turhaan panettelette hyvää matkatoimistoa,tuskin olette asioineet ollenkaan kyseisen matkan järjestäjän kanssa.itse sain tosi halvalla lennot oulusta joka on kotikenttäni sekä majoituksen neljäntähden hotellissa hinta 350.se on totta että norvegian ottaa kaikilta myös kotimaanlennolla 26 euroa ruumaan menevästä laukusta.itse neuvoisin teitä syöttämään kaikki luottokortin numerot suullisesti puhelimen välityksellä,heillä ei toimi muu,ainakin minulla toimi.tililtä oli veloitettu juuri se summa joka pitikin.eikä ollut mitään lakanalisiä ja huoneen hajoitus maksuja.kuulostaa kovin murrosikäisen tempulta tämä mollaus.luulen että murkuilta voisi ottaa pantin ja palauttaa sitten jos huone on ok.espanja kutsuu ja kutsuun vastasin si .
Niinköhän uskaltais varata matkan Marokkoon Marekechiin???

Tuli niin ristiriitaisia kommentteja. Tai on monenlaisia kokemuksia. Tuo oli hyvä vinkki - soittaa tilaus. Tai luottokortin numero.
Lisäksi sivusto ei toimi jos koetat hakea kohteesta lisätietoa niin mikään valikko ei toimi eli et voi tietää mitä varaat.
Näköjään tuossa " Suuri ale " kohdassa joku bugi.
Kohteen tiedot kaikkine kohdekuvauksineen sekä karttoineen löytyy normaalilla haulla samoilla hinnoilla. Ei pitäisi olla vaikeaa...jos on niin soita sinne, normaali puh.maksu ja avoinna 23 asti.

Jotenkin tuntuu että Lowcost tallaa joidenkin matkanjärjestäjien varpaille tarjoushinnoillaan.

Vinkki: Varaus kannattaa tehdä arkena, ennen perjantaita. Viikonloppuisin lisäävät hintaa. Esim. tällä hetkellä Benidormin matka (7pvä) 217€ ja vielä eilen torstaina 172€. Ensi viikolla arjen koittaessa taas laskevat hintaa.
Tosi ikävä tapa "hupsis, hinnat nousseet kovan kysynnän vuoksi". Useimmat haut antoivat ko tuloksen. Haiskahtaa huijariyritykseltä.
Kokemuksia löytyy!!!! Varasin viidelle matkat espanjaan low cost holidaysin kautta ja kun olimme maksaneet summan, varauksemme hävisi. Soitin firmalle ja he sanoivat että matka oli kallistunut ja halunko ottaa sen silti. En suotunut tähän ja sovimme että low cost holidays palauttaa rahat takaisin tililleni. Nyt on mennyt yli kaksi viikkoa ja rahoja ja ei näy. Olen soittanut firmaan monta kertaa ja joka kerta tulee uusi selitys minkä takia rahat eivät ole lähtenyt. ESIM: "Unohdimme painaa nappia ja palautusrahat eivät lähteneet eteempäin yms." Säälittävä yritys!! EN suosittele kenellekkään!!!!!!
Käyttäkää LUOTTOKORTTEJA kun maksatte,jos huomaa tulleensa huijatuksi,heti yhteys luottokorttiyhtiöön, niin homma hoituu ja korjaantuu,ennenkuin veloitusta ehtii tapahtua
No juuri ostin matkan ja sitten luin näitä juttuja.
Lähtöön alle vuorokausi , eli kiireesti Finnairin sivuille katsoon löytyykö mitään..
Sain tehtyä selvityksen , eli tähän saakka kaikki toiminut normaalisti.
aki8 kuis kävi,oliko kaikki niinkuin piti?
Tervehdys kaikille,

Olen lowcostholidaysin Suomen osaston edustaja Anu. Olen pahoillani kuullessani, että teillä on ollut ongelmia lomamatkan varauksen yhteydessä ja sen takia haluaisinkin nyt yrittää vastata kysymyksiinne. Yhtiömme on perustettu Iso-Britanniassa vuonna 2004 ja Suomessa aloitimme toimintamme tammikuussa 2013. Olemme internetissä toimiva yritys, joten meillä ei ole paikallisia toimistoja ja tämä on yksi syy miksi saat meiltä lomasi edullisesti. Pystymme neuvottelemaan edulliset hotellihinnat ja kun varaat hotellin kauttamme, pystymme samalla varaamaan reittilennot puolestasi. Tarjoamme myös edullisia lentokenttäkuljetuksia suosituimpiin kohteisiin ja hotelleihin. Lentojen hinnat meillä ovat aina samat kuin suoraan lentoyhtiöltä. Edullisimpia lentoja Suomesta järjestää halpalentoyhtiöt, esimerkiksi Ryanair ja Norwegian.

Me lowcostholidaysillä otamme kaikki tapaukset vakavasti, joten haluan nyt luetella nyt muutamia yleisempiä syitä yleisimpiin ongelmiin varauksenteon yhteydessä. Nämä vastaavat myös tällä palstalla kirjoittajien kohtaamia ongelmia.

• Peruutuksen jälkeen maksujen palautukset voivat kestää jopa 7 pankkipäivää. Kaikki talousasiamme kulkevat Englannin kautta, joten rahaliikenne vie hieman enemmän aikaa kuin Suomessa.
• Joskus koemme teknisiä ongelmia mitkä estävät varauksen vahvistamista maksuvaiheessa. Ongelmat saattavat johtua maksukortista, jota asiakas käyttää maksamisessa. Jos asiakas saa virheilmoituksen maksuvaiheessa, pyydämme tarkistamaan oman pankin päivän turvarajan ja että kortilla on sallittua tehdä kansainvälisiä internetmaksuja. Me hyväksymme tällä hetkellä vain korttimaksun. Hyväksymämme kortit ovat American Express, Visa Electron, MasterCard debit, MasterCard credit, Visa Credit, Visa Debit ja Visa debit/credit (huomaa, että molemmille puolille on oma numerosarjansa). Jos päivän turvaraja ei ole riittävän suuri, mutta yrität kuitenkin tehdä varausta, saattaa käydä niin, että jotkut osat varauksesta pystytään varaamaan ja maksamaan, mutta ei kaikkia. Yksi syy virheilmoitukseen maksuvaiheessa on meidän skandinaaviset erikoiskirjaimet sekä väliviiva, mitä tavallisesti halpalentoyhtiöt eivät hyväksy. Jos saat virheilmoituksen maksuvaiheessa ja tiedät, että kortillasi on mahdollista suorittaa maksu ja kyseessä on varsinkin Ryanairin lento, vaihda ä ja ö kirjaimiksi a ja o, väliviivan tilalle voi jättää tyhjän välin.
• Joskus lentohinnat muuttuvat hyvinkin nopeasti, varsinkin halpalentoyhtiöillä. Mitä useammin asiakas katsoo samaa lentoa ja mitä useampi ihminen katsoo samaa lentoa, sitä nopeammin hinta nousee. Muista, että poistamalla selaimen sivuhistorian, saa päivitetyn hinnan. Halpalentoyhtiöt saattavat muuttaa hintojaan useamman kerran päivässä ja meidän internetsivumme päivittyy 4-5 kertaa päivässä, joten joskus juuri ennen maksua, järjestelmä ilmoittaa, että hinta on muuttunut. Joskus voi käydä niin että hinta muuttuu juuri maksuvaiheessa tai, että päivitystä ei voitu tehdä ennen maksua ja siksi lentoasi ei pystytä heti vahvistamaan.
• Jos olet valinnut matkasi tarjousmatkoista tai siirtynyt meidän sivullemme joltakin toiselta sivulta etkä pääse varauksessa eteenpäin, kokeile mennä suoraan meidän pääsivullemme ja tee kokonaan uusi haku täyttäen hakukriteerit itse.

Emme pysty vastaamaan yksittäisiin kysymyksiin täällä, mutta puhelimitse palvelemme ilomielin. Soita meille paikallispuhelumaksun hinnalla myyntipalveluun numeroon 09 42450199 tai jos sinulla on jo varaus soita numeroon 09 42450220, tai lähetä sähköpostia osoitteeseen varaus@lowcostholidays.fi. Jos linjamme on varattuna, voi meille aina jättää viestin ja soitamme takaisin päin. Halutessasi voit myös puhua englantia puhuvan henkilön kanssa.

Kiittäen, lowcostholidaysin Suomen tiimi
Palasimme sunnuntaina LC:n järjestämältä Costa Bravan lomalta. Kotikaupungista Gironaan ja takaisin. Kaikki meni loistavasti! Maksoimme visalla, kaikki ok. Perjantaina soittivat (su lähtö),hotellimme (3 tähteä) sulkeutui talven ajaksi. Tarjosivat toista(4 tähteä) ja hyväksyimme sen. Noh, eipä se ihan neljää tähteä ollut, mutta noin 3+. Ruoka oli tosi hyvää!!!
Lentokenttäkuljetusta emme ensi kerralla ota, koska se ei suju kätevästi. Muuten kaikki oli hienosti! 416 eu lentoineen, matkalaukkuineen, hotelleineen, allinclusiveneineen! Katalonian turistivero on 0,50-2,50 pv, kait riippuu hotellinhinnasta. Kahdelta oli viikko 13,80 mikä maksetaan hotellissa, ei siis mikään LC:n keksimä lisämaksu. Oltiin tyytyväisiä ja nautittiin all inclusivesta!
Yritin maksaa varaamaamme matkaa American Expressillä, mutta se ei käynyt. Soitin myyntinumeroon ja sieltä sanottiin, että Amexia ei hyväksytä. Ostin sitten toisella kortilla. Nyt suurin ongelma on se, että emme saa tehtyä online-tsekkausta Ryanairille. Olisimme tsekanneet pelkän menolennon ja paluun sitten, kun on sen aika, mutta järjestelmä ei anna meidän tehdä sitä, vaan pyytää maksua lennostamme, vaikka se on jo maksettu. Kone on täynnä keltaisia paikkoja, jotka eivät ole varattuja eikä vapaita. Ovatko ne matkatoimiston lukittuja paikkoja, mutta miksi niihin ei voi tehdä tsekkausta?
Palattu syyslomareissulta Mallorcalta. Kaikki toimi kuin junan vessa.

Eniten meidän epäilyksiä herätti kuljetukset paikanpäällä, joten maksoimme vain halvimman mahdollisen kuljetuksen.( Varauduttiin omiin kuljetuksiin).
Yllätys olikin että PMI kentällä oltiin yöllä vastassa nimikyltin kanssa ja suora kuljetus tilataksilla hotellille !
Ja sama takaisinpäin..taksi hurautti sovittuun aikaan hotellille ja kentälle.
Tämä johtui varmaan siitä, koska olimme ainoat hotelliimme yöllä menevät asiakkaat.
8vrk all-inc paketilla, 2+2 henkeä....alle 1600€...suorilla lennoilla..syyslomaviikolla !
Erittäin hyvä hinta-laatusuhde. Suosittelen kyllä.

Ps. Hotellihuonetoivomukset eivät ole LC.n kautta vitsi, LC.n ilmoittamat toiveet huomioidaan ainakin tässä hotellissa, kertoi respa.
Kantsiis ehkä hommata sinne jotain possea joka osaa suomea? Tuo vastaus kun on aivan selvästi kömpelö käännös englanninkielisestä ns. vakio/boilerplate-vastauksesta.

Huomasi siitä että viesti on täynnä kömpelöä -mme -nne, me ja muita juttuja joihin törmää jatkuvasti kun lukee englanninkielisten firmojen juttuja. Käännettynä suoraan ne ovat niin teennäistä siirappikieltä että jos tuollaista paskaa alkaisi vääntää suomessa niin turpaanhan siinä voisi tulla.
Mistä näitä typeriä räksyjä tulee?
ASIAA on vähän - sen vierestä riittää.
Minusta erittäin hyvä ja selventävä kirjoitus "suomen tiimiltä". Vaikka räksytätte kuinka esim. finnmatkoja,ei ne tänne vastaile ja selittele. PS: Kirjoitusvirheitäni on turha kommentoida - niitä löytyy kyllä. Menkää sivustoille jossa käsitellään kielioppia ja oikeinkirjoitusta. Matkustamaan teistä ei varmaankaan ole
Jos LowCostista reklamoi vastaus kestää ensinnäkin viikkoja.
Vastauksena tulee juuri kapulakielinen liirum-laarum, jossa kaikki virheet kielletään, eikä mitään virheitä myönnetä. Asiakkaalla pitää olla todisteita, valokuvia ja muuta, muuten mitään kompensaatiota ei saa. Siis vaikka paikan päällä asiat olisi vieläkin, kuten asiakas reklamoi. Ellei valitusta tehdä heti paikan päällä johonkin palvelunumeroon ( oppaita ei ole olemassa), valitusta ei oteta huomioon.
Palvelunumeroon ei tahdo saada millään yhteyttä. Jos oikein huonosti käy lomalla ei muuta ehdikään kun hoitaa Low Costin laiminlyömiä asioita.
Hei, juuri kanssa palattu Turkista Alanyasta ja kaikki muu sujui kuin rasvattu, paitsi lenttokenttäkuljetuksissa hieman toivomisen varaa, siihenhän ei LC voi vaikuttaa, vaan itse kuljetuspalvelun tuottaja...
Käyetään seuraavan kerrankin ;) hinta/laatu suhde tosiaan kohdillaan
Hei!

Onpa hyvä, että Anu selvitit asoita, joita maksamiseen ja varauksentekoon liittyy. Kiitos!
Olisin kerran ollut kiinostunut lähtemään YKSIN jonnekin, kun törmäsin siihen, että hinta oli aina kahdelle ja jos yritti etsiä kohtaa, jossa voi nähdä matkan hinna yhdelle henkilölle, sitä ei joko löytynyt tai se oli huomattvasti kalliimpi kuin jos olisi lähtenyt jonkun kanssa ja maksanut puoliksi matkan. Miten on voiko näitä edullisia matkoja varata netistä yhdelle vai tarviiko olla aina useampi lähtijä? Ja miten pitkälle eteenpäin näitä edullisia matkoja on varattavissa?
Olimme Costa Bravassa Lowcostholidaysin matkalla ja kaikki meni loppujen lopuksi hyvin, hyvät lennot, erittäin hyvä hotelli, lentokenttäkuljetukset ja ennen kaikkea HALPA hinta. Kiitos!
Vähän oli opettelemista, mutta kyllä se kannattaa, koska matka on halpa. Jatkossa käytämme samaa matkanjärjestäjää.
Lowcost kyykyttää perinteisiä mukamatkatoimistoja 10 - 0

EI mitään järkeä maksaa matkaopaspalveluista (Näkeeköhän kukaan muualla kuin kentällä plakaatin kanssa ? ) Tai tervetulotilaisuuden takia yli kolmannes YLIhintaa ?

Ainakin itse annan Lowcost toiminnalle 10p.

Asiakaspalvelu joka päivä klo 23 asti, jos jotain kysyttävää lomalla tai ennen.

Jopa kuljetukset paikanpäällä lomalla nappiin...yölähtö joten laittoivat taksin shared shuttlen sijaan...ja suoraan kentällä oikean oven eteen..laukut kannettiin terminaaliin...toivotettiin hyvää matkaa...loistavaa palvelua !

KIITOS !
Turvallisinta on varmaankin luottaa noihin kolmen koplaan ( Fi, Tjä, ja Au) ja voi turvallisesti maksaa myös pankkitililtä.
Hei! Juuri tutkin viikon matkaa Roomaan, Lento- ja hotellihinnat ok. Sitten sanotaan, että matkatavaroista pitää maksaa erikseen. Paljonko? Mistä sen saa tietää. Entä lentokenttäkuljetuksen hinnan? Mistä sen saa tietää?
Tiedoksi: Olin juuri Alanyassa Turkissa Lowcostholidaysilla ja kaikki hoitui todella hienosti ja halvalla. Mitä nyt piti kotimatkalla jonkun aikaa roikkua Istanbulin lentoasemalla, kun oli koneen vaihto siellä, Viikko puolihoidolla kokonaisuudessaan 315/nuppi, ja sisälsi siis eestaas kuljetuksen Antalya-Alanya. Ja hotellin Kleopatra Arsi oli mukava; aamiaiset ja illalliset oli hyviä ja maittavia.
Jos matkustaa kaksi ihmistä, niin pitääkö maksaa kaksi matkalaukkua vaikka haluaisi ottaa vain yhden laukun?
Ei pidä. Maksat vain ne mitkä liität halpalentoosi. Yleensä nuo tiedot ovat kyllä varaussivulla.
Jos jostain syystä et löydä, soita ilmaiseen numeroon ja kysy.

Normilentoyhtiöillä laukut ovat jo hinnassa mukana.
Ei valittamista. Kaikin puolin homma toiminut. Älä rupea sooloilee, teet vaan niinkuin ovat ohjeistaneet tehdä. Tarkkana jos tilaatte yhteiskuljetusta lentoasemalta kohteeseen ja vs. Kuljetus on tilattava säännöissä mainitun ajan sisään. Kuljetustilaus hoituu älypuhelimeen ladattavalla appsilla. Ekalla kerralla meni kuljetus sivu suun kun en lukenut kaikkia pränttejä ajoissa.
Varmaan ok. jos kaikki sujuu niin kun pitääkin, mutta jos tulee ongelmia niin
asiat menee hankalaksi. Meillä ei kuljetukset toimineet mennessä ollenkaan,meitä ei ollut ilmoitettu kuljetusfirmalle ollenkaan ja paluumatkalla puolentunnin matkaan olisi pitänyt lähteä yli neljä tuntia aikaisemmin. Kulut kaikesta tästä oli yli sata euroa mutta meille luvattiin korvata 18,20 euroa eli puolet maksetusta kuljetusmaksusta ( mitä sitäkään ei ole tilillä näkynyt vaikka aikaa on kulunt jo yli kuukausi). Kovasti olivat pahoillaan asiasta,
se ei vaan paljon ilahduta. Vastaisuudessa varaan lentoni ja hotellini itse en tarvitse siihen tämäntyypisiä välikäsiä ollenkaan.
Tarkkana kannattaa olla! Juurikin halusin maksaa netissä loppuerän varaamastani matkasta, mutta kaikilla annetuilla maksutavoilla eli korteilla laskun loppusumma nousi aivan mystisesti 42,05€. Missään ei mainittu tällaisesta lisäkustannuksesta, eikä myöskään tarjottu lisämaksutonta vaihtoehtoa maksamiselle. Tästä suivaantuneena soitin LCH:lle, jotka eivät olleet kuulleetkaan asiasta koskaan aikaisemmin. Pitkällisten neuvotteluiden ja selvittelyjen jälkeen asian viralliseksi diagnoosiksi kerrottiin "tekninen vika". Minulle annettiin mahdollisuus maksaa lisämaksutta valitsemallani kortilla niin, että annan kaikki tarvittavat tiedot puhelimessa virkailijalle, joka suorittaa maksun puolestani. En voi sanoa innostuneeni kyseisestä ratkaisusta, mutta parempien vaihtoehtojen puuttuessa valitsin sitten VisaElectronin. Nyt kaikki
näyttäisi olevan kunnossa, toivotaan parasta.
Joo tarkkana pitää tietysti olla, tekninen vikakin on mahdollista.
Maksoit siis loppuerää varaamastasi matkasta. Ainakin itse sain heiltä välittömästi varausmaksuni tehtyä tositteen maksettavasta jäljelle jääneestä erästä.
Tuohan on heitä sitova tosite.
No ainakin pääsit puhelinpalvelun kautta sopimaan.
Kuinka nopeasti pääsit palveluun ?
Puhelimitse olen aina päässyt palveluun heti, ei ole tarvinnut ollenkaan odottaa.
Tämä mainitsemani loppuerä muodostui alun alkaen vähän kummallisesti. En saanut matkaa varatessa yhtäkään luotto- tai pankkikorttia läpi. Useiden päivien, sähköpostien ja puheluiden jälkeen annoin virkailijalle tarvitut tiedot ja valtuutuksen maksaa matkani. Jostain minulle epäselvästä syystä kortiltani oli veloitettu kaksikin eri summaa niin, että matkan kokonaishinnasta jäi vielä maksamatta tämä jäljelle jäänyt "loppuerä". Ja kuten sanottua, en eräpäivän lähestyessä päässyt edes niin pitälle, että olisin kokeillut luottokorttini toimivuutta kun jo pillastuin tästä mystisestä 42,05€:n lisämaksusta. .
Minua tynpii niin, kun kirjoitetaan virheellisesti näihin kirjoituksiin. Voitteko kirjoittaa oikein?
"Minua tynpii niin, kun kirjoitetaan virheellisesti ...."

Tynpii ? Muakin tympii.
Lowcost oli järjestänyt Gironan kentälle oppaan, jonka infotaulussa luki ikioma etunimeni täysin oikein kirjoitettuna! Ilmoittauduin hänelle, ja opas antoi kauniilla englannilla täydellisen kuvauksen, mistä löydän bussin kaupunkiin: auton väri, numero ja pysäkin sijainti erittäin tarkasti. Siirtymiseen tarvitsin ehkä alle minuutin, joten missään takamailla pysäkki ei todellakaan ollut.

Tunsin olevani räätälöidyllä matkalla, vaikka olin valmistautunut halpis-reissuun suppeine palveluineen.
Varoitteluistanne huolimatta tartuin kyseisen puulaakin "täkyyn" tänään se soitto sitten tuli heidän järjestelmä virheestään ja suht edullinen hotelli hinta viisinkertaistuu mikä ei ole tältä planeetalta..., "pahoittelevat" kovasti ja olivat tehneet paljon töitä että saisin hotellin sovittuun hintaa josta sain jo voucherit ja liput.
Rahat luvattiin palauttaa mutta ajankohta jäi epäselväksi.... otin heti yhteyttä luottoyhtiöön asia ratkaisemiseksi.
Olihan tämä p****a yllätys kaksipäivää ennen lähtöä, varsinkin kun rahat on jossain...

ÄLKÄÄ KOSKAAN IKINÄ NEWER EWER ****TANA ****KELE olko missään tekemisissä tämän kioskin kanssa

v*tuiksi meni
Voi ei!! Ihan kauhulla seuraan näitä kirjoituksia; mulla ollut maksamiseen liittyviä kommelluksia jo ihan tarpeeksi, ja lähtö on 23.2.
Sulla oli siis jo liput jo voucherit? Miten ja millä saivat maksettua mystisesti kohonneen hotellimaksun? Olitko antanut aikaisemmin jotain luotto- tai pankkikorttitietoja? Eihän tällaisen luulisi edes olevan mahdollista, saatikka sitten laillista!
No jaa...vai kauhulla..voivoi sentään.

Jos ette tiedä niin Lowcostholidays on suurempi matkanjärjestäjä kuin AM, Finmatkat, Tjäreborg ja Detur Yhteensä !

Isolla yhtiöllä on suuret rattaat.
Luottoyhtiö oli aika voimaton, jouduin hankimaan uuden hotelli varauksen matka tuli jo tehtyä mutta valitettavasti toisen hotellin maksua en saanut tililleni koko matkan aikana toinen soitto rahojen perään aiheutti ylimielistä pyörittelyä perusteltiin että yhtiö englannissa ja menee ainakin viisi pankkipäivää, älkää ainakaan viimeisiä rahojanne tähän putiikkiin laittako aika mukava loma kun luottokortti huutaa tapissa jo ennen kuin ehtii edes lähteä matkalle...

Minä sain erittäin epämääräistä palvelua kyseistä "kioskista" tosin suomeksi, mutta jos ei kerrota mitään eikä luvata mitään niin se on ihan sama millä kielellä sitä shaissia kuuntelet.

Tämä on tällä yrityksellä kuulemma ihan käytäntö että rahat menee heti, mutta heidän sopimuksensa astuu voimaan vasta kun hotelli myy heille huoneen jonka välittävät eteenpäin... jos ei luvattua tuotetta voidakkaan myydä niin palautellaan rahat sitten kun ehditään... tällä tavalla saadaan firman kassaan hetkellisesti rahaa kun sitä tarvitaan...
Lowcost + Norwegian:
Olimme kuukauden lomalla Puerto De La Cruzissa ajalla 14.1-12.2.2014.
Varasimme matkat ja lennot Lowcostilta. Kaikki sujui todella hienosti.
Vaihdoimme vielä hotellia viikkoa ennen matkaa ilman lisäkuluja.
Myös kuljetukset kentältä hotellille varasimme varauksen yhteydessä.
Matkan varaamisen yhteydessä hinta määräytyy varaushetkellä ja ennakkomaksu pitää aina paikkaansa, mutta loppumaksun yhteydessä kannattaa soittaa LC:n myyntipalveluun ja pyytää varaushetken hinta loppumaksulle, koska loppumaksun määrä on yleensä eri, johtuen valuuttakursseista. Lennot Norwegeanilla. Palvelu ensiluokkaista selvällä Suomen kielellä. Kaikki toimi loistavasti. Suosittelen, jos hallitsette kohtuullisesti netin käytön.
Ei kannata uskoa noita "kioski"-porukan puheita. Todennäköisesti kaikki virheet ovat heidän omia mokiaan!
Mä en tiedä mikä siinä lowcostissa ihmisiin vetoaa.... nimikö?
Vertailin yks päivä trivagolla matkoja lento+hotelli ja ko. lowcost ei ollu koskaan halvimmasta päästä. Jossain toisessa kohteessa ehkä onkin, noissa aurinkorannoissa.
Täällä myös yksi pettynyt. Rahat meni, mutta matkaa ei saatu varattua. Onko täällä kenelläkään tietoa täyttääko yrityksen toiminta petoksen tunnusmerkistön? Meille on esitetty kokoajan uusia tekosyitä milloin hotellista, millon lennoista ja matkaa ei ole vahvistettu. Nyt odotamme sitä soittoa, jossa meille kerrotaan et tä matkan kyllä saatte, mut hinta on pompsahtanut pilviin. Katsotaan nyt saammeko vielä peruttua koko homman.. Jos matkaa ei tule sovitulla hinnalla,tai minulle ei vahvisteta että varaukseni on peruttu ja rahat palautetaan, niin teen asiasta rikosilmoituksen. Ja tulen olemaan yhteydessä eri medioihin. Toivottavasti kenenkään toisen ei tarvitse kokea samaa. Voihan tämä vielä mennä hyvinkin, mutta en kyllä toiste ota tämmöistä stressiä yhden lomamatkan varauksen kanssa.
Miten edellisen kirjoittajan kävi? Olen harkinnut matkan ostamista visalla ja maksaa koko hinnan kerralla.
On hieman ristiriistaiset tunteet näiden kirjoituksien jälkeen.
Olimme syksyllä 2013 Costa Bravassa ja kaikki sujui hyvin. Lentokentältä oli bussikyyti hotellille ja hotelli hyvä allinclusive. Matka varattiin netistä ja maksettiin visalla. Lento Tre-Girona. Costa Bravassa oltiin Lloret de Marissa ja parina päivänä mentiin junalla 80 km Barceloonaan, edullista ja kätevää. Suosittelen lämpimästi.
Kiitos tämä oli mukava kuulla. Vielä kaipaisin tietoa mikä Costa Bravan kohde olisi hyvä valinta aikuiselle ja 10 v lapselle? Onko kokemuksia lasten kanssa matkustamisesta?
Me teimme toukokuussa 2013 viikon reissun Budapestiin. Ostimme matkan Lowcostholidaysilta. Viikon matka lento+kiva hotelli, johon kuului mahtavat aamiaiset, maksoi yht. 370e. Otimme privaatit taksikyydit lentokentältä ja takaisin. Niistä muistaakseni pieni lisämaksu. Tosi hyvä matka hinta/laatusuhteeltaan.
Puhelimella ainakin hoituu, jos jotain ongelmia ilmenee varausvaiheessa.
Ihan pikkuisen vaatii tarkennusta: Mikä on tuo "privaatti taksikyyti, josta lisämaksu vai mihin tuo liittyy? Viikon matka hyvään hotelliin aamiaisineen kahdelta 370e-ihanko totta? Lento ja hotelli? Tulikohan nyt kaikki kulut laskettua...
Hei, olemme varaamassa matkaa Costa Bravalla lowcostholidayn kautta, näitä juttuja luettuani tulin vähän epäileväksi. Mitens nyt niille joilla on huonoja kokemuksia, onko rahat palautunut tilille?
Lowcostholidays on vähän isompi putka kuin...." Ranen matkat ".

http://www.lowcostholidays.fi/meist%C3%A4.htm

Kaipa näillä on takataskussa ne 2 €.
Hei, nimim."epäilevä tuomas"!

Huomasin juuri kysymyksesi. Kyllä tuo kaikki todellakin sisältyi matkan hintaan.
Lennot olivat Finnairin, joten matkalaukuistakaan ei mennyt lisämaksua. Lentokentältä hotellille sai valita joko porukkakuljetuksen tai yksityisen taksin. Me valitsimme jälkimmäisen ja maksoimme siitä parikymppiä ylimääräistä varauksen yhteydessä. Koko matka jäi siis alle 400 euron. Olimme syystäkin tyytyväisiä! :)

Kun matkatoimistolta hakee lento+hotelli pakettia, voi kalenterista katsoa edullisimman lentopäivän. Siitä näkee hinnan lisäksi lentoyhtiön ja onko lento suora. Usein näyttää olevan esim. Norwegian, joka tekee välilaskun Oslossa. Ei huono sekään, jos aikaa on!
Eipä muuta kuin hyviä löytöjä tekemään! :):)
Tarkennus: Tämä viikon matka (ma-ma) by Lowcostholidays maksoi siis vähän alle 400 e kaikkineen per nenä. Mielestämme halpa, kun veraa 2-3pv:n kaupunkipyörähdyksiin.
Kokonaisessa viikossa ehtii jo nähdä paljon!
Katselemme parhaillaan taas uutta kaupunkikohdetta ko. toimiston kautta :)
Aivan surkea nettipalvelu. Pitkän prosessin jälkeen kaikkien tietojen syöttämisen jälkeen kaikki kaatui. Nyt seuraan luottokortin tietoja, katosiko rahat... Harmittavaa!
No jos ei osaa, eihän sille mitään voi.

Tässä pitää olla nopea, hinnat vaihtuu useasti, jos et ehdi, pitää aloittaa alusta......
saatat jopa saada alhaisemman hinnan kuin aluksi !

Ohje : Aloita uudestaan !
moikka.

Meillä mies ja tytär juuri kyseisen Lowcostin reissulla .Kaksimatkaa yhdellä kertaa...EKA ja VIKA.Lentokenttä kuljetus maksettiin,mitään kuljetusta ei ilmaantunut,ajoivat 70 km taksilla.Koko päivä meni matkalla B
arcelonaan.
Yritin pommittaa Suomesta puhelimitse ja mies Barcelonasta Firmaa.
Puheluuni vastattiin 40 minan jälkeen,Suomalainen virkailija sanoi hetkinen...aikaa kului 30minaa ja puhelimeen vastasi nainen Englanniksi.Hän kysyi "are Yuo calling from Finland,I ask my golleké calling from Finland,sitä puhelua ei ole kuulunut.Ensi yönä mies ja tytär odottavat kuljetusta,ovat varautuneet taksikyytiin,joka muuten oli 170 ekee siivu.Aivan naurettavaa touhua,mitään ei kukaan tiennyt koko kuljetuksesta,joka oli siis TILATTU ja Maksettu.Ei enää halvalla matkalle-kirsi-
Tämä lentokenttäkuljetus on Low Costin yksi heikkoja kohtia, tästä on kokemusta.
Kuljetus ei ollut edes mikään halpa, mutta aikaa meni aivan tolkuttomasti.
Jos olisin laskenut itselleni koko harmista edes jonkinlaista tuntipalkkaa, olisi taksi tullut halvemmmaksi ja olisi ollut ennenkaikkea huomattavasti nopeampi.
Tämä tapahtui Antalyan lentokentällä, kohteena Alanya.
Low Cost veloitti kuljetuksesta muistaakseni hiukan alle 40,-, taksin olisin saanut 60 eurolla pienelllä tinkimisellä.
Aikaa meni lentokentällä yöllä n. 1,5 tuntia kun bussi odotti jotain englantilaista ryhmää. Meillä oli vielä tilattuna se hieman nopeampi bussi, max. 2 pysähdystä, mutta pysähdysten määräläpä ei ollutkaan niin isoa merkitystä kuin sillä, että kentällä odotettiin suunnilleen yhtä kauan kuin koko matka kesti.
Päivänselvää, että valitukselle Low Cost viittasi kintaalla...
Otin nyt härkää sarvista ns. ja varasin matkan Costa Bravalla lentoineen + hotellikuljetuksineen sekä All Inclusive. Maksoin koko matkan Visan puolelta ja ainakaan vielä ei ole ollut mitään ongelmia. Sähköpostiin on tullut tarvittavat vahvistukset matkalippuineen ja rynkyn varausvahvistus. Täytyy vaan luottaa, että joku meitä lentokentällä on vastassa kyltteineen. Vahvistuksessa oli myös ohjeet siitä ja kuka kuljetuksia hoitaa sekä myös siitä mihin pitää soittaa ellei ketää ole. Ohjeet myös paluukuljetuksen tilaamiseen löytyvät postiin tulleesta vahvistuksesta. Huomioin ainakin itse, että juuri tässä vahvistuksessa oli paljon tietoa ja puhelinnumeroita mihin voi olla yhteydessä jos jokin menee mönkään. esim. kuljetuksen osalta voi yrittää soittaa suoraan paikallisen kuljetusfirman numeroon. itse ainakin yrittäisin tätä ensimmäisenä matkfirman numeron sijasta. Kerron lomakokemukset reissun jälkeen eli heinäkuun 20 päivän tienoilla.
Let' s hope for the best...toivottavasti ei adios tälle firmalle...oli sen verran edullinen matka...
Retu on hyvä noissa tietsikkahommissa ja loistava englanninkielessä. Varmaan siksi hänellä ei ollut varauksen kanssa mitään vaikeuksia. Seurailin vierestä hänen sujuvaa toimintaansa.
Myös ystäviä hän on autellut Lowcostin suhteen.
Meillä eikä tuttavillamme ole ollut valittamista. Hinta ja laatu ovat kohdanneet jopa yli odotusten. :)

Nyt toukokuun matkavarauksen tein minä, sillä se oli Tjäreltä jotenkin helpompaa.
Terveisin, Ritu
Juu...ei aina Lowcost ole halvin...ilmanmuuta äkkilähdöt yms. sellaiset pitää olla kartalla.

Mutta silti normimatkoista..jos et tarvitse matkanjohtajan ns. palveluita, kannattaa silti tsekata ebookkers ym. Mutta toisaalta jos haluat matkaltasi silti vastuullisen järjestäjän.....on lowcost yllättävän hyvä vaihtoehto. !
Varasin matkan Bulgariaan. Varaus toimi ok, hinta ei muuttunut missään vaiheessa, varausvahvistukset tupsahtivat hetimiten säpö:n. Lentoliput tulivat, lennot ok, lentokenttäluljtus ok, mies vastassa nimilappu kädessä. Hotelli kaikkea mitä luvattiin. Mahtava!
Toimii ihan yhtä hyvin kuin muutkin matkatoimistot, perillä vaan ei ole mitään järjestettyjä retkiä tms. vaan olet ikäänkuin omatoimimatkalla, osta vain lennot ja majoitukse, KAIKKI TOIMII, EI MITÄÄN ONGELMIA! JA HINTA OLI HALPA!!!
LOW COST HOLIDAYS

Hinta/laatu suhde oli Costa Bravan matkalla hyvä. Varaukset toimi moitteetta ja asiakirjat ja ohjeet tulivat sähköpostiin ajoissa.
Hotelli oli siisti ja ihan ok. Ainoastaan shuttlebus oli todella syvältä. Kone oli Gironassa vähän ennen puoltayötä ja sitten 25 km:n bussimatka kesti 3,5 h.
Suosittelen ottamaan kentältä taksin, noin 30-60 euroa riippuen mihin kohteeseen Costa Bravalla on menossa.
Meilläkin meni Costa Bravan reissu hienosti ilman mitään ongelmia. Otettiin matkan varauksen yhteydessä myös vuokra-auto koko viikoksi. Gironan kentältä Fireflyn luukulta avaimet ja pari sataa metriä laukkujen kanssa autolle. Siitä puoli tuntia hotellille. Helppoa ja nopeaa!

Oli ensimmäinen kerta kun lennettiin Ryanairilla mutta ei varmasti viimeinen. Vain näytöt puuttuivat lentokoneesta. Ja Tampereelta on todella näppärä lähteä. Auton saa ihan terminaalin viereen parkkiin ja lähtöselvitykseen ei tarvinnut jonotella.

Ennen on käytetty Aurinkomatkoja ja Finnmatkoja, mutta tämä kokemus oli niin hyvä, että todennäköisesti seuraavakin matka varataan Low Cost Holidaysilta. Oppaita ei olla ennenkään tarvittu, joten pienemmällä rahalla saatiin sama kuin aiemminkin.
Moi
Terveiset Costa Bravasta. Eilen kotiuduttiin ja kaikki oli niinkuin oli tilattukin. EI MITÄÄN ONGELMIA minkään kanssa. Taksi oli vastassa kyltteineen ja paluutaksin vahvistin soittamalla tilausvahvistuksessa olleeseen numeroon. Englantia pitää vähän osata ymmärtää ja puhua, niin homma toimii kun junan vessa. Aikaisemmin mainitisen, että kaikki tärkeä tieto oli tilauksen jälkeen postiin tullessa vahvistuksessa. Hotellissa annoin voucherin tiskillä ja 10 min päästä oltiin huoneessa. Lennot vielä Treelta ja Ryanair. Nekin toimi ok kunhan kaikki on line checkit ym.oli tilattu eikä matkalaukut ylitä ostettua kilomäärää. Ihan varmasti katselen jatkossakin tämäm matkanjärjestäjän vaihtoehtoja.
Pitäkää varanne Low Costin kanssa.

Olimme matkalla keväällä ja kaikki ei todellakaan sujunut kuten sovittu.
En mene nyt yksityiskohtiin, koska juttu on vielä kesken.
Low Cost on jo myöntänyt virheet ja luvannut korvausta, tällä hetkellä ainoastaan korvausumman koko on enää auki.

Hyväksyn heidän konseptinsa tehdä bisnestä ja halvempi hinta selittyy monillakin asioilla. Low Costin sisäinen valvonta suhteessa alihankkijoihin / palvelun tuottajiin sen sijaan ontuu. Tässä on se Low Costin heikko kohta.
Low Cost on itse asiassa enempi vain matkojen välittäjä, ei varsinainen matkatoimisto sanan varsinaisessa mielessä.

Sen verran voin sanoa, että reklamaatioasioiden käsittely ko. firmassa on tolkuttoman hidasta.

Ottakaa kaikista dokumenteista kopiot, pitäkää ne tallessa ja reklamoikaa heti paikan päällä ja pitäkää kiinni oikeuksistanne.
Moi
Kovin on erilaisia kokemuksia tämän matkanjärjestäjän kanssa. Itselläni ja useammalla muulla kaikki mennyt ns. putkeen taasen useammalla sitten taas ei ole mennyt. Kaipaan kokemuksia tänne lisää matkaajilta, koska omat olivat hyviä, niin jatkossakin katselen tämän puljun matkoja ensisijaisesti.
Meillä varattu matka Sideen syyskuun lopulle heidän kautta. Nyt kyllä hirvittää, että meneekö tää vielä jotenkin v*tuiksi, ite firma ei ole antanut vielä aihetta tälle epäilylle, kaikki voucherit jne on itellä ja Finnairin liputkin on selkeästi olemassa ja Finnairilla meistä tiesivät ;) Mut jos kerran jollain on voinut hotellin hinta pompsahtaa viisinkertaiseksi, niin me joudutaan skippaan koko hela reissu...

Kädet siis ristiin...
Olet viisaasti varuillasi.

Meidän Turkin-matkamme on menossa kuluttajaviranomaisten käsiteltäväksi.
Olen kokenut matkailija ja nähnyt paljon, mutta Low Costin tapaista rimanalitusta en vielä koskaan.

Tuurillahan saattaa mennä ihan ok, mutta ei todellakaan aina. Kunhan olen saanut kuluttajaviranomaisilta jotain vastauksia palaan asiaan.
Hei vaan sinne finnaurinkotjären toimistolle !

Tosi avuton rimanalitus teiltä !
Vai että muka kuluttajaviranomaisilta blaablaablaa.....

Tiedetään jo, että tähän ei tule teiltä koskaan lopullista vastausta !

Ei se mitään, jatkakaa vain tiellänne, me muut järkevät matkustetaan sillä aikaa edullisille lomille ilman ylimääräisiä "osinko"-kuluja........Harmittaako ?
Jos ja kun varaatte Low Costilta matkan, säilyttäkää tarkkaan kaikki dokumentit ja lukekaa huolella myös ne pienellä painetut tekstit.
Kaikista paikan päällä sattuvista on reklamoitava heti joko paikalliselle hotellille ( hotellin virheistä) tai sitten Low Costin palvelunumeroon.
Low Costin sopimusehdoissa on pienellä painetulla teksti, jonka mukaan myöhemmin reklamoidut asiat ( siis myös aiheelliset!!!) voidaan jättää huomioimatta, ellei heti ole paikan päällä reklamoitu.

Meillä kävi niin, että ko. reklamaatiota emme pystyneet heti tekemään ja emme saaneet mitään korvausta hotellin virheestä. ( ei olut mikään pikkuvirhe)
Tuttavapariskunnalla vähän vastaava tapaus.

Matka oli ostettu heille lahjaksi, mukaan matkalle he saivat Lowcostilta tulleet voucherit sun muut. Heidät majoitettiin mainoksissa esitetyn hotellin sivurakennukseen. He huomasivat vasta puolessa välin viikkoa, että heidän oikea majapaikkansa olisi ollut se varsinainen hotelli.
LowCost ei ota kantaa valituksiin jälkikäteen, koska paikan päällä asiasta ei valitettu.
En tiedä, olisiko valituksesta paikan päällä ollut mitään hyötyä, koska ko. matkalaiset osaavat hyvin vähän englantia.
Alanyassa Turkissa Nazarilla hotelli 2 tähden hotelli, Low Costilla sama hotelli 4 tähteä.

Ihmettelimme asiaa suomalaisen pariskunnan kanssa paikan päällä. Sitten selvisi, että Low Cost myy 4 tähden hotellin spekseillä vieressä olevaa 2 tähden hotellia, jolla on lähes sama nimi. Ilmeisesti samaa firmaa nämä hotellit.
Nazarin tai jonkun muun matkatoimiston matkan saa äkkilähtönä halvemmalla kuin Low Costin matkan.

Silloin ei tarvii kahta kertaa miettiä minkä ottaa.
Niinpäniin.....jos haluaa jännittää saako lähtöä ollenkaan silloin kun olisi aikaa!

Vertaus ei ole relevantti.

Äkkilähdön saa kyllä varmasti halvemmalla (yleensä) kuin MINKÄ VAAN matkatoimiston matkan ! (Ei pelkästään LowCostin) !
Ns. äkkilähtöotsakkeen alla on nytkin satoja matkoja, löytyy melko hyvin tarjontaa.
Käytännössä näin niitä kuitenkin keskenään verrataan.
Jos haluaa olla varma, että saa mitä tilaa kannattaa asioida suomalaisten matkatoimistojen kanssa ja maksaa enemmän. Jos taas ei pelkää riskinottoa ja kärsi stressistä voi ostaa halvemman matkan lowcosteilta ja koetella onneaan.
Luettelo suomalaisista matkatoimistoista taitaa olla sekin lyhyt.
Aurinkomatkat ehkä (osa finnair-konsernia).

Loput "suomalaisista" matkatoimistoista ovat osia ulkomaisista konserneista.

Lowcost ei ole mitenkään erilaisempi juttu.

Mutta menkää vaan niillä "suomalaisilla" matkatoimistoilla, ruisleipää mukaan, ja ekana aamuna tervetuliaistilaisuuteen aplarimehulle sekä ostamaan nelinkertaisella hinnalla retkiä !
Älkää vaan ikinä varatka matkaa ko. firmasta. Meille ainakin kävi niin että saavuttuamme Antalyan lentokentälle opasta ei meinannut löytyä mistään, sitten kun hänet löysimme niin ei löytynyt linja-autoa joka olisi kuljettanut Alanyaan, pari tuntia siinä odotettiin ja "opas" soitti koko ajan johonkin. Vihdoin päästyämme matkaan ja perille Alanyaan ei kuski meinannut millään löytää hotelliamme ja kun se löytyi monen puh.soiton jälkeen niin aikaa oli kulunut tosi monta tuntia joten ensimmäinen lomapäivä menikin nukkuessa. Mutta paluu vasta kauhee olikin. Meille ei ilmoitettu missään vaiheessa että milloin hakevat hotellilta, respa yritti koko ajan soittaa bussiyhtiöön mutta ketään ei vastannut, itse soitin Suomeen ja sain tietää noutoajan, no, noutoaika tuli ja meni ja kun 50min oli kulunut yritin soittaa heidän hätänumeroonsa useita kertoja, ei kukaan vastannut. Tulihan se bussi sitten joskus ja ehdimme onneksi lennolle. Mutta kyllä jäi huono maku ko. matkanjärjestäjästä ja myös TURVATON OLO jos matkalla ois vaikka sattunut jotain niin näköjään mistään ei olisi saanut apua koska heidän hätänumerokaan ei vastaa!!!!
Ei lowcost-konseptiin kuulukaan opasta !

Matkat ovat "räätälöityjä" pakettimatkoja joihin voi ostaa hotellin, lennon ja kuljetukset erikseen. Maksetaan vain yhdellä laskulla jolloin siitä tulee valmismatka.
Valmismatkoilla on toimistolla vastuu, kuten muillakin "normi" matkanjärjestäjillä.
Valmismatkoihin ei tarvitse kuulua opaspalveluja.

Se paluu ajankohta pitää itse kysyä kuljetusliikkeeltä, kuten ohjeissa sanotaan.

Ja tulihan se bussi kuitenkin !
Olin yhdellä matkalla kesällä ja dokumenteissä mitkä sähköpostiin tuli oli ohjeet ja numerot miten varatun paluukuljetuksen tilaat ja vahvistat hotellille. Vähän englantia piti tässä kohdin osata ja ymmärtää. Sotin päivää ennen lähtöä annettuun numeroon ja annoin varausnumeron, ilmoittivat sieltä koska taksi noutaa hotellilta. Taksi tuli sovittuna aikana ja vei lentokentälle. ps. otin transferin 1-4 hlöä.
 /   /  / Kokemuksia lowcostholidays

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta