Millainen on hyvä työntekijä ja hyvä työkaveri?

huono vai hyvä

Omasta mielestäni hyvä työntekijä ja hyvä työkaveri:

-tulee ajoissa töihin, pitää normaalit tauot, ei ravaa vähän väliä tupakalla
-ahkera
-pitää työpisteensä siistinä
-tunnollinen
-luotettava
-ei puhu työaikana koko ajan puhelimessa omia puheluita, tekstaile tai surffaa netissä ja odota että muut hoitavat sillä aikaa hänen työnsä
-kysyy tarvittaessa apua muilta työntekijöiltä ja auttaa muita työntekijöitä, jos he apua pyytävät, jakaa tietoa
-ei puhu koko ajan toisen päälle ja keskeytä
-hyvä kuuntelija
-ei puhu pahaa selän takana/mustamaalaa muita työntekijöitä
-ei käskytä ja komentele muita samassa asemassa olevia työntekijöitä
-ei valita koko ajan työstä ja elämästään
-tervehtii töihin tullessa ja töistä lähtiessä

12

3303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä....

      Hyvin koottu.

      Aika pitkälle pätevät myös ihan kaikille
      perheenjäsenille
      koululaisille
      harrastaville
      opiskelijoille

      Joten kannattaa harjoitella ja itselleenkin muistutella kaiken ikää :)

    • kaikennäköistä sitä

      Tuohon listaan voisi vielä lisätä sen, että
      -hoitaa omat työtehtävänsä/elämänsä eikä puutu toisten ihmisten asioihin
      -puuttuu työpaikkakiusaamiseen välittömästi sellaista huomatessaan tapahtuvan

      • VR:llä jupinaa

        Totta. Meillä Veeärrällä on harvassa tuollaiset hyvät työntekijät. Työpaikalla saa kiusata selityksellä "sillä on ollut aina tuollainen huumori", mutta silti lm/ tsv puhuu kiusaajasta selän takana termillä "narsisti" ja "psykopaatti". Veeärrällä tuollaiset hyvyydet on paheita, ja yo. listatut hyvyydet ovat este "uralla" jaksamiseen. Esimiestaho kiusaa häiriten ihmisten vapaa-aikaa.

        Ihmettelen, miksi jotkut alistuu kiusattavaksi?


      • kiusattu2
        VR:llä jupinaa kirjoitti:

        Totta. Meillä Veeärrällä on harvassa tuollaiset hyvät työntekijät. Työpaikalla saa kiusata selityksellä "sillä on ollut aina tuollainen huumori", mutta silti lm/ tsv puhuu kiusaajasta selän takana termillä "narsisti" ja "psykopaatti". Veeärrällä tuollaiset hyvyydet on paheita, ja yo. listatut hyvyydet ovat este "uralla" jaksamiseen. Esimiestaho kiusaa häiriten ihmisten vapaa-aikaa.

        Ihmettelen, miksi jotkut alistuu kiusattavaksi?

        Varmaan pelko taloudellisista kurimuksista aiheuttaa tuon pakkosopeutumisen. Voi olla pitkällinen prosessi lähteä työterveyden kautta hakemaan apua ja kiusaaminen pitää näyttää toteen. Sitten työpaikalla tehdään toimenpiteitä tilanteen loppumiseksi, mutta työntekijähän muistaa aina kuinka häntä on kohdeltu. Eli pitäisi vain irtisanoutua ja vaihtaa työpaikkaa, vaan kuinka onnistuu tänä päivänä?


      • VR:llä jupinaa
        kiusattu2 kirjoitti:

        Varmaan pelko taloudellisista kurimuksista aiheuttaa tuon pakkosopeutumisen. Voi olla pitkällinen prosessi lähteä työterveyden kautta hakemaan apua ja kiusaaminen pitää näyttää toteen. Sitten työpaikalla tehdään toimenpiteitä tilanteen loppumiseksi, mutta työntekijähän muistaa aina kuinka häntä on kohdeltu. Eli pitäisi vain irtisanoutua ja vaihtaa työpaikkaa, vaan kuinka onnistuu tänä päivänä?

        Näinhän se on. Parasta on kun ei ota liikaa osamaksua, -asuntolainan vain, niin ei tarvitse ihan kaikkea sietää.
        Minua siis ei ole kiusattu muuta kuin näillä kotiin soittelulla, mutta muita kyllä on senkin edestä, että eivät osaa kuin alistua. Ja kotiin päästyään viinapullo naamaan lääkkeeksi.
        Aikuiset ihmiset. Tympeää sivistyneenä ja käytöstavat oppineena katsoa vierestä.


      • nokelan pukki
        VR:llä jupinaa kirjoitti:

        Näinhän se on. Parasta on kun ei ota liikaa osamaksua, -asuntolainan vain, niin ei tarvitse ihan kaikkea sietää.
        Minua siis ei ole kiusattu muuta kuin näillä kotiin soittelulla, mutta muita kyllä on senkin edestä, että eivät osaa kuin alistua. Ja kotiin päästyään viinapullo naamaan lääkkeeksi.
        Aikuiset ihmiset. Tympeää sivistyneenä ja käytöstavat oppineena katsoa vierestä.

        vai että ihan sivistynyt. Ota sinäkin sitä kulutusluottoa ja mene yksityiselle johonkin psykoterapiaan. Tuo katkeruus vie hiukset päästä ja saat sydärinkin vielä alle viiskymppisenä. Lopetat vielä sen tupakoinninkin, niin elämänlaatu paranee huomattavasti ja voit kohta todeta, ettet enää tunne tarvetta kitistä suomi24llä toisten tekemisistä.


      • Tuhkatkin pesästä
        VR:llä jupinaa kirjoitti:

        Näinhän se on. Parasta on kun ei ota liikaa osamaksua, -asuntolainan vain, niin ei tarvitse ihan kaikkea sietää.
        Minua siis ei ole kiusattu muuta kuin näillä kotiin soittelulla, mutta muita kyllä on senkin edestä, että eivät osaa kuin alistua. Ja kotiin päästyään viinapullo naamaan lääkkeeksi.
        Aikuiset ihmiset. Tympeää sivistyneenä ja käytöstavat oppineena katsoa vierestä.

        Joillakin ns hyvillä johdon pappa ikäisillä työntekijöillä on pakko mielle hävittää kaikki ennen eläkkeelle lähtöä. Hävitetään työtilat, työkalut, työautot, työmiehet, hävitään kokonaisia työpisteitä, Selkäänpuukotetaan viimeiseen mieheen kaikki hyvätkin vanhat kaverit. Viimeinen kyyti kun lähtee eläkkeelle, jäljelle jää tyhjä ja hiljainen entinen työpaikka. Pitkä voi olla vanhuus kun torikahviossa ei tapaa nujertamiaan entisiä työkavereita, tai jos tapaa ei ole menemistä samaan pöytään. Ne pomot ei halua tuntea sitä kapoa, joka pisti kaikki sileäksi.


      • Traumaterapia
        Tuhkatkin pesästä kirjoitti:

        Joillakin ns hyvillä johdon pappa ikäisillä työntekijöillä on pakko mielle hävittää kaikki ennen eläkkeelle lähtöä. Hävitetään työtilat, työkalut, työautot, työmiehet, hävitään kokonaisia työpisteitä, Selkäänpuukotetaan viimeiseen mieheen kaikki hyvätkin vanhat kaverit. Viimeinen kyyti kun lähtee eläkkeelle, jäljelle jää tyhjä ja hiljainen entinen työpaikka. Pitkä voi olla vanhuus kun torikahviossa ei tapaa nujertamiaan entisiä työkavereita, tai jos tapaa ei ole menemistä samaan pöytään. Ne pomot ei halua tuntea sitä kapoa, joka pisti kaikki sileäksi.

        Mikä on pössis Oulun ratapihalla nykyisin?


      • Palkinto pahasta
        Tuhkatkin pesästä kirjoitti:

        Joillakin ns hyvillä johdon pappa ikäisillä työntekijöillä on pakko mielle hävittää kaikki ennen eläkkeelle lähtöä. Hävitetään työtilat, työkalut, työautot, työmiehet, hävitään kokonaisia työpisteitä, Selkäänpuukotetaan viimeiseen mieheen kaikki hyvätkin vanhat kaverit. Viimeinen kyyti kun lähtee eläkkeelle, jäljelle jää tyhjä ja hiljainen entinen työpaikka. Pitkä voi olla vanhuus kun torikahviossa ei tapaa nujertamiaan entisiä työkavereita, tai jos tapaa ei ole menemistä samaan pöytään. Ne pomot ei halua tuntea sitä kapoa, joka pisti kaikki sileäksi.

        Johdon kultainen kädenpuristus; terveenä ennenaikaiselle työkyvyttömyys eläkkeelle.


      • Kuonalta öitä
        Palkinto pahasta kirjoitti:

        Johdon kultainen kädenpuristus; terveenä ennenaikaiselle työkyvyttömyys eläkkeelle.

        Meinaa mitä?


    • haureudelle stop

      Pitää silmänsä ja näppinsä erossa varatuista työkavereistaan ja varatun työkaverin alkaessa flirttaamaan ja seukkaamaan jonkun toisen työkaverin kanssa sopimattoman intiimisti, soittaa tai laittaa txtn tämän flirttaajan puolisolle. Tällaisesta työkaverista minä pidän!

      Selkärankaa ja oikeudenmukaisuutta puuttua vääryyteen!

      • kolmion kärki

        kun harrastaa politiikkaa, ay toiminta, monipuolista urheilua eri harrasteryhmissä, seurakunnassa silloin tällöin, naistentansseja yms. Kun yksittäisiä suorituksia riittävästi, tarkkuus ja vaisto paranee , aina jossain tulee se kolmion kapeneva kärvi huipussa vastaan ja onnistaa nurinpäin olevaan kolmioon.

        Eläköityvät työmiehet jotka ovat olevinaan pikkupomoja varmistaa huippueläkkeen kun jaksaa tehdä ylitöitä rajoittamasti, pomo antaa luvan kun linko toimii ja tulospalkkiot nousee johdolle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1489
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1218
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe