Hartolaan muuttamassa

etelään päin

Saiskos täältä asiallisia mielipiteitä paikallisväestöltä Hartolasta,
että millainen paikka se on asua, palvelut, koulut, ym. Olemme
muuttamassa 500 km päästä pohjoisesta kesäkuun alussa ja
vuokra-asunto meille on luvassa, koska olemme työssäkäyvä
pariskunta. Katsoimme kuvia ihastuttavasta Petäjistön alueesta,
jonne olisimme muuttamassa. Kaikesta päätellen siistiä
aluetta, olen kuullut kerrottavan. Joutsa olisi toinen mahdollisuus
jos Hartola ei tunnu sopivalta.

28

2668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ee voe valittoo...

      Me asutaan täällä Hartolassa omakotitalossa, lapset ovat käynneet koulua muualla, että siitä en voi sanoa mitään ja kaupassa me käyty Hartolan K-marketissa, kun on asioitu postissa, muuten käydään Sysmässä ja Heinolassa paljon ostoksilla, joskus Joutsassa.
      Hartola on ihan mukava paikka asua, jos on asunut jossain muuallakin ja osaa ottaa asian oikealla lailla. Osalla hartolalaisista on pienet ympyrät ja jos ei anna sen haitata, niin kyllä täällä pärjää.
      Hartolasta on hyvät kulkuyhteydet, pikavuoroilla pääsee kohtuu ajassa Helsinkiin taikka Ouluun.

    • Hra Åkerman

      Kiertäkää kaukaa tämä kuoleva kunta.veroprosentti huima ja aina nousee.Huono kirjasto,huonot koulut joissa huono ruoka,huono terveydenhuolto,ikäviä ihmisiä edessä lipeviä mutta kuitenkin selkäänpuukottajia.Kesän täällä sukumökillä kituu mutta että pysyvästi ei Jumala mua auttakoon.

    • anti Åkerman

      Mikäs täällä on asustellessa, kylältä löytyy yksi ruokakauppa eli äs- market. . Hesburger on ja kebab-paikka, kaksi bensa-asemaa tässä kylällä ja yksi kylmäasema.
      Muutama kahvila ja yksi juottola. Terveyskeskuksessa lääkäri kolmena päivänä viikossa päivystämässä.
      Hammaslääkäri löytyy myös.
      Aurinkoranta on kesällä virkistäytymistä varten.
      Lenkkipolkuja löytyy myös.
      Elämäntahti on täällä varsin verkkainen.

      • Viimeinensammuttaava

      • Rattusrattus
        Viimeinensammuttaava kirjoitti:

        Kohta kaksi kylmäasemaa ja yksi bensa-asema, Shell lopettaa Tuonelanvirran varressa! http://www.ess.fi/?article=410854

        Koko kylä täynnä sisäsiittoisia juntteja!


      • kuningasjtk

        Joo kannattaa opetella rääkkimään Viro keel, että pärjää terveyskeskuksessa lääkärien kanssa, eikä pahitteeksi olisi jos bonjais muutaman sanan venäjää, silloin osaisi asioida jopa hammaslääkärilläkin!


      • kiitollinen vanhus
        kuningasjtk kirjoitti:

        Joo kannattaa opetella rääkkimään Viro keel, että pärjää terveyskeskuksessa lääkärien kanssa, eikä pahitteeksi olisi jos bonjais muutaman sanan venäjää, silloin osaisi asioida jopa hammaslääkärilläkin!

        Nii see on. Sain tervisekeskuse arsti juurde, kes mõistis Soome kuid ei rääkinud sellest. Sain saatekirja teise piirkonda röntgen ja arst pidi mulle helistada tulemusi. Aga ei ole veel osa mängib aeg isegi siis, kui telefon oli kokku lepitud. Ma olen oodanud telefonikõne, teisel nädalal. Mis see on surma oodates, on kiiktool kiikkuessa.


    • kfgtje

      Eipäs ole, monet ovat tuleet ihan muualta kuin Hartolan pimeistä peräkamareista.

    • 18+4

      Vaikkei syntymäpaikkaansa ehkä pitäisi enempää haukkua, on selvää ettei Joutsassa ole mikään ainakaan Hartolaa huonommin.. Joutsan selkeänä plussana on kuitenkin lyhyempi etäisyys "aitoon" kaupunkiin eli Jyväskylään, Heinolaa en tahdo nykyisellä palvelutasollaan ja henkisellä tilallaan kaupungiksi nimittää. Etäisyydellä on merkitystä muunkin kuin ostoksilla käymisen kannalta, näihin isoihin kaupunkeihin on molemmissa tapauksissa keskitetty myös terveyskeskuspäivystys yöaikaan (Hartola->Lahti n. 85 km, Joutsa->Jyväskylä n. 70 km).

      Ja tosiaan, Petäjistö ei ole mikään erityisen ihastuttava alue, työssäkäyvälle löytyy huomattavasti rauhallisempiakin vaihtoehtoja, hinnat eivät Hartolassa päätä huimaa.

    • Hartola vetää teijät

      Tervetuloa Hartolaan! Kannattaa tässä vaiheessa asettua taloksi, sillä hartsussa (Hartola kotoisasti) maailman ainoat syysmarkkinat. Ottakaa kämppä torin laidalta kerrostalosta. Saatte aitiopaikan markkinoille, jonne tulee liki 500 kauppiasta ja noin 100 kertaa enemmän markkinaväkeä. Ystävänne tulee ja kannattaa kutsua kylään ja näyttää Hartolan ihmettä. Ei ole puutetta vieraista sen jälkeen. Toivottavasti ete ole tehneet vielä mitään peruuttamatonta. Asumisen suhteen. Hartolan väki asiallista. Hyvä museo ja opisto. Ja pari isoo järvee. Suksitehdas oli, mutta se luisti Heinolaan. Sysmä lähellä.

    • Yäksd

      Hartolassa on hyvä asia lukuunottamatta häirikköpentuja,yh-äitien laumoja.alkoholisteja,huumehörhöjä.

    • ec3

      Unohdit höpöäijän listastasi.

    • gnhxfgjnjhy

      Tais olla vaan vedätys tuo aloitus kun ei aloittaja ole lisää kirjoitellut.

      • olen ylpeä hartolal.

        Olenpa kirjoitellut...ette vaan oo huomanneet. Joo, yritin provosoida ihmisiä muuttamaan Hartolaan, eräänlaista PR-toimintaa siis.


    • mieti vielä

      Miksi juuri Joutsa tai Hartola? Tulee vähän sellainen kuva, että pitäskö miettiä miksi olet muuttamassa?

      • tyytyväinen muuttoon

        Kun työpaikka on Hartolassa niin eikös nuo paikkakunnat (Hartola/Joutsa) ole silloin oletusarvoisia asumispaikkoja. Työmatka on lyhyempi kuin jos kävisi 500 km päästä. Se vastaukseksi molempiin kysymyksiisi.


      • helpompi miettiä nii
        tyytyväinen muuttoon kirjoitti:

        Kun työpaikka on Hartolassa niin eikös nuo paikkakunnat (Hartola/Joutsa) ole silloin oletusarvoisia asumispaikkoja. Työmatka on lyhyempi kuin jos kävisi 500 km päästä. Se vastaukseksi molempiin kysymyksiisi.

        No unohda sitten Joutsa.


    • dsavg

      Aloittaja ei ole vastannut vielä tähän päivään mennessä millaisen ratkaisun teki.

      • aloit.

        Vastasinhan ja olen tätä ketjua seurannut mielenkiinnolla. Eli kuten sanottua, muutimme Hartolaan loppukesästä, mutta emme suinkaan Petäjistöön, koska kuulimme, että alue on rauhatonta, joten päädyimme siltä osin erilaiseen ratkaisuun. Työpaikat meillä on Hartolassa ja Joutsassa. Enempää en kerro, mutta tähän asti kaikki on mennyt hyvin emmekä kadu muuttoamme. Paikkakunta ei ole mikään ostosparatiisi, mutta kaikki tarvittava löytyy läheltä.


    • 10 koiraa ja mies

      Hartolasta muutetaan pois.Kukaan ei halua muuttaa Hartolaan saatikka uskalla sanoa asuvansa siellä.

      • Asun Hartolassa

        Kyllä minä ainakin uskalla sanoa, että asun Hartolassa. Tietysti kirkonkylällä on joitain hörhöjä, jotka tekee siellä asumisen vaikeaksi joillekin, mutta ei se kaikkien elämää haittaa.
        Joka paikkakunnalla on omat kerroksensa.


      • Anonyymi
        Asun Hartolassa kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin uskalla sanoa, että asun Hartolassa. Tietysti kirkonkylällä on joitain hörhöjä, jotka tekee siellä asumisen vaikeaksi joillekin, mutta ei se kaikkien elämää haittaa.
        Joka paikkakunnalla on omat kerroksensa.

        Olen syntynyt Hartolassa v. 52 mummolla ja ukilla oli siellä maatila (Hakala) niminen mulla asui siellä ainakin en en sukua mm. Suni Ruponen TONTERI sukua nyt oon jäänyt eläkkeelle asun Hangossa ihan noin vaan kattelin että pitäiskö palata juurilleen


    • fgfwrgwrg

      Asun minäkin Hartolassa kirkonkylässä. Mukava rauhallinen ympäristö tässä rivarissa.

    • ex-hartolalainen

      Hartola on ihan paska paikka! Kaikki paikat suljetaan pikku hiljaa ja kylä on täynnä narkkareita.. Tiedän sen koska olin itsekkin sellainen kun hartolassa asuin. Pakko oli muuttaa pois.. Siellä tuhotaan toisten omaisuutta ja vaarannetaan ihmishenkiä.

    • gbrgnrn

      Noh noh, narkomaanin sanaan ei kannata luottaa.

    • Anonyymi

      Naiset on huoria ja miehet juoppoja huoripukkeja... Harkitse vielä...

      • Anonyymi

        Eis kai kaikki sentään ja on niit muuallakin noin pienellä paikkakunnalla vaan paremmin tiedetään niinku täällä Hangossakin


    • Anonyymi

      Muuttakaa Sysmään täällä palvelut pelaa ja on asuntoja sekä Päijänne !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe