Tervehdys!
Tämä saattaa olla viimeisiä tekstejäni tänne. Kiitokset kaikille jotka ovat minua tukeneet ja auttaneet.
Mutta nyt on sitten irtisanomislappu kädessä. Tuotannollisista ja taloudellisista syistä työsuhteeni loppuu 31.7.
Oloni? Helpottunut koska pääsen vihdoin tästä rakennuksesta eroon joka oireeni aiheuttaa mutta olen myös äärimmäisen pettynyt.
Olen pettynyt työterveyshuoltoon joka oli täysin voimaton tämän asian kanssa. Ei haluttu lähettää kunnollisiin tutkimuksiin mikä oireeni aiheuttaa eikä otettu oireita aina kovin tosissaan. Milloin vain sanottiin että "nyt on flunssaa tavallista enemmän." "ehkä olet tulossa kipeäksi?" tai "onko stressiä?".
Työsuojelupiiri auttoi sen verran että kävivät täällä, tehtiin muutamia korjauksia ja that's it. Sen jälkeen kiinnostus on ollut 0% vaikka sanoin että oireilen edelleen.
Pettynyt olen myös työnantajaan joka ei tarkempia sisäilmamittauksia halunnut tehdä. Jonkinlainen perusmittaus täällä tehtiin mutta ei sen enempää ja sen mukaan kaikki oli kunnossa. Mutta ei mikrobi ym. mittauksia. Eikä työnantaja ollut halukas tarjoamaan minulle uusia työtiloja tai mitään.
Puhutaan kuitenkin kokoajan työurien pidentämisestä mutta tällainen toiminta vaikuttaa täysin päinvastaiselta kun ihmistä pidetään väkisin tiloissa joista oireita aiheutuu ja joutuu lääkkeiden avulla olemaan töissä ja nekään eivät auta.
Olen todella pettynyt kaikkeen tähän toimintaan. Kuten joku minua joskus varoittikin niin sisäilmaongelmien kanssa tappelu on yksinäistä puuhaa. Ja yksinhän tässä on saanut tapella.
Olisin toki voinut yksityiselle mennä mutta hei, rehellisesti, ei näillä palkoilla teetetä mitään tutkimuksia ja yksityisiä lääkärikäyntejä.
Milloin suositellaan psykologia ja milloin tarjotaan mielialalääkettä mutta itse ongelmaan ei kukaan halunnut puuttua.
Ja mikä vielä oudointa niin työnantajani tiesi minusta asioita joita en ole kertonut kenellekään muille kuin työterveyshoitajalle ja lääkäreille...joten mistäköhän tiesi toimitusjohtaja esim. ongelmista tyttöystäväni kanssa?
Systeemi on mätä. Ihmiset on mätiä. Älkää luottako kehenkään muuhun kuin itseenne.
Irtisanomislappu kädessä.
5
193
Vastaukset
- Homemies5000
Ja on aivan selvää että irtisanomislappu olisi tullut jokatapauksessa nenän eteen. Olinhan "hankala" työntekijä joka vain halusi että työntekijöillä, muillakin kuin minulla, on hyvä olla ja hengittää.
- sisäilma sairas
Hyvää jatkoa kaikesta kokemastasi huolimatta sinulle.Voin vakuuttaa ette ole ainoa jolle käy samanlailla.Uskomatonta mutta jos ei ole mitattavissa olevaa sairautta kuten astmaa ja vaikka olisikin kasapäin muita oireita niin ei se paina mitään.Toivon että löydät sellaisen työpaikan jossa pysyt terveenä.
- Joku vaan
Hyvä kun sait monoa, selviät ilman karenssia. Pidä hetken toipumistauko ja sitten vaan hakemaan uusia hommia. Terveyttä ei voi rahalla ostaa joten näissä asioissa ei kannata liikaa yrittää olla selviytyjä.
- Terveydeksiii
No, no, homerakentajia ihaillaan, lainaus iltalehdestä 22.5.
"- Hei, te ihanat raksamiehet! kirkui otsikko.
Viestin oli allekirjoittanut salainen ihailija, joka kertoi seuranneensa miesten arkista uurastusta. Viestissä hän toivoi, että se päätyisi oikeaan osoitteeseen, sillä "kolme teistä istui tauolla tässä penkillä viime viikolla".
Mätäjoen sinteistä muutama kuoli. Seurasi rikostutkinta.
Hometalojen asukkaat sairastuvat ja kuolevat. Muuta ei seuraakaan.
Tasavertaisuus lain edessä kala / ihminen? Kalat lakeja laatii. - HETA471
Minäkin kuljin vuosia läääriltä toiselle oireideni kanssa,eikä tullut mieleenkään että ne johtuisi sisäilmaongelmista,joita oli sekä kotona että töissä.Oireeni olivat niin lieviä pitkään,silmän sidekalvon tulehduksia,liman nousua ja kakistelua,nenäverenvuotoa ,väsymystä,kunnes pahenivat uupumukseksi,sydänkohtaus,toinenkin,sitten tutkittiin vasta,kysyttiinkin olenko asunut tai asunko homeasunnossa.En osannut vastata vielä silloin mitään.aika on tuonut vastauksen.Sydämessäni on laaja-alaiset seinämävauriot joiden epäillään syntyneen mikrobialtistuksen seurauksena.Jouduin jättämään työelämän taakseni varsin nuorella iällä,olen tällä hetkellä työkyvyttömyyseläkkeellä sydänsairauteni takia.Lääkärit eivät näy tietävän homesairauksista,vähättelevät vain.En pidä itseäni pöpinä eikä minulla ole ollut mielenterveysongelmia,eikä kukaan ole vielä tähän mennessä epäillyt järkeni juoksua,ymmärrän hyvin teitä vastaavien ongelmien kanssa painivat,sillä niin moninaisia on oireet homeesta sairastuneella.Lääkärit hoitavat vain oireita,eivät selvitä syytä mistä se johtuu...valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463