Jeesuksen Kristuksen Evankeliumi

evangelina*

Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, Evankeliumi:

Matteus 24:1-14
1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Markus 16:14-20
14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.

15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

Gal.1:1-12
1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.

6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
.

37

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evangelina*

2. Kor.4:1-18
      1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
      2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.

3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
      4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
      5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.

6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
      7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
      8 Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat,
      9 vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut.
      10 Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
      11 Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin.
      12 Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä.
      13 Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,
      14 tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne.
      15 Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi.
      16 Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.
      17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
      18 meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.
      .

• evangelium

Miten sinä olet ymmärtänyt ' lopun ' tulemisen?

• evangelina*

"... ja sitten tulee loppu."

Tämä on ihmiskunnan viimeinen pelastuksen aika. Evankeliumi julistetaan koko maailmaan, se on jo lähes julistettu. Ihmiset joko vastaanottavat sen, tai sitten eivät. Tämä aika päättää maailmanhistorian. Tämän jälkeen Herra kokoaa omansa ja he jotka ovat kieltäytyneet vastaanottamasta Hänen kutsuaan, jäävät lopullisesti ulkopuolelle.

Tietyt koetuksen ja tuomion ajat ovat meneillään: ihmiskuntaa seulotaan, jyvät erotetaan akanoista, vilja lusteesta, vuohet lampaista. Jos kenellä on yhtään tervettä järkeä, kuuntelee evankeliumin ja ottaa sen vastaan. Todella kuuntelee. Niin uskomattomalta kuin tämä kaikki kuullostaakin, kannattaa heittäytyä tämän varaan. Pian. Ei enää jahkailla, sillä aika etenee ja yhtäkkiä alkavat ajat, joissa ei voi itse enää vaikuttaa, tulee myrsky. Niinkuin yhtäkkinen maanjäristys. Seismologin viisarit nykivät, mutta huoleton ihminen sanoo: "ei mitään järistystä tule!" Viisas valmistautuu.
        .

• evangelium
        evangelina* kirjoitti:

"... ja sitten tulee loppu."

Tämä on ihmiskunnan viimeinen pelastuksen aika. Evankeliumi julistetaan koko maailmaan, se on jo lähes julistettu. Ihmiset joko vastaanottavat sen, tai sitten eivät. Tämä aika päättää maailmanhistorian. Tämän jälkeen Herra kokoaa omansa ja he jotka ovat kieltäytyneet vastaanottamasta Hänen kutsuaan, jäävät lopullisesti ulkopuolelle.

Tietyt koetuksen ja tuomion ajat ovat meneillään: ihmiskuntaa seulotaan, jyvät erotetaan akanoista, vilja lusteesta, vuohet lampaista. Jos kenellä on yhtään tervettä järkeä, kuuntelee evankeliumin ja ottaa sen vastaan. Todella kuuntelee. Niin uskomattomalta kuin tämä kaikki kuullostaakin, kannattaa heittäytyä tämän varaan. Pian. Ei enää jahkailla, sillä aika etenee ja yhtäkkiä alkavat ajat, joissa ei voi itse enää vaikuttaa, tulee myrsky. Niinkuin yhtäkkinen maanjäristys. Seismologin viisarit nykivät, mutta huoleton ihminen sanoo: "ei mitään järistystä tule!" Viisas valmistautuu.
        .

Miten sinä ymmärrät Jeesuksen sanan ' pian ' ?

• evangelina*
        evangelium kirjoitti:

Miten sinä ymmärrät Jeesuksen sanan ' pian ' ?

Ei oikeastaan ole kysymys, kuinka sen "ymmärtää", vaan mitä se on alkutekstissä todella tarkoittanut, eli, mitä Jeesus ilmeisestikin sanoi ja tarkoitti.

Sana "pian" on tulkittu tarkoittavan ajallisesti "pian" tulemista.

Kuitenkin alkukielinen sana tarkoittaa kaiketi enemmänkin: "pikaisesti", "äkisti", "yht'äkkiä".

Toisaalta, ajallinen "pian" on pitänyt ja pitää kristityt jatkuvassa valmiudessa. Jeesus ennusti ajan merkkejä, erilaisia ulkoisia merkkejä, jotka sittemmin viittaavat Hänen todella pikaiseen paluunsa. Vertaus Viikunapuusta, joka on ymmärretty Israelin valtion syntynä 1948. Vaikkakin maailma on aina ollut jumalattomuudessaan samanlainen, ei ole uusia syntejä maanpäällä, vaan kaikki ikivanhoja, Jeesuksen ennustukset kuitenkin esittävät nk. lopun ajan maailmankuvan sellaisena, kuin maailmamme juuri tällä hetkellä on.

Maailman uskonnollinen tila on vaihdellut, mutta aina on ollut juopa Jeesuksen seuraajien ja maailman välissä. Tunteeton uskonnollisuuskin on todellisuudessa ollut ainoastaan maailmallisuuden ajallisesti tarvitsema hurskas puku ja on vastustanut ja vastustaa elävää Jumalan Henkeä. Se mieluummin valitsisi maltillisen, "etäisen" Jumalan. Ei Jumalaa, joka on jatkuvasti läsnä. Sillä Hänen läsnäolonsa tuomitsee meidät itsekunkin, tekojemme mukaan, joko jumalattomiksi, tai vanhurskaiksi. Kaikki eivät kestä Hänen katseensa alla.

Hän on peljättävä Jumala, JHWH, Herra Sebaoth, Herra, heprealaisten Jumala, Adonai.
        .

• evangelium
        evangelina* kirjoitti:

Ei oikeastaan ole kysymys, kuinka sen "ymmärtää", vaan mitä se on alkutekstissä todella tarkoittanut, eli, mitä Jeesus ilmeisestikin sanoi ja tarkoitti.

Sana "pian" on tulkittu tarkoittavan ajallisesti "pian" tulemista.

Kuitenkin alkukielinen sana tarkoittaa kaiketi enemmänkin: "pikaisesti", "äkisti", "yht'äkkiä".

Toisaalta, ajallinen "pian" on pitänyt ja pitää kristityt jatkuvassa valmiudessa. Jeesus ennusti ajan merkkejä, erilaisia ulkoisia merkkejä, jotka sittemmin viittaavat Hänen todella pikaiseen paluunsa. Vertaus Viikunapuusta, joka on ymmärretty Israelin valtion syntynä 1948. Vaikkakin maailma on aina ollut jumalattomuudessaan samanlainen, ei ole uusia syntejä maanpäällä, vaan kaikki ikivanhoja, Jeesuksen ennustukset kuitenkin esittävät nk. lopun ajan maailmankuvan sellaisena, kuin maailmamme juuri tällä hetkellä on.

Maailman uskonnollinen tila on vaihdellut, mutta aina on ollut juopa Jeesuksen seuraajien ja maailman välissä. Tunteeton uskonnollisuuskin on todellisuudessa ollut ainoastaan maailmallisuuden ajallisesti tarvitsema hurskas puku ja on vastustanut ja vastustaa elävää Jumalan Henkeä. Se mieluummin valitsisi maltillisen, "etäisen" Jumalan. Ei Jumalaa, joka on jatkuvasti läsnä. Sillä Hänen läsnäolonsa tuomitsee meidät itsekunkin, tekojemme mukaan, joko jumalattomiksi, tai vanhurskaiksi. Kaikki eivät kestä Hänen katseensa alla.

Hän on peljättävä Jumala, JHWH, Herra Sebaoth, Herra, heprealaisten Jumala, Adonai.
        .

Koska Ilmestyskirja on täysin symbolista tekstiä, miten sinä olet määritellyt missä kohdassa ollaan menossa siinä?

• evangelina*
        evangelium kirjoitti:

Koska Ilmestyskirja on täysin symbolista tekstiä, miten sinä olet määritellyt missä kohdassa ollaan menossa siinä?

En ole vähään aikaan tullut lukeneeksi juuri Ilmestyskirjaa, enkä osaa ennustaa, missä jakeessa ollaan menossa.

Tässä nyt vallitsevassa vaiheessa maan päällä nk. "laittomuus on pääsemässä valtaan ja monien usko kylmenee"... Vielä ei myöskään ole uutta, suurempaa ilmisotaa meneillään. Jeesuksen "saapumisesta" ja Ilmestyskirja-tulkinnoista on eri versioita.

- Klassinen kristinusko ja sen vanhat kirkot opettavat tämän nyt elettävän kristinuskon ajan olevan "tuhatvuotista valtakuntaa". Tämän päättyessä seuraa ylösnousemus, Viimeinen tuomio.

- Monet vapaistasuunnista opettavat ylösnousemuksen toisin.
        Jeesus saapuu pilvissä, ei tule vielä maan päälle, mutta "tempaisee" omansa pois täältä. Taivaassa vietetään 7 vuoden nk. Karitsan Häitä. Tänä aikana maan päällä on suuri ahdistus, sotia, väkivaltaa. Tämän jälkeen Jeesus tulee maan päälle omiensa kanssa ja alkaa nk. Tuhatvuotinen rauhan valtakunta. Tätä seuraa vielä lyhyt ahdistus, tätä seuraa kaikkien elävien ja kuolleiden ylösnousemus. Viimeinen tuomio.

Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan.

Itse olen koko elämäni ajan kuullut tätä vapaidensuuntien opetusta. Vaikkakin klassinen kristinusko kieltää nk. tempaus-opin, itse jotenkin kallistun uskomaan siihen. Oman käsitykseni mukaan monet Jeesuksen puheet, sekä Ilmestyskirja viittaavat myös nk. ennakoivaan, uskovien "ylös-tempaukseen", sekä myöhemmin tapahtuvaan, lopulliseen ja varsinaiseen, elävien ja kuolleiden ylösnousemukseen.
        .

• evangelina*
        evangelium kirjoitti:

Ilmestyskirja ei muuten ole "täysin symboolista tekstiä", sillä itseasiassa se kertoo tapahtumista jopa erittäin konkreettisesti. Oikeastaan se ei ole tarkoituksellista symboliikkaa ollenkaan, vaan apostoli Johanneksen kuvakieltä, hänen yrittäessään selittää, mitä on nähnyt. Lentokoneet, helikopterit ja panssarivaunut varmasti hämmensivät hänet ja hän kuvasi niitä nimityksillä "lohikäärme, joka syöksi tulta sen suusta ja pyrstöstä", "heinäsirkkalauma"... "linnut"...

• evangelium
        evangelina* kirjoitti:

En ole vähään aikaan tullut lukeneeksi juuri Ilmestyskirjaa, enkä osaa ennustaa, missä jakeessa ollaan menossa.

Tässä nyt vallitsevassa vaiheessa maan päällä nk. "laittomuus on pääsemässä valtaan ja monien usko kylmenee"... Vielä ei myöskään ole uutta, suurempaa ilmisotaa meneillään. Jeesuksen "saapumisesta" ja Ilmestyskirja-tulkinnoista on eri versioita.

- Klassinen kristinusko ja sen vanhat kirkot opettavat tämän nyt elettävän kristinuskon ajan olevan "tuhatvuotista valtakuntaa". Tämän päättyessä seuraa ylösnousemus, Viimeinen tuomio.

- Monet vapaistasuunnista opettavat ylösnousemuksen toisin.
        Jeesus saapuu pilvissä, ei tule vielä maan päälle, mutta "tempaisee" omansa pois täältä. Taivaassa vietetään 7 vuoden nk. Karitsan Häitä. Tänä aikana maan päällä on suuri ahdistus, sotia, väkivaltaa. Tämän jälkeen Jeesus tulee maan päälle omiensa kanssa ja alkaa nk. Tuhatvuotinen rauhan valtakunta. Tätä seuraa vielä lyhyt ahdistus, tätä seuraa kaikkien elävien ja kuolleiden ylösnousemus. Viimeinen tuomio.

Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan.

Itse olen koko elämäni ajan kuullut tätä vapaidensuuntien opetusta. Vaikkakin klassinen kristinusko kieltää nk. tempaus-opin, itse jotenkin kallistun uskomaan siihen. Oman käsitykseni mukaan monet Jeesuksen puheet, sekä Ilmestyskirja viittaavat myös nk. ennakoivaan, uskovien "ylös-tempaukseen", sekä myöhemmin tapahtuvaan, lopulliseen ja varsinaiseen, elävien ja kuolleiden ylösnousemukseen.
        .

Ilmestyskirjassa on yksi paikka joka on konkreettinen ja se on Harmagedon, muita en ole löytänyt, ellei lasketa sitten kirjan alkua mukaan, kun Johannes kohtaa Jeesuksen, mietin muuten alkaisinko käntämään Kreikan alkukielestä sitä milloin.

• evangelium
        evangelina* kirjoitti:

Ilmestyskirja ei muuten ole "täysin symboolista tekstiä", sillä itseasiassa se kertoo tapahtumista jopa erittäin konkreettisesti. Oikeastaan se ei ole tarkoituksellista symboliikkaa ollenkaan, vaan apostoli Johanneksen kuvakieltä, hänen yrittäessään selittää, mitä on nähnyt. Lentokoneet, helikopterit ja panssarivaunut varmasti hämmensivät hänet ja hän kuvasi niitä nimityksillä "lohikäärme, joka syöksi tulta sen suusta ja pyrstöstä", "heinäsirkkalauma"... "linnut"...

Eriväriset autot on ilmeisesti kuvattu 'hevosina' jotka ryskyen kulkevat eteenpäin, tummansinertävät, tulikivenkeltaiset ja tulipunaiset haarniskat jotka ovat melkoisella varmuudella autojen maalattuja peltejä, ei se sen vaikeampaa tuo näkyjen määritteleminen ole ...

• evangelium-analys´
        evangelium kirjoitti:

Ilmestyskirjassa on yksi paikka joka on konkreettinen ja se on Harmagedon, muita en ole löytänyt, ellei lasketa sitten kirjan alkua mukaan, kun Johannes kohtaa Jeesuksen, mietin muuten alkaisinko käntämään Kreikan alkukielestä sitä milloin.

Koska olen tehdyt käänöstyötä jo aikaisemmin, ja omistan UT:n alkutekstit ja myös joitain vanhan testamentin puolelta, esimerkiksi Syvännön työryhmän Mooseksen ensimmäinen sana sanalta on aivan ihana.

• evangelina*
        evangelina* kirjoitti:

Ilm. 9:1-10 Tulkinnallisia mahdollisuuksia:

Ydinpommi?:
        1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
        2 ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.

Helikopterit?:
        3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;
        4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
        5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
        6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

Helikopterien kuvaus?:
        jae 7: kopterin ropellit? Helikopterinhytti, lasi-ikkunat: "kuin ihmisen silmät"? Ropellit pyöriessään viuhuvat "kuin naisen hiukset"? Helikopterin perä: pyrstö, josta ilmeisesti levitetään tuhoa, kuten bakteereja, saasteita maan päälle.

7 Ja heinäsirkat olivat sotaan varustettujen hevosten kaltaiset, ja niillä oli päässään ikäänkuin seppeleet, kullan näköiset, ja niiden kasvot olivat ikäänkuin ihmisten kasvot;
        8 ja niillä oli hiukset niinkuin naisten hiukset, ja niiden hampaat olivat niinkuin leijonain hampaat.
        9 Ja niillä oli haarniskat ikäänkuin rautahaarniskat, ja niiden siipien kohina oli kuin sotavaunujen ryske monien hevosten kiitäessä taisteluun.
        10 Ja niillä oli pyrstöt niinkuin skorpioneilla ja pistimet, ja pyrstöissänsä niillä oli voima vahingoittaa ihmisiä viisi kuukautta.
        .

• evangelium´
        evangelina* kirjoitti:

Ilm. 9:1-10 Tulkinnallisia mahdollisuuksia:

Ydinpommi?:
        1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
        2 ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.

Helikopterit?:
        3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;
        4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
        5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
        6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

Helikopterien kuvaus?:
        jae 7: kopterin ropellit? Helikopterinhytti, lasi-ikkunat: "kuin ihmisen silmät"? Ropellit pyöriessään viuhuvat "kuin naisen hiukset"? Helikopterin perä: pyrstö, josta ilmeisesti levitetään tuhoa, kuten bakteereja, saasteita maan päälle.

7 Ja heinäsirkat olivat sotaan varustettujen hevosten kaltaiset, ja niillä oli päässään ikäänkuin seppeleet, kullan näköiset, ja niiden kasvot olivat ikäänkuin ihmisten kasvot;
        8 ja niillä oli hiukset niinkuin naisten hiukset, ja niiden hampaat olivat niinkuin leijonain hampaat.
        9 Ja niillä oli haarniskat ikäänkuin rautahaarniskat, ja niiden siipien kohina oli kuin sotavaunujen ryske monien hevosten kiitäessä taisteluun.
        10 Ja niillä oli pyrstöt niinkuin skorpioneilla ja pistimet, ja pyrstöissänsä niillä oli voima vahingoittaa ihmisiä viisi kuukautta.
        .

Autojen pakokaasu-putket ovat nämä 'hännät' jotka pistävät myrkyillään/pakokaasuillaan.

Autojen meteli autobaanoilla - se 'sotavaunujen kohiseva ryske'.

• valvokaamme

Mielestäni Ilmestyskirjan kohdalla saa olla nöyrä: Jumala on kirjoittanut sen niin viisaasti, että jopa apostolit saattoivat odottaa Jeesuksen toista tulemusta. Pyhä Henki on säätänyt, että joka sukupolvi saa olla ja elää odotuksen toivossa.
      Profetiat ja Israelin kansan tapahtumat kulkevat päätepisteeseenä.
      Itselleni riittää kun elän lähellä Herraa, julistan evankeliumia. Kuitenkin on varmaa, että hekilökohtainen Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuu kun siirryn kuoleman kautta ajasta iankaikkisuuteen.
      Valmis lähtöön tulee olla joka hetki.

• evangelium

Eli se jonninjoutava vuosisatainen harhainen hellareissakin vaikuttava lässytys Jeesuksen tulemisesta ' pian ' onkin käsitettävä vain jokaisen sukupolven kohdalla tapahtuvaksi Jeesuksen tulemiseksi?

• torstai 18.4.
        evangelium kirjoitti:

Eli se jonninjoutava vuosisatainen harhainen hellareissakin vaikuttava lässytys Jeesuksen tulemisesta ' pian ' onkin käsitettävä vain jokaisen sukupolven kohdalla tapahtuvaksi Jeesuksen tulemiseksi?

Eikös se tule, jokaisen sukupolven kohdalla, vai jättääkö ylösnousemus jonkun sukupolven väliin?

Raamattu puhuu Jeesuksen paluusta ja ylösnousemuksesta.
        Kaksi joukkoa, vanhurskaat ja väärät!

Ajatteleeko, evangelium, että tuo tarkoittaa yskin ja vain paluunhetken ihmisiä ja loput jää hautaan?

Mielestäni jokainen sukupolvi kokee Jeesuksen paluun ja siksi Golgatan sovitustyö tuo uskoville toivon, elääkö hän missä aikajanakohdassa tahansa!

• Joh. 5:24-29
        torstai 18.4. kirjoitti:

Eikös se tule, jokaisen sukupolven kohdalla, vai jättääkö ylösnousemus jonkun sukupolven väliin?

Raamattu puhuu Jeesuksen paluusta ja ylösnousemuksesta.
        Kaksi joukkoa, vanhurskaat ja väärät!

Ajatteleeko, evangelium, että tuo tarkoittaa yskin ja vain paluunhetken ihmisiä ja loput jää hautaan?

Mielestäni jokainen sukupolvi kokee Jeesuksen paluun ja siksi Golgatan sovitustyö tuo uskoville toivon, elääkö hän missä aikajanakohdassa tahansa!

24. "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. 25. Totisesti, totisesti: tulee aika - ja se on jo nyt - jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää, 26. sillä Isä, elämän lähde, on tehnyt myös Pojasta elämän lähteen. 27. Isä on myös antanut hänelle tuomiovallan, koska hän on Ihmisen Poika. 28. Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä. 29. He nousevat haudoistaan - hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.

• 1. Tess 4:13-18
        Joh. 5:24-29 kirjoitti:

24. "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. 25. Totisesti, totisesti: tulee aika - ja se on jo nyt - jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää, 26. sillä Isä, elämän lähde, on tehnyt myös Pojasta elämän lähteen. 27. Isä on myös antanut hänelle tuomiovallan, koska hän on Ihmisen Poika. 28. Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä. 29. He nousevat haudoistaan - hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.

13. Kun Herra tulee
        Tahdomme, veljet, teidän olevan selvillä siitä, mitä tapahtuu kuoleman uneen nukkuville, jotta ette surisi niin kuin nuo toiset, joilla ei ole toivoa. 14. Jos kerran Jeesus on kuollut ja noussut kuolleista, niin kuin me uskomme, silloin Jumala myös on Jeesuksen tullessa tuova poisnukkuneet elämään yhdessä hänen kanssaan. 15. Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle. 16. Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. 17. Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa. 18. Rohkaiskaa siis toisianne näillä sanoilla.

Jeesuksen paluu ja jokaisen sukupolven kohta on tämännäköinen.

Edellinen Joh. kertoo, että vanhurskaat ja väärät herätetään.

Tämä Tessalonikalaiskirje ohjeistaa, kuinka uskovat lohduttavat omiaan ja painoarvo Paavalin kirjoituksessa on uskonsa Herran sanaan, kuinka se toteutuu.

Kuoleman uni, ja poisnukkuneet, heidän lähtöään ei pidä surra, koska he elävät toivossa, jonka Jeesus sanoi. Joka syö tätä leipää saa elää ja paluussa hakee jokaisen sukupolven tähän osaan.

Se toivo lepää Jeesuksen ylösnousemuksen varassa, koska hän lupasi mennä valmistamaan sijaa.

Paavali puhuu ylienkelin äänestä ja pasunasta. Siinä hetkessä se tapahtuu.
        Käskyhuuto, se herättää, ja ensin nousevat tähän autuaitten ylösnousemukseen ne, jotka ovat KUOLLEET Kristukseen USKOVINA.
        Sitten sen ajankohdan ME, meidät, jotka olemme elossa ja täällä jäljellä.

Lähtö on nopea, koska puhutaan sanalla "temmataan" ja nyt katsotaan Paavalin sanoissa sitä temmattua joukkoa, joka on yhdessä.

Yhdessä, elävät heidän kanssaan, eli haudasta herätetyt. Päämääränä on sillä tapahtumalla iankaikkisuus arvo. Se rakentuu lauseeseen, Näin saamme olla Herran kanssa.

Näin me saamme rohkaista raamatullisesti toisiamme.

kirj. torstai 18.4 P

• Joh. 6:35-40
        1. Tess 4:13-18 kirjoitti:

13. Kun Herra tulee
        Tahdomme, veljet, teidän olevan selvillä siitä, mitä tapahtuu kuoleman uneen nukkuville, jotta ette surisi niin kuin nuo toiset, joilla ei ole toivoa. 14. Jos kerran Jeesus on kuollut ja noussut kuolleista, niin kuin me uskomme, silloin Jumala myös on Jeesuksen tullessa tuova poisnukkuneet elämään yhdessä hänen kanssaan. 15. Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle. 16. Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. 17. Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa. 18. Rohkaiskaa siis toisianne näillä sanoilla.

Jeesuksen paluu ja jokaisen sukupolven kohta on tämännäköinen.

Edellinen Joh. kertoo, että vanhurskaat ja väärät herätetään.

Tämä Tessalonikalaiskirje ohjeistaa, kuinka uskovat lohduttavat omiaan ja painoarvo Paavalin kirjoituksessa on uskonsa Herran sanaan, kuinka se toteutuu.

Kuoleman uni, ja poisnukkuneet, heidän lähtöään ei pidä surra, koska he elävät toivossa, jonka Jeesus sanoi. Joka syö tätä leipää saa elää ja paluussa hakee jokaisen sukupolven tähän osaan.

Se toivo lepää Jeesuksen ylösnousemuksen varassa, koska hän lupasi mennä valmistamaan sijaa.

Paavali puhuu ylienkelin äänestä ja pasunasta. Siinä hetkessä se tapahtuu.
        Käskyhuuto, se herättää, ja ensin nousevat tähän autuaitten ylösnousemukseen ne, jotka ovat KUOLLEET Kristukseen USKOVINA.
        Sitten sen ajankohdan ME, meidät, jotka olemme elossa ja täällä jäljellä.

Lähtö on nopea, koska puhutaan sanalla "temmataan" ja nyt katsotaan Paavalin sanoissa sitä temmattua joukkoa, joka on yhdessä.

Yhdessä, elävät heidän kanssaan, eli haudasta herätetyt. Päämääränä on sillä tapahtumalla iankaikkisuus arvo. Se rakentuu lauseeseen, Näin saamme olla Herran kanssa.

Näin me saamme rohkaista raamatullisesti toisiamme.

kirj. torstai 18.4 P

Näin tukeutuu Johanneksen evankeliumin Jeesuksen sanat

35. Jeesus sanoi: "Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan. 36. Mutta te, niin kuin olen teille sanonut, olette nähneet minut ettekä kuitenkaan usko. 37. Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois. 38. Enhän minä ole tullut taivaasta tekemään oman tahtoni mukaan, vaan täyttämään lähettäjäni tahdon. 39. Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki. 40. Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet."

• Jeesuksen viesti.
        Joh. 6:35-40 kirjoitti:

Näin tukeutuu Johanneksen evankeliumin Jeesuksen sanat

35. Jeesus sanoi: "Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan. 36. Mutta te, niin kuin olen teille sanonut, olette nähneet minut ettekä kuitenkaan usko. 37. Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois. 38. Enhän minä ole tullut taivaasta tekemään oman tahtoni mukaan, vaan täyttämään lähettäjäni tahdon. 39. Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki. 40. Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet."

Sekä pieni jatko samasta Joh 6 luvusta.

43. Jeesus sanoi tähän: "Älkää nurisko! 44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä. 45. Profeettojen kirjoituksissa sanotaan: 'Heistä kaikista tulee Jumalan opetuslapsia.' Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja ottanut vastaan hänen opetuksensa, tulee minun luokseni. 46. Isää tosin ei kukaan ole nähnyt; ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän. 47. Totisesti, totisesti: sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä. 48. Minä olen elämän leipä. 49. Teidän isänne söivät autiomaassa mannaa, ja silti he ovat kuolleet. 50. Mutta tämä leipä tulee taivaasta, ja se, joka tätä syö, ei kuole. 51. Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää."

• lohduttava paikka.
        Jeesuksen viesti. kirjoitti:

Sekä pieni jatko samasta Joh 6 luvusta.

43. Jeesus sanoi tähän: "Älkää nurisko! 44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä. 45. Profeettojen kirjoituksissa sanotaan: 'Heistä kaikista tulee Jumalan opetuslapsia.' Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja ottanut vastaan hänen opetuksensa, tulee minun luokseni. 46. Isää tosin ei kukaan ole nähnyt; ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän. 47. Totisesti, totisesti: sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä. 48. Minä olen elämän leipä. 49. Teidän isänne söivät autiomaassa mannaa, ja silti he ovat kuolleet. 50. Mutta tämä leipä tulee taivaasta, ja se, joka tätä syö, ei kuole. 51. Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää."

Ts. tuo uhri, joka kuoli meidän syntiemme tähden, Jeesus, hänen muistoateriansa kertoo meille.

Että uskomme elämämme Hänen käsiinsä. Siksi syömme muistoaterian joka julistaa Herran kuolemaa siihen asti kun Hän saapuu ja hakiessaan meidät, syömme seuraavan aterian yhdessä Hänen valtakunnassaan.

Joka uskoo, Hän on elämän leipä, emmekä me kuole. Tarkoittaa, ettemme jää kuolemaamme vaan kuin unesta ja haudasta saamme herätä uskossa osaamme.

Lepäämme turvallisella mielellä, lohduttaen raamatun valossa toisiamme tuossa lupauksessa.
        Joka syö, elää ikuisesti, elää, kun Jeesus saapuu ja herättää osaamme.

Näin turvallisissa käsissä elämme.

• Herätys koskee kaikk
        lohduttava paikka. kirjoitti:

Ts. tuo uhri, joka kuoli meidän syntiemme tähden, Jeesus, hänen muistoateriansa kertoo meille.

Että uskomme elämämme Hänen käsiinsä. Siksi syömme muistoaterian joka julistaa Herran kuolemaa siihen asti kun Hän saapuu ja hakiessaan meidät, syömme seuraavan aterian yhdessä Hänen valtakunnassaan.

Joka uskoo, Hän on elämän leipä, emmekä me kuole. Tarkoittaa, ettemme jää kuolemaamme vaan kuin unesta ja haudasta saamme herätä uskossa osaamme.

Lepäämme turvallisella mielellä, lohduttaen raamatun valossa toisiamme tuossa lupauksessa.
        Joka syö, elää ikuisesti, elää, kun Jeesus saapuu ja herättää osaamme.

Näin turvallisissa käsissä elämme.

39. Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki.

Vielä painotan Jeesuksen sanaa, joka on Joh 6 luvussa.

Herätän heidät kaikki..... Siis todella kaikki, sinut, minut, rakkaamme, ystävämme, jotka ovat uskossa nukkuneet Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen armossaan ja rakkautensa kohteena.

Se kaikki tarkoittaa sanalla Kaikki... siitä ei puutu ketään Herran omaa.

• evangelium
        Herätys koskee kaikk kirjoitti:

39. Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki.

Vielä painotan Jeesuksen sanaa, joka on Joh 6 luvussa.

Herätän heidät kaikki..... Siis todella kaikki, sinut, minut, rakkaamme, ystävämme, jotka ovat uskossa nukkuneet Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen armossaan ja rakkautensa kohteena.

Se kaikki tarkoittaa sanalla Kaikki... siitä ei puutu ketään Herran omaa.

Se minkä Paavali sanoo kohtaamisestaan Jeesuksen kanssa Damaskoksen tiellä : "Olinko minä ruumiissani vai en, sen tietää Jumala" kyseenalaistaa syrjäänsiirrettäväksi koko tempausoppia, Paavalikin ' temmattiin ' Damaskoksen tiellä..

• evangelina*
        evangelium kirjoitti:

Se minkä Paavali sanoo kohtaamisestaan Jeesuksen kanssa Damaskoksen tiellä : "Olinko minä ruumiissani vai en, sen tietää Jumala" kyseenalaistaa syrjäänsiirrettäväksi koko tempausoppia, Paavalikin ' temmattiin ' Damaskoksen tiellä..

Kyllä, tietenkin Paavali eräällä tavalla "temmattiin" irti ajasta ja paikasta, mutta sanalla "Tempaus" tarkoitetaan nimenomaista uskovien, eli seurakunnan Taivaaseen "tempaamista".

Myöskin muualla UT:ssa mainitaan, kuinka enkeli auttoi apostolit ulos vankityrmästä, näiden muuttuessa näkymättömiksi. Tällaisia ihmeitä, joista Raamattu kertoo, tapahtuu edelleenkin uskoville, mutta aivan julkisesti ja kaikille näitä ei yleensä kerrota, sillä monet vain pitäisivät tarinoita "hörhöjen puheina". Uskovaiset, joilla on kokemuksia yliluonnollisista tapahtumista kuitenkin tuntevat näitä tapauksia ja vahvistuvat itsekin uskossa.

• evangelium
        evangelina* kirjoitti:

Kyllä, tietenkin Paavali eräällä tavalla "temmattiin" irti ajasta ja paikasta, mutta sanalla "Tempaus" tarkoitetaan nimenomaista uskovien, eli seurakunnan Taivaaseen "tempaamista".

Myöskin muualla UT:ssa mainitaan, kuinka enkeli auttoi apostolit ulos vankityrmästä, näiden muuttuessa näkymättömiksi. Tällaisia ihmeitä, joista Raamattu kertoo, tapahtuu edelleenkin uskoville, mutta aivan julkisesti ja kaikille näitä ei yleensä kerrota, sillä monet vain pitäisivät tarinoita "hörhöjen puheina". Uskovaiset, joilla on kokemuksia yliluonnollisista tapahtumista kuitenkin tuntevat näitä tapauksia ja vahvistuvat itsekin uskossa.

Uskotko sä tosissasi tähän, että ihmiset konkreettisesti nousee ilmaan? Mä kyllä haluan uskoa, mutta kun siihen tulee tuo mutta.

• evangelium
        evangelium kirjoitti:

Uskotko sä tosissasi tähän, että ihmiset konkreettisesti nousee ilmaan? Mä kyllä haluan uskoa, mutta kun siihen tulee tuo mutta.

Kyllä tämä tempausoppi olisi hyvä selvittää juuriaan myöten oikein. Ja moni muukin juttu.

• evangelina*
        evangelium kirjoitti:

Kannattaa suhtautua asiaan siten, että mikä tahansa on mahdollista, silloin kun on kysymys yliluonnollisista asioista, Jumalasta ja Taivasten valtakunnasta.

Me ihmiset olemme vielä rajoittuneita, mutta siinä maailmassa siirrytään ajassa ja paikassa, saadaan viestejä, eli profetioita suoraan Jumalan istuimelta. Enkelit laskeutuvat suojelemaan meitä, itsekin olen monesti kokenut nimenomaisen suojelusenkelin. Niin myös noustaan tempauksessa kohti tähtiä, niin että vain sandaalit jäävät maahan muistuttamaan, että tässä kerran eli ihminen, nyt hän on fyysisesti muualla.

Näitä asioita ei voi inhimillisen järjen rajoissa täysin uskoa. Täytyy nähdä ja ymmärtää, että Jumalan maailma on toisenlainen.

• analys-evangelium´
        evangelina* kirjoitti:

Kannattaa suhtautua asiaan siten, että mikä tahansa on mahdollista, silloin kun on kysymys yliluonnollisista asioista, Jumalasta ja Taivasten valtakunnasta.

Me ihmiset olemme vielä rajoittuneita, mutta siinä maailmassa siirrytään ajassa ja paikassa, saadaan viestejä, eli profetioita suoraan Jumalan istuimelta. Enkelit laskeutuvat suojelemaan meitä, itsekin olen monesti kokenut nimenomaisen suojelusenkelin. Niin myös noustaan tempauksessa kohti tähtiä, niin että vain sandaalit jäävät maahan muistuttamaan, että tässä kerran eli ihminen, nyt hän on fyysisesti muualla.

Näitä asioita ei voi inhimillisen järjen rajoissa täysin uskoa. Täytyy nähdä ja ymmärtää, että Jumalan maailma on toisenlainen.

Tuo on muuten ihan totta, Johannes näki tulevaisuuden (ja myös menneen) aivan selvästi , se ei ollut tulkintaa vaan täyttä totta, tuohan se on sumentanut - siis juuri tuo 2000 vuoden takainen kirjoitusten taakse näkemisen vaikeus!

• evangelium*analys
        evangelina* kirjoitti:

Kiitos %evangelina* mun uskon vahvistamisesta, olen kamppaillut tämän asian kanssa.

• evangelina*
        evangelium*analys kirjoitti:

Kiitos %evangelina* mun uskon vahvistamisesta, olen kamppaillut tämän asian kanssa.

Ole hyvä.

• evangelium*
        evangelina* kirjoitti:

Ole hyvä.

Mutta miten sä voit olla varma? En mä tiedä, mun usko ei tällä hetkellä kanna.

• evangelium´
        evangelina* kirjoitti:

Ole hyvä.

Koska mä en halua suostua mihinkään ateisteja ymym naurattavaan sinisilmäisyyteen, näitä on kyllä ihan riittävästi nähty ja sitäpaitsi ei pysty ei voi puolustaa itseä maailmassa sinisilmäisellä naiviudella, on pakko tuoda myös realiteetteja varsinkin tuolla uskonnottomien palstoilla keskustelu tyssää, ei kukaan halua olla naurettava pelle, ja siltä me siellä näytämme tällä hetkellä! Kyllä asiat pitää perustella ja sinä kyllä osaat perustella mun mielestä tosi hyvin näitä.

• evangelium´
        evangelium´ kirjoitti:

Koska mä en halua suostua mihinkään ateisteja ymym naurattavaan sinisilmäisyyteen, näitä on kyllä ihan riittävästi nähty ja sitäpaitsi ei pysty ei voi puolustaa itseä maailmassa sinisilmäisellä naiviudella, on pakko tuoda myös realiteetteja varsinkin tuolla uskonnottomien palstoilla keskustelu tyssää, ei kukaan halua olla naurettava pelle, ja siltä me siellä näytämme tällä hetkellä! Kyllä asiat pitää perustella ja sinä kyllä osaat perustella mun mielestä tosi hyvin näitä.

Enkä minä tavallaan epäilekään, uskoni on aivan varmasti varmempi kuin monilla muilla, antaa tulla vaan, tulta ja tappuraa tupaan! Mutta realiteeteista pitää keskustella, OK!

• evangelina*
        evangelium´ kirjoitti:

Enkä minä tavallaan epäilekään, uskoni on aivan varmasti varmempi kuin monilla muilla, antaa tulla vaan, tulta ja tappuraa tupaan! Mutta realiteeteista pitää keskustella, OK!

Uskon asioita ei voi mitata "ihmis-realiteeteilla".

Tieteellistä selitystä kaipaavan ateismin ja inhimillisen realismin kanssa uskolla ei ole mitään tekemistä. Realismia on kyllä ympärillämme: koko Jumalan luomakunta! Mutta ateismi kieltää tämän. Mitä voi tehdä?

Paavalin kirje roomalaisille, 1:16-23
        16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".

18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
        19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        .

• Helluntaiseurakunnat ovat käyttäneet tuota "Jeesuksen pikaista paluuta" -oppia väärin. Sillä on peloteltu paljon erityisesti lapsia ja myös herkkiä ihmisiä.

• evangelium

Juuri niin ja Paavalikin temmattiin ' taivaaseen ' Damaskoksen tiellä eikä hänkään tiennyt oliko ruumiissansa vai ei.

• ihmettätaas

Mitäs siinä on pelkäämisträ ?!

eikös se ole jokaisen uskovan uskon pääsisltö vai mikä se on teillä luterilaisilla ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1783
    2. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1198
    3. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      359
      1196
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1058
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      848
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      831
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      794
    8. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      148
      737
    9. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      716
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe