Se kevät..
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013041816919845_uu.shtml
Kevät on vaarallisinta aikaa....
Nyt se sitten on alkanut
17
353
Vastaukset
- moottöripää
Niimpä....Autoilijoiden on taas syytä alkaa kertaamaan niitä
LIIKENNESÄÄNTÖJÄ, Mitkä on talven aikana näemmä päässyt taas pahasti unohtumaan.......
"Kaupan pihasta suoraan eteen".......
"Moottoritiellä U-käännös suoraan motoristin eteen"....jne.
Ei ihme, Jos mottoripyörillä ajelee mielellään pitkät valot päällä, Kun kolarin sattuessa autoilijan selitys on lähes poikkeuksetta: "En huomannut moottoripyörää"....- 35 vuoden kokemus
Ymmärrän kyllä vastaavassa tilanteessa pitkillä ajon, mutta kohdattaessa muita, niiden käyttö ei ole edes laillista. Ne häikäisee. Ei ole iso vaiva kytkeä silloin lähivaloille. Kyllä pyöräilijän tulee opetella muutoin suojautuva liikennekäyttäytyminen, kuin "vain" pitkillä ajo. Tulee ottaa huomioon, että sivutieltä, huoltamon pihasta ym. voi joku tulla eteen. Samoin traktorin ohittaminen on aina vaarallista. Varsinkin, jos kohdassa on sivutie vasemmalla puolen. Samoin suurella nopeudella autojonon ohittaminen on vaarallista. Sieltä joku muukin saattaa lähteä ohittamaan. Moottoripyöräily on taitolaji, jota kannattaa opetella aina ajettaessa ja ottaa huomioon muut tiellä liikkujat. Ennalta arvaamattomia tilanteita tulee vastaa jatkuvasti. Olen itse ajanut moottoripyörällä pahan kolarin, kun sivutieltä tuli auto eteen. Minun käyttäytyminen ei ollut autoilijalle ennalta arvattavaa, koska minulla oli liikaa vauhtia.
- ewterttyt
35 vuoden kokemus kirjoitti:
Ymmärrän kyllä vastaavassa tilanteessa pitkillä ajon, mutta kohdattaessa muita, niiden käyttö ei ole edes laillista. Ne häikäisee. Ei ole iso vaiva kytkeä silloin lähivaloille. Kyllä pyöräilijän tulee opetella muutoin suojautuva liikennekäyttäytyminen, kuin "vain" pitkillä ajo. Tulee ottaa huomioon, että sivutieltä, huoltamon pihasta ym. voi joku tulla eteen. Samoin traktorin ohittaminen on aina vaarallista. Varsinkin, jos kohdassa on sivutie vasemmalla puolen. Samoin suurella nopeudella autojonon ohittaminen on vaarallista. Sieltä joku muukin saattaa lähteä ohittamaan. Moottoripyöräily on taitolaji, jota kannattaa opetella aina ajettaessa ja ottaa huomioon muut tiellä liikkujat. Ennalta arvaamattomia tilanteita tulee vastaa jatkuvasti. Olen itse ajanut moottoripyörällä pahan kolarin, kun sivutieltä tuli auto eteen. Minun käyttäytyminen ei ollut autoilijalle ennalta arvattavaa, koska minulla oli liikaa vauhtia.
Hieno kirjoitus "35 vuoden kokemus". Näinhän se on, mutta veikkaanpa, että et ole motoristien suosiossa tämän jälkeen. Et ole pysynyt ruodussa. Kuten eräs kirjoitti, että puolustaa motoristia, vaikka tekisi kuinka väärin. Eiköhän peukut sojota alas.
- olet huono neuvoja
Sinulla on silmissä vikaa, jos jos mp:n lyhty häikäisee, vaikka sen valo on paljon auringonvaloa heikompi. Veikaan kuitenkin sinulla vian olevan silmien takana aivoissa ja ehkä tuijotat sairaalloisesti vastaantulevien valoja.
Minulla on enemmän kokemusta, kuin sinulla, silti ei ole koskaan häikäisyt moottoripyörän valo, enkä ole auton eteen ajanut. - 35 vuoden kokemus
olet huono neuvoja kirjoitti:
Sinulla on silmissä vikaa, jos jos mp:n lyhty häikäisee, vaikka sen valo on paljon auringonvaloa heikompi. Veikaan kuitenkin sinulla vian olevan silmien takana aivoissa ja ehkä tuijotat sairaalloisesti vastaantulevien valoja.
Minulla on enemmän kokemusta, kuin sinulla, silti ei ole koskaan häikäisyt moottoripyörän valo, enkä ole auton eteen ajanut.Olet valioyksilö.
- huonot kuskit
Eli sinä et huomannut autoilijaa ajoissa, eikä autoilija sinua.
Molemmilla siis hitaat refleksit.
- Valopää 2013
Aina ajan pitkät päällä,sanokoot tollot autoilijat ihan mitä huvittaa,pieni paha muille,mutta hyvä keino säilyttää oma terveys...Suosittelen muillekkin motoristeille.
- nose1
Motskaripellet. Aikuistukaa.Läski lähtee, jos lähtee.
- Merssumiäs
Oisko paree pysyy pois tienpäältä,jos nuin on epävarmaa henkikullan kanssa.Ps ,millä Valopää liikkuu muulloin ,kun ei aja pitkät päällä motoripyöräl,etkös sinäki ole tollo autoilia välillä....
- gjkhklkl
Niinpä niin... autoilijat kun ajaa vuodet läpeensä,niin pitäähän sitä talven aikana unohtunut päivittää.Mites motoristit, kun ollaan talvi ajamatta, ei tarvi sitten tehdä mitään. Vain autoilijan pitää huomioida motoristi,joka tulee ehkä moninkertainen nopeus päällä,oikealta tai vasemmalta,ehkä pientareen kautta,pujottelemalla kaistojen välissä,mahdollisesti keulien.
Oli tämän päivän Ilta-Sanomissa uutinen urheasta motoristista viime kesältä, mutta sillekin löytyy täältä puolustajia.
Huom. tiedoksi, en ole "katkera" ja "kateellinen". Sitä sanaparia saa taas kesän aikana kuulla ja lukea. - turvallista kesää
Tuskin ne liikennesäännöt pääsevät motoristilta talvellakaan unohtumaan, Kun silloin liikutaan autolla. Tuntuu vaan siltä, Että ne autoilijat, Jotka itsekkin ajelevat kesäisin moottoripyörällä, Osaavat jotenkin ottaa paremmin motoristit huomioon, Kuin sellaiset, Jotka eivät itse moottoripyöräilyä harrasta. Voin olla väärässäkin, Mutta tuolla tien päällä sen jotenkin vaan huomaa. Enkä kuulu nimimerkin "gjkhklkl" asettamaan "Lokeroon", Jossa kaikki motoristit ajelee ylinopeutta oikealla, Ja vasemmalla, Ja pientareen kautta koukkimalla. Puhumattakaan kaistojen välissä keulimisesta. Kun pyöränä on alla leppoisa custom, Niin moiset pelleilyt eivät tule edes mieleen. Ne ovat kyykkypyörillä ajavien "harrastus".
- katsekontakti oltava
Kyllä motoristin pitää olla keväällä erityisen tarkkaavainen ja "lukea" vaarat ajoissa.
Ei pihasta tuleva autoilija aina pysty havaitsemaan rajussa kevätkiihtymystilassa tulevaa kyykkypyörää..eihän kukaan tahallaan eteen aja !- Kokenut ---
Meidän kulmilla vedätetään siihen malliin, että on ihmeellistä, ettei päivittäin joku kuole!
Ei autoilijoita...joita mekin yleensä ollaan , voi yleisesti joka tapauksesta syyttää vaikka eteenajajat ovatkin juridisesti syylliisiä..
Motoristin pitää tajuta, ettei autoilija näe ja ymmärrä tilannetta.
- yhyn asiaan..
Tuossa on totuus.
- 28pyörävuotta
Joo, voisi jopa luulla, että jos vaihtaa ne valot lyhyille kohdatessa, näkyy vielä paremmin.
Itseäni ne häikäisee, ei niitä tietysti ole pakko tuijottaa, vaan...- lain mukaan
Joissakin pyörissä on tosi tehokkaat kaukovalot ja ne oikeesti häikäisee, vaikka niitä ei tuijotakaan. Eteenpäin tielle pitää kuitenkin kattoa, myös sen vastaantulevan pyörän takia. Jos mp:ssä vaihdetaan lyhyille, vastaantuleva pystyy tarkemmin näkemään, mitä lähellä pyörää tapahtuu. Minä vaihdan aina lähivaloille kohdatessa, jos nyt satun pimeessä ajamaan. Kirkkaalla ajan lähivaloilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole482519Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742507Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732382Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.612175Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321887Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1031739Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko231185Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71034Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411015Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56916