On huvittavaa katsoa tätä nykyajan naisten pukeutumista. Keski-ikää lähestyvät naiset pukeutuvat yleiselle paikalle kuin teinitytöt.
On aika naurettavan näköistä kun 50 v. naisella on legginssit ja mini-hame tai tunika ja legginsit.
Jotenkin on outoa myös se, että esimerkiksi enään ei vaivauduta pukeutumaan edes juhlatilaisuuksiin. Luulisi jokaisella naisella olevan kaapissa eses yksi "pikku-musta" jolla asusteilla saisi tilaisuuteen kuin tilaisuuteen sopivan asun.
Eikö yli 40 -vuotias nainen enään osaa pukeutua.
18
720
Vastaukset
- Qpzx
No naiset suomessa ei todellakaan osaa naisellisesti pukeutua.
- Jo ohi se ikä
Niin, pitäisi pukeutua aina tilanteen mukaan, eikä mennä joka paikkaan samoilla vaatteilla. Peiliin kannattaa katsoa kriittisesti, ei se mini oikeastaan sovi kuin nuorille naisille, eikä heillekään kaikille. Kun 40 -50 vetää minin päälle, niin aika tyrkyltä näyttää.
- sivistystä
Nykyään on kauniita vaatteita tarjolla näissä naistenvaate liikkeissä. Kirppareiltakin löytää joskus ihan tyyllikkäitä 40-50 vaatteita. Mutta halpa-Hallista ei tahdo löytyä tyylikästä vaatetta viisikymppisille. Siellä vaatetarjonta keskittyy nuorisoon eikä aikuinen nainen löydä sieltä hyvin istuvaa vaatetta ylleen. Ainoat ovat nämä venyvät t-paidat ja jotkin gollegehousut. Ne kun vielä vetäisee vähän tukevampi rouvasihminen ylleen niin tyyllikkyys on kaukana. Nykyään tälläisestäkin paikasta kun Kankaanpää on, ei meinaa löytää keski-ikäisen naisen vartalolle sopivia tyylikkäitä farkkuja. Kaikissa liikkeissä on näitä lantiohousuja, jotka juuri ja juuri peittävät...piiip..... Värivaihtoehdotkin on sitä valmiiksi kulutettua ja revittyä farkkua. Niitä ei todellakaan voi 40-50 vuotias käyttää.
Välillä kun pukeutuu etikettien mukaan juhliin, tuntuu itsestä joltain diivalta kun muut juhlijat ovat paikalla arkivaatteissa. Tilannepukeutuminen on tärkeää ja sitä pitäisi opettaa myös kotona lapsille, ettei hupparilla ja farkuilla mennä joka paikkaan. - kesä kaikille 52
Tulee se kesä ja aion taas paljastaa kaikki suonikohjuiset jalkani ja läskikäteni aurinkoon jos vain sattuu paistamaan. Voi, voi sulkekaa silmänne ... jos ette voi katsoa...
- 1234 1234
Tottakai kesästä pitää nauttia ja auringosta...suonikohjuilla, läskeillä tai ilman....
Minustakin on mautonta kun aikuiset naiset pukeutuvat teinitytön vaatteisiin ja hakevat vaatteiden kautta sitä "ikuista nuoruutta". Miksi nainen ei voi olla sen ikäinen kun on? Kaikille meille tulee ikää ja ruumiinrakenne muuttuu, iho rypistyy rusinaksi...ne kaikki kuuluvat ihmiselämään. Mutta kyllä me naiset voisimme vanheta kauniisti ja ennen kaikkea hyväksyä sen, että meille tulee ikää. Ei meidän tarvitse hakea nuoruutta kovilla pakkelikerroksilla, luonnottomilla värikypärillä eikä parikymmppisten vaatetuksella. - enää vain vaatteita
Minusta taas on huvittavaa se, että ihmiset ei enää osaa kirjoittaa suomen kieltä.
- pansialta
Sää paraskin kirjoittelija. Suomenkieltä sana kirjoitetaan yhteen. Asia joka on opetettu alaasteen toisella luokalla ja yks pöllö luulee olevansa äidinkielen tohtori. Mistä näitä oikein sikiää...
- onko lukihäiriö ?
Sekin on huvittavaa kun näitä äidinkielen tohtoreita on jokaisella palstalla suurennuslasilla etsimässä lauseen sanajärjestys- ja pilkkuvirheitä. Onko joku instanssi määrännyt, että tänne ei saa kirjoittaa muuta kuin virastojen "kapula" kieltä. Normaali ihminen ymmärtää mitä toisella on sanottavana vaikka kirjoituksessa olisikin kielioppivirheitä.
Voit ihan rauhassa lykätä seitsemänkymppisenä sitä Eslaasi Kankaanpään kadulla minimekko ylläsi.
- ope55
enääN
- Enää
ope5523.4.2013 11:070 SULJE
enääN
"Sitä vedetään nenään joka kirjottaa enään" ;) Vai että ope.. toivon koko sydämestäni että et ole. tuokin sääntö on mulle opetettu ala-asteella jo... huh.
- polle3
Ei muuta kuin tuulipuku päälle ja korkokengät jalkaan ja menoksi. Sitähän se on Suomalaisten naisten pukeutuminen.
- Pukukoodi
Ja miehet! Ei muuta kuin kymmenen vuotta sitten ostetut farkut jalkaan ja läskipohjaiset leveälestiset kiinalaiset kengät jalkaan ja tietysti hankkijan lippalakki päähän ja menoksi. Ja olipa unohtua valkoiset tennissukat. Suomalaisen tavallisen miehen pukukoodi. Eikä tietoakaan parturissa käynnistä. Puhumattakaan parranajosta. Niin ja unohtui vielä, että purukalustoakin voisi joskus hoitaa ((huom! suomalainen kirjoitetaan pienellä, vaikka suom. miehen ego onkin suuri).
- Vallye
Pukukoodi kirjoitti:
Ja miehet! Ei muuta kuin kymmenen vuotta sitten ostetut farkut jalkaan ja läskipohjaiset leveälestiset kiinalaiset kengät jalkaan ja tietysti hankkijan lippalakki päähän ja menoksi. Ja olipa unohtua valkoiset tennissukat. Suomalaisen tavallisen miehen pukukoodi. Eikä tietoakaan parturissa käynnistä. Puhumattakaan parranajosta. Niin ja unohtui vielä, että purukalustoakin voisi joskus hoitaa ((huom! suomalainen kirjoitetaan pienellä, vaikka suom. miehen ego onkin suuri).
Näin on. Ottakaa miehet mallia muun maalaisista miehistä. Pukeutuvat hyvin ja tuoksuu hyvältä. Mmm....
- näin
Pukukoodi kirjoitti:
Ja miehet! Ei muuta kuin kymmenen vuotta sitten ostetut farkut jalkaan ja läskipohjaiset leveälestiset kiinalaiset kengät jalkaan ja tietysti hankkijan lippalakki päähän ja menoksi. Ja olipa unohtua valkoiset tennissukat. Suomalaisen tavallisen miehen pukukoodi. Eikä tietoakaan parturissa käynnistä. Puhumattakaan parranajosta. Niin ja unohtui vielä, että purukalustoakin voisi joskus hoitaa ((huom! suomalainen kirjoitetaan pienellä, vaikka suom. miehen ego onkin suuri).
Parasta se on miehen kaivaa se vanha rippikoulupuku ylleen. Melkein uusi puku, kerran käytetty, mitä sitä enään hulkkaan heittää...
Ja mikä siinä, verkkareilla ja kaljatehtaan mainospaidalla voi mennä tilaisuuteen kuin tilaisuuteen. Päähän vielä hankkian lippis ja tarralenkkarit...niin...avot.... - niilo7
Pukukoodi kirjoitti:
Ja miehet! Ei muuta kuin kymmenen vuotta sitten ostetut farkut jalkaan ja läskipohjaiset leveälestiset kiinalaiset kengät jalkaan ja tietysti hankkijan lippalakki päähän ja menoksi. Ja olipa unohtua valkoiset tennissukat. Suomalaisen tavallisen miehen pukukoodi. Eikä tietoakaan parturissa käynnistä. Puhumattakaan parranajosta. Niin ja unohtui vielä, että purukalustoakin voisi joskus hoitaa ((huom! suomalainen kirjoitetaan pienellä, vaikka suom. miehen ego onkin suuri).
Saako käyttää henkseleitä?
- Asiaa tunteva
niilo7 kirjoitti:
Saako käyttää henkseleitä?
Voi Niilo, kyllä ihan huolettomasti voit käyttää raksiloita - mutta josko et pukisi niitä esim. kauluspaidan tai takin päälle, kun ovat tarkoitettu pitämään housut jalassa, eivät siis näkyväksi yksityiskohdaksi pukeutumisessasi. Jos haluat herättää huomiota, niin osta laadukas puku ja siihen sopivat kengät jne. Siinä miehelle avainsana. Näytät fiksulta ja asiantuntevalta mieheltä isolla M.llä, etkä miltään henkseliheikiltä!
- tietämätön
Asiaa tunteva kirjoitti:
Voi Niilo, kyllä ihan huolettomasti voit käyttää raksiloita - mutta josko et pukisi niitä esim. kauluspaidan tai takin päälle, kun ovat tarkoitettu pitämään housut jalassa, eivät siis näkyväksi yksityiskohdaksi pukeutumisessasi. Jos haluat herättää huomiota, niin osta laadukas puku ja siihen sopivat kengät jne. Siinä miehelle avainsana. Näytät fiksulta ja asiantuntevalta mieheltä isolla M.llä, etkä miltään henkseliheikiltä!
Onko raksilat pohjanmaan murretta?
- Höh häh
tietämätön kirjoitti:
Onko raksilat pohjanmaan murretta?
Mitä sitä kyselet, kun tiedät, että näin on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497