Eikö yli 40 -vuotias nainen enään osaa pukeutua.

mode1

On huvittavaa katsoa tätä nykyajan naisten pukeutumista. Keski-ikää lähestyvät naiset pukeutuvat yleiselle paikalle kuin teinitytöt.
On aika naurettavan näköistä kun 50 v. naisella on legginssit ja mini-hame tai tunika ja legginsit.
Jotenkin on outoa myös se, että esimerkiksi enään ei vaivauduta pukeutumaan edes juhlatilaisuuksiin. Luulisi jokaisella naisella olevan kaapissa eses yksi "pikku-musta" jolla asusteilla saisi tilaisuuteen kuin tilaisuuteen sopivan asun.

18

720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Qpzx

      No naiset suomessa ei todellakaan osaa naisellisesti pukeutua.

    • Jo ohi se ikä

      Niin, pitäisi pukeutua aina tilanteen mukaan, eikä mennä joka paikkaan samoilla vaatteilla. Peiliin kannattaa katsoa kriittisesti, ei se mini oikeastaan sovi kuin nuorille naisille, eikä heillekään kaikille. Kun 40 -50 vetää minin päälle, niin aika tyrkyltä näyttää.

    • sivistystä

      Nykyään on kauniita vaatteita tarjolla näissä naistenvaate liikkeissä. Kirppareiltakin löytää joskus ihan tyyllikkäitä 40-50 vaatteita. Mutta halpa-Hallista ei tahdo löytyä tyylikästä vaatetta viisikymppisille. Siellä vaatetarjonta keskittyy nuorisoon eikä aikuinen nainen löydä sieltä hyvin istuvaa vaatetta ylleen. Ainoat ovat nämä venyvät t-paidat ja jotkin gollegehousut. Ne kun vielä vetäisee vähän tukevampi rouvasihminen ylleen niin tyyllikkyys on kaukana. Nykyään tälläisestäkin paikasta kun Kankaanpää on, ei meinaa löytää keski-ikäisen naisen vartalolle sopivia tyylikkäitä farkkuja. Kaikissa liikkeissä on näitä lantiohousuja, jotka juuri ja juuri peittävät...piiip..... Värivaihtoehdotkin on sitä valmiiksi kulutettua ja revittyä farkkua. Niitä ei todellakaan voi 40-50 vuotias käyttää.

      Välillä kun pukeutuu etikettien mukaan juhliin, tuntuu itsestä joltain diivalta kun muut juhlijat ovat paikalla arkivaatteissa. Tilannepukeutuminen on tärkeää ja sitä pitäisi opettaa myös kotona lapsille, ettei hupparilla ja farkuilla mennä joka paikkaan.

    • kesä kaikille 52

      Tulee se kesä ja aion taas paljastaa kaikki suonikohjuiset jalkani ja läskikäteni aurinkoon jos vain sattuu paistamaan. Voi, voi sulkekaa silmänne ... jos ette voi katsoa...

    • 1234 1234

      Tottakai kesästä pitää nauttia ja auringosta...suonikohjuilla, läskeillä tai ilman....

      Minustakin on mautonta kun aikuiset naiset pukeutuvat teinitytön vaatteisiin ja hakevat vaatteiden kautta sitä "ikuista nuoruutta". Miksi nainen ei voi olla sen ikäinen kun on? Kaikille meille tulee ikää ja ruumiinrakenne muuttuu, iho rypistyy rusinaksi...ne kaikki kuuluvat ihmiselämään. Mutta kyllä me naiset voisimme vanheta kauniisti ja ennen kaikkea hyväksyä sen, että meille tulee ikää. Ei meidän tarvitse hakea nuoruutta kovilla pakkelikerroksilla, luonnottomilla värikypärillä eikä parikymmppisten vaatetuksella.

    • enää vain vaatteita

      Minusta taas on huvittavaa se, että ihmiset ei enää osaa kirjoittaa suomen kieltä.

      • pansialta

        Sää paraskin kirjoittelija. Suomenkieltä sana kirjoitetaan yhteen. Asia joka on opetettu alaasteen toisella luokalla ja yks pöllö luulee olevansa äidinkielen tohtori. Mistä näitä oikein sikiää...


      • onko lukihäiriö ?

        Sekin on huvittavaa kun näitä äidinkielen tohtoreita on jokaisella palstalla suurennuslasilla etsimässä lauseen sanajärjestys- ja pilkkuvirheitä. Onko joku instanssi määrännyt, että tänne ei saa kirjoittaa muuta kuin virastojen "kapula" kieltä. Normaali ihminen ymmärtää mitä toisella on sanottavana vaikka kirjoituksessa olisikin kielioppivirheitä.
        Voit ihan rauhassa lykätä seitsemänkymppisenä sitä Eslaasi Kankaanpään kadulla minimekko ylläsi.


    • ope55

      enääN

      • Enää

        ope5523.4.2013 11:070 SULJE
        enääN

        "Sitä vedetään nenään joka kirjottaa enään" ;) Vai että ope.. toivon koko sydämestäni että et ole. tuokin sääntö on mulle opetettu ala-asteella jo... huh.


    • polle3

      Ei muuta kuin tuulipuku päälle ja korkokengät jalkaan ja menoksi. Sitähän se on Suomalaisten naisten pukeutuminen.

      • Pukukoodi

        Ja miehet! Ei muuta kuin kymmenen vuotta sitten ostetut farkut jalkaan ja läskipohjaiset leveälestiset kiinalaiset kengät jalkaan ja tietysti hankkijan lippalakki päähän ja menoksi. Ja olipa unohtua valkoiset tennissukat. Suomalaisen tavallisen miehen pukukoodi. Eikä tietoakaan parturissa käynnistä. Puhumattakaan parranajosta. Niin ja unohtui vielä, että purukalustoakin voisi joskus hoitaa ((huom! suomalainen kirjoitetaan pienellä, vaikka suom. miehen ego onkin suuri).


      • Vallye
        Pukukoodi kirjoitti:

        Ja miehet! Ei muuta kuin kymmenen vuotta sitten ostetut farkut jalkaan ja läskipohjaiset leveälestiset kiinalaiset kengät jalkaan ja tietysti hankkijan lippalakki päähän ja menoksi. Ja olipa unohtua valkoiset tennissukat. Suomalaisen tavallisen miehen pukukoodi. Eikä tietoakaan parturissa käynnistä. Puhumattakaan parranajosta. Niin ja unohtui vielä, että purukalustoakin voisi joskus hoitaa ((huom! suomalainen kirjoitetaan pienellä, vaikka suom. miehen ego onkin suuri).

        Näin on. Ottakaa miehet mallia muun maalaisista miehistä. Pukeutuvat hyvin ja tuoksuu hyvältä. Mmm....


      • näin
        Pukukoodi kirjoitti:

        Ja miehet! Ei muuta kuin kymmenen vuotta sitten ostetut farkut jalkaan ja läskipohjaiset leveälestiset kiinalaiset kengät jalkaan ja tietysti hankkijan lippalakki päähän ja menoksi. Ja olipa unohtua valkoiset tennissukat. Suomalaisen tavallisen miehen pukukoodi. Eikä tietoakaan parturissa käynnistä. Puhumattakaan parranajosta. Niin ja unohtui vielä, että purukalustoakin voisi joskus hoitaa ((huom! suomalainen kirjoitetaan pienellä, vaikka suom. miehen ego onkin suuri).

        Parasta se on miehen kaivaa se vanha rippikoulupuku ylleen. Melkein uusi puku, kerran käytetty, mitä sitä enään hulkkaan heittää...
        Ja mikä siinä, verkkareilla ja kaljatehtaan mainospaidalla voi mennä tilaisuuteen kuin tilaisuuteen. Päähän vielä hankkian lippis ja tarralenkkarit...niin...avot....


      • niilo7
        Pukukoodi kirjoitti:

        Ja miehet! Ei muuta kuin kymmenen vuotta sitten ostetut farkut jalkaan ja läskipohjaiset leveälestiset kiinalaiset kengät jalkaan ja tietysti hankkijan lippalakki päähän ja menoksi. Ja olipa unohtua valkoiset tennissukat. Suomalaisen tavallisen miehen pukukoodi. Eikä tietoakaan parturissa käynnistä. Puhumattakaan parranajosta. Niin ja unohtui vielä, että purukalustoakin voisi joskus hoitaa ((huom! suomalainen kirjoitetaan pienellä, vaikka suom. miehen ego onkin suuri).

        Saako käyttää henkseleitä?


      • Asiaa tunteva
        niilo7 kirjoitti:

        Saako käyttää henkseleitä?

        Voi Niilo, kyllä ihan huolettomasti voit käyttää raksiloita - mutta josko et pukisi niitä esim. kauluspaidan tai takin päälle, kun ovat tarkoitettu pitämään housut jalassa, eivät siis näkyväksi yksityiskohdaksi pukeutumisessasi. Jos haluat herättää huomiota, niin osta laadukas puku ja siihen sopivat kengät jne. Siinä miehelle avainsana. Näytät fiksulta ja asiantuntevalta mieheltä isolla M.llä, etkä miltään henkseliheikiltä!


      • tietämätön
        Asiaa tunteva kirjoitti:

        Voi Niilo, kyllä ihan huolettomasti voit käyttää raksiloita - mutta josko et pukisi niitä esim. kauluspaidan tai takin päälle, kun ovat tarkoitettu pitämään housut jalassa, eivät siis näkyväksi yksityiskohdaksi pukeutumisessasi. Jos haluat herättää huomiota, niin osta laadukas puku ja siihen sopivat kengät jne. Siinä miehelle avainsana. Näytät fiksulta ja asiantuntevalta mieheltä isolla M.llä, etkä miltään henkseliheikiltä!

        Onko raksilat pohjanmaan murretta?


      • Höh häh
        tietämätön kirjoitti:

        Onko raksilat pohjanmaan murretta?

        Mitä sitä kyselet, kun tiedät, että näin on!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe