Älkää olko tyhmiä !
Valtaosa Suomessa toimivista kirkkokunnista (ev.lut., helluntailaiset, vapaakirkko, baptistit jne.) hyväksyvät myöskin muiden kirkkokuntien ja herätysliikkeiden uskovaisten uskon.
Sitä ei tee JT.
Raamatusta ei löydy (ev.lut., helluntailaiset, vapaakirkko, baptistit jne.) uskontoja, joten päättele siitä mikä on väärää
Sen sijaan löytyi Jehovan todistajat, esim. Jes 43:10
Tuossa Raamatun paikassa oleva Herra on alkuperäisessä tekstissä JHWH = Jahve tai Jehova..
Sitä ei tee JT
2
115
Vastaukset 2
- lue tekstiyhteys
"Sen sijaan löytyi Jehovan todistajat, esim. Jes 43:10"
Katsopa luvun alkua. Jehova puhuu muinaiselle Israelille:
"1 Ja näin on nyt sanonut Jehova, sinun Luojasi, oi Jaakob, ja sinun Muodostajasi, oi Israel: ”Älä pelkää, sillä olen lunastanut sinut. Olen kutsunut sinut nimeltäsi. Sinä olet minun."
Kristityille nimi Jeesus tarkoittaa pelastusta.
Johannes 17:12
"Pyhä Isä, valvo heitä oman nimesi takia, jonka olet antanut minulle, jotta he olisivat yhtä niin kuin mekin."
Apostolien teot 4:12
"Eikä ole pelastusta kenessäkään muussa, sillä taivaan alla ei ole toista ihmisten keskuudessa annettua nimeä, jonka välityksellä meidän täytyy pelastautua"- Jehōšūa‘ (יהושע)
Nimesi takia...juurikin niin =>
Suomenkielinen nimi Jeesus
tulee latinan sanasta Iēsus,
joka perustuu kreikan sanaan Iēsoûs (kreik. Ἰησοῦς).
Tämä puolestaan on transkriptio
alkuperäisestä arameankielisestä nimestä, Jēšūa‘ (ישוע),
joka taas on kehittynyt
Vanhan testamentin hepreankielisestä muodosta Jehōšūa‘ (יהושע).
Nimen alkuperäinen merkitys on ”Jahve pelastaa”.
Myös arabiankieliset kristityt
käyttävät arameasta johdettua nimimuotoa Yasū‘ (يسوع).
Wikipedia
Joten aina kun sant *Jeesus*, sanot => ”Jahve pelastaa”
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1102247
- 69889
- 60880
Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,263785Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista
Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l129711- 50607
- 39602
Ttp:llä kuontalot ojennukseen
Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste61569- 62515
- 28489