Sen edestään löytää, minkä taakseen jättää

sallittu saaste?

Nyt on taas se aika vuodesta, jolloin hankien alta paljastuvat erilaiset vähemmän miellyttävät asiat.
Uudenvuoden hilpeän menon jäljiltä on paljastunut kasoittain rakettien jäännöksiä ja juhlijoiden jättämää muuta roinaa. Varsinkin muoviset jätteet säilyvät vuositolkulla. Tällainen tietysti kuuluu kulttuuriimme, eikä aiheuta suurempaa närää, eikä siitä oikein saisi puhuakaan...
Vanhemmat kuitenkin voisivat pitää tarkemmin silmällä tenaviaan, etteivät pääse nuoleskelemaan ja pureksimaan kyseisiä, kirkkaanvärisiä ja muutenkin mielenkiintoisennäköisiä jätöksiä. Niissähän voi olla vaikka jotain myrkyllisiä jäämiä!

10

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roskakingi

      Juu selvä. Kiinnosti tosi paljon.

      • rakentavaa...

        Mukavaa, että sait kerrottua mielenkiintoisen kannanottosi!


    • näin on..

      Joo jostain kumman syystä on koirankakka keskustelu taas tyrehtynyt, vaikka sama määrä läjiä on luonnossa maatumassa joka tapauksessa. Ne eivät vaan näy, paitsi muovipussissa luontoon jätetty läjät. Enemmän näistä huonosti maatumattomista on haittaa: kaljatörpöt, tupakka-askit, ilotulitusjätteet, karkkipussit, tupakantumpit yms.

      • changeofhabit

        Voit tietysti näyttää esimerkkiä ja kerätä roskasi aivan itse roskikseen. Keskustelupalstoilla roikkuminen ei edistä ympäristön siisteyttä.


      • punasta puseroo
        changeofhabit kirjoitti:

        Voit tietysti näyttää esimerkkiä ja kerätä roskasi aivan itse roskikseen. Keskustelupalstoilla roikkuminen ei edistä ympäristön siisteyttä.

        Enemmän kyllä harmittaa matonen koiranpas.. ,niitäkin kun tullut nähtyä vieläpä omalla portilla.
        Tietysti muukin roina on epäsiistiä.
        Hyvä esimerkki oli kasvatuksesta Prisman nurkilla äiti kahden lapsen kanssa tuli kaupasta ulos
        toinen vielä rattaissa, jätskipaperit tipahti siihen paikkaan kävellessä tuulen vietäväksi.
        Ei olisi roskikseenkaan ollut pitkä matka ,mitään vilkaisuakaan ei siihen suuntaan.
        Periaatteella pieni on asia mutta jos kaikki tekisi samoin, ?


      • Artsi8

        Joo jostain kumman syystä on koirankakka keskustelu taas tyrehtynyt, vaikka sama määrä läjiä on luonnossa maatumassa joka tapauksessa. Ne eivät vaan näy, paitsi muovipussissa luontoon jätetty läjät. Enemmän näistä huonosti maatumattomista on haittaa: kaljatörpöt, tupakka-askit, ilotulitusjätteet, karkkipussit, tupakantumpit yms.

        Koiranomistajilat yleensä lähtöisin ylläolevatkin.


    • Dubberwari 16

      Mitä tekemistä nimenomaan lumien sulamisella tai rakettien jäännöksillä on sen tosiasian kanssa, että jokainen vanhempi opettaa melko varmasti lapselleen, ettei mitä tahansa saa pistää suuhunsa?

      • ruskeat mättäät

        Outoa ajattelua luin lehdestä, voiko jonkun edes tulla mieleen että ihmiset laittaisi pihansa roskikseen tarran yleiseen käyttöön koiranjätöksille tarkoitetun tarran.
        Ei se pussukka paljon paina remmin jatkeena kiikuttaa ihan sinne omaan pihapiiriin ,mikä siinä onkaan niin vaikeeta että omaan roskikseen.


      • mädätkööt siellä
        ruskeat mättäät kirjoitti:

        Outoa ajattelua luin lehdestä, voiko jonkun edes tulla mieleen että ihmiset laittaisi pihansa roskikseen tarran yleiseen käyttöön koiranjätöksille tarkoitetun tarran.
        Ei se pussukka paljon paina remmin jatkeena kiikuttaa ihan sinne omaan pihapiiriin ,mikä siinä onkaan niin vaikeeta että omaan roskikseen.

        Kulkisitko itse puoli Riihimäkeä paskapussi kädessä? Ennemmin jää maahan. Vielä typerämpää jättää maatuva jäte muovipussiin penkan reunalle.


    • ikkunastapihalle

      Sotken ihan mielelläni, koska tiedän työllistäväni sillä jonkun toisen eli sinne vaan kaikki.

      Nämä siivousneiti luonnonsuojelijat voivat uskoa puolestani vaikka fasebookiin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe