Kansalaisten olohuone 350000 eurolla !

Olohuonevartijakin ?

Aamupostin mukaan kansalaisille rakennetaan olohuone kirjastoaukealle 350000 eurolla. Vielä äskettäin ei ollut rahaa sijoittaa Onnensillan tiloihin 40000 euroa, jossa rauhalliset, pääasiassa iäkkäät ihmiset saisivat kokoontua.Mutta kirjastoaukealle rahaa löytyy.Ulkokäyttöön sopivia isoja rumpujakin tulee sinne 2000 euroa kappaleelta.On siinä kesäöinä lähialueen asukkailla riemua.Kaiken pitää olla valmiina kun asuntomessut alkaa.Kuinkahan kukkaistutukset pysyvät kesän yli ehjinä?

18

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paikalla todettu

      Helsingissä nuo kansalaisten olohuoneet ovat ongelmakohteita, kuten mm. mediasta olemme saaneet todeta.Hyvinkäällä tuskin moinen on mahdollista.

      • Mitään ei osata

        Nyt sitten noita olohuoneen nautinnoista pääsee lähitalojen asukkaat osallisiksi. Skeittareiden meteli vie asukkailta yöunet. Miksei päättäjät täällä osaa ottaa opiksi muiden kaupunkien häiriöistä, vaan pitää rakentaa metelöitsijöiile tuollaiseen paikkaan mahdollisuus skeittaamiseen. Kulomäen kupeessa on paikka ja jossain jopa sisätilat tämän metelin harrastajille.


    • odotan innolla

      Hyvä kun tulee. On varmasti hieno!

      • Miten käynee

        Ainakin avajaispäivänäMutta kauanko pysyy hienona? Vai onko sitten öisin vartioitu.


    • järki hooooii.?

      Johan se nähtiin Kelan ja Prisman välinen piha-alue jokin aika sitten. Siinä oli suihkulähde, jossa puliosasto pesi itsensä ja vaatteensa, ympäröivät penkit piti poistaa, kun alan miehet valloittivat ne. Repivät istutukset ja kusivat ruusupuskat. ym ym. Sama peli jatkuu taas. Taitavat oreganot ja sitruunamelissat ja basilikat saada lannoituksen joka päivä. Voi tsiisus sentään mitä ajattelua. Hyvä jos kestäävät edes asuntomessujen ajan, ensi vuonna kyseisestä "olohuoneesta" pelkkä muisto ja hatutus, että mihinköhän ne verorahat oikein hupeni taas.

      • odotan innolla

        Pitäisikö sitten valaa betoni ja asvaltti joka paikkaan? Vain siksi, että jotkut eivät osaa käyttäytyä? Kunnon kansalaisten pitää vallata penkit ja puistot takaisin alan miehiltä ja muilta sotkijoilta. Kannattaisi palkata pari vartijaa hätistämään juopporetkut hiiteen.


      • Nähty on
        odotan innolla kirjoitti:

        Pitäisikö sitten valaa betoni ja asvaltti joka paikkaan? Vain siksi, että jotkut eivät osaa käyttäytyä? Kunnon kansalaisten pitää vallata penkit ja puistot takaisin alan miehiltä ja muilta sotkijoilta. Kannattaisi palkata pari vartijaa hätistämään juopporetkut hiiteen.

        Ei siihen 2 vartijaa riitä.Yö vuorossa pitää olla kaksi paikalla, kun teinit alkaa painimaan kukkapuskan kanssa.3-vuorotyö ja vapaapäivien korvaajat työllistää hyvin vartiointifirman.Helsingissä voi käydä mallia ottamassa ja seuraamassa vastaavien kohteiden elämää varsinkin viikonlopun öinä.


      • ennustaja eukko
        odotan innolla kirjoitti:

        Pitäisikö sitten valaa betoni ja asvaltti joka paikkaan? Vain siksi, että jotkut eivät osaa käyttäytyä? Kunnon kansalaisten pitää vallata penkit ja puistot takaisin alan miehiltä ja muilta sotkijoilta. Kannattaisi palkata pari vartijaa hätistämään juopporetkut hiiteen.

        Iso betonilaatta koko alueelle, pöydät ja tuolit betonista, ja pultata nekin vielä varmuudeksi maahan kiinni. Aamuisin on kaupungin puhtaanapidon porukalla helppo painepesurilla vetää alue puhtaaksi, että paikat ovat puts lets taas.


    • Mäenlaskija

      Kirjastoaukiolla on aiempinakin vuosina ollut upeita kukkaistutuksia. En muista että niihin olisi kohdistunut ilkivaltaa kovin usein. Joidenkin vuosien takaa muistan kylläkin tapauksen, kun kukat revittiin keskustassa olleista suurista ruukuista.

      Minun mielestäni on todella mukavaa, että kirjastoaukio laitetaan kuntoon. 350 000 on iso raha, mutta kaupunki ei ole niin köyhä etteikö jotakin hienoa voitasi joskus tehdä. En ymmärrä miten te jaksatte valittaa, kun kaupungin ykköspaikka laitetaan arvoiseensa kuntoon. Soittimiakaan en tuomitse ennen kuin nään mitä ne ovat käytännössä.M

      Miksi Onnensiltaa olisi pitänyt tukea kaupungin varoista? Miksi tarvittavia rahoja ei kerätä käyttäjiltä, kuten aikusiväestön harrastetoiminnassa yleensä on käytäntönä?

      • Tasa-arvoista

        Saatetaan siellä joiltakin vuokraajilta maksua periäkin.Samalla logiikalla myös kirjastoaukion härveleistä pitäisi periä vuokraa.Kyllä kaupungilla pitää olla varaa antaa kaikenikäisille tiloja vapaa-ajan käyttöön.Se olisi hienon kaupungin toimintaa.


      • Aapon kertomaa
        Tasa-arvoista kirjoitti:

        Saatetaan siellä joiltakin vuokraajilta maksua periäkin.Samalla logiikalla myös kirjastoaukion härveleistä pitäisi periä vuokraa.Kyllä kaupungilla pitää olla varaa antaa kaikenikäisille tiloja vapaa-ajan käyttöön.Se olisi hienon kaupungin toimintaa.

        Ratkaisu löytynyt.Kaupungille yksityishenkilön kuolinpesän testamentilla perustetusta rahastosta maksetaan Onnensillan vuokra.Kyseessä on kaupungin omistama kiinteistö ja sisäisellä vuokralla siellä toimii lähinnä vanhemman väen tilaisuudet.Meneekö se muuten kaupungin eri toiminnoissa samalla tavalla ????


    • Sampo***

      Kuka on "kertoja-aapo?" Mun mielestä, Onnensillan vakikäyttäjänä (ikä 30 v,) olis tärkeämpää tosiaan panostaa kaupunkilaisten sosiaalisen kanssakäymisen paikkoihin kuten Onnensiltaan, kirjaston omiin palveluihin, katujen kunnossapitoon... normaaliin elämiseen, mikä kohentaa elämänlaatua, eikä niinkään kaikenmaailman rumpuihin ja helistimiin. Paljon se kaupungintalon lastenvaatenäyttely siellä katossa roikkuessaan muuten oikeasti maksoi?

      • Kertausta

        Se maksoi 40000 euroa.Avajaisissa oli kaikilla niin mukavaa olla tärkeänä pikkurilli pystyssä samppakaljaa ryystäen.Onnensillassa käsittäkseni eri seurat ja järjestöt voivat pitää kokouksiaan ja tapaamisiaan.Myös eri terveysjärjestöjen ja -yhdistysten olen nähnyt ilmoittavan kokoontumisista siellä.


      • Kertausta
        Kertausta kirjoitti:

        Se maksoi 40000 euroa.Avajaisissa oli kaikilla niin mukavaa olla tärkeänä pikkurilli pystyssä samppakaljaa ryystäen.Onnensillassa käsittäkseni eri seurat ja järjestöt voivat pitää kokouksiaan ja tapaamisiaan.Myös eri terveysjärjestöjen ja -yhdistysten olen nähnyt ilmoittavan kokoontumisista siellä.

        Lisätään vielä.Aapo on lyhenne Aamupostista ja sitä lyhennettä he itsekin käyttävät.


      • pyykkinaru erikseen
        Kertausta kirjoitti:

        Se maksoi 40000 euroa.Avajaisissa oli kaikilla niin mukavaa olla tärkeänä pikkurilli pystyssä samppakaljaa ryystäen.Onnensillassa käsittäkseni eri seurat ja järjestöt voivat pitää kokouksiaan ja tapaamisiaan.Myös eri terveysjärjestöjen ja -yhdistysten olen nähnyt ilmoittavan kokoontumisista siellä.

        Hävettää, kun joskus on kuvia jostain tapahtumasta kaupungintalolta ja ne roikkuvat rätit osuvat samaan kuvaan.


    • Kankkulan kaivo

      Kyllä kaupungin kassassa rahaa on, mutta vain harvat päättävät sen käytöstä.

      • Hilda Ronskila

        Mikä ihmeen hökötys on kevyenliikenteen sillan kupeessa, sillan joka lähtee Nuorisotalo Sillan vierestä radan yli kohti Aseman koulua. Pyöreitä turkoosin värisiä lätysköjä rautaputkien hässäkässä. Ei kai taas vaan ole katutaidetta, verovaroilla tehty. Kyllä jonninjoutavaan kaupungilla on rahaa, mutta terveydenhuoltoon ja vanhusten hoitoon ei.


    • kuntalainen***

      Hienoa, että Onnensilta säilyi!
      Onnensilta lisää vanhusten hyvinvointia sosiaalisuuden ja toiminnallisuuden muodossa. Onnensilta on hyvä paikka, oli olo millainen tahansa. Apua ja tukea on tullut aina, kun siihen on ollut tarvetta. Kiitos kaikille Onnensillassa toimiville!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe