Jotkin kilpikonnat elävät 150 vuotta ja jotkin puut 3000 vuotta. Ihmisen ikä on kuitenkin paljon lyhyempi.
Jumala on pannut sydämeemme halun elää loputtomasti. Saar.3:11.
Jumala on elämän lähden, joten hän pystyy antamaan ikuisen elämän muillekkin. Hän on myös luvannut antaa sen niille jotka tottelevat häntä. Hän tulee myös kääntämään vanhenemisen nuortumiseksi. Jes.25:8
Jeesus osoitti voimateoillaan, että Jumalan lupaukset ikuisesta terveydestä ja ikuisesta elämästä on luotettavia. Hän paransi sairaita ja herätti jopa kuolleita.
Jumala haluaa että elämme ikuisesti maanpäällisessä paratiisissa, jonne palaavat myös eloon miljoonat kuolleet ja ne kuolleet jotka päättävät palvoa Jumalaa ja totella häntä saavat ikuisen elämän. Joh.5:28.29.
Loputtoman elämän voi saada vain Jumalalta, joten meidän täytyy opetella tuntemaan hänet ja luoda häneen läheinen suhde.
Mikä voisi olla arvokkaanpaa kuin päästä lähelle Jumalaa ja saada ikuinen elämä ?
Onko mahdollista elää ikuisesti ?
5
144
Vastaukset 5
- Tuhat vuotta ensin
Jumala ei halua, että elämme ikuisesti maanpäällisessä paratiisissa, vaan Ilmestyskirjan loppuluvuissa kuvattu Uusi Jerusalem on jotakin vielä paljon enemmän. Tuhatvuotinen valtakunta, josta Ilmestyskirjan 20. luku puhuu on kyllä jo esimakua sen jälkeen tulevasta loppumattomasta autuudesta, jonka pelastetut saavat kokea.
- Uusi taivas ja maa
21 LUKU
1. Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää.
2. Pyhän kaupungin, Uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan luota valmistettuna kuin morsian, miehelleen kaunistettu.
3. Ja minä kuulin valtaistuimelta voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Hän on asuva heidän keskellään, ja he ovat hänen kansansa. Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa.
4. Hän on pyyhkivä kaikki kyyneleet heidän silmistään, eikä kuolemaa ole enää oleva, ei murhetta, ei parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5. Valtaistuimella istuva sanoi: "Minä teen kaiken uudeksi." Hän sanoi vielä: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat luotettavat ja todet."
6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle lahjaksi elämän veden lähteestä.
7. Joka voittaa, perii tämän, ja minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun lapseni.
8. Mutta pelkurit, epäuskoiset, saastaiset, murhaajat, huorintekijät, noituutta harjoittavat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valehtelijat saavat osansa järvessä, joka palaa tulta ja tulikiveä. Tämä on toinen kuolema."
[ JKR Ilm. 21... ] - voidellut
Uusi Jerusalem on JT opetuksen mukaan 144000 voideltua.
- uppistannn
"Ikuinen elämä on kammottava virhe"
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=5681#p95415
Portti kuolemaan on aina avoinna niile, jotka sitä kaipaavat.
Ihmiset ovat erilaisia ja erilaisissa elämän tilanteissa. Pidemmän ja terveemmän elämän kaipuu, ellei suorastaan ikuisen elämän kaipuu näyttäytyy ihmiskunnassa monella tavoin. Se näkyy vamppyyritarinoissa ja vanhoissa kertomuksissa sekä uskonnoissa.
Tit. 1:2 , Room. 2:7, Joh. 6:27, Matt. 25:46 jne.
Myös tiedemiehet ajavat takaa kuolemattomuutta:
"Tiedemies Ray Kurzweil uskoo, että yksi elämän perustotuuksista voidaan muuttaa muutaman vuosikymmenen sisällä.
– Minun lisäksi monet muut tiedemiehet uskovat, että 20 vuoden sisällä meillä on keinot kääntää ikääntymisprosessi päälaelleen ja estää kuolema, hän kirjoittaa The Sun -lehdessä. "
http://www.mtv3.fi/koti/arki/artikkeli.shtml/2012/07/1585288/asiantuntija-kuolemattomuus-vain-20-vuoden-paassa
Uskonnoissa esiintyvä sielun vaellus tai jälleensyntymisoppi on vain yksi osa jolla ihminen tavoittelee kuolemattomuutta.
"Bingo! Ne ovat ihan oikeasti tehneet ajatustyötä viime aikoina, vai onko syntymässä aitoa uskontojen välistä kilpailua!"
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=5681#p95481
Pelko näyttäytyy usein hyökkäävyytenä.
Gnostilaisuus ei ole sen enempää oikeassa kuin muutkaan uskonnot. - Kuoleman yli
Psalmistan mukaan Jumala johdattaa jopa kuoleman yli, ei ainoastaan siihen asti:
Tämä on Jumala, meidän Jumalamme, aina ja iäti. Hän johdattaa meitä kuoleman yli.
[ JKR Ps. 48:15 ]
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051925
- 64826
Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,263765- 44731
Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista
Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l126679- 39562
- 44561
Ttp:llä kuontalot ojennukseen
Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste59479- 29469
Martinan naama Seiskan kannessa
Tekstinä: konkurssin karut taustat. Mitähän mahtaa vaikuttaa valmennuksiin, kun porukka lukee kuinka paljon imuroinut it108452