http://www.tietokone.fi/uutiset/tomtomilta_moottoripyorailijoiden_navigaattori
Tuollaiseen uutiseen törmäsin. Vihdoinkin taitaa olla tarjolla moottoripyöräilijöiden erityistarpeista käsin suunniteltu navi. Itse olen aina pitänyt prätkänavia kuolleena syntyneenä ideana sen perusteella mitä olen autokäytössä niiden todenneen toimivan. Tässä uudessa tomtomissa näyttäisi vihdoin motorisienkin tarpeet olevan huomioituna.
Itselläni ikänäkö jo sen verran vaivaa, että nämä pikkuiset tulitikkuaskin kokoiset näytöt eivät paljoa lämmitä ja laite saatta jäädä sen vuoksi ostamatta, mutta lupaava tuo on normaalinnäköisille ihmisille;-). Tomppahan toimii myös omenamaailmassa toisin kuin Mio joka ilmoitti että mactukea ei ole eikä tule ja meni roskiin muuten hyvä navi sen takia.
Nuo navigaattorit kaiketi osaavat ainakin nauhoittaa ajoreissuja keskinopeus, huippunopeus ja kiihtyvyystietoineen. Mahtaako niissä olla ajopäiväkirja ominaisuutta? itse olisin valmis jopa maksamaan rahaa, jos navissa olisi ajopäiväkirja ja yhdistetty huoltopäiväkirja johon saisi polttoaineen kulutuksen laskurit esimerkiksi mahdollisuuden saurata muita kuluvia osia. Siis sellainen RouadTrip tyylinen huoltopäiväkirja yhdistettynä tominkaltaiseen prätkänaviin olisi itselleni jokseenkin täydellinen laite varsinkin jos tiedot voisi synkata pc:le turvaan.
Itse olen selvittelemässä mahdollisuutta käyttää tablet tietokonetta tankin karttalaukussa ajoäiväkirja/huoltokirja/karttaohjelmana. ainakin iPadille saa offline karttoja ja RoadTrip hoitaa ajopäiväkirja/huoltopäiväkirjan tehtävät, mutta jos joku tietää androidille vastaavia ohjelmia niin vinkkejä otetaan vastaan. Niin ja selvitettävä on sekin, että onko tableteissa oikeaa GPS:ää vai toimivatko ne ainoastaan 3G verkossa. 3G tabletti on mahdollinen, mutta mieluiten ostaisn laitteen ilman 3G.tä jos se osaa vain navigoida pelkän GPS:n turvin.
Tom tomilta vihdoin vakavasti otettava brädgänavi
2
162
Vastaukset
Olen sitä mieltä että pyörällä ajaessa ei kantsi paljo vilkuilla muuta kuin ajonäkymää. Siksi olenkin etsinyt jossa ääniohjaus toimisi idioottivarmasti.
Olen siinä käsityksessä, että mikä hyvänsä bluetoothilla varustettu malli voisi tulla kyseeseen.
Siinä mielessä olenkin asentanut kypärääni kuulokkeet ja bluetooth-vastaanottimen.
Testannut olen iPadin Kartat- ohjelmaa, ja tuloksen voit lukea touosta alempaa, nimimerkki Pyöräile-Villen ketjusta.- MP fanaatikko
Ei ole mitenkään uusi uutinen. Minulla on ollut käytössä muutaman vuoden ajan tomtom rider 2nd edition, edelleen toimii erinomaisesti. Kypäräpuhelimena on interphone f4 stereo. Yhteys toimii bluetoothilla hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514