Löydä Elämä

"Etsikää ensin Jumalan Valtakuntaa
ja Hänen Vanhurskauttansa" (Matt 6:33)

Siis, mitä meidän pitäisi löytää!
Viisaus, jonka ihastuksena ovat ihmislapset, sanoo:
"Joka Minut löytää, löytää Elämän." (San 8:35)

Johannes todistaa:
"Jolla Poika on, sillä on Elämä." (1Joh 5:12)

Tärkeintä ennen kaikkea muuta on,
että ihminen saa kohdata Messiaan eli Kristuksen.
Silloin ihminen on löytänyt Jumalan Valtakunnan
ja puettu Hänen Vanhurskauteensa.

Jumalan Valtakunta eli
vanhurskaus, rauha ja ilo Pyhässä Hengessä
on meissä, kun synnymme Hengestä.
Saamme sen, kun otamme sen vastaan kuin pieni lapsukainen.
Kun pienen lapsukaisen lailla tulemme Jeesuksen tykö.

Kun kohtaat Jumalan Valtakunnan Kuninkaan
tiedät löytäneesi Jumalan Valtakunnan.
Sinä olet silloin Jumalan Valtakunnan ytimessä.

Miten sitten voimme kohdata tuon Kuninkaan, Messiaan.
Miten löydämme Hänet.
Se voi tapahtua esimerkiksi niiden ihmisten avulla,
jotka jo ovat Hänet löytäneet.

Filippus kertoi Natanaelille:
"Me olemme löytäneet sen,
josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet,
Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista." (Joh 1:45)

Natanael oli epäilijä, mutta myös etsijä.
Niinpä Filippuksen oli helppo saada Natanael liikkeelle: "Tule ja katso!"
Kun Jeesus ja Natanael kohtasivat toisensa,
tuli Natanael yhdestä Jeesuksen lauseesta vakuuttuneeksi siitä,
että Jeesus todellakin on Israelin Kuningas.

Jos lähdet liikkeelle etsien Jeesusta, löydät Hänet varmasti.
Sinä saat kohdata Hänet.
Tavalla tai toisella Jeesus ilmaisee Itsensä sinulle niin,
että tiedät, että Hän se on.

Kun Jeesus, Jumalan Valtakunnan Kuningas, oli maan päällä,
oli Jumalan Valtakunta meidän keskuudessamme.
Kun Jeesus meni pois, lähetti Hän Pyhän Hengen sijaansa tänne.
Ja nyt Jumalan Valtakunta on sisäisesti meissä.

Jos sinä olet ottanut vastaan Jeesuksen Kristuksen sydämesi Valtiaaksi,
jos Hän on saanut astua sydämesi ovesta sisälle,
on Jumalan Valtakunta tullut sinuun Pyhässä Hengessä.

Jumala ei ole kaukana yhdestäkään ihmisestä.
Hän on löydettävissä, ja sinäkin voit löytää Hänet.
Sinun tarvitsee vain pysähtyä ja kääntyä,
kun Jumala kutsuu sinua ja vetää sinua Poikansa puoleen.
Ja tuossa kohtaamisessa sinut puetaan Kristukseen,
ja saat lahjaksi Pyhän Hengen.

Ja silloin me saamme yhdessä kiittää
"Häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta
ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa Valtakuntaan." (Kol 1:13)

5

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +++
      • Valitsemasi laulu on todella koskettava ja ajankohtainen,
        ja kuin piste iin päälle aloitukseeni, jonka otsikkona on

        LÖYDÄ ELÄMÄ

        ja nyt pasuunat kajauttavat jatkoksi

        SÄ RISTILTÄ JEESUKSEN LÖYDÄT


    • kalamos
      Vastaus Uskotko myös mitä kirjoitat,jos uskot niin olet läytänyt elämän lähteen josta vesi ei lopu.
      Niin on sisäisesti meissä,me olemme hänen todistajiaan.

      • Juuri siksi, että uskon, minä kirjoitan.

        "Koska meillä on sama uskon Henki,
        niin kuin on kirjoitettu:
        'Minä uskon ja siksi puhun',
        niin mekin uskomme
        ja sen tähden myös puhumme." (2 Kor 4:13)


    • Kun meistä tulee Jeesuksen omia – Hänen lampaitaan,
      niin se on alku uudelle ja ikuiselle elämälle.

      Iankaikkinen elämä on kokonaan Jumalan lahjaa armosta.
      ”Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä
      Kristuksessa Jeesuksessa,
      meidän Herrassamme.” (Room 6:23)

      Jeesuksen omat ovat jo siirtyneet kuolemasta elämään.
      Emme koskaan joudu tuomittavaksi.
      ”Hänellä on iankaikkinen elämä,
      eikä hän joudu tuomittavaksi,
      vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.” (Joh 5:24)

      Miten meistä voi tulla Jeesuksen omia, Hänen lampaitaan.
      Ainoa keino, jonka Raamattu tuntee, on tulla Jeesuksen tykö.
      Mutta moni ei tahdo tulla Hänen tykönsä,
      saadakseen ottaa lahjan vastaan.
      ”Te ette tahdo tulla minun tyköni,
      että saisitte elämän.” (Joh 5:40)

      Runsaat 40 vuotta sitten Isä veti minua Poikansa puoleen. (Joh 6:44).
      Niin voimakkaasti, että lopulta en enää jaksanut pistää hanttiin.
      Ihminen ei voi kuin irrottaa otteensa,
      silloin kun Jumala haluaa pelastaa hänet.

      Näin otamme vastaan pelastuksen lahjan.
      Näin otamme vastaan iankaikkisen elämän lahjan.
      Näin siirrymme kuolemasta elämään.

      ”Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän,
      ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
      Jolla Poika on, sillä on elämä;
      jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.” (1 Joh 5:11-12)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe