jotekin olen kamalan kauan halunnut että minulla olisi anoreksia. aina kun tulee tylsää kävelen jääkaapille mutta minun on pakko saatava aina ´jotain syömistä. Mutta kun minua masentaa tai ainakin haluisin että masentuisin niin silloin mietin että lopetan syömisen melkein kokonaan mutta en pysty! mistä tämä saattaisi johtua että minun on vain pakko syödä! olen 170cm pitkä ja painan vajaa 60 kiloa!!! kamalaa, minua oikein hävettäää.. tunnen itseni läskiksi ja usein menen peilin eteen ja nostan paitaa ja katson mahaani. se on järkyttävä. reiteni ovat myös isot. harrastan liikuntaa melkin joka päivä ja yritän syödä´terveellisesti!! minä vain jotenkin haluan sairastua anoreksiaan olenko hullu vai mitä mutta onko mitenkään mahdollista. sehän on kumminkin mielenterveys sairaus mutta sorrun aina syömään!!
Haluan että sairastun anoreksiaan...? outoako?
19
781
Vastaukset
- Läskienvihajaa
Läski
- Ei paljoo vaihtoehto
Älä syö! Ei siihen muita ratkaisuja ole, syö vain vähän päivässä, älä rasvasoossia, hiilareita, sokereita ym. juo vettä, syö kurkkua, porkkanaa, tomaattia, omenoita ym. pidä vielä vahvempia dieettipäiviä viikossa juo vihreää teetä ja syö omena, porkkana tai vaikka pähkinöitä, älä syö kun ei ole nälkä, laihduta kaikki syömäsi kalorit, jos et pysty hallitsemaan syömistäsi et laihdu, pakota itsesi liikkumaan ja syömään vain vähän, älä käytä lääkkeitä jotka lihottavat tai lisäävät ruokahalua, pikemminkin mahdollisuuksien mukaan voit kokeilla lääkettä, joka vähentää ruokahalua ja siten myös laihduttaa.
- Ilotyttöneen
Voi kuinka surullista. Ensinnäkään sä et ole läski. SÄ OLET NORMAALIPAINOINEN,uskoisin hyvännäköinen etkä tarvitse muuta kuin kiinteytystä. Painoindeksilaskurinkin mukaan
"Muistathan, ettei painoindeksiä ole hyvä käyttää suoraan lihavuuden tai laihuuden arviointiin. Painoindeksi saattaa olla kohonnut esimerkiksi ruumiinrakenteen, lihaksikkuuden tai muiden tekijöiden vuoksi."
Aseta itsellesi ruokailuajat, jolloin et oikeasti tunne sitä nälkää. Olo pysyy hyvänä ja sinä laihdut. Syö terveellisesti. Käy vaikka ravitsemusterapeutilla keskustelemassa ateriavalinnoistasi.
Vaikka anoreksia vaikuttaakin niin ihanalta niin älä vaivu sinne maailmaan!
Se on sairas maailma josta ei helpolla pääse pois.
Alkuhuuman jälkeen kaikki on päin helvettiä! Usko minua, ole kiltti äläkä rupea
anorektiikoksi.- hjggfgggf
ja sinä sanot "etkä tarvitse muuta kuin kiinteytystä.".. jopa minusta tuntu pahalta aloittajan puolesta, toivottavasti hän ei ottanut itseensä...
- ashshshsrghgrsrh
hjggfgggf kirjoitti:
ja sinä sanot "etkä tarvitse muuta kuin kiinteytystä.".. jopa minusta tuntu pahalta aloittajan puolesta, toivottavasti hän ei ottanut itseensä...
Anorektikot on rumia, kuihtuneita luurankoja. Anorektikot näyttävät myös vuosia itseään vanhemmilta, vanhuksilta!
Oikeasti, miksi haluatte näyttää siltä? Eihän miehetkään ihannoi luurankoja, vaan pehmeitä muodokkaita naisia joilla on tissit ja peppu.
Pitäkää painonne normaalipainossa! Silloin pitää syödä kun on vähänkin nälkä ja ihminen tarvitsee myös sitä rasvaa päivittäin toimiakseen kunnolla.
PS. Anoreksialla ei pitkälle pötkitä. Jos jatkaa anoreksiatouhuja, kehosi vaurioituu peruuttamattomasti ja kuolet ennemmin tai myöhemmin. - Hahahahhaha
ashshshsrghgrsrh kirjoitti:
Anorektikot on rumia, kuihtuneita luurankoja. Anorektikot näyttävät myös vuosia itseään vanhemmilta, vanhuksilta!
Oikeasti, miksi haluatte näyttää siltä? Eihän miehetkään ihannoi luurankoja, vaan pehmeitä muodokkaita naisia joilla on tissit ja peppu.
Pitäkää painonne normaalipainossa! Silloin pitää syödä kun on vähänkin nälkä ja ihminen tarvitsee myös sitä rasvaa päivittäin toimiakseen kunnolla.
PS. Anoreksialla ei pitkälle pötkitä. Jos jatkaa anoreksiatouhuja, kehosi vaurioituu peruuttamattomasti ja kuolet ennemmin tai myöhemmin."Jos jatkaa anoreksiatouhuja, kehosi vaurioituu peruuttamattomasti ja kuolet ennemmin tai myöhemmin. " KAIKKIHAN ME KUOLLAAN ENNEMMIN TAI MYÖHEMMIN PÖLKKY!?
- Vigvug
Hahahahhaha kirjoitti:
"Jos jatkaa anoreksiatouhuja, kehosi vaurioituu peruuttamattomasti ja kuolet ennemmin tai myöhemmin. " KAIKKIHAN ME KUOLLAAN ENNEMMIN TAI MYÖHEMMIN PÖLKKY!?
Ei kai.
Mut tartteeko itteensä ja muita siinä samalla kiduttaa kun on itseään hautaan laittamassa? Olen parantumaan päin anoreksiasta ja olen ollut niin itsepäinen/en ole ottanut muita huomioon, että olen aiheuttanut niin paljon tuskaa läheisille. Tuskin se mitään kivaa katseltavaa omalle äidilleen on katsoa sitten tytärtään/poikaansa jossain letkuissa kun keho ei enää jaksa.
Siinä vaiheessa tuskin tulee mieleen 'noh me kumminki kuollaan.'
- lovetan98
- AlmostDyingOfAna
Näen sussa itseni tasan vuosi sitten. Olin onnellinen, sporttinen, terve, suurinpiirtein samanpainoinen ja -pituinen kuin sinä, kaunis, eloisa ja tykkäsin ruuasta.
Sitten sain päähäni ruveta laihduttamaan, nähtyäni instagramissa pro-anaa ja kuinka laihoja ne tytöt olivat ja halusin tietenkin itse olla samanlainen. Kesän aikana tippui 5kg, syksyn aikana 9kg...jne. 62kg:sta anorektiseen 46kg. BMI on 15.9 ja olen mitä onnettomin tyttö. ANOREKSIA EI TUO ONNELLISUUTTA - PÄINVASTOIN !!!
En voi enää ostaa vaatteita lempikaupoistani koska kaikki tippuu päältä. En pysty harrastamaan liikuntaa ilman pyöryttävää tunnetta. Maha ei toimi kunnolla. Menkkoja ei tule enää. Iho on kamalan kuiva. Itken vähintään joka toinen päivä, kun vanhemmat panee syömään. En pysty lopettamaan kalorien laskemista. AINA PALELEE.
Tiedostan olevani laiha, mutta koen itseni täysin terveeksi ja normaalipainoiseksi. Ruumiinkuva vääristyy - OLEN KUSESSA.
Sain viikko sitten diagnoosin, anorexia nervosa. Ei naurata.
Unelmoin normaalista ja terveestä elämästä joka päivä, mutta en uskalla parantua ja laihdun ja laihdun vaan entisestään. Tätä menoa vietän kesän sairaalan sängyllä katsellen ikkunasta ulos toivoen, että olisin vain uskaltanut syödä.
Joten, ehdotanpa sulle jotain = aloita salitreenaaminen ja syö VÄHINTÄÄÄÄÄÄN 1200kcal päivässä. Paljon proteiinia, puuroa ja täysjyvää, reilusti vihanneksia, äläkä unohda hyviä rasvoja (pähkinät, oliiviöljy)! Mää toivon että olisin ollut viisaampi ja tehnyt noin, epäterveellisen laihduttamisen sijasta. En tiedä, auttaako tämä ollenkaan, mutta toivon SYDÄMESTÄNI, ettet sairastuisi, ja uskaltaisit nauttia ruoasta. Älä tee samaa virhettä kun minä. Anelen polvillani- kauhea 14
En minäkään ole onnellinen anoreksian kanssa. En voi koulussakaan kulkea ilman että kukaan ei tuijoittaisin. Käytän vaatteita jotka saavat minut näyttämään normaalilta. Painan 43kiloa ja olen 165 senttiä pitkä. En jaksa kantaa kauppakassiakaan. Koululaukkukin on aina kaverillani joka yrittää saada minut syömään. Vinkki älä oo tyhmä ja rupee anorektikoks se ei oo ylpeyden aihe!
- Paksupää
"mistä tämä saattaisi johtua että minun on vain pakko syödä!"
Olisko se vaikka nälkä tai terve järki?
Halu sairastua anoreksiaan ei ole outoa, se on vain tavallista tietämättömyyttä, ymmärtämättömyyttä ja muuta, mitä tyhmyydeksikin luokitellaan. Melko yleistä nuorten keskuudessa.
Ei anoreksia tarkoita, että syömättä oleminen olisi helppoa.- Trans-D
En ymmärrä miksi kaikki pistetään aina nuoren iän piikkiin. Itse aloitin tämän hassuttelun aikuisena, nuori toki olen vieläkin, mutta lähempänä kolmeakymmentä. Sama pätee viiltelyihin ja muihin. En ole ainoa aikuinen, joka noita syntejä harrastaa/on aloittanut vasta aikuisiällä.
Keskiverto suomalaisella ei muuten ole edes nälkä, vaan aivot antavat vaan näläntunteen, kun on tottunut mässyttämään vähän väliä jotain pientä hipleetä.
- ofelia76
Sama juttu.Mut mä olen oikeesti läski,olen 162 cm pitkä ja painan ainakin 90 kg! Haaveilen anoreksiasta.Tietääkö kukaan hyviä pro ana-sivuja?
- Trans-D
Minulla oli/on edelleen tuo sama dilemma. Parhaillaan olen painanut yli 90 kiloa ja kun aloin reilu vuosi sitten lahduttamaan (normaalipainoisesta ~85kg), tiputin painoa 20 kiloa puolessa vuodessa. Siitä nyt vajaa vuosi eteenpäin ja muutama kilo on vielä painoa tippunut. ~63kg nyt. Pituutta löytyy 182cm. Kumma kyllä tunnen silti edelleen itseni vielä pläskiksi mahasta, vaikka muut pitävät liian laihana. Näkyyhän nuo luut ihan kivasti läpi. Mutta eipä ole jojoillut painot, eikä ole mitään VHH-metodeja käytetty, vaan puhdasta tahdonvoimaa. Ei se mitä syöt, vaan se, että kulutatko enemmän, kuin syöt. Säästöliekki on muuten puhdasta paskaa. Vastaa jotain vajaa 200kcal/päivä ja on korvattavissa tunteroisen kävelylenkillä.
- k-jellona_79
Anoreksiasta haaveilijat, kitisijät ja elämän kovuuden parkujat: menkää höyheneen.
br jt lion #79 - Pyydän"_
Anoreksia=
-yksinäisyys
masennus
huono kunto ja jatkuva väsymys
itsetuhoista
tuntuu ekaks niin upeelta ja hienolta
loppujen lopuksi päiviin ei kuulu kuin itkua , ahdistusta ja pelkoa.
Älä tee sitä
itse tein... - LÄSKIMINÄ
Hei olen 162,5cm pitkä ja painan 45kg minulla on diagnoosina anorexia vaikka olenkin näin iso :/ lähinnä naurattaa,koska painoni on aika korkea anorektikoksi ,miten tää on mahdollista..onko lääkärini väärässä ja minä oikeassa ? mitä mieltä olette ?
- vigvug
Pituus: 162,5 cm
Paino: 45 kg
Painoindeksi on: 17 - Normaalia alhaisempi paino
".vaikka olenkin näin iso"
Shysh nyt :I
- nouy
Mieti miks haluut laihtua ja lue tää:
http://hatenouy.blogspot.fi/2014/02/getting-smaller.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483