Onko tilausvälitys järjestelmään pakko liittyä, entäs ajovuorojärjestelmään???
onk pakko
15
277
Vastaukset
- 19+9
Ei ole pakko. Tilausvälitys on vapaaehtoinen ja ajovuorothan liittyvät juurikin siihen. Vuorojen ulkopuolellakin saa ajaa vapaasti, mutta esim. Helsingissä silloin ei saa kovin herkästi keikkaa datalta koska tilausvälitys välittää lähinnä vuorollisille autoille. Tällähän ei ole mitään merkitystä, jos ei kuulu keskukseen, vaan silloin on "vuoro" koko ajan päällä. Sen kun menee tolpalle tai päivystää puhelinta kotona.
- 1+1
Mikään ei ole pakko.
Riippuu vähän siitä missä ajat, maaseutu/kaupunki, ja millaisella luonteella olet varustettu.
Jos olet luonteeltasi oikea yrittäjä joka ei pelkää ottaa riskejä, niin sitten ilman keskusta.
Tolppa-ajon lisäksi on kyllä oltava ns omia asiakkaita jotta tulee toimeen
Keskukseen liittynyt autoilija saa käytännössä tietyllä kuukausimaksulla (vahtelee eri keskusten välillä) keskuksen kyydinvälityspalvelut. Ei tarvi välttämättä miettiä oikean yrittäjän asioita, eli mistä asiakkaita.Tolpalle vaan niin kone tarjoaa kyydit. Euroakaan ei tarvitse uhrata mainontaan.
Kysymys tässä kohtaa kuuluukin, oletko oikea yrittäjä vai keskuksen renki?
Kuten todettu asialla on puolensa ja puolensa, ja molemmilla omat kustannuksensa. Riippuu paikasta ja sinusta- eieikannata
Jos millään pärjäätte ilman niin alkää liittykö, rahastus järkyttävää vaikka et käyttäisi keskuksen palveluja.
- sadertfyugio
Niin kuin edelliset jo sanoivatkin, ei tarvitse liittyä yhtään mihinkään. Itse en kyllä näe mitään järkeä olla liittymättä. Keskus johon itse kuulun veloittaa 150€/kk palvelumaksua. Jos jäisin pois keskuksesta niin säästäisin siis 150€, mutta menettäisin tuhansien edestä keikkoja, myös paluukyytejä.
Tuon 150€ takia ei kannata olla liittymättä.- njiet keskuksille
Niin laite vuokrat semelivero ym. Muu tyhjänpäiväinen rahanmeno niin kulut on yli 3000e vuodessa että kyllä kannattaa miettiä oikeesti kannattaisko ajella koululaisia ja keloja sekä tehdä yhteistyötä muiden jo alalla pidempään olleiden kanssa uskon että viivan alle jälkimmäine n jättää enemmän.
- 1vainn
njiet keskuksille kirjoitti:
Niin laite vuokrat semelivero ym. Muu tyhjänpäiväinen rahanmeno niin kulut on yli 3000e vuodessa että kyllä kannattaa miettiä oikeesti kannattaisko ajella koululaisia ja keloja sekä tehdä yhteistyötä muiden jo alalla pidempään olleiden kanssa uskon että viivan alle jälkimmäine n jättää enemmän.
Aika isolta summalta toi kuulostaa mistäköhän koostuu?
- 2+3
1vainn kirjoitti:
Aika isolta summalta toi kuulostaa mistäköhän koostuu?
3000 euroa vuodessa kuulostaa isolta summalta? Eikö tässä kuitenkin ollut yritystoiminnasta kyse eikä lapsen kuukausirahoista?
- Monta % on 3000
2+3 kirjoitti:
3000 euroa vuodessa kuulostaa isolta summalta? Eikö tässä kuitenkin ollut yritystoiminnasta kyse eikä lapsen kuukausirahoista?
Kyseinen summa kuulostaa Lähitaksin maksulta. Laitevuokra 100€/kk ja keskuspalvelumaksu 150/kk.
Outoa tässä on se, että sällit vetää noin 200 000€/alv 0% liikevaihtoa ja kyseiset maksut ovat ihan tavallisia kuukausikuluja, ei mitään poistoja esim. laitteista. Ilmeisesti kaikilla muilla yrittäjillä saisi olla kuluja liiketoiminnastaan mutta takseilla ei.
MInä ainakin mielelläni vuokraan laitteet (ikuisella takuulla),kun maksan joka kolmas vuosi tonnitolkulla uusista laitteista ja poistan niitä verotuksessa. Poistojen loputtua moiset laitteet ovat romurautaa ja kaikki hajonnut on ostettava itse! - liian paljon
Monta % on 3000 kirjoitti:
Kyseinen summa kuulostaa Lähitaksin maksulta. Laitevuokra 100€/kk ja keskuspalvelumaksu 150/kk.
Outoa tässä on se, että sällit vetää noin 200 000€/alv 0% liikevaihtoa ja kyseiset maksut ovat ihan tavallisia kuukausikuluja, ei mitään poistoja esim. laitteista. Ilmeisesti kaikilla muilla yrittäjillä saisi olla kuluja liiketoiminnastaan mutta takseilla ei.
MInä ainakin mielelläni vuokraan laitteet (ikuisella takuulla),kun maksan joka kolmas vuosi tonnitolkulla uusista laitteista ja poistan niitä verotuksessa. Poistojen loputtua moiset laitteet ovat romurautaa ja kaikki hajonnut on ostettava itse!Aika kovalta kuulostaa 200000 , ei ainakaan keskiuudellamaalla ole toivoakaan moisesta hyvä kun 70000 e mutta silloinhan se on perusteltua jos liikevaihto on noinkin suuri mutta70t niin hinta on liian suuri liikevaihtoon nähden.
- tryuiopiukyjt
liian paljon kirjoitti:
Aika kovalta kuulostaa 200000 , ei ainakaan keskiuudellamaalla ole toivoakaan moisesta hyvä kun 70000 e mutta silloinhan se on perusteltua jos liikevaihto on noinkin suuri mutta70t niin hinta on liian suuri liikevaihtoon nähden.
Hei missä pullossa sä asut? Keski-Uudella maalla on autoja jotka rikkoo 200 tonnin rajan joka vuosi. Keskiliikevaihto on jossakin 150 tonnin tienoilla.
Euroiksi muutettuna ajoin viimeksi keski-uudella maalla 70 tonnin kassaa joskun vuonna 1997-1998. - 1 au toilija
tryuiopiukyjt kirjoitti:
Hei missä pullossa sä asut? Keski-Uudella maalla on autoja jotka rikkoo 200 tonnin rajan joka vuosi. Keskiliikevaihto on jossakin 150 tonnin tienoilla.
Euroiksi muutettuna ajoin viimeksi keski-uudella maalla 70 tonnin kassaa joskun vuonna 1997-1998.Ei todellakaan ajeta tolpat turvoksissa autoja tunnin odotuksella 10:n nytky , 200 päivässä tiukalla siihen kunsuhteuttaa noi välitysmaksut laitevuokrat semeliverot ym. Muut asiaan kuulumattomat tukipaketit voi sanoa että kallista on!
- jrhjzsdds
tryuiopiukyjt kirjoitti:
Hei missä pullossa sä asut? Keski-Uudella maalla on autoja jotka rikkoo 200 tonnin rajan joka vuosi. Keskiliikevaihto on jossakin 150 tonnin tienoilla.
Euroiksi muutettuna ajoin viimeksi keski-uudella maalla 70 tonnin kassaa joskun vuonna 1997-1998.Tolpat turvoksissa autoja keskikassa 200 odotat tunninsaat jonkun 10.n vedon nopeesti kin laskee niin ei siitä voikaan tulla enempää, eli noi maksut ovat liian suuret hyötyyn nähden liian paljon siipeilijöitä elätetään näillä hinnoilla.
- sdfghjklöhgfds
1 au toilija kirjoitti:
Ei todellakaan ajeta tolpat turvoksissa autoja tunnin odotuksella 10:n nytky , 200 päivässä tiukalla siihen kunsuhteuttaa noi välitysmaksut laitevuokrat semeliverot ym. Muut asiaan kuulumattomat tukipaketit voi sanoa että kallista on!
Höpö höpö. Jos todellakin olet niin dorka että jäät siihen tolpalle roikkumaan niin oma on häpeäsi. Olethan yrittäjä, käytä mielikuvitustasi. Pelkästään yhdellä tolpalla notkujat on vähän kuin sossupummit. Odottaa vaan sitä rahapäivää mutta ei tee itse yhtään mitään että saisi paremman toimeentulon. Jos mä ajaisin vain 200€ päivä niin lähtisin välittömästi muihin hommiin. Mun ja monen muun tuntemani autoilijan keskituntiansiot keski-uudellamaalla liikkuu luokassa 35-40€/tunti. Joka kylässä on näitä luusereita jotka on kykenemättömiä toimimaan yrittäjämäisesti.
- kfkfpåöå
sdfghjklöhgfds kirjoitti:
Höpö höpö. Jos todellakin olet niin dorka että jäät siihen tolpalle roikkumaan niin oma on häpeäsi. Olethan yrittäjä, käytä mielikuvitustasi. Pelkästään yhdellä tolpalla notkujat on vähän kuin sossupummit. Odottaa vaan sitä rahapäivää mutta ei tee itse yhtään mitään että saisi paremman toimeentulon. Jos mä ajaisin vain 200€ päivä niin lähtisin välittömästi muihin hommiin. Mun ja monen muun tuntemani autoilijan keskituntiansiot keski-uudellamaalla liikkuu luokassa 35-40€/tunti. Joka kylässä on näitä luusereita jotka on kykenemättömiä toimimaan yrittäjämäisesti.
Niin että kaikki syrjäkylien autot peräkänaa ajetaan esim. Vantaalle kuka ne ajot syrjäkylillä hoitaa?
- asredtyuiopuytr
kfkfpåöå kirjoitti:
Niin että kaikki syrjäkylien autot peräkänaa ajetaan esim. Vantaalle kuka ne ajot syrjäkylillä hoitaa?
Voihan sitä autoilija myydä palveluaan muutenkin kuin tolpalla tai vantaan tolpalla notkumalla?!
Tämä on sellainen homma jota taksiautoilijoiden on vaikea käsittää. Jokainen on itsenäinen yrittäjä, kyllä yrittäjä voi myös itse omaa työtään myydä. Taksit vain on aina ollut ylhäältä ohjattuja lampaita jotka on elänyt suojatussa pikku yhteisössään suojattua pikku elämäänsä. Olkaa yrittäjämäisiä, myykää työtänne, käyttäkää mielikuvitusta. Maailmassa on vielä paljon ajamatonta keikkaa. Seisotte vain siellä tolpalla kuin lampaat teurastamon jonossa ettekä tee mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701