Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onnittelut Suomen Keskustalle toistamiseen

heikki_tala

Keskusta on nopeasti toipunut vuoden 2011 vaalien tappiosta ja gallupit lupaavat hyvää. Oli myös ilo kuunnella puheenjohtaja Juha Sipilän kaavailuja uudesta hallituksesta, jossa mukana olisivat kolme suurta; keskusta, demarit ja perussuomalaiset.

Keskustan nuoret ovat jo vuosia sitten olleet kielivapauden kannattajia ja nyt kaikki voivat osallistua kansalaisaloitteeseen http://ruotsivapaaehtoiseksi.fi

20

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpöhöpö.,

      Aloite polkee paikallaan ja hyvä niin..Suomen kansa ei ole lähtenyt mukaan muutaman kielipellen kelkkaan.

    • ???????????????

      Mitä haittaa sinulle on tuosta kahden kielen vaatimuksesta?

      • tiedoksi.

        Pakkoruotsin kannattaminen tarkoittaa sitä,että ei halua päättää itse omista kieliopinnoistaan siltä osin vaan ulkoistaa päätöksenteon valtoille.

        Haloo,Neuvostoliitto kaatui jo. Jo olisi aika aikuistua Suomessakin tässä suhteessa.


      • 19+7
        tiedoksi. kirjoitti:

        Pakkoruotsin kannattaminen tarkoittaa sitä,että ei halua päättää itse omista kieliopinnoistaan siltä osin vaan ulkoistaa päätöksenteon valtoille.

        Haloo,Neuvostoliitto kaatui jo. Jo olisi aika aikuistua Suomessakin tässä suhteessa.

        Samoin pakkosuomen, pakkobiologian, pakkomatematiikan, pakkofysiikan ja pakkokemian sekä koko pakkokoulun osalta. Pitäisi olla vapaus päättää itse eikä antaa valtion päättää puolestamme, joten pakkokoulutus pois ja vapaaehtoisuus tilalle. Myös pakkoverot, pakkonopeusrajoitukset, pakkolainnoudattaminen ja kaikki muukin pakko pitää poistaa. Halooo, Bysantti kaatui jo. Jo olisi aika aikuistua Suomessakin tässä suhteessa.


      • ????????????
        tiedoksi. kirjoitti:

        Pakkoruotsin kannattaminen tarkoittaa sitä,että ei halua päättää itse omista kieliopinnoistaan siltä osin vaan ulkoistaa päätöksenteon valtoille.

        Haloo,Neuvostoliitto kaatui jo. Jo olisi aika aikuistua Suomessakin tässä suhteessa.

        Pienetpä sinulla on murheet.


    • lölölölöll

      Hail Tala!

    • tiedoksi.

      Jos Keskusta uskaltaisi irrottaa letkut Rkp:hen ja alkaisi ajaa kielipolitiikkaa suomenkielisten hyväksi nousisi Keskustan kannatus helposti 5 - 10 prosenttiyksikköä.

      Suomenkielisiä on äänestäjistä edelleen yli 90 % vaikka sitä ei puolueiden ja YLE:n toiminnan johdosta uskoisikaan.

    • Melḱeimpä tiedän jo

      Keskusta tullee saamaan vaalissa 25 %
      Sitä tuttua 1/4 kansanedustajista.
      Miten persut syö sitten sdp:tä jamkokoomusta jää nähtäväski.

      • Ei hallituspuolue

        Keskustalle vaaleissa 25%? Yhtä epäuskottavaa kuin se että Keskusta muuttuisi rehelliseksi.


      • heleenakin
        Ei hallituspuolue kirjoitti:

        Keskustalle vaaleissa 25%? Yhtä epäuskottavaa kuin se että Keskusta muuttuisi rehelliseksi.

        Sinulle Ei hallituspuolue: Mikä ettei kansa valitsisi tällä hetkellä älykkäintä ja osaavaa henkilöä. Olen äänestänyt jopa demareita, mutta nyt Sipilä vakuuttaa minua eniten. lä tuijota aina vaan puoluetta, sillä tärkeintä on , miten meitä vietäisi.


      • ÄlykkyyttäköSeOlikin
        heleenakin kirjoitti:

        Sinulle Ei hallituspuolue: Mikä ettei kansa valitsisi tällä hetkellä älykkäintä ja osaavaa henkilöä. Olen äänestänyt jopa demareita, mutta nyt Sipilä vakuuttaa minua eniten. lä tuijota aina vaan puoluetta, sillä tärkeintä on , miten meitä vietäisi.

        Aho ja Vanhanenkin vakuutti eniten, heidät valittiin, ja kuinka sitten kävikään? Ihmisiltä lähti firmat, työt ja elanto :D


      • asijaa.

        Keskusta on seuraava hallituspuole,mutta mitkä puolueet tulee seuraksi hallitukseen


    • Kuten kuvasta näkyy

      tärkeämpää olisi opettaa koulussa suomen kieltä.

      Sekä lukemaan, että kirjoittamaan!

    • Sapiens dux

      On vaikea ymmärtää tuollaisia yhden asian liikkeitä koska ne hämärtävät usein kokonaisuuden.
      Mitähän hyötyä tuosta "pakkoruotsin" lopettamisesta on? Eikö se pikemminkin tue muiden kielten oppimista?
      Ruotsinkielisten suhteellinen ylivalta taloudessamme on selviö, mutta paraneeko se vastakkainasettelua liäämällä?

    • anti-kekkonen

      Sapiens duxille: Pakkoruotsin tukeminen tarkoittaa sitä,että luovuttaa tuolta osin päätöksenteon valtiolle.

      Suomi tarvitsee itsenäisiä aloitekykyisiä ihmisiä. Pakkoruotsin kannattajat eivät ole sellaisia. Mitä kaikkea muuta he haluavat ulkoistaa valtion päätettäväksi itseltään.

      Olisko enemmistö tuollaisista ihmisistä suurten ikäluokkien kekkoslaista väkeä?

    • keskustalainen.

      Hyvä aloite. Kannatetaan.

      • äänestäjä2015

        Keskustan johto on pakkoruotsin takuuna. Rivijäsenet ovat vapaamielisempiä?


      • Ei enää lompsaa
        äänestäjä2015 kirjoitti:

        Keskustan johto on pakkoruotsin takuuna. Rivijäsenet ovat vapaamielisempiä?

        Eräs jäsen oli varsin vapaamielinen. Nykyään ei tärppää edes vonkaamalla.


    • allekirjoittaja

      20 000 allekirjoitusta kerättynä. Keskustalaiset voisivat pohjustaa tulevaa hallitusyhteistyötä allekirjoittamalla joukolla kansalaisaloite "ruotsin valinnaiseksi kaikilla kouluasteilla".

      Linkki Talan avauksessa.

    • visionääri.

      Suomen Keskusta on kollektiivisessa vastuussa Virolaisen Freudenthal-mitalista.

      Nyt olisi tilaisuus korvata tehty vahinko allekirjoittamalla kansalaisaloite.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe