VOINKO VAIHTAA AUTOKOULUA, TUNTEJA ENÄÄ 1 JÄLJELLÄ

EPÄTOIVONEN

Eli kysymys olikin jo tuossa. En enää halua enkä pysty menemään nykyiseen autokouluun. Olen nyt viimeiset kaksi kertaa lähtenyt tunnilta pois itkien. Opettaja totesi tänään, että minua ei voi päästää inssiin näin surkeana kuskina. Että häntä oikein hävettää...Olen jo melkein 30 vuotias ja suoritan autokoulua työajan ohella vieraassa kaupungissa. Ajotunteja en ole tahtonut millään saada, vaikka kuinka työnantajakin olisi joustanut. Olen saanut ajotunteja n. 1,5 - 2 viikon välein ja siinähän ajassa ne opitut asiat tuppaa usein unohtumaan...

En ole mikään loistokuski. tiedän sen ja olen myös sanonut sen opettajalle. Ajan kuulemma liian hiljaa ja se, että hiljennän risteyksissä tarkoittaa sitä, että en osaa liikennesääntöjä. Sanoin hänelle, että ei, vaan pelkään, että ajan jonkun päälle ja siksi menen vähän hiljempaa risteyksissä. En koskaan saa häneltä mitään positiivista palautetta, vain ja ainoastaan negatiivista. Olen menettänyt nyt viimeisimmätkin itsetunnon rippeet liikenteessä tämän opettajan ja hänen haukkumisensa vuoksi. Joka tunnin päätteeksi hän toteaa, että huonosti meni. Eipä paljon rakentavaa kritiikkiä. Nyt kuulemma pitäisi ostaa häneltä lisätunteja. Sanoin vain, että sori vaan, mutta en voi ostaa lisätunteja häneltä koska en opi mitään näin negatiivisessa ympäristössä. Jos pelkään opettajaa enemmän kuin liikennettä niin jokin on vialla. Olen muutenkin vieraassa kaupungissa, joten en osaa arvata tuleeko nurkan takaa tasa-arvoinen risteys tms. Joten siksikin menen vähän varovaisemmin.

Muutenkin aina hän laittaa ajotunnit miten hänelle sopii, keskelle päivää niin että joudun aina ottamaan vapaata töistä ajotuntien vuoksi. Mutta muuten en saa ikinä tunteja. Hän on ainoa opettaja ja paikan omistaja. Kaikki maksut olen suorittanut jo, myös inssin maksanut etukäteen.

Voinko tässä vaiheessa vielä vaihtaa koulua???

9

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulua vaihtanut

Autokoula voit vaihtaa koska vain. Vaikka juuri ennen tuota pakollisten tuntien täyttymistä.
      Kirjoituksestasi johtuen jopa suositeltavaa.
      Varaudu kuitenkin uudessa koulussa muutamaan ylimääräiseen ajotuntin.
      Auto vaihtuu joten tuo sen oman jännityksensä ja toinen opettaja saattaa saada sinulle sitä rohkeutta ja osaa neuvoa ja kannustaa ymmärrettävästi.
      Joskus oppiminen ja rohkeus on hyvinkin pienestä kiinni.

• Missä päin

...Suomea tämmöistä vielä tapahtuu. Muistakaa ihmiset hyvät että te ostatte palvelua kovalla rahalla ja teillä on oikeasti oikeus saada rahoillenne vastinetta. Olet varmaan sitoutunut opetusopimukseen jossa maksat kiltisti, mutta muista että sopimus velvoittaa myös palvelun tarjoajaa vastaamaan sinun maksuihin. Toisin sanoen sinä sanelet milloin sinulle käy opetus ja tarjoaja pyrkii toteuttamaan toiveesi SINUN aikatauluun sopivaksi.

• slskzkldl

Ettei olisi käynyt niin että olet istunut tuppisuuna koulussa, kaikkeen vastannyt kyllä kyllä sopii....ja sitten itket kun sinua sorsitaan.

• paskat opet

Toivottavasti uudessa autokoulussa eivät itketä vielä kovemmin. Voihan se mennä ojasta allikkoonkin.

• ALKUPERÄINEN...

Hei. No, en todellakaan ole ikinä ollut mikään tuppisuu. Sanon, jos siihen on aihetta. Olen nyt sanonut tuolle opettajallekin, mitä mieltä olen hänen käytöksestään. Sinne tuli nyt onneksi uusi opettaja ja sanoin tälle omistajalle, että hänen kanssaan en halua enää ajaa. Harmi vaan, että kiusanteko on vaan pahentunut.

Ensiksi he väittivät, että minulla on vielä ajotunteja jäljellä, enkä voi vielä mennä inssiin. Sanoin, että mielestäni ne on kaikki suoritettu. No, enpä voinut muutakaan kuin varata tunnit ja sitten tupsahti kotiin lasku, lisätunneista! Eli he sitten päättivät laskuttaa minua tunneista, jotka väittivät olevan vielä pakollisia. Maksoin laskun. Pyysin päästä inssiin. Eivät kuulemma pysty järjestämään. Laittoivat nyt minut odottamaan 4 viikkoa ilman ainuttakaan tuntia tässä välissä!!! kuulemma on niin paljon kiireitä. Minun tunteja kyllä peruivat koska vaan, kun kuulemma inssi menee aina ajotuntien edelle. Aivan, kaikille muille paitsi minulle.

No, nyt on 4 viikkoa mennyt ja minulla on huomenna inssi. Olen aivan varma, että he antavat minulle huomenna auton, jota en ole vielä ajanut. Koska se on vielä yksi tapa tehdä minulle kiusaa. Mietin tässä, että voinkohan vain kävellä pois ja sanoa, että varaavat minulle uuden inssin sillä autolla, jonka alunperin toivoin inssiin. Muutenkin on jo olosuhteet tehty tarpeeksi vaikeiksi. Vieras kaupunki, monta viikkoa aikaa, kun olen ajanut viimeksi, opettaja tekee oloni äärimmäisen epämukavaksi ja siihen päälle varmaan uusi auto...

Kaiken kukkuraksi, opettaja haukkui minulle ensimmäiset 5 tuntia yritystä, jossa olen töissä, kunnes sai minut antamaan hänen firmalleen melko huimat alennukset. Ja kuitenkin itse laskuttaa minua vielä lisää ja jatkuu vaan...

Voisikohan joku fiksu kertoa minulle, mihin paikkaan voin tehdä autokoulusta valituksen kun pääsen sieltä pois??? Teen sen aivan varmasti ja laitan myös nettiin joka ikiseen paikkaan mielipiteeni tästä kyseisetä firmasta.

• valitusta kehiin

• dkzkzkzzkkzz

Kuulostaa uskomattomalta tarinasi. Annoit opettajallesi isot alennukset vaikka hän nyhtää kaikki eurot sinulta? Oletkohan sinäkään ihan kartalla tapahtumista? Tuntuu vaan että olet hiljainen hiirulainen joka hyväksyy kaiken mitä tonen sanoo ja sitten tullaan tänne itkemään kovaa kohtaloa. Ryhdistäydy!

• toimintaaaa!!1

Ihmettelen, mikset vieläkään ole sitä koulua vaihtanut?

• vaihda vaan

Ihan samassa tilanteessa muutkin kuskit ovat ja risteysten ajojärjestyksen ovat muillekkin uusia kun siirtyvät katsomaan niitä ajoneuvon ratista.

Ope vertaa sinua muihin yhtä kokemattomiin, luultavasti olet oikeasti huono kuljettaja, mutta ei mikään pakota sinua olemaan hänen oppilaanaan. Vaihda autokoulua.

Periaatteessa autokoulua pitäisikin vaihtaa aina jos on opetettu niin huonosti että joutuu ottamaan lisätunteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      43
      2478
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2457
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2362
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2112
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1857
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1123
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      995
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      876
    Aihe