Uskooko katoliset sukukirouksiin. Mikä on katolisen kirkon virallinen kanta asiaan. Tässä on jotain selitystä sukukirouksista. http://koti.phnet.fi/petripaavola/sukukirous.html
Katoliset ja sukukirous?
13
143
Vastaukset
Onko sulla joku luotettavampi linkki asiasta. Näin tossa linkissä Petri Paavolan nimen
- uteliasarska
Minua kiinnostaisi katolilaisen vastaus avauksen kyssäriin.
- Oksat pois
Kun koko kysymystä ei ole tullut vastaani katolisessa opetuksessa, keskustelussa tai katekismuksessa, niin kysymys taitaa olla olemassa vain Petri Paavolalle, ei katolilaisille.
Muuten olen sitä mieltä, että Paavolan kirkkoa koskevissa teksteissä on niin paljon virheitä ja suoranaisia valheita, että hänen kysymyksenasettelujaan ei kannattaisi täällä juuri esille nostaa. Vastaus on todennäköisesti juuri Bemilyn kommentin kaltainen. Paavolan nimi on nimittäin aika varma tae siitä, että tieto on korvattu luulolla ja lähteet huhuilla.
- asserilax
Tossa oikea opetus ihmisen käyttäytyminen ja synnit. http://koti.phnet.fi/petripaavola/sukukirous.html#6
- Puu & paali
Paavola milloin opettaa oikein, milloin selvästi valehtelee. On turhaa tuhlata aikaa tuollaiseen mieheen, jonka opetuksista on joka tapauksessa osa puuta heinää.
- turpakuuri
Käsittääkseni katolinen kirkko uskoo kyllä nk. "sukukiroukseen". Jos joku henkilö on esimerkiksi ekskommunikoitu, ja hän saa lapsia, niin tuskin heitä halutaan kastaa kirkon yhteyteen eli siten tuomitaan myös jälkeläisetkin kadotukseen.
- Polku ja koivu
Onko nyt tosiaan niin, että palstan katolilaiset eivät tiedä mikä on kirkon kanta tähän asiaan, kun yrittävät aiheitta niin kovasti väistää? Kysymyksen olemassa oloa ei kiistää Paavolan nimen perusteella. Kysymys on ollut olemassa jo kauan. Kyllä tämän asian on varmasti täytynyt tulla esille katolisessakin kirkossa jossakin vaiheessa. Kertokaa meille oikeasti; mikä on kirkon kanta? Haluamme tietää! Eikö edes L.-M. tiedä asiasta?
- koivu ja polku
L.-M ei ainakaan sitä tiedä. Hän on pelkkä maallikko, jolla ei ole mitään teologista koulutusta.
- Oksat pois
Vastasin jo. Mitä kohtaa vastauksestani et ymmärtänyt?
Voit yhtä hyvin ilmoittaa, että on tällainen tärkeä asia kuin silmän kostuminen kduttaessa. Ja sitten tivata meiltä, että mikä se nyt on se kirkon kanta silmän kastumiseen. Kas kun me emme kerta kaikkiaan tunne noita lahkolaisten sanankäänteitä, emme silmän kostumista, emme sukukirouksia, emme muitakaan keksintöjänne.
Kun emme tunen koko asiaa, miksi yritt jähnätä asiasta? Onko P. Paavola taas valehdellut siitä jotain?
- usko1
Isien teot kostetaan aina kolmanteen ja neljänteen polveen asti.
(pätee kaikkiin kristinuskon suuntauksiin ja on suoraan raamatusta, kyllä myös luterilaisesta)
Se ei tarkoita, että Kirkko sitä tekee!
Kaikki kastetaan, kaikki uskovat otetaan seurakuntalaisiksi oli heidän vanhempansa tehneet mitä hyvänsä.
Katollinen kirkko ei tuomitse ja rankaise ketään isien teoista!
Jokainen karitsa otetaan takaisin laumaan, jos hän tulee puhtain mielin.
Itse asiassa Jeesuksen puoleen kääntyminen voi katkaista kierteen kääntyneen osalta. - jannestadi
Raamattu ei opeta sukukirouksista.
- gjfgjfdhjg
Kannattaa ottaa raamattu ja kahlata se läpi, se löytyy sieltä.
Se ei kuitenkaan tarkoita, että kirkko sitä tekee.
Ja ainoastaan Jumala tietää oikeasti, mitä kukin on tehnyt.
Itse asiassa raamatussa on paljonkin kohtia, jossa isien teot seuraa jälkipolville.
Ekäpä isoimpana Aatamin teko.- ei enää ongelma
"Itse asiassa raamatussa on paljonkin kohtia, jossa isien teot seuraa jälkipolville.
Ekäpä isoimpana Aatamin teko."
Jeesus on Uusi Aatami. Hän on ristillä sovittanut synnin kirouksen. Hän katkaisee polvesta polveen jatkuvan synnin rangaistuksen, siellä missä ihmiset liittyvät häneen ja tekevät parannuksen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882118Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801326
- 241784
- 67732
- 59718
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </339509