hammas vai poskiontelo

hyihyi

Mullon paineen tunne oikialla poskella. Poskipään alapuolella ja tuntuu jännältä silmässä asti. Paineen tunnetta on jonkin verran myös ylähampaissa. En osaa kohdistaa yhteen ainoaan hampaaseen. Eli, onko minulla kenties jossain hampaassa vikaa vai miten oireilee poskiontelontulehdus? Varsinaista flunssaa minulla ei ole. Tympeää kun on viikonloppu ja hammaslääkäripäivystys 150km päässä :/ onko tähän jotain kotikonstejä mikä auttaisi? Särkylääkettä olen ottanut muttei se vie tuota paineentunnetta pois. Niin, ja kyseinen poski on nenän vierestä huuöen yläpuolelta aavistuksen turvoksissa.

8

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hl kandi

Hmm.. Alussa ajattelin, että voisi olla kyse poskiontelon tulehduksesta, mutta sitten luin vikan lauseen. Milloin tää alkoi ja koska huomasit tuon lievän turvotuksen? Jos koputat niitä sun ylähampaita oikealla yksi kerralla, niin tuntuuko joku niistä erityisen kipeältä/heiluvalta? Onko ruumiinlämpö kenties noussut?

• hyihyi

Ei tunnu mikään erityisen kipeältä. Ehkä toiseks vika ylähammas on arempi...ehkä. Ehkä ei. Ehkä kuvittelen. Lämpöä ei oo. Välillä tuntuu se paineentunne ihan silmän alla asti. Ehkä vähän korvallakin.

• hyihyi
        hyihyi kirjoitti:

Ei tunnu mikään erityisen kipeältä. Ehkä toiseks vika ylähammas on arempi...ehkä. Ehkä ei. Ehkä kuvittelen. Lämpöä ei oo. Välillä tuntuu se paineentunne ihan silmän alla asti. Ehkä vähän korvallakin.

Niin ja alkoi tosiaan tänä aamuna tämä.

• hl kandi

No tuota.. Lähinnä tuo turvotus tosiaan ihmetytti, koska poskiontelotulehdukseen ei yleensä liity ulkoista turvotusta. Voi siis hyvin olla et sul on poskiontelotulehduskin. Eivät limakalvot taida olla turvoksissa? Siis pystyt hengittämään ihan normaalisti? Entä onks aikaisemmin ollut poskiontelotulehduksia? Jos kumarrut, niin lisääntyykö paineen tunne?
      Joka tapauksessa tuskin tuo nyt mitään kiirellistä hoitoa vaadi. Jos turvotus lisääntyy tai tulee yleisoireita(kuumetta,väsymystä jne), niin soita sit sinne päivystykseen, osaavat kyllä siellä neuvoa. Jos paineen tunne ei häviä muutamassa vuorokaudessa tai rupeaa häiritsemään, niin soita oman terveyskeskuksen ajanvaraukseen. Ei kuulosta siis miltään vakavalta.

• hyihyi

Kiitos sinulle suuresti neuvoistasi!

• Gvvf

Käy lääkärissä noi poskiontelot on helppo ja nopea tutkia nykylaitteilla, samalla se lääkäri tutkii sun hampaasikin vaikka ei varsinainen hammaslääkäri olisikkaa.

• hyyty

onko selvinnyt

• ghs

jompi kumpi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe