Kipu Ilmiönä

kipupiika

Lapsena ainoa kipu kokemus oli remmisaunat, tukkapöllyt, kaikella kättä pidemmällä esim. luudan varrella hakkaaminen.
Jos kaatui tai "koloi" itsensä se ei tuntunut kivulta vain "jälki tapahtumalta".

Nyt alkaa olemaan iän myötä tulleita kipu kokemuksia, esim. luuston kautta nivelsiteihin ja lihaksistoon.
(Virhe asento, kulumat, jne. pahan Riisitaudin runtelema luusto)
Nämä kipujen jälkitunteet, ovat saman kaltaisia, kun selkäsaunat ja "kuritusten".
Yhtäkään selkäsaunaa en saanut tottelemattomuudesta, tai jonkun tekemättä jättämisestä, siksi jälkituntemukset olivat raskaita.
Nyt tuntuu kipu kohtuuttomalta, koska en itse hankkinut sitä riisitautia olin sairastuessani alle 3 vuotias.

Onko kukaan miettinyt kipukokemuksiaan mitkä asiat vaikuttavat tuntemuksiin?

Vaikka tiedän etten voi mitään, olen "saanut" Riisitaudin runteleman luuston, seuraus lapsenhoidon laimin lyönnistä.

Meitä yhdeksän Ikäeroilla 1v. 3kk - 2v. 3kk. olin koko lapsi katraan ainoa jolla oli Riisitauti.
Olemme lisäksi syntyneet joko joulu-tammikuussa, kolme syyskuussa, joten ruuansisältämät ravinteet saman ikäisinä samanlaiset...
Äiti oli 154 cm ja painoi 120 kg oma suu oli aina lähin, hänellä oli omat ruoka ja nami varastonsa.
Äiti söi salaa, jäi joskus kiinni omaruoka suussa, yleisemmin juuri se ruoka, jota sai määrä määrän ruokailussa.

2

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kioupiika

http://static.iltalehti.fi/terveys/lihavuusSSP_503_tr.jpg
      tuo voisi olla äitini.
      Ainoa vaate joka sopi hänen päälleen oli http://yesterdayoncemore.fi/sites/yesterdayoncemore.fi/files/imagecache/tuotesivu/keltanen kuviollinen mekko.jpg kotitakki jaloissaan hän piti aamutossuja ja ulos mennessään saappaita joiden varret oli käännetty alas... Äidin peppu valui tuolin reunojen yli, kuva joka on jämähtänyt mieleeni äiti keittiötuolilla http://kuvat2.huuto.net/1/b4/aaafa074b63ed30b807b49f7b364b-s.jpg puputamassa.
      Äiti mielestään päätti lastensa tulevan työuran ja ketkä avioituvat ja keiden kanssa...

• kipupiika

Äiti oli myös hyvin uhrautuvainen.
      Aamuina, jolloin hän oli joutunut yöllä uhrautumaan isän käyttöön; hän kertoi miten oli taas joutunut uhrautumaan että meillä olisi koti.

Jos elämään kuoleman jälkeen on?
      Haluaisin saada oikeuden ja mahdollisuuden, sanoa edes kerran vanhemmilleni kaikesta siitä pahasta, väkivallasta, törkeästä kohtelusta jota heiltä sain.
      Aikuisena jolla on oikeus sanoa mielipide, aikuisen kriteerillä, sekä keroa laissa olevasta olleesta lapsen oikeuksien ja lokaamattomuuden suojasta.
      Sekä vanhemman velvollisuudesta suojata ja suojella lapsiaan, heidän velvollisuuksistaan vanhempana lapsilleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe