Miten on, voiko lapsi huutaa aina jos hänen kanssaan ollaan päivät,
asun kerrostalossa ja yläkerran naapureilla on sellainen pieni joka huutaa tunti kaupalla voiko olla oikein?
Lähi naapuri on
15
151
Vastaukset
- Ei tarvitse katua
Tee lastensuojeluilmoitus.
- en antaisi anteeksi
Jos teet väärin perustein, voit kyllä joutua katumaan.
- 7788
en antaisi anteeksi kirjoitti:
Jos teet väärin perustein, voit kyllä joutua katumaan.
Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä nimettömästi. Eikä siitä koidu ilmoittajalle mitään harmeja, vaikka olisikin perätön/aiheeton ilmoitus. Parempi sata aiheetonta, kuin yksikin aiheellinen ilmoitus. Lapsen hyvinvointi on kuitenkin tärkein. Eikä se että loukkaantuuko naapuri.
- no aattele
7788 kirjoitti:
Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä nimettömästi. Eikä siitä koidu ilmoittajalle mitään harmeja, vaikka olisikin perätön/aiheeton ilmoitus. Parempi sata aiheetonta, kuin yksikin aiheellinen ilmoitus. Lapsen hyvinvointi on kuitenkin tärkein. Eikä se että loukkaantuuko naapuri.
Loukkaantunut naapuri voi tehdä elämän hankalaksi ilman, että rikkoo lakia. Ei vaadi kovasti älyä saada selville kuka ilmoituksen on jättänyt. Se on hyvä hokea tuota" mieluumin sata aiheetonta, kuin yksikin aiheellinen" fraasia, mutta miltähän lie tuntunee niistä joista se aiheeton tehdään.
- --------------
no aattele kirjoitti:
Loukkaantunut naapuri voi tehdä elämän hankalaksi ilman, että rikkoo lakia. Ei vaadi kovasti älyä saada selville kuka ilmoituksen on jättänyt. Se on hyvä hokea tuota" mieluumin sata aiheetonta, kuin yksikin aiheellinen" fraasia, mutta miltähän lie tuntunee niistä joista se aiheeton tehdään.
Jaa, että aiheellisia ilmoituksia ei pitäisi tehdä yhtäkään, vai?
- asfyereau
7788 kirjoitti:
Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä nimettömästi. Eikä siitä koidu ilmoittajalle mitään harmeja, vaikka olisikin perätön/aiheeton ilmoitus. Parempi sata aiheetonta, kuin yksikin aiheellinen ilmoitus. Lapsen hyvinvointi on kuitenkin tärkein. Eikä se että loukkaantuuko naapuri.
Siis tarkoitat varmaan että ennemmin sata turhaan tehtyä kuin yksi tekemättä jätetty joka olisi ollut aiheellinen?
- että niiiiiin
-------------- kirjoitti:
Jaa, että aiheellisia ilmoituksia ei pitäisi tehdä yhtäkään, vai?
Aiheellisia pitäisi tehdä, ei aiheetomia.
Vähän vois miettiä, ennen kuin soittelee mihinkään.
- ei voi mitään
Jotkut vauvat huutaa jatkuvasti.
- pienet lapset
kyllä pienet lapset voivat huutaa ihan mistä vain ja pitkiäkin aikoja. Jos olet huolissasi lapsesta miksi et menisi ensiki kysymään naapuriltasi, mitä siellä tapahtuu ennen kuin mahdollisesti aiheutat perheelle lisää huolta tekemällä lastensuojeluilmoituksen? Oli reilua perhettä kohtaan
- iuhiuh
Minkä ikäinen pieni? Jos on 5v ja yhä huutaa jatkuvasti, niin ei ihan normaalia, mutta jos on 2kk ikäinen koliikkivauva tai 2v uhmaikäinen tms, niin se huuto vaan joillakin kuuluu siihen isommaksi kasvamiseen...
- Meidän piski 16
Kun asuimme kerrostalossa, seinänaapuri huusi jatkuvasti pienelle pojalleen kuin hinaaja. Tein lastensuojeluilmoituksen ja jonkin ajan kuluttua lapsi vietiin sijaisperheeseen samaan kaupunkiin. Äidillä on ilmeisesti päihdeongelma ja hän ei todellakaan pystynyt edes tukitoimien avulla huolehtimaan lapsensa kehityksestä ja kasvusta niin kuin olisi pitänyt. Hän tapaa kyllä lasta säännöllisesti. Tällaisessa pikkukaupungissa tiedetään kyllä toisten asiat, halusi tai ei.
- yksäippä
Mulla on kolmevuotias lapsi ja tuolla on aivan käsittämätön uhma tällä hetkellä. Myönnän itsekin huutavani kun hermot menee ja asioita ei uskota edes kymmenelläkään kerralla. En tiedä miten paljon täällä kuuluu mun komentamiset ja pojan vastaanhuutamiset ja raivoamiset, tavaroiden heittelyt yms. naapureille. Asutaan ylimmässä kerroksessa :D
Kyllä mä tällaset ehkä ensimmäiseksi tulkitsen ihan normaaliksi elämiseksi. Ei lastensuojeluihmisetkään oikein asialle voi mitään ellei ole oikeasti merkkejä kaltoinkohtelusta ym. vastaavasta, jotka voidaan todistaa. - bnfde
Kannattaisi ensin selvittää naapurilta miksi lapsi huutaa.
Jos kerta lapsi itse huutaa,eikä vanhempi.
Meillä on yli 2 v. ja todellinen uhma päällä. Huutaa kuin hinaaja jos ei saa tahtoaan läpi. Tyttö vielä ja käyttää kirkasta ääntään. Ja asia voi olla mikä tahansa mistä menee hermo ja huuto on päällä. - kkiitt
ilmanmuuta lastensuojeluilmoitus! Sehän on ihmisten perusvelvollisuus tollasissa tapauksissa.
- onkopakkonöyryyttää?
Lapsellista...
Voisko naapurilta kysyä ensin asiasta.
Ei varmaan olis ensimmäinen koliikkilapsi, josta "huolestunut" naapuri tekisi ilmoituksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473