Tässä tarinani omistan osakkeen rivitalosta , josta paljastui n. 4 vuotta sitten rakennusvirhe yhden viemäriputken osalta, mitä rakentaja ei ole velvollinen enään korvaamaan "vanha talo". Ongelma on siinä , että taloyhtiön johto ei suostu kartoittamaan vahinkoa kunnolla asunnossani on ollut jo 3 kertaa kuivurit puhaltamassa paikkoja kuivaksi aina noin 2 viikkoa kerrallaan. Paikat on joka kerta todettu kuivaksi isännöitsijän kosteusmittarilla mutta silti vähän ajan päästä alkaa tapetit sinistyä ja kupruilla. Kysymys miten saan yhtiön johdon laittamaan paikat kuntoon? Olen lopen kyllästynyt tähän pientä pintaremonttia ongelmaan mikä asunnossani vallitsee:(
homeloukku
11
507
Vastaukset
- Tein lattian uusuksi
Kutsu asuinkuntasi terveystarkastaaj ottamaan näytteet, hän tutkituttaa ne laboratoriossa. Labran voit kyllä joutua itse maksamaan - lienee alle satasen.
Olettaen, että terveystarkastaja on suoraselkäine tyyppi eikä rakennusmafian talutettavissa, saat häneltä apua.
Muuten: näin se suomessa on http://www.hs.fi/kotimaa/Tarkastusvaliokunta Suomi on syvissä homeongelmissa/a1367460248657- pientä pintaremontti
Terveystarkastaja vähät välittää olen jo muutaman kerran pyytänyt :(
- Miten on
pientä pintaremontti kirjoitti:
Terveystarkastaja vähät välittää olen jo muutaman kerran pyytänyt :(
Virkavelvollisuus heillä mitä sanoo säännöt ja laki. Olisi aika alkaa välittään vai mitä.
- Vähät väliä
Kiinteistön vastuuhenkilöt eivät ymmärrä mikä merkitys kosteusongelmilla on ihmisen terveyteen.
Rakennus- saneeraus- ja kiinteishuoltopuolella on vähäiset tiedot sekä taidot ja osaamiset kosteusasioissa
Antamasi tietojen perusteella voi vain päätellä. Sinun terveyden menettäminen on isännöitsijälle ja terveysviranomaisille hyvinkin vähäpätöinen asia.- nfkifofkkf
Isännöitsijä ei ole vastuussa mistään, on vain taloyhtiön palkollinen, hallituksen jäsenet ovat vastuussa.
- Oikeuksia on olemass
nfkifofkkf kirjoitti:
Isännöitsijä ei ole vastuussa mistään, on vain taloyhtiön palkollinen, hallituksen jäsenet ovat vastuussa.
Eiköhän se isännöitsijäkin ole vähän vastuussa asumisviihtyvyydestä ja asumisterveydestä. Puhdas sisäilma on jokaisen ihmisen perusoikeus.
http://www.loviisansanomat.net/lue.php?id=229
- tsemppiä_
Koska ongelma johtuu taloyhtiön vastuulle kuuluvasta viemäristä, kuivaaminen ja myös pintamateriaalien korjaus kuuluu taloyhtiölle, vaikka pinnat muuten kuuluisi osakkaalle.
Tee asiasta kirjallinen ilmoitus hallitukselle ja vaadi heitä korjaamaan vika. Hallituksen jäsenet ovat henkilökohtaisesti vastuussa päätöksistään. Jos eivät korjaa tiedossaan olevaa vikaa, minkä takia siitä tulee taloyhtiölle myöhemmin lisäkustannuksia, hallituksen jäsenet voivat joutua henkilökohtaiseen korvausvastuuseen. Tästä on hyvä mainita viestissä hallitukselle.- kuiva kakka haisee k
hmmm, rakenteita auki, sanoisin, ja vaurioitunut materiaali vaihtoon, näin se kuuluisi tehdä.
jos viemärivuoto on ollut siellä pitkään, niin siellä ei ole pelkkää vettä siellä rakenteissa vaan kovastikin mikrobivaurioitunut rakenne. Paska ei häviä kuivattamalla, siitä tulee vain kuivunut paska. ja se haisee ihan yhtä lailla.
- kyllähovitietää
Helsingin hovioikeuden mukaan kosteuksista ei ole kulkaa mitään haittaa! Niitähän on aina vanhoissa rakennuksissa. Ei kannata alkaa vaatia keneltäkään mitään tai viedä hallitusta käräjille tms. Myy asunto täysin kunnossa olevana ja osta uusi. Näin teki meillekin asunnon myynyt henkilö. Maksoimme oikeudessa sitten asunnon korjauskuluosuuden 60000 euroa lisäksi n. 800000 euroa juristipalkkioita. Hovi vielä sanoi, että yhtiö korjattiin aivan turhaan niin laajasti. Myyjä hieroi karvaisia käsiään.
Eli tällä kerron nyt sen, että meillä on kyllä kaikenlaisia lakeja ja niinsanottua vastuuta eri tahoilla, mutta niiden toteutuminen on oman kokemukseni perusteella venäläisen ruletin kaltaista.
Erilaisilla kosteusdokumenteilla tai tutkimuksilla ei tee mitään, oikeuden mielestä kaikki tutkivat tahot ovat epäpäteviä. - mievielätässä
Tuossa edellisessä piti olla 80 000 euroa, ei sentään satoja tuhansia.
Tuli mieleeni, että osta hallituksen jäsenille kullekin lahjaksi kirja: Hyvä hallintotapa asunto-osakeyhtiössä. Josko alkaisivat ymmärtää, mistä ovat vastuussa. Voit pyytää apua myös AKHA ry:n asiantuntijoilta. - teito1
Tottakai ensin poistetaan vanhentunut materiaali ja sitten vasta ruvetaan uutta korjaamaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463