On kyllä tullut huomattua että tässä kylässä sitä on suhteellisen uteliaita naapureita. Hyvin huomaa kun autolla tulee talon pihaan niin verhot vaan heiluvat asuntojen ikkunoilla ja kun vilkasee sinne päin niin kyllä verhot heilahtaa.
Ja onhan se muutenkin hassua jos on jotain valitettavaa niin ei tulla suoraan sanomaan, vaan välikäsien kuten isännöitsijän kautta tulee valitusta. Ja jos kyselee syytä niin ei osata vastata kuka valittaa tai mistä valittaa.
Voihan se olla että se on täällä yleinen tapa ja silleen. Mutta hassuahan se vähän on että ei sanota suoraan naapurille mikä mättää vaan tehdään kaikenlaisia valituksia(vaikea se on muuttaa siis elintapoja jos ei tiedä mikä omassa toiminnassa ärsyttää).
Hyvää ja aurinkoista kesän odotusta kaikille:)
kyttääminen
99
2186
Vastaukset
- ripax
Ehkä Pieksämäellä asuu ihmisiä, jotka eivät ole sopeutuneet elämään kaupungissa. Jos haluaa elää ilman muiden elämän ääniä, kannattaa muuttaa autioituville syrjäkylille. Oikeaan kaupunkikulttiiriin kuuluu tervehtiä naapuria ja kertoa suoraan hänelle mahdollisista ongelmista, jolloin asiat kyllä selviävät usein ilman isännöitsijääkin tai poliiisia.
- Apirx
Näin on ja monesti itsellä vaikea ja paha olo,jonka purkauksen kohteeksi voi joutua kuka vain.
- my mind
...jos on täysjärkinen ihminen kyseessä....sillä edellytyksellä
- always on
my mind kirjoitti:
...jos on täysjärkinen ihminen kyseessä....sillä edellytyksellä
Käykö myös lapseton sinkkunainen alle 40 v.
- Anonyymi
Apirx kirjoitti:
Näin on ja monesti itsellä vaikea ja paha olo,jonka purkauksen kohteeksi voi joutua kuka vain.
Semmosta se on elämä.
- Anonyymi
Nykysessä talossa valittaavat koirista. Keränneet nimilistan isännöitsijälle. Saas nähä. No on asuntoja,voin lähtee,ei me ulos jouduta. Suomessa ei kukaan joudu ja en tiedä voiko eläinten takia häätää. Vuokrat aina maksettu ajallaan ja eletty siivosti. Eikä koirat ulosta pihoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykysessä talossa valittaavat koirista. Keränneet nimilistan isännöitsijälle. Saas nähä. No on asuntoja,voin lähtee,ei me ulos jouduta. Suomessa ei kukaan joudu ja en tiedä voiko eläinten takia häätää. Vuokrat aina maksettu ajallaan ja eletty siivosti. Eikä koirat ulosta pihoille.
Melkosta menoa.
- Anonyymi
Apirx kirjoitti:
Näin on ja monesti itsellä vaikea ja paha olo,jonka purkauksen kohteeksi voi joutua kuka vain.
Ei minua häiritse,vaikka koira rouskottaa haukkua naapurin pihassa päivät ja kiukkuvia mukuloita huutaa jatkuvasti lähistöllä. Enkä edes kyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Semmosta se on elämä.
Puhelinlangat laulaa
Ja taivaalla loistaa kuu
Maantiellä vihellellen
Kun kulkijapoika käy
Puhelinlangat laulaa
Ja pilvistä katsoo kuu
Kulkijan taipaleella
Ei huolien häivää näy
Heinälatoon yöksi hän majoittuu
Ja eväitänsä maistelee
Kullastansa siellä hän uneksuu
Kun unian hän vetelee
Puhelinlangat laulaa
Ja kuutamo kirkas on
Vapaa kuin taivaan lintu
On kulkija huoleton
Puhelinlangat laulaa
Ja taivaalla loistaa kuu
Maantiellä vihellellen
Kun kulkijapoika käy
Puhelinlangat laulaa
Ja pilvistä katsoo kuu
Kulkijan taipaleella
Ei huolien häivää näy
Tyttö jossain kaukana odottaa
Kaipaus rinnassaan
Riemumielellä kulkija vaeltaa
Kaunokaista katsomaan
Puhelinlangat laulaa ja taruja kertoilee
Maanteiden romantiikkaa
Ne tuulessa soittelee!
- Laputsilmillä
Mitä kaikesta välittämään? Oma on ongelmansa uteliailla ja kieroilla. En ole huomannut mitään.
- Tietäisimiksi?
Enemmistö ei piittaakaan.Vähemmistö on kieroutunutta.
- siinäseasia
Muutoin kyllä kyttäätte ja juoruatte,mutta nuori nainen(23v) huusi apua,kun sekasin oleva poika pieksi joulukuussa 2012, naapurit vain "kuultiin ne avunhuudot,ei haluttu puuttua" MITÄ PÖLJIÄ?????
- Anonyymi
Kuka se tapaus oli. Ei sitä haluta puuttua,kun ei kaikki pidä siitä,että puututaan.
- Anonyymi
No tässä näette,ensin käsketään pitää huolta cain omista asioista ja kun niin teet,oletkin pöljä. Varmasti nuokin naapurit aatteli pitää huolta omista asioistaan. Sitä saa mitä tilaa?
- Anonyymi
23vuotias nuori nainen. Kyllä tuossa iässä pitäs osata raitis seura jo valita. Ei oo teini ollu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
23vuotias nuori nainen. Kyllä tuossa iässä pitäs osata raitis seura jo valita. Ei oo teini ollu.
No eihän kaikki kasva ikinä aikuisiksi.
- paljon
Kyttäys ja juoruilu on aina ollut. Jo muinaisina aikoina, vuosisatain alussa kylissä oli juoruämmät ja sentraalisantrat salakuunteli puhelut,jota toimintaa voi rinnastaa urkintaa. Urkkijoita on jopa poliiseissa. Tästä olivat testin tehneet. Jari Tervo,Anneli Auer olivat mukana. Kela,Verovirasto ja poliisi testattiin.Googleta tietourkinta tervo auer.
- älä välitä
Itselläni on tilanne jossa keittiön ikkuna on taloyhtiön parkkipaikan suuntaan ja näen pakostakin kaikki parkkipaikan tapahtumat.
aina kun istun keittiössä syömässä tai juomassa kahvia, näen kuinka eräät talon asukkaat selvästi ärsyyntyvät kun joutuvat kävelemään keittiöni ikkunan ohi. Ajattelevat varmaan että "Siellä se taas kyttää meitä ihan tarkoituksella":
En voi asialle mitään ja olenkin huomannut että kun en välitä asiasta, niin muiden närkästys olemassaoloani kohtaan ei enää haittaa itseäni.- ripax
Minua ei häiritse toisten katseet ja tarkkaileminen, koska en tee mitään laitonta enkä vääryyttä. Olisi kauheaa elää, jos olisin "näkymätön Viänänen". Terve kiinnostus ja välittäminen toisista ihmisistä on normaalia. Nollaa on vaikea mollata ja mies, josta ei puhuta hyvää eikä pahaa - on nyykyn nyykyn mies. Ihmisen ollesssa sovussa itsensä kanssa ja tuntiessaan sisäisen rauhan heijastaa hän samaa myös muuallekin. Välittäminen ei voi olla kuitenkaan toisten tuomitsemista vaan ymmärtämistä, vaikkei toisten tekoja hyväksyisikään. Välinpitämättömyys muista ihmisistä on kaiken pahan alku...
- Hajutonmauton
ripax kirjoitti:
Minua ei häiritse toisten katseet ja tarkkaileminen, koska en tee mitään laitonta enkä vääryyttä. Olisi kauheaa elää, jos olisin "näkymätön Viänänen". Terve kiinnostus ja välittäminen toisista ihmisistä on normaalia. Nollaa on vaikea mollata ja mies, josta ei puhuta hyvää eikä pahaa - on nyykyn nyykyn mies. Ihmisen ollesssa sovussa itsensä kanssa ja tuntiessaan sisäisen rauhan heijastaa hän samaa myös muuallekin. Välittäminen ei voi olla kuitenkaan toisten tuomitsemista vaan ymmärtämistä, vaikkei toisten tekoja hyväksyisikään. Välinpitämättömyys muista ihmisistä on kaiken pahan alku...
Kannattaa kysyä "välittämisten" kohteilta,haluavatko että "välitetään". Minä ainakin olen ja pysyn "näkymättömänä viänäsenä". Ei ole pakko olla tekemisissä,jos ei tahdo. Voi valita keneen tutustuu.
- Anonyymi
ripax kirjoitti:
Minua ei häiritse toisten katseet ja tarkkaileminen, koska en tee mitään laitonta enkä vääryyttä. Olisi kauheaa elää, jos olisin "näkymätön Viänänen". Terve kiinnostus ja välittäminen toisista ihmisistä on normaalia. Nollaa on vaikea mollata ja mies, josta ei puhuta hyvää eikä pahaa - on nyykyn nyykyn mies. Ihmisen ollesssa sovussa itsensä kanssa ja tuntiessaan sisäisen rauhan heijastaa hän samaa myös muuallekin. Välittäminen ei voi olla kuitenkaan toisten tuomitsemista vaan ymmärtämistä, vaikkei toisten tekoja hyväksyisikään. Välinpitämättömyys muista ihmisistä on kaiken pahan alku...
Minä teen asioita,joista pidän,mutta muut ei pidä. Erilainen moraali kai heillä,mutta ei minua haittaa. Elän edelleen näin.
- PMK:n rumin äijä!
Huh hah hei... lueskelin tätä sinun tekstiä ni luulin jo että olin itse kirjoittanut sen! Komppaan täpöllä!!! Hitto jos tultaisiinkin päin naamaa sanomaan eikä kyhältäis esim. täällä palstalla!! tai muiden naapureiden kanssa!
- pöllö vaan
Go PMK!
- Näin Kuopiontiellä
pöllö vaan kirjoitti:
Go PMK!
Naurussa pitelyä,kun yrittää livahtaa kotia esim kellarin kautta,kun etuovella kanat istuu orrella. "jätkä taas meni"
- pakokauhu1
kokemus P-mäeltä: jouduin pakosta käymään hakiessani kyytiini kaverini joka asui kesän ajan siellä. Ankea kokemus. Ankea pitkä harmaa ränsistynyt talonrumilus, roskainen ja saastainen pihamaa, haiseva roskisrykelmä ja pyykkinarut joilla roikkui epämääräisiä rättejä. Oven vieressä penkillä lauma uteliaan ja vihamielisen näköisiä akkoja, kaikki tuijottamassa suu auki tulijaa. Pysäköidyn vieraan auton ympärille kertyi nopeassti lauma resuisia, likaisia, hoitamattomia kakaroita-onko Suomessa katulapsia? Ihan kuin joku Siperialainen syrjäkylä neuvostovallan ajoilta. En oikeasti uskaltanut tulla autosta ulos tuon väen keskelle vaan soitin kaverille että tuu äkkiä ulos. Pakokauhu iski, ei takuulla ikinä enää tänne!!!
- naurattaa50
Etköhän nyt vähän liioittele.:DDDDD
- hupsistahei
Hyvä, hyvä, tällaista lisää!!!!...Ironiaa pitää olla, se on hyväksi.
- Ei onneks mökinaapur
Toi kytiksel olo menee jo liian pitkäl,jos kiikareill täytyy mökkinaapureit tiiraill.Kai se alastomuus kiehtoo ihan sairaalloisest.Mökkielämää se o tuoki.Kiikareit joka mökin kulmass,ettei mitään jää huomaamatt.Hohhoijaa.
Kyttääjiä on kaikkialla, ei se ole Pieksämäen ongelma. Miksi pitää välittää siitä, jos jossakin ikkunassa verhot heilahtaa? Silloin kai kytätyksi itsensä tunteva on se kyttääjä, joka vahtimalla vahtii missä ikkunassa mahtaisi pää näkyä.
Annetaan kaikkien kukkien kukkia sillä saralla. Verhojen takana voi olla liikuntakyvytön ihminen, jonka ainoat kontaktit ovat pihalla liikkuvat ihmiset. Lieneekö tuo suuri synti, jos omasta ikkunastaan katselee. Jos se häiritsee, voi mennä soittamaan ovikelloa ja kertoa, että katselu häiritsee.
Itse ainakin liikun omassa kotipihassani ilman mitään kytätyksi tulemisen tunnetta heilukoot verhot ihan kuinka monessa ikkunassa tahansa. Ja se on tosi, että kun keittiö - tai muu huone - on pihatasossa, ei asukkaan tarvitse kyyristellä piiloon silloin kun näkee jonkun pihalla liikkuvan. Aika moni kuitenkin siellä keittiössään tekee ruokaa ja muita taloushommia, sekin on oikeutettua eikä satunnaistenkaan kulkijoiden tarvitse siitä ottaa pultteja.- Hyvä henki
Näi se on asia ja jopa hyvätahtoista katselua on, sanoi eräs naapuri,että "voi kun sinä aina muistat kastella ruukkukukat" ja siistiä pihaa,tässä kun on yhteiset kukat(jota kastelee kuka muistaa ja ehtii) katoksen alla ja roskat siivotaan asukkaitten toimesta. Ei tuo katselu haittaa. Vanhempi immeinen jos puuhailua katsoo.
- Yhteishyvä!
Hyvä henki kirjoitti:
Näi se on asia ja jopa hyvätahtoista katselua on, sanoi eräs naapuri,että "voi kun sinä aina muistat kastella ruukkukukat" ja siistiä pihaa,tässä kun on yhteiset kukat(jota kastelee kuka muistaa ja ehtii) katoksen alla ja roskat siivotaan asukkaitten toimesta. Ei tuo katselu haittaa. Vanhempi immeinen jos puuhailua katsoo.
Meidän taloyhtiössä katotaan perään vanhoja ihmisiä ja omaisten pyynnöstä! Ovat tuoneet avaimia,jotta jos mummoo tai paappaa ei näy ulkosalla pitkään aikaan niin on lupa ensin soittaa ovikelloa ja sitten avaimella sisään.Omaiset asuvat kaukana.
- Itäkeskus
Jossain pidetään huolta ja jaetaan auliisti ihmisten yksityisyyteen kuuluvia asioista.
- kyllästynaapurit
jotkut tutkivat jopa toisten roskikseen viemät roskapussitkin, liekö edes laillistakaan?
- Kyllästyttää
On se aika kurjaa, kun asunnoissa on ikkunat ja niistä ei voi ulos katsoa, kun joku vainoharhainen jo luulee, että nyt mua kytätään.
- kierolle
Ihmettelen kommenttiasi " ei tulla suoraan sanomaan, vaan välikäsien kuten isännöitsijän kautta tulee valitusta. Ja jos kyselee syytä niin ei osata vastata kuka valittaa ...." miksi sä täällä kitiset.. sunhan pitää suoraan mennä sinne sanomaan että mitä siellä vilkuilet mitä asiaa.et ole sinäkään mitenkään rohkea viitaten kommenttiisi.se on normaalia että ihmiset katsoo toisiaan.vai menetkö vessaasi piiloon jos naapuriin ajaa auto pihaan..eikö kiinnosta yhtään vilkasta.
- valtatien23varrelta
Helpottaa kyrkkäily, se on myyty kylälle.
Terveyspalvelut tietotoimiston mukaan Pihlajalinnaan. - Kaksipuoleista.
On nuo ohikulkijat aikamoisia kyttääjiä, kun pitää seurata että missä ikkunoissa näkyy liikettä ja ihmisiä. Sitä vaan ihmettelen että miksi kerrostaloissa pitää olla ikkunat, sillä valo tulisi edullisemmin sähköverkosta.
- Naarajärvi
Eläkeläiset on tosiaan per/sees/tä, meidänkin talossa kun aamulla lähtee, niin aina on yks kyylääjä ikkunassa katsomassa parkkipaikalle.
- ´+´+´+
Voipa olla niinkin päin, että muut kyttää eläkeläisiä ( olen huomannt meidän taloyhtiössä), että mplemminpuolin....
- muuta korpen
Minä olen huomannut miten työhönlähtiät kytävät talon ikkunoita. Varmaan pelkästään uteliaisutaan että missä vielä nukutaan.
- nukutuku
muuta korpen kirjoitti:
Minä olen huomannut miten työhönlähtiät kytävät talon ikkunoita. Varmaan pelkästään uteliaisutaan että missä vielä nukutaan.
Varman vituta kun ite ei saa nukua?
- Rampe877
Voihan että :) Hymy nousee kasvoille kun lukee näitä keskusteluja :D Kiitos teille toverit :D Piristitte mukavasti työpäivän aamua ja kahvitaukoa!!! Pieksämäki on hieno kaupunki! Jokaisen maan jokaisessa kaupungissa on varmasti ne hyvät ja ei niin hyvät puolensa.
- Alaikäinen joi,
Mistä pahalle maksetaan.No kohta näet.Että kannattaako tuo touhusi.
- BloodieM
Niin,on se ilmoituksen paikka se.
- Elämää vain
Kipeätä touhua,mutta ei kait siinä mitään. Jos tuhlaa aikansa moisiin puuhiin,niin antaa mennä vain?
- naurattaa1
niin on jättääkää kyttäykset omaan arvoon kuhan ei turhia juoruja lähde liikkeelle
- Anonyymi
naurattaa1 kirjoitti:
niin on jättääkää kyttäykset omaan arvoon kuhan ei turhia juoruja lähde liikkeelle
Mutta kiinnostako vanhempia alaikäisten päihtekäyttö. Haluako ne tietää.
- ripax
Ihmisten kiinnostus lähialueen tapahtumiin saattaa estää rikoksia tai olla avuksi niitä selvitettäessä. Murtovarkaat ja ilkivallan tekijät kaipaavat työrauhaa, minkä he saavat usein parhaiten suurissa kaupungeissa, joissa ei tunneta naapureita. Välittäminen vaikkakin hieman liiallinen on parempi kuin täysi välinpitämättömyys muista. Taloyhtiöissä tulisi järjestää yhteisiä tapahtumia, jotta asukkaat kohtaisivat toisensa lähemmin kuin verhojen välistä. Talkoot ovat hyvä keino tutustuttaa ihmiset toisiinsa. Itse en kuulu verhonraottajien koulukuntaan, vaan pidän verhot enimmäkseen auki nauttiakseni kauniista pieksämäkeläisistä maisemista. Olen varmaan suuri pelonaihe "kyttäyskammoisille". Kyttäyskammo voi olla pahimmillaan vainoharhaisuutta, johon löytyy kyllä lääkitys!
- Rapax
Etkö asuu stadissa? Ostamassas kämpäs?
- voi voi
Kyttääminen ei ole muuten välittämistä, jos ripax ei sitä tiennyt.
- pieksämäki
Ripax on kyttääjä.
- ripax
Asun Stadissa, mutta minulla on vapaa-ajan asunto Pieksämäellä, jossa vietän vuodessa ehkä yhteensä aikaa noin puolitoista kuukautta. Käyn Pieksämäellä kerran kuukaudessa, sillä Pieksämäki on tärkeä osa elämääni eikä mikään pers´läpi! Olen olosuhteiden (töiden takia) joutunut muuttamaan Helsinkiin. Asunnon omistaminen Helsingissä on melkein välttämätön paha korkean vuokratason vuoksi. Vuokra-asuminen käy Helsingissä pitkällä juoksulla vielä kalliimmaksi kuin oma-asunto. Asuntoon käytetyt rahat ovat olleet muusta elämisestä pois, joten niukasti on eletty - ei syytä kateuteen!
Helsingissäkin on kerrostalokyttääjiä, jotka keskittyvät vain oman talon asukkaisiin. Tosin suuremmassa kaupungissa "kyttäämistä" ei koeta niin suureksi ongelmaksi kuin Pieksämäellä, jossa siihen liittyy vielä panettelu ja kateus. Eläkää ja antakaa toistenkin elää! En nauti toisten epäonnesta, vaan on mukavaa nähdä onnellisia ihmisiä, joita Pieksämäeltäkin kyllä löytyy enemmän kuin ikuisia purnaajia.- Anonyymi
Kertoile lisää satuja.
- Stadin Kundi
ripax, tehän olettekin savolainen. Koetetaan lukijat muualta ihmisten ilmoilla asuvat ymmärtää tämän junttikylän puolustelut.
- ripax
Kyllä olen sudeettisavolainen ja ylpeä siitä! Mitä Helsinki olisi ilman savolaisia? Ehkä paljon pienempi kaupunki? Savolaiset piällysmiehet ovat Helsingin kasvattaneet suurelta osin, koska kotiseudulla piällysmiesten tarjonta on ollut kysyntää suurempi. Savolaisten vahvuudet ovat johtamistaito, luovuus (tuumaustauot ja luova laiskuus) ja naatiskelu elämästä. Heikkouksia, joita minulla ei kaikkia ole ovat saamattomuus, laiskuus ja kateus. Savolainen huumori on tiivistettynä, kaikki joka tapahtuu toisille on komediaa mutta mikä itselleen on tragediaa. Vahingonilo on myös siis yksi savolaisten heikkous.
Pieksämäen menestyminen on vain tahtokysymys vaatien todella luovuutta ja uusia ideoita eikä toisten vanhoja. Pieksämäen logistinen sijainti on myös hyvä kasvukeskuksiin päin, joten sitäkin tulisi hyödyntää. Siis katse länteen (Jyväskylä) ja Etelään (Pääkaupunkiseutu) taantuvan idän (Varkaus) sijasta. Junien nopeutuessa ovat ko. seudut aina nopeammin saavutettavissa, joten muuttajia Pieksämäellekin löytyisi mm. etätyöntekijöistä. Pieksämän imagoa tulisi päivittää esim. ekologisena ja luonnonläheisenä asuinympäristönä. Ympäristöteknologian yrityksiä tulisi houketella kaupunkiin. Riittävästi töitä ihmisille, jolloin ei jäisi enää aikaa toisten kyttäämiseen...
- alkukantanen
Pysy siellä etelässä
- ripax
Sain juuri vahvistuksen siitä, että savolaisille itseironia on monesti vieras tyylilaji, joka kyllä hallitaan esim. Hämeessä ja Pohjanmaalla. Elämä on todella raskasta, jos ei näe itsessään mitään hauskaa. Onneksi moni oppii iän mukana tajuamaan, että itselleenkin voi nauraa, mikä todella helpottaa ahditusta ja v*tutusta! Onneksi muillakin on heikkouksia, joten voin olla ylpeä sudeettisavolainen. Pieksämäellä tarvitaan todella yhdessä tekemistä ilman jakoa tiukkoihin toisilleen vastakkaisiin kuppikuntiin, jotka toiminnallaan pysäyttävät kehityksen.
- :D:D:D:D:D
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWWWWWW
KJÄÄÄÄÄÄÄKJÄÄÄÄÄ KÄÄÄÄK - Cruisaankeskustaa
Miksi kyttäätte ? Onko se lasi puoliksi tyhjä? Miettikää järjen kanssa ?
Onko se sisältöä onttoon elämään?- yxx20
No ei täällä kukaan kyttääkkään, se vaan pn itsestä kiinni, jos luulee jonkun kyttäävän. Kehoitan ettette ole niin itsekeskeisiä, että luulette juuri teidän asianne kiinnostavan muita.... hankkikaa oma elämä ja eläkää sitä, silloin jää vähemmän aikaa keskittyä omaan itseensä. Sitä paitsi, jos joku nyt katseleekin, niin olethan itsekkin katsonut, kun olet huomannut sinua kytättävän.:D.:D.:D
- onko järkee
joo olen miettinyt ihan samaa.miksi kytätä toisten asiota on varmaan perhe elämä tylsää kun täytyy toisia kytätä.ainakin untamon tiellä asuu pariskunta jotka kyttää vasta ovat muuttanut sinne ja koko alue on sekaisin.
- Jaaaiks
No niin, perjantaipullo ja illanratto on tämä soomikaksinelja.Se on sitä elämää.
- sama miullakin
Mieki pöyheenä ajelen vuosimallin 1982 Lada 1200s pihaan, kyllä verhot heilahtaa.
Kateellisena kuolaavat ajokkiani.
Tulisivat kysyyn rohkeesti hintaa, voin myydä. - kylän tietotoimisto
onneksi talvirauha tullut itäkeskuseen, nautitaan talvesta ilman pakollisia juoruja tuntemattomista ihmisistä
- Pojat on poikia
Pää pystyyn ja nokka suoraan kohti vastatuuleen
- stadinkundit3
Niin Kampissa minäkin luurailen.On talvirauha ja talvipalatsissa voi vierailla.
- Jugetsupoeka
Missä täällä Pieksämäellä on kyttääjiä? Minä asun Kontiopuistossa kerrostalossa enkä ole kyllä huomannut minkäänlaista kyttäämistä. Eikä tässä talossa kyllä kukaan puhukkaan toisilleen paitsi yksi äijä joka käypi kalastamassa. Joskus tulee morjenstettua kun ajaa autolla pihaan ja itse menossa silloin kauppaan. Ilkivaltaa täällä kyllä on tapahtunut kesällä mm. joku käynyt löysyttämässä polkupyörien ohjaustankoja niin, että ne pyörähtää ympäri kun tarpeeksi painoa laittaa esim. ostoskassin ohjaustangon sarveen. Kiitos sen meinasin melkein jäädä rekan alle kun ohjaustanko heilahti ympäri suojatietä ylittäessäni Salen kohdalla. En tiedä kuka sen teki ja miksi, mutta sen tiedän, että kyseinen henkilö on varmasti tästä talosta tai viereisestä rapusta, koska ainoastaan asukkailla on avaimet millä pääsee pyörävarastoon huoltomiesten lisäksi.
- Kalevalankatua
Ei niitä kyttääjiä huomaa,jos ei katso niihin päin.Katsoo ikäänkuin "ohi" ja jos toinen tervehtii,sanoo sillain ohimennen no hei ja jatkaa matkaa. Huomiotta jättäminen tekee heille kurjan olon. Tuo on inhottavaa,kun rikotaan tai vahingoitetaan omaisuutta.Pyöränrenkaista on viety venttiilejä ja autoa kivitetty ja sen sellasta.
- VR eläkeläiset
Ovat eläkkeelle jäätyään unohtaneet ettei töissä olevien asioita tarvitsi raportoida muille velä töissä oleville ja entisille esimiehille. Ei tarvitse enää harjoittaa perseennuolentaa.
- hyvin tieto kulkee
Joka viikko joku eläkeläinen soittaa VR autojen väärinkäytöstä ja työajalla kotona makoilusta. Sitä on paljon kuulemma paljon Naarajärvellä. Tietysti samalla udellaan työasioita mutta sinnepäin voi työntää pajunköyttä. Yks eläkeläinen pikkumusta pitää huolen tiedonkulusta joka suuntaan.
- 12+8
Erittäin kimpaantunut ja ISOILLA KIRJAIMILLA "puhuva" naapuri kävi verbaalisesti kimppuuni keskellä päivää taloyhtiön pihamalla, syystä johon minulla ei ole mitään osaa eikä arpaa.
Isännöitsija oli aikaisemmin viikolla postittanut talon järjestyssäännöt kaikille asukkaille ja kyseinen naapuri oli luullut että minä olin erityisesti pyytänyt isännöitsijää lähettämään ne hänelle.
Sain kuulla kaikki kirosanat ja parhaimmat kaksikin kertaa ja hyviä ohjeita siitä kuinka naapurin kanssa voi ilman isännöitsijän välitystäkin keskustella, jos jokin asia heidän elintavoissa arsyttää. - VR irtisanottu
pitkä tumma hoikka mies täällä Naarajärvellä ajelee
- Anonyymi
Lyhyttykkanen nainen ajaa. Jokaienn päovä.
- niin muuten ajaa
On ajanut vuosikausia
- Pientä taukoakin
On sen välillä pitänyt tankata!
- TRG Skoda oktavia
Pientä taukoakin kirjoitti:
On sen välillä pitänyt tankata!
Valkoinen auto,sininen juova kyljessä. Olen nähnyt usein koulujen lähellä ja normaalina työaikana
- GGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
Voi vittu sanon kyllä' nyt.Haistakaa pitkä vittu.Teille ei kuulu ei kenenkään tekemiset ja asiat.
- Ratamaailmassa saa
Parhaat palkat ja helpoimmat työt saa SDP-puolueen jäsenkirjalla ja pomojen perseennuolennalla. Siinä joutuu nykyaikana kylläkin uhraamaan muutaman hyvän työtoverin irtisanotuksi. Verottajaa kiinnostaa työnantajan auton käyttöasiat enemmän kuin näitä kokemattomia tumputtaja pomoja .
- Duunari
Ratamaailmassa saa kirjoitti:
Parhaat palkat ja helpoimmat työt saa SDP-puolueen jäsenkirjalla ja pomojen perseennuolennalla. Siinä joutuu nykyaikana kylläkin uhraamaan muutaman hyvän työtoverin irtisanotuksi. Verottajaa kiinnostaa työnantajan auton käyttöasiat enemmän kuin näitä kokemattomia tumputtaja pomoja .
Seuratkaa mulkut aikaa. Kepun jäsenkirjalla pääsee tänäpäivänä paremmin töihin kuin SDP:n. Jo kymmeniä vuosia sitten VR:lle pääsi jos oli KEPUlainen (ent. maalaisliitto) ja maatalon poika. Ne kun oli muka parempia työmiehiä kuin tavallisen duunarin pojat. ...tanan "jyväjemmarit". Ehkä se syy oli kuitenkin että herrat pääsi maalaisliittolaisten metsästysmaille. Sitten näistä kyttääjistä, niitä on ollu aina ja tulee olemaan. Ei ne lopu vaikka kuinka täällä jurputatte. Sitten osa porukasta vaan kuvittelee, että jos joku sattuu katsomaan ikkunasta kun tulee kerrostalon pihalle, että nyt mua kytätään. Voi ....
- demari tuunari
Duunari kirjoitti:
Seuratkaa mulkut aikaa. Kepun jäsenkirjalla pääsee tänäpäivänä paremmin töihin kuin SDP:n. Jo kymmeniä vuosia sitten VR:lle pääsi jos oli KEPUlainen (ent. maalaisliitto) ja maatalon poika. Ne kun oli muka parempia työmiehiä kuin tavallisen duunarin pojat. ...tanan "jyväjemmarit". Ehkä se syy oli kuitenkin että herrat pääsi maalaisliittolaisten metsästysmaille. Sitten näistä kyttääjistä, niitä on ollu aina ja tulee olemaan. Ei ne lopu vaikka kuinka täällä jurputatte. Sitten osa porukasta vaan kuvittelee, että jos joku sattuu katsomaan ikkunasta kun tulee kerrostalon pihalle, että nyt mua kytätään. Voi ....
Nämä kaupungin lertsikka Lasset veivät vielä maajusseilta emännät marjaan.
En kyllä tunne yhtään varmasti jäsenkirjalista maalaisliittolaista VR:llä.
Vähän näkyy kepun vaaliteltalla, demariteltalle menee rautatieläisiä soppajonoon runsaasti.
Sen tietää sitä että ei puolueenjäsenille ei anneta soppaa. - PaljonVR:llä herroja
Duunari kirjoitti:
Seuratkaa mulkut aikaa. Kepun jäsenkirjalla pääsee tänäpäivänä paremmin töihin kuin SDP:n. Jo kymmeniä vuosia sitten VR:lle pääsi jos oli KEPUlainen (ent. maalaisliitto) ja maatalon poika. Ne kun oli muka parempia työmiehiä kuin tavallisen duunarin pojat. ...tanan "jyväjemmarit". Ehkä se syy oli kuitenkin että herrat pääsi maalaisliittolaisten metsästysmaille. Sitten näistä kyttääjistä, niitä on ollu aina ja tulee olemaan. Ei ne lopu vaikka kuinka täällä jurputatte. Sitten osa porukasta vaan kuvittelee, että jos joku sattuu katsomaan ikkunasta kun tulee kerrostalon pihalle, että nyt mua kytätään. Voi ....
Noita metsästysseuroja kun katselee niin eihän paljon olekaan muuta kuin VR:n herroja. Ja nämä VR herrojen pojatkin kansoittaa metsästysseurat.
- hande1
PaljonVR:llä herroja kirjoitti:
Noita metsästysseuroja kun katselee niin eihän paljon olekaan muuta kuin VR:n herroja. Ja nämä VR herrojen pojatkin kansoittaa metsästysseurat.
perseestä koko vr-ja kauppunki varsinkin terveyskeskus suurinosa porukasta pitäis laittaa käytöskouluun jotta he tietäis milloin tervehditään ja kiitetään sekä huomiodaan kanssa ihminen
- Lenduu
hande1 kirjoitti:
perseestä koko vr-ja kauppunki varsinkin terveyskeskus suurinosa porukasta pitäis laittaa käytöskouluun jotta he tietäis milloin tervehditään ja kiitetään sekä huomiodaan kanssa ihminen
Vain niin?
- Riistakamera
Tämä menee ohi eläkeläisistä. Työnantaja seuraa riistakameralla alaisiaan. Tehty ilmoitus työajan väärinkäytöstä johtaa kirjalliseen varoitukseen, se taas nostaa muutaman tonnin projektipalkkiota vuosiansioita.
- K. Yttäläinen
Kyttäämällä myös paljastettu kuinka kaupungin työntekijät menevät syksyisin marjaan ja sieneen työaikana!
Lähtevät käymään jollakin taajaman ulkopuolisella kaupungin kiinteistöllä (nuorisomaja) ja siellä käynnin jälkeen ottavat peräkontista ämpärin ja lähtevät lopputyöpäiväksi marjaan.
Samoin tekee VR:n ja sähkölaitoksen väki, sekä metsäyhtiöiden hankinta- ja korjuuesimiehet jotka käyvät ensin kohteessa ja lopunpäivää makailevat kotisohvillaan. Työpäivän päätteeksi käydään konttorilla kuittaamassa itsensä ulos. - Anonyymi
K. Yttäläinen kirjoitti:
Kyttäämällä myös paljastettu kuinka kaupungin työntekijät menevät syksyisin marjaan ja sieneen työaikana!
Lähtevät käymään jollakin taajaman ulkopuolisella kaupungin kiinteistöllä (nuorisomaja) ja siellä käynnin jälkeen ottavat peräkontista ämpärin ja lähtevät lopputyöpäiväksi marjaan.
Samoin tekee VR:n ja sähkölaitoksen väki, sekä metsäyhtiöiden hankinta- ja korjuuesimiehet jotka käyvät ensin kohteessa ja lopunpäivää makailevat kotisohvillaan. Työpäivän päätteeksi käydään konttorilla kuittaamassa itsensä ulos.Kateellisten juttuja mutta kivahan se kytätä mitä kukin tekee!
- On tosi hyvä
Päivän ahkeroinnista voi vielä merkata ylitöitä kun on niin kiire, kokopäivärahan, tehdä kotona remonttia, huoltaa autoa ja valmistella venettä viikonloppu tai talvikuntoon, tehdä lasten koulukyytejä, hoitaa kauppa-asiat ja käydä matkatöissä vaikka päiväkahvilla tyttöystävän luona, vaimo kun luulee että mies on töissä.
Uusi muoto on kun nämä Jouto-Jannet pitää keskenään työ?palavereja. Ne on yleensä pitkiä ja vaikeita, ylityöt kertyy molemmille.
Ja mikä hienointa , tauoilla voi aina mainostaa esimiehille ja alaisille miten on kiirettä. Työn tulokset ei vaan näy missään. - Anonyymi
Skitsofrenian oireet vaihtelevat suuresti sekä eri potilailla että samallakin potilaalla hänen sairautensa eri vaiheissa.
Aistiharhoista eli hallusinaatioista yleisimpiä ovat erilaiset kuuloharhat, jolloin henkilö kuulee yksittäisiä sanoja tai puhetta. Skitsofrenialle varsin tyypillisessä kuuloharhassa puheääni kommentoi henkilön käytöstä tai toistaa hänen ajatuksiaan. Joskus kaksi ääntä keskustelee keskenään henkilön tekemisistä. Äänet voivat olla luonteeltaan uhkaavia tai syyttäviä. Joskus ääniä kuuleva voi keskustella äänten kanssa tai naureskella niille. Kuuloharhojen lisäksi skitsofreniaa sairastavalla voi ilmetä myös näköharhoja tai joskus harvemmin myös tunto-, haju- tai makuharhoja. Vaikea-asteisina ja totena pidettyinä kuuloharhat voivat haitata suuresti henkilön ajattelua ja käytöstä. Usein kuuloharhoista kärsivä kykenee erottamaan aistiharhansa todellisuudesta.
Harhaluulot eli deluusiot ovat itsepäisiä, jäykkiä ja perusteettomia uskomuksia, joista henkilö pitää itsepäisesti kiinni. Jäykkinä ja itsepintaisina erilaiset harhaluulot saattavat hallita henkilön koko ajatusmaailmaa ja vaikeuttaa monin tavoin hänen sosiaalista toimintakykyään. Hyvin yleisiä harhaluuloja skitsofreniassa ovat erilaiset paranoidiset eli vainoharhaiset deluusiot sekä niin kutsutut suhteuttamisharhaluulot.
Vainoharhaisille (paranoidisille) harhaluuloille ovat ominaisia perusteettomat ja monesti eriskummallisetkin pelot vainotuksi tai vakoilluksi tulemisesta. Suhteuttamisharhaluulojen eli psykoottisten merkityselämysten yhteydessä henkilö tulkitsee virheellisesti ihmisten eleet tai kokee lehtikirjoitusten täysin perusteetta viittaavan nimenomaisesti häneen itseensä. - Anonyymi
Niin ,juuri tämä, lapsuuden ystävän kotona kuviteltiin. Joka päivä.
- Anonyymi
Muistakaa turvavälit.
- Anonyymi
Puhelinlangat laulaa
Ja taivaalla loistaa kuu
Maantiellä vihellellen
Kun kulkijapoika käy
Puhelinlangat laulaa
Ja pilvistä katsoo kuu
Kulkijan taipaleella
Ei huolien häivää näy
Heinälatoon yöksi hän majoittuu
Ja eväitänsä maistelee
Kullastansa siellä hän uneksuu
Kun unian hän vetelee
Puhelinlangat laulaa
Ja kuutamo kirkas on
Vapaa kuin taivaan lintu
On kulkija huoleton
Puhelinlangat laulaa
Ja taivaalla loistaa kuu
Maantiellä vihellellen
Kun kulkijapoika käy
Puhelinlangat laulaa
Ja pilvistä katsoo kuu
Kulkijan taipaleella
Ei huolien häivää näy
Tyttö jossain kaukana odottaa
Kaipaus rinnassaan
Riemumielellä kulkija vaeltaa
Kaunokaista katsomaan
Puhelinlangat laulaa ja taruja kertoilee
Maanteiden romantiikkaa
Ne tuulessa soittelee👍 - Anonyymi
Outoa perin outoa. En ole huomannut. Asummekin talossa,jossa autoilla ei heti pihaan ajeta. Parkkialue on erikseen ja itse asumme aika korkealla.
- Anonyymi
Onko sama myös omakotitaloissa?
- Anonyymi
Älä pura omaa pahaa oloa muihin. Minua ei ole koskaan haitannut katseet tai juorut. Ei minun ole pakko edes tervehtiä ketään,jos en halua tervehtiä. https://www.is.fi/terveys/art-2000001186611.html
- Anonyymi
Nyt sinä napsahdit pienestä syystä. Ehkä olisi syytä käydä terapiassa.
- Anonyymi
Entä,jos joku vaikkapa odottaa kyytiä,niin katsoo tuliko juuri se auto ? Kannattaa miettiä tämmöisiäkin vaihtoehtoja?
Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473