Itse olen pettänyt joskus,oli salasuhde kumppanin selän takana ja jos tällä kenen kanssa petin,olisi ollut
moraali kunnossa ei pettämistä olisi tapahtunut.
Vaikka syy PETTÄMISEEN on aina sillä joka on suhteessa,
moraalinen syy on myös "kakkosen". Tällä minun "salarakkaalla" oli,näin vuosien jälkeen ajateltuna,
itsekkäät motiivit. Hän halusi minut,piittaamatta puolisostani ts.piittaamatta muista. Hän näki vain omat tarpeensa ja jo siinä vaiheessa aloin tuntea huonoa omaatuntoa. Kaipasin
jonkun pysäyttämään sen suhteen,olin itse liian heikko ja koin että koska olin jo toiminut puolisoni selän takana niin paljon,oli eroaminen kuitenkin edessä koska luulin että en saisi anteeksi kumppaniltani.
Kakkosen vastuu
81
683
Vastaukset
- CheaterOnce1
Minä olin ihan pihalla itseni kanssa,uskouduin ihmiselle jonka
luulin olevan luottamuksen arvoinen,eli tälle kenen kanssa petin,ja näin silloisen suhteeni olevan loppumassa. En uskaltanut erota,koin sen liian raskaaksi riitoineen kaikkineen joten ylläpidin salasuhdetta.
Koko tämän ajan "kakkonen" kannusti eroamaan,ja maalaili kuvia tulevaisuudesta ja korosti omaa paremmuuttaan. Vertailu kumppaniini ärsytti suunnattomasti ja vaikka tiesin että suhteemme oli huonossa jamassa,en saanut muutettua asioita. Ajauduin koko ajan kauemmas kumppanistani ja
se ahdisti minua. Samaan aikaa "kakkonen" ärsytti,koska hänellä ei ollut mitään tunnontuskia ja kun kerroin tunteistani,miten pahalta tuntui kumppanini puolesta sain osakseni syyttelyä ja halveksuntaa. Minua haukuttiin pettäjäksi ja luuseriksi,saamattomaksi ja tossun alla olevaksi vaikka podin huonoa omaatuntoa tekemisistäni.
Tiesin kyllä miten huono ihminen olin ja "kakkosen" syyllistäminen erotti meidät lopulta. En ollutkaan se joka hylkäsi kaikki periaatteensa hänen vuokseen,en rakastanutkaan häntä tarpeeksi. Oma kumppani oli niim viaton,tietämätön touhuistani, ja rakkauden tunteeni syttyivät taas. Ymmärsin,että syyt salasuhteeseeni olivat minussa eikä puolisossani,minä olin kadottanut itseni ja hurmaantunut saamastani huomiosta. Halusin olla haluttava,olin itsekäs ja ajattelin vain minua. Se on totta,että jos parisuhde ei ole kunnossa siihen väliin mahtuu "se toinen",mutta toivoisin että kun ihmisen arvostelukyky pettää,olisi se kanssaihminen sanomassa että älä tee mitään hätiköityä. Usein se toinen kuitenkin kannustaa eroon,itsekkäistä syistä.
Sellainen suhde ei voi toimia pitkään,ja jos toimii niin
se ketä petetään ansaitsee parempaa. Minun puolisoni ei koskaan saanut tietää kenen kanssa petin,mutta tiesi kyllä
että petin kun kerroin. Käytän jokaisen loppuelämäni päivän kunnioittaen puolisoani koska hän antoi minulle anteeksi,ja terapian avulla meistä tulee vahvoja. Puolisoni ymmärtää,että
minä petin koska olin itsekäs,pinnallinen ja omahyväinen,näin vain itseni ja salarakas pönkitti itsetuntoani.- CheaterOnce1
Itse olen pettänyt joskus,oli salasuhde kumppanin selän takana ja jos tällä kenen kanssa petin,olisi ollut
moraalinen syy on myös "kakkosen". Tällä minun "salarakkaalla" oli,näin vuosien jälkeen ajateltuna,
itsekkäät motiivit. Hän halusi minut,piittaamatta puolisostani ts.piittaamatta muista. Hän näki vain omat tarpeensa ja jo siinä vaiheessa aloin tuntea huonoa omaatuntoa. Kaipasin
jonkun pysäyttämään sen suhteen,olin itse liian heikko ja koin että koska olin jo toiminut puolisoni selän takana niin paljon,oli eroaminen kuitenkin edessä koska en saisi anteeksi kumppaniltani.
Surullista kyllä,tämä kenen kanssa minulla oli suhde on edelleen katkera ja puhuu pahaa,eikä näe omaa vastuutaan asiassa. Hän ei välitä aidosti toisista ihmisistä,eikä hänellä
ole paha olla vaikka on ollut osallisena petosta.
Sysää koko vastuun minulle,ja vaikka vastuu suhteeni osalta onkin minulla,on hänellä ihmisenä vastuu lähimmäisistään.
En voisi ikinä esim.mennä avioliittoon ihmisen kanssa
jonka moraali on niin löysä,että väärintehtyäänkin kieltää osallisuutensa. Tunnustamalla omat virheensä,kohtaamalla
menneisyyden ja olemalla aito,saat rakennettua toimivan suhteen. Siksi varmaan monet salasuhteesta alkavat parisuhteet päättyvät eroon,koska suhteessa on kaksi ihmistä joilla ei ole sydämessä lähimmäisenrakkautta.
Ei piitata siitä että matkan varrelle jää sydämiä eikä piitata siitä että on kohdellut kaltoin entistä kumppaniaan.
Virheitä saa tehdä mutta niistä pitää oppia,minun
virheeni oli salasuhde joka aukaisi minun silmät.
Ei salarakas ollutkaan ymmärtävä ja rakastanut MINUA,
hän ymmärsi niin kauan kun huomasin vain hänet,ja kun
tunsin syyllisyyttä tekosistani hän huomioi vain itsensä.
Ainoastaan moraaliton ja sydämetön ihminen voi
pettää tuntematta huonoa omaatuntoa,ja jos kohdallesi
tällainen ihminen sattuu älä itke sen perään,ole onnellinen että hän lähti toisen moraalittoman matkaan.
Me pettäjät ketkä sydämistytään ja ymmärretään lopulta tekomme julmuus ja itsekkyys,arvostetaan kumppaniamme enemmän kuin ketään salarakasta ikinä ja käytetään loppuikämme arvostaen puolisoamme,jos se meille sallitaan.
Joten se mitä tällä haluan sanoa,niin kyllä,teillä
"kakkosilla" on oma vastuunne,vastuu ymmärtää ja tukea toista ihmistä,ja jos todella rakastatte sitä ihmistä kenen kanssa olette,ette vaadi häntä eroamaan tai "valitsemaan" teitä,jos hän ei osaa itse päättää,se kertoo teille jo tarpeeksi,jättäkää se ihminen itsekseen,ohjatkaa terapiaan ja etsikää joku jolla on asiat kunnossa.
Älkää yrittäkö "pelastaa" sitä ihmistä,hän ei oikeasti kaipaa teitä vaan apua elämäänsä. Liian moni pinnallinen ihminen
luulee että syy pettämiseen on huonossa suhteessa vaikka syy on aina pettäjässä,älkää tukeko pettäjää olemalla tämän kanssa koska samalla kerrotte teollanne tälle,että pettäminen on ok JOS suhde on ajautunut kriisiin,ja JOS ihminen on ajanut suhteen kriisiin. Pettäminen ei ole ikinä hyväksyttävää,vaikka siitä sellaista yritetäänkin tehdä,itsekkäistä syistä.
Ottakaa vastuuta,myös te kakkoset,pettäjä ei ole uhri joka teidän täytyy pelastaa,pettäjä toimii väärin eikä itsekkyyttään sitä näe. Olkaa te parempia ja lähtekää. - CheaterOnce
CheaterOnce1 kirjoitti:
jonkun pysäyttämään sen suhteen,olin itse liian heikko ja koin että koska olin jo toiminut puolisoni selän takana niin paljon,oli eroaminen kuitenkin edessä koska en saisi anteeksi kumppaniltani.
Surullista kyllä,tämä kenen kanssa minulla oli suhde on edelleen katkera ja puhuu pahaa,eikä näe omaa vastuutaan asiassa. Hän ei välitä aidosti toisista ihmisistä,eikä hänellä
Sysää koko vastuun minulle,ja vaikka vastuu suhteeni osalta onkin minulla,on hänellä ihmisenä vastuu lähimmäisistään.
jonka moraali on niin löysä,että väärintehtyäänkin kieltää osallisuutensa. Tunnustamalla omat virheensä,kohtaamalla
menneisyyden ja olemalla aito,saat rakennettua toimivan suhteen. Siksi varmaan monet salasuhteesta alkavat parisuhteet päättyvät eroon,koska suhteessa on kaksi ihmistä joilla ei ole sydämessä lähimmäisenrakkautta.
Ei piitata siitä että matkan varrelle jää sydämiä eikä piitata siitä että on kohdellut kaltoin entistä kumppaniaan.
tällainen ihminen sattuu älä itke sen perään,ole onnellinen että hän lähti toisen moraalittoman matkaan.
Me pettäjät ketkä sydämistytään ja ymmärretään lopulta tekomme julmuus ja itsekkyys,arvostetaan kumppaniamme enemmän kuin ketään salarakasta ikinä ja käytetään loppuikämme arvostaen puolisoamme,jos se meille sallitaan.
"kakkosilla" on oma vastuunne,vastuu ymmärtää ja tukea toista ihmistä,ja jos todella rakastatte sitä ihmistä kenen kanssa olette,ette vaadi häntä eroamaan tai "valitsemaan" teitä,jos hän ei osaa itse päättää,se kertoo teille jo tarpeeksi,jättäkää se ihminen itsekseen,ohjatkaa terapiaan ja etsikää joku jolla on asiat kunnossa.
Älkää yrittäkö "pelastaa" sitä ihmistä,hän ei oikeasti kaipaa teitä vaan apua elämäänsä. Liian moni pinnallinen ihminen
luulee että syy pettämiseen on huonossa suhteessa vaikka syy on aina pettäjässä,älkää tukeko pettäjää olemalla tämän kanssa koska samalla kerrotte teollanne tälle,että pettäminen on ok JOS suhde on ajautunut kriisiin,ja JOS ihminen on ajanut suhteen kriisiin. Pettäminen ei ole ikinä hyväksyttävää,vaikka siitä sellaista yritetäänkin tehdä,itsekkäistä syistä.
Ottakaa vastuuta,myös te kakkoset,pettäjä ei ole uhri joka teidän täytyy pelastaa,pettäjä toimii väärin eikä itsekkyyttään sitä näe. Olkaa te parempia ja lähtekää.(Tuli tuplana osa tekstiä näköjään, vähän sekoili kone lähetysvaiheessa)
- 7849302
CheaterOnce1 kirjoitti:
Ottakaa vastuuta,myös te kakkoset,pettäjä ei ole uhri joka teidän täytyy pelastaa,pettäjä toimii väärin eikä itsekkyyttään sitä näe. Olkaa te parempia ja lähtekää.Luin tekstisi ja olen huomannut saman eli jos todella rakastaa toista ei vaadi eroamaan tai valitsemaan. Tein vaimona näin, en vaatinut valitsemaan, en myös pitänyt tiukasti kiinni, kuten kakkonen luuli, vaan rakastin, kuten olin aina rakastanut. Kaikista suurin on rakkaus, se rakkaus, joka meidät aikoinaan yhteen saattoi, sitä ei voi yksikään toinen tuhota koukutuksellaan. Oli sanoinkuvaamattoman hienoa hienoa löytää se uudelleen, kiitos elämä, minkä annoit. Kaiken kokemani pahuuden jälkeen ymmärrän, että kaikella on merkityksensä.
- Kolmonen nelonen
KAIKKI syy on KAKKOSESSA. Jo sellaisia helppoja nakkeja ei olisi tarjolla ei koko PETTÄMISTÄ koskaan tapahtuisi!
- CheaterOnce
Olet väärässä,pettäjä olin minä. Kakkonen ei pettänyt ketään mutta ilman hänen tukeaan en olisi kyennyt pettämään,hänen olisi tarvinnut vain nähdä miten pihalla olin,tunsimme toisemme kuitenkin ja tukeuduin häneen kuin ystävään,ja kehitin sekopäisyyttäni tunteita joita ei ollut,luulin haluavani häntä vaikka halusin vain kipeästi löytää itseni. En saanut mahdollisuutta kun kakkonen ohjaili ja painosti. Hänellä oli vastuu omalta puoleltaan tukea ystävää mutta oman agendansa turvin käytti tilannetta hyväkseen. Opin virheistäni enkä luota ihmisten motiiveihin enkä nojaudu enää muihin kun terapeuttiin tai omaan puolisoon. Ihminen on helposti moraaliton ja heikko.
- ei ummarra, ei...
CheaterOnce kirjoitti:
Olet väärässä,pettäjä olin minä. Kakkonen ei pettänyt ketään mutta ilman hänen tukeaan en olisi kyennyt pettämään,hänen olisi tarvinnut vain nähdä miten pihalla olin,tunsimme toisemme kuitenkin ja tukeuduin häneen kuin ystävään,ja kehitin sekopäisyyttäni tunteita joita ei ollut,luulin haluavani häntä vaikka halusin vain kipeästi löytää itseni. En saanut mahdollisuutta kun kakkonen ohjaili ja painosti. Hänellä oli vastuu omalta puoleltaan tukea ystävää mutta oman agendansa turvin käytti tilannetta hyväkseen. Opin virheistäni enkä luota ihmisten motiiveihin enkä nojaudu enää muihin kun terapeuttiin tai omaan puolisoon. Ihminen on helposti moraaliton ja heikko.
No voi hitto... Pakko kysyä: onko sinut julistettu holhouksen alaiseksi koskien normaalia arkeasi?
Nimittäin muussa valossa en avautumistasi ymmärrä! Paskanmarjat sinä mitään virheistäsi ole oppinut, kun et kerran pysty myöntämään sitä, että sinä teit päätöksen pettää kumppaniasi - ei se toinen ihminen sinun puolesestasi! "Hänen olisi tarvinnut vain nähdä miten pihalla olin"... HAH! Ei kukaan toisen sisintä ja ajatuksia osaa lukea! Hän ei ole todellakaan vastuussa SINUN teoistasi, vaan omistaan. Fiksu ihminen ei ala petoskumppaniksi - mutta toisaalta, kuten itsekin kirjoitit: hän ei pettänyt ketään... Toisin kuin sinä. Sinä et kunnioittanut omaa parisuhdettasi - joten miten minkälainen meedio toisen olisi pitänyt olla ymmärtääkseen sen, ettet sinä pohjimmiltaan tarkoittanut olla uskoton?!? - jummarra
ei ummarra, ei... kirjoitti:
No voi hitto... Pakko kysyä: onko sinut julistettu holhouksen alaiseksi koskien normaalia arkeasi?
Nimittäin muussa valossa en avautumistasi ymmärrä! Paskanmarjat sinä mitään virheistäsi ole oppinut, kun et kerran pysty myöntämään sitä, että sinä teit päätöksen pettää kumppaniasi - ei se toinen ihminen sinun puolesestasi! "Hänen olisi tarvinnut vain nähdä miten pihalla olin"... HAH! Ei kukaan toisen sisintä ja ajatuksia osaa lukea! Hän ei ole todellakaan vastuussa SINUN teoistasi, vaan omistaan. Fiksu ihminen ei ala petoskumppaniksi - mutta toisaalta, kuten itsekin kirjoitit: hän ei pettänyt ketään... Toisin kuin sinä. Sinä et kunnioittanut omaa parisuhdettasi - joten miten minkälainen meedio toisen olisi pitänyt olla ymmärtääkseen sen, ettet sinä pohjimmiltaan tarkoittanut olla uskoton?!?Miksi sitten vaimot osaavat useastikin lukea miehensä ajatuksia? Tässäkö on kakkosen ja vaimon ero?
- CheaterOnce
jummarra kirjoitti:
Miksi sitten vaimot osaavat useastikin lukea miehensä ajatuksia? Tässäkö on kakkosen ja vaimon ero?
Vastaan tähän:
"No voi hitto... Pakko kysyä: onko sinut julistettu holhouksen alaiseksi koskien normaalia arkeasi?
V: Ei ole :)
Nimittäin muussa valossa en avautumistasi ymmärrä!
V: Tämä ok,ei kaikkea voi ymmärtää:)
Paskanmarjat sinä mitään virheistäsi ole oppinut, kun et kerran pysty myöntämään sitä, että sinä teit päätöksen pettää kumppaniasi - ei se toinen ihminen sinun puolesestasi! "Hänen olisi tarvinnut vain nähdä miten pihalla olin"... HAH! Ei kukaan toisen sisintä ja ajatuksia osaa lukea!
V: Myöntänyt olen,lue ja ymmärrä lukemasi :)
Hän ei ole todellakaan vastuussa SINUN teoistasi, vaan omistaan.
V: Aivan,juuri tämä on kirjoitukseni pointti,hyvin oivallettu!
Fiksu ihminen ei ala petoskumppaniksi - mutta toisaalta, kuten itsekin kirjoitit: hän ei pettänyt ketään... Toisin kuin sinä. Sinä et kunnioittanut omaa parisuhdettasi - joten miten minkälainen meedio toisen olisi pitänyt olla ymmärtääkseen sen, ettet sinä pohjimmiltaan tarkoittanut olla uskoton?!?"
V: En ole väittänyt että hän (=kakkonen)on pettänyt ketään,sinua auttaisi paljon jos edelleen ymmärtäisit luettua tekstiä? Keskusteluissamme (kuten jo kirjoitin) avauduin hänelle pahasta olostani koskien pettämistäni ja podin pahaa oloa kun petin,ts.olin sekaisin itsessäni ja toinen ei antanut minun ajatella itse vaan tyrkytty näkemyksiään ja ohjaili,ja puolusteli pettämistäni vaikka jo heti alussa koin tekeväni väärin. Tulin kuitenkin järkiini ja sysäsin kakkosen sivummalle,että näin itseni ja tekoni. Kun kakkonen pyrkii voimakkaasti "päälle" se on uuvuttavaa. Se on surullista,mutta onneksi jotkut virheet saa paikattua tekemällä hyvää sille,ketä on kaltoin kohdellut.:) - Jotta näin!
CheaterOnce kirjoitti:
Sinähän työnnät vastuuta koko ajan sille, jonka kanssa petit. Jokainen vastaa kuitenkin omista tekemisistään. Hän halusi sua ja sinä häntä. Niin yksinkertaista se on. Miten hän olisi voinut kyetä näkemään, mikä on sekopäisyyttäsi, mikä haluasi. Toki hän olisi voinut olla olematta kanssasi, mutta ihan yhtä lailla sinä hänen kanssaan.
Grow up! - ex salarakas
Ei se ehkä aina ole ihan noin "mustavalkoista"...jos pettäjä tarkoituksella hakee aina vaan uusia ja uusia kumppaneita niin eiköhän se vastuu ole aina pettäjällä. Voisin nimetä kakkosen enemmänkin olosuhteiden uhriksi!
- Jotta näin!
ex salarakas kirjoitti:
Ei se ehkä aina ole ihan noin "mustavalkoista"...jos pettäjä tarkoituksella hakee aina vaan uusia ja uusia kumppaneita niin eiköhän se vastuu ole aina pettäjällä. Voisin nimetä kakkosen enemmänkin olosuhteiden uhriksi!
Tämä uhri-ajattelu on kummallista. Miksi nainen, joka ryhtyy omasta halustaan olemaan jonkun kanssa olisi uhri? Samalla logiikalla me kaikki olemme epäonnistuneiden vapaasta tahdostamme tekemiemme tekojen jälkeen uhreja.
Mihin on kadonnut ihmisten vastuu omasta elämästään - tekemistään päätöksistä ja niiden seurauksista? Olen itse kokenut ihan riittävän kovia juttuja tekojeni seurauksina. Vaikka turpiin on tullut, niin en koe olevani uhri. Itsepähän olen asioihin ryhtynyt tiedostaen riskit. Jokaiseen tekoon sisältyy riski, koska elämä nyt vain ei kulje tahtomme mukaan.
- CheaterOnce
Niin ja olen siis naispuolinen.:)
Kakkonen ei aina ole naispuolinen vaikka tällä palstalla tuntuukin se käsitys olevan.
Mustasukkaisuus oli meidän suhteemme ongelma,kärsin siitä paljon koska itsetuntoni oli huono. Se johti pettämiseenkin. - mjajjpalla
Vaikka kakkosen moraali oli mielestäsi heikko .Täytyy sinun moraalisi
ensin pettää ,jotta uskottomuus kohdallasi olisi voinut toteutua.
Kerrot olleesi sekopäinen ja hakevasi itseäsi vieraan naisen luota .
Miksi et hakenut itseäsi oman vaimosi luota ?
Vastuu kuuluu vaimollesi tukea sinua puolisona sinun ollessa huonossa
jamassa itsesi suhteen .Hän puolsestaan olisi voinut johdatelle sinut
ammattiauttajan luo mikäli tarve itsesi etsimiseen oli noin hukassa.
Miksi et hakenut kaipaamaasi tukea vaimoltasi ?
Tehän olette pariskunta ja jaatte huolet ja murheet toistenne kesken ?- onneton831
Tätä olen myös sanonut minun varatulleni.
- onneton831
Eivät kaikki kakkoset ole TÄYSIN moraalittomia. Olen yhteisen historiamme aikana lukemattomia kertoja sanonut tälle varatulle miehelle, että hänen tulee panostaa avioliittoonsa, eikä miedän suhteeseemme. Ja hän yrittää ja yrittää, mutta aina palaa lopulta luokseni. Olen kehunut hänen vaimoaan (sen perusteella, mitä mies on hänestä kertonut), olen yrittänyt saada miestä ymmärtämään vaimonsa näkökulman heitä vaivanneisiin ongelmiin, olen lakannut pitämästä yhteyttä häneen, mutta aina hän palaa. Olen sanonut, että käyn ulkona ja tapailen ihmisiä (vaikka sitä en haluaisi tehdä, koska olen rakastunut kyseiseen mieheen) ja olen tehnyt mielestäni kaikkeni.
Olenko vastuullinen? Olen. Olenko moraaliton? Olen. Mutta tiedän, että en ole omissa suhteissani koskaan pettänyt kumppaniani enkä tule pettämäänkään. Ja tulen työntämään tämän miehen ulos elämästäni, vaikka se sattuu armottomasti. Ensi kertaa aidosti rakastunut, ja tällaisessa tilanteessa... mutta miehen ja vaimon avioliitto on tärkeämpi kuin minä.- Hyi stana
Naurettavaa kaksinaamaisuutta. Jos aidosti olisit vastuullinen, et tapaisi varattua miestä vaikka hän kuinka palaisi luoksesi. Mutta kun pil*u huutaa varatun miehen munaa...
- onneton831
Hyi stana kirjoitti:
Naurettavaa kaksinaamaisuutta. Jos aidosti olisit vastuullinen, et tapaisi varattua miestä vaikka hän kuinka palaisi luoksesi. Mutta kun pil*u huutaa varatun miehen munaa...
Emme ole harrastaneet seksiä näiden 2 vuoden aikana. Että siinä sinulle seksinhimoisia ihmisiä!
- aikuisia(ko)?
onneton831 kirjoitti:
Emme ole harrastaneet seksiä näiden 2 vuoden aikana. Että siinä sinulle seksinhimoisia ihmisiä!
Tämäkös näitä ihmisiä täällä vihastuttaa, kun aina ei ole kyse pelkästään seksistä! Älä välitä noista kommenteista!
- 7ijaujhva
Mustasukkaisena lähdit siis hakemaan helpotusta vaivaasi pettämällä vaimosi luottamuksen.
Mustasukkaisuutta ei hoideta kertomalla vieraalle naiselle teidän välisistä ongelmista.
Ne kyllä kerrotaan vaimolle .Mustasukkaisuudestasi johtuen myös vaimosi
kärsi yhtälailla ongelmastasi.
Ongelmat ovat mitä suuremmassa määrin teidän yhteisiä .
Myös vaimosi eikä niitä ulkoiluteta ominasi vieraan ihmisen arvioitavaksi.
Asioita ,jotka vaativat jopa "ammattiapua" ja teidän molempien läsnäoloa.
Kujetit teidän yhteiset ongelmat vieraan naisen hoitoon vai ?- Huom.huom
Ketjun aloittaja eli pettäjä on NAINEN!
- Oma vastuusi
Ex-pettäjä syytteli kakkostaan samoin ilmaisun kuin sinä, CheaterOnce. Valitettavast jokainen ihminen on itse vastuussa omista teoistaan ja valheistaan. Kakkonen omistaan ja sinä omistasi. Sinun tekosi ja oma päätöksesi ole pettää ja valehdella omalle puolisollesi. Vaikka kakkosesi olisi ollut kuinka pahasti kiero, valehteleva ja itsekäs, se ei vie sinulta vastuuta omasta käytöksestäsi uskottomuutesi aikana puolisoasi kohtaan pois. Jos edes yrität, luot itsellesi "moraalin" toisinpäin:aivan kuin olisi ollut oikein pettää puolisoasi, jos kakkonen olisi ollut vilpitön, olisit silloin mennyt hänen mukaansa, ja rakkautenne olisi mielestäsi pyhittänyt tekosi, kuten ajattelit silloin kuin salsuhteilit, eikö vain? Mutta - mikään ei oikeuttanut tekojasi silloin puolisoasi kohtaan, ei olisi oikeuttanut edes suuri rakkaus.
Oppia ikä kaikki. Unohda kakkonen ja hänen syyttämisensä ja laita sen sijaan energiasi itsetutkisteluun, itsesi muuttamiseen rehelliseksi ja vahvaksi naiseksi, paremmaksi kuin olet nyt, kun syytät kakkosta omista vääristä teoistasi.- CheaterOnce
Te osaatte kyllä lukea mutta ette halua ymmärtää.:)
En ole syyttänyt kakkosta,syyllistän itseäni,ja ihminen jolla on moraalia syyllistää itseään kun on tehnyt väärin.
Kakkonen toimi väärin,ja on surullista etteivät kakkoset itsessään vikaa näe. Se on juuri sitä moraalin puutetta.:) - CheaterOnce
"Jos edes yrität, luot itsellesi "moraalin" toisinpäin:aivan kuin olisi ollut oikein pettää puolisoasi, jos kakkonen olisi ollut vilpitön, olisit silloin mennyt hänen mukaansa, ja rakkautenne olisi mielestäsi pyhittänyt tekosi, kuten ajattelit silloin kuin salsuhteilit, eikö vain?"
En olisi ikinä lähtenyt kakkosen mukaan,enkä luvannut mitään koska en tiennyt itsekään mitä tuleman pitää,mutta kakkosen vastuulla olisi ollut omalta puoleltaan antaa tilaa eikä tuppautua jo valmiiksi sekaisen ihmisen seuraan seksuaalisilla keinoilla.
Mutta se on sääli hänelle,että ei ymmärtänyt itsekään ja tulee tarvitsemaan apua minäkuvansa kanssa,koska ei näe omassa toiminnassaan mitään väärää. Jokaisella on vastuunsa ja minun vastuulla oli pettäminen,kakkosen vastuulla petoksen tukeminen. - CheaterOnce
CheaterOnce kirjoitti:
"Jos edes yrität, luot itsellesi "moraalin" toisinpäin:aivan kuin olisi ollut oikein pettää puolisoasi, jos kakkonen olisi ollut vilpitön, olisit silloin mennyt hänen mukaansa, ja rakkautenne olisi mielestäsi pyhittänyt tekosi, kuten ajattelit silloin kuin salsuhteilit, eikö vain?"
En olisi ikinä lähtenyt kakkosen mukaan,enkä luvannut mitään koska en tiennyt itsekään mitä tuleman pitää,mutta kakkosen vastuulla olisi ollut omalta puoleltaan antaa tilaa eikä tuppautua jo valmiiksi sekaisen ihmisen seuraan seksuaalisilla keinoilla.
Mutta se on sääli hänelle,että ei ymmärtänyt itsekään ja tulee tarvitsemaan apua minäkuvansa kanssa,koska ei näe omassa toiminnassaan mitään väärää. Jokaisella on vastuunsa ja minun vastuulla oli pettäminen,kakkosen vastuulla petoksen tukeminen.Minuakin on petetty joskus ja tottakai syytin alussa sitä kakkosta vaikka ymmärsin lopulta että mies petti,ja kakkonen oli tietoinen minusta. Hän toimi väärin koska mahdollisti omalla käytöksellään pettämisen ja tein saman nyt itse,petin ja tämä kakkonen tiesi että petän kumppaniani.
Ei hyvinvoiva ihminen petä,eikä ihminen jolla on asiat kunnossa petä. Eikä ihminen jolla on moraalia ole osallisena petosta,joten ajattelumalli missä kakkosen moraalinen vastuu poistetaan sillä verukkeella ettei hän ole osallinen petosta,kumoaa itsensä,niin kauan kun petos väärinteoksi lasketaan.
Pettäjä ja petetty,olen ollut molempia ja katkera en ole kakkosille enkä ykkösille,mutta viisastunut paljon.:) - Typerä salailee
CheaterOnce kirjoitti:
Te osaatte kyllä lukea mutta ette halua ymmärtää.:)
En ole syyttänyt kakkosta,syyllistän itseäni,ja ihminen jolla on moraalia syyllistää itseään kun on tehnyt väärin.
Kakkonen toimi väärin,ja on surullista etteivät kakkoset itsessään vikaa näe. Se on juuri sitä moraalin puutetta.:)Hyvä että huomaat omat vikasi. Huomaa myös, että olet typerä. Vain , lapsellinen aikuinen ihminen vie oman parisuhteensa ongelmat, tai omat henkilökohtaiset ongelmansa oman puolisonsa selän takana vieraan miehen/kakkosen tietoon, hänen kanssaan "ratkottavaksi", "keskustelukumppania" ja "sielunkumppania" puolisonsa selänä takana ylläpitäen. Aikuisen vahvan ihmisen silmissä tuollainen käytös on typeryyden, avoimesti mutta tyhmästi lörpöttelijöiden huippua. Salaisiin kahden väliseen keskusteluihin vieraan ihmisen kanssa sortuu vain kypsymätön aikuinen.
Aikuinen ratkoo ongelmat puolisonsa kanssa, jos se ei onnistu, hän etsii omat ratkaisunsa itsenäisesti. Puhetukea saa aidoilta, hyviltä pitkäaikaisilta luottoystäviltään, heiltä joille puolisokin on tuttu, ja joiden kanssa ei tarvitse tapailla eikä jutella salaisesti. Hän uskaltaa myös turvautua ammattiapuun tarvitessa. Salatapailuja vieraan miehen kanssa "avautumisen" ja "sielunkumppanuuden" vuoksi hän pitää naurettavana, teinitouhuna. - onneton831
Typerä salailee kirjoitti:
Hyvä että huomaat omat vikasi. Huomaa myös, että olet typerä. Vain , lapsellinen aikuinen ihminen vie oman parisuhteensa ongelmat, tai omat henkilökohtaiset ongelmansa oman puolisonsa selän takana vieraan miehen/kakkosen tietoon, hänen kanssaan "ratkottavaksi", "keskustelukumppania" ja "sielunkumppania" puolisonsa selänä takana ylläpitäen. Aikuisen vahvan ihmisen silmissä tuollainen käytös on typeryyden, avoimesti mutta tyhmästi lörpöttelijöiden huippua. Salaisiin kahden väliseen keskusteluihin vieraan ihmisen kanssa sortuu vain kypsymätön aikuinen.
Aikuinen ratkoo ongelmat puolisonsa kanssa, jos se ei onnistu, hän etsii omat ratkaisunsa itsenäisesti. Puhetukea saa aidoilta, hyviltä pitkäaikaisilta luottoystäviltään, heiltä joille puolisokin on tuttu, ja joiden kanssa ei tarvitse tapailla eikä jutella salaisesti. Hän uskaltaa myös turvautua ammattiapuun tarvitessa. Salatapailuja vieraan miehen kanssa "avautumisen" ja "sielunkumppanuuden" vuoksi hän pitää naurettavana, teinitouhuna.Aivan!
- CheaterOnce
CheaterOnce kirjoitti:
Minuakin on petetty joskus ja tottakai syytin alussa sitä kakkosta vaikka ymmärsin lopulta että mies petti,ja kakkonen oli tietoinen minusta. Hän toimi väärin koska mahdollisti omalla käytöksellään pettämisen ja tein saman nyt itse,petin ja tämä kakkonen tiesi että petän kumppaniani.
Ei hyvinvoiva ihminen petä,eikä ihminen jolla on asiat kunnossa petä. Eikä ihminen jolla on moraalia ole osallisena petosta,joten ajattelumalli missä kakkosen moraalinen vastuu poistetaan sillä verukkeella ettei hän ole osallinen petosta,kumoaa itsensä,niin kauan kun petos väärinteoksi lasketaan.
Pettäjä ja petetty,olen ollut molempia ja katkera en ole kakkosille enkä ykkösille,mutta viisastunut paljon.:)Vastaan:
Hyvä että huomaat omat vikasi.
V: Niin minustakin :)
Huomaa myös, että olet typerä.
V: Voi harmi jos ajattelet noin :(
Vain , lapsellinen aikuinen ihminen vie oman parisuhteensa ongelmat, tai omat henkilökohtaiset ongelmansa oman puolisonsa selän takana vieraan miehen/kakkosen tietoon, hänen kanssaan "ratkottavaksi", "keskustelukumppania" ja "sielunkumppania" puolisonsa selänä takana ylläpitäen. Aikuisen vahvan ihmisen silmissä tuollainen käytös on typeryyden, avoimesti mutta tyhmästi lörpöttelijöiden huippua.
V: Niinpä,olet oikeassa. En ollut vastuullinen aikuinen vaan itsetuntoni oli huono ja käyttäydyin väärin koska en osannut silloin muuta. Nythän olen viisastunut kuten kirjoitinkin,mutta silti mainitset minun olevan typerä? Olenko siis typerä kun ymmärsin tehneeni väärin?
Salaisiin kahden väliseen keskusteluihin vieraan ihmisen kanssa sortuu vain kypsymätön aikuinen.
V: Totta!
Aikuinen ratkoo ongelmat puolisonsa kanssa, jos se ei onnistu, hän etsii omat ratkaisunsa itsenäisesti.
V: Tämäkin totta :)
Puhetukea saa aidoilta, hyviltä pitkäaikaisilta luottoystäviltään, heiltä joille puolisokin on tuttu, ja joiden kanssa ei tarvitse tapailla eikä jutella salaisesti.
V: Kyllä saa,ja jotkut heistä paljastuvat ei-niin-luotettaviksi ja tunnustavat ihastuksensa kun olet heikoimmillasi,kaikki ei ole sitä miltä luulee asioiden näyttävän :)
Hän uskaltaa myös turvautua ammattiapuun tarvitessa.
V: Juuri näin,ammattiapuun turvauduinkin,suosittelen kaikille!
Salatapailuja vieraan miehen kanssa "avautumisen" ja "sielunkumppanuuden" vuoksi hän pitää naurettavana, teinitouhuna.
V: Terapeuttini auttaa ymmärtämään asioita vähän hedelmällisin keinoin mitä sinä.:) Olet vähän jälkijunassa viisaiden neuvojesi kanssa mitä minuun tulee,mutta toiv.neuvoistasi on apua niille ketkä pettämistä juuri nyt harjoittavat!
Pettäminen ei ole ikinä puolusteltavissa eikä salarakkaana tietoisesti oleminenkaan ole.:) - gira1
On juurikin vain oman vastuun- ja syyllisyydentunteen välttelyä yrittää laittaa pettämisensä sen toisen syyksi. Että olisi pitänyt nähdä kuinka pihalla olin. Useimmat miehet eivät ole tämänkaltaisia empaattisia ritareita, ja miksi olisivatkaan, kun aivan jokainen on itse vastuussa omista tekemistään. Niin sinäkin olet. Petit miestäsi, kun itse niin päätit.
- CheaterOnce
gira1 kirjoitti:
On juurikin vain oman vastuun- ja syyllisyydentunteen välttelyä yrittää laittaa pettämisensä sen toisen syyksi. Että olisi pitänyt nähdä kuinka pihalla olin. Useimmat miehet eivät ole tämänkaltaisia empaattisia ritareita, ja miksi olisivatkaan, kun aivan jokainen on itse vastuussa omista tekemistään. Niin sinäkin olet. Petit miestäsi, kun itse niin päätit.
Vastaus:
"On juurikin vain oman vastuun- ja syyllisyydentunteen välttelyä yrittää laittaa pettämisensä sen toisen syyksi.
V: En yritä laittaa toisen syyksi.:) Saa lukea ja ymmärtää!:)
Että olisi pitänyt nähdä kuinka pihalla olin. Useimmat miehet eivät ole tämänkaltaisia empaattisia ritareita, ja miksi olisivatkaan, kun aivan jokainen on itse vastuussa omista tekemistään.
V: Tarkoitatko että ystäviinsä ei voi luottaa? Jos miespuolinen ystävä ON empaattinen ritari silloin kun näette ja lopulta osoittautuu itsekkääksi oman etunsa ajajaksi,ei silti ole hänen syynsä että minä uskoin hänen olevan muuta,olen vastuussa päätöksistäni.:) Jännä että samaa mieltä ollaan!
Niin sinäkin olet. Petit miestäsi, kun itse niin päätit."
V: Totta! Itse päätin ja päätin väärin. Mutta kakkonen päätti tavoitella minua,ja ajoi omaa etuaan ja oli itsekäs. Joten moraalista vastuuta hänellä oli paljon,ja myös vastuuta omista teoistaan. Mutta kuten sanottu,kakkosen elämä on hänen omansa ja vastuuta lähimmäisistä ei voi istuttaa sellaiseen maaperään jossa ei hyvä kasva.:) - siis ihan skeidaa
Typerä salailee kirjoitti:
Hyvä että huomaat omat vikasi. Huomaa myös, että olet typerä. Vain , lapsellinen aikuinen ihminen vie oman parisuhteensa ongelmat, tai omat henkilökohtaiset ongelmansa oman puolisonsa selän takana vieraan miehen/kakkosen tietoon, hänen kanssaan "ratkottavaksi", "keskustelukumppania" ja "sielunkumppania" puolisonsa selänä takana ylläpitäen. Aikuisen vahvan ihmisen silmissä tuollainen käytös on typeryyden, avoimesti mutta tyhmästi lörpöttelijöiden huippua. Salaisiin kahden väliseen keskusteluihin vieraan ihmisen kanssa sortuu vain kypsymätön aikuinen.
Aikuinen ratkoo ongelmat puolisonsa kanssa, jos se ei onnistu, hän etsii omat ratkaisunsa itsenäisesti. Puhetukea saa aidoilta, hyviltä pitkäaikaisilta luottoystäviltään, heiltä joille puolisokin on tuttu, ja joiden kanssa ei tarvitse tapailla eikä jutella salaisesti. Hän uskaltaa myös turvautua ammattiapuun tarvitessa. Salatapailuja vieraan miehen kanssa "avautumisen" ja "sielunkumppanuuden" vuoksi hän pitää naurettavana, teinitouhuna.Typerä salaileen, siis OIKEIN!
Jos aletaan kakkosen kanssa "ystäviksi" se on mitä suurinta itsepetosta, ja silläkin halutaan vain vyöryttää syyt muiden niskoille. Voi sitten sopivan tilaisuuden sanoa kakkosen manipuloineen häntä. Tää on kuule nähty!
Exmuija viestii ja soittaa kuinka haluaa "keskustella" ja mistähän syystä?
Voi voi kun mies jätti minut, voitko säälistä palauttaa, kiitos ja nam ;)
- ¨mijhg
Miksi kakkosen pitäisi nähdä vikaa itsessään .Parantuisiko sinun moraalisi
siitä .Saisitko omat tekosi tekemättömäksi .
Yleensä pettäjälle riittää kun näkee omat vikansa ja korjaa ne mahdollisuuksiensa
mukaan .
Eikä kannata uudelleen lähteä keskustelemaan kyseisen kakkosen moraalittomuudesta ja oikaisemaan hänen tekosiaan .
Tiedät nyt kuinka siinä käy -))).
Mutta, ethän sinäkään nähnyt itsessäsi vikaa pettäessäsi .
Vasta kun siitä koitui sinulle seuraamuksia avioliitossasi .- CheaterOnce
Miksi kakkosen pitäisi nähdä vikaa itsessään .
v: Kaikkien ihmisten olisi oman hyvinvointinsa kannalta hyvä nähdä omat vikansa :)
Parantuisiko sinun moraalisi
V: Ei kakkosen nykyhetken teot vaikuta minuun,mutta en toivo kenellekään pahaa vaan että ihmiset tulisivat onnellisiksi,se on vaikeaa jos elää onnettomasti.;)
Yleensä pettäjälle riittää kun näkee omat vikansa ja korjaa ne mahdollisuuksiensa
mukaan .
V: Totta osittain.
Eikä kannata uudelleen lähteä keskustelemaan kyseisen kakkosen moraalittomuudesta ja oikaisemaan hänen tekosiaan .
V: Tiedänkö? Tässä omassa tapauksessani tiedän että sitä moraalia ei juuri ole mutta se on lopulta vain hänen tragediansa.:(
Vasta kun siitä koitui sinulle seuraamuksia avioliitossasi .
V: Seuraamukset koituivat KUN minussa heräsi oikeudentaju ja huomasin sen yhden kerran jälkeen että olin tehnyt kauhean teon. En voinut elää itseni kanssa joten tunnustin kumppanilleni,eli itse minä tein päätöksen kertoa koska tein väärin,kumppani ei olisi saanut ikinä tietää mutta en voinut olla kertomatta . Juuri avoimuus meidän suhteemme pelasti,ja salasuhteeni julkituominen.:) Harmittavan monelle oikeudentaju ei herää koskaan ja eletään loppuelämä harhassa,ettei meillä ole vastuuta mistään muusta kuin itsestämme. Minulla oli ja on suuri vastuu puolisostani,en kantanut sitä vastuuta silloin,nyt niin teen.:) - najhgta
CheaterOnce kirjoitti:
v: Kaikkien ihmisten olisi oman hyvinvointinsa kannalta hyvä nähdä omat vikansa :)
Parantuisiko sinun moraalisi
V: Ei kakkosen nykyhetken teot vaikuta minuun,mutta en toivo kenellekään pahaa vaan että ihmiset tulisivat onnellisiksi,se on vaikeaa jos elää onnettomasti.;)
mukaan .
V: Totta osittain.
V: Tiedänkö? Tässä omassa tapauksessani tiedän että sitä moraalia ei juuri ole mutta se on lopulta vain hänen tragediansa.:(
Vasta kun siitä koitui sinulle seuraamuksia avioliitossasi .
V: Seuraamukset koituivat KUN minussa heräsi oikeudentaju ja huomasin sen yhden kerran jälkeen että olin tehnyt kauhean teon. En voinut elää itseni kanssa joten tunnustin kumppanilleni,eli itse minä tein päätöksen kertoa koska tein väärin,kumppani ei olisi saanut ikinä tietää mutta en voinut olla kertomatta . Juuri avoimuus meidän suhteemme pelasti,ja salasuhteeni julkituominen.:) Harmittavan monelle oikeudentaju ei herää koskaan ja eletään loppuelämä harhassa,ettei meillä ole vastuuta mistään muusta kuin itsestämme. Minulla oli ja on suuri vastuu puolisostani,en kantanut sitä vastuuta silloin,nyt niin teen.:)Miksi kakkosen pitäisi nähdä vikaa itsessään .
Normaali ihminen näkee kyllä vikoja itsessään kakkosena ollessaan.
Kaikki vain eväti tunne tarvetta tilittää niitä sinunlaisille ihmisille
,jotka ovat heikkoja itsekkin.
Tuo oli kyllä täysin sinun ajatuksestasi kumpuavaa .Miksi kakkien pitäisi nähdä
vikaa itsessäänsinun haluamallasi tavalla.
Et tiedosta edes kakkoseten näkevän vikaa itsessään sinun valittaessasi
kakkosen saattaneen omalla kieroudellaan sinut turmeluksen valtaan. - CheaterOnce
najhgta kirjoitti:
kakkosen saattaneen omalla kieroudellaan sinut turmeluksen valtaan.Vastaus:
V: vastasinkin jo tähän :)
V: Totta :)
V: Ei minulle tarvitse tilittää kenenkään jos ei halua :)
V: Yleinen moraalintaju ei ole "haluamani tapa". Lue alan kirjallisuutta,teoksia liittyen yleiseen moraaliin/etiikkaan on saatavilla paljon! Lukeminen avartaa!:)
kakkosen saattaneen omalla kieroudellaan sinut turmeluksen valtaan.
V: En ole kirjoittanut kakkosen saaneen kieroudellaan minua turmelluksen valtaan :)
Tein väärin ja petin ja kakkonen tuki minua väärinteossani hyvin voimakkaasti.:) - olet tekopyhääääääää
CheaterOnce kirjoitti:
Vastaus:
V: vastasinkin jo tähän :)
V: Totta :)
V: Ei minulle tarvitse tilittää kenenkään jos ei halua :)
V: Yleinen moraalintaju ei ole "haluamani tapa". Lue alan kirjallisuutta,teoksia liittyen yleiseen moraaliin/etiikkaan on saatavilla paljon! Lukeminen avartaa!:)
kakkosen saattaneen omalla kieroudellaan sinut turmeluksen valtaan.
V: En ole kirjoittanut kakkosen saaneen kieroudellaan minua turmelluksen valtaan :)
Tein väärin ja petin ja kakkonen tuki minua väärinteossani hyvin voimakkaasti.:)Voi hemmetti. Sun kirjoituksesi on suorastaan tekopyhää. Sinuna en kenenkään moraalin perään kuuluttaisi. Sä olet jo osoittanut, että sulta moraalitaju puuttuu kokonaan. Nyt sä olet selitellyt itsellesi, että onhan mulla hyvä moraali, kun rehellisesti miehelleni kerroin pettäneeni. Oikeasti rehellinen ihminen ei petä. Ei vaikka mikä tulisi.
Vaikka miten selittäisit, että kakkonen tuki sua väärin, niin sulla olisi ollut suuta sanoa ei. Missä sen sun moraalintaju luurasi, kun sänkyyn tuli aika mennä? Jalkojen välissä piilossa?
- nplakja
Aloittaja sai oman moraalinsa paikattua ja käy kaltaistensa kimppuun .
Moraali onkin nyt kohdillaan -)))
Ehkä parempi vaihtoehto olisi järjestää kakkosille oma tukiryhmä ,jossa
he voisivta keskustella omasta elämäntilastaan .Ihan asiallisesti .
Ja sinun on parasta pysyä erossa kakkosista .Ettet taasen
vaahtoa heidän moraalistaan joutuesssai heidän "pahoinpitelemäksi "
ja kaltoinkohtelemaksi .- CheaterOnce
"Ehkä parempi vaihtoehto olisi järjestää kakkosille oma tukiryhmä ,jossa
he voisivta keskustella omasta elämäntilastaan .Ihan asiallisesti ."
Tämähän on hyvä idea! - CheaterOnce
"Ja sinun on parasta pysyä erossa kakkosista .Ettet taasen
ja kaltoinkohtelemaksi ."
Niin tosiaan kirjoitinkin että aion pysyä erossa kakkosista?
He ovat kakkosia ihan syystä.:) - pöuio8iou7ytio
CheaterOnce kirjoitti:
"Ja sinun on parasta pysyä erossa kakkosista .Ettet taasen
ja kaltoinkohtelemaksi ."
Niin tosiaan kirjoitinkin että aion pysyä erossa kakkosista?
He ovat kakkosia ihan syystä.:)Uskomatonta tekstiä pukkaat... Syyllistät kakkosesi ja mollaat häntä hamaan hautaan saakka kaiketi ja ikään kuin asetut syyntakeettomana kaiken tuon yläpuolelle. Hyi hitto!
Sorry, mutta mikään selittämäsi ei muuta sitä faktaa miksikään, että olet KURJA PETTÄJÄ. Täyttä scheissea selittää, että toinen on väkisin luikerrellut suosioosi jne jne. Olet tehnyt tietoisen valinnan antaessasi toisen miehen tunkea parisuhteesi kolmanneksi pyöräksi.
- Vaadit ilman mahista
Minkälaista vastuuta CheaterOnce odottaa saavansa kakkoselta? Vaikka kakkosia on olemassa, ja heiltä on tyhmää vaatia vastuutta silloin, kun itse pettää omaa puolisoaan heidän kanssaan. Eipä tuossa asetelmassa ole olemassa edellytyksiä aikuismaisen vastuun vaatimiseksi.
Ei ihme että pettäjät sortuvat ilkeilemään ja manipuloimaan kakkosiaan toimimaan haluamallaan tavalla, koska todellista vastuunkannon vaatimusta ei kakkoselle voi asettaa. Petetty sen sijaan voi asettaa vastuun pettäjälle,joskus kakkosellekin, esim julkituomalla tapahtuneet, eroamalla, lasten elatusvelvollisuudella....- jgdhjjv
Kakkonenkin voi kyykyttää pettäjää et jos jätät niin kerron aviopuolisolle jne....
- CheaterOnce
jgdhjjv kirjoitti:
Kakkonenkin voi kyykyttää pettäjää et jos jätät niin kerron aviopuolisolle jne....
Vastaus:
Uskomatonta tekstiä pukkaat... Syyllistät kakkosesi ja mollaat häntä hamaan hautaan saakka kaiketi ja ikään kuin asetut syyntakeettomana kaiken tuon yläpuolelle. Hyi hitto!
V: En ajatellut mollata hamaan hautaan tahi syyllistää :)
En ole syyntakeeton,kuten useasti olen sanonut.
Sorry
V: Saat anteeksi :)
mutta mikään selittämäsi ei muuta sitä faktaa miksikään, että olet KURJA PETTÄJÄ.
V: OLIN kurja pettäjä,aikamuodot kuntoon! :)
Täyttä scheissea selittää, että toinen on väkisin luikerrellut suosioosi jne jne.
V: Ei ole väkisin luikerrellut,hassusti ymmärretty (=tahallaan väärin)
Olet tehnyt tietoisen valinnan antaessasi toisen miehen tunkea parisuhteesi kolmanneksi pyöräksi.
V: Eli tunkiko tämä mies nyt väkisin elämääni vai ei mikä se sun mielipiteesi nyt on? :D Ei tunkenut kukaan elämääni kaiken olen tehnyt ihan ite.:)) - CheaterOnce
"Vaadit ilman mahista
tänään 12:38
Minkälaista vastuuta CheaterOnce odottaa saavansa kakkoselta?
V: Ylipäänsä kaikilta kakkosilta odotan löytyvän saman selkärangan mitä meiltä jotka on pettäneet,myöntäneet virheensä ja aiheuttamansa pahan. Kakkoset ovat kuin ala-asteella ne lapset jotka seuraavat sivusta kun kiusataan ja kun opettaja kysyy näittekö kuka teki,ne vastaa että ei.:)
Olemalla läsnä kun joku toinen tekee väärin,syyllistyt itsekin
tahtomattasi,et pettämiseen mutta moraalisesti teet väärin.:)
Vaikka kakkosia on olemassa, ja heiltä on tyhmää vaatia vastuutta silloin, kun itse pettää omaa puolisoaan heidän kanssaan.
V: Ei se ole ollenkaan tyhmää,vaadin itseltäni samaa ja odotan sitä muilta,mutta ei kakkosilla ole moraalia useinkaan ja niillä keillä se on,jättävät moraalittoman pettäjän taakseen. Oma moraalitaju heräsi heti ja vaati pitkän terapian että pääsin sen asian yli mitä tein. Kakkoselle ei koskaan herännyt mitään muuta kuin katkeruus ja viha,koska ei saanut haluamaansa. Sellaista se joskus on.:)
Eipä tuossa asetelmassa ole olemassa edellytyksiä aikuismaisen vastuun vaatimiseksi.
V: Ei aina mutta joskus on.
Ei ihme että pettäjät sortuvat ilkeilemään ja manipuloimaan kakkosiaan toimimaan haluamallaan tavalla, koska todellista vastuunkannon vaatimusta ei kakkoselle voi asettaa.
V: Ketkä ilkeilee ketkä ei,toiset haluaa vaan rauhaa ja hyvää tahtoa :)
Petetty sen sijaan voi asettaa vastuun pettäjälle,joskus kakkosellekin, esim julkituomalla tapahtuneet, eroamalla, lasten elatusvelvollisuudella..
V: Oikeamielistynyt pettäjä ottaa kyllä vastuun asiasta.:)
Meidän tilanteesta kertonee kaiken se,ettei kumppanillani ole mitään tarvetta pahaa puhua tästä kakkosesta,eikä hän ole tarvinnut hakea oikeutusta tai vaatia minulta mitään koska olen itse ottanut tapahtuneesta vastuun,mitä meidän suhteeseen tulee. Fakta on silti edelleen se,että mikäli kakkonen olisi sanonut ei,en olisi ollut hänen kanssaan,ja se nyt vain on valitettavaa että hänen omat motiivinsa olivat yhtä itsekkäät kuin minun. Olin itsekäs ja typerä,se on yhtälailla faktaa.:)
Mutta eipä enää tarvitse miettiä että petänkö joskus,se on nyt nähty mihin ihminen heikoimmillaan kykenee,oli sitten ykkönen tai kakkonen.:)
- naukajnsbsggsvbs
Samaan aikaa "kakkonen" ärsytti,koska hänellä ei ollut mitään tunnontuskia ja kun kerroin tunteistani,miten pahalta tuntui kumppanini puolesta sain osakseni syyttelyä ja halveksuntaa. Minua haukuttiin pettäjäksi ja luuseriksi,saamattomaksi ja tossun alla olevaksi vaikka podin huonoa omaatuntoa tekemisistäni.
Et ole voinut olla ykkösenä kakkoselle ollessasi ykkösenä avioliitossasi .
Olette kumpikin olleet kolmiossa jossa kolmas pyörä on liikaa .
Jaoit kuitenki kakkosijan väliaikaisesti kakkosen kanssa yhtymällä häneen.
Olitko se kolmas pyörä kuitenkin sinä itse .Petit vaimosi ja jouduit jättämään
sekä kakkosen ,että ykkösen jatkaaksesi omantuntosi kanssa matkaa.
Ykkösijasta muutuit jaetulle kakkosijalle ja sitä kautta kolmanneksi pyöräksi.
Et voi edes vaatia kakkoselta pahaan oloosi hyväksyntää ja myötätuntoa
kun olet itse tuottanut omalle puolisollesi vastaavan tilanteen .
Nyt kakkosen tulisi myös hyvittää sinulle omantuntonsa puhtauden vai ?
Tai tunnustaa palstalla tekonsa vääryyden sinun vaimollesi ?Sinullekko ?
Itselleen ? Syystä kun tuli sotkeneeksi sinun ja vaimosi välit .
Kaipaakohan sinun vaimosi muuta kuin uskollista miestä toteuttamaan
yhteiselämää kanssaan.Sinä se et enää ole .Kenties joku muu voi toteuttaa
hänen haluaan tältä osin.
Omantuntoa ei valitettavasti teidän asetelmassanne voi pestä puhtaaksi .
Kolmantena pyöränä putosit pelistä pois ,jonka itse aloitit jakamalla asioitasi
toisen "kumppanin " kanssa ja yhtymällä häneen .Kun hän vietteli sinut haluten tehdä puolisollesi tietoisestii pahuutta .Hän siis teki asioita tietoisesti ja sinä olit pihalla kuin lumiukko ja niin heikko vastustamaan häntä .
Kakkonen ei edes piitannut sinun puolisostasi .Ei välittänyt hänestä .
Ei edes halua elää hänen kanssaan .Jakaa solidaarisesti uskollisuutta
vaimollesi .Ei hoida velvoitetteita puolisosi kanssa -:)
Mielestäni tämä on puolison tehtävä .Näin olen asian ymmärtänyt .- CheaterOnce
Vastaus:
"naukajnsbsggsvbs
tänään 14:14
Samaan aikaa "kakkonen" ärsytti,koska hänellä ei ollut mitään tunnontuskia ja kun kerroin tunteistani,miten pahalta tuntui kumppanini puolesta sain osakseni syyttelyä ja halveksuntaa. Minua haukuttiin pettäjäksi ja luuseriksi,saamattomaksi ja tossun alla olevaksi vaikka podin huonoa omaatuntoa tekemisistäni.
Et ole voinut olla ykkösenä kakkoselle ollessasi ykkösenä avioliitossasi .
Olette kumpikin olleet kolmiossa jossa kolmas pyörä on liikaa .
Jaoit kuitenki kakkosijan väliaikaisesti kakkosen kanssa yhtymällä häneen.
Olitko se kolmas pyörä kuitenkin sinä itse .Petit vaimosi ja jouduit jättämään
sekä kakkosen ,että ykkösen jatkaaksesi omantuntosi kanssa matkaa.
Ykkösijasta muutuit jaetulle kakkosijalle ja sitä kautta kolmanneksi pyöräksi.
Et voi edes vaatia kakkoselta pahaan oloosi hyväksyntää ja myötätuntoa
kun olet itse tuottanut omalle puolisollesi vastaavan tilanteen .
Nyt kakkosen tulisi myös hyvittää sinulle omantuntonsa puhtauden vai ?
Tai tunnustaa palstalla tekonsa vääryyden sinun vaimollesi ?Sinullekko ?
Itselleen ? Syystä kun tuli sotkeneeksi sinun ja vaimosi välit .
Kaipaakohan sinun vaimosi muuta kuin uskollista miestä toteuttamaan
yhteiselämää kanssaan.Sinä se et enää ole .Kenties joku muu voi toteuttaa
hänen haluaan tältä osin.
Omantuntoa ei valitettavasti teidän asetelmassanne voi pestä puhtaaksi .
Kolmantena pyöränä putosit pelistä pois ,jonka itse aloitit jakamalla asioitasi
toisen "kumppanin " kanssa ja yhtymällä häneen .Kun hän vietteli sinut haluten tehdä puolisollesi tietoisestii pahuutta .Hän siis teki asioita tietoisesti ja sinä olit pihalla kuin lumiukko ja niin heikko vastustamaan häntä .
Kakkonen ei edes piitannut sinun puolisostasi .Ei välittänyt hänestä .
Ei edes halua elää hänen kanssaan .Jakaa solidaarisesti uskollisuutta
vaimollesi .Ei hoida velvoitetteita puolisosi kanssa -:)
Mielestäni tämä on puolison tehtävä .Näin olen asian ymmärtänyt ."
Siis mitä sä hourit?:D Kenelle tuo postaus on suunnattu?:D
- mnhsggs
Sinulle hourin sinun olleen kolmiossa ,jossa oli mukana sinun vaimosi
ja kokkonen ja sinä joka muutuit uskottomuuden jälkeen kolmanneksi
pyäräksi nimenomaan tässä kolmio asetelmassa .
Vaikka olet saanut anteeksi puolisoltasi .Ei se muuta tätä kuvioita
muuksi !!!
Jotta sinä pystyit jatkamaan vaimosi kanssa sinun tuli pudota tästä
kolmioasetelmasta pois .
Pelkäsit vaimosi jättävän sinut .Pekäsit vaimosi tästä syystä eroavan .
Nyt kun asetelma on palutunut kahden ihmisen väliseen tilaan vaimosi kanssa
sinun tuli pudottaa itsesi kolmio kuviosta pois palataksesi entiseen.
Se ei muuta kolmiokuviota, muuksi vaikka olisitte vaimosi kanssa jatkaneet
kahdestaan .
Sinun piti ensin hyväksyä pettämisen jälkeen vaimosi mahdollisuuden pudottaa
sinut elämästään pois .Samaten kakkosen mahdollisuus pudotta sinut pelistä pois.
Sinäkin olit sitä mieltä ,ettei muuta mahdollisuutta sinulle jäisi kuin osuus kolmantena pyöränä ero uskottomuutesi jälkeen.
Sinun asemasi heikkeni tämän kolmion yhteydessä ja koit myös itse sen
heikentyneen vaimoosi nähden.
Sinä lähdit itse kolmiosuhteeseen mukaan ,jossa oli mukana vaimosi (tietämättään ) sinä ja kakkonen.
Olit mielestäni tässä kolmiossa kolmas pyörä itse -))).
Jouduit pudottamaan itsesi pelistä pois .
Et ole voinut olla uskollinen vaimollesi kolmiosuhteessasi .Vaimosi taasen ei sinulta
olisi kaivannut muuta kuin uskollisuutta .
Tätä puolta voit pyrkiä toteuttaam jatkossa siten ,ettet toista tekemääsi uskottomuutta uudestaan.Kuitenkin uskottomuutesi vuoksi vaimosi ei voi enää
pitää sinua uskollisena miehenä vaan katuvana pettäjänä .- manbgaggts
Korjaan sukupuolesi taisi olla nainen .Pelkäsit siis miehesi jne.
- CheaterOnce
Ok edelleenkään en ymmärrä kirjoitustasi koska ensinnäkään et tiedä tilanteestani muuta kuin mitä olen kertonut,ja kertomani perusteella et voi esittää väittämiäsi saatika puhua mitään
mitä puolisoni ajattelee tästä.:)
Mutta kiitos muuten viestistä.:) - bzvvzcc
CheaterOnce kirjoitti:
Ok edelleenkään en ymmärrä kirjoitustasi koska ensinnäkään et tiedä tilanteestani muuta kuin mitä olen kertonut,ja kertomani perusteella et voi esittää väittämiäsi saatika puhua mitään
mitä puolisoni ajattelee tästä.:)
Mutta kiitos muuten viestistä.:)Ok minä joudun vaastaaman antamasi tietojen perusteella .
Vastasin mitä nyt puolisot ajattelevat uskottomista kumppaneistaan ylipäätään.
Ylensä he toivovat puolisoltaan uskollisuutta .Tätä et kuitenkaan kyennyt
antamaan puolisollesi .Vai kykenitkö?
Halusiko sinun puolisosi sitten sinun pettävän .
Vai oletko saanut kenties puolisosi uskomaan kakkosen olleen suhteesi
alullepanija.
Kolmiosuhteessa aina yksi joutuu lähtemään pelistä pois ,jotta kahden ihmisen
välinen suhde voisi jatkua .
Ei kai se ole vaikeaa ymmrtää .Tässä tapauksessa se olit sinä joka jouduti muuttamaan kolmiokuvioita lähtemällä kolmiosta pois .
- jestas sentään
Tää on ihan sekopäinen ketju
- CheaterOnce
Jestas sentään niin on.:)
Mielestäni vois paketoida koko ketjun kun ei taida ihmisillä olla mielenkiintoa muuhun kun haukkumiseen ja ilkeämieliseen kirjoitteluun. Oma tarinani voi silti herätellä joitain kakkosia jotka pohtivat omaa osuuttaan tapahtumiin,mutta eipä tänne kukaan kirjoita että osu ja uppos,vaan kirjoitetaan vastakkaiset ajatukset. Mut niinhän se menee,ihmiset on hyvin ennalta arvattavissa.:) - CheaterOnce
CheaterOnce kirjoitti:
Jestas sentään niin on.:)
Mielestäni vois paketoida koko ketjun kun ei taida ihmisillä olla mielenkiintoa muuhun kun haukkumiseen ja ilkeämieliseen kirjoitteluun. Oma tarinani voi silti herätellä joitain kakkosia jotka pohtivat omaa osuuttaan tapahtumiin,mutta eipä tänne kukaan kirjoita että osu ja uppos,vaan kirjoitetaan vastakkaiset ajatukset. Mut niinhän se menee,ihmiset on hyvin ennalta arvattavissa.:)Väitän silti,että jos ei ole ollut sekä pettäjä että petetty ei voi edes aavistaa miltä se tuntuu. Ja koska ihmiset kokee ja käsittelee asiat erilailla,ei ole olemassa yhtä ja samaa keinoa toipua, ja apua saa tarjota muttei pakko ole ottaa vastaan.:)
- bcxz
CheaterOnce kirjoitti:
Väitän silti,että jos ei ole ollut sekä pettäjä että petetty ei voi edes aavistaa miltä se tuntuu. Ja koska ihmiset kokee ja käsittelee asiat erilailla,ei ole olemassa yhtä ja samaa keinoa toipua, ja apua saa tarjota muttei pakko ole ottaa vastaan.:)
Mutta ei pidä lähteä ruoskimaan kakkosia ollessaan itse kakkosena.
Pesetkö kenties omaatuntoasi ja syyllisyyttäsi puhtaaksi vaatimalla
kakkossijassa olevia kohtaamaan omantuntonsa ?
Olisi ollut fiksumpaa sinun jättää kommentoimatta tämä .
itsekkäät motiivit
Itsekkäät motiivit oli teillä kummallakin .Pata kattilaa soimaa musta kylki kummallakin.
Moraalinen syy oli ennen kaikkea sinulla itselläsi lähtiessäsi hakemaan mustasukkaisuuteesi apua toisen sylistä .
Tämä on se tosiasia joka sinun tulisi hyväksyä ja ymmärtää itse . - CheaterOnce
CheaterOnce kirjoitti:
Väitän silti,että jos ei ole ollut sekä pettäjä että petetty ei voi edes aavistaa miltä se tuntuu. Ja koska ihmiset kokee ja käsittelee asiat erilailla,ei ole olemassa yhtä ja samaa keinoa toipua, ja apua saa tarjota muttei pakko ole ottaa vastaan.:)
"Halusiko sinun puolisosi sitten sinun pettävän .
Vai oletko saanut kenties puolisosi uskomaan kakkosen olleen suhteesi"
V: Ei halunnut. Mutta ymmärsi syyt. En ole saanut ketään uskomaan mitään. Minä tunnustin itse,ja itsekin petettynä tiedän että aitoa katumusta seuraa aito tunnustus ja se raskain työ alkaa sitten siitä. Jos en olisi tullut itse petetyksi en osaisi kuvitella sitä tunnetta. Emme näe toisiamme enää kuten ennen,ONNEKSI,ymmärrämme nyt että emme voi vaatia kumppania tekemään meitä onnellisiksi,olemme itse vastuussa teoistamme ja siitä että voimme hyvin,vietämme aikaa yhdessä ja nauramme,teemme matkoja ja näemme toisemme uudessa valossa,sallivassa ja hyväksyvässä valossa. Emme ole täydellisiä joten se salliva ilmapiiri on se mikä vapauttaa,eikä aina tarvitse olla onnea vaan arki itsessään sallii kaikki tunteet,ja siinä tilassa ei tarvitse hakea oikeutta mistään.
Vain itsekäs ja typerä ihminen sortuu pettämään,ja voin onneksi nykyisin sanoa että en petä enää koskaan sillä terapian avulla löysin itsestäni ne tunnelukot mitkä johtivat minut väärille jäljille.
Meitä toki auttaa se että olemme molemmat terapiassa yhdessä ja erikseen ja keskustelemme paljon myös kahdestaan mutta pääosin vain elämme yhdessä.
Toivon että kaikista tulisi yhtä onnellisia mitä me nyt olemme eikä mikään tänne kirjoitettu "vastine" tai ilkeily vaikuta siihen.:) - CheaterOnce
bcxz kirjoitti:
Mutta ei pidä lähteä ruoskimaan kakkosia ollessaan itse kakkosena.
itsekkäät motiivit
Itsekkäät motiivit oli teillä kummallakin .Pata kattilaa soimaa musta kylki kummallakin.
Moraalinen syy oli ennen kaikkea sinulla itselläsi lähtiessäsi hakemaan mustasukkaisuuteesi apua toisen sylistä .
Tämä on se tosiasia joka sinun tulisi hyväksyä ja ymmärtää itse ."Mutta ei pidä lähteä ruoskimaan kakkosia ollessaan itse kakkosena.
V: Öö niin ei pidä ei . .?
V: Ei se minulle ole merkityksellistä mitä oma kakkoseni pesee,tämä kirjoitus on ihan yleisesti kakkosille jollainen itsekin olen joskus muinoin ollut.:)
itsekkäät motiivit
V: Niin olenkin jo kirjoittanut useasti että itsekäs olin.:)
Tämä on se tosiasia joka sinun tulisi hyväksyä ja ymmärtää itse .
V: Aivan hyvin ymmärretty!:D Niinhän juuri olen tänne kirjoittanutkin.:D - cxsdsr
CheaterOnce kirjoitti:
"Halusiko sinun puolisosi sitten sinun pettävän .
Vai oletko saanut kenties puolisosi uskomaan kakkosen olleen suhteesi"
V: Ei halunnut. Mutta ymmärsi syyt. En ole saanut ketään uskomaan mitään. Minä tunnustin itse,ja itsekin petettynä tiedän että aitoa katumusta seuraa aito tunnustus ja se raskain työ alkaa sitten siitä. Jos en olisi tullut itse petetyksi en osaisi kuvitella sitä tunnetta. Emme näe toisiamme enää kuten ennen,ONNEKSI,ymmärrämme nyt että emme voi vaatia kumppania tekemään meitä onnellisiksi,olemme itse vastuussa teoistamme ja siitä että voimme hyvin,vietämme aikaa yhdessä ja nauramme,teemme matkoja ja näemme toisemme uudessa valossa,sallivassa ja hyväksyvässä valossa. Emme ole täydellisiä joten se salliva ilmapiiri on se mikä vapauttaa,eikä aina tarvitse olla onnea vaan arki itsessään sallii kaikki tunteet,ja siinä tilassa ei tarvitse hakea oikeutta mistään.
Vain itsekäs ja typerä ihminen sortuu pettämään,ja voin onneksi nykyisin sanoa että en petä enää koskaan sillä terapian avulla löysin itsestäni ne tunnelukot mitkä johtivat minut väärille jäljille.
Meitä toki auttaa se että olemme molemmat terapiassa yhdessä ja erikseen ja keskustelemme paljon myös kahdestaan mutta pääosin vain elämme yhdessä.
Toivon että kaikista tulisi yhtä onnellisia mitä me nyt olemme eikä mikään tänne kirjoitettu "vastine" tai ilkeily vaikuta siihen.:)Mutta sinähän ilkeilet itse kakkosille ehkä huomaamattasi .
Uskoisit nyt siihen totuujen ,jonka suustasi päästit .
Olemme itse vastuussa teoistamme .Se sinun kakkosesi tulisi saada
rauhassa ja vastata itse teoistaan .Jos hänen kantamansa vastuu ei mielestäsi vastaa omaa tapaasi kantaa vastuuta .Ei sinun tule olla hänestä huolissaan.
Vaan toisiaankin keskittää kaikki voimavarasi omaan suhteeseen joka on kokenut kovia sinun uskottomuudestasi käsin .
Nautit nyt vain uudesta onnellisuuden tilasta ja mahdollisuudesta jonka
puolisosi kautta olet saanut osaksesi.
Moni on ollut yhtä onnelllinen mitä te nyt olette ,Yhtä moni kadottaa onnen
uskottomuuden tai muun syyn vuoksi päivittäin . - CheaterOnce
cxsdsr kirjoitti:
Mutta sinähän ilkeilet itse kakkosille ehkä huomaamattasi .
Uskoisit nyt siihen totuujen ,jonka suustasi päästit .
Olemme itse vastuussa teoistamme .Se sinun kakkosesi tulisi saada
rauhassa ja vastata itse teoistaan .Jos hänen kantamansa vastuu ei mielestäsi vastaa omaa tapaasi kantaa vastuuta .Ei sinun tule olla hänestä huolissaan.
Vaan toisiaankin keskittää kaikki voimavarasi omaan suhteeseen joka on kokenut kovia sinun uskottomuudestasi käsin .
Nautit nyt vain uudesta onnellisuuden tilasta ja mahdollisuudesta jonka
puolisosi kautta olet saanut osaksesi.
Moni on ollut yhtä onnelllinen mitä te nyt olette ,Yhtä moni kadottaa onnen
uskottomuuden tai muun syyn vuoksi päivittäin ."Mutta sinähän ilkeilet itse kakkosille ehkä huomaamattasi .
"
V: En ilkeile huomaamatta enkä tahallani :)
- LueskelijaX
Ootko sä jotain sukua viime viikkoiselle hepulle, joka oli vehdannut vaimonsa sisaren kanssa?
Kummallakin ainakin "runosuoni" sykkii siihen malliin, että huh huh...- CheaterOnce
LueskelijaX
tänään 15:22
Ootko sä jotain sukua viime viikkoiselle hepulle, joka oli vehdannut vaimonsa sisaren kanssa?
Kummallakin ainakin "runosuoni" sykkii siihen malliin, että huh huh...
V: En ole lukenut muita heppuja tai ketjuja,tuli tänään mieleen vaan kertoa omia kokemuksia jos niistä edes joku jossain saisi vähän jeesiä.:) Yleensä luen julkkisjuoruja syvällinen kun olen.:D - cxdcsd
CheaterOnce kirjoitti:
LueskelijaX
tänään 15:22
Kummallakin ainakin "runosuoni" sykkii siihen malliin, että huh huh...
V: En ole lukenut muita heppuja tai ketjuja,tuli tänään mieleen vaan kertoa omia kokemuksia jos niistä edes joku jossain saisi vähän jeesiä.:) Yleensä luen julkkisjuoruja syvällinen kun olen.:DEtkö usko kakkosten olevan onnellisia salasuhteissaan .
Salasuhteitakin on kovin erilaisia ,vaikkakin uskollisen puolison kannalta,
kaikki ovat harmillisia ja tuskaa tuottavia paljastuessaan
Sinun salasuhteesi kertomasi mukaan oli kyllä hieman erikoinen lähtiessäsi hakemaan
mustasukkaisuuteesi apua .Ja päädyitkin salasuhteeseen.
Toiset jopa tietoisesti hakevat itselleen salasuhdetta .Jopa ihan tyydyttävissäkin liitoissa .Ihan sellaisissa joissa näytetään rakkautta ja tunteita myös puolisoille. - CheaterOnce
cxdcsd kirjoitti:
Etkö usko kakkosten olevan onnellisia salasuhteissaan .
Salasuhteitakin on kovin erilaisia ,vaikkakin uskollisen puolison kannalta,
kaikki ovat harmillisia ja tuskaa tuottavia paljastuessaan
Sinun salasuhteesi kertomasi mukaan oli kyllä hieman erikoinen lähtiessäsi hakemaan
mustasukkaisuuteesi apua .Ja päädyitkin salasuhteeseen.
Toiset jopa tietoisesti hakevat itselleen salasuhdetta .Jopa ihan tyydyttävissäkin liitoissa .Ihan sellaisissa joissa näytetään rakkautta ja tunteita myös puolisoille.Ei liitossa ole syy jos pettää. Kyllä se pettäjässä aina se syy on ja niin kauan kun ei osaa katsoa peiliin itseään ja myöntää miten hukassa on ollut,tulee pettämään uudestaan.
En minä ainakaa syytä kakkosta siitä että päätin pettää,mutta tietenkin hän mahdollisti sen ja kannusti siihen,mutta yleisellä tasolla kakkonen hyväksyy sen että kumppanin pettäminen on ok kunhan se vain ajaa hänen etuaan.:) Muutenhan pettäminen on aina tuomittavaa jos ei vaan itse ole osallisena.;)
- cxfzö,m---------?
Kyllä normaali ihminen ollessaan kakkosena tietää myös tekevän vääryttä
uskollista puoliso kohtaan.
Mutta, on nin heikko ,ettei kykene laillasi vastustamaan salasuhdetta vai ?- CheaterOnce
"cxfzö,m---------?
tänään 16:03
Kyllä normaali ihminen ollessaan kakkosena tietää myös tekevän vääryttä
uskollista puoliso kohtaan.
V: Tietää mutta ei välitä. Ei kakkonen ole tyhmä,vaan tietäessään välinpitämätön.
Mutta, on nin heikko ,ettei kykene laillasi vastustamaan salasuhdetta vai ?
V: Sama vastaus periaatteessa kuin ensimmäiseen :)
- xzadaddkshgss
Välinpitämättömyyden aste riippuu suuresti, panosten määrästä .
Naimisissa oleva menettää enemmän mitä vaapaa sinkkukakkonen jäädessään kiinni.Parisuhttessa oleva on aina välinpitämättömämpi perhettään kohtaan
mitä lapseton sinkku tai aikuistuneet lapset .
Kakkosen tuleekin olla taloudellisesti riippumaton tässä suhteen .
Myös taipuvainen elämään yksin kakkoskumppaninsa jättäessä hänet .
Hän yleensä selvityykin jaloilleen. Hän itse joko jättää kakkoskumppaninsa
tai hänet jätetään omilleen .Siihen tilaan ,jossa hän oli aiemmin.
Hänen olisi hyvä olla lapseton tai muuten riippumaton parisuhteesta
Vaikeuksi tulee mikäli hän haluaa pyydystää kakkoskumppanin puolisokseen.
Avioliitoistaan siirtyneet kakkospesän jakajat ovat avuttommammassa
asemassa jäädessään kiinni .
He menettävät usei puolisonsa ,osan omaisuuttaan ja lastenkin suhteen
joutuvat yksinhuoltajiksi.Mikäli lapset ovat alaikäisiä.
Kakkosena olo on aina suurempi riski parisuhteessa olevallae mitä yksin omassa
taloudessaan pärjäävälle.Menetykset ovat tasoltaan aivan eri luokkaa mitä parisuhteessa olevien tappiot.- CheaterOnce
xzadaddkshgss
tänään 16:43
Välinpitämättömyyden aste riippuu suuresti, panosten määrästä .
V: Niin,jos pitää suhdetta uhkapelinä.
Naimisissa oleva menettää enemmän mitä vaapaa sinkkukakkonen jäädessään kiinni.
V: "Jäädä kiinni" termi ei päde jos pettäjä itse tunnustaa. Hän vapaaehtoisesti kertoo petoksestaan,se on 1. lähtökohta pettämisestä selviämiseksi.
Parisuhttessa oleva on aina välinpitämättömämpi perhettään kohtaan
V: Ei pidä aina paikkaansa,välinpitämättömällä ihmisellä ei ole tunteita puoleen tai toiseen. Oikea termi katuvalla pettäjälle on itsekeskeinen,sitä pettäjä välittää kyllä mutta ensisijaisesti ajattelee vain itseään.
Kakkosen tuleekin olla taloudellisesti riippumaton tässä suhteen .
V: On aina hyvä olla taloudellisesti riippumaton kumppanistaan :)
Myös taipuvainen elämään yksin kakkoskumppaninsa jättäessä hänet .
Hän yleensä selvityykin jaloilleen. Hän itse joko jättää kakkoskumppaninsa
tai hänet jätetään omilleen .
v: Se on hyvä jos näin käy ,no harm done ja kaikki ovat onnellisia.:)
Hänen olisi hyvä olla lapseton tai muuten riippumaton parisuhteesta
Vaikeuksi tulee mikäli hän haluaa pyydystää kakkoskumppanin puolisokseen.
V: Niin jos nyt haluaa pyydystää ketään? Ei aitoa rakkautta tarvitse pyydystää.
Avioliitoistaan siirtyneet kakkospesän jakajat ovat avuttommammassa
asemassa jäädessään kiinni .
He menettävät usei puolisonsa ,osan omaisuuttaan ja lastenkin suhteen
joutuvat yksinhuoltajiksi.
v: Se on harmillista.
Mikäli lapset ovat alaikäisiä.
taloudessaan pärjäävälle.
V: Niin paitsi kun on omillaan pärjäävä mutta parisuhteessa :)
Menetykset ovat tasoltaan aivan eri luokkaa mitä parisuhteessa olevien tappiot.
V: Riippuu tapauksesta,aika paljon yleistit ja vailla perusteita :)
- xzcdwtqewtwu
V: "Jäädä kiinni" termi ei päde jos pettäjä itse tunnustaa. Hän vapaaehtoisesti kertoo petoksestaan,se on 1. lähtökohta pettämisestä selviämiseks
V2Sinä jäät aina kiinni omasta petoksestasi .Et muuten kykenisi vapaaehtoisesti
kertomaan petoksestasi ,jollet tunnista sitä petokseksi.
Parisuhttessa oleva on aina välinpitämättömämpi perhettään kohtaan
V: Ei pidä aina paikkaansa,välinpitämättömällä ihmisellä ei ole tunteita puoleen tai toiseen. Oikea termi katuvalla pettäjälle on itsekeskeinen,sitä pettäjä välittää kyllä mutta ensisijaisesti ajattelee vain itseään.
V2
Kyllä on tunteita ,muttei niiden tarvitse liittyä kakkoseen ,vaikka hairahtuisikin
makamaan hänen kanssaan .
Taasen parisuhteessa oleva joutuu olemaan välinpitämätön perhettään kohtaan
kyetäkseen pettämään rakkaitaan -Ainakin sen pettämisen ajan.
taloudessaan pärjäävälle.
V: Niin paitsi kun on omillaan pärjäävä mutta parisuhteessa :)
V2 Parisuhteessa oleva ei voi pärjätä vain olemalla taloudellisesti omillaan
ollessaan parisuhteessa.Parisuhde toimii kahden ihnisen tarpeet huomioiden.
V2 Sinkku pärjää omillaan ja voi jatkaa elämäänsä haluamallaan tavalla .
Hän voi valita yksinelämisen kakkosroolinsa sijaan .
Menetykset ovat tasoltaan aivan eri luokkaa mitä parisuhteessa olevien tappiot.
V: Riippuu tapauksesta,aika paljon yleistit ja vailla perusteita :)
V2 Minusta perheen menettäminen on aina eri tasoluokkaa kuin sinkun
menettäessä kakkossuhteensa .
Kaikki eivät menetä perhettään .Puhuinkin vain niistä ,jotka menettävät perheensä. - Tunnustus sulle
CheaterOnce, saat minulta tunnustusta. Jos expettäjäpuoliso olisi toiminut ja ajtellut kuin sinä, avioliittoni olisi ehkä yhä olemassa. Näkee, että olet ajatellut paljon ja itsetutkiskellut paljon myös itseäsi, ja se näyttää jatkuvan kun täällä jaksat kirjoittaa. Kerroin jo aiemmin, että ex-pettäjälläni oli vain yksi yhteinen ajatus kanssasi -hän kyseenalaisti ja haukkui kakkosen käryn käytyä. No, lienee selvää että aika harva meistä ihmisistä arvostaa sellaista ihmistä joka hyväksyy itseltään suhteen varattuun. Mutta aika erikoista, että pettäjät, siis salasuhteen toinen osapuolikaan ei heitä arvosta. Toivon sinulle hyvää jatkoa ja päämääräksi onnellinen rehellinen avioliitto ja elämä.
- xasadwqwwsjjsh
Eiköhän puolison roolilla ollut suuri merkitys ex-pettäjän saadessa uuden tilaisuuden.
Hän kesti uskottomuuden ja sitä seranneet kolhut ..
Vaikkei, uskolliset puolisot arvostaisi kakkosia heidän puolisonsa pettäessään suostuvat kuitenkiin suhteeseen kakkosten kanssa.
Vaikkei pettäjä itsekkään arvosta kakkosta silti hänen täytyy maata tämän
kanssa.
Monessa liitossa ei auta katumukset tai itsetutkiskelut uskoottomuuden
ollessa suhteen pääosassa .Puolisot eivät uskottomuuden jälkeen kykene
luottamaan siinä määrin antaakseen uuden tilaisuuden.
Pettäjä vain teki vaimon silmissä simänkääntötempun pelastaessaan oman
nahkansa kakkosen avulla.
Kaiken lisäksi hän osasi pelata korttinsa oikein .
Kertoi kakkosen olevan" kiero ja vastuuton "ja hänen heikko puolustuskyvytön .
Hän ei edes olisi hallunnut maata kakkosen kanssa ,mutta olosuhteet olivat
hänelle sen verran huonot mustasukkaisuudestaan johtuen ,ettei voinut muuta.
Tämä veto oli hyvä puolison silmissä, kun pettäjä suostuu haukkumaan kakkosen
ja näin he päätyvät pelamaan samalle kentälle .
Kakkosia moittien ja heidän moraaliaan halveeraten yhteisin sävelmin .
Tuhmat kakkoset vievät toisten puolisot .Ex pettäjä parantui teostaan tutkiskelemalla tekoaan suurennuslasin kanssa .
Ex-pettäjähän puhdisti omantuntonsa kakkosen avulla ))). - ??????
Sitä ihmettelen, että et kertonut kuka kakkosmies oli puolisollesi. Luulen, että hän miettii sitä. Kun olet noin rehellinen nyt, miksi pimitit henkilöllisyyden? Ei osoita avoimuutta.
- CheaterOnce
Kovasti tuntuu aiheuttavan ärsytystä se että kakkosen moraalista vastuuta penätään.:)
Siitä nyt ei pääse yli eikä ympäri että kun pettäjä pettää ja kakkonen tietoisesti sekaantuu varattuun,niin heistä jälkimmäinen toimii väärin kanssaihmistään kohtaan tunsi tämä sitten sen pettäjän ykkösen tai ei.
Mulla ei oikeastaan ole tähän asiaan enää lisättävää eikä ole innostusta kirjoitella tänne tän enempää,koen vähän turhaksi kirjoitella vastauksia tuntemattomille kun se mitä haluan kertoa,tulee ilmi aloituksessa.:)
Hyvää kevättä ykkösille ja kakkosille,petetyille ja pettäjille,jätetyille ja jättäjille ootte valmiita sitten kun löydätte sen moraalinsiemenen,josta kasvatatte oikeudentajun ja lähinmäisenrakkauden! - oletko tosissasi?
CheaterOnce kirjoitti:
Kovasti tuntuu aiheuttavan ärsytystä se että kakkosen moraalista vastuuta penätään.:)
Siitä nyt ei pääse yli eikä ympäri että kun pettäjä pettää ja kakkonen tietoisesti sekaantuu varattuun,niin heistä jälkimmäinen toimii väärin kanssaihmistään kohtaan tunsi tämä sitten sen pettäjän ykkösen tai ei.
Mulla ei oikeastaan ole tähän asiaan enää lisättävää eikä ole innostusta kirjoitella tänne tän enempää,koen vähän turhaksi kirjoitella vastauksia tuntemattomille kun se mitä haluan kertoa,tulee ilmi aloituksessa.:)
Hyvää kevättä ykkösille ja kakkosille,petetyille ja pettäjille,jätetyille ja jättäjille ootte valmiita sitten kun löydätte sen moraalinsiemenen,josta kasvatatte oikeudentajun ja lähinmäisenrakkauden!"Siitä nyt ei pääse yli eikä ympäri että kun pettäjä pettää ja kakkonen tietoisesti sekaantuu varattuun,niin heistä JÄLKIMMÄINEN toimii väärin kanssaihmistään kohtaan tunsi tämä sitten sen pettäjän ykkösen tai ei."
:-D Olisit nyt edes kirjoittanut, että MOLEMMAT...
- ¤#¤
Kaakkosen moraalia sinun olisi pitänyt vaatia siltä sinun kakkoseltasi .
Oletko vaatinut hänet tilille moraalittomuudestaan ?
Onko hän vaatinut sinua tilille moraalittomuudestasi ?
Olet tilittänyt omaa moraalittomuutesi vaimolle .Hän antoi sinulle anteeksi.
Antoiko hän anteeksi myös kakkoselle ?Tehän teitte moraalittomuuden
yhdessä .
Mielestäsi kakkosilta puuttuu oikeudentaju ja lähimmäisen rakkaus
vai ?
Kovilla sanoilla tuomitset lähimmäisiäsi (kakkosia )
Kaikesta huolimatta hyvää kevättä . - rjhwjetk
Aikamoisen huono provo!!
Ei kukaan ole noin tyhmä, paitsi tunkki tukiainen. - ¤#¤
Moraaliton vaatii toista moraalitonta tilille ))))
Ap.lle
Kaikista vakuutteluistasi huolimatta olet jo ylittänyt uskottomuusrajan .
Nyt olet oppirahasi maksanut .Mutta jätä moralisointi vaimollesi .
Hän mielestäni uskollisena vaimona taitaa sen sinua paremmin.
Antoihan hän sinullekkin anteeksi uskottomuutesi . - Just joo
Ihmettelen tätä asetelmaa, että kakkosella olisi vastuu toisen ihmisen parisuhteesta, johon pettäjä on vapaaehtoisesti mennyt. Väkisinkö kakkonen tunkee väliin?
Syy on yksin pettäjässä. Todellakin. Ykkönen ei oikeasti voi tietää, mitä kaikkea ukko on toiselle syytänyt. Ei ole tyhmää tai moraalitonta olla ihastunut toiseen ja uskoa siksi tämän kertomaa. Niinhän se vaimokin haluaa uskoa.
Tulen vain tosi kiukkuiseksi siitä, miten pettäjämiehillä suorastaan sallitaan käytös syyttämällä muita ihmisiä! Ei ole tyhmää uskoa toiseen ihmiseen, mutta on tyhmää pettää. Sopii myös ajatella, että on niitäkin miehiä, jotka lähtevät kakkosen matkaan. Mistä sen alukuun voi tietää, kuka on tosissaan ja kuka ei?- juupa juu
Oon samaa mieltä kanssasi, vaikkakin ap on nainen, joka petti miestään. Ap kirjoittaa jutuissaan kaikki klassiset kliseet, jotka pettäjän suusta kuulee se petetty: en tiennyt miksi sen tein, kakkonen manipuloi mut, sua mä vaan rakastan. Puuttuu vielä tuosta se, että yhdessä haukkuvat kakkosen miehen kanssa.
Kukaan pettäjä ei mun mielestä voi sanoa olevansa rehellinen ihminen. Hän ei voi syyttää ketään itsensä manipuloinnista. Paitsi esim. ap itseään. Hyvin on itselleen uskotellut ja perustellut pettämisensä.
Ko tarinan kakkonen on hyvinkin voinut olla liikkeellä vilpittömin mielin. Kuunnellut ja tukenut ystäväänsä. Sitten on käynyt niin, että ihastuminen on tullut mukaan kuvioihin. Ap ei ole missään kohdassa kertonut, ilmaisiko kakkoselle, ettei missään tapauksessa ole miestään jättämässä ja pitää kakkosta vaan olkapäänään. Todennäköisesti hän antoi ymmärtää enemmän. Ja se ei ole todellakaan kakkosen vika, että luottaa toiseen.
- jköljöjlj
Kakkosella on vastuu silloin, kun leikkiin ryhtyy tietäen pelaavansa varatun kanssa. Ja likaista on peli, nähty on kuinka kakkonen julkisella paikalla flirttailee aivan avoimesti varatun kanssa, muista piittaamatta. Jahdataan ensin kiihkolla ja sitten ollaan niin puhtaita pulmusia. Kilpaa syyttävät toisiaan molemmat niin pettäjä kuin kakkonen. Yritetään oikein rikkomalla rikkoa liittoa.
- piste
Kakkoset, kolmoset, neloset ja vaikkapa vitoset pitävät flirttiä ihan niiden kanssa, joiden haluavat, jos ovat sinkkuja. Parisuhteessa elävät vastaavat ITSE suhteistaan ja mahdollisen huonosta moraalistaan.
- Oot luuseri
Uskomaton aloitus: että salarakkaalla oli itsekkäät motiivit ja että ilman häntä ei pettämistä olisi tapahtunut. Näin puhuu narsisti, jonka mukaan syy on ihan aina toisissa ihmisissä.
- 7+17
Yrität siis selitellä pettämistä heittämällä kaiken syyn toisen niskaan? Olet raukka. Itse lähdit petokseen mukaan ja varmasti itse piittaamatta puolisostasi. Näin se vaan on. Katse peiliin, älä selittele. Ota vastuu omista teoistasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533366
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?362972Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342208Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari412119Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa761991Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo841766Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh461682Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1221547Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561444Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151330