Mieheni, 50 v. teki 15 vuotta ylipitkiä päiviä, 12-24 h, lisäksi minä olin sairastunut paniikkihäiriöön ja masennukseen ja sitten - pari vuotta sitten tuli päivä, jolloin kesken työpäivän mieheni "murtui" eikä pystynyt selviytymään yksinkertaisestakaan tehtävästä työpaikalla. Siitä alkoi mieheni totaalinen uupumus.
Tällä hetkellä, oltuaan puoli vuotta sairauslomalla, hän pystyy tekemään 8h työpäiviä ns. helpompia töitä koneenkorjushommissa. Hänellä on vuoden verran ollut mieliala-sekä ahdistuslääkitys ja hän käy ryhmäterapiassa.
Se, mikä minua pelottaa, on mieheni ärsyyntyneisyys, lyhyt pinna, olematon sietokyky, töykeys, välinpitämättömyys, tietynlainen täydellinen estottomuus,kovuus.
En saa minkäänlaista "otetta" hänestä siis en pääse häntä lähelle. Hän on kuin muissa maailmoissa ja tuntuu kuin hänen persoonansa olisi heittänyt kuperkeikkaa: kaikki se, mitä hän ennen oli, on nyt aivan päinvastaista.
Olisin kysynyt teiltä jotka olette työuupumuksesta joutuneet kärsimään, että kuulostaisiko mieheni oireet työuupumukselta?
Onko kysymys työuupumuksesta?
2
495
Vastaukset
- Ei kuulosta
Minun mieheni muuttui samanlaiseksi, pienikin vastaansanominen sai kiukuiseksi ja pelkäsin päälle hyökkäystä, mutta en kertakaikkiaan jaksanut kuunnella hänen juuttuneita mielipiteitään, joihin hän vaati reagointia. Itse hän tajusi käytöksensä täysin mutta ei voinut sille mitään. Se selitti että on terve, mutta lääkkeet teettävät tätä.
Siis ei mitään mielen sairautta, vaikka sitä ruvettiinkin etsimään suurennuslasin kanssa. Lääkärit kun eivät ymmärrä lääkkeiden tuomia oireita.
Miehesi kärsii lääkkeiden tuomista haittavaikutuksista, ne ovat muuttaneet hänen olemustaan. Jos työ on vähänkin sellaista liukuhihnatyyppistä jossa täytyy olla koko ajan skarppina, lääkkeiden turruttama ei siihen kykene. Se vosi selittää tuollaisen käytöksen. Tämä voi johtaa työuupumukseen.- Elämännälkä
Kyllähän noita oireita on myös työuupumukseen liittyen. Mutta lääkkeet voivat kanssa vaikuttaa kuten ed.kirjoittikin. Tuli myös mieleeni itsekin ryhmäterapiassa olleena ja kahden työuupumuksen sekä keskiasteisen masennuksen läpikäyneenä, että terapia käynnistää vahvoja prosesseja. Jos miehesi on aina ollut ns.kiltti, tunnollinen ja suorittaja niin terapiassa alkaa löytyä omaa tahtoa jonka myötä tukahdetut tunteet nousevat pintaan. Kätketty viha vuosikymmenten ajalta alkaa pikkuhiljaa purkautua ja voi saada ko.käytöstä aikaan. Eli siinä tapauksessa miehesi käytös on tervehtymisen merkki! Oletko pystynyt puhumaan hänen kanssaan asiasta ja kertomaan mitä itse tunnet? Ota asia puheeksi, ei syytellen vaan minä-viestein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483