Heslinki = tuppukylä

kokenut ja näkenyt

Olen helsingistä katsottuna "maalta" mutta täytyy sanoa, että aina kun pääkaupunkiin on asiaa niin pakko todeta joka kerta sama asia Helsinki on varsinainen junttikylä! Helsinki on arkkitehtuurisesti todella ruma paikka ja kaupungin tuntua sieltä saa etsimällä etsiä ja siltikään sitä ei löydy. Kaikkialla on vain matalia laatikkomaisia rakennuksia...missä pilvenpiirtäjät ja muut mahtavat rakennukset?.
Mistään kohtaa en tunne olevani kaupungissa vaan jossain kyläpahasessa mettän keskellä. Helsingin keskusta ei ole muuttunu moneen kymmeneen vuoteen ja tosiasiassa sen olisi pitäny purkaa ja rakentaa täysin uusiksi jo ajat sitten. Ei suomen muissakaan kaupungissa hurraamista ole mutta tätä hesaa
ei voi kun ihmetellä sen pienuudesta ja mitättömyydestä.
Eikö olisi aika muuttaa rakennus sääntöjä ja alkaa rakentaa kunnon kaupungin tuntua suomeen.

29

554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stadin kingi oon

Levittele sinä vaan paskaa pelloille.

• hyvä mielipide

Itse olen Helsinkiläinen ja olen kanssasi täysin samaa mieltä!
      Hyvä, että muualta tulleetkin huomaavat tuon asian tai toisaalta
      ulkopaikkakuntalainenhan sen näkeekin tarkemmin kuin "laitostuneet hesalaiset"

• starbu stadista

Kilju pöhnässä tyyppi vastailee itselleen.

• Ylijesse
        starbu stadista kirjoitti:

Kilju pöhnässä tyyppi vastailee itselleen.

Veikkaan kossua

• meille hyvä

Joka viikko sama avaus. Viimeviikolla olikin "Helsinki pikkukaupunki"
      Lieneekö sitten sama avaaja, vai mikä kun maalaiset jatkuvasti kertovat mielipiteensä asiasta.
      Kyllä nykyisin muutkin matkustaa maailmalla, kuin vain "deep riverit" joten olkaa huoleti, kyllä me Helsinkiläisetkin olemme nähneet isoja kaupunkeja.
      Siksi viihdymme hyvin täällä ja Helsinki onkin juuri sopivan kokinen kaupunki. Ei isommasta väliä.

• jäständaros

aloittajan kannattaa tutustua ensin haagan puropuistoon ja kommenteerata sitten vasta!missään ei stadilaisuus kuki paremmin!tule ja koe!

• Aina ontuu

Stadilaisen dilemma: stadin pitäisi olla suuri, mutta se edellyttää "maalaisten" massamuuttoa (ylärajaksi jää silloinkin n. 5 miljoonaa). Toisaalta stadilaiset muistelevat kaihoten sitä "pikku" stadia, joka oli ennen sotia ja alueliitoksia ja maaltamuuttoa. Ota tästä nyt selvä.

• tsali
        Aina ontuu kirjoitti:

Stadilaisen dilemma: stadin pitäisi olla suuri, mutta se edellyttää "maalaisten" massamuuttoa (ylärajaksi jää silloinkin n. 5 miljoonaa). Toisaalta stadilaiset muistelevat kaihoten sitä "pikku" stadia, joka oli ennen sotia ja alueliitoksia ja maaltamuuttoa. Ota tästä nyt selvä.

Stadi on buli mutt' snadi.

• Stadi = mesta paikka

Jotain vikaa itsetunnossasi?

"Helsingin keskusta ei ole muuttunu moneen kymmeneen vuoteen ja tosiasiassa sen olisi pitäny purkaa ja rakentaa täysin uusiksi jo ajat sitten."

Juu-u. Suurkirkkokin täyttänyt jo kohta parisataa vuotta. Aika olisi purkaa sekin ja rakentaa tilalle osuuspankin konttori ja K- ja S-liikkeiden laatikot, jotta Helsingin keskusta muistuttaisi suomalaista kirkonkylää.

"missä pilvenpiirtäjät ja muut mahtavat rakennukset?."

New Yorkissa ja Dubaissa. Minun Helsinkini ei selllaisia kaipaa, eikä kapealle niemelle keskitetty rakennuskanta sitä liikenteellisesti kestäisi.

Kotikaupunkini Helsinki on minulle sopivan kokoinen. En kaipaa siitä New Yorkia.

"

• stadista päivää

Hyvä oli edeltäjän mielipide. Minustakin minun Helsinki on sopivan kokoinen kaupunkina. New Yorkia koitan työmatkoillakin vältää niin paljon, että lennän Chicagoon ja sieltä jatkolennon määränpäähän.
      Hulluhan se vain suurkaupunkia kaipailee ja sitten nähtävästi meidän maalaiset.

• mie oon turuust

Minä taas ymmärrän aloittajaa siinä mielin, että pääkaupungin tulisi olla suuri ja näyttävä...Haloo Helsinki... kyseessähän on siis koko maan pääkaupunki!
        Muualta tulleet eivät juurikaan huomaa eroa esim. Tampereeseen.
        Muistan kun joku amerikkalainen tv-yhtiö etsi helsingistä kuvauspaikkaa jutulleen ja eivät löytäneet paikkaa missä kuvata vaan totesivat, että helsingin kauneimmat rakennukset lähtevät illalla satamasta pois kohti ruotsia.

• Olipa uus juttu
        mie oon turuust kirjoitti:

Minä taas ymmärrän aloittajaa siinä mielin, että pääkaupungin tulisi olla suuri ja näyttävä...Haloo Helsinki... kyseessähän on siis koko maan pääkaupunki!
        Muualta tulleet eivät juurikaan huomaa eroa esim. Tampereeseen.
        Muistan kun joku amerikkalainen tv-yhtiö etsi helsingistä kuvauspaikkaa jutulleen ja eivät löytäneet paikkaa missä kuvata vaan totesivat, että helsingin kauneimmat rakennukset lähtevät illalla satamasta pois kohti ruotsia.

Toi juttu menee kyllä niin, että stadin suurimmat rakennukset lähtee kohti ruotsia. Oliskohan toi 20-30 vuotta vanha juttu. Toi kuvauspaikkajuttu oli uus lisäys

• JyrkiMyyMaamme

Staadin keskustan oomistaa venäjä. Niet poni mai paruski maitokuski pieri ja puski.
      Helsingin kylteissä lukee nöyrästi kirjoitettuna. Venäja, Ruotsi,Somali ja Suomi.
      Nöyrää nyökyttelyä myös täältä.

• no missä asut?

"Olen helsingistä katsottuna "maalta""

no kerro ihmeessä missä ihmeellisessä kaupungissa sinä asut,
      kun koet oikeudeksesi tulla haukkumaan meidän kaupunkia.

Onko siellä pilvenpiirtäjiä ja upea keskusta?
      Miten se on rakennettu?

• salme savolainen

No enpä ole hakemasi henkilö, mutta sivusta sanon kuitenkin, että meillä Kuopiossa on pilvepiirtäjä. Tosin se mötköttää mahallaan torin reunalla. Se on se Anttilan talo, jota savolaisten vinjetiksikin on kutsuttu. Meillä on sentään yritystä.

• maaltasinäolettullu

No siksihän sitä "suureen" kaupunkiin maalta lähdetäänki, että näkisi niitä pilvenpiirtäjiä ja suuruutta ja kaupunkimaisemaa. Aloittaja selvästi on maalta ja koko Suomihan on kuulemma maaseutua kehä kolmosen jälkeen

• Mitataan vaikka
        salme savolainen kirjoitti:

No enpä ole hakemasi henkilö, mutta sivusta sanon kuitenkin, että meillä Kuopiossa on pilvepiirtäjä. Tosin se mötköttää mahallaan torin reunalla. Se on se Anttilan talo, jota savolaisten vinjetiksikin on kutsuttu. Meillä on sentään yritystä.

Älä Salme ole vaatimaton, Kuopion korkein rakennus on huomattavasti korkeammalla kuin Helsingin korkein rakennus.

• maaltasinäolet tullu

Suuri häpiähän se on kun ei eres Suomen pääkaupungis oo yhyren yhtäkää pilivenpiirtäjää. Mikä se sellaanen siti muka on? Olis jo kuulkaa aika rakentaa eres yks ainua rakennus Suomeen jolla ylpeellä muillekki maille vierahille ja me maalla asuvat saataasiin tulla sitä ihimettelemähän sankoon joukoon. Miettikää ny helsinkilääset kuinka palijo rahaaki me tuotaas teirän "kaupunkihin" siinä samas kun näliis mentääs syömähänki teirän kovettuuhin restaurantteihin

• kauneus kadonnut

ei pilvenpiirtäjiä vaan Pietarinkadun tyyppisiä kivitaloja.ja puutalot voitaisiin myös rakentaa 1800 l piirustuksin.siinä oli tyyli ja kauneustajua!kyllä näin on!

• helsinkiläinen

Kai Pariisikin sitten on tuppukylä, kun ei pahemmin pilvenpiirtäjiä näy....

Ei rakennusten korkeus tuo arvokasta suurkaupunkitunnelmaa. Päin vastoin sellaisen nousukasmaisen tunnut kuin oltais jossain entisessä kehitysmaassa, joka vähän on rikastunut kuiten jossain Kiinassa.

• Pariisikoluttu

Ai et ole sitte Pariisissa käynyt tai nähnyt dokumentteja. Pariisissa on kaksi keskustaa uusi ja vanha. Se uusipuoli on täynnä pilvenpiirtäjiä ja on paljon hienompi kuin se vanha.

• näkökulmaa asiaan

Kyllä se on kuulkaa maan pääkaupunkikin aina suhteessa maahan, jonka pääkaupunki se on.
      Helsiki on sopivan kokinen Suomen pääkaupungiksi, ei maalaiset isompaa tarvitse kun tänne tulevat taivastelemaan.
      Suomalaiset on junttikansaa ja kerran käytyään New Yorkissa, julistavat kuinka on pieni tämä meidän pääkaupunki. Nykyään kun on vapaa liikkuvuus ja halvat lentoliput, niin maailmaa on kiva ihmetellä ja mieltä saa olla mitä haluaa, mutta minua Helsingin asukasta ei teidän ruilutuksenne liikuta. Tämä on minulle sopivan kokoinen ja mukava kaupunki. Sen verran on sivistystäkin tullut hankituksi, että en viitsi oman maan muitakaan paikkoja haukkua. Mukava on käydä noissa muissakin Suomen kaupungeissa, yritän löytää niistä jotain hyvää sanottavaa aina. Nimiä mainitsematta, joskun se on työlästä, mutta aina vielä onnistunut.
      Syvää maaseutua voisi toki verrata muiden maiden maaseutuihin, mutta yritän ymmärtää, jopa itäisen osan ränsityneitä tiloja, niitä joissa on vanhoja autonromuja ja leikkuupuimureita pitkin pihija ruostumassa. Ymmärrän että, köyhinä paikkoina niissä ei väestö kerkiä siivota nurkkiaan, eikä talon maalaukseen riitä rahaa, niinkuin esim. Ruotsin maaseudulla, jossa pihapiirit ovat hoidettuja ja vauraan näköisiä.
      Meidän maamme ja kaupunkimme on juuri meidän näköisemme, mitäpä täällä teklisi 10 miljoonan asukkaan mittapuille rakennetulla suurkaupungilla, kerran koko maan väestä on vain puolet siitä.
      Nämä provot on siihen mittapuuhun nähden hiukan säälittäviä.

• vierailija....

Aiva saa helsinkiläästen puolesta hävetä kun maalta tuloo kovaaa suurehen kaupunkihin ja sitte me maalaaset toretaan suureen ääneen jotta eihän tää oo yhtää mitää erikoosta ja suurmepaa kuin landessakaa ja rakennuksekkaa ei oo yhtää korkiampia kuin omat kotikylän puukirkot.
        Kyllä sitä pitääs olla eroa maaseudun ja pääkaupungin välillä enemmän

• tv hahmot

Onko siä Helsingis porukka samanlaasia kun siinä kuuluusaas televisio sarjassa salatuus eläimis? Outoaja ainaki siinä sarias

• savolaisen salme

Minusta helsinkiläiset ovat ihan mukavia verrattuna moniin maakuntien ihmisiin. Minäkin ihka aito savolaisen salme tykkään lukea ja joskus jopa kirjotella palstalle. Kannattaa myös muistaa, että muita haukkumalla ei itse kasva yhtään suuremmaksi ja sitä paitsi Helsinki on nätti ja sopivan kokoinen kaupunki meille ja muille ja minulle vielä erikseen.

• telkkarin totuus ?

Sitä sun sopiikin ihmetellä, mahtaako Kemijärvikin olla niinku Taivaan tulissa ?
      Entäs Amerikka, onko yhtä kauniita ja rohkeita vallan koko maa.
      Entäs sinä sitten ? Oletko tosiaan noin tyhmä ?

• Lari Fil

Nyt vielä kun saasaan kaadettua kaikki puut pyöräteiden tieltä muuttuu stadi oikein ihanaksi.

• kansa maksaa taas

Guggenhaim tulee Kauniaisten iloksi mutta ei Kauniaiseen. Juutalaisten mekka gugge koristaa HKI:n siluettia. No huh huh

• VirnuilevaVirolainen

Anu Sagim menee gugge taidenäyttelyyn tekemään pikku kivaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe