Mitä mieltä olette,
itse puollan eutanasiaa omakohtaiseen hoitooni,
ohitusleikkauksen jälkeen elämä ei ole korjaantunu ennalleen, joten kuolema on luonnollinen asia heti kun ei jaksa enään jatkaa elämää.
Radio DEI:ssä juuri nyt keskustelua eutanasian laillistamisest
65
113
Vastaukset
- ...
En voi ymmärtää vastustajia laisinkaan.
=DW=- minua ei tapeta
Minä ymmärrän kyllä vastustajiakin.
Iloinen siitä, että sain pitää äitini vielä monet vuodet sen jälkeen kun hän itkien vaati lääkäriä päättämään hänen elämänsä helvetillisten kipujen takia. Iloinen hän sitten oli itsekin, ettei lääkäreillä ollut oikeutta siihen. Sai nähdä vielä lastenlastensa aikuistuvan ja asettuvan kukin omille aloilleen. - ....................
minua ei tapeta kirjoitti:
Iloinen siitä, että sain pitää äitini vielä monet vuodet sen jälkeen kun hän itkien vaati lääkäriä päättämään hänen elämänsä helvetillisten kipujen takia. Iloinen hän sitten oli itsekin, ettei lääkäreillä ollut oikeutta siihen. Sai nähdä vielä lastenlastensa aikuistuvan ja asettuvan kukin omille aloilleen." minua ei tapeta " :
hyvä niin, sallitakoon sinulle juuri semmonen elämä kuin sinä itse tahdot,
kaikella kunnioituksella toisin ajattelija. - ''''''
Iloinen siitä, että sain pitää äitini vielä monet vuodet sen jälkeen kun hän itkien vaati lääkäriä päättämään hänen elämänsä helvetillisten kipujen takia. Iloinen hän sitten oli itsekin, ettei lääkäreillä ollut oikeutta siihen. Sai nähdä vielä lastenlastensa aikuistuvan ja asettuvan kukin omille aloilleen.Siinäpä on yksi pointti. Onhan lapsille ja lastenlapsiille normaalisti suuri ilo saada pitää mummot ja vaarit elämässään.
Joskus olen ajatellut, että ihmiset, joille ei ole koskaan annettu täydellistä terveyttä, ymmärtävät muita paremmin elämänarvonsa, kunnioittavat sitä.
Kehitettäköön kivunlievitystä ja muutakin ihmiselämää parantavaa. - Tase pappa
Iloinen siitä, että sain pitää äitini vielä monet vuodet sen jälkeen kun hän itkien vaati lääkäriä päättämään hänen elämänsä helvetillisten kipujen takia. Iloinen hän sitten oli itsekin, ettei lääkäreillä ollut oikeutta siihen. Sai nähdä vielä lastenlastensa aikuistuvan ja asettuvan kukin omille aloilleen.Oletko varma, koko sydämelläsi, että nauttiko Äitisi niistä jatkovuosista, vai oliko ne sinun itsekkään halusi pakottamia, kivuliaita aikoja, Äidillesi.
Ne kivut voivat olla helvetillisiä. Onhan se kumminkin kaiketi autuas tunne kun tietää toisen varmasti tuntevan tuskaisessa kropassaan, kuinka paljon rakkaimmat välittää Omasta Rakkaasta Äidistään.
No - kukin taaplaa tyylillään.
Toivon sydämestäni yhtä rakastavia lapsosia omalle kohdallesi, jos itse jostakin syystä haluat päästä pois tuskistasi. - ...
.................... kirjoitti:
" minua ei tapeta " :
hyvä niin, sallitakoon sinulle juuri semmonen elämä kuin sinä itse tahdot,
kaikella kunnioituksella toisin ajattelija.Osuit ytimeen.
Aivan turha lailla kieltää eutanasiaa, paljon populaa, jotka ei ikinä ole nähneet isovanhempiaan, muuta kuin arkun sisällä.
Ekumenia, tasa-arvo, valinnan vapaus, ties mitä. Toisinaan ajattelijat kai eri rotua, kuin ihmiset, jotka ajattelee, miten käsketään, oletan.
Jos haluat elää pashat vaipoissa hoitokodissa lonkkanivelellä poistetttuna, oma halusi ja valintasi. Jotkut toiset ei halua valita noin. Vaan, mikä kyseessä, itsekkyyskö, kuolemaan?
=DW= - ...
'''''' kirjoitti:
Siinäpä on yksi pointti. Onhan lapsille ja lastenlapsiille normaalisti suuri ilo saada pitää mummot ja vaarit elämässään.
Joskus olen ajatellut, että ihmiset, joille ei ole koskaan annettu täydellistä terveyttä, ymmärtävät muita paremmin elämänarvonsa, kunnioittavat sitä.
Kehitettäköön kivunlievitystä ja muutakin ihmiselämää parantavaa.On niihin aineet olemassa, narkkarina muutamatkin vuodet ja polttimo sekaisin, onko se kivaa kellekkään ? Elämä loppuu aikanaan, harvoja asioita, mistä ihmisen vois pitäis itse voida päättää. Tonen ihan vastakkainen idea ois hommata parit kiväärimiehet lopettamaan kituvat ihmiset, vai mitäkö tarkoitat?
=DW= - ++++++++
... kirjoitti:
On niihin aineet olemassa, narkkarina muutamatkin vuodet ja polttimo sekaisin, onko se kivaa kellekkään ? Elämä loppuu aikanaan, harvoja asioita, mistä ihmisen vois pitäis itse voida päättää. Tonen ihan vastakkainen idea ois hommata parit kiväärimiehet lopettamaan kituvat ihmiset, vai mitäkö tarkoitat?
=DW=Itsekästä tehdä kaikesta niin ihmeen iisiä ja helppoa.
Elämään elämää. Onko elämä kivaa aina? Ei minulla ainakaan. - ...
Tase pappa kirjoitti:
Oletko varma, koko sydämelläsi, että nauttiko Äitisi niistä jatkovuosista, vai oliko ne sinun itsekkään halusi pakottamia, kivuliaita aikoja, Äidillesi.
Ne kivut voivat olla helvetillisiä. Onhan se kumminkin kaiketi autuas tunne kun tietää toisen varmasti tuntevan tuskaisessa kropassaan, kuinka paljon rakkaimmat välittää Omasta Rakkaasta Äidistään.
No - kukin taaplaa tyylillään.
Toivon sydämestäni yhtä rakastavia lapsosia omalle kohdallesi, jos itse jostakin syystä haluat päästä pois tuskistasi.Kompataan.
=DW= - minua ei tapeta
... kirjoitti:
Kompataan.
=DW=Kolme pistettäkin siinä komppaa vaikka ei tiedä asiasta yhtään mitään. Vai tunsitko ehkä äitini? Tiesitkö, että hänen selkänsä tuli parempaan kuntoon ja se kaikkein helvetillisin kipu hellitti sen verran, että hän pystyi vielä liikkumaan monta vuotta rollaattorin kanssa.
Kyllä, kyllä hän nautti jäljellä olevista vuosistaan ja oli hyvillään, ettei laki sallinut toteuttaa hänen toivettaan kuolla.
Ja sinulle, tase pappa, voin kertoa, että minun halullani ei ollut mitään tekemistä asian kanssa. Turha alkaa piikittelemään umpimähkään kun et sinäkään tapausta tunne sen paremmin kuin tuo kolme pistettä. - ///////
Kolme pistettäkin siinä komppaa vaikka ei tiedä asiasta yhtään mitään. Vai tunsitko ehkä äitini? Tiesitkö, että hänen selkänsä tuli parempaan kuntoon ja se kaikkein helvetillisin kipu hellitti sen verran, että hän pystyi vielä liikkumaan monta vuotta rollaattorin kanssa.
Kyllä, kyllä hän nautti jäljellä olevista vuosistaan ja oli hyvillään, ettei laki sallinut toteuttaa hänen toivettaan kuolla.
Ja sinulle, tase pappa, voin kertoa, että minun halullani ei ollut mitään tekemistä asian kanssa. Turha alkaa piikittelemään umpimähkään kun et sinäkään tapausta tunne sen paremmin kuin tuo kolme pistettä.Hyvä sinä, että edes joku uskaltaa sanoa, kuin asiat ovat.
Tase ja pase papat ovat olevinaan. - -läheltä pitänyt-
Kolme pistettäkin siinä komppaa vaikka ei tiedä asiasta yhtään mitään. Vai tunsitko ehkä äitini? Tiesitkö, että hänen selkänsä tuli parempaan kuntoon ja se kaikkein helvetillisin kipu hellitti sen verran, että hän pystyi vielä liikkumaan monta vuotta rollaattorin kanssa.
Ja sinulle, tase pappa, voin kertoa, että minun halullani ei ollut mitään tekemistä asian kanssa. Turha alkaa piikittelemään umpimähkään kun et sinäkään tapausta tunne sen paremmin kuin tuo kolme pistettä.Tuo selkäkivun paraneminen saattaa olla tottakin. Minullekin on joskus sanottu että sitten kun pääsen joskus eläkkeelle selkäni paranee. Selitys oli että kuluneet nikamat jotenkin luutuisivat yhteen ja kivut häviäisivät. Eipä tuosta kipujen vähenemisestä ainakaan tähän päivään asti ole tietokaan, vaan kuollakaan en vielä tahtoisi. Kerran yksi ystävistäni mainitsi että on sitä ihmettä odottanut kolmekymmentä vuotta eikä kivut ole hävinneet.
- Tase pappa
Ja sinulle, tase pappa, voin kertoa, että minun halullani ei ollut mitään tekemistä asian kanssa. Turha alkaa piikittelemään umpimähkään kun et sinäkään tapausta tunne sen paremmin kuin tuo kolme pistettä.minua ei tapeta/ Sain vastaukset kysymyksiini. Hienoa, että asia kääntyi oikein päin. Silloin voit nauttia tunteesta, Äitisi paranemisen ja loppuvuosien elämänlaadun suhteen. Äitisikin sai nauttia pesueen onnesta myöhemminkin.
Et todellakaan kertonut siitä, etteikö Sinun toiveesi vaikuttanut Äitisi päätökseen jatkaa eläämäänsä mahdollisista kivuista huolimatta. Vastustit vain ponnekkaasti eutanasiaa.
Kaikkien kohdalla asia ei menekään noin. Siksi hieman piikittelin, en yksin Sinulle, vaan yleisesti, koska lapset eivät, tunnesyistä, halua kuullakaan omien vanhempiensa tuskien loipettamisesta, edes heidän hartaista ja perustelluista syistä.
Onhan selvää, että rakkaimpansa haluaisi säilyttää pitkään. Minkälaista elämää Hän jouneekin viettämään kipuineen, useinkin on sivuseikka, tunnesyistä. Teillä ei käynyt niin. Hienoa. Sinun ja Äitisi suhteen asia kääntyi hyvin päin.
Olen usein sanonut vanhoille ihmisille, jotka surkuttelevat ja häpeilevät hitauttaan esimerkiksi bussiin noustessaan, että " niin kauan on hyvä kun jotenkin pääsee liikkumaan ja järki pelaa. Kyllä olet Sinäkin aikoinasi juossut, joten nyt mennään Sinun tahtiisi. Älä murehdi, vaan pannaan nyt nämä hevoset juoksemaan". Se vanhan Ihmisen kiitollinen hymy korvaa bussin pienen myöhästymisenkin monin kerroin. - toivotontapaus...
Iloinen siitä, että sain pitää äitini vielä monet vuodet sen jälkeen kun hän itkien vaati lääkäriä päättämään hänen elämänsä helvetillisten kipujen takia. Iloinen hän sitten oli itsekin, ettei lääkäreillä ollut oikeutta siihen. Sai nähdä vielä lastenlastensa aikuistuvan ja asettuvan kukin omille aloilleen.Minä olen ymmärtävinäni, että ei siitä (eutanasia) tulisikaan ns. jokamiehen-naisen oikeutta, jos on pienintäkään toivoa, että henkiin jäisi, jos hoidetaan.
Itsekkin olisin jo kuollut nyt, mikäli toiveeni olisi huomioitu ja oma rohkeuskin lopulta petti, kun kallovedossa yritin painoja ottaa pois, kun oletin että kuolisin.
Vaihtoehto oli kuitenkin tiedossa, että pahimmassa tapauksessa jäisin halvaantuneeksi, enkä kuolisikaan, kuten eräs siellä, joka "otti ja lähti", mutta palautui halvaantuneena. Olisi se viellä karmeampi kohtalo ja tuskin siinäkään tapauksessa tulisi eutanasia kysymykseen, jos nuppi toimii.
Joskus elämäkin riepottelee niin, että tekisi mieli päivänsä päättää ja jotkut siinä onnistuvatkin. Onhan minulla viellä auto, joten kunnon känni ja pakoputkesta häkää sisälle. Taitaa sekin (auto) olla jo niin hatara, että siinäkin on suuri mahdollisuus epäonnistua ja on kurjemmassa kunnossa sen lopunelämänsä.
Silloin hyväksyisin armokuoleman, jos en itse enää mitään tajua ja olen letkuruokinnalla/koneiden avulla "elävä", josta ei ole toivoa parantua. En todellakaan toivoisi lastenlasten näkevän mummia sellaisena.
Niin,...äidilleni (syöpä) ennustettiin korkeintaa 3-v elinaikaa, joten osasimme pelätä pahinta, mutta ei tapettavaksi määrätty. Mummi kuitenkin sinnitteli 12-v ja kun viimeisen viikon olin hänen luonaan sairaalassa, niin hoitajat sanoivat, että kuolen ennen kuin äitini, sillä ravasin kokoajan tupakalla.
Äidilläni oli kyllä mahtava huumorintaju, sillä muistan hänen kirjeensä, jossa hän mainitsi:"kaikki paikat on kipeänä, paitsi kieli". Hän oli puhelias, kuten minäkin, äitiinsä tullut. - ...
Tase pappa kirjoitti:
minua ei tapeta/ Sain vastaukset kysymyksiini. Hienoa, että asia kääntyi oikein päin. Silloin voit nauttia tunteesta, Äitisi paranemisen ja loppuvuosien elämänlaadun suhteen. Äitisikin sai nauttia pesueen onnesta myöhemminkin.
Et todellakaan kertonut siitä, etteikö Sinun toiveesi vaikuttanut Äitisi päätökseen jatkaa eläämäänsä mahdollisista kivuista huolimatta. Vastustit vain ponnekkaasti eutanasiaa.
Kaikkien kohdalla asia ei menekään noin. Siksi hieman piikittelin, en yksin Sinulle, vaan yleisesti, koska lapset eivät, tunnesyistä, halua kuullakaan omien vanhempiensa tuskien loipettamisesta, edes heidän hartaista ja perustelluista syistä.
Onhan selvää, että rakkaimpansa haluaisi säilyttää pitkään. Minkälaista elämää Hän jouneekin viettämään kipuineen, useinkin on sivuseikka, tunnesyistä. Teillä ei käynyt niin. Hienoa. Sinun ja Äitisi suhteen asia kääntyi hyvin päin.
Olen usein sanonut vanhoille ihmisille, jotka surkuttelevat ja häpeilevät hitauttaan esimerkiksi bussiin noustessaan, että " niin kauan on hyvä kun jotenkin pääsee liikkumaan ja järki pelaa. Kyllä olet Sinäkin aikoinasi juossut, joten nyt mennään Sinun tahtiisi. Älä murehdi, vaan pannaan nyt nämä hevoset juoksemaan". Se vanhan Ihmisen kiitollinen hymy korvaa bussin pienen myöhästymisenkin monin kerroin.Kyse muustakin kuin kivuista.
Kai kaikki on nähneet vaipoissaan sängyssä makaavia raatoja, jotka pidetään elossa, vaikka eläväkuollut pyytää lopetusta. Ne on jo siinä kunnossa, että itsemurha ei enää onnistu. Suomessa muuten valtavasti itsemurhia.
Itellä oli pelko aikanaan, että voi olla ALS. Noh, olikin vaan pikkuvaivaa. Mutta kun pelko tuli, aloin välittömästi miettimään, mistä rahat lentolippuun maahan, missä sallitaan eutanasia.Ei ole oikein kiduttaa eläintä, miksi oikeutettua kiduttaa ihmistä?
=DW= toivotontapaus... kirjoitti:
Minä olen ymmärtävinäni, että ei siitä (eutanasia) tulisikaan ns. jokamiehen-naisen oikeutta, jos on pienintäkään toivoa, että henkiin jäisi, jos hoidetaan.
Itsekkin olisin jo kuollut nyt, mikäli toiveeni olisi huomioitu ja oma rohkeuskin lopulta petti, kun kallovedossa yritin painoja ottaa pois, kun oletin että kuolisin.
Vaihtoehto oli kuitenkin tiedossa, että pahimmassa tapauksessa jäisin halvaantuneeksi, enkä kuolisikaan, kuten eräs siellä, joka "otti ja lähti", mutta palautui halvaantuneena. Olisi se viellä karmeampi kohtalo ja tuskin siinäkään tapauksessa tulisi eutanasia kysymykseen, jos nuppi toimii.
Joskus elämäkin riepottelee niin, että tekisi mieli päivänsä päättää ja jotkut siinä onnistuvatkin. Onhan minulla viellä auto, joten kunnon känni ja pakoputkesta häkää sisälle. Taitaa sekin (auto) olla jo niin hatara, että siinäkin on suuri mahdollisuus epäonnistua ja on kurjemmassa kunnossa sen lopunelämänsä.
Silloin hyväksyisin armokuoleman, jos en itse enää mitään tajua ja olen letkuruokinnalla/koneiden avulla "elävä", josta ei ole toivoa parantua. En todellakaan toivoisi lastenlasten näkevän mummia sellaisena.
Niin,...äidilleni (syöpä) ennustettiin korkeintaa 3-v elinaikaa, joten osasimme pelätä pahinta, mutta ei tapettavaksi määrätty. Mummi kuitenkin sinnitteli 12-v ja kun viimeisen viikon olin hänen luonaan sairaalassa, niin hoitajat sanoivat, että kuolen ennen kuin äitini, sillä ravasin kokoajan tupakalla.
Äidilläni oli kyllä mahtava huumorintaju, sillä muistan hänen kirjeensä, jossa hän mainitsi:"kaikki paikat on kipeänä, paitsi kieli". Hän oli puhelias, kuten minäkin, äitiinsä tullut.Monet letkuruokinnalla olevat elävät täysipanoista elämää, vain ravitsemus tulee poikkeavaa reittia ja poikkeavassa koostumuksessa. Jos olet itse siinä kunnossa "ettet itse mitään tajua" et myös tajua tehdä päätöstä siitä että sinut saa tappaa. Tehkää hyvät ihmiset hoitotestamentit ajoissa, siis toiveet ja tahtoilmaukset siitä miten toivotte teitä hoidettavan.
Se on niin helppoa sanoa nyt kun se ei ole siinä tilanteessa, että näin minä tekisin.Kun se tilanne on totta, joutuu katsomaan tilannetta silmästä silmään, ajatukset saattavat muuttua, rajustikin. Jo elvyttämättäjättämiskiellon tehneetkin panikoivat todellisessa tilanteessa ja vaativat kiellon purkamista ja kaikkea mahdollista olemassaolevaa hoitoa. Ihminen on niin kummallinen vekotin.- :))
lusiina_ kirjoitti:
Monet letkuruokinnalla olevat elävät täysipanoista elämää, vain ravitsemus tulee poikkeavaa reittia ja poikkeavassa koostumuksessa. Jos olet itse siinä kunnossa "ettet itse mitään tajua" et myös tajua tehdä päätöstä siitä että sinut saa tappaa. Tehkää hyvät ihmiset hoitotestamentit ajoissa, siis toiveet ja tahtoilmaukset siitä miten toivotte teitä hoidettavan.
Se on niin helppoa sanoa nyt kun se ei ole siinä tilanteessa, että näin minä tekisin.Kun se tilanne on totta, joutuu katsomaan tilannetta silmästä silmään, ajatukset saattavat muuttua, rajustikin. Jo elvyttämättäjättämiskiellon tehneetkin panikoivat todellisessa tilanteessa ja vaativat kiellon purkamista ja kaikkea mahdollista olemassaolevaa hoitoa. Ihminen on niin kummallinen vekotin.Hyvin kirjoitit!
lusiina_ kirjoitti:
Monet letkuruokinnalla olevat elävät täysipanoista elämää, vain ravitsemus tulee poikkeavaa reittia ja poikkeavassa koostumuksessa. Jos olet itse siinä kunnossa "ettet itse mitään tajua" et myös tajua tehdä päätöstä siitä että sinut saa tappaa. Tehkää hyvät ihmiset hoitotestamentit ajoissa, siis toiveet ja tahtoilmaukset siitä miten toivotte teitä hoidettavan.
Se on niin helppoa sanoa nyt kun se ei ole siinä tilanteessa, että näin minä tekisin.Kun se tilanne on totta, joutuu katsomaan tilannetta silmästä silmään, ajatukset saattavat muuttua, rajustikin. Jo elvyttämättäjättämiskiellon tehneetkin panikoivat todellisessa tilanteessa ja vaativat kiellon purkamista ja kaikkea mahdollista olemassaolevaa hoitoa. Ihminen on niin kummallinen vekotin.Nämä Eutanasiat ja "lapsen-murhat" alkavat minua jo huvittamaan.
Aina samat värssyt, runot, runoilut ja jeesustelut ja aina ilman parenpaa tietoaan.
Ja, säännöllisin välein, vuodesta toiseen, usein myös parissakin ikä-ryhmässä samaan aikaan.
Ei kai täällä nyt näin paljon uusia kirjoittajia poikkeile?
H.hunksz kirjoitti:
Nämä Eutanasiat ja "lapsen-murhat" alkavat minua jo huvittamaan.
Aina samat värssyt, runot, runoilut ja jeesustelut ja aina ilman parenpaa tietoaan.
Ja, säännöllisin välein, vuodesta toiseen, usein myös parissakin ikä-ryhmässä samaan aikaan.
Ei kai täällä nyt näin paljon uusia kirjoittajia poikkeile?
H.Elämään ja kuolemaan liittyvät asiat jaksavat aina vaan kuohuttaa ja kirvoittaa kieliä niin runoilijoilla kuin muillakin kirjoittajilla . Sen verran suuria asioita ne kuitenkin ovat ihmisen elämänkaaressa.
Minua ei eutanasia-asia huvita ollenkaa. Se että väännetään veistä lapsensa menettäneen haavassa tietämättä tapauksesta mitään, ei sekään kirvoita hymyä huulille. Lähinnä huvittaa vääntäjien tekohurskaus. Nostaako omaa arvoa ilkkua muita näiden ahdingossa. Kyllä hymy hyytyy siinä vaiheessa näille ilkkujille kun pilkka osuu omaan nilkkaan.lusiina_ kirjoitti:
Elämään ja kuolemaan liittyvät asiat jaksavat aina vaan kuohuttaa ja kirvoittaa kieliä niin runoilijoilla kuin muillakin kirjoittajilla . Sen verran suuria asioita ne kuitenkin ovat ihmisen elämänkaaressa.
Minua ei eutanasia-asia huvita ollenkaa. Se että väännetään veistä lapsensa menettäneen haavassa tietämättä tapauksesta mitään, ei sekään kirvoita hymyä huulille. Lähinnä huvittaa vääntäjien tekohurskaus. Nostaako omaa arvoa ilkkua muita näiden ahdingossa. Kyllä hymy hyytyy siinä vaiheessa näille ilkkujille kun pilkka osuu omaan nilkkaan."lusiina"
Kiva kopio taas minulta.
H.hunksz kirjoitti:
"lusiina"
Kiva kopio taas minulta.
H.No copy no paste, ihan omasta päästä :).
- toivonHyvää kuolemaa
en minäkää voi ymmärtää vastustajia, jokainen tervejärkinen haaveilee hyvästä nopeasta kuolemasta kun sen aika tulee, ja on vakavastisaira, kivut ja tuska hirvitäviä, kuka siinä tilanteessa haluu jatkaa elämää kunnes hengitys päättyy, mieluummin nukahtaa pois.
- eipä silti, kannatan
nyt suomessa on EU politiikka niin sotkusta että rahat loppuu vanhusten ja sairaitten ihmisten hoitoon,
onkin alotettu kiireesti keskustelu eutanasia mahdollisuudesta,
jos se tulee lailliseksi, niin moni kuolemaa haluava pääsee täältä pois, ja säästää samalla rahaa, riittää paremmin eteläeuroopan pelastuspuuhiin,
EU sotkusta on paljon haittaa suomenki sisäiseen politiikkaan,
ku raha ei riitä köyhien eikä kipeitten hoitoon, niin keksitäämpä eutanasia avuksi.- ...
Toisinpäin.
Koska eutanasia on kiellettyä, suomen veromarkat hupenevat sosiaalitoimeen ja etenkin elävien kuolleiden hengissä pitämiseen. Koska suomi konkurssin partaalla, otetaan tukea Euroopan Unionista.
Monet narisee jostain mitättömästä summasta, mitä suomi antanut jollekin kreikalle. Kukaan miettinyt sitä, paljonko EU vahvistanut suomen taloutta, että saadaan väkisellä pidetyksi loispummieläkeläiset väkisellä elossa ?
=DW= ... kirjoitti:
Toisinpäin.
Koska eutanasia on kiellettyä, suomen veromarkat hupenevat sosiaalitoimeen ja etenkin elävien kuolleiden hengissä pitämiseen. Koska suomi konkurssin partaalla, otetaan tukea Euroopan Unionista.
Monet narisee jostain mitättömästä summasta, mitä suomi antanut jollekin kreikalle. Kukaan miettinyt sitä, paljonko EU vahvistanut suomen taloutta, että saadaan väkisellä pidetyksi loispummieläkeläiset väkisellä elossa ?
=DW="elävien kuolleiden hengissä pitämiseen. "
MILLOIN ihminen on elävä kuollut?- ...
lusiina_ kirjoitti:
"elävien kuolleiden hengissä pitämiseen. "
MILLOIN ihminen on elävä kuollut?Vastaus.
Kun ei itse pysty elättämään itseään.
=DW=
- .......
Minä olen aina toivonut kuolemaa saappaat jalassa, kuten varmaan suurin osa ihmisistä. Jos olen vähänkään järjissäni ja saan diagnoosin sairaudesta, jonka lopputulos on joko kuolema tai erittäin kivulias ja vaikea elämä. Tietenkin valitsen eutanasian, jos vain on mahdollista, jos ei ole, teen sen itse jos pystyn ja olen järjissäni sen verran. En pyydä enkä vaadi läheisiäni päättämään, se on heille liian raskasta, oman hoitotahdon pitäisi riittää.
Halusin kirjoittaa elämän lopppumisesta/ lopettamisesta,en vieläkään pysty siihen.
Sanon vaan et asiasta on helppo puhua jos asia ei ole omakohtasesti esillä.- ** **
Tuon olen minäkin kirjoittanut useammankin kerran. Asioista on helppo olla jyrkkiä mieliä, jos ajattelee, että ne ovat ajankohtaisia, sitten joskus.
Elämänhalu on ihmisen perustavin halu, olet sinäkin joskus kirjoittanut.
Mutta, mikään ei ole yksinkertaista.
Siksi itsekään en nyt edes jaksa ajatella tätä aihetta. - ...
** ** kirjoitti:
Tuon olen minäkin kirjoittanut useammankin kerran. Asioista on helppo olla jyrkkiä mieliä, jos ajattelee, että ne ovat ajankohtaisia, sitten joskus.
Elämänhalu on ihmisen perustavin halu, olet sinäkin joskus kirjoittanut.
Mutta, mikään ei ole yksinkertaista.
Siksi itsekään en nyt edes jaksa ajatella tätä aihetta.Katolilaiset.
Enempi uskospolitiikkaa, kuin vanhuspolitiikkaa. N'issä asioissa puhuu enenpi uskikset, kuin muut ihmiset. Se on Eu se..Ota pois tai muuta muualle..
=DW=
- .....
Näin on," Elämänhalu on ihmisen perustavin halu".
Viimeiseen asti. Olen ollut eutanasian kannattaja, tämä yksi lause sai pysähtymään.
Toisaalta olen liian paljon nähnyt ihmisiä jotka ovat verrattavissa kasviin, vaan en tiedä siitäkäkään kaikkea. Joten en voi snoa jyrkästi mikä on oikein.- ...
Ei kyseessä ole "elämänhalu", kyse on kuoleman pelosta.
Meitsi sitä mieltä, eutanasia sallittava. Tavallaan sama on olemassa suomessakin, kaapissa. Hoitotestamentti. Siinä vaan se viiittumainen puoli, että sitten, jossain vaiheessa, ihminen kidutetaan hengiltä, vaikka järkevämpi vaihtoehto tottakai olisi syanidipiikki.
=DW= - öh--*
... kirjoitti:
Ei kyseessä ole "elämänhalu", kyse on kuoleman pelosta.
Meitsi sitä mieltä, eutanasia sallittava. Tavallaan sama on olemassa suomessakin, kaapissa. Hoitotestamentti. Siinä vaan se viiittumainen puoli, että sitten, jossain vaiheessa, ihminen kidutetaan hengiltä, vaikka järkevämpi vaihtoehto tottakai olisi syanidipiikki.
=DW=Näin on, jossain vaiheessa ihminen lakkaa syömästä ja juomasta. Pitääkö antaa ravintoa ja netettä suonensisäisesti?
Onko parempi auttaa siirtymään tuonpuoleiseen vaikkapa lääkkeiden avulla kuin odottaa että ihminen kuolee viimein kiduttuaan, janoon ja ravinnon puutteeseen. - *******
öh--* kirjoitti:
Näin on, jossain vaiheessa ihminen lakkaa syömästä ja juomasta. Pitääkö antaa ravintoa ja netettä suonensisäisesti?
Onko parempi auttaa siirtymään tuonpuoleiseen vaikkapa lääkkeiden avulla kuin odottaa että ihminen kuolee viimein kiduttuaan, janoon ja ravinnon puutteeseen.Eiköhän hoitohenkilöstö mieti nuo asiat meitä viisaammin.
öh--* kirjoitti:
Näin on, jossain vaiheessa ihminen lakkaa syömästä ja juomasta. Pitääkö antaa ravintoa ja netettä suonensisäisesti?
Onko parempi auttaa siirtymään tuonpuoleiseen vaikkapa lääkkeiden avulla kuin odottaa että ihminen kuolee viimein kiduttuaan, janoon ja ravinnon puutteeseen.Vanha ihminen ei kuole "janoon ja ravinnon puutteeseen" vaan siihen että tarpeeksi kauan elon polkuja tallattuaan ihmsen elimistön vaan hiippuu ja eri elinten toiminnot alkavat hiipua. Janon ja nälän tunne hiipuvat ja onko sillä enää elämän loppuvaiheessa viimeisten päivien ollessa kyseessä enää merkitystä?Vai onko teillä sellainen käsitys että vanhus syö ja juo hyvällä rukahalulla viimeiseen hengenvetoon asti? Mites ennen vanhaan kun vanhukset kuolivat vanhuuteen kotona?Mitä tarkoittaa luonnnollinen kuolema?Eikö ihminen saa enää kuolla vanhuuteen luonnollisesti?
Lääkkeiden avulla "auttaminen tuonpuoleiseen" silloin kun ihminen ei sitä itse toivo, halua tai pyydä eikä suomessa sittenkään, on murha.
- Vastustan
Jos ja kun eutanasia laillistetaan toivottavasti se tulee ainoastaan ja vain käyttöön niissä tapauksissa, joissa mitään muuta ei ole enää tehtävissä. Ja jokainen saisi päättää vain omasta elämästään ja sen arvosta, ei toisten.
- ? + -
Karsealta tuntuisi, ainakin minusta, olla virallistettu pyöveli. Ei ainakaan minun mieli kestäisi.
Vaikka rahastahan moni tekee mitä vain. - Vastustan
? + - kirjoitti:
Karsealta tuntuisi, ainakin minusta, olla virallistettu pyöveli. Ei ainakaan minun mieli kestäisi.
Vaikka rahastahan moni tekee mitä vain.Juu toiset rahasta ja toiset..................... kai niitä niitäkin löytyy jotka tekisivät pyövelin hommia ilmaiseksikin.
- ...
? + - kirjoitti:
Vaikka rahastahan moni tekee mitä vain.Mnaah.
Lekurit on nykyisin virallisia kiduttajia. Niillä rasitteena Hippograteen vala ja suomen lainsäädäntö. Tietenkin, ihmisen oma halu on ratkaiseva. Mutta entä jos haluaa kuolla, ei pysty itsemurhaan, apua ei saa, sitten tapetaan sairaalassa nestehukkaan ?
Perkuleen iso ero asioissa.
=DW= - -----
... kirjoitti:
Mnaah.
Lekurit on nykyisin virallisia kiduttajia. Niillä rasitteena Hippograteen vala ja suomen lainsäädäntö. Tietenkin, ihmisen oma halu on ratkaiseva. Mutta entä jos haluaa kuolla, ei pysty itsemurhaan, apua ei saa, sitten tapetaan sairaalassa nestehukkaan ?
Perkuleen iso ero asioissa.
=DW=Eutanasiaa on todellisuudessa harjoitettu jo ikuisuuden.
Appiukko sai aivoinfarktin, pidettiin hengityskoneessa viikon.
Irroitettiin koneesta, kun ei hengittänyt, kuoli.
Niin olen kuullut monien muidenkin tehneen.
Kyllä täältä kukin lähtee hermoilemattakin.
- ...................
niinkauan kun ihmisellä on järkipäässä, pystyy puhumaan,
eikä halua kuolla, on häntä hoidettava asiallisesti,
vainsiinätapauksessa jos ihminen on muuttunu niisanotuksi "kasviksi "
ja lääkärit on varmoja ettei tilanne tule paranemaan koskaan,
voidaan harkita eutanasiaa.Ihmisellä on aina ihmisarvo, niin auan kuin henki pihisee.Kenelläkään ei ole oikeutta riistää toisen henkeä. Ihmisarvo ei katoa ihisestä hänen elinaikanaan.
- Tase pappa
lusiina_ kirjoitti:
Ihmisellä on aina ihmisarvo, niin auan kuin henki pihisee.Kenelläkään ei ole oikeutta riistää toisen henkeä. Ihmisarvo ei katoa ihisestä hänen elinaikanaan.
Eutanasiassa ei kukaan riistä toisen henkeä. Ainoastaan lähtevä päättää asian.
Lääkärien on todettava kuolemaa haluavan olevan henkisesti oikeustoimikelpoinen.
Lääkintähenkilöstö ainoastaan annostelee aineet ja järjestää kliinistä apua. Ainoastaan lähtevä itse, omin käsin voi otta tappavan annoksen lääkettä, sitä ei anna kukaan muu.
Jos joku muu antaa lääkkeen, syyllistyy murhaan, vaikka sen antaisikin armosta.
Sellainen on laki ja käytäntö niissä maissa, missä eutanasia on sallittu.
Ei ole pitkäkään aika, kun TV näytti yhden ranskalais-naisen elämänsä kidutuksen päättäneen matkan alusta loppuun saakka. Tytär hyvästeli äitinsä seuraten tapausta alusta loppuhuipennukseen asti. Hänkin joutui tyynesti toteamaan hetken olleen oikea, Äidin siirtymiseen tuopuoleiseen.
Oli vaikeaa sulatettavaa, mutta juhlava tapaus. Siinä tilanteessa sellainen ratkaisu Naisen kohdalla tuntui katsojastakin aivan oikealta ratkaisulta.
Ei siis tuomita. Tase pappa kirjoitti:
Lääkärien on todettava kuolemaa haluavan olevan henkisesti oikeustoimikelpoinen.
Lääkintähenkilöstö ainoastaan annostelee aineet ja järjestää kliinistä apua. Ainoastaan lähtevä itse, omin käsin voi otta tappavan annoksen lääkettä, sitä ei anna kukaan muu.
Ei ole pitkäkään aika, kun TV näytti yhden ranskalais-naisen elämänsä kidutuksen päättäneen matkan alusta loppuun saakka. Tytär hyvästeli äitinsä seuraten tapausta alusta loppuhuipennukseen asti. Hänkin joutui tyynesti toteamaan hetken olleen oikea, Äidin siirtymiseen tuopuoleiseen.
Oli vaikeaa sulatettavaa, mutta juhlava tapaus. Siinä tilanteessa sellainen ratkaisu Naisen kohdalla tuntui katsojastakin aivan oikealta ratkaisulta.
Ei siis tuomita.Nimenomaan, ainoastaan lähtevä päättää asian. Ei kukaan muu.
- r.p.
Tase pappa kirjoitti:
Ei siis tuomita.Tase pappa
Sekoitat eutanasian ja avustetun itsemurhan. Jälkimmäinenhän on Suomessa sallittu, eutanasia ei.
"lusiina_"
Kuka niin sanoo?
Mistä olet arvosi löytänyt/kopioinnut?
H.hunkz
Minä sanon ja tarkoitan sitä. Ei se ole mistään kopioitua.Ja olen nähnyt kärsimystä ja kuolemaakin enemmän kuin moni muu täällä, veikkaisin.
Se on ihan minussa sisällä, siis olen kai löytänyt sen äidinmaidossa ja sitä rataa. Arvomaailma kait periytyy sukupolvelta toiselle. En tiedä seliittä tämän fiksummin. Ihminen on ainutlaatuinen ja häntä ei lahdata kuin eläintä.Kenelläkään ei ole siihen oikeutta muuta kuin hänellä itsellään esittää edes se toive.Kukaan muu ei voi päättää sinun elämästäsi ja sen arvosta.- :))))))))))))
lusiina_ kirjoitti:
hunkz
Minä sanon ja tarkoitan sitä. Ei se ole mistään kopioitua.Ja olen nähnyt kärsimystä ja kuolemaakin enemmän kuin moni muu täällä, veikkaisin.
Se on ihan minussa sisällä, siis olen kai löytänyt sen äidinmaidossa ja sitä rataa. Arvomaailma kait periytyy sukupolvelta toiselle. En tiedä seliittä tämän fiksummin. Ihminen on ainutlaatuinen ja häntä ei lahdata kuin eläintä.Kenelläkään ei ole siihen oikeutta muuta kuin hänellä itsellään esittää edes se toive.Kukaan muu ei voi päättää sinun elämästäsi ja sen arvosta.Älä välitä, hänen mielestään kaikki kopiomme häntä. Hänhän on sanatkin keksinyt.
lusiina_ kirjoitti:
hunkz
Se on ihan minussa sisällä, siis olen kai löytänyt sen äidinmaidossa ja sitä rataa. Arvomaailma kait periytyy sukupolvelta toiselle. En tiedä seliittä tämän fiksummin. Ihminen on ainutlaatuinen ja häntä ei lahdata kuin eläintä.Kenelläkään ei ole siihen oikeutta muuta kuin hänellä itsellään esittää edes se toive.Kukaan muu ei voi päättää sinun elämästäsi ja sen arvosta."lusiina_"
Minulla on kaveri nimeltä Jesse.
Hän on kertonut jo kauan sitten, kun katselimme mitä faijansa luomisesta tuli, että aikasti raaka tulos hyvästä yrityksestä.
Silloin ukkonen jyrähti, Jesse naurahti todeten: Faija ei oikein ymmärrä minua.
Kysyin äsken Jesseltä: Mihin helvetiaan nyt ollaan menossa?
Sinne minne luomisessa maailmaa ohjattiinkin, kaaoksen tuomaan uudistumiseen, kehitykseen johon ei jämähtäminen anna mahdollisuuksia.
No mää sit? Saanks mä kuolla ennen sitä?
Et saa, sinun tehtävänäsi on ohjata minua jos faija kuolee, tuo sitkeä hölmö vanhus.
Usko pois, Saara nauraa usein helpottuneesti vuoksesi.
Lusiinasta hän sanoi sen verran, että muinaisista ihmis-luista tulee löytymään hänen sukunsa hampaan-jälistä tarpeeksi DNA:ta.
Karsee ristiinnaulemus, eikö vain? Nauroi Jesse.
H.- ?--?
hunksz kirjoitti:
"lusiina_"
Hän on kertonut jo kauan sitten, kun katselimme mitä faijansa luomisesta tuli, että aikasti raaka tulos hyvästä yrityksestä.
Sinne minne luomisessa maailmaa ohjattiinkin, kaaoksen tuomaan uudistumiseen, kehitykseen johon ei jämähtäminen anna mahdollisuuksia.
Et saa, sinun tehtävänäsi on ohjata minua jos faija kuolee, tuo sitkeä hölmö vanhus.
Lusiinasta hän sanoi sen verran, että muinaisista ihmis-luista tulee löytymään hänen sukunsa hampaan-jälistä tarpeeksi DNA:ta.
H.Huvitutko itse höpinöistäsi?
?--? kirjoitti:
Huvitutko itse höpinöistäsi?
"?--?"
Sitä armoa ei minulle ole suotu, ei ainakaan vakavissa asioissa.
H.hunksz kirjoitti:
"lusiina_"
H.hunksz
Minä olen yksinkertainen ihminen ja elän yksinkertaista elämää, aika suoraviivaista mutta sinällään myös turvalloistakin. Ja siksi sanonkin: en älyä mitään tuosta ylläolesvasta kirjoituksesta, siis ei kohtaa ollenkaa :). Enkä yritäkkään ymmärtää. Mutta ei se mitään. olet arvokas tuollaisena, silti voidaan kulkea rinnakkain, hymyssä suin ja vaihtaa ajatuksia(kin)
Yksi vain jäi kaivelemaan: tarpeeksi DNA:ta mihin ?:)lusiina_ kirjoitti:
hunksz
Minä olen yksinkertainen ihminen ja elän yksinkertaista elämää, aika suoraviivaista mutta sinällään myös turvalloistakin. Ja siksi sanonkin: en älyä mitään tuosta ylläolesvasta kirjoituksesta, siis ei kohtaa ollenkaa :). Enkä yritäkkään ymmärtää. Mutta ei se mitään. olet arvokas tuollaisena, silti voidaan kulkea rinnakkain, hymyssä suin ja vaihtaa ajatuksia(kin)
Yksi vain jäi kaivelemaan: tarpeeksi DNA:ta mihin ?:)"lusiina_"
Kaikille ihmisille ei osaa ole annettu, useimmat elävät vain Statisteina.
Ei sekään ole pahasta.
DNA on kuin kuolleen isän/äidin jalan-jälki, lumen alta paljastuneessa kukka-penkissä.
Kun sä lähdit joskus pois, Itku vain jää.
Niin viisaat, kuin idiootitkin, voivat kävellä käsikkäin, hymyillen.
Kumpikin sitten omiaan ajatellen.
H.hunksz kirjoitti:
"lusiina_"
Kaikille ihmisille ei osaa ole annettu, useimmat elävät vain Statisteina.
Ei sekään ole pahasta.
DNA on kuin kuolleen isän/äidin jalan-jälki, lumen alta paljastuneessa kukka-penkissä.
Kun sä lähdit joskus pois, Itku vain jää.
Niin viisaat, kuin idiootitkin, voivat kävellä käsikkäin, hymyillen.
Kumpikin sitten omiaan ajatellen.
H.hunksz
Juujuu mut mikä on tarpeeksi Dna:ta? Kun itksu lakkaa, esiin nousevat Hyvätja Rakkaat muistotlusiina_ kirjoitti:
hunksz
Juujuu mut mikä on tarpeeksi Dna:ta? Kun itksu lakkaa, esiin nousevat Hyvätja Rakkaat muistotanteeks anteeks kirotusvirheet :(
lusiina_ kirjoitti:
hunksz
Juujuu mut mikä on tarpeeksi Dna:ta? Kun itksu lakkaa, esiin nousevat Hyvätja Rakkaat muistot"lusiina_"
Minun tarinani ovat heille, jotka kynttilän kanssa kulkevat kuolleitten teille.
Kommenttisi on kopio ajatuksistani.
Kirjoitusvirheet auttavat tunnistamaan sinut.
Niin usein ihminen uskoo olevansa fiksu ja filmaattinen.
Turhan usein älyttömät ottavat osaa.
H.hunksz kirjoitti:
"lusiina_"
Minun tarinani ovat heille, jotka kynttilän kanssa kulkevat kuolleitten teille.
Kommenttisi on kopio ajatuksistani.
Kirjoitusvirheet auttavat tunnistamaan sinut.
Niin usein ihminen uskoo olevansa fiksu ja filmaattinen.
Turhan usein älyttömät ottavat osaa.
H.Niinpä, joskus joutuu tarinoimaan synkilläkin? poluilla. Periytyykö ihmisen arvot, ajatukset ja käsitys elämästä ja siitä mitä on tärkeää dna:n kautta yssin vai vaikuttaako siinä myös ympärisötekijät tai muut kasvu-, kokemus- ja kehitysolosuhteet tai ns. elämänohtalo?Minkä arvon annat toisen ihmisen elämälle ja hänen kokemusmaailmalleen asioista?
Nojaa, minut tunnistaa rekisteröidystä nikistä, ainakin useimmiten :).Rehellisesti tyhmyytensä ja vajavaisuutensa kirjoitustensa kautta tunnustaen.
Meissä "älyttömissä" voi piillä uskomaton voimavara, ainakin jossain mielessä. On meistä johonki :)lusiina_ kirjoitti:
Niinpä, joskus joutuu tarinoimaan synkilläkin? poluilla. Periytyykö ihmisen arvot, ajatukset ja käsitys elämästä ja siitä mitä on tärkeää dna:n kautta yssin vai vaikuttaako siinä myös ympärisötekijät tai muut kasvu-, kokemus- ja kehitysolosuhteet tai ns. elämänohtalo?Minkä arvon annat toisen ihmisen elämälle ja hänen kokemusmaailmalleen asioista?
Nojaa, minut tunnistaa rekisteröidystä nikistä, ainakin useimmiten :).Rehellisesti tyhmyytensä ja vajavaisuutensa kirjoitustensa kautta tunnustaen.
Meissä "älyttömissä" voi piillä uskomaton voimavara, ainakin jossain mielessä. On meistä johonki :)"lusija"
H.hunksz kirjoitti:
"lusija"
H.Nii, elämänlusija :)
Eli nyt sinä sitten Jesseä ohjaat kehittämään kaaoksen tuomassa uudistumisessa jos hänen faijansa kuolee? Sinä olet siis ympäristötekijä :))
- Tase pappa
Hyvät palstalaiset. Auttakaa nyt miestä mäessä.
hunksz on masentunut. Tänään ei oikein kukaan tunnu suuttuvan miehen sekoilusta. Haukkukaa edes vähän.
Häntä ei huomioida tarpeeksi. Sehän masentaa ja vetää mielen matalaksi.
Korkelaatuiset hengentuotteet jäävät sinne syvimpään sisimpään.
Liekö Kamera kanissa, vai mikä on pimittänyt Kirkon Kiviaidan.
Syy nyt on kumminkin täällä palstalaisissa.
Nyt naiset pari runonpätkää ja lirkun larkkua kehiin, karvoilla ja kainalohiellä höystettynä.
Saadaan mies taas elementtiinsä. Muutoin palsta aivan huutaa tyhjyyttään.
Eihän nämä eutanasiajutut ja muut vakavat asiat ole mitään asioita.
Runoa sen olla pitää, ylimpänä runoilijana herra h. Kyllä se sitten siitä taas lähtee.- ://
Johan täällä on liikaakin runokkeita. Ei ole kiinnostusta kuulua lirkkuiluihinsa.
"Tase pappa"
Hän rauhoittuu nyt.
Kyllä minä aina saan ansioni mukaan.
Kuten kaikki muutkin.
"Katse hölmönä annan sen haahuilla vain, kun en tiedä mitä taas tuleman pitää,
ihmetellen, munako mua taas johtaa, miksi se vaivaa mua aina.
Miks ei ihmisen myrkky vaikuttaa ala, munien kuorta kalvaa,
saisin kokea kokkelin vapauden, antaa Voilla ihmisen laittaa"
H.- k/k
hunksz kirjoitti:
"Tase pappa"
Hän rauhoittuu nyt.
Kyllä minä aina saan ansioni mukaan.
Kuten kaikki muutkin.
"Katse hölmönä annan sen haahuilla vain, kun en tiedä mitä taas tuleman pitää,
ihmetellen, munako mua taas johtaa, miksi se vaivaa mua aina.
Miks ei ihmisen myrkky vaikuttaa ala, munien kuorta kalvaa,
saisin kokea kokkelin vapauden, antaa Voilla ihmisen laittaa"
H.Voihan vee,nyt sä ittes ylitit oli meinaan sellanen runopläjäys ettei paremmasta väliä.
Mahtaakohan eikka pyöriä leposijallaan. k/k kirjoitti:
Voihan vee,nyt sä ittes ylitit oli meinaan sellanen runopläjäys ettei paremmasta väliä.
Mahtaakohan eikka pyöriä leposijallaan."k/k"
Sikäli kun kommentoija on ihan ihtiään, niin kiitän Einon puolesta.
Kyllä hänkin halusi jättää jätöksiään, jopa talonmiehille :)
Mites se runo menikään... kun kevät koittaa, niin palatkaa.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472