RKP aloitti sodan persuja vastaan

suomenkielinen1

26

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kosmori

      Hienoa kuitenkin, että kyseinen sota on nostanut esiin Perussuomalaiset. Johtaa tulevissa vaaleissa siihen, että olivatpa persut mitä mieltä tahansa muista asioista, niin äänet napsahtaa sinne, mikäli puoluejohto on edelleen samanmielinen pakkoruotsin muuttamisesta vapaaehtoiseksi. Muiden puolueiden "pakkoruotsi pois" edustajille annetut äänet menevät hukkaan, koska heidän puolejohtonsa on RKP edustajien valvonnassa. Muissa puolueissa on pakkoruotsittajia eli RKPeen "valvojat" vahtimassa, että pakkoruotsi on ja pysyy. Mikään muu puoluejohto ei ole ilmoittanut, että ajaa pakkoruotsin vapaaehtoistamista ja niinhän kukin puolue tekee, miten puoluejohto päättää

      • rautaako?

        "mikäli puoluejohto on edelleen samanmielinen pakkoruotsin muuttamisesta vapaaehtoiseksi"

        Timo Soini: "Tvåspråkigheten är en rikedom"

        PS on rintamakarkuruudellaan tuennut pakkoruotsia enemmän kuin mihin RKP olisi ikinä yltänyt. Kun PS sabotoi järkevän hallituksen muodostamista ja pakotti maahan luonnottoman hallituksen, hallituspuolueiden piti ensin löytää mahdollisimman paljon yhteisiä päämääriä ohjelmaan, koska tärkeissä talouspoliittsissa kysymyksissä oltiin liian kaukana toisistaan.

        Yhteinen sävel löytyi helposti. Kaikki PS:n änkyrälinjaukset pantiin juuri päinvastaiseen suuntaan. Maahanmuutto, vihreät verot, kaksikielisyys, kehitysapu, pakkoruotsi, eurotuki ja puolustuspolitiikka pantiin korostettuun anti-jytky asentoon.

        PS sai maan historian suurimman vaalivoiton mutta onnistui aiheuttamaan maan historian suurimman poliittisen tappion.

        Kahden vuoden aikana mikään ei osoita että Soini olisi kehittämässä puoluettaan poliittiseksi toimijaksi. Edelleenkin hän harrastaa vainjusulointia ja lööppivaalikampanjaa. Puolueella ei edelleenkään ole linjaa, kyvykkäitä poliittisia toimijoita tai yhteiskunnalllista tukiverkostoa.

        Seuraavalla kerralla en usko että Soini enään uskaltaa uskoa siihen että kansan menee hänen selityksiin jos hän itse ilmoittaa jäävänsä pois hallituksesta. Siksi hän nyt ärsyttää kaikkia tulevia kumppneitaan siinä määrin ettei kukaan halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Sitten hän voi pukea ylleen martyyrinviitan ja toivoa että tyhmimmät eivät ymmärrä hänen huijannenn taas. Ja jatkaa jusulaplokilööppikampanjaansa seuraavia vaaleja silmälläpitäen.


    • Ummagummat

      Miten kummallista, jos käyttäydyn tänne tulleita pakolaisia kohtaan samalla tavalla, kun RKP suomenkielisiä kohtaan, niin minua haukutaan rasistiseksi paskiaiseksi, jolla on jo menneen maailman arvot.

      • rautaako?

        "Miten kummallista, jos käyttäydyn tänne tulleita pakolaisia kohtaan samalla tavalla, kun RKP suomenkielisiä kohtaan"

        Miten RKP käyttäytyy suomnekielisiä kohtaan eri tavalla kuin muunkielisiä kohtaan.

        Ja miten sinä siis käyttäydyt maahanmuuttajia kohtaan? Oletko mennyt kaikkien nettiänkyräkanpanjojen vipuun? Voi reppanaa.


    • omaan nilkkaan

      Pakkoruotsi on helisemässä RKP:n aloittaman sodan takia.

      • rautaako?

        "Pakkoruotsi on helisemässä RKP:n aloittaman sodan takia. "

        Pakkoruotsi on vahvemmassa vedossa kuin vuosiin. Suurin yksittäinen vahvistaja on PS, joka ärsytti kaikkie a muita puolueita laatimaan viimeisen päälle anti-jytky hallitusohjelman. Siitä sai merkittävästi tuulta purjeisiin mm. kaksikielisyys ja pakkoruotsi.

        Kyllä Kepu taistaa sittenkinolla teille paljon parempi vaihtoehto. PS ei ole tähän päivään saakka lunastanut ensimmäistäjkään lupaustaan, mutta on sen sijaan keränyt änkyröiden äänet pois ja mitätöineet ne. Näin hyvin harva änkyrä-ääni heijastuu maamme politiikkaan.


      • pakkoruotsi 4 life

        eikä ole. Kannatan PAKKORUOTSIA, lisää pakkoruotsia vähä-älyisille ( Persuille), niin voistte Tala svenska som civilserat folk gör. Ja eikä luolamies kieltä (Ugrikieltä), mistä ei ole mitään hyötyä kenellekkään.


      • Vesa Kaitera
        rautaako? kirjoitti:

        "Pakkoruotsi on helisemässä RKP:n aloittaman sodan takia. "

        Pakkoruotsi on vahvemmassa vedossa kuin vuosiin. Suurin yksittäinen vahvistaja on PS, joka ärsytti kaikkie a muita puolueita laatimaan viimeisen päälle anti-jytky hallitusohjelman. Siitä sai merkittävästi tuulta purjeisiin mm. kaksikielisyys ja pakkoruotsi.

        Kyllä Kepu taistaa sittenkinolla teille paljon parempi vaihtoehto. PS ei ole tähän päivään saakka lunastanut ensimmäistäjkään lupaustaan, mutta on sen sijaan keränyt änkyröiden äänet pois ja mitätöineet ne. Näin hyvin harva änkyrä-ääni heijastuu maamme politiikkaan.

        Rautaako? kirjoitti :"Pakkoruotsi on vahvemmassa vedossa kuin vuosiin."


        Varmasti ei ole. Ohessa otteita RKP:n sisäiseen käyttöön tarkoitetuista ohjeista. Eipä niistä juuri löydy voittajan otetta.

        Ohjeita kaikille ruotsalaisuuden ystäville:* (ruotsinkielestä suomensi Minor Verba)

        "....Saattamalla määrätyt poliittiset toiminnot epäilyttäviksi tai vieläpä rikollisina tekoina rangaistaviksi on mahdollista harjoittaa sensuuria koskematta sananvapauden perusoikeuteen... Sanomisen vapaudella ei saa olla erityisasemaa, pikemminkin päinvastoin, se kuuluu ensimmäisiin rajoitettaviin voimansa ja tehokkuutensa ansiosta... On voitava kieltää julkaisemasta sellaisiakin tosiasioita joiden faktuaalisuus tiedetään. On voitava kieltää tiedoiksi nimitetyt epävarmat tai epätäydelliset informaatiot sekä kumpaisiinkin edellisiin kohdistuvat mielipiteet... On eliminoitava kiihotuksen mahdollisuuskin. "

        "Hyökkäävällä, ylimielisellä ja loukkaavalla sävyllä emme pääse eteenpäin. Nykyisessä tilanteessa voi suomalaisten suhteen onnistua vain puhumalla ystävällisesti ja hillitysti. Pureva väittely ei edistä asiaamme, vaan on sille turmioksi. Emmehän halua vaarantaa tulevia vaaleja leimautumalla kiihkoilijoiksi. Äärimmäisyyslinjasta on nyt keskustelufoorumeilla luovuttava joksikin aikaa ja jätettävä ainakin likaisimmat temput hetkeksi reserviin. Niidenkin aika kyllä tulee vielä."

        "Kyselyjen mukaan potentiaaliset äänestäjämme eivät ole kokeneet myönteisenä julkisuudessa käytyä keskustelua... Osa kansasta on pitänyt kantojamme avoimen propagandistisina.... Suomalaisten vähättely ja heidän järjestöjensä mustamaalaus ei toimi... On oltava suomalaisten valtaosan kanssa yhtä mieltä - silloinkin kun se on väärässä, jos näin voimme saavuttaa asettamamme päämäärät. On vain keksittävä kuinka tämä olisi parhaiten toteutettavissa..."

        "On kehiteltävä informatiivisia tekniikoita, joiden todistusvoimaa vastaan on vaikea suojautua..."

        "Nimittelyiden, eli pelkistettyjen muutaman ominaisuuden varaan rakennettujen stereotypioiden käyttö on tietenkin osa tätä päivää. Niillä saamme osoitettua sylkykupin.... Suomalaisten toiminnan kyseenalaistaminen ja suoranainen likaaminen eivät kuitenkaan toteuta tarkoituksiaan ellemme samalla kykene saamaan oman asemamme, kantamme ja tavoitteittemme puhtautta hohtamaan selkeästi ja kirkkaasti kaikenlaista suomalaista hämäryyttä vastaan..."

        "Kun suomalaisuuden toimijoista ryhdytään uskottelemaan jotakin, johon koko kansan pitäisi uskoa, siitäkin huolimatta että nämä ovat heidän maanmiehiään ja edustavat useimmiten heidän omia kantojaan... on mieliin tehtävän vaikeudesta johtuen käytännöllisintä iskostaa uudestaan ja uudestaan karrikoidun stereotypian varaan rakentuva profiili... Tämä profiili on saatava suomalaisuuden kannattajien myös omaksumaan itsestään... …On keksittävä asianomaisista henkilöistä tai heidän elämäntavoistaan sellaisia tosiasioita tai niiden puuttuessa totuudeksi kuviteltavia piirteitä, joiden varaan voi sepittää leimatun luonteen. Nämä tiedot on tarjottava sensaatiomaisena paljastuksena, jollaisiin suomalainen yleisö on tutkimusten mukaan mieltynyt.... Yritykset leimata edellä kuvatulla tavalla ovat viime aikoina keskittyneet voimakkaasti "fasistiyhteyksien" esiintuomiseen... Historiaa on kuitenkin juuri tältä osin äärimmäisen vaarallista käyttää suomalaisten ja heidän järjestöjensä leimaamiseen.... Olemme jo saaneet tuntea nahoissamme kuinka oma uskottavuutemme on päinvastoin alkanut murentua. Doktriiniamme on siksi muutettava radikaalisti..."

        "On luotava informaatiota joka on sisältävinään kriittisen asenteen ja joka perustuu harhautetun älyllisen aktiviteetin varaan... Ohjelmatoiminnan kautta on saavutettavissa yleisöjä, jotka saadaan omaksumaan käsitystemme mukaista informatiivista ainesta... olkoon ohjelmatarjonta luonteeltaan tiedottavaa, kasvattavaa, taiteellista, viihteellistä, tai uskonnollista... Voimme kutsua tätä indoktrinaation sijaan "taivuttelevaksi viestinnäksi..."

        "Kuinka suhtautua sananvapauteen ja mahdottomuuteen tukahduttaa sen vallitessa kriittiset arviot... Kuinka rajoittaa jo olemassa olevien suomalaisjärjestöjen sananvapautta...?"


      • Vesa Kaitera
        Vesa Kaitera kirjoitti:

        Rautaako? kirjoitti :"Pakkoruotsi on vahvemmassa vedossa kuin vuosiin."


        Varmasti ei ole. Ohessa otteita RKP:n sisäiseen käyttöön tarkoitetuista ohjeista. Eipä niistä juuri löydy voittajan otetta.

        Ohjeita kaikille ruotsalaisuuden ystäville:* (ruotsinkielestä suomensi Minor Verba)

        "....Saattamalla määrätyt poliittiset toiminnot epäilyttäviksi tai vieläpä rikollisina tekoina rangaistaviksi on mahdollista harjoittaa sensuuria koskematta sananvapauden perusoikeuteen... Sanomisen vapaudella ei saa olla erityisasemaa, pikemminkin päinvastoin, se kuuluu ensimmäisiin rajoitettaviin voimansa ja tehokkuutensa ansiosta... On voitava kieltää julkaisemasta sellaisiakin tosiasioita joiden faktuaalisuus tiedetään. On voitava kieltää tiedoiksi nimitetyt epävarmat tai epätäydelliset informaatiot sekä kumpaisiinkin edellisiin kohdistuvat mielipiteet... On eliminoitava kiihotuksen mahdollisuuskin. "

        "Hyökkäävällä, ylimielisellä ja loukkaavalla sävyllä emme pääse eteenpäin. Nykyisessä tilanteessa voi suomalaisten suhteen onnistua vain puhumalla ystävällisesti ja hillitysti. Pureva väittely ei edistä asiaamme, vaan on sille turmioksi. Emmehän halua vaarantaa tulevia vaaleja leimautumalla kiihkoilijoiksi. Äärimmäisyyslinjasta on nyt keskustelufoorumeilla luovuttava joksikin aikaa ja jätettävä ainakin likaisimmat temput hetkeksi reserviin. Niidenkin aika kyllä tulee vielä."

        "Kyselyjen mukaan potentiaaliset äänestäjämme eivät ole kokeneet myönteisenä julkisuudessa käytyä keskustelua... Osa kansasta on pitänyt kantojamme avoimen propagandistisina.... Suomalaisten vähättely ja heidän järjestöjensä mustamaalaus ei toimi... On oltava suomalaisten valtaosan kanssa yhtä mieltä - silloinkin kun se on väärässä, jos näin voimme saavuttaa asettamamme päämäärät. On vain keksittävä kuinka tämä olisi parhaiten toteutettavissa..."

        "On kehiteltävä informatiivisia tekniikoita, joiden todistusvoimaa vastaan on vaikea suojautua..."

        "Nimittelyiden, eli pelkistettyjen muutaman ominaisuuden varaan rakennettujen stereotypioiden käyttö on tietenkin osa tätä päivää. Niillä saamme osoitettua sylkykupin.... Suomalaisten toiminnan kyseenalaistaminen ja suoranainen likaaminen eivät kuitenkaan toteuta tarkoituksiaan ellemme samalla kykene saamaan oman asemamme, kantamme ja tavoitteittemme puhtautta hohtamaan selkeästi ja kirkkaasti kaikenlaista suomalaista hämäryyttä vastaan..."

        "Kun suomalaisuuden toimijoista ryhdytään uskottelemaan jotakin, johon koko kansan pitäisi uskoa, siitäkin huolimatta että nämä ovat heidän maanmiehiään ja edustavat useimmiten heidän omia kantojaan... on mieliin tehtävän vaikeudesta johtuen käytännöllisintä iskostaa uudestaan ja uudestaan karrikoidun stereotypian varaan rakentuva profiili... Tämä profiili on saatava suomalaisuuden kannattajien myös omaksumaan itsestään... …On keksittävä asianomaisista henkilöistä tai heidän elämäntavoistaan sellaisia tosiasioita tai niiden puuttuessa totuudeksi kuviteltavia piirteitä, joiden varaan voi sepittää leimatun luonteen. Nämä tiedot on tarjottava sensaatiomaisena paljastuksena, jollaisiin suomalainen yleisö on tutkimusten mukaan mieltynyt.... Yritykset leimata edellä kuvatulla tavalla ovat viime aikoina keskittyneet voimakkaasti "fasistiyhteyksien" esiintuomiseen... Historiaa on kuitenkin juuri tältä osin äärimmäisen vaarallista käyttää suomalaisten ja heidän järjestöjensä leimaamiseen.... Olemme jo saaneet tuntea nahoissamme kuinka oma uskottavuutemme on päinvastoin alkanut murentua. Doktriiniamme on siksi muutettava radikaalisti..."

        "On luotava informaatiota joka on sisältävinään kriittisen asenteen ja joka perustuu harhautetun älyllisen aktiviteetin varaan... Ohjelmatoiminnan kautta on saavutettavissa yleisöjä, jotka saadaan omaksumaan käsitystemme mukaista informatiivista ainesta... olkoon ohjelmatarjonta luonteeltaan tiedottavaa, kasvattavaa, taiteellista, viihteellistä, tai uskonnollista... Voimme kutsua tätä indoktrinaation sijaan "taivuttelevaksi viestinnäksi..."

        "Kuinka suhtautua sananvapauteen ja mahdottomuuteen tukahduttaa sen vallitessa kriittiset arviot... Kuinka rajoittaa jo olemassa olevien suomalaisjärjestöjen sananvapautta...?"

        Ohessa lisää otteita RKP:n sisäiseen käyttöön tarkoitetuista ohjeista.

        "On luotava ilmapiiri, jonka vallitessa kielipolitiikkaan osallistumisen kynnys kasvaa kansan keskuudessa. On saatava kansalaiset tuntemaan levottomuutta ja epävarmuutta omista mielipiteistään, jolloin osallistumisalttius keskusteluun jää marginaaliseksi..."

        "... On hyväksyttävä se tosiasia, että on välttämättä päästettävä ääneen myös ihmisiä ja ryhmittymiä, jotka pohjimmiltaan haluavat rajoittaa, kontrolloida ja ohjailla julkista keskustelua. Mielikuva keskustelun avoimuudesta ja vapaudesta on tärkeä..."

        "On kontrolloitava jaettavaa informaatiota... On oleellista etteivät informaation vastaanottajat missään vaiheessa tiedosta miten heihin potentiaalisesti vaikutetaan. Asiat on esitettävä sellaisina, että ne on helppo omaksua. Tarkoituksenmukaisia keinoja ovat tällöin mm. yksinkertaistaminen, pelkistys, toisto ja asioiden esittäminen positiivisia tunteita herättävissä laajemmissa yhteyksissä."

        "Tärkeätä on myös kytkeä omat tavoitteet ja päämäärät tulevaisuuteen ja menestykseen.... Vastakkaisten käsitysten jälkijättöisyys on sen sijaan muistettava jatkuvasti tuoda julki ikään kuin kohteliaasti, mutta samalla kuitenkin lujasti ja määrätietoisesti. Perusteita on tarpeetonta esittää... perustelemiseen lankeaminen saattaa jopa toimia vastoin tavoitteita."


        Minulla on se käsitys, etät joku RKP:n aktiivesita on unohtanut tuon propagandaohjelehtisen hieman väärään paikkaan. Joku RKP:hen nihkeästi suhtautunut on sitten ottanut asiakseen kopioida sen mehukkaimmat kohdat, jotka hän on sitten kääntänyt suomeksi ja pistänyt tälle saitille myöhään eilen illalla. Sieltä minä tuon tekstin kaappasin. Muutamia kappaleita oli alkupeärisiin nettiviesteihin tullut mukaan kahteen kertaan, ja ne tietenkin poistin.

        Kun nuo tekstit lukee, niin nimimerkkien rautaako? ja Forn-jotr kirjoituksiakin rupeaa katsomaan hieman uudesta näkökulmasta.


    • Kaksin kasvoin

      Suomenruotsalaisista on oikein ja sopivaa mennä Tukholmaan sättimään muita suomalaisia, mutta kotimaassa he loukkaantuvat, jos suomenruotsalaisia arvostellaan.

      • härskiä on

        Vähän niinkuin kommunistit kävivät idässä viestittelemässä niin samaa touhua Ruotsin kautta.


      • rautaako?

        "Suomenruotsalaisista on oikein ja sopivaa mennä Tukholmaan sättimään muita suomalaisia"

        Niinkö? Ja tässä samassa ketjussa joku kaverisi väittää ruotsisuomalaisten sätiivän Suomea ja suomalaisia.

        Yrittäkääpä nyt päättää mitenpäin propagandanne oikein menee.


      • Hänrikzon

        rkp ja sen itselleen kieroilema erikoisruokinta asema ja pakkoruotsi, ovat viimeisiä suomalaisen valtio kommunismin linnakkeita.
        Missä muussa Euroopan maassa on vieraan vallan ( Ruotsin ) rahoittama puolue parlamentissa ja jopa hallituksessa ?
        Aaivan. Ei missään.


    • hmmm...

      Suomenruotsalaiset ovat epäisanmaallista porukkaa. Vieraan vallan kielen ja kulttuurin ihailijoita.

      Ja tuollaisia me siedämme jopa hallituksessa !

      • hmmmm....

        miten muka epäisänmaalisia? Olen yhtä paljon Suomalainen kansalainen kun sinä. Ainnut ero on se että mun äidinkieli on ruotsi.


      • härskiä on
        hmmmm.... kirjoitti:

        miten muka epäisänmaalisia? Olen yhtä paljon Suomalainen kansalainen kun sinä. Ainnut ero on se että mun äidinkieli on ruotsi.

        Joo tässä kannattaa erottaa kaksi asiaa eli suomenruotsalaiset ja RKP. Se osa RKP:tä on epäisänmaallista porukkaa, joka yrittää vaikuttaa Suomen politiikkkaan Ruotsin kautta leimaamalla toisia. Esim. aloittajan linkissä tuo nakkikiska juttu on puhdasta epäisänmaallisuutta ja siinä yritetään leimata persuja ja vahingoittaa Suomea.

        Ei pidä täälläkään leimata kaikkia.


      • rautaako?

        "Suomenruotsalaiset ovat epäisanmaallista porukkaa."

        Niinkö? No miksikäpä pitäisi kustua sellasia veijareita jotka väittävät omien maanmiehensä olevan epäisänmaallisia?

        Vierasmaalaisiako? Vai ihan vain sivistymättömiksi örkeiksi?

        Miksi muuten pidät suomenruotsalaisia epäisänmaallisina. Montako suomenruotsalaista tunnet niin hyvin että ylipäätään voit tietää yhtään mitään heidän epäisänmaallisuudestaan.

        Miten muuten määrittelet epäisänmaallisuuden?

        Esimerkiskis rahassa mitattuna suomenruotslaiset ovet jopa himpun verran isänmaallisempia. Myös kansallisen rahallisen tukemisen saralla suomenruotsalaiset ovat keksimäärin isänmaallisa (himpun verran enemmän perintörahaa lahjoitettuna hyviin kansallisiin tarkoituksiin).

        Jotkut mittaavat isänmaallisuutta urheilusuorituksissa. Siinä eivät suomenruotslaiset jää ainakaan jälkeen.

        Toiset mittaavat isnmaallisuutta yhteisten asioiden hoitamisen määrässä. Siinäkään suomenruostalaiset eivät jää jälkeen.

        Suomenruotslaiset suorittavat asepalveluksen vähintään yhtä hartaasti ja hanakasti kuin suomenkieliset.

        Eli miltä osin sinusta suomenrusotalaiset ovat epäisänmaallisia? Noin ihan suomenkielellä ilmaistuna. Nettifennosanaston merkityksiä en jaksaisi lähteä pohtimaan. Nittä ette oikein ymmärrä itsekään.


    • do diin...

      Mitä käpykaartin puskajusseille tänään kuuluu? RKP tekee hallituksessa päätöksiä teidänkin puolesta.

    • ihanko pahoinpitely?

      Marit Af Björksten itkee Aftonbladetissa PS:n vaalivoittoa ja kuinka Suomessa on kuulemma eskaloitunut viha ruotsinsuomalaisia kohtaan, niin ettei ruotsia täällä enää oikein uskalleta puhua jutussa joka on otsikoitu RUOTSINSUOMALAISIA UHKAA PAHOINPITELY SUOMESSA.

      Af Björkesten on saanut Aftonbladetin mukaan kestää koko lapsuutensa vihaa ja häntä on kehoitettu ostamaan menolippua Ruotsiin.

    • rautaako?

      "RKP ja PS ovat selvästi vastakkain. Tämän sodan aloitti RKP. Tässä muistinvirkistystä."

      SDP on myös aloittanut sodan Persuja vastaan. He eivät kysyneet Soinilta ketä nostetaan ministeriksi. Ja tässääkin Soini näki mahdollisuuden jusuloida itseleen sellaisten ääniä jotka eivät lahtiä lue.

      Myös Vasemmistoliitto on aloittanut sodan Persuja vastaan vaatimalla että myös persujen nuorisojärjestön pitäisi osoittaa että sillä on toimintaa ennen kuin kulujen kattamiseen saadaan rahaa.

      Lisäksi Kokoomus on aloittanut sodan kun Katainen toppuuttelee Soinin haukkumis- ja räksyttämisintoa.

      Ja persusissa on sisällissota päällä koko ajan. Jotkut on sitä mieltä että kolmannen varapuheenjohtajan sihteeriksi pyrkijän pitäisi saada nimetä joku muu kuin Soini.

      Säpinä puolueessa on kova. Olmankos vieläkään ei ole ollut aikaa politiikkaan.

      • Suomipoika2

        Jos aloittaa sodan. Pitäis olla myös valmis huitomaan ja ottamaan iskuja vastaan. Eikä mennä vaan maahan inisten makaamaan ja esittää loukkaantunutta.
        Jos kerran isoon ääneen uhoaa olevansa valmis " hinnan " maksamaan.
        Kyllä se pitää myös maksaa.


    • Niiiiiiinpä

      Kyllä meidän Ruotsissa asuvien suomalaisetn kohta kelpaa olla suomalaisia. Ruotsi, kun varmasti ihan kohtapuoleen ottaa käyttöön pakkosuomen. Saamme jälkeläisemme kaikkiin mukaviin virkoihin, koska heillähän on suomi hallussa lapsesta asti ja ruotsi tulee ruotsinkielisen ympäristön ja koulutuksen kautta - ruotsalaille marmattajille sanomme vain, että onhan suomenkielisilläkin pakkoruotsi opiskeltavana. Tulee mukavat oikopolut koulutukseen ja ikioma Suomi-tv, jonka yhdessä ruotsalaisten veronmaksajien kanssa maksamme. Hyviin virkoihin kielensä vuoksi pääseet suomenkieliset ottavat sinne sitten omiaan, suomenkielisiä tietenkin, koska heillä on suomi ja ruotsi parhaiten hallussa. Kun väkeä vähennetään, niin tietenkin poistetaan niitä vain ruotsia osaavia, koska hehän ovat kielensä takia toisen luokan kansalaisia, vaikka omassa maassaan ovatkin. Ja sitten nämä muut etuiluoikeudet ottaisiin heti käyttöön, voitaisiin, siis hetkinen... olisivatko ruotsalaiset sittenkään noin hurjan hölmöjä

      • rautaako?

        "Kyllä meidän Ruotsissa asuvien suomalaisetn kohta kelpaa olla suomalaisia."

        Jep. RKP on tehnyt tiedän eteenne paljon töitä. Vaikka olette "pelkkiä" maahanmuuttajia niin teidän äidinkieli on nostettu kansalliseksi vähemmistökieleksi.

        "Saamme jälkeläisemme kaikkiin mukaviin virkoihin, koska heillähän on suomi hallussa lapsesta asti "

        Ette saa jos siellä otetaan käyttöön virkamiessuomi. Silloin kielitaidottomat ruotsinkieleist saavat muodollisen pätevyyden ja teitä palvellan käytännössä vain ruotsiksi.

        Teidän kannattaisikin ehdottomasti vastustaa virkakielitaitoa ja edellyttää palkkalisiä aidosta kielitaidosta. Silloin siitä ilisi teille amatillista hyötyä ja te saisitte palvelunne suomeksi.

        Nyt teidän vaan pitää saada kaikki puolueet paitsi SD puolellenne ja säätää maanne kaksikieliseksi. RKP varmaan tukee teitä. PS varmasti ei. "Suomalaisuuden" Liiton sekaantumista teidä täytyy vastustaa kaikin kainoin. Ruotsissa ei välttämättä digata ruotsinvastaisia liittoja.


    • voi puavo mitä teit

      Svenskfinländarien tapa mennä Ruotsiin ja haukkua suomalaisia milloin milläkin epiteeleillä on todella outoa ja ilmeistä vihapuhetta. Miksei heidän vihapuheeseen kukaan puutu?

      Suomalaisten ja Suomen mustamaalaaminen svenskfinländarien toimesta juontaa juurensa jo Axel Olof Freudenthalin rasistisiin rotuoppeihin 1800-luvun loppupuolelta.

      Jopa eräät "korkea-arvoiset" poliitikotkin ovat hurahtaneet tähän oppisuuntaan ja saaneet siitä Freudenthal-mitalin RKP:ltä. Sic. Uskomatonta että freudenthalismi saa jatkua Suomessa kenenkään siihen puuttumatta.

      • rautaako?

        "Axel Olof Freudenthalin rasistisiin rotuoppeihin "

        Nytkö nettifennopropaganda väittää että rotuopit olisivat Freukan käsialaa?

        Tähän asti on väitetty että hän on käyttänyt oppeja perusteina johonkin, josta siitäkään ei ole ensimmäsitskään autenttista todistetta. Mutta nyt siis hän on ne keksinyt.

        Ja tuhansin spammein tästäkin tulee tottaa heikkomielisten mielessä.

        "Svenskfinländarien tapa mennä Ruotsiin ja haukkua suomalaisia milloin milläkin"

        Väität siis että 1960-70 lukujen suomalaiset maahanmuuttajat puhuu tubaa Suomesta ja suomalaisista? Tätäkö on se suomalainen sivistys?


      • yllättynyt
        rautaako? kirjoitti:

        "Axel Olof Freudenthalin rasistisiin rotuoppeihin "

        Nytkö nettifennopropaganda väittää että rotuopit olisivat Freukan käsialaa?

        Tähän asti on väitetty että hän on käyttänyt oppeja perusteina johonkin, josta siitäkään ei ole ensimmäsitskään autenttista todistetta. Mutta nyt siis hän on ne keksinyt.

        Ja tuhansin spammein tästäkin tulee tottaa heikkomielisten mielessä.

        "Svenskfinländarien tapa mennä Ruotsiin ja haukkua suomalaisia milloin milläkin"

        Väität siis että 1960-70 lukujen suomalaiset maahanmuuttajat puhuu tubaa Suomesta ja suomalaisista? Tätäkö on se suomalainen sivistys?

        eikö Freukka yhtään innostunut roturasismista?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      992
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      763
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      54
      709
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      656
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      573
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      46
      552
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      498
    Aihe