Piti uusia työnhaku TE-toimistossa puhelimitse. Tulikin kutsu TE-palveluiden infotilaisuuteen, jossa työnhaku uusittaisiin ja mikäli tilaisuuteen ei saapuisi, voisi tulla 2 kk karenssi. Menin info-tilaisuuteen.
mol.fi sivuilla omissa tiedoissa lukee nyt: kaupunki (jossa asun) TYP, infotilaisuus, työnhaku uusittu.
Infotilaisuudessa piti täyttää lappu, jossa kysyttiin onko tarvetta erinäisille palveluille ja kerrottiin, että sen perusteella sieltä päin sitten otetaan yhteyttä. Tilaisuudessa on paljon muitakin asiakkaita. Laitoin kaikkiin kohtiin, että ei ole tarvetta mihinkään erityispalveluihin vaan jatkan omatoimista työnhakua. Olenko siis nyt TYP:in asiakas? Ilmoittauduin TE-toimistoon työttömäksi työnhakijaksi parisen kuukautta sitten. sitä ennen työelämässä putkeen 11 vuotta.
TE-palvelut on siis eri asia kuin TE-toimisto?
Miten joutuu TYP:in asiakkaaksi?
6
408
Vastaukset
- mää_
Et ole typin asiakas, sillon olet jos menet allekirjoittamaan sen ihme lappusen sinne tai jotain. Mut pakko ei ole typin asiakkaaksi ruveta jos ei haluu
- aloittajaff
Huh, hyvä!!! Ehdin jo panikoida, niin paljon paskaa olen nyt lukenu typistä.
- mää_
Jep, joillekin on kuulema uhattu työkkäristä esim jotka saa toimeentulotukee et saa vähennyksen siihen jos ei suostu typin asiakkaaksi, mutta itse ainakin olen kysynyt tuon ja mulle soskusta sanottiin et he eivät pakota, eikä siitä voi laittaa mitään vähennyksiä toimeentulotukeen.
- TYP lopetettava!
Onnea! Se että säästyit typin luisevalta kalmankouralta on juhlan paikka =)
Itselle kävi niin että TE-toimistosta tuli lappu, että typpiin on varatattu silloin ja silloin aika ja jos et mene niin tulee karenssia. Ei siis kyselty haluatko vai et. En ollut kuullut aikaisemmin typistä mitään ja menin tietämättömänä allekirjoittamaan tietojenluovutusluvan hyvässä uskossa. Asian todellinen laita kuitenkin valkeni hyvin äkkiä.
Voin vain todeta, että en olisi ikinä uskonut että tässä yhteiskunnassa voi olla näin kiroutunutta toimintaa. Typpiä voi hyvällä syyllä sanoa keskitysleiriksi, jossa työtön yritetään nujertaa henkisesti monilla eri tavoin. Siinä on oikein moniammatilaisten puoskariverkosto pahimmillaan ruoskimassa heikoimmassa asemassa olevia. Kiristys ja uhkailu on peruskauraa, pakkoholhoavasta asenteesta ja syyllistämisestä puhumattakaan. - mauku__
Ihan uskomatonta et voi tulla karenssi jos ei suostu menemään typpiin, onneks sillon ees saa toimeentulotukee ainakin jonkin verran jos noin jollekin käy! :/
- Ei kai
No ei kait siitä voi karenssia tulla jos ei allekirjoita mitään. Vai onko kuntakokeilukunnissa muuttunut pakolliseksi ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483