Selviänkö veloista?

JaakkoNelonen

Pariin firmaan vielä pikavipit maksamatta yhteensä noin 1000e, dinersille velkaa 1500e, visasta 3500e, masterista 2000e eli noista kaikista 8000e yhteensä. Sitten BigBankille 3000e ja Santanderille 8000e velkaa. Mitä tästä kaikesta tulee, 19 tuhatta euroa velkaa eikä tilillä mitään. Lompakossa 200e.

Vakituinen työ, brutto vaihtelee mutta 5000 euron molemmin puolin pyörii. Tavaraa en enää ostele mutta kaukoidässä oon käyny 2-3 kertaa vuodessa, lähtö taas kuukauden päästä pariksi viikoksi vaikka pari kuukautta sitten tulin vasta edelliseltä parin viikon reissulta. Ei ehkä järkevää? Mutta rentouttavaa, tuntuu että siellä sentään elän, täällä on tylsää kituuttamista.

Velat ja pikavipit johtui siitä että pelasin ja koitin ottaa lisää velkaa voittaakseni omani ja tappioni pois. No, en voittanu vaan velat vaan kasvoi, otin uuden pikavipin ja koitin sen tuplata muutaman kerran. Ei vaan onnistunut. No, nyt olen onneksi saanut suljettua pelitilit ainakin kuukausiksi, osan lopullisesti, en ehkä nyt löydä enää (ainakaan helppoja) keinoja pelata lisää koska aina lopulta valitsen väärät pelikohteet ja häviän kaiken pois, vaikka ensin voittaisinkin hieman.

Niin ja vuokraakin pitäs maksaa reilut 700e/kk. No, koitan nyt reissata säästeliäämmin ja lomarahat saan viikon päästä käteen ens viikolla 5000e jolla lyhennän lainaa ja reissaan, sitten kun tuun kaukomatkoilta kesäkuun palkka on 5500e mutta valitettavasti brutto eli käteen nelisen tuhatta.

Pitäs laskeskella, selviänkö jos nyt onnistun/onnistuin lopettamaan pelaamisen. Säilyykö luottotietoni. Jotkut vipit oon maksanut viikon tai pari myöhässä ja kerran tuli perintätoimiston kirje mutta sain maksettua pois joten luottotiedot olettaakseni puhtaat. Pankista en toki kulutusluottoa saanut vaikka en niille kaikkia luottojani kertonutkaan.

En tiedä. Ei kai tämä vielä mahdoton tilanne ole? Ei kannattane luovuttaa? Jos en pelaa niin oisinko vuoden kuluttua kuivilla? En tiedä. Pitää kiristää kulutusta. Mutta: ulkomaanmatkoja tulee jatkossakin lisää.

4

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkikäteen

kannattasko ensimmäisenä jättää turhat kulut pois esim. se vitun reissaaminen. eiköhän ne velat hoideta ennemmin pois ku hussataa mihinkää turhaan..järki käteen..

• 12+18

Toi on oikein, tyhmien pikavippikeisarien rahat pitääkin pelata ja matkustella pois. Sitten jos jaksaa niin maksaa niille jotain roposia. Itse pelasin n.80,000€ velat itselleni, enkä tule lopettamaan ennenkuin olen voittanut kaiken takaisin.

• järkikäteen

on tääs nää isänmaan toivot liikkeellä..miten muka on oikein niitä firmoja kohtaan? kukaan ei pakota niitä ottamaan ja jos niistä vaikeuksiin joutuu niin siitä saa syyttää vain itteänsä. vaikka itekki tyhmä olin kun ajauduin velkoihin noiden takia niin maksoin sentään ensin ne pois kun edes ajattelin mitään muuta ylimäärästä törsäämistä.

• zx11

antakaa tällasen provon olla...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe