Suunnittelen pikku peugeotin ostoa. Huomasin konehuoneessa kaksi lasinpesunestesäiliötä. Miksi niitä on siellä kaksi?
Peugeot 106 (-98)
6
176
Vastaukset
- Monta pesuria
Enpä 106:tta tunne, mutta 205:ssä oli tuulilasinpesimelle yksi säiliö, ajovalonpesimille toinen säiliö ja tavaratilassa kolmas takalasinpesimelle.
- Autoa ostamassa
Voi olla että se toinen säiliö on etuvalojen pesimille. Nuo säiliöt on etuvalojen takana molemmissa kulmauksissa konehuoneessa. Koeajon jälkeen oli positiivinen fiilis, vaikka kytkin oli jäykähkö (mekaaninen?) ja ohjaustehostin puuttui. Muuten en löydä pahaa sanottavaa autosta. Kaupat tehdään varmaan tänään. Auto on ruosteeton ja siisti, ja hyvä ajaa.
- hmmmm2
Autoa ostamassa kirjoitti:
Voi olla että se toinen säiliö on etuvalojen pesimille. Nuo säiliöt on etuvalojen takana molemmissa kulmauksissa konehuoneessa. Koeajon jälkeen oli positiivinen fiilis, vaikka kytkin oli jäykähkö (mekaaninen?) ja ohjaustehostin puuttui. Muuten en löydä pahaa sanottavaa autosta. Kaupat tehdään varmaan tänään. Auto on ruosteeton ja siisti, ja hyvä ajaa.
Olen ymmärtänyt, että tuon aikakauden Peugeotit olivat vielä laadukkaita. 2004 lähtien ovat huomattavasti huonompia.
Meilllä on juuri tuollainen vastaava vm 98 käytössä. Ohjaustehostinta ei oikeastaan edes tarvita, koskapa ratti kääntyy vaivatta. Ihan pirteä ajettava... sen jälkeen kun käytti suuttimenpuhdistusainetta.
Kytkin on tosiaan hieman mysteeri. Paljon sammuttelin liikkeellelähtö tilanteissa tätä, kun oli diesel auton jäljiltä mysteeri vähä nämä bensa-autojen tekniikka ja se jalkojen koordinaatio oli opittu "väärin". Sitä kytkintä pitää käyttää tosi nätisti, ettei ala tökkimään. :)
Niin ja ruostetta korkeintaan jossakin pultissa... hyvin on aikaa kestänyt. - sitroen.
hmmmm2 kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että tuon aikakauden Peugeotit olivat vielä laadukkaita. 2004 lähtien ovat huomattavasti huonompia.
Meilllä on juuri tuollainen vastaava vm 98 käytössä. Ohjaustehostinta ei oikeastaan edes tarvita, koskapa ratti kääntyy vaivatta. Ihan pirteä ajettava... sen jälkeen kun käytti suuttimenpuhdistusainetta.
Kytkin on tosiaan hieman mysteeri. Paljon sammuttelin liikkeellelähtö tilanteissa tätä, kun oli diesel auton jäljiltä mysteeri vähä nämä bensa-autojen tekniikka ja se jalkojen koordinaatio oli opittu "väärin". Sitä kytkintä pitää käyttää tosi nätisti, ettei ala tökkimään. :)
Niin ja ruostetta korkeintaan jossakin pultissa... hyvin on aikaa kestänyt.Minulla on kaksi Pösöä. Toisessa kytkin oli jotenkin hankalan oloinen. Irrotin vaijerin moottoorinpuoleisen pään ja valutin vaijeriin tavallista moottoriöljyä tippakannusta. Tuli hyvä. Olisko ollut ruostetta vai muuten takerrellut.
- juuuu2
sitroen. kirjoitti:
Minulla on kaksi Pösöä. Toisessa kytkin oli jotenkin hankalan oloinen. Irrotin vaijerin moottoorinpuoleisen pään ja valutin vaijeriin tavallista moottoriöljyä tippakannusta. Tuli hyvä. Olisko ollut ruostetta vai muuten takerrellut.
Näissähän on huolto-ohjelmassa kytkimen säätö ja tarkistus 30 000 km:n (vai oliko enempi) välein.
Dieselillä oppii helposti pitämään penkkiä liian takana, kun bensa-autolla se penkki pitää olla tarpeeksi edessä että on vakaa kytkinjalka.
- 106 oli...
Ostiko pikku pökötin ? ja jos niin kerro miten olet pärjännyt pösön kanssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701