Peugeot 106 (-98)

Autoa ostamassa

Suunnittelen pikku peugeotin ostoa. Huomasin konehuoneessa kaksi lasinpesunestesäiliötä. Miksi niitä on siellä kaksi?

6

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monta pesuria

      Enpä 106:tta tunne, mutta 205:ssä oli tuulilasinpesimelle yksi säiliö, ajovalonpesimille toinen säiliö ja tavaratilassa kolmas takalasinpesimelle.

      • Autoa ostamassa

        Voi olla että se toinen säiliö on etuvalojen pesimille. Nuo säiliöt on etuvalojen takana molemmissa kulmauksissa konehuoneessa. Koeajon jälkeen oli positiivinen fiilis, vaikka kytkin oli jäykähkö (mekaaninen?) ja ohjaustehostin puuttui. Muuten en löydä pahaa sanottavaa autosta. Kaupat tehdään varmaan tänään. Auto on ruosteeton ja siisti, ja hyvä ajaa.


      • hmmmm2
        Autoa ostamassa kirjoitti:

        Voi olla että se toinen säiliö on etuvalojen pesimille. Nuo säiliöt on etuvalojen takana molemmissa kulmauksissa konehuoneessa. Koeajon jälkeen oli positiivinen fiilis, vaikka kytkin oli jäykähkö (mekaaninen?) ja ohjaustehostin puuttui. Muuten en löydä pahaa sanottavaa autosta. Kaupat tehdään varmaan tänään. Auto on ruosteeton ja siisti, ja hyvä ajaa.

        Olen ymmärtänyt, että tuon aikakauden Peugeotit olivat vielä laadukkaita. 2004 lähtien ovat huomattavasti huonompia.

        Meilllä on juuri tuollainen vastaava vm 98 käytössä. Ohjaustehostinta ei oikeastaan edes tarvita, koskapa ratti kääntyy vaivatta. Ihan pirteä ajettava... sen jälkeen kun käytti suuttimenpuhdistusainetta.

        Kytkin on tosiaan hieman mysteeri. Paljon sammuttelin liikkeellelähtö tilanteissa tätä, kun oli diesel auton jäljiltä mysteeri vähä nämä bensa-autojen tekniikka ja se jalkojen koordinaatio oli opittu "väärin". Sitä kytkintä pitää käyttää tosi nätisti, ettei ala tökkimään. :)

        Niin ja ruostetta korkeintaan jossakin pultissa... hyvin on aikaa kestänyt.


      • sitroen.
        hmmmm2 kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että tuon aikakauden Peugeotit olivat vielä laadukkaita. 2004 lähtien ovat huomattavasti huonompia.

        Meilllä on juuri tuollainen vastaava vm 98 käytössä. Ohjaustehostinta ei oikeastaan edes tarvita, koskapa ratti kääntyy vaivatta. Ihan pirteä ajettava... sen jälkeen kun käytti suuttimenpuhdistusainetta.

        Kytkin on tosiaan hieman mysteeri. Paljon sammuttelin liikkeellelähtö tilanteissa tätä, kun oli diesel auton jäljiltä mysteeri vähä nämä bensa-autojen tekniikka ja se jalkojen koordinaatio oli opittu "väärin". Sitä kytkintä pitää käyttää tosi nätisti, ettei ala tökkimään. :)

        Niin ja ruostetta korkeintaan jossakin pultissa... hyvin on aikaa kestänyt.

        Minulla on kaksi Pösöä. Toisessa kytkin oli jotenkin hankalan oloinen. Irrotin vaijerin moottoorinpuoleisen pään ja valutin vaijeriin tavallista moottoriöljyä tippakannusta. Tuli hyvä. Olisko ollut ruostetta vai muuten takerrellut.


      • juuuu2
        sitroen. kirjoitti:

        Minulla on kaksi Pösöä. Toisessa kytkin oli jotenkin hankalan oloinen. Irrotin vaijerin moottoorinpuoleisen pään ja valutin vaijeriin tavallista moottoriöljyä tippakannusta. Tuli hyvä. Olisko ollut ruostetta vai muuten takerrellut.

        Näissähän on huolto-ohjelmassa kytkimen säätö ja tarkistus 30 000 km:n (vai oliko enempi) välein.

        Dieselillä oppii helposti pitämään penkkiä liian takana, kun bensa-autolla se penkki pitää olla tarpeeksi edessä että on vakaa kytkinjalka.


    • 106 oli...

      Ostiko pikku pökötin ? ja jos niin kerro miten olet pärjännyt pösön kanssa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe