Onko maaseudulla oikeutta olla lapsellinen (lapsenmielinen)? :)
Haittaako, jos nainen on em. kaltainen? :)
Osaavatko maalaisisännät leikkiä?
13
200
Vastaukset
- Muamuija
Kyllä täältä löytyy miehiä joka lähtöön. Johan sananlaskukin sanoo, että "leikki sijansa saakoon" mutta tietysti aika ja paikka ei ole aina sopiva, ja on lukuisia asioita, joista ei voi leikkiä laskea missään tilanteessa.
- navettapiika
Onhan se mies aina kuin lapsi, lelujen koko vain vaihtelee. Täällä maalla tuolla hiekkalaatikolla on kokoa usein se satahehtaaria, mutta onhan sillä lelullakin kokoa. Leikki leikkinä ja kädet pois housusta, eiköhän täällä isännätkin tee töitä, vaikka joskus vitsit lentääkin ja nauru raikaa.
Täytyy kyllä sanoa, että kyllä siinä emännän uskottavuus kärsii jos barbien kanssa alkaa touhuilemaan. Eli rajansa kaikella, leikilläkin.- e mäntä
Tarkoitin sellaista leikkiä että tekisi töitä vain silloin kun huvittaisi. :)
- Eräs emäntä
e mäntä kirjoitti:
Tarkoitin sellaista leikkiä että tekisi töitä vain silloin kun huvittaisi. :)
Täytyy sanoa, että aina ei voi valita, huvittaako, on vain tehtävä. Ihan itsekunkin, jos meinaa leivässä pysyä, lienee sama kaupungissakin?
- e mäntä
Eräs emäntä kirjoitti:
Täytyy sanoa, että aina ei voi valita, huvittaako, on vain tehtävä. Ihan itsekunkin, jos meinaa leivässä pysyä, lienee sama kaupungissakin?
Sossun luukulle on kaupungissa alempi kynnys, kun sossutädit ja etuuskäsittelijät eivät ole tuttuja / sukulaisia. :D
No. Vakavasti puhuen, tiedän pari maajussia, jotka tappoivat itsensä ja syyt lienivät taloudelliset. Maaseudulla ei kai mennä sossuun hattu kädessä, koska ihmiset on kasvatettu itseriittoisuuteen. - näin se on
e mäntä kirjoitti:
Sossun luukulle on kaupungissa alempi kynnys, kun sossutädit ja etuuskäsittelijät eivät ole tuttuja / sukulaisia. :D
No. Vakavasti puhuen, tiedän pari maajussia, jotka tappoivat itsensä ja syyt lienivät taloudelliset. Maaseudulla ei kai mennä sossuun hattu kädessä, koska ihmiset on kasvatettu itseriittoisuuteen.Jos joku itse pelaa itsensä sellaiseen taloudelliseen ahdinkoon, josta ei itse selviä ulos ja ampuu sitten itsensä, niin syy ei kyllä ole yhteiskunnan, eikä kenenkään muunkaan.
Tässä pätee vanha sanonta, että ei pidä mennä merelle uimaan jos ei kestä suolavettä.
Maailma ja talous on aina ollut muutaman vuoden jälkeen jonkinlaisessa murrostilassa, yrityksiä kaatuu, ihmiset joutuvat muuttamaan, joku menettää omaisuutensa jne... asioita, ne pitää vaan kahlata yli tämmöset ja jatkaa elää sitten siltä pohjalta, mikä on mahdollista.
Ei se ole mikään syy ampua itteä. - e mäntä
näin se on kirjoitti:
Jos joku itse pelaa itsensä sellaiseen taloudelliseen ahdinkoon, josta ei itse selviä ulos ja ampuu sitten itsensä, niin syy ei kyllä ole yhteiskunnan, eikä kenenkään muunkaan.
Tässä pätee vanha sanonta, että ei pidä mennä merelle uimaan jos ei kestä suolavettä.
Maailma ja talous on aina ollut muutaman vuoden jälkeen jonkinlaisessa murrostilassa, yrityksiä kaatuu, ihmiset joutuvat muuttamaan, joku menettää omaisuutensa jne... asioita, ne pitää vaan kahlata yli tämmöset ja jatkaa elää sitten siltä pohjalta, mikä on mahdollista.
Ei se ole mikään syy ampua itteä.Maaseudulla on niin vähän ihmisiä, että yksilön asema (hyvä tai huono) korostuu. Toinen näistä ampui, toinen hirtti itsensä.
Jos on kasvanut siihen, että omillaan pitää pärjätä ja kerjääminen on nöyryyttävää, niin...
Tosiasia on, että sossupummeja halveksitaan. Olen siitä itsekin osani saanut. - navettapiika
e mäntä kirjoitti:
Maaseudulla on niin vähän ihmisiä, että yksilön asema (hyvä tai huono) korostuu. Toinen näistä ampui, toinen hirtti itsensä.
Jos on kasvanut siihen, että omillaan pitää pärjätä ja kerjääminen on nöyryyttävää, niin...
Tosiasia on, että sossupummeja halveksitaan. Olen siitä itsekin osani saanut.Kyllä maalla juoppo saa olla ja kierokin menee, mutta sosiaalipummi on kaiken arvostuksen alapuolella. Me ollaan jo äidimaidosta imetty se, että työllään on elettävä ja kunnan jauhoilla ei eletä.
Eikähän se sosiaalitoimisto ole yrittäjiä varten, kokeileppa hakea apua, kun paperilla omistat suurenkin tilan, mutta tulot ei vaan riitä elämiseen. Ei se niin yksinkertaista ole. Ensin pitää tila realisoida, sitten vasta heltiää apua. - e mäntä
navettapiika kirjoitti:
Kyllä maalla juoppo saa olla ja kierokin menee, mutta sosiaalipummi on kaiken arvostuksen alapuolella. Me ollaan jo äidimaidosta imetty se, että työllään on elettävä ja kunnan jauhoilla ei eletä.
Eikähän se sosiaalitoimisto ole yrittäjiä varten, kokeileppa hakea apua, kun paperilla omistat suurenkin tilan, mutta tulot ei vaan riitä elämiseen. Ei se niin yksinkertaista ole. Ensin pitää tila realisoida, sitten vasta heltiää apua.Voi, voi. Sitten sitä vasta tietää elämästä jotain, kun on koti lähtenyt alta ja sossut sanovat, että kyllä he voivat lapset sijoittaa, mutta aikuista heillä ei ole velvollisuus auttaa. :D
Ikävästi kävi kuuden lapsen espoolaisisälle, jonka kaikki lapset huostaanotettiin vaimon sairastuttua ja jokainen lapsi sijoitettiin eri puolille Suomea. :( Siinä ei ole mitään inhimillistä, ei mitään. - näin se on
e mäntä kirjoitti:
Maaseudulla on niin vähän ihmisiä, että yksilön asema (hyvä tai huono) korostuu. Toinen näistä ampui, toinen hirtti itsensä.
Tosiasia on, että sossupummeja halveksitaan. Olen siitä itsekin osani saanut.Ihmisen muisti on niin lyhyt, tällä meidänkin kylällä kolmekymmentäluvun pulavuosina meni kaikki muut talot pakkohutokauppaan jossakin vaiheessa, paitsi yksi talo ei mennyt, isännät oli taanneet toisiaan ristiin ja kun yksi talo kaatui, niin homma levisi kuin dominopalikoilla, talo toisensa jälkeen meni vasaran alle.
Paitsi se yksi joka ei ollut taannut ketään.
Kummasti ne vaan kaikki on kekkuloineet ittensä takaisin taloihinsa ja aika moni suku on itseasiassa tavalla tai toisella saanut ainakin osan takaisin siitä, mitä silloin meni.
Eikä kukaan ampunut itteään.
Munkin iso-isän isällä meni kaksi taloa alta, ensin meni se talo joka tuli perintö-osuutena ja sitten myöhemmin vielä se talo, jonka se osti tilalle, iso-isä sitten osti naapuri talon siitä itelle sotien jälkeen, joka sitten on jaettu sen lasten kesken.
Joista sitten olen perinyt isäni osuuden.
Monelle on yllätys mitä kaikkea tulee vastaan kun katsotaan asioita kolme tai neljä sukupolvea taaksepäin, perheitä on hajonnut ja taloja menetetty, kaikenlaista muutakin löytyy, itse olen harrastanut tuota sukututkimusta ja sitä kautta saanut paljon tietoa kylämme ja sukujemme taustoista.
Jos tekee konkurssin ja menettää talonsa, niin ei se elämä siihen lopu, eikä ole loppunut koskaan ennenkään, se on vaan lähdettävä uudestaan liikkeelle.
- Hörhöt voi
siirtyä omalle palstalle leikkimään..
- jååjåå
Ennen vanhaan esi-isät harrasti esinahoilla esileikkejä ....
- I säntä
Kyllä minä ainakin leikin vielä lasteni kanssa, lennätän leijaa, ajelutan Harrikalla heitä pihalla, olemme huvipuistossa hupilaitteissa, ongimme kaloja mato-ongella taikka muuten vaan hassuttelemme yhteisillä hetkillämme.
Nimim. Kolmen lapsen isä ja maalaisisäntä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473