minä en laihdu!

1+17

Olen nyt kokeillut 2kk kalorit 1400-1600 kcl kieppeillä. Laihtumatta grammaakaan. Päinvastoin olen lihonut kilon. Sitten kokeilin atkinsia ei muutosta suuntaan tai toiseen. Nutrilettia en voi koittaa koska minulla on syömishäiriö. Olen kokeillut vähentää syömistä ja lisätä liikkumista ja maidotonta ja viljatonta olen kokeillut jne...mä en jaksa enää. Painoa on 99kg ja siinä pysyy

18

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vettä lisää vettä

Älä..Se sun kilos on nesteitä.
      Ei tolleen laihdukkaan, 1500 oli kun laihdutin itse en suosittele kenelekkään
      alle 1700, ja normaalisti en suosi miinus kaloreita laisinkaan.

Kokeile liikuntaa siinä tuppaa ihminen laihtumaan.

• aamulla salille.

Jos syö 1500 kaloria niin pitää kuluttaa 3000 kaloria et laihtuu. Paljonko harrastat liikuntaa. Pitää liikkua ja treenata et lauhtuu. Hiki pitää virrata ja energiaa pitää kuluttaa et laihtuu-

• huoh.

Höpsistä höps. Jos syö 1500 kcal päivässä niin laihtumiseen riittää että kuluttaa 1600 kcal, silloin laihtuminen vain on hyvin hidasta (muutama kilo vuodessa). Ja 1600 kcal kuluttaa jokainen joka aamulla nousee sängystä ylös ja vähän kävelee ympäriinsä.

Eri asia sitten on että liikunta on muuten hyväksi terveydelle, kuten sydämelle, kehkoille ja verisuonille. Ja kun liikkuu reippaasti, saa syödäkin enemmän.

• 5u888
        huoh. kirjoitti:

Höpsistä höps. Jos syö 1500 kcal päivässä niin laihtumiseen riittää että kuluttaa 1600 kcal, silloin laihtuminen vain on hyvin hidasta (muutama kilo vuodessa). Ja 1600 kcal kuluttaa jokainen joka aamulla nousee sängystä ylös ja vähän kävelee ympäriinsä.

Eri asia sitten on että liikunta on muuten hyväksi terveydelle, kuten sydämelle, kehkoille ja verisuonille. Ja kun liikkuu reippaasti, saa syödäkin enemmän.

aloittaja syö vääriä ruokia ja ei liiku niin ei silloin laihdu. kyllä se niin on et pitää kuluttaa kunnolla jos haluua laihtua.

• lk;lko

Mulla on kans ollu sama ongelma ja vaikka olen liikkunut kunnolla kolme kertaa viikossa. Paino alkoi vasta putoamaan kun laskin kalorit alle tuhanteen per päivä, En suosittele siis tätä kenellekään, mutta mun oli pakko tehdä tällainen ratkasu kun ei muuten vaan liikkunut lukemat alaspäin ja ylipainosta on mulla tullut ongelmia maksan kanssa. Olen saanut pudotettua nyt helmikuusta kahdeksan kiloa ja vielä on matkaa. Luulen että mulla syynä on kilpirauhasenvajatoiminta. Mun arvot on aina siinä rajoilla ja kun on vain rajoilla niin siihen ei saa lääkitystä, vaikka kaikki oireet onkin. Kannattaa käydä kuitenkin testauttamassa, jos paino ei putoa vaikka rehellisesti yrittäisikin.

• Liikaa aukkoja

Paljonko syöt normaalisti ja lihotko silloin? Kuinka paljon liikut ja mitä liikuntaa harrastat? Mistä tiedät, paljonko saat kaloreita oikeasti? Mikä on dieettisi ravintokoostumus?

Nuttrilet on vähäkalorinen dieetti kuten tämän hetkinenkin dieettisi. Mikä siinä vaikuttaa syömishäiriöön? Ja mikä se syömishäiriö on?

• 3+3

Ensiksi mulla oli bed sitten anoreksia ja nyt aikuisena bulimia. Kiloklubin laskuria käytän ja merkitsen orjallisesti kaiken. Liikuntahan ei vaikuta kuin 20% laihtumiseen joten ei nyt liioitella sen tärkeyttä. Atkinsilla olen laihduttanut 20kg aikaisemmin, mutta nyt sekään ei toimi. Syön masennuslääkkeitä ja neuroleptejä ja minulla todettiin aikoinaan merkittävä rasva-aineenvaihdunta häiriö. Työssäni kävelen niin paljon että en yksinkertaisesti pysty kuin vaivoin liikkumaan illalla ja pohjesärky on kauhea lisäksi polvissani on jotain vikaa koska vihlovat ja paukahtelevat kovaäänisesti. Syön kipuun buranaa mutta se ei auta. Normaalisti syön noin 2000kcl vrk. Ei herkkuja eikä ylimääräisiä välipaloja. Mies ei salli sellaisia. - aloittaja-

• Omaa kokemusta
        3+3 kirjoitti:

Ensiksi mulla oli bed sitten anoreksia ja nyt aikuisena bulimia. Kiloklubin laskuria käytän ja merkitsen orjallisesti kaiken. Liikuntahan ei vaikuta kuin 20% laihtumiseen joten ei nyt liioitella sen tärkeyttä. Atkinsilla olen laihduttanut 20kg aikaisemmin, mutta nyt sekään ei toimi. Syön masennuslääkkeitä ja neuroleptejä ja minulla todettiin aikoinaan merkittävä rasva-aineenvaihdunta häiriö. Työssäni kävelen niin paljon että en yksinkertaisesti pysty kuin vaivoin liikkumaan illalla ja pohjesärky on kauhea lisäksi polvissani on jotain vikaa koska vihlovat ja paukahtelevat kovaäänisesti. Syön kipuun buranaa mutta se ei auta. Normaalisti syön noin 2000kcl vrk. Ei herkkuja eikä ylimääräisiä välipaloja. Mies ei salli sellaisia. - aloittaja-

Yleisellä aktiivisuudella ja liikunnalla voi reipas kuluttaa helpostikin yli 1000 kcal enemmän päivässä kuin laiskempi ihminen, älä siis väheksy liikumisen merkitystä!

Jos niveliini ottaa, vesijuoksu on silloin sulle sopiva. Tehokkaampi rasvanpolttaja kuin kävely! Vastukset mukaan, niin johan on tehoja! 4-5 kertaa viikossa tunti altaassa nostaa kuntoa ja jaksamista kummasti! Jos on tylsää, ota kaveri tai vedenkestävä korvanappisoitin mukaan.

Jos sulla on rasva-aineenvaihdunnan häiriö, kannattaa tehdä kierros lääkärin ja ravitsemusterapeutin kautta. Kyllä sultakin rasva lähtee, se on varmaa, mutta voi olla kovemman työn takana kuin keskivertolilhavalla.

Masennuslääkkeet voivat tehdä sinusta hitaan, jolloin yleinen aktiivisuus on aika huonoa. Oikeanlainen ravinto ja reipas liikunta auttavat mielenterveysongelmiin pidemmän päälle paremmin kuin pelkät lääkkeet. Metsään kävelylle, tekee hyvää päällekin!

• 10+3

Entäpä tällainen ratkaisu: söisit normaalisti, terveellisesti ja stressivapaasti vaikka 6kk ja kokeilisit sitten pudottaa kaloreita uudelleen?

• 1+13

Voihan sitäkin koittaa. En nykyisellään syö mitään vilja tuotteita. Maidostakin raejuustoa ja jogurttia harvoin. Perunan, pastan ja riisin olen korvannut vihanneksilla. Ei kai tämäkään ruokavalio kauhean normaali ole-aloittaja-

• 10+3
        1+13 kirjoitti:

Voihan sitäkin koittaa. En nykyisellään syö mitään vilja tuotteita. Maidostakin raejuustoa ja jogurttia harvoin. Perunan, pastan ja riisin olen korvannut vihanneksilla. Ei kai tämäkään ruokavalio kauhean normaali ole-aloittaja-

Muutama periaate kannattaa muistaa. 1) syö joka aterialla vähintään 1 annos kasviksia (kourallinen on hyvä mittari), 2) syö säännöllisesti 2-4 tunnin välein, mikä itsellesi sopiikaan parhaiten, 3) syö proteiinia joka aterialla (jos olet nainen, noin kämmenen verran) ja 4) peukalon pään verran rasvaa usealla aterialla päivässä (pähkinää, öljyä, avokadoa ym. valitse mieleisesi).

Noita kun noudatat, ja syöt lisäksi hiilareita tarpeesi ja halusi mukaan, ei voi kovin vikaan mennä. Leipä ei ole pakollista, kuten ei peruna, pasta tai riisikään.Niitä toki saa syödä, mutta voit valita myös syömättä olemisen mikäli se tuntuu vaan hyvältä. Normaalina ruokavaliona pidän sellaista syömistä, josta saa kaikki ravinteet ja jonka noudattaminen tuntuu helpolta. Syö noita periaatteita noudattaen, mitään laskematta sen 6kk ja katso sitten tilannetta uudellen.

• hoitaja14

Itsehän vastasit jo itsellesi mikset laihdu. Olet suurella todennäköisyydellä paskonut aineenvaihduntasi syömishäiriöillä.. varsinkin bulimiassa aineenvaihdunta häiriintyy pahasti ja laihtuminen loppuu. Voi myös olla, että masennuslääkkeet tai neuroleptit estävät laihtumisen. Kannattaa kuule mennä nyt lääkärin puheille! Tsemppiä! -hoitaja-

• 13+10

Kiitos kannustuksesta ja hyvistä vinkeistä. Olen eläkkeellä mielenterveysongelmista ja käyn toisinaan töissä ja siellä sitten kipeydyn. Vesijuoksu kuulostaa hyvälle. Olen hölkännytkin ihan normaalisti 5km lenkkejä 3-4kertaa viikossa, mutta polvikipujen takia mies painosti lopettamaan kun olen näin isokokoinenkin. Nautin lenkkeilystä ihan hirveästi ja se teki päällekin hyvää. Varmasti olen sotkenut aineenvaihduntani kun kaikki läski keskittyy vatsanseudulle ja näytän siltä kuin olisin kahdeksannella kuulla raskaana. Mies sanookin että minulla on m koon jalat xxl yläosan kanssa. Lääkäristä ja varsinkaan psykiatrista ei ole tähän mennessä ollut apua. Ne vain hokee että laihduta ja psykiatria ei edes kiinnosta minun terveys. Mutta otan neuvoista vaarin ja toivottavasti tulosta syntyy-aloittaja-

• 10+3
        13+10 kirjoitti:

Kiitos kannustuksesta ja hyvistä vinkeistä. Olen eläkkeellä mielenterveysongelmista ja käyn toisinaan töissä ja siellä sitten kipeydyn. Vesijuoksu kuulostaa hyvälle. Olen hölkännytkin ihan normaalisti 5km lenkkejä 3-4kertaa viikossa, mutta polvikipujen takia mies painosti lopettamaan kun olen näin isokokoinenkin. Nautin lenkkeilystä ihan hirveästi ja se teki päällekin hyvää. Varmasti olen sotkenut aineenvaihduntani kun kaikki läski keskittyy vatsanseudulle ja näytän siltä kuin olisin kahdeksannella kuulla raskaana. Mies sanookin että minulla on m koon jalat xxl yläosan kanssa. Lääkäristä ja varsinkaan psykiatrista ei ole tähän mennessä ollut apua. Ne vain hokee että laihduta ja psykiatria ei edes kiinnosta minun terveys. Mutta otan neuvoista vaarin ja toivottavasti tulosta syntyy-aloittaja-

Stressin aiheuttamat kohonneet kortisolitasot saa sen läskin kertymään keskivartalolle. Stressin ei tarvitse aina olla vain henkistä laatua, myös esimerkiksi liian kova harjoittelu yhdistettynä huonoon ruokavalioon voi aiheuttaa stressiä. Erilaiset rentoutumis- ja läsnäoloharjoitukset voivat auttaa ahdistukseen ja stressiin.

Psykiatrillekin voisit sanoa, että sinulla on ongelmia laihduttamisen kanssa. Ei ne lääkärit mitään selvänäkijöitä ole, jos et kerro mikä on ongelma, he eivät osaa auttaa. Ravintoterapeutista voisit saada hyvinkin apua (varsinkin jos on sellainen, joka ei ole jumiutunut pelkkään vt-lautasmalliin). Hän osaa myös auttaa syömiseen liittyvien lukkojen avaamisessa ja häneltä saa hyviä harjoituksia, joiden avulla sitä suhtautumista ruokaa saa normaaliksi. Terapia ei auta hetkessä ja niitä asioita pitää pohtia ja harjoitella myös terapian ulkopuolella. Ei voi olettaa, että onnistuisi kerralla. Nämä asiat vaativat paljon uudelleen opettelua, tietoisia valintoja ja itsensä rehellistä kuuntelua. Alussa varsinkin voi lipsua, ja lipsuukin, jopa useaan kertaan, mutta virheistä kannattaa ottaa opiksi eikä niitä tarvitse hävetä tai pelätä. Vähän kuin opettelisit pyörällä ajamaan, kaadut alussa varmasti monta kertaa, ehkä joudut jopa apurattaita käyttämään. Mutta niin kauan, kun jaksat nousta takasin polkimille, pyöräily tulee helpommaksi ja kohta saatkin nauttia siitä itse tekemisestä ilman, että joudut jatkuvasti miettimään miten tätä pitikään tehdä.

• 4+1
        10+3 kirjoitti:

Stressin aiheuttamat kohonneet kortisolitasot saa sen läskin kertymään keskivartalolle. Stressin ei tarvitse aina olla vain henkistä laatua, myös esimerkiksi liian kova harjoittelu yhdistettynä huonoon ruokavalioon voi aiheuttaa stressiä. Erilaiset rentoutumis- ja läsnäoloharjoitukset voivat auttaa ahdistukseen ja stressiin.

Psykiatrillekin voisit sanoa, että sinulla on ongelmia laihduttamisen kanssa. Ei ne lääkärit mitään selvänäkijöitä ole, jos et kerro mikä on ongelma, he eivät osaa auttaa. Ravintoterapeutista voisit saada hyvinkin apua (varsinkin jos on sellainen, joka ei ole jumiutunut pelkkään vt-lautasmalliin). Hän osaa myös auttaa syömiseen liittyvien lukkojen avaamisessa ja häneltä saa hyviä harjoituksia, joiden avulla sitä suhtautumista ruokaa saa normaaliksi. Terapia ei auta hetkessä ja niitä asioita pitää pohtia ja harjoitella myös terapian ulkopuolella. Ei voi olettaa, että onnistuisi kerralla. Nämä asiat vaativat paljon uudelleen opettelua, tietoisia valintoja ja itsensä rehellistä kuuntelua. Alussa varsinkin voi lipsua, ja lipsuukin, jopa useaan kertaan, mutta virheistä kannattaa ottaa opiksi eikä niitä tarvitse hävetä tai pelätä. Vähän kuin opettelisit pyörällä ajamaan, kaadut alussa varmasti monta kertaa, ehkä joudut jopa apurattaita käyttämään. Mutta niin kauan, kun jaksat nousta takasin polkimille, pyöräily tulee helpommaksi ja kohta saatkin nauttia siitä itse tekemisestä ilman, että joudut jatkuvasti miettimään miten tätä pitikään tehdä.

Terapiassa olen käynyt 13 vuotta ja samalla kyllä on tullut pohdittua suhdetta ruokaan... Psykiatrini on kauniisti sanottuna m....ku. Viimeksi kun yritin tiedustella terveydestäni hän huusi että johan sä sait reseptin ja näytti ovea 10min istunnon jälkeen. Valitettavasti hän ei myöskään lue eikä kirjaa minusta tietoja. Häntä ei yksinkertaisesti kiinnosta tapaukseni. Valitettavasti hän on myös ainoa psykiatri joten ei voi vaihtaa. Ravitsemusterapeutilla olenkin joskus käynyt ja sinne aionkin mennä uudelleen. Laihdutuspillereitä olen lääkäreiltä saanut. Xenicalilla lihoin 3kg kuukauden aikana ja kärsin hirveästä ummetuksesta. Ainoa joka toimi oli reductil mutta sen myynti lopetettiin kun olin syönyt sitä kuukauden.-aloittaja-

• john5
        4+1 kirjoitti:

Terapiassa olen käynyt 13 vuotta ja samalla kyllä on tullut pohdittua suhdetta ruokaan... Psykiatrini on kauniisti sanottuna m....ku. Viimeksi kun yritin tiedustella terveydestäni hän huusi että johan sä sait reseptin ja näytti ovea 10min istunnon jälkeen. Valitettavasti hän ei myöskään lue eikä kirjaa minusta tietoja. Häntä ei yksinkertaisesti kiinnosta tapaukseni. Valitettavasti hän on myös ainoa psykiatri joten ei voi vaihtaa. Ravitsemusterapeutilla olenkin joskus käynyt ja sinne aionkin mennä uudelleen. Laihdutuspillereitä olen lääkäreiltä saanut. Xenicalilla lihoin 3kg kuukauden aikana ja kärsin hirveästä ummetuksesta. Ainoa joka toimi oli reductil mutta sen myynti lopetettiin kun olin syönyt sitä kuukauden.-aloittaja-

Ilmoita ko psykiatrin toiminnasta ylilääkärille tai vastavalle, ei noin kuulu toimia.

• Monta tonnii kulutat viikos,
      7000-28 000 vai mitenkä?

• 15+9

Aloitin nyt kuitenkin nutriletin vastoin paketin ohjeita. Ensimmäisenä kolmena päivänä lähti nesteitä 2.5kg sen jälkeen paino jämähti ja nyt seitsemäntenä päivänä se on noussut puoli kiloa. mahtaakohan jatkaa nousuaan nyt kakkosviikolla...turvotuksesta olen kärsinyt ja verenpaineen nousemisesta. Minulla on normaalisti todella alhainen verenpaine. Nyt se on välillä ollut siellä 140/100 ja leposykekin 112 parhaimmillaan. - aloittaja-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      76
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      215
      694
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      581
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      193
      557
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe