Äänestys 20.5.2013 oli erittäin dramaattinen ja traumaattinen tapahtuma erotettujen kohdalla.
Äänestys meni pieleen kerta toisensa jälkeen…
Kun valtuusto alkoi nauraa hillittömästi, jopa hysteeriseksi, mietin, mikä sirkus tässä on?
Missä on herrasväen ja toverien arvokkuus? Mitä hauskaa tässä on?
Häpeällistä…
Tuli mieleen historiallisia teloituksia, joiden pyöveli ei osannut hommansa ja pani mestatun kokemaan sietämättömiä kärsimyksiä ennen kuolemaa. Tuli mieleen rahvas, joka ympäröi teloituspaikkoja ja nauttii teloitetun kärsimyksistä.
Goglasin vähän, ja vastaan tuli esimerkiksi Ranskan vallankumouksen ajalta tapahtumat:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Giljotiini
Giljotiiniteloitukset eivät myöskään olleet osoittautuneet teknisesti ongelmattomaksi. Vaikka giljotiinin tarkoituksena oli tehdä teloituksesta mahdollisimman humaani, todellisuus oli usein aivan muuta: alkuaikoina giljotiinit oli usein rakennettu väärin johtuen virallisten rakennusohjeiden puuttumisesta. Terä pudotettiin usein liian matalalta, tai se oli valmistettu ala-arvoisesta metallista ja tylsyi nopeasti. Siten yksi isku ei välttämättä riittänytkään pään irrottamiseen. Toisinaan kauhistunut teloitettava pääsi liikkumaan, joten terä osuikin takaraivoon tai hartioihin.
Pieleen mennyt ”teloitus” ei taatusti ole sirkus.
27
273
Vastaukset
- Hei me erotetaan
Hildeniläiset päättäjät asialla ja tulos on samannäköinen, kun aloittaja kertoo.
Farssia, komediaa, tragediaa..
Kun äiti-aurinkoinen itse, johtaa "laulukuoroa". Asukkaat ulos valtuustokauden ainoasta tiedotustilaisuudesta. Kunnallisasiat ja päätöksenteko ovat Heinolassa kiellettyjä ja arkoja asioita.
Kaupunginjohtaja erotettava, koska puuttuu määräysten ja ohjesääntöjen vastaiseen toimintaan ja yrittää tasapainottaa kaupungin taloutta.
Kaupunginhallitus erotetaan ja samat valitaan uudelleen, paitsi niitä, jotka ovat uskaltaneet olla eri mieltä Hildenin kanssa.
Kansliapäällikkö erotetaan, ja haukutaan jopa rikolliseksi, mutta oikaisuvaatimuksia ei käsitellä, koska kansliapäällikön virka on muutettu dynaamisemmaksi, joten entinen kansliapäällikön tulee olemaan auki hamaan tuevaisuuteen ja sen sijaan vaitaan kehitysjohtaja.
Hei me erotetaan, jotta äiti-aurinkoinen on meihin tyytyväinen! Upeeta! Hienoa! Ettekö ymmärrä miten hienoa EROTTAMINEN ON! Nyt ei enää ole mitään huolia. Kippis otetaas taas, III kerros maksaa! - ;;;;;;;;;;;;;
Tuskinpa äänestyksen lopputulos oli yllätys kenellelkään.
- Lahden lähiöksi
Ei ollut. Se tiedettiin, että hildeniläiset voittavat ja Heinolan asukkaat ja Heinolan kaupunki häviää - toivottavasti Lahteen. Llahteen liittäminen on taas askelen lähempänä.
- Rahvas?
Ei äänestys, vaan valtuuston käyttäytyminen on yllätys.
Päältä hyväkuntoisia miehiä ja naisia, parempi ihmisiä kun me taviksia, vähän ylpeitä, vähän omahyväisiä, omasta arvokkuudesta ja tärkeydestä tietoisia, herroja ja toveria.
Ja samalla lapsellinen tai hysteerinen nauru äänestyksen aikana.
Tämäkö on arvokkaan valtuuston suhtautuminen hallituksen erottamiseen?
Kuka meistä sitten on se rahvas?- lapset hiekkiksellä
Millaisia ohjeita se T.Maijala antoikaan uudelle kaupunginjohtajalle??
- O tempora, o mores.
Itä-Häme 20.5.2013:
"Heinolan kaupunginvaltuusto erotti maanantai-iltana kaupunginhallituksen äänin 39-4. Heinola Nyt -ryhmän Hannele Rämön, Risto Turusen ja Hannu Ulmasen mukana erottamista vastaan äänesti vain Paremman Heinolan Markku Lukkarinen.
Uuden kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi valittiin Raili Hildén (sd.), I varapuheenjohtajaksi Juhani Ahonen (kok.) ja II varapuheenjohtajaksi Sanna Karppinen (pahe). Lisäksi hallitukseen kuuluvat Jouko Rajajärvi (sd.), Niina Varjo (kok.), Kaija Järvinen (pahe), Eero Aven (ps.), Timo Virtanen (kesk.) ja Kirsi Timonen (kd.)."
Uusi hallitus tehnee, ja taitaa olla pakkokin jatkossa tehdä vain yksimielisiä päätöksiä, koska nyt saatiin eri mieltä olevat jäsenet potkittua pois hallituksesta "hallituksen toimintakyvyn menettämisen nimissä". Seuraava äänestyspäätös johtaa luonnollisesti siihen, että uutta valiokuntaa ryhdytään valitsemaan. Mutta, toimiihan tuommoinen yksimielinen hallitus aina juohevammin, kuin hallitus, jossa päätöksistä joudutaan äänestämään. - Heinolan tyttö
Vain kolme tinasotilasta nousi ylös haluamaan suhteellista vaalia ja äänestyskoppeineen. Kyllä meni Pirunpellon poikien suunnitelmat myttyyn, Kyöpelin vuoren äitee katseli tyynesti poikiensa temmellystä. Pulmanen ja edustaja Turunen hävisivät ottelun 40-3. Mitähän veitikat vielä keksii ?? Kyllähän insinööri Seppä keksii tekemistä kolmikolle.
- Pettynyt Pirkko
En tunne Hildeniä enkä Rämöä. En ole kummankaan puolella, kummankaan kaveri. Rämön facebook sivulla hän kertoo muotokuvan julkistustilaisuudesta. Käykää lukemassa. Minusta Rämö kirjoittaa hyvin lapsellisesti. Hilden veti tyylipisteet kotiin. Myötähäpeä Rämön kirjoittelun vuoksi. Harmin paikka. Luulin aina Rämöä fiksuksi.
- Kostosta kiksejä?
Kosto on järkeä vahvempi motiivi.
- Tinasotilas nro 4
Unohit toveri Lukkarisen. Kenellehän se haluaa kostaa. Vihainen ukon känä.
- nbnvcbvcmh
Pettynyt Pirkko kirjoitti:
En tunne Hildeniä enkä Rämöä. En ole kummankaan puolella, kummankaan kaveri. Rämön facebook sivulla hän kertoo muotokuvan julkistustilaisuudesta. Käykää lukemassa. Minusta Rämö kirjoittaa hyvin lapsellisesti. Hilden veti tyylipisteet kotiin. Myötähäpeä Rämön kirjoittelun vuoksi. Harmin paikka. Luulin aina Rämöä fiksuksi.
"Tyylipisteet"? Pidätkö tätä soppaa jonain voimistelukilpailuna? Eiköhän kannattaisi keskittyä asioihin.
- Hyvä näin
nbnvcbvcmh kirjoitti:
"Tyylipisteet"? Pidätkö tätä soppaa jonain voimistelukilpailuna? Eiköhän kannattaisi keskittyä asioihin.
Ei kai kukaan pidä? Toivon tosiaan, että paha olo jo helpottaisi, kostokäytös loppuisi ja keskitytään asioiden hoitamiseen. Rämön kirjoitus sivullaan kuvastaa hyvin mm. kaupunginhallituksessa ollutta työskentelyilmapiiriä. On sanomattakin selvää, ettei hallitus ollut toimintakykyinen.
- Tyylipisteet
Hyvä näin kirjoitti:
Ei kai kukaan pidä? Toivon tosiaan, että paha olo jo helpottaisi, kostokäytös loppuisi ja keskitytään asioiden hoitamiseen. Rämön kirjoitus sivullaan kuvastaa hyvin mm. kaupunginhallituksessa ollutta työskentelyilmapiiriä. On sanomattakin selvää, ettei hallitus ollut toimintakykyinen.
Hildenin muotokuva oli paljastettu suljetussa tilaisuudessa kaupungintalon muurien sisällä, ”kahvi ja kakku” pidettiin salaisesti, vain omalle porukalle ja uskotuille. Arkoja asioita.
Rämön tarkoitus oli avoimuus ja paikallisen yrittäjän merkityksen korostaminen.
Rämöllä ei ole salattavaa, Hildenin elämä on salaisuuksien Ali Baba-luola.
Tyylistä:
Rämö on aina ystävällinen ja avoin, kansanomainen ja helposti lähestyttävä.
Joka kerta, kun Hilden on podiumilla, hän on uhkaava, pelottava, vihainen, käskevä ja huutava. Jopa Malinille ja Hepo-ojalle kiitoksia oli huudettu niin uhkaavassa muodossa, että tulkinta oli yksinoikoinen: se ei ole ”kiitos” naisille, vaan käsky ja uhka meille, kuntalaisille, että Hildenin suojelussa olevia on meidän kritiikkimme yläpuolella.
Kenelle antaisin tyylipisteitä?
Kylmälle, pelottavalle, sieluttomalle ja sydämettömälle Hildenille, joka ei edes huomaa kuntalaisia alaisiaan ja mieluummin teloittaa, kun armahda, tai ystävälliselle, aurinkoiselle ja positiiviselle Hannelelle, joka antaa suojaa ja tukea apua tarvitseville.
Vastaus kai on selvä. - näin oikein
Tinasotilas nro 4 kirjoitti:
Unohit toveri Lukkarisen. Kenellehän se haluaa kostaa. Vihainen ukon känä.
Kolme tinasotilasta Rämö. 39 - 4. Siirtyykö Lukkarinen Rämön talliin? Ei varmaan haittais pahetta pätkääkään. Vai mitä?
- kukkurukuukuu
Tyylipisteet kirjoitti:
Hildenin muotokuva oli paljastettu suljetussa tilaisuudessa kaupungintalon muurien sisällä, ”kahvi ja kakku” pidettiin salaisesti, vain omalle porukalle ja uskotuille. Arkoja asioita.
Rämön tarkoitus oli avoimuus ja paikallisen yrittäjän merkityksen korostaminen.
Rämöllä ei ole salattavaa, Hildenin elämä on salaisuuksien Ali Baba-luola.
Tyylistä:
Rämö on aina ystävällinen ja avoin, kansanomainen ja helposti lähestyttävä.
Joka kerta, kun Hilden on podiumilla, hän on uhkaava, pelottava, vihainen, käskevä ja huutava. Jopa Malinille ja Hepo-ojalle kiitoksia oli huudettu niin uhkaavassa muodossa, että tulkinta oli yksinoikoinen: se ei ole ”kiitos” naisille, vaan käsky ja uhka meille, kuntalaisille, että Hildenin suojelussa olevia on meidän kritiikkimme yläpuolella.
Kenelle antaisin tyylipisteitä?
Kylmälle, pelottavalle, sieluttomalle ja sydämettömälle Hildenille, joka ei edes huomaa kuntalaisia alaisiaan ja mieluummin teloittaa, kun armahda, tai ystävälliselle, aurinkoiselle ja positiiviselle Hannelelle, joka antaa suojaa ja tukea apua tarvitseville.
Vastaus kai on selvä.Tunnetkos hyvinkin nämä rouvat Hilden ja Rämö kun osaat noin luonnettaan arvioida? Minä tunnen. Molemmat fiksuja ja osaavia naisia. Vahvojakin. Ovat vaan sotkeentuneet vallanhimon verkkoihin kumpikin ja ryhtyneet kisaamaan keskenään.
Niin ja Hannele...fiksu nainen tosiaankin mutta ettäkö aurinkoinen ja positiivinen...? Jaa-a :) - Kohti parempaa
Tyylipisteet kirjoitti:
Hildenin muotokuva oli paljastettu suljetussa tilaisuudessa kaupungintalon muurien sisällä, ”kahvi ja kakku” pidettiin salaisesti, vain omalle porukalle ja uskotuille. Arkoja asioita.
Rämön tarkoitus oli avoimuus ja paikallisen yrittäjän merkityksen korostaminen.
Rämöllä ei ole salattavaa, Hildenin elämä on salaisuuksien Ali Baba-luola.
Tyylistä:
Rämö on aina ystävällinen ja avoin, kansanomainen ja helposti lähestyttävä.
Joka kerta, kun Hilden on podiumilla, hän on uhkaava, pelottava, vihainen, käskevä ja huutava. Jopa Malinille ja Hepo-ojalle kiitoksia oli huudettu niin uhkaavassa muodossa, että tulkinta oli yksinoikoinen: se ei ole ”kiitos” naisille, vaan käsky ja uhka meille, kuntalaisille, että Hildenin suojelussa olevia on meidän kritiikkimme yläpuolella.
Kenelle antaisin tyylipisteitä?
Kylmälle, pelottavalle, sieluttomalle ja sydämettömälle Hildenille, joka ei edes huomaa kuntalaisia alaisiaan ja mieluummin teloittaa, kun armahda, tai ystävälliselle, aurinkoiselle ja positiiviselle Hannelelle, joka antaa suojaa ja tukea apua tarvitseville.
Vastaus kai on selvä.Hannele pistääkin kuulemma pojat asialle hoitamaan likaiset työt. Soittaa maratonpuheluita, käskee muita sanomaan asioita, joita ei itse halua julkisesti sanoa. Pojat hoitaa ja Hannele hymyilee. Aika hauska toimintatapa. Hannele on kiva. Olen samaa mieltä. Railikin on kiva. Onko tästä nyt siitä kyse? En lähtis tässä arvioimaan, kuka on pulmunen ja kuka ei. Menetettyä luottamusta on vaikea palauttaa. Toivotaan, että hallitus voi keskittyä asioihin, eikä viha sumenna järkeä.
- huikkamaja
nbnvcbvcmh kirjoitti:
"Tyylipisteet"? Pidätkö tätä soppaa jonain voimistelukilpailuna? Eiköhän kannattaisi keskittyä asioihin.
olen samaa mieltä, kannattaisi keskittyä asioihin. HeNy näyttää vaan nyt somessa keskittyvän henkilötason kritisointiin, kohteena on niin valtuutettuja kuin virkamiehiä. tuoko on henyn "ihmisläheistä" tai "ihmislähtöistä" politikointia??? isketään vastustajan vereen, ei asiaan. Turunen ja Rämö suoltaa tekstiä ja pikku-Hannu taas toteaa: "Olen samaa mieltä Hannelen kanssa".
- Halauksia nyttiläisille
Traumaan auttaa terapia, ei kosto. Kostamalla saa vaan loppupelissä itselleen likaisen ja pahan olon. On aivan varmasti paha mieli. Se voi helpottaa, kun antaa ensin itselleen omat puheensa ja tekonsa anteeksi, rakastamalla itseään. Kun nuo ovat kunnossa voi ehkä jo antaa anteeksi muillekin. Siitä se paraneminen lähtee.
- liilbalaa
No voe yhen kerran! Joka asiasta pitää tehdä hirmuinen draama. Kyllä valtuutettuja nauratti tietenkin se koneen kanssa sohlailu ja Ihamäen kommentit. Ei tietenkään itse asia. Riitely ja sen seuraukset surettavat meitä kaikkia.
Äänestyksen tulos nyt oli aivan ilmiselvä. Jokainen sen tiesi ettei tuo riitainen hallitus voi jatkaa.
Ja rouva Rämöhän sen sitten todisti vielä muotokuvalausunnoillaankin.
Kauna ja katkeruus eivät edistä hallitustyötä. - liilbalaa
Nauru poliittisen mestauksen aikana on TÄYSIN ASIATONTA.
Ei ole merkitystä, mistä se nauru johtuu: pyövelin tylsästä miekasta vai giljotiinin teknisestä virheestä.
Valtuuston hysteerinen nauru äänestyksen aikana on vain puutteellisten tapojen ja huonon käytöskulttuurin todistus- kliisuyjdkjchdfyyask
Nyt taas tädillä pipo kiristää! "Poliittinen mestaus" muka. Höpöhöpö. Toimittiin ihan niinkuin valtuusto halusi: toimintakyvytön hallitus vaihdettiin uuteen.
Jos ei Rämön ego kestä tunnustaa että hänkin voi olla jossain väärässä niin eihän hommista mitään tule.
Kuningatar lakeijoineen yrittää tehdä mustasta valkoista. Pojat on laitettu hoitamaan likaiset työt mutta päävehtaajana on kyllä rouva Rämö itse. - Voi heinolalaisia!
kliisuyjdkjchdfyyask kirjoitti:
Nyt taas tädillä pipo kiristää! "Poliittinen mestaus" muka. Höpöhöpö. Toimittiin ihan niinkuin valtuusto halusi: toimintakyvytön hallitus vaihdettiin uuteen.
Jos ei Rämön ego kestä tunnustaa että hänkin voi olla jossain väärässä niin eihän hommista mitään tule.
Kuningatar lakeijoineen yrittää tehdä mustasta valkoista. Pojat on laitettu hoitamaan likaiset työt mutta päävehtaajana on kyllä rouva Rämö itse.Kaikkein paras ja yksinkertaisin ratkaisu Heinolan tilanteen seilkiyttämiseen olisi ollut se, että Hilden ent. Rotko .. olisi pysytellyt poissa Heinolan poliittisesta toiminnasta. Hän on aiheuttanut tämän kaiken sekasorron ja inhottavuuden Heinolassa. Ja nyt meno jatkuu ja koko ajan kaupunkilainen saa pelätä, että mitä Hilden keksii seuraavaksi. Sääliä hän ei tunne kun oma etu on kysymyksessä.
- kliisuyjdkjchdfyyask
kliisuyjdkjchdfyyask kirjoitti:
Nyt taas tädillä pipo kiristää! "Poliittinen mestaus" muka. Höpöhöpö. Toimittiin ihan niinkuin valtuusto halusi: toimintakyvytön hallitus vaihdettiin uuteen.
Jos ei Rämön ego kestä tunnustaa että hänkin voi olla jossain väärässä niin eihän hommista mitään tule.
Kuningatar lakeijoineen yrittää tehdä mustasta valkoista. Pojat on laitettu hoitamaan likaiset työt mutta päävehtaajana on kyllä rouva Rämö itse.Kuningatar lakeijoineen tekee mustasta valkoista: t. Hilden, t. Rajajärvi, t. Riutta.
Pojat on laitettu hoitamaan likaiset työt mutta päävehtaajana on kyllä t. Hilden itse.
Sopiiko kuvaan?
Jos ei t. Hildenin ego kestä tunnustaa että hänkin voi olla jossain väärässä niin eihän hommista mitään tule.
Sopiiko kuvaan?
Toimittiin ihan niinkuin valtuusto halusi: toimintakyvytön hallitus vaihdettiin uuteen, yhtä toimintakyvytömään.
Sopiiko kuvaan? - johan pomppas
Voi heinolalaisia! kirjoitti:
Kaikkein paras ja yksinkertaisin ratkaisu Heinolan tilanteen seilkiyttämiseen olisi ollut se, että Hilden ent. Rotko .. olisi pysytellyt poissa Heinolan poliittisesta toiminnasta. Hän on aiheuttanut tämän kaiken sekasorron ja inhottavuuden Heinolassa. Ja nyt meno jatkuu ja koko ajan kaupunkilainen saa pelätä, että mitä Hilden keksii seuraavaksi. Sääliä hän ei tunne kun oma etu on kysymyksessä.
Mutta minä, paksupää kun en ymmärrä miksi taas piti tehdä iso näytelmä, kaikkineen, ja väliaikaisine toimikuntineen, kun näköjään H. Rämö piti saada ulos.
Eikö sitä olis voinu vaan hallitus iteksee hoitaa.
Nyt varmasti hoituu kaupungin asiat ja yhteistyö, työpaikat lisääntyy, asukkaita tulee pilvinpimein jne.
Kesäteatterissa näytellään Diivaa, kaupungilla on diivat omasta takaa.
Hannele, sinä pärjäät, tiedä se.
- Diktaattori tulee
Ei sitä miksikään hallitukseksi voi kutsua.
Diktatoori on parempi nimi.
Voimme tästä edes ennustaa miten kaikki päätökset ja ehdotukset menee.
Pöytäkirjat taas tulevat myöhässä jos edes ollenkaan. - tgde
pöytäkirjajarrut eivät enää ole velvollisia pöytäkirjoja allekirjoittamaan, joten jatkossa ei ainakaan vastaavasta syystä olevia huolia pitäisi ilmaantua.
- utelias20
ketä tarkoitat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463