Hoitovirhe(kö)?

Turha leikkaus

Menin olkapääleikkaukseen revenneen kiertäjäkalvosimen vuoksi, oli kuulemma vaikeassa paikassa mutta näkyi selvästi magneettikuvassa. Leikkauksesta kun heräsin niin sanottiin, ettei repeämää löytynyt/ollut. Jälkitarkastuksessa leikkaukseen lähettänyt kirurgi ( ei leikkaava) ihmetteli kun vikaa ei ollut korjattu ja kehoitti tulemaan hänen luo suoraan kun olkapää alkaa vaivata. Jälkitarkastuksen epikriisissäkin ihmeteltiin kun vikaa ei ollut korjattu mutta lopussa luki: Potilas oireeton, palaa töihin... Onko tässä tapahtunut hoitovirhe vai meneekö lääkärin saamattomuuden piikkiin? Uusi leikkaus jossain vaiheessa edessä koska sama vaiva jäljellä ja samat leposäryt vaivaa öisin.

3

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repeämä on

      voinut sulkeutua kuvauksen ja leikkauksen välissä ja siksi sitä ei ole enää ollut leikkaushetkellä. Vamman aiheuttamat oireet voivat pysyä monta kuukautta vaikka varsinainen vamma on jo korjaantunut.

      Olitko yksityisellä vai julkisella?

      Ja kehoittiko jälkitarkastaja tulemaan luokseen yksityiselle?

      • Turha leikkaus

        Julkisella puolella kävin. Voiko repeämä korjaantua itsekseen..? Tutkinut lääkäri/ jälkitarkastaja sanoi, että ottaa häneen suoraan yhteyttä KUN vaiva pahenee. Ei parane itsekseen, näin minulle sanoi...


      • Joo kyllä
        Turha leikkaus kirjoitti:

        Julkisella puolella kävin. Voiko repeämä korjaantua itsekseen..? Tutkinut lääkäri/ jälkitarkastaja sanoi, että ottaa häneen suoraan yhteyttä KUN vaiva pahenee. Ei parane itsekseen, näin minulle sanoi...

        osaan lukea että käytit sanaa KUN. Fakta kuitenkin on että paljon repeämiä paranee ihan itsestään ja leikkausharkinnan tehtävä on määrittää onko lopputulos todennäköisesti parempi leikkauksella vai ilman. Mutta monessa tapauksessa ihan yhtä hyvin korjaantuu ilman leikkausta.

        Tosin nyt pitäisi nähdä kuvat sinun tilanteestasi ja saada muutakin lisätietoa ennen kuin pystyisi arvioimaan millainen tilanne sinulla on. Se on netin kautta vähän mahdotonta.

        Kysyin että kehoittiko jälkitarkastanut kirurgi tulemaan luokseen JULKISELLE vai YKSITYISELLE. Koska jos kehotti yksityiselle, niin hän on voinut nähdä sinussa potentiaalisen lisätulonlähteen. Vähän rahat pois mentaliteetilla. Sinällään ihan laillista toimintaa. Enkä sano että sinun tapauksessasi kirurgi on toiminut näin, mutta sanon vain että näin olisi voinut tapahtua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe