Auton omistaja ja haltija on eri henkilö kuin minä(auto on kyllä lähiomaiseni). Auto on poistettu väliaikaisesti rekisteristä, jonka johdosta vakuutukset myös seis. Ajoneuvoveroakin oli jäänyt maksamatta muutama kymppi, joka on kyllä maksettu välittömästi kun on hoksattu. Veron maksu ei vain ole päivittynyt Trafin palveluun, joten autoa ei pysty ottamaan takaisin liikennekäyttöön Trafin verkkopalvelussa. Auton määräaikaiskatsastus on myös mennyt vanhaksi, mutta auton siirtämiseen säilytyspaikasta korjauspaikkaan on poliisin kirjallinen lupa. MInä olen nyt se onnekas henkilö, jonka pitäisi siirtää auto paikasta a paikkaan b. Mutta miten saan nyt tuohon kotteroon voimassa olevan liikennevakuutuksen että uskallan siirtää sen? Voinko hakea siihen liikennevakuutuksen esim. katsastuskonttorilta kun en ole auton omistaja?
Osaisiko joku näiden asioiden byrokratiaan perehtynyt henkilö auttaa, kun itse en kyllä saa mitään tolkkua näistä kiemuroista?
Liikennevakuutus, väliaikainen rekisteristäpoisto ym. ongelmaa
7
448
Vastaukset
- 9+6
Veron maksu ei vain ole päivittynyt Trafin palveluun
Selvitä to nyt ensiksi, tuon pitäisi päivittyä nopeasti, vai yrittääkö maksuvelvollinen sttenkin koijata sinua? - 11+19
Trafin juttu voi johtua esim. siitä, että vero on maksettu myöhässä, mutta ei ole maksettu viivästyskorkoa.
Jos auto on ollut poistettu liikennekäytöstä, siinä on luultavasti jatkuva vakuutus, joka pitää laittaa vain voimaan. Tai sitten ottaa siirtovakuutus.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ajoneuvovero/veron_maksaminen
http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekisterointi/siirtolupa
http://www.lvk.fi/fi/Vakuuttaminen/Liikennevakuuttaminen/Siirtovakuutus/ - helppoa
Poliisi ei voi antaa auton siirtolupaa. Auton voi siirtää siten että varaat sille katsastusajan ja ajat sen jonnekin muualle.
- Kysyvä eksyy
Ostin liikennekäytöstä poistetun katsastamattoman auton, luovari tehtiin jossa on tietenkin minun nimeni, auto jäi kuitenkin varaosa- ja peltoautoksi, enkä siis rekisteröinyt sitä omille nimilleni , voiko autovakuutuskeskus lähettää minulle luovarin perusteella laskun?
Aikaa on jo kulunut pari kuukautta.- Näin se on
Jos auto on poistettu liikenteestä, niin tuskin siinä on ollut vakuutustakaan.
Luovari tehdään yleensä sitä varten, että myyjä saa vakuutuksen katkaistua, jos ei uusi omistaja jostain syystä rekisteröikään autoa nimiinsä.
Sinun tapauksessa luovari jää vain myyjälle, ei siitä autovakuutus mitään tiedä.
- 11+
Liikennekäytöstä poistetussa autossa on yleensä vakuutus, josta menee 14 euron vuosimaksu liikennekäytöstä poiston aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202242Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi762185Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä412069Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma521438- 741366
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?63892Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8781- 52753
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33744