Kadonnut maailma

Sehän kohtaa meitä jokaista joskus.
Katselemme valokuviamme, luemme arkistojamme, paljon jäämme kaikenlaista kaipaamaan.
Joitakin asioita taas emme.
Dinosaurukset muuttuivat linnuiksi.
Tähden-lennot munittuaan takaisin munaksi, vain harva nousee koskaan tuhkasta.
Moni elämän-tanssija katkaisee jalkansa, ja voi jäädä vain murehtien katsomaan tanssi-pukuansa.
Luistelijoiden terät tylsyvät.
Lämäristä jää jäljelle vain musta kiekko kirja-hyllyn lauteelle.
Pojatkin ovat kadonneet.
Nutturat ohenevat ja irtoavat taivaan tuuliin.
Liehu-letti katoaa viimeiseen myrskyynsä.
Niin jäätävää on elämä, vaikka juuri nyt ei moni uskoisi.
Rekkaamaton tai rekattu, kiltti tai ilkeä, fiksu tai filmaattinen...
Ruma tai kauhistuttava, hurmaava tai himoittava..
Elämä on täynnä vertailu-kohtia.
Mitä enemmän etsii, sitä enemmän löytää.
Muistoistaan.

H.

96

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kato käy

      kadonnut ketju 3.6, kenen ansiota?!

      • demeter1

        Juu. Kaksi kadonnutta ketjua tänään ? Tuskin poistaja ilmoittautuu..))

        Mutta hunksi poimi parhaat palat talteen..)) Ehtikös HÄN lukea, kun vahvistin hänen laatunsa - melkein kehuin...


      • ** **
        demeter1 kirjoitti:

        Juu. Kaksi kadonnutta ketjua tänään ? Tuskin poistaja ilmoittautuu..))

        Mutta hunksi poimi parhaat palat talteen..)) Ehtikös HÄN lukea, kun vahvistin hänen laatunsa - melkein kehuin...

        Minä ehdin lukea, mitä minulle kirjoitit. :)) Onnekseni.


      • demeter1
        ** ** kirjoitti:

        Minä ehdin lukea, mitä minulle kirjoitit. :)) Onnekseni.

        Kiva, sydämessäni tunsin enemmän kuin osasin ilmaista..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Juu. Kaksi kadonnutta ketjua tänään ? Tuskin poistaja ilmoittautuu..))

        Mutta hunksi poimi parhaat palat talteen..)) Ehtikös HÄN lukea, kun vahvistin hänen laatunsa - melkein kehuin...

        "demeter"


        Huimaa

        Enpä osaa sanoa.
        Kaitpa aloittaja siirsi sen sinne missä pitää sitä parhaana.
        Luultavasti hyvä niin.
        Sitäkään en osaa sanoa.


        Ja jos aloittaja sen siirsi, niin eiköhän kohta tule aiheeseen liittyvä uusi aloitus.

        H.


      • kato käy
        demeter1 kirjoitti:

        Juu. Kaksi kadonnutta ketjua tänään ? Tuskin poistaja ilmoittautuu..))

        Mutta hunksi poimi parhaat palat talteen..)) Ehtikös HÄN lukea, kun vahvistin hänen laatunsa - melkein kehuin...

        Kuka HÄN, kenen laatua vahvistit?


      • kato käy
        kato käy kirjoitti:

        Kuka HÄN, kenen laatua vahvistit?

        Kysymys oli Demeter1


      • demeter1
        kato käy kirjoitti:

        Kysymys oli Demeter1

        Herra H:n laatua rohkenin vahvistaa. Kaarlo Sarkian runon säe sopi mielestäni hyvin hänelle. Menikös taas väärin..)) ?
        Olen ollut huomaavinani, että kaikki, mikä liittyy aloittajaan, joutui aivan erityisen huomion kohteeksi..))


      • ?.....?
        demeter1 kirjoitti:

        Herra H:n laatua rohkenin vahvistaa. Kaarlo Sarkian runon säe sopi mielestäni hyvin hänelle. Menikös taas väärin..)) ?
        Olen ollut huomaavinani, että kaikki, mikä liittyy aloittajaan, joutui aivan erityisen huomion kohteeksi..))

        Uskotko sen olevan hänelle epämieluista.

        Minä en usko.


      • demeter1
        ?.....? kirjoitti:

        Uskotko sen olevan hänelle epämieluista.

        Minä en usko.

        No en tietenkään usko. En minä herra H:ta pelkää vaan niitä, jotka katsovat, ettei hänelle tulisi antaa myönteistä palautetta. Leppoisa juttelukin kartuttaa helposti miinustiliä...


      • jankvänk
        demeter1 kirjoitti:

        No en tietenkään usko. En minä herra H:ta pelkää vaan niitä, jotka katsovat, ettei hänelle tulisi antaa myönteistä palautetta. Leppoisa juttelukin kartuttaa helposti miinustiliä...

        Älä pelkää.


      • demeter1
        jankvänk kirjoitti:

        Älä pelkää.

        Kiitos rohkaisusta, tuntematon..))


      • demeter1 kirjoitti:

        No en tietenkään usko. En minä herra H:ta pelkää vaan niitä, jotka katsovat, ettei hänelle tulisi antaa myönteistä palautetta. Leppoisa juttelukin kartuttaa helposti miinustiliä...

        " Leppoisa juttelukin kartuttaa helposti miinustiliä..."

        Eikös tuollainen ola omituista? Ja mikä sen aiheuttaa?Miinustelu henkilöön kohdistuvaa eikä asiaan?


      • miinus mulle
        lusiina_ kirjoitti:

        " Leppoisa juttelukin kartuttaa helposti miinustiliä..."

        Eikös tuollainen ola omituista? Ja mikä sen aiheuttaa?Miinustelu henkilöön kohdistuvaa eikä asiaan?

        Niinhän se useimmiten nimimerkkiin kohdistuu, asiasta viis. Jutustelu "väärän" nikin kanssa lisää miinusten määrää, huvittavaa.


      • miinus mulle kirjoitti:

        Niinhän se useimmiten nimimerkkiin kohdistuu, asiasta viis. Jutustelu "väärän" nikin kanssa lisää miinusten määrää, huvittavaa.

        No miiinustelu ei varmaankaan ole siihen asiaan alunperin tarkoitettu, mutta ihminen on halutessaan kekseliäs olento :)


      • lusiina_ kirjoitti:

        No miiinustelu ei varmaankaan ole siihen asiaan alunperin tarkoitettu, mutta ihminen on halutessaan kekseliäs olento :)

        Korvaa kai keskisormen noston, kielennäyttämisen ja irvistyksen,
        näin virtuaalimaailmassa.. :)


      • demeter1
        miinus mulle kirjoitti:

        Niinhän se useimmiten nimimerkkiin kohdistuu, asiasta viis. Jutustelu "väärän" nikin kanssa lisää miinusten määrää, huvittavaa.

        Noin se menee, miinus mulle ja lusiina. Mutta kun tuo miinustamisen mahdollisuus täällä on, niin käytetäänhän sitä. Kannanotto sekin on.


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Korvaa kai keskisormen noston, kielennäyttämisen ja irvistyksen,
        näin virtuaalimaailmassa.. :)

        Hyvin tulkattu, Anceli..))


      • jankvänk
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos rohkaisusta, tuntematon..))

        Minä annoin ystävällisen neuvon, en rohkaissut.


      • Anceli kirjoitti:

        Korvaa kai keskisormen noston, kielennäyttämisen ja irvistyksen,
        näin virtuaalimaailmassa.. :)

        Juu ja täyttää näinollen myös kiusaamisen kriteerit, koska täällä sen keskarinnäytön näkevät myös kaikki muut käyttäjät. Siis kiusaaminen julkista.


      • demeter1 kirjoitti:

        Noin se menee, miinus mulle ja lusiina. Mutta kun tuo miinustamisen mahdollisuus täällä on, niin käytetäänhän sitä. Kannanotto sekin on.

        Näin on, minä saan miinukset ja hän joka minulle jotain virkkaa :). Noh. Suotakoon se heille jos jotain tyydytystä siitä saavat.

        Huvittaa vaan........sekin. Toiset plussaa itesään, toiset miinustaa toisia nikin perusteella ja toiset sitten taas poistaa niitä miinuksia. Piiri pieni pyörii :)


      • Anceli kirjoitti:

        Korvaa kai keskisormen noston, kielennäyttämisen ja irvistyksen,
        näin virtuaalimaailmassa.. :)

        Anceli, eikös oteta mekin ne keinot sitten käyttöön :)).


      • demeter1
        jankvänk kirjoitti:

        Minä annoin ystävällisen neuvon, en rohkaissut.

        No voi (jankvänk). Olisihan se pitänyt ymmärtää tuosta nimimerkistä..))
        Kiitos nyt sitten neuvosta, vaikka en oikein sitäkään ihan ymmärtänyt.


      • lusiina_ kirjoitti:

        Anceli, eikös oteta mekin ne keinot sitten käyttöön :)).

        Nauratti, kun mietin, että tuolla ihmisten parissa liikkuessa, jonkun jotain sanoessa, tempaisisi keskarin pystyyn tai irvistäisi.
        Vähäinenkin maine katoaisi ja kummastus lisääntyisi.
        Täällä kun meitä ei kukaan näe, on helppoa miinustella ja irvistellä.
        Sanalliset keljuilut menevät kyllä jo luunapin ja korvapuustin puolelle.

        Juu, en mie viitti, antaa toisten huvitella tuollaisilla konsteilla.


      • demeter1
        lusiina_ kirjoitti:

        Näin on, minä saan miinukset ja hän joka minulle jotain virkkaa :). Noh. Suotakoon se heille jos jotain tyydytystä siitä saavat.

        Huvittaa vaan........sekin. Toiset plussaa itesään, toiset miinustaa toisia nikin perusteella ja toiset sitten taas poistaa niitä miinuksia. Piiri pieni pyörii :)

        Piiri pieni pyörii, mutta pyöritään me siinä mukana lusiina ja muutkin...))
        Eiköhän muutamalle tyhjännaurajallekin tilaa löydy..))


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Nauratti, kun mietin, että tuolla ihmisten parissa liikkuessa, jonkun jotain sanoessa, tempaisisi keskarin pystyyn tai irvistäisi.
        Vähäinenkin maine katoaisi ja kummastus lisääntyisi.
        Täällä kun meitä ei kukaan näe, on helppoa miinustella ja irvistellä.
        Sanalliset keljuilut menevät kyllä jo luunapin ja korvapuustin puolelle.

        Juu, en mie viitti, antaa toisten huvitella tuollaisilla konsteilla.

        No jos menisi sormivoimistelun ja naamavoimistelun piikkiin Anceli - tuo liikkuessa ilveily..)) Ainakin jäisi naama muistiin, kun me vanhat rouvat ollaan muuten niin "näkymättomiä" - puhun tietenkin vain itsestäni, en teistä nuorista..))


      • demeter1 kirjoitti:

        No jos menisi sormivoimistelun ja naamavoimistelun piikkiin Anceli - tuo liikkuessa ilveily..)) Ainakin jäisi naama muistiin, kun me vanhat rouvat ollaan muuten niin "näkymättomiä" - puhun tietenkin vain itsestäni, en teistä nuorista..))

        No minulla nyt ainakin menisi vasemman käden sormien käyttö voimistelun piikkiin, jos edes saisin keskisormen oikaistua tarpeeksi pystyyn asentoon.
        Äläs nyt, kyllä joku meidät muistaa, ellei naamasta, niin jostakin muusta syystä.
        Velipuoli nyt kumminkin.. ;)


      • jankvänk
        demeter1 kirjoitti:

        No voi (jankvänk). Olisihan se pitänyt ymmärtää tuosta nimimerkistä..))
        Kiitos nyt sitten neuvosta, vaikka en oikein sitäkään ihan ymmärtänyt.

        Älä yritä vetää johtopäätöksiä aikoinaan harrastuspalstalle luomani profiilin ja nimimerkin perusteella.
        Neuvoni on yksinkertainen, mitä et ymmärtänyt?


      • Lusiina
        demeter1 kirjoitti:

        No jos menisi sormivoimistelun ja naamavoimistelun piikkiin Anceli - tuo liikkuessa ilveily..)) Ainakin jäisi naama muistiin, kun me vanhat rouvat ollaan muuten niin "näkymättomiä" - puhun tietenkin vain itsestäni, en teistä nuorista..))

        Juu,ainakin leimaantuisi aikaste nopeasti :). Eikä välttämättä ihan positiivisella tavalla.


      • Lusiina
        demeter1 kirjoitti:

        Piiri pieni pyörii, mutta pyöritään me siinä mukana lusiina ja muutkin...))
        Eiköhän muutamalle tyhjännaurajallekin tilaa löydy..))

        Näin tehdään :)


      • demeter1
        jankvänk kirjoitti:

        Älä yritä vetää johtopäätöksiä aikoinaan harrastuspalstalle luomani profiilin ja nimimerkin perusteella.
        Neuvoni on yksinkertainen, mitä et ymmärtänyt?

        Taas meni yli hilseen jankvänk... Viittaus nimimerkkiisi tarkoitti vain sitä, että se äänteellisesti viittaa henkilöön, joka on suora ja jämäkkä, ei hempeile - eikä sitten ehkä rohkaisekaan.. )) Muutoin en sinua ole mitenkään jäljittänyt, enkä tosiaan luulottele henkilöstäsi mitään.
        Jos neuvosi oli: "älä pelkää" - pitäisikö se ymmärtää jotakin erityistä asiaa koskevaksi vai laajemmin ?
        Varmasti tiedät myös, että neuvojen antaminen tämänikäiselle on melkein aina ruudin tuhlaamista. Jos jotakin vielä opimme, opimme sen opettamatta, itse oivaltaen.


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        No minulla nyt ainakin menisi vasemman käden sormien käyttö voimistelun piikkiin, jos edes saisin keskisormen oikaistua tarpeeksi pystyyn asentoon.
        Äläs nyt, kyllä joku meidät muistaa, ellei naamasta, niin jostakin muusta syystä.
        Velipuoli nyt kumminkin.. ;)

        No velipuolen varaan nyt ei voi laskea yhtään mitään, Anceli, vaikka kovasti on myötätuntoa irronnut meille vähäosaisille viime aikoina..)) Mutta mehän ollaan kyllä aavistettu, että siellä siilin piikkien takana piilee hellä sydän..))


      • demeter1
        Lusiina kirjoitti:

        Juu,ainakin leimaantuisi aikaste nopeasti :). Eikä välttämättä ihan positiivisella tavalla.

        Niin lusiina, kaikella on hintansa, vapaalla ilmaisulla etenkin, kuten tässä vähän aikaa sitten todettiin... "Kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät" sanoi Diktonius vainaa.
        Ja kyllä tässä täytyy vanhankin välillä siipiään räpytellä...


      • jankvänk
        demeter1 kirjoitti:

        Taas meni yli hilseen jankvänk... Viittaus nimimerkkiisi tarkoitti vain sitä, että se äänteellisesti viittaa henkilöön, joka on suora ja jämäkkä, ei hempeile - eikä sitten ehkä rohkaisekaan.. )) Muutoin en sinua ole mitenkään jäljittänyt, enkä tosiaan luulottele henkilöstäsi mitään.
        Jos neuvosi oli: "älä pelkää" - pitäisikö se ymmärtää jotakin erityistä asiaa koskevaksi vai laajemmin ?
        Varmasti tiedät myös, että neuvojen antaminen tämänikäiselle on melkein aina ruudin tuhlaamista. Jos jotakin vielä opimme, opimme sen opettamatta, itse oivaltaen.

        Nimimerkkini muodostuu muunnellusta sp-osoitteestani jossa on kirjaimia nimistäni. Muistamisjutska, äänteellistä viittausta en hahmota.
        Sinä kerroit mitä erityisesti pelkäät ja minä annoin neuvoni siihen asiaan.


      • lusiina
        demeter1 kirjoitti:

        Niin lusiina, kaikella on hintansa, vapaalla ilmaisulla etenkin, kuten tässä vähän aikaa sitten todettiin... "Kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät" sanoi Diktonius vainaa.
        Ja kyllä tässä täytyy vanhankin välillä siipiään räpytellä...

        Ilman muuta, liikkuva kivi ei sammaloidu.


      • demeter1 kirjoitti:

        No velipuolen varaan nyt ei voi laskea yhtään mitään, Anceli, vaikka kovasti on myötätuntoa irronnut meille vähäosaisille viime aikoina..)) Mutta mehän ollaan kyllä aavistettu, että siellä siilin piikkien takana piilee hellä sydän..))

        Ei sunkaan me nyt hänen varaansa mitään voida laskea, huomaa silloin, kun ei muita sopivia kohteita ole paikalla.. :)
        Tiedä mitä siellä piilee, en menis vannomaan minkään hellän sydämen nimiin. Iskee piikillä kummiskin, vaikka mihin..


      • demeter1
        jankvänk kirjoitti:

        Nimimerkkini muodostuu muunnellusta sp-osoitteestani jossa on kirjaimia nimistäni. Muistamisjutska, äänteellistä viittausta en hahmota.
        Sinä kerroit mitä erityisesti pelkäät ja minä annoin neuvoni siihen asiaan.

        Kiitos tarkennuksesta.


      • anni banni
        jankvänk kirjoitti:

        Nimimerkkini muodostuu muunnellusta sp-osoitteestani jossa on kirjaimia nimistäni. Muistamisjutska, äänteellistä viittausta en hahmota.
        Sinä kerroit mitä erityisesti pelkäät ja minä annoin neuvoni siihen asiaan.

        korppis leikkii salaperäistä


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Ei sunkaan me nyt hänen varaansa mitään voida laskea, huomaa silloin, kun ei muita sopivia kohteita ole paikalla.. :)
        Tiedä mitä siellä piilee, en menis vannomaan minkään hellän sydämen nimiin. Iskee piikillä kummiskin, vaikka mihin..

        Mites nyt noin epäluuloinen, Anceli ? Onkos meidän laadut vähän sekoittuneet ?
        Meinaan tämä optimisti/pessimisti ? Tässä on meikäläisen tartuttava jokaiseen oljenkorteen, kun ei edelleenkään pystyssä pysy - kuin satunnaisesti..))
        Mutta mikäs hätä tässä. Kotijoukkojen komentajan kelpaa....


      • demeter1
        anni banni kirjoitti:

        korppis leikkii salaperäistä

        Meinaatko noin, anni banni ? Ei kyllä tullut mieleeni...No, jutska on tietysti tuttu sana ..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Mites nyt noin epäluuloinen, Anceli ? Onkos meidän laadut vähän sekoittuneet ?
        Meinaan tämä optimisti/pessimisti ? Tässä on meikäläisen tartuttava jokaiseen oljenkorteen, kun ei edelleenkään pystyssä pysy - kuin satunnaisesti..))
        Mutta mikäs hätä tässä. Kotijoukkojen komentajan kelpaa....

        "demeter"

        On se kuiteskin hyvä, että lirkku on vielä sallittu, vaikka Nuuskaa ei enää saa antakaan.
        Vain tuusa on enää sallittua ja sekin vain hyvin pöyhittynä, että mahtuu huuliin.
        Te olette kaksi kauhistusta, tätä menoa menee poikuus minulta taas kerran.

        H.


      • demeter1 kirjoitti:

        Mites nyt noin epäluuloinen, Anceli ? Onkos meidän laadut vähän sekoittuneet ?
        Meinaan tämä optimisti/pessimisti ? Tässä on meikäläisen tartuttava jokaiseen oljenkorteen, kun ei edelleenkään pystyssä pysy - kuin satunnaisesti..))
        Mutta mikäs hätä tässä. Kotijoukkojen komentajan kelpaa....

        Demeter, tuo oli sitä optimismia, etkö sie huomannut.. :)
        Joskus totuus on vaan niin armoton, että se on otettava niin kuin se on nähtävissä. Itseään on turha huijata, ei tahdo mennä läpi, ei sitten millään.
        Hätää ei ole, se sentään on hyvä asia ja mie olen viime aikoina pysynyt pystyssäkin. Joskus vähän pyörryttää.. ;)


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        On se kuiteskin hyvä, että lirkku on vielä sallittu, vaikka Nuuskaa ei enää saa antakaan.
        Vain tuusa on enää sallittua ja sekin vain hyvin pöyhittynä, että mahtuu huuliin.
        Te olette kaksi kauhistusta, tätä menoa menee poikuus minulta taas kerran.

        H.

        Eihän lirkku sallitua ole. Koko ajan tässä saa ponnistella, että asialinja pitäisi.
        Vähän tässä tuli villiinnyttyä, en minä mutta nuo tyttöt - ne on vaarallisia kevyen elämän tartuttajina...))

        Pidä sinäkin itsesi miehenä, vaikka miehisyydestä(kin) on epäilyjä esitetty..))
        Läpeensä tutkittu olet...


      • demeter1 kirjoitti:

        Eihän lirkku sallitua ole. Koko ajan tässä saa ponnistella, että asialinja pitäisi.
        Vähän tässä tuli villiinnyttyä, en minä mutta nuo tyttöt - ne on vaarallisia kevyen elämän tartuttajina...))

        Pidä sinäkin itsesi miehenä, vaikka miehisyydestä(kin) on epäilyjä esitetty..))
        Läpeensä tutkittu olet...

        "demeter"

        Noh, kunhan lävellä ei läväytetä päin naamaa, ainakaan kipeästi.
        Tai oikeastansa....mikä minä olen sanomaan. :)
        Tytöillä kun olen jo melkein kyllästetty.
        Korostan..melkein.

        H.


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Demeter, tuo oli sitä optimismia, etkö sie huomannut.. :)
        Joskus totuus on vaan niin armoton, että se on otettava niin kuin se on nähtävissä. Itseään on turha huijata, ei tahdo mennä läpi, ei sitten millään.
        Hätää ei ole, se sentään on hyvä asia ja mie olen viime aikoina pysynyt pystyssäkin. Joskus vähän pyörryttää.. ;)

        Niin, Siperia opettaa, Anceli. Näillä helteillä se vain pakkaa unohtua..))
        Taidankin tästä lähteä pihakeinuun huojumaan... Katoksen alla on sopivasti varjoa, ja ketkäs ne siellä varjossa istuivatkaan..?)) Tämmöiset hupakot varmaan....


    • pnel,

      Karvan kato ei ole pelkkää karvautta, tarvii vähemmän shampoota.
      Minä synnyin ekan kerran jo lähes 100 vuotta sitten, mutta kuolin melkein heti.
      Nimeltäni.

      Maailma ei mihinkään katoa, oletettavasti ei vielä pitkään aikaan. Meistä ihmisistä ei ole varmuutta, mutta meitä pallomme ei jää kaipaamaan.
      Niin kuin moni meistä kaipaa omiaan.

      Koko ajan syntyy uutta katoavaista maailmaa, maa ja taivas joskus katoaa, muistot eivät katoa, ne jäävät ainiaaksi, muistaa ne tai unohtaa.
      Joskus ne tapahtuivat, joskus ne muistettiin. Pienenkin ihmisen.

      Toivottavasti hirrrveän isot itukat, kipeästi pistävät, ovat kohta muisto vain. Mutta onpahan liitolentäjille apetta.
      Helteessä hikihelmeilevin aivoin, hetken aivoituksin, katoavaisin.

      • "Fr....rattu"

        Jesse kertoi kerran että minä en ihan äkkiä saa kuolla.
        Mikä minussa on vikana? Kysyin.
        No kun faija sanoi, sillä kun on murheita ihan tarpeeksi jo omasta takaa,
        niinku nyt minäkin, hunksi antaa hänelle kuulema elin-voimaa ja paljon rakkautta.
        Sitäpaitsi Maria ja Magdaleenakin komppaa faijaa.
        Minä olen kyllä vähän kyllästynyt, vaan mitään en voi.
        Sanoin Jesselle että tekisi mieleni laulaa...
        Hoi faari, faari,faa...
        Tai että Honkain keskellä aina joku niistä seisoo.
        Jesse lehahti Kreikkaan, vaikka hyvin tietää että Oraakkelia ei siellä enää ole.
        Hyvä näyttelijä.
        Onkohan sillä joku toinen....nikki?
        Vares?

        H.


      • pika-Nelli
        hunksz kirjoitti:

        "Fr....rattu"

        Jesse kertoi kerran että minä en ihan äkkiä saa kuolla.
        Mikä minussa on vikana? Kysyin.
        No kun faija sanoi, sillä kun on murheita ihan tarpeeksi jo omasta takaa,
        niinku nyt minäkin, hunksi antaa hänelle kuulema elin-voimaa ja paljon rakkautta.
        Sitäpaitsi Maria ja Magdaleenakin komppaa faijaa.
        Minä olen kyllä vähän kyllästynyt, vaan mitään en voi.
        Sanoin Jesselle että tekisi mieleni laulaa...
        Hoi faari, faari,faa...
        Tai että Honkain keskellä aina joku niistä seisoo.
        Jesse lehahti Kreikkaan, vaikka hyvin tietää että Oraakkelia ei siellä enää ole.
        Hyvä näyttelijä.
        Onkohan sillä joku toinen....nikki?
        Vares?

        H.

        Laalahan sinä, sinullahan on ääntä sekä kaulaa, joten laulaa, anna tulla vain.
        Muistaakseni olet äänelläsi rikastuttaanut mieskuoro Huutajia, ei nyt vaiteskaan, mutta jotain kuoroa kumminkin.
        Sitä on varmaan kuunneltu kyynelehtien monin mumminkin.

        Sanohan Jessellesi terveisiä minultakin, olisi minullakin jotain kysyttävää häneltä, kun Delfoihin ei tieni vie.

        Mikä himputin "Fr....rattu"? Vastaapa nyt kerran suoraan kysymykseen.
        "Vaikka minä olen ruma, minä olen ranttu" sanoi entinenkin emäntä.

        Lämmöllä on monenlaisia seuraamuksia, huh, huh, hellettä.
        Toivon mukaan, Toivo ei joudu trombiin, eikö saa trombia.


      • pika-Nelli kirjoitti:

        Laalahan sinä, sinullahan on ääntä sekä kaulaa, joten laulaa, anna tulla vain.
        Muistaakseni olet äänelläsi rikastuttaanut mieskuoro Huutajia, ei nyt vaiteskaan, mutta jotain kuoroa kumminkin.
        Sitä on varmaan kuunneltu kyynelehtien monin mumminkin.

        Sanohan Jessellesi terveisiä minultakin, olisi minullakin jotain kysyttävää häneltä, kun Delfoihin ei tieni vie.

        Mikä himputin "Fr....rattu"? Vastaapa nyt kerran suoraan kysymykseen.
        "Vaikka minä olen ruma, minä olen ranttu" sanoi entinenkin emäntä.

        Lämmöllä on monenlaisia seuraamuksia, huh, huh, hellettä.
        Toivon mukaan, Toivo ei joudu trombiin, eikö saa trombia.

        "pika-nelli"

        friteeweerattu

        H.


    • Kadonneen maailman äärellä vietin iltapäivän, istuttaen kukkia isäni haudalle. Lapseni haudalle vein kukkakimpun ja pienen enkelipatsaan, hänellä olisi pian syntymäpäivä.
      Hyvä kuitenkin, että on muistoja, olkoon osa niistä kuinka surullisia tahansa.

      Elämä osaa olla myös jäätävää, mutta joskus aurinko lämmittää ja sulattaa jään.
      Etsitään ja löydetään, kerätään uusia muistoja, joita voimme sitten vanhoina kerrata ja verrata.

      • demeter1

        Niin, kai sitä olisi syytä muistella niin kauan kuin vielä muistaa...))
        Vaikka joku väittää myös, että niitä hetkiä, joita ei muista, ei unohda koskaan..))

        Mutta ihan vakavasti. Kyllä suru koskettaa ulkopuolistakin, kun hautausmaalla näkee näiden pikku enkeiden hautoja, muutaman päivän tai muutaman vuoden ikäisien. Uskon, että heidän - jos kenenkään - on taivasten valtakunta...


      • "Anceli"

        Hunajainen ei koskaan jäädy, kiteyttää vain.
        Siskoni kuoli vuotta ennen kuin minä synnyin.
        Vai pieni kuva on hänestä minulle jäänyt.
        Isäni ottama, arkku oli auki.
        Toinen kuva on isästäni, hän kantaa siinä yksin pientä arkkua olka-päällään.
        H.


      • demeter1 kirjoitti:

        Niin, kai sitä olisi syytä muistella niin kauan kuin vielä muistaa...))
        Vaikka joku väittää myös, että niitä hetkiä, joita ei muista, ei unohda koskaan..))

        Mutta ihan vakavasti. Kyllä suru koskettaa ulkopuolistakin, kun hautausmaalla näkee näiden pikku enkeiden hautoja, muutaman päivän tai muutaman vuoden ikäisien. Uskon, että heidän - jos kenenkään - on taivasten valtakunta...

        "demeter"

        Laitanpa huvikseni, koska kommentit ilahduttavat minua.

        "Erittäin hyvin valittu runon-pätkä.
        Taas yksi, jonka olisin halunut itse osata kirjoittaa."

        "En tarvitse koskaan korvikkeita, en Kahviinikaan, joten minulla ei ole koskaan muita nimimerkkejä. Tukka on kyllä välillä pakko leikata ja muotoilla uuteen uskoon, oliskos tuo se naisellinen piirre tässä miehessä?

        Huomautan kylläkin, että nimimerkkini vaihdan, kun siirryn kymmenestä toiseen kymmeneen.
        Ja se pysyy taas samana ja ainoana koko kymmenen vuotta.

        Oliskohan se seuraavaksi: HRUPSZ :), tai ihan vanhana: HUPSZ...
        Mutta tuskin Orvokki Itä.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Hunajainen ei koskaan jäädy, kiteyttää vain.
        Siskoni kuoli vuotta ennen kuin minä synnyin.
        Vai pieni kuva on hänestä minulle jäänyt.
        Isäni ottama, arkku oli auki.
        Toinen kuva on isästäni, hän kantaa siinä yksin pientä arkkua olka-päällään.
        H.

        Että niin kuin hunajaisia muistoja.
        Onhan se hyvä ettei kaikki jäädy, sydänkään, muuten ei surullisia muistoja jaksaisi kantaa.
        Muistan tuon siskosi tarinan ja voiko olla liikuttavampaa näkyä kuin se, jossa isä kantaa lapsensa arkkua.

        En tiedä mitä kaikkea aloituksesi tarkoitus on kertoa, ilmeisesti olen jäänyt paljosta paitsi. Ota osaa vain siltä osin mihin rahkeet riittävät.


      • Anceli kirjoitti:

        Että niin kuin hunajaisia muistoja.
        Onhan se hyvä ettei kaikki jäädy, sydänkään, muuten ei surullisia muistoja jaksaisi kantaa.
        Muistan tuon siskosi tarinan ja voiko olla liikuttavampaa näkyä kuin se, jossa isä kantaa lapsensa arkkua.

        En tiedä mitä kaikkea aloituksesi tarkoitus on kertoa, ilmeisesti olen jäänyt paljosta paitsi. Ota osaa vain siltä osin mihin rahkeet riittävät.

        Traaginen virhe, oli tarkoitus sanoa: otan osaa..
        Sinun rahkeesihan riittävät aina ja paljon enempäään kuin minun.. :)


    • Lorena*

      Istun parvekkeella keltaisen päivänvarjon alla, pöydällä kaffeekupponen ja vichyä lasissa. Kädessä Dan Brown´In uutuuskirja Inferno. Vaatii keskittymistä ja on täysvoimistelua vanheneville aivonystyröille.
      Tässä kuvaus teoksesta:

      Dan Brownin uutuus kuulostaa riemastuttavan tutulta: "Uskonnollisia symboleja tutkiva professori matkustaa Italiaan kirjallisuushistorian kenties salaperäisimmän mestariteoksen, Danten Jumalaisen näytelmän maailmaan." Taattua tavaraa faneille! Kirjailija itse kertoo nettisivuillaan: "Minulla on ilo ja kunnia johdattaa uuden romaanini lukijat mystisiin syövereihin... koodien, symbolien ja lukemattomien salaisten kulkuväylien maisemiin."

      Selaillessani sivuja malttamattomana odotan kohtaa miten kirjailija kuvaa maapallon väestöräjähdyksen tulevaisuudessa. Samaa asiaa linkola on jo vuosikaudet hehkuttanut siis ylikansoitusta.

      Entinen biologian maikka korosti samaa asiaa jo 50-luvulla todeten Luoja on järjestänyt maapallolla ylikansoituksen estämisen. Ehtimän takaa, tulvat, rajumyrskyt, maanjäristykset, kulkutaudit joita aina uusia muotoja ilmenee. Eihän ruokaa riitä muuten väestölle ellei apuharvennus toimi, näin prof.A.A. Koskinen asian selitti, ja mielestäni oli jo silloin tulevaisuuden tapahtumien ajan hermolla
      vissisti mukana.

      Sopivasti on solutettava ajatukset menneisiin tapahtumiin ja yrittää huomioida myös tulevaisuus, taitaa tässä aika loppua kesken ennekuin Tellus räjähtää?????????

      Huon! välillä kudon Kainuun kukkalapasia ettei hiki ala valua niskasta.

    • Kohtasin oman kadonneen mailmani tänään vaatehuoneen lattian alta.
      Kesälomani kunniaksi aloin uusimaan viimeistä koskematonta yläkerran koppia.
      Istuin puolittain puretun lastulevy lattian reunalla ja väänsin hampaat irvissä ,hikipisarat otsalla koolinki pattinkia seinästä.
      Oli lyöty julmilla viistuumaisilla elementtiin kiinni,saatoin lausua muutaman manauksenkin.
      Holvin pinnalta paljastui mallu aski, hinta 10,50mk velipojan aski,nykyinen keuhkoahtautuma potilas.
      Jumalaisen hyvä timpuri aikoinaan nyt tuupertuu polulla olevaan heinänkorteen.
      Appiukon eristämät ilmastointi ja patteriputket seuraavina muisteltavina,se mies oli kuin isä mulle jolla ei koskaan kunnon isää ollutkaan.
      Jos voisin niin konjakit tarjoisin ,kepeät mullat hänelle.
      Viimeisenä muistona holvia harjatessa sattui silmään vaaksan mittainen pellin suikale,ilmastointiputken lyhennys ja hankaseen syvä viilto kun illalla ähräsin puolpimees.
      Viimeisenä muistona nuoruuresta vaimon ääni joka kahville hoputti, se ääni ja äänen omistaja on väsymättä jaksanut opastaa minua elämän karikoissa.
      Itsestäni en jaksa avautua annetaan vanhuksen haaveilla merestään .

      • demeter1

        Piti jo eilen kehumani koti-kiusatun "kadonnutta maailmaa", mutta en löytänyt sanoja... Onneksi plussia on tullut kivasti, omani lisäksi.
        Että joku osaakin kirjoittaa noin, syvältä sydämestä... Ei pärjää Päätalo meidän
        koti-kiusatulle...


      • lusiina

        Piti oikein lukea useampaan kertaan. Sinussa on kirjoittajan ainesta, kiva tyyli.tunnelma oikein henkii kirjoituksestasi


      • demeter1 kirjoitti:

        Piti jo eilen kehumani koti-kiusatun "kadonnutta maailmaa", mutta en löytänyt sanoja... Onneksi plussia on tullut kivasti, omani lisäksi.
        Että joku osaakin kirjoittaa noin, syvältä sydämestä... Ei pärjää Päätalo meidän
        koti-kiusatulle...

        Älähän ny demeter mahottomia,mestari on ainakin mun asteikolla Päätalo ja sit ei tuu ketään ja jonkun ajan perästä vasta tulee muut.
        Kesälomat pitäs kieltää kun silloin joutuu tekeen hirveen pitkää päivää.


      • demeter1
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Älähän ny demeter mahottomia,mestari on ainakin mun asteikolla Päätalo ja sit ei tuu ketään ja jonkun ajan perästä vasta tulee muut.
        Kesälomat pitäs kieltää kun silloin joutuu tekeen hirveen pitkää päivää.

        Älähän itse k/k. Minusta kirjalliset lahjasi ovat sitä luokkaa, että jos sinulla olisi niiden lisäksi istumisen lahja, olisit kirjailija..)) Mutta et taida vaihtaa elämää sanomiseen ja olet mieluummin tekijä kuin tekemisen kuvaaja...
        Mutta maltahan mielesi äläkä ahnehdi liikaa sitä tekemistä...))


      • pika-Nelli

        @k/k

        Miulla on muistona anopista ja keuhkosyövästään Nortti-askinsa.

        Minäkin odotan opussarjasi ekaa osaa nimikirjoituksella kruunattuna.


      • "k/k"

        Emmeköhän me saa lukea uuttissii Turust.

        Ruskien neitsye-kanan-munan värinen mies putosi Föristä!!!
        Pelastus-laitos tuli hätiin, vaan ei saanut häntä kiinni, vaikka olivat varautuneet tulkillakin.
        Tulkin huuteluun vastasivat rannoilta raaoilla kanan-munilla.
        Valkoisilla.
        Förin pystyivät sitomaan nippuihinsa.
        Uhri oli solakka ja hyväkuntoinen, emme ole Aura-joessa koskaan törmänneet noin hyvään uimariin.
        Saariston hylkeen-pyytäjätkin ovat soitelleet meille, me kun olemme Face-bookissakin.
        Noon jotta meillä kun on noi kypärä-kamerat.
        Mutta emme pysty vahvistamaan uhrin henkilöllisyyttä vaikkakin oli peräpäästään aikasti liikkuvainen.
        Häneltä ei uponnut kännykkäkään, eikä muutakaan viestintä-välinettä.
        Ainoa minkä löysimme, oli Tamperelainen potku-kelkka jossa luki "Satamalaitos-tammer... jotain.
        Asian-tuntijamme ovat profiloineet uhrin kuivuneeksi maa-kravuksi, entiseksi jätti-senlaiseksi.
        Mutta emme pysty tuotakaan vahvistamaan.
        Meillä ei ole asian-tuntemusta maailman-meristä.
        Iloisesti siis.
        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "k/k"

        Emmeköhän me saa lukea uuttissii Turust.

        Ruskien neitsye-kanan-munan värinen mies putosi Föristä!!!
        Pelastus-laitos tuli hätiin, vaan ei saanut häntä kiinni, vaikka olivat varautuneet tulkillakin.
        Tulkin huuteluun vastasivat rannoilta raaoilla kanan-munilla.
        Valkoisilla.
        Förin pystyivät sitomaan nippuihinsa.
        Uhri oli solakka ja hyväkuntoinen, emme ole Aura-joessa koskaan törmänneet noin hyvään uimariin.
        Saariston hylkeen-pyytäjätkin ovat soitelleet meille, me kun olemme Face-bookissakin.
        Noon jotta meillä kun on noi kypärä-kamerat.
        Mutta emme pysty vahvistamaan uhrin henkilöllisyyttä vaikkakin oli peräpäästään aikasti liikkuvainen.
        Häneltä ei uponnut kännykkäkään, eikä muutakaan viestintä-välinettä.
        Ainoa minkä löysimme, oli Tamperelainen potku-kelkka jossa luki "Satamalaitos-tammer... jotain.
        Asian-tuntijamme ovat profiloineet uhrin kuivuneeksi maa-kravuksi, entiseksi jätti-senlaiseksi.
        Mutta emme pysty tuotakaan vahvistamaan.
        Meillä ei ole asian-tuntemusta maailman-meristä.
        Iloisesti siis.
        H.

        Juttumiehiä ,ihan selvästi.
        Pirteemmällä päällä jos olisin niin jutussas oli muutama hyvä kahvan kohta johon olis voinu tarttua mut kun on pitkä kylmä vissy just menossa.
        Ollaanhan ihmisiks tääkin ehtoo.


    • 1943

      Juuri nyt minulla on täysi työ tässä nykyisyydessä. Valokuvatkin saavat edelleen odottaa järjestämistä. Minua ilahduttaa, kun edesmennyt mieheni silloin tällöin- harvoin- elää kanssani unessa. Näin tapahtui pari päivää sitten Miesystäväänikin ajattelen usein, mutta hän ei tule uniini. Tällä hetkellä on monenlaista ajateltavaa. On melkein kun 35 vuotta sitten, kun melkein pakenin kaukomaille silloisen rakastettuni luo. onneksi tulin järkiini ja onneksi tuleva mieheni halusi yhteisen tulevaisuuden. Eipä kai tuo pakeneminen nytkään asioita ratkaisisi.

    • kawe

      "Kadonnut maailma"
      Kadonnut maailma on muuttuneet rajat valtoiden välillä
      Se on kadonneet hallinnon muodot ja hallitsijat.
      Ideologioiden vaikutus konfliktien syntyihin, jotka ovat muuttovirtojen seurauksia.

      Näitä nyt on kautta historian,voihan vertailla vaikka aseiden kehitystä.

      Vertailla voi tietysti vaikka sitä - miten vankka se vihreä oksa muihin kavereihin nähden on. Voi tietysti tulla paha mieli, mutta ylemmyyden tunne on tässä iässä sielun köyhyyttä.

      • 1-3

        Ei ole kadonnut!

        Juuri uutisissa aiheesta kuinka suomalaisia vaivaa vielä vanha Ruotsin hallinto aika...

        Missä aivot suomalaisilla?

        On turhaa olla jotain suurta jos maalla on euro tai on mukana EU:ssä.


    • 14-11

      Kadonnut maailma, kuitenkin aina muistissa näkyvämpi. Normaalit aivosolut eivät pysähdy kasvussa elin aikana ja aikaisen elämän muistot ovat näkyvämpiä kuin se mitä tapahtui eilen.

      Elämän jatkuvuus maapallolla ajassa on auringon elämä ja sen vaiheet, ihminen ei ole syy siihen kuinka ilma voi, vai paikallisissa.

      Suurin uhka ihmisille ovat ne pienet bakteerit, jotka kehittävät uusia tauteja.

      Ihmisiä kuolee iästä riippumatta, toiset jatkavat oli elämän tapa mikä tahansa.

      hunksz Hyvää kesän alkua sinulle.

      • Bakteerit eivät pa-

        himpia olekaan, niissähän on paljon hyviäkin,
        pahimpia ovat synteettiset aineet, joilla pesemme kaikkea, sellaisille aineille, kun ne joutuvat ruokaamme, sisäämme, ei elimistömme voi mitään, se ei osaa edes poistaa niitä, koska se ei tunne niitä.


      • Lorena*
        Bakteerit eivät pa- kirjoitti:

        himpia olekaan, niissähän on paljon hyviäkin,
        pahimpia ovat synteettiset aineet, joilla pesemme kaikkea, sellaisille aineille, kun ne joutuvat ruokaamme, sisäämme, ei elimistömme voi mitään, se ei osaa edes poistaa niitä, koska se ei tunne niitä.

        Kyllä bakteereissa on sekä hyviä että huonoja. Huonoja jopa tappavia bakteereita syntyy tavan takaa, esim resistenssejä kantoja joihin ei pure mikään antibiootti, tuloksena vaikuttavat elimiistössä tuhoavasti ja yleiskunto senkun huononee.

        Toinen vitsaus on virukset uusia muotoja syntyy kun sieniä sateella, vie tutkijoilla aikaa ennekuin ne pystytään tunnistamaan, vielä pahempi useisiin muotoihin ei pure nykyiset antibiootit ja muut täsmälääkkeet.

        Kaikki ovat tietoisia Sars- bakteerista ja sen vaikutuksista, sekä lintuinfluenssaa ja sikainfluensaa aiheuttavista viruksista ja bakteereista.
        Ilman mukana virukset kulkeutuvat eteenpäin, huomioitavana on ne eivät tarvitse passia maasta toiseen kulkiessa.
        Terveydenhuolto on maassamme hyvin tietoisia ja heillä on hyvät valmiudet toimia bakteerien ja viruksien aiheuttamien ongelmien ehkäisyissä.


      • "14-11"

        Minä kiitän.
        Kesä ja sen alkukin on minulle aina ollut helppoa.
        Monet muutkin varmaan katselevat mitä maasta kasvaa ja mikä sitä kalvaa, jotkut ottavat myöskin kuvia.
        Komea lintu, mahtava Kala, ovat aina henoja näkyjä.
        Mutta elämä-alussa on se suurin elämän-alku.
        Kuolema on niin tylsää tavis-hommaa.
        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "14-11"

        Minä kiitän.
        Kesä ja sen alkukin on minulle aina ollut helppoa.
        Monet muutkin varmaan katselevat mitä maasta kasvaa ja mikä sitä kalvaa, jotkut ottavat myöskin kuvia.
        Komea lintu, mahtava Kala, ovat aina henoja näkyjä.
        Mutta elämä-alussa on se suurin elämän-alku.
        Kuolema on niin tylsää tavis-hommaa.
        H.

        siis hienoja, ei hentoja...
        H.


    • Jaa, tästä tuli tämmöinen...
      En tiedä nauraisinko onnesta vai itkisinkö ilosta.
      Voi että... minun aloitukseni sai osakseen reippaasti enemmän fiksuja komentteja, kun niitä toisia.
      Taidan elää tällä ainaskin viikon.
      Taidanpa valmistaa Broileri-fileeni tänään erityisen hellästi, ja pehmeästi maustettuina.
      Voikohan onnesta laihtuakin lisää? Hyvä mieli, parenpi ruoka...
      Joka tapauksessa, jokaiselle kommentistaan kiitokset, niille toisillekin :)
      Lisäksi vanha ja usein kopioitu huomautukseni: Minä en koskaan poista mitään.
      Ja tähänastisen urani aikana olen antanut 3 plussaa ja yhden miinuksen.
      Neljännen plussan annan nyt "koti-kiusatulle", taitaa olla hänelle minulta jo toinen.
      H

    • ???

      Miksi asettaudut aina muita ylemmäksi?
      Miksi tekeydyt tuomariksi?
      Sinä, yksi meistä.

      Mitä saat siitä?

      • "???"

        Minulle???

        Tjaa...johtuskos se siitä että minä olen?
        Vai siitä, että sitä ylemmyyttä ei aina ymmärretä oikein.
        Myönnän, että sanan-käyttöni ei useinkaan ole helppo-käyttöistä.
        Täällä on muutama fiksukin, joka valittaa minun työllistävän heidän aivojaan kuumuuteen asti.
        Hyvä huumori on työn ja tuskan takana, luettaessakin.
        H.


      • lusiina

        Oiskos se kuitenkin sinä itse joka koet alemmuutta itsessäsi.


      • ------
        lusiina kirjoitti:

        Oiskos se kuitenkin sinä itse joka koet alemmuutta itsessäsi.

        Ai, sinä olet taas aloittaja?


      • lusiina
        ------ kirjoitti:

        Ai, sinä olet taas aloittaja?

        Aloittaja on tehnyt aloituksen omalla rekatullaan, joten en kyllä ole, Jos ymmärrät mitä tarkoitan


      • :DDDDD
        hunksz kirjoitti:

        "???"

        Minulle???

        Tjaa...johtuskos se siitä että minä olen?
        Vai siitä, että sitä ylemmyyttä ei aina ymmärretä oikein.
        Myönnän, että sanan-käyttöni ei useinkaan ole helppo-käyttöistä.
        Täällä on muutama fiksukin, joka valittaa minun työllistävän heidän aivojaan kuumuuteen asti.
        Hyvä huumori on työn ja tuskan takana, luettaessakin.
        H.

        Jos ressukan elämänsisältö on suomi24 60 palstan varassa, ei voi juuri ylemmyyttä tuntea. Mielestäsi fiksujakin löytyy jotka miettivät päivät pitkät kuolemattomia lauseitasi, juuri itsesi sanoin, kunhan saan vedettyä henkeä naurultani :D


      • :DDDDD kirjoitti:

        Jos ressukan elämänsisältö on suomi24 60 palstan varassa, ei voi juuri ylemmyyttä tuntea. Mielestäsi fiksujakin löytyy jotka miettivät päivät pitkät kuolemattomia lauseitasi, juuri itsesi sanoin, kunhan saan vedettyä henkeä naurultani :D

        ":DDDDD"

        Kuten 60 tietävät, kaikella on ja on ollut aikansa ja paikkansa.
        Minun toisen kankkuni paikka on nyt tämä palli.
        Lauseeni jätän toisten arvosteltaviksi.
        Kiitos sinullekin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        ":DDDDD"

        Kuten 60 tietävät, kaikella on ja on ollut aikansa ja paikkansa.
        Minun toisen kankkuni paikka on nyt tämä palli.
        Lauseeni jätän toisten arvosteltaviksi.
        Kiitos sinullekin.

        H.

        Toinen kankkusi on juuri oikealla pallilla :).


      • .......
        lusiina_ kirjoitti:

        Toinen kankkusi on juuri oikealla pallilla :).

        Eskon puumerkki.


      • ....... kirjoitti:

        Eskon puumerkki.

        Ei vaan aito sydämmestä lähtevä mielipide.


    • Tulipa mieleen tehdä korppikset.
      Venyttää aloitustani.
      Mutta en usko sen olevan tällä kertaa turhan-päiväistä, vaan liittyvän tiukasti aloitukseni aiheeseen.
      Kaikella kunnioituksella tätä yhtä lempi-tipustani kohtaan.

      Lehdistö on ajanut innokkaasti Internetin Inter-aktiivisuutta.
      Olitko paikalla? Otitko kuvan? (me kun säästetään toimittajissa)
      Mutta, vain mukaviin uutisiin annetaan mahdollisuus kommentoida.

      Tuntus ihqulta, jos kaikkiin uutisiin annettaisiin kommentointi-mahdollisuus.
      Poistot antaisivat siten paremman kuvan lehden profiilista.
      Tämä ei kohdistu lempi-S24:ääni.

      H.

      • TUO ihqu varsinkin

        varmaankin on luomassa ikäänkuin ''nuoren'' leimaa höpinöihisi. ehkäpä hoopoilla jutuillasi on sama tarkoitus.
        Olet kuitenkin peruuttamattomast vanha, yli 60 v ukko.


      • TUO ihqu varsinkin kirjoitti:

        varmaankin on luomassa ikäänkuin ''nuoren'' leimaa höpinöihisi. ehkäpä hoopoilla jutuillasi on sama tarkoitus.
        Olet kuitenkin peruuttamattomast vanha, yli 60 v ukko.

        "TUO ihqu varsinkin"

        Oikeastaan se on vaihto-ehto voihkaisulle.
        Maanantai, taas on edessä kokonainen viikko ennen Sunnuntain aamu-hartausta.
        Ja vuosi ennen seuraavaa suloista suvi-virttä.

        Kuten varmaan olet arvannutkin, niin minua vammauttaa Keski-Suomalainen kielen oikea-oppisuus.
        Minä en osaa oikein vieännellä ja kiännellä, mietittää ja siedättää.
        Joten, luonteeni mukaisesti pyrin olemaan nuorekas ja netin takaa katsottunua komea nuorukainen.
        Sivistynyt puheen-parsi on niin ihqu pappamaista, eikö vain :)

        Vilpittömästi teidän
        H.


    • mökin tyttö.

      Ihan hyvä että joku puuttuu. Täällä on eräillä oikeuksia, saa kirjoittaa lähes mitä vain. Sitten ihan asialliset viestit poistuvat.
      Aloituksesta tuli nostalginen olo. Asuimme pienessä mökissä järven rannalla kun olin lapsi.
      Kesät olivat ihania, voi kun saisi edes yhden päivän elää siellä missä silloin elimme, edes unessa.
      Köyhää oli, mutta olimme niin onnellisia. En muista kuin hyvät hetket.

    • Ei kuivaa ei kuivaa lain` täällä 60 ....

      Oletteko edes ehtineet kauniiseen päivään ulos nauttimaan auringosta.....kun on niin viestejä pukannut tän päivän aikana.

      Ostin käytetyn 3 vaihteisen mummopyörän (50 euroa) tutultani ja sillä olen poljeskellut kylillä.....

      • iloineniita:)

        Olen ollut koko päivän ulkona, ulkona söinkin, grillasin pihvin ja keitin pari pottua kaasugrillillä. Tein salaatin, sain jo omasta maasta, tomaatti ja kurkku on nyt halpaa. Tillä alkaa myös saada, pinaattia olen ottanut jo kauan penkistä.
        En juuri kasvata juureksia enkä perunaa, yrttejä, kesäkurpitsaa, kurkkua ja retiisiä..ym on tulossa.
        On synti olla tällaisella ilmalla sisällä. Äsken vasta tulin, alan katsella telkkaria ja sitten nukkumaan.


      • joenrantaaaaa

        Korjautin pari pyörää pienellä rahalla ja innostuneena siitä otin vanhan kilpapyöräni esille vuonna 78 ajoin lisens, siis voisin kilpailla, tunsin olevani liian vanha ei tullut kilpaajoja, mutta pienessä vastatuulessakin 40 km/t kulki vaivatta 10 km joka oli vaatimus kilpailuun.

        Nyt rauhallinen pyöräily kauniissa maastossa tekee hyvää.


    • naapurin nauta

      Mikään ei ole katoavampaa, kuin tänne rustatut rivit.
      Kun otsikko tipahtaa toiselle sivulle, on asia unohdettu 99,9%:sesti.
      Ruma ja vielä rumempi.
      So be it.

      • mä niin tiesin tän

        Loisteliaasti luuta on taas lakaissut roskat, ne tärkeätkin pois.


      • läpälässynlässynlää
        mä niin tiesin tän kirjoitti:

        Loisteliaasti luuta on taas lakaissut roskat, ne tärkeätkin pois.

        Haitanneeko mitään, ei ainakaan minua. Kyllä tätä samaa tyhjäpäistä lätinää tulee uutta lisää.


    • henrjii

      mätäpuro haisee
      kalat kuolee
      tyhjät purot kolisee, tynnyrit kumisee
      kalatyttöjä ei ole olemassakaan

      • iloimpi

        Entäs merenneitoja?
        Siehän hieno poetiikan maisteri out!


    • ooksa

      hunksz.

      Yksi ainoa mahdollinen nobelin saaja nyky ajassa suomelle kirjallisuudessa, sillä uudella ajalla on toinen tyyli, kuin taittunut mätä oksa.

    Ketjusta on poistettu 56 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2782
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      253
      2749
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      66
      2382
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      206
      1875
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1338
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      49
      1245
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1142
    Aihe