Miten kulmakarvat nypitään?

Apua :)

Ja pitääkö olla jotku erityiset pinsetit? Ja millä tavoin karva nyppäistään irti? Ja mitä pyritään tekemään kun nypityt kulmakarvat meikataan?

Saa kertoa miten itse tekee ja sitten vastauksia näihin mun kysymyksiin ja muuta tietoo tästä jos on :)

Kiitos!

10

2069

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no tietenkin

      Minä nypin niitä säännöllisesti pinseteillä ja meikkaan mahdollisimman täydellisiksi, mutta luonnollisiksi. Eli mene kosmetologille tai etsi ohjeita netistä.

    • Apua :)

      Sitähän mä just teenkin - etsin ohjeita netistä :)

    • Neuvvoo!

      Youtubesta löytyy ihan hirveesti videoita miten nyppiä kulmakarvat "oikeaoppisesti".
      Jos englantia taitaa niin hakusanalla "how to pluck your eyebrows" löytyy jo useampi video. Googlesta löytyy tietoa esim sanoilla "kulmien muotoilu" tai "kulmien nyppiminen". :) En viitti ehdotella tiettyjä videoita kuin jokaisella on oman muotoset kulmat mistä alottaa ja omat tavat nyppiä ja muotoilla ne oman maunsa mukaan. Harjottelu tekee mestarin! :D Kulmat onneksi kasvaa takaisin, tosin hitaasti että ei ole lopullinen menetys jos lähteekin vähän liikaa karvoja. Mutta muista: LESS IS MORE! :)

    • anny1

      Ihan normaalit pinsetit käy tähän. Riippuu mitkä omaan käteen sopii parhaiten. Kulmia ei saa nyppiä yläpuolelta vain alapuolelta ja kulmakarvojen välistä. Netistä kannattaa just kattoo malleja minkä näköiset kulmat kuuluisi olla. Ei missään tapauksessa liian ohuet. Itse en ainaka tykkää sen näköisistä. Omien kulmien luonnollinen malli myös vaikuttaa siihe millaset kulmat niistä saa. Joillakin suorat ja joillakin kaartuvat. Suoristakin kulmista voi nyppiä kaartuvat mutta ei välttämättä saa yhtä kaartuvia kuin luonnollisesti kaartuvista mutta riippuu kuinka paksut kulmat ovat. Kulmien meikkaamiseen en osaa antaa ohjeita ku en ite niitä meikkaa. Jos kulmat ovat kovin vaaleat kestoväri voisi olla hyvä vaihtoehto ei tarvisi huolehtii meikkaamisesta. Kosmetologit tekee noita ja ei maksa paljoo. Kerran kuussa voi tehdä jos haluu että kulmat aina hyvän väriset.

    • Apua :)

      Oi kiitos hienoista vastauskista! :)

      Kai se sitten pitää vaan kattoo Tubesta ja muualta vähän että miten nypitään ja sitten loput vaan kokeilemalla... Uintiliikkeet voi oppia kuivalla maalla mutta uimaan opitaan vedessä! :)

    • Spreadmywings

      Kulmakarvoja saisi nyppiä vain alhaaltapäin, eli ei saisi koskea ylempään kulmakarvojen reunaan, koska sitten saattaa näyttää että kulmasi olisivat alhaalla ja ne eivät kehystä enään kasvoja kunnolla ja avarra katsetta. Tässä on youtubeen linkki tutoriaalista, eli opastusvideosta kulmakarvojen nyppimiseen:
      http://www.youtube.com/watch?v=3h7AeugwaiU


      Tässä on kuva, mistä kulmien tulisi alkaa, missä tulisi olla korkein kohta ja minne loppua:
      http://thelookfactor.kopiblog.com/wp-content/uploads/2010/09/angelina-jolie-perfect-face-eyebrows.jpg

      Kun ihmiset piirrätte kulmakarvanne, muistakaa olla suttaamatta liikaa ihoa kulmakarvan alta tai tulos voi olla karmaiseva. Sekä muistakaa piirtää niistä sellaiset minkälaiset niiden tulisi olla, koska muuten saatatte nolata itsenne:
      http://www.buzzfeed.com/moonc/20-mega-eyebrow-fails-a1kb


      Itse piirrän kulmakarvani normaalilla kulmakynällä. Kulmaluun, joka on seuraavassa kuvassa alapuolella, voi korostaa '' highlightillä '' eli vaalealla sävyllä, vaikkapa valkoinen luomiväri käy tähän tarkoitukseen.
      http://3.bp.blogspot.com/_4FFOEmDOjME/TUz3x7_zIgI/AAAAAAAAAzQ/9zdPuNS-7do/s1600/neutral highlights.jpg

      Monet myöskin tekevät youtubeen kulmakarvatutoriaaleja eli opastusvideoita, tässä yksi esimerkki, jossa jotkut tykkäävät rajata kulmakarvansa vielä valkoisella rajauskynällä tai peitevoiteella korostaakseen virheettömyyttä:
      http://www.youtube.com/watch?v=XO-t8z9YEfM

      -- Toivottavasti oli avuksi! ;> ♥

      • stststs

        Kyllä kulmia voi nyppiä myös ylhäältä, jos esim. haluaa tietyn muodon (kulmat kaareviksi) tai nyppiä pois hajakarvat ja nukan.

        Muutamat noista mega eyebrow fails -kuvista olivat oikeastaan ihan makeita, kaikkihan eivät tavoittele luonnollisuutta ja miksi pitäisikään.


    • ...............

      Kokeiles kulmävahaliskuaa, tampio. Voit myös vetäistä kulmiasi rälläkällä. Sillä lähtee nopeasti.

      • hujopsf

        olen poika ja nypin kulmat, tämä paha?


      • tyttö
        hujopsf kirjoitti:

        olen poika ja nypin kulmat, tämä paha?

        Ei oo yhtään paha mun mielestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe