Minkälaisia unia teillä on ollut, kun olette menettäneet hyvin läheisen ihmisen kuolemalle? Ex-mieheni kuoli v. 2002, olimme eronneet jo hyvinkin ennen sitä, suhteemme oli riitaisa ja alkoholilla oli osuutta siihen, mutta ajan kuluessa tulimme ihan hyviksi ystäviksi - tosin surullisena katselin hänen itsensätuhoamistaan. Kun vähän aikaa hänen kuolemastaan oli, näin unen, että puhelin soi (hän soitteli usein elossa ollessaan), minä hänelle: missä ihmeessä sä olet ollut, me ollaan huolissamme? Hän sanoi hymyilevällä äänellä: täällähän minä, toisella puolella, menee ihan hyvin. Heräsin ja muistin tuon erittäin hyvin ja vieläkin tulee tippa silmään kun tuosta kerron.
Onko läheisesi tullut uneesi
9
230
Vastaukset
- elämää pohtiva
Uskon ehdotomasti elämään kuoleman jälkeen, mutta unitilassa psyyke otaa aineksia muistiin tallennetuista läheltä ja kauaa tapahtuneista asioiita.
itsellä unielämä kokoaan aineksia juuri noin. En saa viestejä edesmenneiltä enkä mitään enteitä tulevasta tai ohajsuta tuonpuoleisesta unimaailmani kautta. Toisille niin tapahtuu usein.
Kun joku kuolee voi mennä hvyin kymmenen vuotta, ennen kuin näen hänet unissa. Varmaaan miellän niin voimakkaasti, että hän ei ole enää täällä.
Voisiko olla niin että koet nyt, että olit ex-puolisoon liian vähän yhteydessä, koet että etkö tukenut tarpeeeksi. Ja varmaan olet alitajuisesti odottanut hänen soittoaan. Uni on hyvin selvästi psykologisesti selitetävissä ja annoit jo itse vstauksen lyhessä kirjoituksessasi. - Mammuna
Puolitoista vuotta lähes joka yö.
- j j
ei ole tulutb uneen
- ppt112
Äidin kuoleman jälkeen, hautajaisten jälkeen mutta ennen uurnanlaskua, näin unen jossa me läheisimmät oltiin käyty juuri laskemassa uurna ja käveltiin hautausmaalta sinne kappeliin, jossa äiti siunattiin. Katselin lasioven läpi ja siinä "arkun paikalla" oli tyhjä peti. Sitten siinä pedillä olikin yhtäkkiä joku nuori nainen ja hän nousi siitä ylös. Katselin häntä ja mietin onko hän mun äitini nuorena. Kysyinkin lasioven läpi "ootko sä mun äiti?". Vastausta en saanu, mutta hän lähti kävelemään eteenpäin, lattiassa oli sellanen luukku, niinkuin jossakin vanhoissa taloissa on hillokellarin luukku keittiössä. Tämä nainen käveli sitä kohti ja sanoi "mun on nyt mentävä. Mun on nyt mentävä, yksin." Ja käveli sinne alas. Tämän naisen perässä jokin tosi pelottava epämääräinen olento sulki sen luukun, se olento jäi ulkopuolelle. Heräsin.
- Jotakin tuntematonta
Oma poika kuoli 3 vuotta sitten autoturmassa. Muutaman kerran poika on tullut unessa esiin ja sitten hävinnyt kuin usvana ilmaan. Pojan katse on ollut hyvin tyhjän oloinen ja hän on kävellyt rauhallisesti ohi ja loitonnut sitten kauemmas ja siellä sitten hävinnyt usvan lailla ilmaan.
Runsas vuosi pojan kuoleman jälkeen olin työmatkalla ja ajoin yötä myöden kotiin pitkää matkaa, niin yhtäkkisesti poika seisoi siellä tien varressa. Näky oli jotenkin aavemainen siellä sateisen kelin keskellä. Jarrutin ja peruutin takaisn päin. Ketään ei näkynyt missään siellä metsätaipaleen keskellä.
Kun ajoin seuraavan mäen yli, niin 2 hirveä seisoi keskellä tietä. Oliko tämä pojan varoitus isälle tulevasta vaarasta.
Itse uskon, että elämä ei pääty kuolemaan, vaan kuolleetkin ovat jotenkin läsnä täällä tai sitten uudelleen syntymisen ihme.
Oman isäni kuoleman jälkeen varsin pian jotenkin muutaman kerran vaistosin, että en aina ollut aivan yksin siinä tilassa ja hetkessä.- ldfkophbjgbnjgfklgpf
Minäkin koen, että ei elämä kuitenkaan ole ainoastaan tässä maanpäällisessä elämässä. Tuo kertomasi 3- vuotiaasta ja pelastumisestasi hirvikolarista kosketti minua sillä oman poikani ollessa 3-vuotias hänen isänsä kuoli hirvikolarissa.
- frgktlhyjuio
ldfkophbjgbnjgfklgpf kirjoitti:
Minäkin koen, että ei elämä kuitenkaan ole ainoastaan tässä maanpäällisessä elämässä. Tuo kertomasi 3- vuotiaasta ja pelastumisestasi hirvikolarista kosketti minua sillä oman poikani ollessa 3-vuotias hänen isänsä kuoli hirvikolarissa.
Tai poikasi kuoli 3- vuotta sitten, anteeksi luin väärin.
- mummuaikävä
Kun mummuni kuolemasta oli kulunut muutamia viikkoja/kuukausia, muistan ennen nukkumaan menoa itkeneeni ja kysyneeni mielessäni onko sulla mummu hyvä olla/ootko paremmassa paikassa tai jotain vastaavaa en tarkalleen muista. Näin sinä yönä unta, jossa mummu oli jossakin kauniissa paikassa missä oli paljon kukkia ja puita ja paljon kehtoja jossa oli vauvoja. Mummu oli iloinen ja vaikkakin samannäköinen siinä unessa niin kuitenkin niin terveen ja nuoren oloinen. Sitten seuraavassa unessa mummu kuiskasi ''älä huoli, mulla on kaikki hyvin''..
- Kyllä on
tullut, menetin 19 vuotta sitten lapseni isän ja hän silloin alkuaikoina tuli monesti uniini ja kertoi aina että pitää meistä huolta ja että hänellä on kaikki hyvin...kait se osaltaan auttoi siihen aikaan ettei järki lähtenyt siinä surussa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932225Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561828- 1751370
- 233836
- 65764
- 62759
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10751Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49607
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591